Puolesta tai vastaan?
https://www.unicef.fi/tyomme/ajankohtaista/uutiset-ja-nakokulmat/2021/jos-lapsilta-kysyttaisiin-suomi-ei-olisi-maailman-onnellisin-maa/
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/helin-maailman-onnellisin-maa-mokasi-mielenterveydessa
Maailman onnellisin maa?
93
422
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vastaan
https://youtu.be/hsPFxcvspuI - Anonyymi00002
Uskomatonta Suomi on maailman rasistisin maa,kun joku missityttö väänsi kasvoja ja se levisi someen. Oli lähellä maailmansota,huh. Ajatella kuuin huvin on asiat esim afgaanimisseillä. Siellä kuulema kaikki hyvin. Mikähän tässä maassa on kun heitä kuitenkin tulee kokoaja lisää näin huonoon maahan?
- Anonyymi00032
Kasvojen vääntäminen ei ole rasistista. Minä hieron usein ohimoani, eikä se ole rasistista millään tavalla. Kaikki riippuu asiayhteydestä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kasvojen vääntäminen ei ole rasistista. Minä hieron usein ohimoani, eikä se ole rasistista millään tavalla. Kaikki riippuu asiayhteydestä.
Vain imbesilli vääntää kasvoja tai käyttää somea
- Anonyymi00052
Perustele miksi Suomi ei ole maailman rasistisia maa kiitos
- Anonyymi00077
Anonyymi00052 kirjoitti:
Perustele miksi Suomi ei ole maailman rasistisia maa kiitos
Rasismi on sitä, kun syrjitään rasistin tunnusmerkit täyttävällä tavalla. Kaikki syrjintä ei kuitenkaan ole rasismia. Jotkut kuvittelevat ihan kaiken syrjinnän rasismiksi. Monesti syrjintä on syrjintää olematta rasismia.
Onko syrjintä oikein, niin ei tietenkään ole. Se ei silti aina rasismia ole. Ikä on hyvä esimerkki. Ikä ei liity rasismiin. Ikään perustuva syrjintä on ikäsyrjintää, ei rasismia. - Anonyymi00085
Anonyymi00077 kirjoitti:
Rasismi on sitä, kun syrjitään rasistin tunnusmerkit täyttävällä tavalla. Kaikki syrjintä ei kuitenkaan ole rasismia. Jotkut kuvittelevat ihan kaiken syrjinnän rasismiksi. Monesti syrjintä on syrjintää olematta rasismia.
Onko syrjintä oikein, niin ei tietenkään ole. Se ei silti aina rasismia ole. Ikä on hyvä esimerkki. Ikä ei liity rasismiin. Ikään perustuva syrjintä on ikäsyrjintää, ei rasismia.Väännätkö siis kasvojasi?
- Anonyymi00003
Maa saattaa olla onnellinen ja 5 rikkainta prosenttia saattaa olla onnelllinen.
Tätähän ei ole kysytty kansalta, se määritellään x-tavalla.
Pitäisi tehdä gallup koko kansan mielipidettä kuunnellen niin saataisiin totuus selville !- Anonyymi00004
Niin entä kun rahat loppuu ,loppunut! Vieläkö niitä vapaamatkustajia Suo.een Nasirin bisneskumppanit haalii ne nimitäin maksaa ,kysyppä milyä tuntuu hyvinvoinnin rakentaneelta hoivakodin asukiltä . Saako edes vettä tai vaihdetaanko vaippoja ?
- Anonyymi00047
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin entä kun rahat loppuu ,loppunut! Vieläkö niitä vapaamatkustajia Suo.een Nasirin bisneskumppanit haalii ne nimitäin maksaa ,kysyppä milyä tuntuu hyvinvoinnin rakentaneelta hoivakodin asukiltä . Saako edes vettä tai vaihdetaanko vaippoja ?
Koko maa makaa omassa 💩
- Anonyymi00053
Juuri näin 🐒🌍
- Anonyymi00055
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin entä kun rahat loppuu ,loppunut! Vieläkö niitä vapaamatkustajia Suo.een Nasirin bisneskumppanit haalii ne nimitäin maksaa ,kysyppä milyä tuntuu hyvinvoinnin rakentaneelta hoivakodin asukiltä . Saako edes vettä tai vaihdetaanko vaippoja ?
Vaippa ei tosiaan vaihdeta💩
- Anonyymi00086
Juuri näin 🐒🌍
- Anonyymi00006
Vastaan
https://www.lskl.fi/blog/suomi-maailman-onnellisin-maa/ - Anonyymi00007
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20145678 - Anonyymi00008
Vastaan
https://wwf.fi/uutiset/2026/03/tama-ei-ole-aprillia-suomen-ylikulutuspaiva-on-1-huhtikuuta/
https://www.sll.fi/opi-lisaa/ylikulutus/
https://yle.fi/a/74-20218454
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011032037.html
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylikulutuspäivä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011917324.html - Anonyymi00009
Vastaan
https://www.luke.fi/fi/blogit/nyt-jo-se-taas-tapahtuu-ylikulutuspaivamme-on-142026 - Anonyymi00010
Vastaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylikulutuspäivä - Anonyymi00011
Vastaan
https://www.ymparisto.fi/fi/ympariston-tila/kiertotalous/luonnonvarojen-kaytto - Anonyymi00012
Vastaan
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutoskysymyksia - Anonyymi00013
Vastaan
https://www.ymparisto.fi/fi/ympariston-tila/ilmastonmuutos/ilmastonmuutos-etenee - Anonyymi00018
Vastaan
https://mieli.fi/uutiset/suomen-itsemurhaluvut-edelleen-pohjoismaiden-synkimmat/ - Anonyymi00019
Vastaan
https://naistenlinja.fi/suomi-on-eu-n-vakivaltaisin-maa-naisille/ - Anonyymi00020
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20217323 - Anonyymi00021
Vastaan
https://youtu.be/007mv5XZvB0 - Anonyymi00022
Vastaan koska kaikki täällä on totta.
- Anonyymi00023
Missä innovaatiot?
Missä luovuus?
https://velkakello.fi/- Anonyymi00087
Ei missään koska hyvä veli verkosto ja hyvä sisko verkostot
- Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
Ei missään koska hyvä veli verkosto ja hyvä sisko verkostot
Juuri näin 🐒🌍
- Anonyymi00024
Vastaan
https://www.etk.fi/ajankohtaista/lahes-18-000-jai-tyokyvyttomyyselakkeelle/ - Anonyymi00025
Vastaan
Weaknesses:Resource Productivity: The country struggles in material and resource efficiency, which lowers its standing in environment-focused metrics.Business
Commercialization: Ranks slightly lower (10th in Europe) in turning its high-end research into profitable business and creative market outputs. - Anonyymi00027
Vastaan
https://www.bofbulletin.fi/en/2025/6/finland-s-economic-woes-continue/ - Anonyymi00030
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20222675 - Anonyymi00031
Vatipäiden ja asennevammaisten määrä tuntuu vaan lisääntyvän Suomessa ja se vähentää valitettavasti onnellisuuden tunnetta.
- Anonyymi00033
Mielensä pahoittajat jäi listauksesta pois.
- Anonyymi00049
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mielensä pahoittajat jäi listauksesta pois.
Perustele miksi onnellisin vrt kaikki faktat täällä kiitos!
- Anonyymi00050
Määrittele vatipää ja asennevamma kiitos!
Ja kerro miksi onnellisin verraten kaikki faktat täällä kiitos. - Anonyymi00072
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mielensä pahoittajat jäi listauksesta pois.
Määrittele Mielensäpahoittaja kiitos
- Anonyymi00076
Anonyymi00072 kirjoitti:
Määrittele Mielensäpahoittaja kiitos
Pahoittavat mielensä ihan kaikesta ja kaikkien puolesta.
- Anonyymi00088
Anonyymi00076 kirjoitti:
Pahoittavat mielensä ihan kaikesta ja kaikkien puolesta.
Siis ilman faktoja täällä?
- Anonyymi00035
Vastaan
https://www.ymparisto.fi/fi/ympariston-tila/vesi/itameren-tila - Anonyymi00036
- Anonyymi00039
Vastaan
🐒🌏💩🇫🇮 - Anonyymi00044
Vahvasti vastaan
https://yle.fi/a/74-20153482- Anonyymi00045
Onnellisesti eronnut. Vahvasti puolesta.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Onnellisesti eronnut. Vahvasti puolesta.
Onnea🌈🏳️🌈🌈🍆🍆🍆
- Anonyymi00051
Anonyymi00045 kirjoitti:
Onnellisesti eronnut. Vahvasti puolesta.
Kerro lisää miksi sinut jätettiin vaikka elit turvallisessa tilassa sateenkaari kumppanin kanssa?
- Anonyymi00048
Vastaan
https://youtu.be/rT9TaHXJlgI - Anonyymi00054
Sen verran vastenmielinen maa on että EU'n länsimaista
ei haluta muuttaa Suomeen.
Jos olisi joku "Onnela" Olisi tulijoita muualtakin kuin
vain ongelma maista!- Anonyymi00056
Onko Suomi länsimaa tai Pohjoismaat tai EU jäsenmaa?
EI EI EI - Anonyymi00061
Muutan heti Eurooppaan täältä kun pystyn enkä koskaan tule takaisin edes katsomaan sukua tai lapsia!
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muutan heti Eurooppaan täältä kun pystyn enkä koskaan tule takaisin edes katsomaan sukua tai lapsia!
Tai Tanskaan tai Ruotsiin tai Norjaan.
- Anonyymi00057
Vastaan
https://www.verkkouutiset.fi/a/nama-asiat-huolettavat-suomalaisia-eniten/#5fb2b87a - Anonyymi00058
Kylien autioitumisen aiheuttama toivottomuus ja täydellinen turhautuminen elämäntehtävässään, on riittävä kuorma aiheuttaakseen sairautta ja kuolemaa. https://www.hs.fi/historia/art-2000012015192.html
Outtako nähnynä raktorroonii ikänään?- Anonyymi00089
Se on aika hienoa että paska kuolee?
- Anonyymi00059
Suomi on osa Balttiaa, Pohjoismaat on eri asia.
Tämä serkku-Virokin on Balttiassa, kaksi-marjaa.
Sama kielikin mutta eivät ymmärrä toisiaan.- Anonyymi00063
Avaa tätä lisää kiitos.
Suomen kieli on täysin outo ja lähellä Viroa?
Silti koko maa on Ruotsin (1000 vuotta) ja Venäjän (100 vuotta) tekemä.
Mikä tämä maa oikein on? - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Avaa tätä lisää kiitos.
Suomen kieli on täysin outo ja lähellä Viroa?
Silti koko maa on Ruotsin (1000 vuotta) ja Venäjän (100 vuotta) tekemä.
Mikä tämä maa oikein on?Slaavi = Slave englanti
Viikingit ottivat orjia tuhat vuotta ja koko slaavilaisen kulttuuri tulee siitä eli heikkoa on.
- Anonyymi00066
Vastaan
https://www.ihmisoikeuskeskus.fi/seuranta/suosituskoosteet/saamelaiset/ - Anonyymi00067
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20118646 - Anonyymi00068
- Anonyymi00069
hei tulin just koneen ääreen siellä kopilla joku sanoi että olisi nähnyt natsin stadissa? pitääkö paikkaansa??
- Anonyymi00070
- Anonyymi00071
Vastaan
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011509248.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bjorn-wahlroosin-mandatum-hyotyi-90-luvun-lamasta-ja-teki-perustajastaan-rikkaan/8788042
https://taloudentulkki.com/2013/09/17/kolikon-toinen-puoli/
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/wahlroosin-mandatum-hyotyi-90-luvun-lamasta-ja-teki-perustajastaan-rikkaan/
https://www.iltalehti.fi/talous/a/2014081918582064
Oligarkit vain Venäjällä?
Hävetkää!- Anonyymi00075
Nalle on oligarkki kuten venäjä.
Hävettää kun tsuhnat kutsuu tätä maata pohjoismaaksi.
Tai EU jäsenmaa
Tämä on paska maa💩
- Anonyymi00078
Hyvin menee, mutta menkööt. Ei mitään ongelmia.
- Anonyymi00079
Avaa tätä lisää kiitos
Sinulla ei ole ongelmia maailman onnellisin maa vai koko maailman onnellisin maa ei ole ongelmia?
Rikkaat possut voi hyvin? - Anonyymi00090
Ei mitään ongelmia?
Aikuisten oikeasti?
- Anonyymi00082
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20233055
https://www.ilkkapohjalainen.fi/suviseurat-pakottaa-tuija-takalan-lahtemaan-kodist/13536759
https://yle.fi/a/74-20172141
https://areena.yle.fi/1-76740413
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkija-suviseurojen-tapahtumista-puheet-poikkeuksellisen-seksikeskeisia/9182932
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011311477.html
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f5621e73-0308-4e33-8c1a-249ada90ca68
https://www.apu.fi/artikkelit/sateenkaari-on-aina-ollut-suviseuroilla
https://www.vauva.fi/keskustelu/3495443/kysykaa-suviseuroista - Anonyymi00083
Vastaan
https://yle.fi/a/74-20136114 - Anonyymi00084
Vastaan
https://stat.fi/fi/julkaisu/cltcqq5wij6tw07w2y9ejc3x5
https://www.eapn.fi/wp-content/uploads/2019/03/Köyhyyden-ja-huono-osaisuuden-ylisukupolvisuus-Johanna-Kallio.pdf
https://itla.fi/uutiset/tutkimus-matala-tulotaso-ja-stressi-lisaavat-ylisukupolvisen-koyhyyden-riskia/
https://www.soste.fi/uutiset/sosten-raportti-suomi-on-epaonnistunut-koyhyyden-vahentamisessa/
https://www.unicef.fi/tyomme/ajankohtaista/uutiset-ja-nakokulmat/2023/suomi-sijoittuu-heikosti-unicefin-lapsiperhekoyhyysvertailussa/
https://stat.fi/fi/julkaisu/cm1hepbcn62b107w03plmxg8u
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/232019/RinkinevaLaura.pdf?sequence=2
https://www.facebook.com/reel/984927914538142/
https://yle.fi/a/20-289396 - Anonyymi00091
Vastaan
https://okm.fi/-/ratkaistaan-suomen-suurin-ongelma-tapahtuman-avaus
https://tem.fi/-/raportti-suomen-kansantalouden-suurin-ongelma-on-kilpailijamaita-alempi-tyon-tuottavuus
https://www.maanpuolustus-lehti.fi/nuorten-syrjaytyminen-on-suomen-suurin-ongelma/
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001116469.html
https://yle.fi/a/74-20187201
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tuukka-saimen/osa-1-kun-suomi-romahtaa/ - Anonyymi00092UUSI
Vastaan
https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/ukraine-23-2021/fi/?afd_azwaf_tok=eyJraWQiOiIxNkY3M0JFMkNDMjZDOUM1ODBGMzM4NjAzN0I1ODRCQTc4REQ1ODcwQUFFRkJGNEZDRUJFOUZEQkNGMENGMTNEIiwiYWxnIjoiUlMyNTYifQ.eyJhdWQiOiJvcC5ldXJvcGEuZXUiLCJleHAiOjE3ODI1MDUzOTMsImlhdCI6MTc4MjUwNTM4MywiaXNzIjoidGllcjEtNTc2OTQ1ZDk4LXhyd3pkIiwic3ViIjoiMTIwOjlhMDk6YzQwODozYTpkOWRkOmE5NWM6YjljNzplNDAzIiwiZGF0YSI6eyJ0eXBlIjoiaXNzdWVkIiwicmVmIjoiMjAyNjA2MjZUMjAyMzAzWi1yMTU3Njk0NWQ5OHhyd3pkaEMxSEVMdXI3czAwMDAwMDA2dWcwMDAwMDAwMDQ1ODYiLCJiIjoidDhIVmdjUkNhM1Z4SkNqXzV0N0F4UzJWLVZPZXB2RGdtZzhRa2c1N01QVSIsImgiOiJ2Rk0wUF9mM2JISTJVYXQwMzd2Tm9RRG03SmtHZHV1LThvc3BxSUFVLWxJIn19.g6-hTH7WWWIa3qz6aQUiQoQqkFvt-0PLHsUHWJ6Z-7YW4iBCDup7BxNR4ES8XLvJe1UmC3u4zXPacMPyVHysTmR4JzAB_G3qsqtcxxGw284Vo5EtQvdgJYV_twVeXLdjbMAkqerj49bjvnTa3GBQ_5_NKDpXNTv6HmbYzqVvXtwUEzibdYgfkeNxQb-0t_wpDsO6-j2KNdTOVk4j1uMFxO-UFyHw_bVlhdFBk6t0oCGlHImWfHbfvT-pRamdqgDBEtXmwB-O63AHW7fVaFP0tZSmtc_dvs4eJCtKSclsEajT_QzlunCzZAuZJ8Jr0Qe-gqgrdDqk9gfLafpB6lYJhg.WF3obl2IDtqgvMFRqVdYkD5s
https://fi.wikipedia.org/wiki/Korruptio_Ukrainassa
https://yle.fi/a/74-20194369
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011637252.html
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/49dafb91-7b70-4739-a541-d0ecc699ead5
https://www.uusijuttu.fi/juttu/skhE6Vh5-a9IALZQd-62fd2
https://juristiliitto.fi/blogit/blogi-ukrainan-jalleenrakentaminen-on-tarkka-paikka-korruption-kitkemiseksi/
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011404008.html
https://um.fi/suomen-tuki-ukrainalle
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-suomi-on-tukenut-ukrainaa-tahan-mennessa-tata-mielta-puolueet-ovat-tuen-jatkamisesta/9313352
https://www.verkkouutiset.fi/a/ukrainaa-tuettu-267-miljardilla-eurolla-suomi-sijoittuu-listalla-korkealle/#5fb2b87a
https://valtioneuvosto.fi/-/236553176/suomi-antaa-40-miljoonaa-euroa-lisaa-ukrainaa-tukevaan-purl-aloitteeseen
https://yle.fi/a/74-20010573/64-3-287540
https://valtioneuvosto.fi/-/suomen-myontama-humanitaarinen-apu-vastaa-hataan-ukrainassa - Anonyymi00094UUSI
Vastaan
https://ek.fi/ajankohtaista/uutiset/ek-mukana-ukrainan-jalleenrakennuskonferenssissa-gdanskissa-hyodynna-tietopaketti/
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/eklta-merkittava-panostus-ukrainaan-suomalaisyritykset-mukaan-uudelleenrakentamiseen/
https://valtioneuvosto.fi/-/valtioneuvosto-liputtaa-suomen-ja-ukrainan-lipuilla-24.-helmikuuta - Anonyymi00096UUSI
Vastaan
https://tasa-arvo.fi/hairinta
https://www.kesarauha.fi/info/
https://naistenlinja.fi/seksuaalinen-hairinta-tyopaikalla/
https://www.is.fi/viihde/art-2000008994147.html
https://www.riku.fi/rikosuhripaivystys/riku-lehti/riku-lehti-1-2018/metoo-seksuaalinen-hairinta-ja-laki/
https://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/seksuaalinen-hairinta-ja-seksuaalivakivalta/
https://yle.fi/a/74-20040442
https://www.verkkouutiset.fi/a/nain-moni-kokee-hairintaa-festivaaleilla-yksi-ryhma-ylitse-muiden/#5fb2b87a
https://www.theseus.fi/handle/10024/154743
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005727231.html
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2700be47-6078-44d7-ae00-beb53e37bf83 - Anonyymi00098UUSI
Ei Suomi voi olla maailman onnellisin maa. Ei taatusti! Kaukana siitä. Nykyinen Suomi on asukkaalle paljon pahempi kuin mitä Suomi oli vielä muutamaa kymmentä vuotta sitten. Euroopan suurin työttömyys. Se ei tee onnelliseksi. Päinvastoin. Kehitys on mennyt huonoon suuntaan. Yhteiskunta on muuttunut häikäilemättömäksi. Ystävällinen ja leppoisa tunnelma on kadonnut johonkin. Maailma on muuttunut kovaksi paikaksi elää. Siinä ei sääliä tunneta! Tätä Mieltä!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602