Taisi olla 1960 -lukua, kun Enossa ja Hetassa tehtiin pienimuotoiset uraanin koekaivokset, jotka ei kauaa toimineet. Enon kaivoksista löytyy netistä tietoa, vaan ei Hetan kaivoksesta. Missä se oli? Ihan mittarin kanssa kävisin kesällä kurkkaamassa uteliaisuuttani.
Ja miten silloiset kaivosmiehet jakselee? Enossa ne kuolivat nuorina keuhkosyöpään kaikki, vaikka eivät tupakoineetkaan, kertoo paikalliset. Eli siis radon tappoi. Miten Hetassa?
Hetan koekaivos
13
571
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kaivos pystyyn ja heti
- Anonyymi00004
Voithan alkaa kaivamaan, mutta minä en, koska satun tietämään...
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Voithan alkaa kaivamaan, mutta minä en, koska satun tietämään...
Tiedän minäki
- Anonyymi00002
Putini himoitsee maametalleja
- Anonyymi00003
Maametallit on Soklissa, uraani Hetassa. Vaan tarkemmin missä siellä?
- Anonyymi00006
Käsivarren seutu on kultauraanialuetta. Sen huomaa ihan kompassineulallakin, jos viitsii alueella liikkua.
Valtauslupia sinne ei myönnetä. Ei myöskään Sturmbockiin, jossa on rikkaat esiintymät. - Anonyymi00008
Kovin on salaista tietoa, kun ei paikkakuntalaisetkaan uskalla kertoa siitä mitään. Peloiteltu hiljaisiksi? Se vain vahvistaa jo joskus 40 v sitten kuulemani asian todenperäisyyden, mistä on valtakunnan edun takia parempi olla hiljaa.
- Anonyymi00009
Trumppi ostaa oikeudet kohta/tai ottaa
- Anonyymi00010
Tämä voi olla totta. On ollut huhuja neuvotteluista. Käsivarren myynnistä.
- Anonyymi00012
Älä nyt viitsi, melkein aikamies.
- Anonyymi00011
Kilpisjärven mökeistä 75 % norjalaisten, venäläisten osuus vain 17%.
- Anonyymi00013
50-luvulla Ruotti kaivo ja jalosti eli rikasti siitä läheltä omalta puoleltaan. Nyt niihlä on toimivia atomikärkiä.
- Anonyymi00014
Palme pisti rahoituksen poikki, mutta LKAB jatkoi salaisella tilillään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671633
- 104941
- 75753
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429