Millaisia Audimiehiä tunnette?

Anonyymi-ap

Muistattehan Audimiehen? Tuon sovinistimiehen keulakuvan. Asiaa on oikein tieteellisesti tutkittu ja:
"Sosiaalipsykologian professori Jan-Erik Lönnqvist tutki liikenteessä sääntöjä rikkovia ja aggressiivisesti käyttäytyviä kuljettajia ja huomasi, että riidanhaluiset, omapäiset ja epäempaattiset miehet suosivat kalliita statusautoja. Lönnqvistin mukaan itsekeskeiset persoonallisuuspiirteet selittävät sekä halun omistaa statustuotteita että sen, miksi kyseiset henkilöt rikkovat liikennesääntöjä muita useammin."

Aijai, kukapa tuollaista miestä haluaisi. Siispä Audimiehet, ei jatkoon.

Mutta kun toisaalta tutkimus toteaa:
"Yllättäen myös tunnollisesti liikenteessä käyttäytyvät kuljettajat suosivat statusautoja, sillä luotettavana itseään pitävät kuljettajat haluavat kertoa siitä ulospäin ajamalla autolla, jonka imago on yhtä lailla luotettava, tutkimuksesta selviää. Nämä ihmiset ovat tutkimuksen mukaan pääsääntöisesti kyvykkäitä, kunnianhimoisia, luotettavia ja hyvin organisoituneita. He huolehtivat asioistaan ja terveydestään ja pärjäävät tutkimuksen mukaan usein myös työelämässä."

Kyllä menee vaikeeksi, kun tuohan tosiaan kuulostaa oikeinkin hyvältä. (Jopa liiankin hyvältä... ja kun ottaa huomioon sen, että saatan tuntea jonkinasteista mieltymystä rentoon renttuuteen, niin ehkä audistit kannattaa tyystin unohtaa.)

Statusmerkkejä ovat myös BMW ja Mersu ja liekö muitakin vielä. Niin, ja naisten kohdalla pätee vain tuo jälkimmäinen kuvailu. Pitäisiköhän hankkia itse Audi seuraavaksi, niin jos muuttuisin sitten itsekin kunnianhimoiseksi ja hyvin organisoituneeksi? Eihän sitä tiedä, miten päin syy- ja seuraussuhteet menee.

Oletteko huomanneet audimiesmäisyyttä tuttavapiireissä?

35

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Muistaakseni kaikki Audin omistaneet tuttavani ovat jo jossain muussa merkissä. Yksi heistä on miljonääri, todella mukava mies. Ei ole ollut työelämässä kymmeniin vuosiin. Olisko nykyään Kia vai Volkkari hänellä.

Itse asiassa en taida tuntea yhtään henkilöä, joka olisi kovin merkkiukollinen Audin tai minkään muunkaan merkin kohdalla. Enkä itsekään tunnustaudu sellaiseksi.

Mitä se kertoo ihmisestä, jos ei usko merkkiin?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00002

Haa, tulkinta on, että silloin ei ole uskollinen! No joo, silloin merkki ei liene mikään tärkeä statussymboli, näin kai se on nähtävä.

Minä tunnen kyllä joitakin uskollisia volkkarimiehiä.

• Mulla oli Audi. Kokemusta myös erilaisista japseista, ranskalaisista ja muista saksalaisista.

Auto jäi eksälle erossa. Myöskään tässä elämäntilanteessa en voisi edes harkita sitä, koska ylläpitokulut ovat kovat. Silti lämmöllä muistelen sitä meluttomuutta, istumismukavuutta ja niitä yksityiskohtia, jotka ilahduttivat jokaista päivääni.

Puhumattakaan siitä, että sillä pääsi ohitustilanteessa ohi suht nopeasti, se neliveto talvella jne.

🥹

• Anonyymi00003

Ooo, noinko olisi Audi oikeasti miellyttävä. Pitäisiköhän harkia...

• Anonyymi00021

Eli mies jolla on audi saa mustasydämmen herkkua no mika morling sai naisen kuin naisen sillä oli audi

• Anonyymi00023

Nehän kulkee öljyllä niin varmaan on kallista ajella

• UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ooo, noinko olisi Audi oikeasti miellyttävä. Pitäisiköhän harkia...

No en tiedä onko kaikki Audit, mutta meillä oli ihan kivoja lisävarusteita.

• Audi nyt ei oo sen kummosempi kun volkkarikaan. Ainakin yhteen aikaan, audi 100 oli täysin samalla korilla kun passatti. Siis käytännössä ajoivat vanhalla passatilla. Ootteko te koskaan ajanu vanhalla passatilla?

Mä en oo ajanu muulla kun parilla kuplalla (toinen oma toine faijan) ja kerran oli golf vuokralla. Niin ja töissä parilla transportterilla, se toinen oli vielä semmonen takamoottorinen malli. Tietenki kesätyöntekijänä sain sen sitten käyttööni.

• Anonyymi00005

Sinulla ei nyt siis ole mitään autoa. Tehdäänpä sinusta nyt psykologinen testi. Jos saisit minkä auton tahansa, niin mikä auto se olisi?

Passatit on jääny ajamatta. Mutta isällä oli aikoinaan joku muu farmarivolkkari ja siskon perheautona se oli vielä senkin jälkeen vuosikausia. Kestävyyttä volkkareissa kehuvat kyllä.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Sinulla ei nyt siis ole mitään autoa. Tehdäänpä sinusta nyt psykologinen testi. Jos saisit minkä auton tahansa, niin mikä auto se olisi?

Passatit on jääny ajamatta. Mutta isällä oli aikoinaan joku muu farmarivolkkari ja siskon perheautona se oli vielä senkin jälkeen vuosikausia. Kestävyyttä volkkareissa kehuvat kyllä.

Onhan mulla, siis bemari ollu jo viis vuotta. Sitä ennen olin siis ilman autoo. Ja juu, just tollasen bemarin haluaisin jos ei olis, mutta sillä kuusisylinterisellä koneella. Verosyistä ois tullu liian kalliiks.

• Anonyymi00007
        JeroP kirjoitti:

Onhan mulla, siis bemari ollu jo viis vuotta. Sitä ennen olin siis ilman autoo. Ja juu, just tollasen bemarin haluaisin jos ei olis, mutta sillä kuusisylinterisellä koneella. Verosyistä ois tullu liian kalliiks.

Statusauto! Tunnetko kuuluvasi kumpaankaan aloituksen ryhmään? Ylinopeutta ja vaarallisia tilanteita?

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Statusauto! Tunnetko kuuluvasi kumpaankaan aloituksen ryhmään? Ylinopeutta ja vaarallisia tilanteita?

En kuulu mihinkä ryhmään. Saksalaiset vaan osaa sen auton teon. En yhtään tykänny, kun faijalla oli aina ranskalaisia. Sitikoita ja relluja. Yks pieni kausi oli pari mersua peräkkäin ja toiselka niistä mä kortinkin ajoin. Se kupla tuli siinä jotenkin kylkiäisenä. Mä tosiaan ostin sen oman kuplani jo aiemmin jo 12 vuotiaana, mutta siitä ruostu pellit kun sain kortin. Samalla faija osti mersun ja sen mukana tulleella kuplalla ajelin aluksi. Sitten kun pellit korjattiin niin sain oman takas. Tehtiin noi peltohommat virossa siinä neuvostoaikojen lopussa. Oli markat heille kovaa valuuttaa, niin aika edullisesti sai. Ja tietenki auto kuormallinen elektroniikkaa heille.

• Anonyymi00016
        JeroP kirjoitti:

En kuulu mihinkä ryhmään. Saksalaiset vaan osaa sen auton teon. En yhtään tykänny, kun faijalla oli aina ranskalaisia. Sitikoita ja relluja. Yks pieni kausi oli pari mersua peräkkäin ja toiselka niistä mä kortinkin ajoin. Se kupla tuli siinä jotenkin kylkiäisenä. Mä tosiaan ostin sen oman kuplani jo aiemmin jo 12 vuotiaana, mutta siitä ruostu pellit kun sain kortin. Samalla faija osti mersun ja sen mukana tulleella kuplalla ajelin aluksi. Sitten kun pellit korjattiin niin sain oman takas. Tehtiin noi peltohommat virossa siinä neuvostoaikojen lopussa. Oli markat heille kovaa valuuttaa, niin aika edullisesti sai. Ja tietenki auto kuormallinen elektroniikkaa heille.

Mielenkiintoista tuo Virossa autonkorjaus. Varmaan yleisempääkin, kun on ollut edullista.

Pakusitikalla olen itekin ajellut muutaman vuoden. Ostin sen isältäni. Minusta ajoi asiansa. toki sai korjailla joka vuosi vähintäänkin satasilla. Ja olihan se mukavuutta, kun tavarat mahtui aina mukaan helposti. Tai no, olihan se välillä täynnäkin, kun sitä tilaa kerran oli. Se yksilö on vieläkin liikenteessä, kohta 500000 mittarissa.

• Anonyymi00018
        JeroP kirjoitti:

Minä pidän ranskalaisista autoista (ja italialaisista): sopivat paremmin minulle kaikin puolin kuin saksalaiset. Saksalaiset autot ovat hyviä, mutta kaikki säätövarat pitäisi olla huomattavasti suurempia. Amerikkalaiset tajuavat tehdä autojaan pienemmillekin.

- Sheena

• Anonyymi00025

Kyllä volkkari on paljon kestävämpi jo pelleiltäänkin kuin audi. Kevyempi vie vähemmän öljyä sekä bensaa. Samoilla tulpillakin ajaa heittämällä 300tkm

• Anonyymi00004

Tehty pitkälti työautoksi ja tarjoa sitten mitään luxusta.

• Anonyymi00006

Ai Audit työautoja?

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ai Audit työautoja?

Kyl ne työautoja ovat moni on yrityksen nimissä ja firman piikkiin menee kulut eli yhteiskunta maksaa eli minä ja sinä maksamme

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ai Audit työautoja?

Audit ja volvot on työläisen autoja nehän on joppareiden tavaraa ilmaa on välissä. Nykyään xc90 volvo uudempi isoin malli normi klm maksaa 25k. Ei paha. Eli ihan on työäisen helppo ostaa. Tosin niissä on paljon vikoja. Varsinkin talvella ovat koppuroita

• Anonyymi00008

Säälittävää, kun aloittajan kyky hahmottaa maailmaa perustuu vanhoihin klisesiin, jotain statusautoja ja muuta. Nykypäivänä et saa autolla mitään statusta, jollekin teslakuskille nauretaan, kun ihmiset tietää, että sen auton arvosta sulaa kuukaudessa 1000 euroa.

• Anonyymi00011

Ihan suht tuore tieteellinen tutkimus tuo on. Äläs vähättele yhtään. Mikäs auto sulla on?

• Anonyymi00009

Minä olen juuttunut vuoteen 2006 autoissa.

Jostain syystä uudet autot tuntuvat aikamoisilta leluilta ja ajettavuus on heikko nykyiseen verrattuna.

Siis vuoden 2006 hieman alle 200 000 km ajettu auto on miellyttävämpi ajettava, kuin melkein mikä vain kokeilemani uusi auto.

Olen käynyt koeajamassa seuraavat: Mersu CLA:n, Tesla model Y, Mitshubishi Outlander, Volvo XC40 , Volvo v40, Volvo XC60, Skoda Suberb ja BMW i3s.

Ehkäpä ajan seuraavan 100 000 km ja palataan asiaan sitten uudelleen vuonna 2036.

• Anonyymi00012

Kuulostaapa hyvältä! Miksipä hyvää vaihtamaan mihinkään. Audi kuitenkin?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kuulostaapa hyvältä! Miksipä hyvää vaihtamaan mihinkään. Audi kuitenkin?

Se on merkiltään anonyymi Peikon kuljetukseen tarkoitettu mobiili.

Suorituskyky riittävä, 0-100 kmh 5.1 sekuntia, neliveto, korkeapaine ahto, polttoaineen kulutus kohtuuton ja ulkonäkö riittävän huomaamaton.

Nykyisellä ajomääräällä ja hinnoilla bensaan menee alle satanen kuussa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Suorituskyky riittävä, 0-100 kmh 5.1 sekuntia, neliveto, korkeapaine ahto, polttoaineen kulutus kohtuuton ja ulkonäkö riittävän huomaamaton.

Et kovin kauas kotoa sitten ajele... peikko. 🤩
        oiken passelilta menopeliltä tosiaan kuulostaa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Vieläkö on pellit vai onko irtoamassa eka kerros

• Anonyymi00010

Audi-mies, Audisti, Autisti.

• Anonyymi00015

nudisti?

• Anonyymi00017

Tunnen audimiehiä vain työ- tai virkasuhteen puolesta, joten sitä ei lasketa.

- Sheena

• Anonyymi00022

Tinderissäkö ihan työn puolesta tavattu

• Anonyymi00024

Täytyykö aina olla audi entä jos miehellä on volvo tai mazda

• Mä olen ajanut helpostikin yli sataa autoa, mutta en yhtään Audia enkä muutenkaan tykkää Volkkari-konsernin autoista. Mut oli mulla neljä eri Mersua sekä Jaguar. Tietäjät tietää niistä jo kaiken, ja siinä mun työn alla olevassa kirjassa käyn niitä läpi automiehen ja ma-teorian näkökulmasta.

Nykyään mulla ei ole autoa ollenkaan eikä edes varsinainen ikävä sitä ruljanssia yksinasujan tuloilla. Oikeastaan ihan hyvä ajanjakso elämässä oli leikkiä noilla premium-autoilla kun bensa oli halvempaa, asuin äidin katon alla jne. niin nykytilanteessa ei ole kauheasti mitään jossiteltavaa tai toteutumattomia autounelmia.

• Anonyymi00019

Jaguar S-type...

Siinä vasta varakkaan herraspeikon auto, sillä päästäkseen varmasti liikkeelle niitä pitää omistaa ainakin kolme.

• UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jaguar S-type...

Siinä vasta varakkaan herraspeikon auto, sillä päästäkseen varmasti liikkeelle niitä pitää omistaa ainakin kolme.

Juu S-Type mulla oli 9 vuotta sitten kesällä. Se maksoi katsastettuna 3k€, mutta noin 1000km aikana siihen tuli 3k€ viat niin sain kaupan purettua myyjäliikkeen kanssa. Eikä se ollut edes kovin mukava ajettava, vaikkakin 3.0 V6 oli aika tehokas vanhoihin Mersuihin verrattuna. Jaguar oli jotenkin rämisevä rimpula Mersujen rinnalla. Kivan näköinen se oli mustana, tummennetuilla ikkunoilla, 18" vanteilla jne.

2013-2015 mulla oli eka W202 Mersu, toinen samanlainen 2015-2018 ja 2018-2019 oli Vito. Ja se neljäs Mersu oli myös W202 mutta varaosa-auto.

• Anonyymi00020

Pari audia ollut, ihan parhaimpia autoja kun jotkin viat korjattu. Tästä tosin jo pari vuosikymmentä, uudemman sukupolven kalusto on ollut ongelmallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1776
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1106
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      675
    Aihe