Tätä olen miettinyt pitkään ja joku on varmaan kysynytkin tätä joskus.
M7ksi Jumala loi sian, kun se ei ole sopiva ravinnoksi eikä myöskään voi olla lemmikki- tai muu hyötyeläin. Kuka osaisi vastata?
eläinten luominen
44
633
Vastaukset
Kesysika on villisiasta jalostettu.
Jalostus on tapahtunut jo ammoisina aikoina aikojen alussa.
Jumala ei luonut eläinkunnasta mitään syötäväksi.
Lihan Jumala antoi ihmisravinnoksi vasta vedenpaisumuksen jälkeen.
3 Moos 11 on eläimet jotka Jumala antoi ihmisravinnoksi.
Huomaa että siinä Jumalan terveyslogiikka syödä ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä. Ravintoketjun ensimmäiset eläimet eivät kerää eläintauteja ja saastejäämiä jotka kertysivät lopulta ravintoketjun viimeiseen -ihmiseen.
Katso myös 3 Moos 11 kohdalta viitteet mihin se viittaa 5 Moos kirjaan.Demokrates kirjoitti:
kalas 😹
Juu, Kyllä kaloja syötiin.
Moos 9:2-3; Annettiin liha ihmisen ravinnoksi. Myös kalat.
Vielä; Sika oli erityisen saastainen eläin.
Sika levitti trikiinejä, loisia, bakteereja, viruksia mm. pelättyä lepraa eli spitaalia.- Anonyymi00001
EI alun perin ollut tarkoitus, että sikoja kasvatetaan ruuaksi. Luonnossa ne möyhentävät metsät ja pellotkin etsiessään mieluisiaan juuria syötäväksi. Se edistää taas kasvien leviämistä ja uudistaa luontoa.
Valitettavasti nykyaikana ihmisillä on vastakkaisia intressejä, eivätkä villisiat kuulu niihin. - Anonyymi00002
Anonyymi00001 kirjoitti:
EI alun perin ollut tarkoitus, että sikoja kasvatetaan ruuaksi. Luonnossa ne möyhentävät metsät ja pellotkin etsiessään mieluisiaan juuria syötäväksi. Se edistää taas kasvien leviämistä ja uudistaa luontoa.
Valitettavasti nykyaikana ihmisillä on vastakkaisia intressejä, eivätkä villisiat kuulu niihin.Siat hoitavat luonnostaan myös jätehuollon tehtäviä: ihmisiltä jääneet ruoantähteet ovat niille ravitsevaa ja monipuolista ruokaa.
On selvää, ettei yksikään jumalolento ole luonut dinosauruksia. Evoluutio on kulkenut monimutkaisia polkuja, ja varhaisina aikoina eläinlajien vapaa risteytyminen synnytti lukemattomia mutaatioita ja kehityslinjoja.
Väite siitä, että vedenpaisumuksen arkkiin olisi kerätty “puhtaita eläimiä”, on puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Koko kertomus on rakenteeltaan horjuva. Paikallisia tulvia on toki ollut, ja niissä on menehtynyt sekä ihmisiä että eläimiä, mutta maailmanlaajuista tulvaa ei ole koskaan tapahtunut. Sellaista väittävä valitsee mieluummin tarun kuin todellisuuden.
Maapalloa ovat kyllä kohdanneet lukuisat katastrofit: asteroiditörmäykset, äkilliset ilmastonmuutokset ja valtavat tsunamit ovat aiheuttaneet massasukupuuttoja ja pyyhkineet kokonaisia kulttuureja pois. Luonnonvoimat ovat olleet armottomia – toisin kuin ihmisen kirjoittamat sadut antavat ymmärtää. Anonyymi00002 kirjoitti:
Siat hoitavat luonnostaan myös jätehuollon tehtäviä: ihmisiltä jääneet ruoantähteet ovat niille ravitsevaa ja monipuolista ruokaa.
On selvää, ettei yksikään jumalolento ole luonut dinosauruksia. Evoluutio on kulkenut monimutkaisia polkuja, ja varhaisina aikoina eläinlajien vapaa risteytyminen synnytti lukemattomia mutaatioita ja kehityslinjoja.
Väite siitä, että vedenpaisumuksen arkkiin olisi kerätty “puhtaita eläimiä”, on puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Koko kertomus on rakenteeltaan horjuva. Paikallisia tulvia on toki ollut, ja niissä on menehtynyt sekä ihmisiä että eläimiä, mutta maailmanlaajuista tulvaa ei ole koskaan tapahtunut. Sellaista väittävä valitsee mieluummin tarun kuin todellisuuden.
Maapalloa ovat kyllä kohdanneet lukuisat katastrofit: asteroiditörmäykset, äkilliset ilmastonmuutokset ja valtavat tsunamit ovat aiheuttaneet massasukupuuttoja ja pyyhkineet kokonaisia kulttuureja pois. Luonnonvoimat ovat olleet armottomia – toisin kuin ihmisen kirjoittamat sadut antavat ymmärtää.Lajien sisällä on tapahtunut muutosta. Ei koskaan lajista toiseen ole mitään mutaatioita.
Maapallo oli erilainen vedenpaisumuksen aikaan.
Taivaasta ei satanut koskaan vettä.
Vesi lähteet tulivat maasta. Raamattu kertoo tästä että maasta kumpusi vettä.
En jaksa nyt etsiä Raamatusta kohtia.- Anonyymi00003
Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Lajien sisällä on tapahtunut muutosta. Ei koskaan lajista toiseen ole mitään mutaatioita.
Maapallo oli erilainen vedenpaisumuksen aikaan.
Taivaasta ei satanut koskaan vettä.
Vesi lähteet tulivat maasta. Raamattu kertoo tästä että maasta kumpusi vettä.
En jaksa nyt etsiä Raamatusta kohtia."Ei koskaan lajista toiseen ole mitään mutaatioita."
Kun kerran olet uskovainen ja uskot luomiseen, niin kuka loi sitten dinosaurukset?
Ne kun ovat kiistatta eri eläinlajien risteytyksiä.
Se kun kerrotaan raamatussa, johon sinä näemmä uskot, mutta et ole paljoa viitsinyt perehtyä siihen kirjaan. Selkeästi puhutaan PUHTAISTA eläimistä ja EPÄPUHTAISTA eläimistä. Puhtaat eläimet=lajin sisällä säilyneet puhtaina. Epäpuhtaat=sekoittuneet muiden eläinlajien kanssa. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
"Ei koskaan lajista toiseen ole mitään mutaatioita."
Kun kerran olet uskovainen ja uskot luomiseen, niin kuka loi sitten dinosaurukset?
Ne kun ovat kiistatta eri eläinlajien risteytyksiä.
Se kun kerrotaan raamatussa, johon sinä näemmä uskot, mutta et ole paljoa viitsinyt perehtyä siihen kirjaan. Selkeästi puhutaan PUHTAISTA eläimistä ja EPÄPUHTAISTA eläimistä. Puhtaat eläimet=lajin sisällä säilyneet puhtaina. Epäpuhtaat=sekoittuneet muiden eläinlajien kanssa.Vedenpaisumus tuhosi dinosaurukset, koska ne olivat liian voimakkaita ja olisivat voineet tehdä valtavasti tuhoa nälkiintyessään tai pahat henget olisivat voineet käyttää niitä aseinaan, samoin kuin henget Jeesuksen aikana saivat tuhansia sikoja ryntäämään mereen.
Joten olkaa onnellisia, ettei dinosauruksia säästetty, paitsi joitain sen sukuisia, kuten varaanit ja krokodiilit. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vedenpaisumus tuhosi dinosaurukset, koska ne olivat liian voimakkaita ja olisivat voineet tehdä valtavasti tuhoa nälkiintyessään tai pahat henget olisivat voineet käyttää niitä aseinaan, samoin kuin henget Jeesuksen aikana saivat tuhansia sikoja ryntäämään mereen.
Joten olkaa onnellisia, ettei dinosauruksia säästetty, paitsi joitain sen sukuisia, kuten varaanit ja krokodiilit."Vedenpaisumus tuhosi dinosaurukset"
Dinosauruksia ei tuhonnut mikään myyttinen vedenpaisumus.
Ne katosivat, kun avaruudesta syöksyneet asteroidit repivät planeetan ekosysteemit rikki ja romahduttivat ilmaston.
Samaan aikaan jättimäiset tulivuoriketjut syöksivät taivaalle valtavia määriä tuhkaa, joka pimensi auringon ja jäädytti maailman.
Sukupuutto oli luonnonvoimien yhteinen, väistämätön lopputulos – ei tarina vedenpaisumuksesta. Anonyymi00006 kirjoitti:
"Vedenpaisumus tuhosi dinosaurukset"
Dinosauruksia ei tuhonnut mikään myyttinen vedenpaisumus.
Ne katosivat, kun avaruudesta syöksyneet asteroidit repivät planeetan ekosysteemit rikki ja romahduttivat ilmaston.
Samaan aikaan jättimäiset tulivuoriketjut syöksivät taivaalle valtavia määriä tuhkaa, joka pimensi auringon ja jäädytti maailman.
Sukupuutto oli luonnonvoimien yhteinen, väistämätön lopputulos – ei tarina vedenpaisumuksesta.Jos uskoo Jeesukseen on uskottava vedenpaisumukseen;
Katso; “Niin kuin oli Nooan päivinä…”
Jeesus viittaa suoraan vedenpaisumukseen puhuessaan Ihmisen Pojan tulemisesta;
“Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmisen Pojan tullessa.”
“He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mukanaan;”
Matt. 24:37–39.
Nyt et enää väitä ettei vedenpaisumusta ole ollut.- Anonyymi00007
Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Jos uskoo Jeesukseen on uskottava vedenpaisumukseen;
Katso; “Niin kuin oli Nooan päivinä…”
Jeesus viittaa suoraan vedenpaisumukseen puhuessaan Ihmisen Pojan tulemisesta;
“Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmisen Pojan tullessa.”
“He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mukanaan;”
Matt. 24:37–39.
Nyt et enää väitä ettei vedenpaisumusta ole ollut."Jeesus viittaa suoraan vedenpaisumukseen puhuessaan Ihmisen Pojan tulemisesta."
Eihän Jeesuksella ollut muuta luettavaa kuin varhaisia tariota, jolloin hän tietysti lainasi niitä.
Mitään omaa tietoa hänellä ei vedenpaisumuksesta ollut, joka on ymmärrettävää, koska vedenpaisumustarina perustui keksittyihin tarinoihin.
Voinhan minäkin lainata Kalevala eepoksesta jotakin, mutta ei se tee kuitenkaan Kalevalan tarinoista tositapahtumiin perustuvia. - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vedenpaisumus tuhosi dinosaurukset, koska ne olivat liian voimakkaita ja olisivat voineet tehdä valtavasti tuhoa nälkiintyessään tai pahat henget olisivat voineet käyttää niitä aseinaan, samoin kuin henget Jeesuksen aikana saivat tuhansia sikoja ryntäämään mereen.
Joten olkaa onnellisia, ettei dinosauruksia säästetty, paitsi joitain sen sukuisia, kuten varaanit ja krokodiilit.Linnut ovat dinojen jälkeläisiä!
Näin on. - Anonyymi00011
Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Jos uskoo Jeesukseen on uskottava vedenpaisumukseen;
Katso; “Niin kuin oli Nooan päivinä…”
Jeesus viittaa suoraan vedenpaisumukseen puhuessaan Ihmisen Pojan tulemisesta;
“Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmisen Pojan tullessa.”
“He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mukanaan;”
Matt. 24:37–39.
Nyt et enää väitä ettei vedenpaisumusta ole ollut.Kylläpä väitän.
- Anonyymi00014
Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Jos uskoo Jeesukseen on uskottava vedenpaisumukseen;
Katso; “Niin kuin oli Nooan päivinä…”
Jeesus viittaa suoraan vedenpaisumukseen puhuessaan Ihmisen Pojan tulemisesta;
“Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmisen Pojan tullessa.”
“He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mukanaan;”
Matt. 24:37–39.
Nyt et enää väitä ettei vedenpaisumusta ole ollut.Se Jeesukseksi mainittuhan vakuutti palaavansa pian takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vieläpä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa.
Onko miestä näkynyt?
Matteus 16:27-28
"27Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
28Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana." - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Se Jeesukseksi mainittuhan vakuutti palaavansa pian takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vieläpä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa.
Onko miestä näkynyt?
Matteus 16:27-28
"27Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
28Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."Matt. 16:27–28 = muodonmuutos (kirkastusvuori)
Adventtikirkon teologit (esim. SDA Bible Commentary, Ranko Stefanovic, George R. Knight) tulkitsevat jakeet näin:
1. Jakeessa 27 Jeesus puhuu toisesta tulemuksesta
“Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa…”
Tämä on lopullinen tuomio ja Kristuksen toinen tulemus.
2. Jakeessa 28 Jeesus puhuu muodonmuutoksesta
“Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan.”
Adventtikirkon mukaan tämä tarkoittaa:
Pietari, Jaakob ja Johannes näkivät ennakkonäyn Jeesuksen tulemisesta kirkkaudessa.
Tämä tapahtui kuusi päivää myöhemmin (Matt. 17:1–8).
Muodonmuutos oli esikuva toisesta tulemuksesta, ei sen täyttymys.
- Anonyymi00005
Ravintoketjun viimeisiä eläimiä ihmisten saattoi olla vaikea tai mahdoton siihen aikaan syödä kuten leijonia tai krotiilejä.
Afrikassa tosin saattoi käydä niin, että kuoli nälkään jos alkoi kovin nirsoilee ja saattoi kuolla silti.
Heille tosin Jumala ei ole vieläkään muistanut kaikille kertoa miten täytyy syödäl. - Anonyymi00008
Jumala loi sian sen takia, että hän pystyi rankaisemaan perintönsä tuhlannutta tuhlaajapoikaa laittamalla tämän sikopaimeneksi vieraalle maalle.
Ja niin kuin tämäkin todistaa, oli Jumalalla sikaakin luodessaan päällimmäisenä mielessään kiusanteko.- Anonyymi00009
Lentävän käärmeenkin se sadistinen Jahve loi ja laittoi sen hedelmäpuuhun istuskelemaan ja odottamaan sopivaa uhria, että pääsisi sillä tavoin sälyttämään omat virheensä jonkun toisen syyksi. Se oli vastenmielinen ja häsrski kusetus.
Sellaisia ne jumalat ovat. Ihmisten luomia.
- Anonyymi00012
Mutta miksi Jumala loi vesinokkaeläimen?
Minä vaan kysyn. - Anonyymi00013
Ette sunkas hurskaat vaan ole mutustelleet koskaan jänispaistia perunoiden kyytipojaksi?
Eipä olisi kannattanut, sillä Pyhä Pietari veti siinä vaiheessa ruksin teidän nimenne yli siinä kortteeripaikka-asiassa, katsokaas kun asia on sillä viisiin, että väiski vemmelsäärenkin mutustelu on tykkänään kielletty Raamatussa.- Anonyymi00015
Jumala loi ne älyttömät säännät Israelin kannalle erämaavaelluksen aikana ja oli tarpeen että kansa pysyi siinä tilanteessa uskollisella Jumalalle vaikka vähän älyttömien sääntöjen kanssa. Piti olla älyttömiä sääntöjä että nähtiin uskottiinko Jumalaa. Siitä nähtiin kuka todella uskoi sitä mitä Jumala sanoi. Jos piti yksi päivä täysin levätä ja tappaa vaikka vaimo jos touhuisi liikaa, niin se oli vain siksi että Jumala näki kuka todella on uskollinen ja kuuliainen. Ja ne oli tarkoitettu vain väliaikaisiksi, Johannekseen asti olemaan voimassa ja sitten alkoi uusi järkevämpi liitto Jeesuksen Kristuksen kautta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jumala loi ne älyttömät säännät Israelin kannalle erämaavaelluksen aikana ja oli tarpeen että kansa pysyi siinä tilanteessa uskollisella Jumalalle vaikka vähän älyttömien sääntöjen kanssa. Piti olla älyttömiä sääntöjä että nähtiin uskottiinko Jumalaa. Siitä nähtiin kuka todella uskoi sitä mitä Jumala sanoi. Jos piti yksi päivä täysin levätä ja tappaa vaikka vaimo jos touhuisi liikaa, niin se oli vain siksi että Jumala näki kuka todella on uskollinen ja kuuliainen. Ja ne oli tarkoitettu vain väliaikaisiksi, Johannekseen asti olemaan voimassa ja sitten alkoi uusi järkevämpi liitto Jeesuksen Kristuksen kautta.
"Jumala loi ne älyttömät säännät Israelin kannalle erämaavaelluksen aikana "
Säännöt olivat varsin viisaita. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Jumala loi ne älyttömät säännät Israelin kannalle erämaavaelluksen aikana "
Säännöt olivat varsin viisaita.Niin oli järkeviä, jos keräsi mannaa ja kalenteri sekaisin tapettiin.
Muutoinkin oli henki höllässä, poista paha keskuudestasi.
Järki niistä oli kaukana. Anonyymi00015 kirjoitti:
Jumala loi ne älyttömät säännät Israelin kannalle erämaavaelluksen aikana ja oli tarpeen että kansa pysyi siinä tilanteessa uskollisella Jumalalle vaikka vähän älyttömien sääntöjen kanssa. Piti olla älyttömiä sääntöjä että nähtiin uskottiinko Jumalaa. Siitä nähtiin kuka todella uskoi sitä mitä Jumala sanoi. Jos piti yksi päivä täysin levätä ja tappaa vaikka vaimo jos touhuisi liikaa, niin se oli vain siksi että Jumala näki kuka todella on uskollinen ja kuuliainen. Ja ne oli tarkoitettu vain väliaikaisiksi, Johannekseen asti olemaan voimassa ja sitten alkoi uusi järkevämpi liitto Jeesuksen Kristuksen kautta.
"se oli vain siksi että Jumala näki kuka todella on uskollinen ja kuuliainen. "
Mihinkäs se Jumalan kaikkitietävyys katosi?
- Anonyymi00019
Islamilaisuus on raamatun mukainen uskonto.
*Miehetkin kulkevat mekoissaan.
*Naisten tulee peittää hiuksensa.
*Vaimon tulee olla miehelleen alaimainen kaikessa.
*Uppiniskaisuudesta kivitetään.
*Nainen vaietkoon seurakunnassa.
*Lisääntykää ja täyttäkää maa. - Anonyymi00020
Kuinka Jumala loi kengurun?
- Anonyymi00021
Hän sanoi: 'tulkoon Ken Guru' ja hups kenguru tuli.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hän sanoi: 'tulkoon Ken Guru' ja hups kenguru tuli.
Miten sattuma loi kengurun? Sehän oli valmis jo ensimmäisestä yksilöstä alkaen.
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Miten sattuma loi kengurun? Sehän oli valmis jo ensimmäisestä yksilöstä alkaen.
Ei taida sattuma vastata. Se on näet mykkä, kuuro ja sokea!
Kenguru on Jumalan luoma, niinkuin ihmisetkin.
Jos joku haluaa olla apina, olkoon! Useimmat huomaavat pikku eroavaisuuksia.
- Anonyymi00023
Ei Jumala sikaa luonut, kun ei luonut mitään muutakaan.
- Anonyymi00024
Jos kenguruilla olisi jumala, se olisi kengurun näköinen.
- Anonyymi00025
Jumala ei ollut yhtään sen viisaampi kun mitä sen luojat olivat.
Jumala näki monen monta asiaa väärin. Kuten luojansa.
Jumala ei pystynyt näkemään tulevaisuutta. Kaksituhatta vuotta oli jo ihan liiian kaukana.
Eläinten luut ja loveen lankeaminen eivät antaneet riittävän seleää visiota tulevaan. - Anonyymi00026
Jumala teki huorin kun laskeutui yöllä 12 vuotiaan Marian päälle, joka tyttönen oli jo kihlattu ja jumala laski siemenensä sen alailäisen sisään. Pedofiilit ovatkin siksi Lähi-Idän alueilla kunniassaan.
Jumalaa voidaankin syystä kutsua eläimeksi.- Anonyymi00028
Se mitä sydämessä on , siitä suu puhuu...
Onko tuo tosiaan sinun käsityksesi? Mene hoitoon! - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Se mitä sydämessä on , siitä suu puhuu...
Onko tuo tosiaan sinun käsityksesi? Mene hoitoon!"Onko tuo tosiaan sinun käsityksesi?"
Ei ole minun käsityksiäni. Se on raamatun kirjoitusten mukainen ja sen ajan pedofiilien käytäntö. Jumalakaan ei nähnyt siinä mitään väärä, kun pani paksuksi 12 vuotiaan Marian.
Vielä nykyäänkin se on voimassa oleva käytäntö kun lapsia naitetaan karvaisille pedofiileille heidän leikkikaluikseen ja se on ihan normaalia. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
"Onko tuo tosiaan sinun käsityksesi?"
Ei ole minun käsityksiäni. Se on raamatun kirjoitusten mukainen ja sen ajan pedofiilien käytäntö. Jumalakaan ei nähnyt siinä mitään väärä, kun pani paksuksi 12 vuotiaan Marian.
Vielä nykyäänkin se on voimassa oleva käytäntö kun lapsia naitetaan karvaisille pedofiileille heidän leikkikaluikseen ja se on ihan normaalia.Tässä ne uskovat toimivat jumalan tahdon mukaan:
https://www.suomenuutiset.fi/irak-hyvaksyi-lapsiavioliitot-sallivan-lain-jopa-9-vuotiaan-kanssa-saa-menna-naimisiin/
- Anonyymi00032
En ole saanut vastausta kysymykseeni, miten Luoja loi vesinokkaeläimen ja miksi?
Ääriadventistit jenkeissä eivät syö sitä kalaakaan.🐟🇺🇸
>>Jos uskoo Jeesukseen on uskottava vedenpaisumukseen;>>
Jos uskoo Jeesukseen on uskottava Klaudios Ptolemaioksen oppiin.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00033
No miksei sitten sikaa, sillä loihan Herra Sebaot tätä eläinlajia paljon vahingollisemman Saatanaksi muuttuvan arkkienkeli Luciferinkin, vaikka kaikkitietävänä epäilemättä tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan.
- Anonyymi00034
Kaikkitietävyys ei merkitse, että edes Jumala tietäisi sinun kaikki valintasi tulevaisuudessa.
Hän tietää sinun taipumuksesi ja voi suurella varmuudella arvata sinun valintasi.
Kuitenkaan se, että tietää kaiken tästä hetkestä ja menneisyydestä, ei tarkoita, että sinun tulevaisuutesi olisi kenenkään tiedossa.
Täysi valinnan vapaus tekee ennaltatietämisen mahdottomaksi, paitsi silloin, kun joku asia on päätetty tapahtuvaksi.
Jeesuksen piti kuolla uhrina sinun ja minun syntien sovitukseksi. Kuitenkaan Juudaksen ei ollut pakko kavaltaa Jeesusta, itse asiassa Jeesus varoitti ankarasti Juudasta vain vähän ennen aterialla. Paholainen tiesi, missä Jeesus oli, ja hän olisi kyllä johtanut joukkonsa sinne ilman Juudastakin.
Kautta Raamatun kerrotaan, kuinka Jumala katui: Hän katui ihmiskunnan ja ihanan maailman luomista, ja pyyhkäisi pois rehevyyden ja ihmiset vedenpaisumuksessa, Hän katui Israelin kansan vapautusta Egyptistä, Saulin ja Jerobeamin valitsemista kuninkaaksi, jne. Raamattu ei missään sano, että Jumala näkee sinun elämäsi lopputuloksen ennen sinun kuolemaasi. Sinä voit aina katua ja hyväksyä pelastuksen, jolloin syntyy suuri ilo taivaassa.
Ellet usko minua, lue vaikka Hesekielin 33. luku. Siinä kerrotaan kuinka ihminen voi itse vaikuttaa omaan kohtaloonsa. Jopa Jumalan antama kuolemantuomio voi muuttua pelastukseksi.
Fatalismi on osa islaminuskoa, ja sen mukaan kaikki on jo edeltä nähty. Osa ihmisiä on luotu helvettiä varten.
Se ei ole kristinuskoa.
Toisaalta on asioita, jotka Jumala on edeltäpäättänyt. Se tapahtuu aikanaan. Jumala sanoi Jesajalle, että Hän valvoo sanaansa, toteuttaakseen sen. Eivät asiat itsestään toteudu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602