Jos saisit yhden toiveen, eikä saisi toivoa lisää toiveita.

Anonyymi-ap

Myöskään maailmanrauhaa, tai mitään muutakaan höpöä et saisi toivoa. Ainoastaan itsekkäät toiveet toteutuisi.
Minä ainakin toivoisin terveyteni takaisin. Jos se ei onnistu, niin sitten pätkis karamellipatukka.

>Simiti<

81

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Voiko kommunismista parantua?

      • Anonyymi00035

        En tahdo sitä, toveri


    • Anonyymi00003

      Toivoisin että heräisin jonain aamuna parempaan todellisuuteen missä minulle sanottaisiin että äsken näkemäsi dystooppinen todellisuus oli pelkkää simulaatiota.

      "Eikö tuntunutkin aidolta?", minulta kysyttäisiin. Simulaation kesto vaikutti pitkältä vaikka todellisessa eli paremmassa todellisuudessa olisi kulunut aikaa vain muutama tunti.

    • Juustohampurilainen 10:llä pihvillä sekä juustolla.

    • Anonyymi00004

      Ehkä loputtomasti rahaa. Sillä voisin yrittää toteuttaa sitten vaikka sitä maailmanrauhaa.

    • Itsekkäät toiveet ovat aika pinnallisia, eikä kovin mielenkiintoisia.
      Jos olisi annettu mahdollisuus, olisin toivonut supervoimia, mutta nyt pitää tyytyä vähempään.

      Haluaisin itsekkäästi olla taloudellisesti riippumaton ja heittäytyä oloneuvokseksi. Perustaisin yrityksen, johon palkkaisin ammattitaitoista henkilökuntaa ja holding-yhtiön, jonka kautta maksaisin itselleni osinkoja. En siis nostaisi palkkaa ollenkaan.
      Itse keskittyisin ajatushautomon johtamiseen.
      Minulla on jatkuvasti kehityskelpoisia ajatuksia. Taloudellisesti riippumattomana niitä ideoita voisi alkaa jopa toteuttamaan.

    • Anonyymi00005

      Mitä sillä tekis ei toiveetkaan toteudu jos ei itsekin jotain tee se että pystyy ne normaalit toiveensa edes toteuttaa pitää si olla jotain yliluonnollista

    • Anonyymi00006

      Sata miljardia euroa tilille rahaa. Ajattelisin että se riittäisi aika pitkälle kyllä, kun hieman harkiten kuluttaisi niin joku 20 vuotta se saattaisi piisata.

    • Anonyymi00007

      Siis oikea vastaus tuohon yhden toiveen kysymykseen on tietenkin "toivon sata toivetta lisää".

      • Anonyymi00010

        Eka ehto oli, että lisää toiveita ei saa toivoa. Mietipä vielä.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Eka ehto oli, että lisää toiveita ei saa toivoa. Mietipä vielä.

        Niin ja jos toivoo rahaa niin se rahan käyttö on sitten jo toinen toivomus. Eli saa rahaa, muttei saa käyttää.


      • Anonyymi00018
        JeroP kirjoitti:

        Niin ja jos toivoo rahaa niin se rahan käyttö on sitten jo toinen toivomus. Eli saa rahaa, muttei saa käyttää.

        Niin totta, siinä olikin ehtoja. SItten pitäsi ensin olla lista niistä kaikista ehdoista, mutta jos sitä erehtyy pyytää niin se on ainoa mitä saat.
        Joo, aika tarkkana saa olla, jos toivoo miljardin rahaa tililleen niin saa sen, mutta tili lukittuu eikä sitä saa käytettyä mitenkään sieltä. Tuo toivomushenki on joku v-tun byrokraatti ihan selvästi...


      • Anonyymi00028
        JeroP kirjoitti:

        Niin ja jos toivoo rahaa niin se rahan käyttö on sitten jo toinen toivomus. Eli saa rahaa, muttei saa käyttää.

        Jos toivoo käyttörahaa? 😁

        xLiner


      • Anonyymi00037
        JeroP kirjoitti:

        Niin ja jos toivoo rahaa niin se rahan käyttö on sitten jo toinen toivomus. Eli saa rahaa, muttei saa käyttää.

        Ei aloituksessa moista sanottu. Eikä rahan käyttö ole toivomus vaan toteutus, silloin kun rahaa on.


    • Anonyymi00008

      Toivoisin, että tänä kesänä olisi kaiken aikaa + 21 °C ja sataisi sunnuntai-iltsisin klo 21.30 jälkeen. Siis kerran viikossa. Tuuli voisi olla leudompi ja boforeita tosi vähän.
      Vilma

      • 31 astetta ois varmaan parempi?


      • Anonyymi00023
        JeroP kirjoitti:

        31 astetta ois varmaan parempi?

        no eikai tästä mitään thaimaata ole tarkoitus tehdä


    • Anonyymi00009

      On yksi insinööri, jonka toivoisin olevan tässä vieressäni ja se saisi tykätä minusta ja hellästi silittää... Taisipa olla jo monta toivetta. Pahus.

      Toivon siis vain, että saisinpa!

      • Anonyymi00034

        Sitten on keksittävä joku tekninen ongelma kaiketi, emt gubbe


    • Anonyymi00011

      Toivoisin, että saan aina sen mitä toivon.

      Sit kerkee miettiä kyllä mitä kivaa sitä toivoo. :oD

      • Anonyymi00012

        Mitä toivot?


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Mitä toivot?

        No vois vaikka toivoa päävoiton eurojackpotista.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Mitä toivot?

        Sinet sitä halua tietää


    • Toivoishan sitä puolison. Mutta kyllä mulleki se pätkis riittää.

      • Anonyymi00019

        Tiedätkö, tuo ei tullut edes mieleenikään, mietin vaan miljardien rahasummia. Mutta naisen toivominen olisi todella tyhmää, sillä saisi vaan loputtomasti ongelmia itselleen.


      • Anonyymi00019 kirjoitti:

        Tiedätkö, tuo ei tullut edes mieleenikään, mietin vaan miljardien rahasummia. Mutta naisen toivominen olisi todella tyhmää, sillä saisi vaan loputtomasti ongelmia itselleen.

        Mutta jos toivoo soman naisen. Vai onks siinä jo kaks toivomusta?


      • Anonyymi00036
        JeroP kirjoitti:

        Mutta jos toivoo soman naisen. Vai onks siinä jo kaks toivomusta?

        Niin, ainakin siinä on kaksi sanaa. Mutta vaikka saisit soman naisen, niin kaikki muu siinä voisi olla pilalla. Jos meinaisi naista alkaa toivomaan niin siihen pitäisi määritellä noin kymmenen kohtaa, ulkonäkö, luonne, käytös, kuuliaisuus jne. muuten se olisi vaan katastrofi.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Niin, ainakin siinä on kaksi sanaa. Mutta vaikka saisit soman naisen, niin kaikki muu siinä voisi olla pilalla. Jos meinaisi naista alkaa toivomaan niin siihen pitäisi määritellä noin kymmenen kohtaa, ulkonäkö, luonne, käytös, kuuliaisuus jne. muuten se olisi vaan katastrofi.

        Hankalalla miehellä varmasti noin.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Hankalalla miehellä varmasti noin.

        Helpolle miehelle kelpaa helppo nainen jolla on nätti naama?


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Helpolle miehelle kelpaa helppo nainen jolla on nätti naama?

        Jos hän sellaisesta naisesta tykkää. Vai kelvata myös vaikkapa vähemmän nätti ja mukava.


      • Anonyymi00048 kirjoitti:

        Jos hän sellaisesta naisesta tykkää. Vai kelvata myös vaikkapa vähemmän nätti ja mukava.

        Suurin osa naisista on nättejä. Somat sormet ja pienet varpit. Ja niille isokokosille ja hankalille löytyy myös isokokosia ja hankalia miehiä. Nainen saa olla haastava, mutta perusnäkemys pitää olla kunnossa. Ei saa olla rahan sokaisema.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Jos hän sellaisesta naisesta tykkää. Vai kelvata myös vaikkapa vähemmän nätti ja mukava.

        Siis vähemmän nätti ruma läski iso nainen. Olihan oikeen toivomus tuokin. Kyllä tuommosta kannattaakin toivoa ja se ainoa toive käyttää just tuohon.


    • Anonyymi00013

      Toivomuksissa on se paha puoli, että ne voivat toteutua. Täytyy tarkasti harkita toiveensa, ihan oikeastikin.

      Pätkis taitaa saada äänen täältäkin. Kuulostaa tarpeeksi vaarattomalta, ja se ilahduttaa sopivasti oikeassa hetkessä.

      xLiner

    • Anonyymi00014

      Rahaa niin paljon että pärjäisin loppu elämäni.

      • Anonyymi00015

        Entä jos saisitkin vain kympin? Olisi lyhyt loppuelämä...


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Entä jos saisitkin vain kympin? Olisi lyhyt loppuelämä...

        Ei kerkeisi muuta sanoa, kuin:
        - Mä arvas....

        Se olisi siinä ja se kymppi menisi ovenavaukseen, kun ruumisauto tulisi.

        >Simiti<


    • Anonyymi00017

      Jos nyt alkajaisiksi typerät nainen mies yleistykset loppuisivat palstalta ja olisiko liikaa toivottu jos vaikka funeau palaisi höykyttämään paikallisen käyttäjistön aivosoluja :D

      • Anonyymi00020

        Käyttäisin sen yhden toiveeni siihen että saisin tämän yllä olevan henkilön lopullisesti pois palstalta.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Käyttäisin sen yhden toiveeni siihen että saisin tämän yllä olevan henkilön lopullisesti pois palstalta.

        22:35
        Hän ylläsi oleva paljonkin painavampi ja kirjoittelee siinä ohessa tänne.
        Saatko silti hengitettyä?
        Vilma


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        22:35
        Hän ylläsi oleva paljonkin painavampi ja kirjoittelee siinä ohessa tänne.
        Saatko silti hengitettyä?
        Vilma

        Kyllä se ahdistaa kun noin saat_nan läski on yläpuolella. Sitä vaan toivoo että se katoaisi pois.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Käyttäisin sen yhden toiveeni siihen että saisin tämän yllä olevan henkilön lopullisesti pois palstalta.

        😂 ai niinkö, keskustellaan aiheesta enemmän. Perustele hyvin niin saatan toteuttaa toiveesi 😄 ihan hyvän hyvyyttäni 🌞


      • Ex-Lukka kirjoitti:

        😂 ai niinkö, keskustellaan aiheesta enemmän. Perustele hyvin niin saatan toteuttaa toiveesi 😄 ihan hyvän hyvyyttäni 🌞

        Harmi, kerrankin olisin vaivautunut keskustelemaan ja luopunut hetkiseksi monoloogisuudesta yhteisen hyvän nimissä... eikä herjan herjaa viihteeksi tällekään päivää, kyllä sitä nyt vähän enemmän pitäisi viitsiä nähdä vaivaa poishäätämisessä, olen suorastaan pettynyt 🙄.

        Kiitän kuitenkin tähän asti saamistani kommenteista ja lupaan edelleenkin jatkossa olla häiritsemästä enemmistöä pysyen kuivalla kommenttilinjalla, toki olen edelleen avoin kaikille ehdotuksille mitkä koskevat läsnäoloani palstalla 👍


      • Anonyymi00049
        Ex-Lukka kirjoitti:

        Harmi, kerrankin olisin vaivautunut keskustelemaan ja luopunut hetkiseksi monoloogisuudesta yhteisen hyvän nimissä... eikä herjan herjaa viihteeksi tällekään päivää, kyllä sitä nyt vähän enemmän pitäisi viitsiä nähdä vaivaa poishäätämisessä, olen suorastaan pettynyt 🙄.

        Kiitän kuitenkin tähän asti saamistani kommenteista ja lupaan edelleenkin jatkossa olla häiritsemästä enemmistöä pysyen kuivalla kommenttilinjalla, toki olen edelleen avoin kaikille ehdotuksille mitkä koskevat läsnäoloani palstalla 👍

        Latinan sananlasku "omia mea mecum porto" tarkoittaa "kannan kaiken omaisuuteni mukanani" riittänee. Kielitaidoton on tietty heti väärillä jäljillä ja liikapainoinen väärillä jaloilla helposti.
        Vilma


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Latinan sananlasku "omia mea mecum porto" tarkoittaa "kannan kaiken omaisuuteni mukanani" riittänee. Kielitaidoton on tietty heti väärillä jäljillä ja liikapainoinen väärillä jaloilla helposti.
        Vilma

        Se on "omnia"...


    • Anonyymi00024

      Mä toivoisin taikasauvan millä pystyis taikomaan mitä vaan, vaikka lisää niitä uusia toivomuksia

      • Anonyymi00041

        Eikö kaikilla miehillä ole taikasauva. Toisilla toimii hyvin ja toisilla heikommin.
        Simsalapim!
        Vilma


      • Anonyymi00051

        Eiköhän tuo taikasauva kuitenkin menisi siihen lisätoiveiden kategoriaan. Huomaa että tämä kysymys oli byrokraatin laatima.


    • Anonyymi00025

      Unelmatyö, jossa palkka vähintään 3 500 €/kk tai loton jättipotti. Saiai vapauden taloudellisesti stressaavasta tilanteesta ja energiaa riittäisi elämän oleellisiin puoliin, kuten ihmissuhteisiin, rakkauteen ja elämästä nauttimiseen.

    • Anonyymi00026

      Ihan sama tuli minullekin mieleen, minulla on kolme kroonista sairautta, joista viimeisin puhjennut sairaus haittaa eniten, koska se aiheuttaa kipua sormissa! Kyllä ne kaksi muutakin sairautta haittaavat elämää!

    • Anonyymi00027

      Lisää laadukasta seksiä.
      Ei pitäisi olla paljon pyydetty.
      🧟‍♀️

    • Anonyymi00029

      Minun ongelmat korjaantuisivat ihan vain rahalla.

      • Anonyymi00031

        Kaikki remontit saneeraukset ripset ihom fiiilaukset otan Baltiasta


      • Anonyymi00039

        Okeastaan kaikki ongelmat korjautuvat rahalla, ainakin herkellisesti, kunhan sitä rahaa vainnon tarpeeksi. Jotenkin kummasti nuo raharikkaat tuppaavat usein saamaan jopa eloa ja terveyttä pidemmäksi aikaa.


      • Anonyymi00044

        Ditto. Todellakin moni ongelma korjautuisi rahalla.


    • Anonyymi00030

      Olen kohtuullinen nainen

    • Saisin olla kohtalaisen terve ja sitten voisin ottaa jotain käsintehtyjä konvehteja. 🥹

      • Anonyymi00052

        Kauhesti jankataan sitä terveyttä tässä ketjussa.
        Ok, simsalabim ja olitsit täysin terve.
        MItä sitten tekisit seuraavaksi?
        Menisit töihin ja tekisit 16 tunnin päiviä, kun kerran olet terve ja pystyt siihen.


      • Anonyymi00052 kirjoitti:

        Kauhesti jankataan sitä terveyttä tässä ketjussa.
        Ok, simsalabim ja olitsit täysin terve.
        MItä sitten tekisit seuraavaksi?
        Menisit töihin ja tekisit 16 tunnin päiviä, kun kerran olet terve ja pystyt siihen.

        Minusta tämä ketju on keskittynyt enemmän rahaan. Noh, kyllä minä laittaisin toki taloudenkin kuntoon, mutta en terveyden kustannuksella.


    • Anonyymi00043

      että osaisin olla valihtematta helvettiä sieluni loppusijoitusmestaksi ois kyllä aika tärkeä kärkitoive

      • Anonyymi00046

        Voih kuule. Ei se ole meistä kenenkään itse päätettävissä mihin sielu päätyy. Tosin oletko sinä valehteelija vai onko sinusta valehdeltu? Monessa tapauksessa on kyse kertojan näkökulmasta.


      • Anonyymi00053

        Siis toivoisit että olisit joku muu henkilö kuin nyt olet.


    • Anonyymi00045

      Tällä hetkellä alkaa olla kohtalaisen korkealla toivelistalla se, ettei minulle enää suositeltaisi toistuvasti töitä joita yleensä suositellaan heille, jotka saapuvat Suomeen ilman suomenkielen osaamista.

      Mitähän tässä typeryyksien listalla on ollut viime vuosina: Postinjakaja, ruokalähetti, taksikuski, tiskari, vartija, Prisma ja huoltoasemat, vanhustenhoito, varhaiskasvatus, tehdastyö, pizzanpaisto, simppeleistä simppelein baarityö tyyliin: availe tölkkejä ja hymyile nätisti, opi työssä jokin yksinkertainen hommeli, kiinteistönhoito, siivous, jäätelökioskin myyjä, varastotyö jne. Toisena kaikki riesatyöt, kuten puhelinmyyntityö ja feissarina työskentely. Kiitos painostuksen en enää koskaan tule lahjoittamaan rahaa yhdellekään hyväntekeväisyysjärjestölle.

      Jospa vaikkapa töiden suosittelijat keskittyisivät omiin uriinsa ja antaisivat minun hakea niitä töitä, jotka minua henkilökohtaisesti kiinnostavat ja joissa näen kehittymisen- ja pidemmän aikavälin mahdollisuuden.

      • Anonyymi00054

        Olisko nyt niin että ne suosittelijat kategorisoivat sinut jostain syystä samalle tasolle kuin kielitaidottomat maahanmuuttajat jotka eivät osaa lukea tai kirjoittaa millään tunnetulla kielellä.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Olisko nyt niin että ne suosittelijat kategorisoivat sinut jostain syystä samalle tasolle kuin kielitaidottomat maahanmuuttajat jotka eivät osaa lukea tai kirjoittaa millään tunnetulla kielellä.

        Millähän perusteella?

        Jostakin syystä johtuen minua on yritetty hiertää heidän joukkoonsa vuosikausia ja vielä kaupanpäälle yritetty herättää kutsumusta erityisesti heidän auttamiseensa mukaan lukien suomenkielen opettaminen. Kuitenkin ehdotettu arabian ja somalikielen opettelemista, jotta voisin olla tulkkina. Toisaalta muistettu kritisoida joka ikisestä pilkku tai lyöntivirheestä ja vaadittu luopumaan kaikesta, koska eihän jokaisella maailmassa ole samoja mahdollisuuksia kuin Suomeen syntyneellä.

        Minulla ei ole kuitenkaan harmainta aavistusta mistä tämä paska on saanut alkunsa eikä etenkään siitä miksi, koska aihe ei ole koskaan ollut lähellä sydäntäni.

        Arvata saattaa ettei tämän kaiken jälkeen löydy tippaakaan sympatiaa heitä kohtaan.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Millähän perusteella?

        Jostakin syystä johtuen minua on yritetty hiertää heidän joukkoonsa vuosikausia ja vielä kaupanpäälle yritetty herättää kutsumusta erityisesti heidän auttamiseensa mukaan lukien suomenkielen opettaminen. Kuitenkin ehdotettu arabian ja somalikielen opettelemista, jotta voisin olla tulkkina. Toisaalta muistettu kritisoida joka ikisestä pilkku tai lyöntivirheestä ja vaadittu luopumaan kaikesta, koska eihän jokaisella maailmassa ole samoja mahdollisuuksia kuin Suomeen syntyneellä.

        Minulla ei ole kuitenkaan harmainta aavistusta mistä tämä paska on saanut alkunsa eikä etenkään siitä miksi, koska aihe ei ole koskaan ollut lähellä sydäntäni.

        Arvata saattaa ettei tämän kaiken jälkeen löydy tippaakaan sympatiaa heitä kohtaan.

        Ohhoh! Että olisi pitänyt alkaa opettelemaan somaliaa! Mitä ihmettä??
        Siis nyt ei voi olla mistään muusta kyse kuin siitä että ihonvärisi on tummempi kuin tyypillisellä suomalaisella. Siis toisinsanoen kyse on rasismista.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Ohhoh! Että olisi pitänyt alkaa opettelemaan somaliaa! Mitä ihmettä??
        Siis nyt ei voi olla mistään muusta kyse kuin siitä että ihonvärisi on tummempi kuin tyypillisellä suomalaisella. Siis toisinsanoen kyse on rasismista.

        No veetuilepa siinä.
        Ihoni on erittäin vaalea ja itseasiassa rasismi on näiden kokemusten jälkeen suorastaan lähellä sydäntäni.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        No veetuilepa siinä.
        Ihoni on erittäin vaalea ja itseasiassa rasismi on näiden kokemusten jälkeen suorastaan lähellä sydäntäni.

        Ai? Mutta silti kyse voi olla tavallaan rasismista mutta sen erityisen vaalean ihosi takia. He olettavat että olet "suvi suvakkila" ja haluat olla tekemissä somalien kanssa.... En tiedä kumpi on pahempaa, rasismi vai tuo... melkein tämä jälkimmäinen taitaisi olla. Jos olisit ollut tummapintainen niin olisit voinut tehdä jonnekin ilmoituksen rasistisesta kohtelusta, mutta vaalean henkilön kohdalla taitaa olla mahdotonta.

        Siis olen ihan aidosti yllättynyt, enkä kettuile sinulle.


    • Anonyymi00047

      Toivon että henkiset voimat edelleen säilyisivät niin että vaikeuksien jälkeenkin pääsisin taas jaloilleni jatkamaan normaalia elämää.

      • Anonyymi00055

        Normaali elämä = klo. 8-16 töitä.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Normaali elämä = klo. 8-16 töitä.

        Onpa sinulla suppea käsitys normaali elämästä, jos supistat normaalin elämän ainoastaan virastotyöaikaan. Ovatko mielestäsi yrittäjät ja vuorotyötä tekevät epänormaaleja? Entäpä ns. normaalin elämän sisältö, kuten ihmissuhteet, parisuhde, harrastukset jne.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Onpa sinulla suppea käsitys normaali elämästä, jos supistat normaalin elämän ainoastaan virastotyöaikaan. Ovatko mielestäsi yrittäjät ja vuorotyötä tekevät epänormaaleja? Entäpä ns. normaalin elämän sisältö, kuten ihmissuhteet, parisuhde, harrastukset jne.

        No okei, määrittele nyt sitten normaalin terveen ihmisen normaali päivä, miten se menee?


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        No okei, määrittele nyt sitten normaalin terveen ihmisen normaali päivä, miten se menee?

        Normaalin määritelmä on hyvin pitkälti riippuvainen siitä minkä kukakin kokee normaaliksi vaikka toki on normeja, jotka toistuvat yleisesti.

        minulle normaali päivä olisi lähteä aamulla, tai mihin aikaan työvuoro sijoittuukaan, töihin. Työskentelyä ja töiden jälkeen pikainen käväisy kotona ja lähtö harrastukseen tai treenaamaan tms. illalla kokkaaminen ja seuraavan päivän eväiden valmiiksi laittaminen. Ehkä saunominen ja jonkin sarjan tai elokuvan katsomista tai lukemista tai opiskelua.

        Jos olisin parisuhteessa niin ajanviettoa puolison kanssa tai yhdessä lenkillä käyminen. Tietenkin rytmi vaihtelisi päivittäin ja viikonloppuisin olisi vaihtelua arkirytmiin. Se on minulle normaalia elämää ja valitettavasti olen elänyt nyt muutaman vuoden äärimmäisen epätyydyttävää ja itselleni epänormaalia elämäntapaa ja rytmiä.

        Se taasen mikä on kenellekin normaalia riippuu pitkälti siitä mihin he ovat tottuneet. Esiintyvän taiteilijan tai reissutyötä tekevän elämänrytmi on hyvin erilainen, kuin 8-16 työaikarytmissä työskentelevän ja suoraan sanottuna minulle sopii huomattavasti paremmin vaihteleva ryrmi kuin päivästä toiseen samassa rutiinissa ja aikataulussa jurnuttaminen.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Normaalin määritelmä on hyvin pitkälti riippuvainen siitä minkä kukakin kokee normaaliksi vaikka toki on normeja, jotka toistuvat yleisesti.

        minulle normaali päivä olisi lähteä aamulla, tai mihin aikaan työvuoro sijoittuukaan, töihin. Työskentelyä ja töiden jälkeen pikainen käväisy kotona ja lähtö harrastukseen tai treenaamaan tms. illalla kokkaaminen ja seuraavan päivän eväiden valmiiksi laittaminen. Ehkä saunominen ja jonkin sarjan tai elokuvan katsomista tai lukemista tai opiskelua.

        Jos olisin parisuhteessa niin ajanviettoa puolison kanssa tai yhdessä lenkillä käyminen. Tietenkin rytmi vaihtelisi päivittäin ja viikonloppuisin olisi vaihtelua arkirytmiin. Se on minulle normaalia elämää ja valitettavasti olen elänyt nyt muutaman vuoden äärimmäisen epätyydyttävää ja itselleni epänormaalia elämäntapaa ja rytmiä.

        Se taasen mikä on kenellekin normaalia riippuu pitkälti siitä mihin he ovat tottuneet. Esiintyvän taiteilijan tai reissutyötä tekevän elämänrytmi on hyvin erilainen, kuin 8-16 työaikarytmissä työskentelevän ja suoraan sanottuna minulle sopii huomattavasti paremmin vaihteleva ryrmi kuin päivästä toiseen samassa rutiinissa ja aikataulussa jurnuttaminen.

        Esiintyvässä taiteilijassa ei ole mitään normaalia. Tai jossain "reissutyössä", ei se ole normaalia.

        No, siis normaali päiväsi olisi suurin osa töitä, sitten harrastuksiin, sitten kokkaamista, saunomista, opiskelua. Siis jatkuvasti ja kokoajan jotain tekemistä aamusta iltaan asti.
        Ei kovinkaan moni tuollaiseen pysty eikä kykene.
        Useimmilla taitaa olla sen työpäivän jälkeen vaan kotona makaamista ja telkan katselua.

        Sinua vaan tuossa elämäntyylissä viehättää se ettei tarvitse pysähtyä miettimään mitään kun on kokoajan jotain muuta.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Esiintyvässä taiteilijassa ei ole mitään normaalia. Tai jossain "reissutyössä", ei se ole normaalia.

        No, siis normaali päiväsi olisi suurin osa töitä, sitten harrastuksiin, sitten kokkaamista, saunomista, opiskelua. Siis jatkuvasti ja kokoajan jotain tekemistä aamusta iltaan asti.
        Ei kovinkaan moni tuollaiseen pysty eikä kykene.
        Useimmilla taitaa olla sen työpäivän jälkeen vaan kotona makaamista ja telkan katselua.

        Sinua vaan tuossa elämäntyylissä viehättää se ettei tarvitse pysähtyä miettimään mitään kun on kokoajan jotain muuta.

        Reissutyössä ja esiintyvälle taitelijalle vaihtuvuus on normaalia. Se vain ei ole suurimman osan normaali.

        Noh tässähän on useamman vuoden jo miettinyt kaikkea mahdolista turhanpäiväistä eikä elämä todellakaan ole erityisen mielekästä jatkuvalla vatvomisella ja pohdiskelulla vaikka silläkin on aikansa ja paikkansa.

        Aiemmin kuvaamani oli jossakin vaiheessa normaalini ja elämäntapa, josta nautin. Samoin esiintymisestä ja työn vaihtelevuudesta.

        Mikä on se mitä pitäisi pysähtyä miettimään ja ketä varten?


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Reissutyössä ja esiintyvälle taitelijalle vaihtuvuus on normaalia. Se vain ei ole suurimman osan normaali.

        Noh tässähän on useamman vuoden jo miettinyt kaikkea mahdolista turhanpäiväistä eikä elämä todellakaan ole erityisen mielekästä jatkuvalla vatvomisella ja pohdiskelulla vaikka silläkin on aikansa ja paikkansa.

        Aiemmin kuvaamani oli jossakin vaiheessa normaalini ja elämäntapa, josta nautin. Samoin esiintymisestä ja työn vaihtelevuudesta.

        Mikä on se mitä pitäisi pysähtyä miettimään ja ketä varten?

        Se sinun pitäisi selvittää ihan itse.... ja itseäsi varten, ei ketään muuta.
        No, ehkä voit keksiä jotain muuta millä saat ajatuksesi pois todellisuudesta, ja voit keskittää ne poispäin itsestäsi. Onhan sitä kaikenlaista. Sen jatkuvan tekemisen ja liikkeellä olemisen tilalle vaan pitää keksiä jotain muuta harrastusta.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Reissutyössä ja esiintyvälle taitelijalle vaihtuvuus on normaalia. Se vain ei ole suurimman osan normaali.

        Noh tässähän on useamman vuoden jo miettinyt kaikkea mahdolista turhanpäiväistä eikä elämä todellakaan ole erityisen mielekästä jatkuvalla vatvomisella ja pohdiskelulla vaikka silläkin on aikansa ja paikkansa.

        Aiemmin kuvaamani oli jossakin vaiheessa normaalini ja elämäntapa, josta nautin. Samoin esiintymisestä ja työn vaihtelevuudesta.

        Mikä on se mitä pitäisi pysähtyä miettimään ja ketä varten?

        Niin, lisättäköön että itse olen miettinyt asioita ja pysynyt paikallaan noin kolmenkymmenen vuoden ajan. Olen muuttunut paljon sinä aikana henkisesti, enkä välttämättä aina niin hyvään suuntaan, riippuu kuka senkin määrittelee.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Normaali elämä = klo. 8-16 töitä.

        Orjat


    • Anonyymi00059

      Minä että en koskaan olisi muuttanut Suomeen takaisin j

    • Anonyymi00069

      Maailmanrauha ja tasa-arvo! Resurssit kaikille!

    • Anonyymi00070

      Et yks äijä sais takas korkojen kera kaiken julmuuden.

    • Miksi pitäisi olla itsekäs toive? Itse toivoisin, että kaikki maailman ihmiset olisivat onnellisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe