että se lakkaa olemasta kivi?
Onko Australiassa oleva Ayers Rock, eli Uluru kivi koska se ei ole vuori eikä se ole kallio vaan irrallinen komponentti kaikesta muusta maaperästä..
Kuinka iso kiven pitää olla
4
177
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
tai jos on hiuksia päässä, kuinka monta hiusta pitää ottaa pois että on kalju.
ja theseuksen laiva.. - Anonyymi00002
Uluru eli Ayers Rock on 90° kulmassa oleva maasta nouseva massiivinen sedimenttikivilaatta jota suuri osa, n.6 kilometriä, on maan alla,,,
Ja muuten sen englannin kielinen nimikin Ayers Rock kertoo muodostelman olevan olevan kallio,,, - Anonyymi00003
Kivi on kokonaan maan pinnassa tai kokonaan sen alla. Kallio ja vuori on kyseessä silloin 1/4 osaa on maan pinnan yläpuolella mutta 3/4 osaa on maan pinnan alla kätkössä. Mutta tämä on pelkkä arvaus. Asiaa pitää kokeellisesti tutkia jotta saadaan selville oikeat suhde luvut. Ja tietenkään muutaman millimetrin tai centtimetrin kokoinen jyvänen ei ole Kallio eikä Vuori vaikka täyttäisi tuon ehdon.
Kivi voi siis olla melko suurikin siirtolohkare, jos se vain on kokonaan maan pinnan yläpuolella. - Anonyymi00004
Älytömän tekoälyn kertomaa,,,
Kiven ja kallion suurin ero on niiden mittakaavassa ja liikkumattomuudessa: kallio on maankamaran kiinteää, paikallaan pysyvää peruskalliota, kun taas kivi on siitä irronnut tai erillinen, pienempi materiaalilohkare.
Toki jos ei halua mutuilla niin voi sitä kysyä myös Geologian tutkimuskeskuksestakin sähköpostilla tai soittamalla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1401041Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171007En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213748- 62688
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25686- 135676
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38578
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58525