Takanapamoottorilla toimivan sähköavusteisen pyörän takavanteen pinnat katkeilee.
Onko olemassa vahvempia pinnoja ja paljonko maksaa, jos pinnat vaihdetaan pyörähuollossa?
Linkkejä/vinkkejä?
Takavanteen pinnat
9
167
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pyörähuolloissa ei yleensä ole taitoa eikä kiinnostusta kiekon korjaamiseen, uusi tilalle. Kannattaa itse opetella. Netistä löytyy tietoa ja neuvoja. Sähköpyörien yleisin pinnakoko 13 gaugea, mutta myös 12g pinnoja käytetään. Itse olen käyttänyt 13g pinnoja, sillä 12g eli paksumpien pinnojen nippelit eivät mahdu vannekehien reikiin.
Kiekon kestävyyteen vaikuttaa ensinnäkin pyörän käyttö, kuorman paino ja sekä vannekehän ominaisuudet että kiekon kuviointi sekä pinnojen laatu.
Sähköpyörän pinnoja olen tilannut Euroopasta että Englannista. Nykyään Kiinasta, Aliexpressin kautta. Sähköpyörään tarvitaan yleensä erikseen valmistettavat ns. custom-pinnat. Joitakin pinnapituuksia saattaa löytyä myös Suomesta. Koko kehän eli 36 pinnaa maksaa alimmillaan viidenkympin hujakoilla.
Auttaisin, jos asuisit täällä kulmilla...- Anonyymi00006
Pinnojen gauget siten että 12 on paksumpi kuin 13
- Anonyymi00002
Syy jatkuviin pinnojen katkeiluun on yleensä muualla kuin itse pinnassa. Vanne saattaa olla sökö niin ettei sillä enää kauemmas uskalla lähteä.
- Anonyymi00007
Voi se vanne puristaa päätäkin, niin pinna on kireällä ja napsahtaa. Tyypillistä sähköpyöräiliköille.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Voi se vanne puristaa päätäkin, niin pinna on kireällä ja napsahtaa. Tyypillistä sähköpyöräiliköille.
Hermo lepää sähköpyörällä ajellessa, joitakin moinen nautinto närästää.🥵
- Anonyymi00003
Osta mopo mopo mopo
- Anonyymi00004
Jos voimia ja kiinnostusta riittää, niin riisu takakiekko ja irrota yksi pinna ja mittaa pinnan pituus metallisella viivaimella, pinnan taitemutkaa vasten, millin tarkuudella. Pinnan paksuuden arviointiin tarvitaan silmää ja kokemusta tai tarkka mitta.
Aliexpressista löytyy pinnoja haulla 'e-bike spoke'.
Yritä ensin selvittää syy pinnojen katkeiluun, vannekehä saatta olla heikkolaatuinen. Toisaalta sähköpyörän kiekot kokevat rasitusta, niin että pinnoja pitää välillä kiristää ja jos ei kiristä, niin pinnat katkeilevat. - Anonyymi00005
Lihasheikkous aiheuttaa monenlaista surua ja murhetta.
- Anonyymi00009
Yksi esimerkki työn hinnasta "Kiekon kasaus 55 €"
https://www.hi5bikes.fi/info/huollot/
Varmaan löytyy muitakin liikkeitä, joilla on netissä huoltohinnasto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522