Länsimaissa peleistä on poistettu naisellisen näköiset naishahmot, koska ne ovat sopimattomia. Aasialaisissa peleissä tuollaisia rajoituksia ei ole, ja ne jyräävät länsimaista peliteollisuutta sen avulla.
Kuka näitä rajoituksia vaatii?
Lihavat r-u-m-a-t ja l-ä-s-k-i-t naiset jotka ovat kateellisia muille naisille.
https://www.youtube.com/watch?v=xJth39Rcp84
Miksei tietokonepeleissä saa olla viehättäviä naishahmoja?
102
501
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin .yydään lapsille mielikuvaa ihanne naisen ulkonäöstä
- Anonyymi00002
Lapsi ei siis saa nähdä miltä kaunis nainen näyttää? Miksi näin, miksi se pitää sensuroida?
- Anonyymi00003UUSI
miten niin ei saa olla? Jatkuvastihan peleissä on pääsääntöisesti viehättäviä naishahmoja. Miksi kaikkien tarvitsisi olla? Jätät pelaamatta ne, jotka eivät kiinnosta ja se siitä.
Miksi tämä iänvanha aihe on taas noussut pintaan? Koomista miten tästä jaksetaan aina tyyliin viiden välein valittaa, ikäänkuin aihen olisi muka uusi ja jotain olisi tapahtunut. Ei ole tapahtunut ja pelihahmot ovat keskimäärin tasan samaa settiä kuin 20 vuotta sitten, kun itse näin tästä aiheesta ensimmäisen kerran valitettavan.- Anonyymi00007UUSI
Ei saisi valittaa? Vain naisilla on jatkuva valitusoikeus?
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sanoinko jossain, ettei saisi valittaa. Et kuitenkaan vastannut siihen miten niin ei saa olla. Valtaosa naispelihahmoista on viehättäviä. Miksi kaikkien pitäisi olla?
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Viimeksi seurasin isompaa ulinaa tämän aiheen ympärillä koskien Overwatchin Mei hahmoa (joka muuten on muutamankin tuntemani miespelaajan lempihahmo tuossa pelissa, ulkoisesti). Se oli erittäin huvittavaa keskustelua/valitusta. Se oli myös hyvin tyypillinen keskustelu tämän aiheen ympärillä. Tietylle miespelaajajoukolle ei riitä se, että pelissä on useita muita traditionaalisesti viehättäviä naishahmoja, vaan heitä häiritsee ylettömästi se, jos siellä on yksi heidän mielestään esim. liian lihava naishahmo. Tuon jälkeen ei ole itse tullut näitä seurattua, kun on muutakin tekemistä. Huvittavaa se kuitenkin on, että sata muuta, viehättävää hahmoa ei riitä, vaan se yksi omasta mielestä ei viehättävä on aina liikaa ja sama keskustelu roihahtaa.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Viimeksi seurasin isompaa ulinaa tämän aiheen ympärillä koskien Overwatchin Mei hahmoa (joka muuten on muutamankin tuntemani miespelaajan lempihahmo tuossa pelissa, ulkoisesti). Se oli erittäin huvittavaa keskustelua/valitusta. Se oli myös hyvin tyypillinen keskustelu tämän aiheen ympärillä. Tietylle miespelaajajoukolle ei riitä se, että pelissä on useita muita traditionaalisesti viehättäviä naishahmoja, vaan heitä häiritsee ylettömästi se, jos siellä on yksi heidän mielestään esim. liian lihava naishahmo. Tuon jälkeen ei ole itse tullut näitä seurattua, kun on muutakin tekemistä. Huvittavaa se kuitenkin on, että sata muuta, viehättävää hahmoa ei riitä, vaan se yksi omasta mielestä ei viehättävä on aina liikaa ja sama keskustelu roihahtaa.
Mä muitan, että Horizonin Aloysta oli yhdessä kohta iso valitus, ettei muka näytä yhtään naiselta. Itse en tajua miten joku ei muka sitä hahmoa naiseksi tunnista.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mä muitan, että Horizonin Aloysta oli yhdessä kohta iso valitus, ettei muka näytä yhtään naiselta. Itse en tajua miten joku ei muka sitä hahmoa naiseksi tunnista.
Aah, joo niin oli. Muistan tuon. Kaiketi sillä hahmolla on liikaa vaatetta päällä ja liian pienet tissit. 😀
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Aah, joo niin oli. Muistan tuon. Kaiketi sillä hahmolla on liikaa vaatetta päällä ja liian pienet tissit. 😀
Ja sitten muistan, että The last of Us:in Abbystä oli aikanaan ihan älytön meteli ja valitus. Sillä hahmolla kaiketi oli liian isot hauikset ja moni pelaajapoika koki alemmuudentunnetta. Se meteli on varmaan isoin minkä ite tästä aiheesta muistan. 🤣
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ja sitten muistan, että The last of Us:in Abbystä oli aikanaan ihan älytön meteli ja valitus. Sillä hahmolla kaiketi oli liian isot hauikset ja moni pelaajapoika koki alemmuudentunnetta. Se meteli on varmaan isoin minkä ite tästä aiheesta muistan. 🤣
No mutta miksi ne naishahmot pitää olla niin hiton rumia!! Kuka p*rkele tuollaisia haluaa katsella?? Tulee huonovointiseksi jos tuommoista katselee.
En siis ole pelaaja enkä tiedä noista mainituista peleistä mitään, katsoin netistä kuva noista hahmoista. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
No mutta miksi ne naishahmot pitää olla niin hiton rumia!! Kuka p*rkele tuollaisia haluaa katsella?? Tulee huonovointiseksi jos tuommoista katselee.
En siis ole pelaaja enkä tiedä noista mainituista peleistä mitään, katsoin netistä kuva noista hahmoista.No älä pelaa niitä pelejä sitten, jos tulee noin paha olo.
Ja sä olet taas siis se tyyppi, joka valittaa peleistä, vaikkei koskaan pelaa mitään. Miksi edes pohdit asioita, jotka eivät mitenkään kosketa sinua? - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
En siis ole pelaaja enkä tiedä noista mainituista peleistä mitään, katsoin netistä kuva noista hahmoista."No mutta miksi ne naishahmot pitää olla niin hiton rumia!!"
Monet pelaajat taitavat haluta jotain realistisempaa, eikä silikonitissi typykkää, stilettokoroissa ja iltapuvussa, sentin pakkelikerroksen kanssa tappelemassa zombeja vastaan apokalyptisessa maailmassa. Mistä hitosta se edes hankkii ne mekkonsa, kenkänsä ja pakkelinsa siellä ja kuka ne sen silikonit on sille asentanut? - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
"No mutta miksi ne naishahmot pitää olla niin hiton rumia!!"
Monet pelaajat taitavat haluta jotain realistisempaa, eikä silikonitissi typykkää, stilettokoroissa ja iltapuvussa, sentin pakkelikerroksen kanssa tappelemassa zombeja vastaan apokalyptisessa maailmassa. Mistä hitosta se edes hankkii ne mekkonsa, kenkänsä ja pakkelinsa siellä ja kuka ne sen silikonit on sille asentanut?Siis miksi se hahmo pitäisi olla realistinen, kun se peli missä tapellaan niitä zombeja vastaan ei todellakaan ole realistinen millään tavoin?
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Siis miksi se hahmo pitäisi olla realistinen, kun se peli missä tapellaan niitä zombeja vastaan ei todellakaan ole realistinen millään tavoin?
Miksi se ei saisi olla? Pelin voi jättää pelaamatta, jos oksettaa. Miloonila pelaajilla ei ole ollut moista ongelmaa. Miksi hyvin pienen oksetusongelmaisen joukon, joihin kuuluu myös kaltaisiasi, jotka eivät edes pelaa, takia pitäisi joka hahmon olla tietyn näköinen? Voithan sinä pelata jotain muotipeliä, jossa puetaan ja paklataan jotain hahmoa, jos se on sinun mieleesi.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Miksi se ei saisi olla? Pelin voi jättää pelaamatta, jos oksettaa. Miloonila pelaajilla ei ole ollut moista ongelmaa. Miksi hyvin pienen oksetusongelmaisen joukon, joihin kuuluu myös kaltaisiasi, jotka eivät edes pelaa, takia pitäisi joka hahmon olla tietyn näköinen? Voithan sinä pelata jotain muotipeliä, jossa puetaan ja paklataan jotain hahmoa, jos se on sinun mieleesi.
Siis pelin hahmon pitäisi olla realistinen vaikka itse peli ei sitä ole. Ja pelihahmo ei saa näyttää viehättävältä, koska?
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Siis pelin hahmon pitäisi olla realistinen vaikka itse peli ei sitä ole. Ja pelihahmo ei saa näyttää viehättävältä, koska?
Kun ei kerta kiinnosta, niin voi pelata jotakin muuta. Pelejä riittää kyllä, ettei tarvi moisesta valittaa.
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Et edelleenkään ole sanonut miksi pitäisi näyttää.
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Koska uusi normaali on tyyliin Kim Kardashian, muut naiset näyttävät miehiltä? Puhelimien filtterit vääristää meidän käsityksiä ulkonäöstä, ulkonäkö, keho ja kasvot on koko ajan arvosteltavissa vaikka olisi pelihahmo. Ei ole filtteriä kehopuheelle.
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Koska ei tarvitse. Mikä pakkolaki edes mielikuvitusmaailmassa on?
- Anonyymi00004UUSI
Hyvä muutos, seuraavaksiun mielestä kuntosaleille kielto niukkoihin asuihin jne. Ei kaikki ihmiset halua nähdä miten sinut olet vartalosi kanssa tai joutua häpeillen katsomaan kuinka tyrkytät kamelinvakoasi 😂
Burkhat voisi olla ihan jepa asu 👍- Anonyymi00008UUSI
Haluaisit poistaa naiskauneuden tai naismuodon näkyvyyden kokonaan? Miten sinä hyötyisit siitä että naiset peitettäisiin kokonaan?
- Anonyymi00005UUSI
En ole koskaan ymmärtänyt miksi hahmon pitäisi olla ulkoisesti viehättävä, ellei se ole vaikkapa pelin tarinan kannalta jotenkin oleellista. Toki, jos sen hahmon on tarkoitus olla muka miestennielijä, niin ei se silloin oikein voi olla ihan seinästä reväistyn näköinen. Vaan jos ei hahmon ulkonäkö ole tarinassa oleellista, niin ihan sama.
- Anonyymi00006UUSI
Yleensä kyse on taistelu/ toimintapeleistä missä näitä naishahmoja on nähtävillä. Mielestäsi ne hahmot saisivat olla androgyynejä ja samannäköisiä sekä mies että naispelaajille?
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Yleensä kyse on taistelu/ toimintapeleistä missä näitä naishahmoja on nähtävillä. Mielestäsi ne hahmot saisivat olla androgyynejä ja samannäköisiä sekä mies että naispelaajille?
Hyvin monen muunkinlaisissa peleissä pelihahmo on jatkuvasti näkyvillä. Ei minä mistään angrogyyneistä ole puhunut? Vaikka toki sekin on ihan ok. Hahmo voi olla selkeästi tiettyä sukupuolta, myös olematta viehättävä.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hyvin monen muunkinlaisissa peleissä pelihahmo on jatkuvasti näkyvillä. Ei minä mistään angrogyyneistä ole puhunut? Vaikka toki sekin on ihan ok. Hahmo voi olla selkeästi tiettyä sukupuolta, myös olematta viehättävä.
Siis hahmot pitäisi mielestäsi olla ruman näköisiä? Miksi, mistä syystä ja mitä varten? Että sinä voisit samaistua niihin vai?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Siis hahmot pitäisi mielestäsi olla ruman näköisiä? Miksi, mistä syystä ja mitä varten? Että sinä voisit samaistua niihin vai?
Missä olen sanonut, että hahmojen pitäisi olla rumia? Vain sinä vaadit, että kaikkien hahmojen pitäisi olla jotakin tiettyä. Miksi pitäisi? Miksi niitten pitäisi kaikkien olla klooneja toisistaan?
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Missä olen sanonut, että hahmojen pitäisi olla rumia? Vain sinä vaadit, että kaikkien hahmojen pitäisi olla jotakin tiettyä. Miksi pitäisi? Miksi niitten pitäisi kaikkien olla klooneja toisistaan?
No okei, miksi ne hahmot eivät saisi olla kauniita ja viehättäviä? Mikä syy siihen voi olla?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
No okei, miksi ne hahmot eivät saisi olla kauniita ja viehättäviä? Mikä syy siihen voi olla?
Miksi niiden pitäisi kaikkien olla? Mikä syy siihen voisi olla?
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Taiteellinen ilmaisunvapaus koskee myös pelinkehittäjiä. Pelinn voi jättää pelaamatta ja äänestää lompakollaan, jos häiritsee.
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Taiteellinen ilmaisunvapaus koskee myös pelinkehittäjiä. Pelinn voi jättää pelaamatta ja äänestää lompakollaan, jos häiritsee.
Toivot siis että pelifimat tekevät konkurssin ja peliteollisuus loppuu siihen. Ok.
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Toivot siis että pelifimat tekevät konkurssin ja peliteollisuus loppuu siihen. Ok.
Eivät tee. Tuo valittava porukka on niin pieni, ettei sillä ole mitään todellista taloudellista merkitystä meille. Tehköön itse pelinsä, jollei kelpaa.
Miten niin? Minusta pelien naishahmot ovat olleet hyvinkin naisellisia. Tai ehkä en ymmärtänyt mihin viitattiin.
- Anonyymi00012UUSI
Tämä on "salaliittoteoria", joka roihahtaa esille tietyn gamerjoukon keskusteluissa aina muutaman vuoden välein ja sama on jatkunut ja ainakin parikymmentä vuotta. Varmaankin nuo keskustelijat aina vaihtuvat ja edellinen "kohu" on unohtunut. Tämä tulee esille aina, jos jotkut pelinkehittäjät kehtaavat tuoda sen tuhannen stereotyyppisen naishahmon rinnalle edes yhden noiden mielestä vähemmän viehättävän. Jostais syystä se suistaa aina noiden maailman ihan radaltaan joksikin aikaa.
- Anonyymi00013UUSI
Oletko pelannut koskaan femulunkun luukutusta?
- Anonyymi00014UUSI
Miehet runkaa niille.
- Anonyymi00015UUSI
Sen kun runkkaa. Kyllä sitä materiaalia on ihan tarpeeksi ilman, että joka ainoan pelin tarvitsee olla runkkumateriaalia.
- Anonyymi00019UUSI
Vai ei saa? Et varmaan ole hirveästi tietokonepelejä sitten pelannut.
- Anonyymi00023UUSI
No, en ole. Mutta esimerkiksi missä peleissä nyt on viehättäviä naishahmoja, esimerkki?
Onko montakin AAAA -luokan tietokonepeliä, mistä voi valita miespuolisen pelihahmonsa esimerkiksi pitsanaamaisen hintelän hörökorvaisen nörtin tai raskaasti ylipainoisen keski-ikäisen päihdeongelmaisen gurun väliltä?
Peli-idea: Kyberteknologiaan, kräkkereihin ja salaliittoteorioihin pohjautuva peli, missä pelaaja "kehittyy" edistyessään pelissä ja ajan kuluessa pitsanaamaisesta hörökorvaisesta nörtistä raskaasti ylipainoiseksi keski-ikäiseksi päihdeongelmaiseksi guruksi. 😉- Anonyymi00031UUSI
Aika monessa pelissä saa nykyään luoda ihan itse sen hahmonsa, joten sen kun vaan sitten luo tuollaisen.
Anonyymi00031 kirjoitti:
Aika monessa pelissä saa nykyään luoda ihan itse sen hahmonsa, joten sen kun vaan sitten luo tuollaisen.
Näissä peleissä onkin ruman miehen tekeminen usein oikein huomattavasti helpompaa kuin kauniin naisen.
Yleensä muokkaus kuitenkin rajoittuu vain rotuun, sukupuoleen, kasvoihin, hiuksiin ja vaatetukseen.- Anonyymi00032UUSI
kollimaattori kirjoitti:
Näissä peleissä onkin ruman miehen tekeminen usein oikein huomattavasti helpompaa kuin kauniin naisen.
Yleensä muokkaus kuitenkin rajoittuu vain rotuun, sukupuoleen, kasvoihin, hiuksiin ja vaatetukseen.Et oleole selvästikään paljoa pelannut. Kauniin naishahmon tekeminen on erinomaisen helppoa valtaosassa tuollaisista peleistä ja hahmon saa kustomoitua vartalon mittasuhteita myöten.
- Anonyymi00033UUSI
kollimaattori kirjoitti:
Yleensä muokkaus kuitenkin rajoittuu vain rotuun, sukupuoleen, kasvoihin, hiuksiin ja vaatetukseen.ja siis toki, jos ne vaatimukset siitä mikä on kaunista, on enemmän kuin tekniikka mahdollistaa, niin sitten ei auta kun odottaa.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Et oleole selvästikään paljoa pelannut. Kauniin naishahmon tekeminen on erinomaisen helppoa valtaosassa tuollaisista peleistä ja hahmon saa kustomoitua vartalon mittasuhteita myöten.
Esimerkkejä tälläisistä peleistä?
Tuo olisikin edistysaskel että pelin hahmon saisi muokattua juuri mieleisekseen. Koko ongelmahan poistuisi sillä, eikö? - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuo olisikin edistysaskel että pelin hahmon saisi muokattua juuri mieleisekseen. Koko ongelmahan poistuisi sillä, eikö?Hahmoeditorit eivät ole mikään uusi juttu, vaan ne ovat olleet olemassa iät ja ajat. Sinähän et edes pelaa mitään, joten et myöskään tee esimerkeillä yhtään mitään. Vahvasti tarinavetoisiin peleihin hahmoeditorit tuskin koskaan itseään läpi lyövät, sillä se hahmo nyt vain kuuluu siihen tarinaan, sellaisena kun se on. Siitä pääsee, kun jättää sellaiset pelit pelaamatta.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuo olisikin edistysaskel että pelin hahmon saisi muokattua juuri mieleisekseen. Koko ongelmahan poistuisi sillä, eikö?"Koko ongelmahan poistuisi sillä, eikö?"
Mitään ongelmaahan ei edes ole. On vain tuo äänekäs pieni valittajajoukko, joka itse luo oman ongelmansa. Heidän ongelmansa ratkeaa sillä, että jättävät vain pelaamatta tai tosiaan tekevät pelinsä. Jos olen ihan rehellinen, niin peliteollisuuden sisällä tuon joukon keksitty ongelma, ei kiinnosta oikeastaan ketään. He, joiden kohderyhmään nuo kuuluvat, ottavat heidät jo huomioon ja heille joiden kohderyhmään eivät kuulu, nuo ovat yhdentekeviä. - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Hahmoeditorit eivät ole mikään uusi juttu, vaan ne ovat olleet olemassa iät ja ajat. Sinähän et edes pelaa mitään, joten et myöskään tee esimerkeillä yhtään mitään. Vahvasti tarinavetoisiin peleihin hahmoeditorit tuskin koskaan itseään läpi lyövät, sillä se hahmo nyt vain kuuluu siihen tarinaan, sellaisena kun se on. Siitä pääsee, kun jättää sellaiset pelit pelaamatta.
Vaikka en pelaakaan niin voin silti googlata sen pelin ja katsoa kuinka se toimii. Onko sinulle jotenkin liian vaativaa sanoa sen pelin nimi missä tuollainen hahmoeditori on käytössä?
Siis se peli missä tämä on mahdollista:
- "Kauniin naishahmon tekeminen on erinomaisen helppoa valtaosassa tuollaisista peleistä ja hahmon saa kustomoitua vartalon mittasuhteita myöten." - Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Vaikka en pelaakaan niin voin silti googlata sen pelin ja katsoa kuinka se toimii. Onko sinulle jotenkin liian vaativaa sanoa sen pelin nimi missä tuollainen hahmoeditori on käytössä?
Siis se peli missä tämä on mahdollista:
- "Kauniin naishahmon tekeminen on erinomaisen helppoa valtaosassa tuollaisista peleistä ja hahmon saa kustomoitua vartalon mittasuhteita myöten."Tuollaisia hahmoeditoreita on ollut olemassa jo ainakin parikymmentä vuotta. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa löytää esimerkkejä, joten ole hyvä ja etsi itse, jos kerta kiinnostaa.
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tuollaisia hahmoeditoreita on ollut olemassa jo ainakin parikymmentä vuotta. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa löytää esimerkkejä, joten ole hyvä ja etsi itse, jos kerta kiinnostaa.
AHaa! Siis minun pitää taas kerran etsiä todisteet SINUN kommenteihisi ITSE. Siis vastuu siirtyy kuulijalle kun sinä puhut.
Jos tuollaisia on ollut jo 20 vuotta olemassa, niin ei se varmaan kovin vaikeaa sinun ole mainita YHTÄ ESIMERKKIÄ. Vai onko niin, koska et pysty löytämään EDES YHTÄKÄÄN ESIMERKKIÄ TUOSTA MITÄ VÄITIT. - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
AHaa! Siis minun pitää taas kerran etsiä todisteet SINUN kommenteihisi ITSE. Siis vastuu siirtyy kuulijalle kun sinä puhut.
Jos tuollaisia on ollut jo 20 vuotta olemassa, niin ei se varmaan kovin vaikeaa sinun ole mainita YHTÄ ESIMERKKIÄ. Vai onko niin, koska et pysty löytämään EDES YHTÄKÄÄN ESIMERKKIÄ TUOSTA MITÄ VÄITIT.Todista ensiksi itse aloituksessa esittämäsi väitteet. Jos olisit käyttänyt edes kymmenyksen tuohonkin viestiisi käyttämästäsi energiasta etsimiseen, olisit löytänyt jo kymmenen.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Jos tuollaisia on ollut jo 20 vuotta olemassa, niin ei se varmaan kovin vaikeaa sinun ole mainita YHTÄ ESIMERKKIÄ. Vai onko niin, koska et pysty löytämään EDES YHTÄKÄÄN ESIMERKKIÄ TUOSTA MITÄ VÄITIT.Vinkiksi, että kannattaa etsiä englanniksi, vaikka kyllä niitä suomeksikin löytyy. Yhdell@ haulla löytyi iso nippu. Onnea etsintään. 👍
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Jos tuollaisia on ollut jo 20 vuotta olemassa, niin ei se varmaan kovin vaikeaa sinun ole mainita YHTÄ ESIMERKKIÄ. Vai onko niin, koska et pysty löytämään EDES YHTÄKÄÄN ESIMERKKIÄ TUOSTA MITÄ VÄITIT.Niitä vanhoja pelejä, joissa on voinut kustomoida hahmoa, voin mainita sinulle muutaman. Ihan vaan jotta näet miten tolkuttoman vanhasta jutusta on kysymys.
Ensimmäinen peli, jossa oli hahmon visuaalinen kustomointimahdollisuus oli tietääkseni The Black Onyx, vuodelta 1984. Että juu ei ole uusi juttu, vaikka toki silloin mahdollisuudet olivat vähäisemmät, kun grafiikkakin oli mitä oli. 3D kustomointia taas oli jo Amigan peleissä ysärin alussa. Olisko se peli ollut Midwinter tmv. Nykyään 3D kustomointi löytyy valmiinakin kokonaisuutena monista pelimoottoreista, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. Todella oudolle kukkullalle päätit henkesi heittää. - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Niitä vanhoja pelejä, joissa on voinut kustomoida hahmoa, voin mainita sinulle muutaman. Ihan vaan jotta näet miten tolkuttoman vanhasta jutusta on kysymys.
Ensimmäinen peli, jossa oli hahmon visuaalinen kustomointimahdollisuus oli tietääkseni The Black Onyx, vuodelta 1984. Että juu ei ole uusi juttu, vaikka toki silloin mahdollisuudet olivat vähäisemmät, kun grafiikkakin oli mitä oli. 3D kustomointia taas oli jo Amigan peleissä ysärin alussa. Olisko se peli ollut Midwinter tmv. Nykyään 3D kustomointi löytyy valmiinakin kokonaisuutena monista pelimoottoreista, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. Todella oudolle kukkullalle päätit henkesi heittää.Tuo mainitsemasi black onyx näyttäisi olevan japanilainen peli, nyt puhumme länsimaalaisista peleistä. Lisäksi tuo on roolipeli, jossa olennaisena osana on hahmon luominen.
Puhumme nyt viime vuosien peleistä emmekä yli 30 vuotta vanhoista peleistä. Tämä aihe on nyt aivan viime vuosina ollut esillä paljonkin, joten emme ala nyt tutkimaan pelien historiaa vaan pysymme itse aiheessa. - Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Tuo mainitsemasi black onyx näyttäisi olevan japanilainen peli, nyt puhumme länsimaalaisista peleistä. Lisäksi tuo on roolipeli, jossa olennaisena osana on hahmon luominen.
Puhumme nyt viime vuosien peleistä emmekä yli 30 vuotta vanhoista peleistä. Tämä aihe on nyt aivan viime vuosina ollut esillä paljonkin, joten emme ala nyt tutkimaan pelien historiaa vaan pysymme itse aiheessa.Ei kun puhuimme hahmoeditoreista. Koetas nyt pysyä mukana. 😂
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Tuo mainitsemasi black onyx näyttäisi olevan japanilainen peli, nyt puhumme länsimaalaisista peleistä. Lisäksi tuo on roolipeli, jossa olennaisena osana on hahmon luominen.
Puhumme nyt viime vuosien peleistä emmekä yli 30 vuotta vanhoista peleistä. Tämä aihe on nyt aivan viime vuosina ollut esillä paljonkin, joten emme ala nyt tutkimaan pelien historiaa vaan pysymme itse aiheessa.Ja ei, tämä aihe ei ole ollut "aivan viime vuosina ollut esillä paljonkin", vaan tasaisesti toistuva pohjaa vailla oleva valitusvirsi jo yli parinkymmenen vuoden ajalta. Valitsemasi aihe siis on jo itsessään historiaa. Siinä ei ole kertakaikkiaan mitään uutta, eikä se kiinnosta ketään pelialan ammattilaisia.
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Puhumme nyt viime vuosien peleistä emmekä yli 30 vuotta vanhoista peleistä. Tämä aihe on nyt aivan viime vuosina ollut esillä paljonkin, joten emme ala nyt tutkimaan pelien historiaa vaan pysymme itse aiheessa.Eli pitäydy siis roolipeleissä. Niissä saat kustomoida hahmoasi mielin määrin. Tarinavetoisiin peleihin tuota ei ole isommin tulossa. Kukaan ei ole kiinnostunut alkamaan muuttaa tarinoitaan vain pienen suolaisten vinkujien joukon takia. Pelatkaa tai jättäkää pelaamatta. Sillä ei ole yhdellekään pelifirmalle mitään merkitystä.
- Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Eli pitäydy siis roolipeleissä. Niissä saat kustomoida hahmoasi mielin määrin. Tarinavetoisiin peleihin tuota ei ole isommin tulossa. Kukaan ei ole kiinnostunut alkamaan muuttaa tarinoitaan vain pienen suolaisten vinkujien joukon takia. Pelatkaa tai jättäkää pelaamatta. Sillä ei ole yhdellekään pelifirmalle mitään merkitystä.
Vaikutat kovin sekopäiseltä.
Kyse on nyt siitä että peleihin otetaan naishahmoja mieshahmojen tilalle, ja näistä naishahmoista tehdään ehdoin tahdoin erittäin ruman ja vastenmielisen näköisiä. Tästä on todisteet kun naishahmon esittäjäksi palkattu nainen on ihan kauniin näköinen, mutta pelissä se on saatu näyttämään vanhalta ja rumalta, siitä on siis aivan tarkoituksella tehty sen näköinen ja se ei millään tavoin edistä pelin juonta tai mitenkään liity siihen. Puhun nyt pelistä God Of War: Laufey - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kyse on nyt siitä että peleihin otetaan naishahmoja mieshahmojen tilalle, ja näistä naishahmoista tehdään ehdoin tahdoin erittäin ruman ja vastenmielisen näköisiä. Tästä on todisteet kun naishahmon esittäjäksi palkattu nainen on ihan kauniin näköinen, mutta pelissä se on saatu näyttämään vanhalta ja rumalta, siitä on siis aivan tarkoituksella tehty sen näköinen ja se ei millään tavoin edistä pelin juonta tai mitenkään liity siihen. Puhun nyt pelistä God Of War: LaufeyAinka sekopää keskustelussa olet sinä. Jauhat peleistä, vaikket (muka) edes pelaa, etkä selvästikään tiedä peleistä mitään. Missään peleissä ei oteta "naishahmoja mies hahmojen tilalle" eikä "tehdä hahmoista ehdoin tahdoin rumia ja vastenmielisiä". Tuo on puhdasta huuhaata, jolle ei löydy mitään tukea tosielämästä. Jokainen saa olla tykkäämättä jostain uudesta hahmosta, mutta se että joku ei tykkää, ei ole syy olla tuomatta hahmoa peliin. Moni tykkää niistä hahmoista ja heillä on yhtäläinen oikeus pelata hahmoilla, joista pitävät. Kaikkien ei tarvitse pitää kaikesta, eikä se ole edes mahdollista. Aina joku on tyytymätön.
Peleihin muuten ei ikinä palkata ketään näyttelemään jotain hahmoa, kuten elokuviin. Ja kyllä kyseisessä mainitsemassasi pelissä tuo liittyi ko. hahmoon pelissä ja oli oleellista. - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Ainka sekopää keskustelussa olet sinä. Jauhat peleistä, vaikket (muka) edes pelaa, etkä selvästikään tiedä peleistä mitään. Missään peleissä ei oteta "naishahmoja mies hahmojen tilalle" eikä "tehdä hahmoista ehdoin tahdoin rumia ja vastenmielisiä". Tuo on puhdasta huuhaata, jolle ei löydy mitään tukea tosielämästä. Jokainen saa olla tykkäämättä jostain uudesta hahmosta, mutta se että joku ei tykkää, ei ole syy olla tuomatta hahmoa peliin. Moni tykkää niistä hahmoista ja heillä on yhtäläinen oikeus pelata hahmoilla, joista pitävät. Kaikkien ei tarvitse pitää kaikesta, eikä se ole edes mahdollista. Aina joku on tyytymätön.
Peleihin muuten ei ikinä palkata ketään näyttelemään jotain hahmoa, kuten elokuviin. Ja kyllä kyseisessä mainitsemassasi pelissä tuo liittyi ko. hahmoon pelissä ja oli oleellista.Olet noin 40 vuotta ajasta jäljessä. En tiedä miksi yrität keskustella aiheesta mistä et selvästikään tiedä yhtään mitään.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Olet noin 40 vuotta ajasta jäljessä. En tiedä miksi yrität keskustella aiheesta mistä et selvästikään tiedä yhtään mitään.
Ei vaan minä olen nimenomaan nykyhetkessä ja sinä vähintään parikymmentä vuotta menneisyydessä, jollet kauempanakin. Tämä on ikäloppu ja puhkikulutettu aihe, joka jossain määrin kiinnosti peliteollisuutta vielä 10-15 vuotta sitten, mutta nykyhetkessä tämä aihe on jo pienen marginaalin rutinaa, jolle ei ole mitään perustetta. Tiedän aiheesta selvästi monin verroin enemmän, joka toki on ymmärrettävää, kun ottaa työni huomioon. Sinä taas et selvästikään tiedä mitään, mutta kuvittelet sitäkin enemmän.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kyse on nyt siitä että peleihin otetaan naishahmoja mieshahmojen tilalle, ja näistä naishahmoista tehdään ehdoin tahdoin erittäin ruman ja vastenmielisen näköisiä. Tästä on todisteet kun naishahmon esittäjäksi palkattu nainen on ihan kauniin näköinen, mutta pelissä se on saatu näyttämään vanhalta ja rumalta, siitä on siis aivan tarkoituksella tehty sen näköinen ja se ei millään tavoin edistä pelin juonta tai mitenkään liity siihen. Puhun nyt pelistä God Of War: LaufeyNaishahmon ulkonäkö ei ole tuossa pelissä minkäänlainen ongelma, kun on ottaa huomioon sen pelin graafisen tyylin. Tuollainen hahmo sopii sinne erinomaisesti ja kunnottaa huomioon mikä se hahmo on, niin ei se voisi muuta ollakaan. Ulkonäkö on tuollaisenaan oleellinen ja erinomaisen perusteltu. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuon ulkonäössä edes ole mitään valittamista. Ei sinne muunlainen edes sopisi.
- Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Naishahmon ulkonäkö ei ole tuossa pelissä minkäänlainen ongelma, kun on ottaa huomioon sen pelin graafisen tyylin. Tuollainen hahmo sopii sinne erinomaisesti ja kunnottaa huomioon mikä se hahmo on, niin ei se voisi muuta ollakaan. Ulkonäkö on tuollaisenaan oleellinen ja erinomaisen perusteltu. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuon ulkonäössä edes ole mitään valittamista. Ei sinne muunlainen edes sopisi.
No miksi siitä naisesta piti tieten tahtoen tehdä ruma ja vanha? MIksi??
Käsittääkseni sen pitäisi olla jumalhahmo Kratoksen vaimo, miksi jollain jumalalla olisi tuollainen haahka vaimona? Ei mitään järkeä. - Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Naishahmon ulkonäkö ei ole tuossa pelissä minkäänlainen ongelma, kun on ottaa huomioon sen pelin graafisen tyylin. Tuollainen hahmo sopii sinne erinomaisesti ja kunnottaa huomioon mikä se hahmo on, niin ei se voisi muuta ollakaan. Ulkonäkö on tuollaisenaan oleellinen ja erinomaisen perusteltu. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuon ulkonäössä edes ole mitään valittamista. Ei sinne muunlainen edes sopisi.
Miksi kukaan nainen itse haluaisi näyttää pelissä (saati tosielämässä) tältä, ja miksi kukaan mies haluaisi pelata peliä tuollaisella naishahmolla:
https://www.reddit.com/media?url=https://preview.redd.it/more-accurate-depiction-of-laufey-from-god-of-war-v0-anegweisj75h1.png?width=557&format=png&auto=webp&s=64a4e837a15c40daa91d6aafc1bf93dcf93b966f
- Anonyymi00048UUSI
Olen lihava nainen ja varmaan sun mielestä sitten rumakin, mutta en ole kateellinen koskaan muille naisille. On se varmaan niin helvetin vaikeaa ymmärtää tuollaisella pikkusieluisella pjaskiaisella!
- Anonyymi00050UUSI
Siis vihaat vain ainoastaan miehiä, hienoa.
- Anonyymi00054UUSI
Taasko tämä aihe? Montako kymmentä vuotta tästä samasta aiheesta aiotaan valittaa? Koettakaa nyt jo tajuta, ettei kukaan kiellä yhtään mitään, eikä vaadi pelihahmojen ulkonäöstä yhtään mitään. Suuri massa on vain kyllästynyt muovibarbeihin. Mikään ei estä niistä tykkääviä pelaamasta pelejä, joissa sellasia on. Antakaa meidän muiden pelata rauhassa mitä me haluamme, kiitos.
- Anonyymi00059UUSI
"Suuri massa on vain kyllästynyt muovibarbeihin."
Tuo on juuri se asia, jota aloittajan kaltaiset eivät osaa sisäistää. Markkinat määrävät nämä asiat ja siksi nämä valitukset kaikuvat kuuroille korville. Jos he eivät halua pelata jotakin, niin voivat jättää pelaamatta. Edes rahoittajat eivät halua "muovibarbeja" peleihin, koska se imago ei myy. - Anonyymi00077UUSI
Kun katsoo myydyimpiä pelejä niin ei niistä löydy mitään naistenpelejä, näyttää kovin toimintapeleiltä kaikki.
Top-Selling PS5 Games
Marvel's Spider-Man 2: 17 million copies
Gran Turismo 7: 8.91 million copies
EA Sports FC 26: 7.04 million copies
Resident Evil 4: 6.968 million copies
Black Myth: Wukong: 6 million copies
Helldivers 2: 5.6 million copies
Forza Horizon 5: 5.3 million copies
God of War Ragnarök: 4.182 million copies
Ghost of Yōtei: 4 million copies
Ratchet & Clank: Rift Apart: 3.97 million copies - Anonyymi00078UUSI
God of War: Ragnarök is the best-selling PlayStation 5 exclusive, with 15 million units sold
God of War (2018), originally a PS4 title but available on PS5 via backward compatibility, has sold approximately 23 million
God of War: Laufey
Ei vielä tietoja kun on aivan uusi. Mutta tuon myyntiä kannattaa seurata, mikäli tuo myy yhtä hyvin kuin nuo aiemmat pelin versiot niin sitten olen väärässä ja pysyn jatkossa hiljaa. Nähdään tämän vuoden aikana miten hyvin tuo myy, jos on samaa tasoa kuin muilla niin nähtävästi mitään ongelmaa ei sitten ole olemassakaan. - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kun katsoo myydyimpiä pelejä niin ei niistä löydy mitään naistenpelejä, näyttää kovin toimintapeleiltä kaikki.
Top-Selling PS5 Games
Marvel's Spider-Man 2: 17 million copies
Gran Turismo 7: 8.91 million copies
EA Sports FC 26: 7.04 million copies
Resident Evil 4: 6.968 million copies
Black Myth: Wukong: 6 million copies
Helldivers 2: 5.6 million copies
Forza Horizon 5: 5.3 million copies
God of War Ragnarök: 4.182 million copies
Ghost of Yōtei: 4 million copies
Ratchet & Clank: Rift Apart: 3.97 million copiesNuo ovat kaikki naisten pelejä. Noiden kaikkien palaajakunnasta noin puolet on naisia.
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
God of War: Ragnarök is the best-selling PlayStation 5 exclusive, with 15 million units sold
God of War (2018), originally a PS4 title but available on PS5 via backward compatibility, has sold approximately 23 million
Ei vielä tietoja kun on aivan uusi. Mutta tuon myyntiä kannattaa seurata, mikäli tuo myy yhtä hyvin kuin nuo aiemmat pelin versiot niin sitten olen väärässä ja pysyn jatkossa hiljaa. Nähdään tämän vuoden aikana miten hyvin tuo myy, jos on samaa tasoa kuin muilla niin nähtävästi mitään ongelmaa ei sitten ole olemassakaan.Nuokin kaikki ovat myös naisten pelejä. Pelaajakunnasta noin puolet on naisia.
- Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Nuokin kaikki ovat myös naisten pelejä. Pelaajakunnasta noin puolet on naisia.
Kaikki muita olen itsekin noista pelannut, paitsi urheilu- ja autopelejä.
- Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei vielä tietoja kun on aivan uusi. Mutta tuon myyntiä kannattaa seurata, mikäli tuo myy yhtä hyvin kuin nuo aiemmat pelin versiot niin sitten olen väärässä ja pysyn jatkossa hiljaa. Nähdään tämän vuoden aikana miten hyvin tuo myy, jos on samaa tasoa kuin muilla niin nähtävästi mitään ongelmaa ei sitten ole olemassakaan.Aidot God of War fanit eivät halua,sinne barbinukkea. Se ei sopisi lainkaan kyseisen pelin astetiikkaan ja visuaaleihin. Kaikki ko. sarjan hahmot ovat "rumia" ja rosoisia. Se tuleeko peli myymään riippuu sen pelattavuudesta. Tuo nyt julkaistu pätkä näytti todella hyvältä ja siinä vaikutti ratkotun useampi aiemmin ärsyttänyt puute, mutta saa nähdä. Taistelut vaikuttivat olevan hieman paluuta orkkikseen ja jos näin, niin siitä iso plussa. Nuo viimeiset ovat olleet aika kehnoja virityksiä isoista budjeteistaan huolimatta.
- Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00082 kirjoitti:
Nuo ovat kaikki naisten pelejä. Noiden kaikkien palaajakunnasta noin puolet on naisia.
Epäilen sitä, että kuinka tuo tieto on hankittu. Jonkinlaisen kyselyn perusteella luultavasti. Että lähes puolet pelaajista naisia, enpä tiedä.
Uskon vasta sitten kun nähdään sen uuden pelin myyntitilastot. Jos näin todella käy että myynti on yhtä suuri tai suurempi niin silloin olen väärässä ja en enää puhu aiheesta mitään. - Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
Epäilen sitä, että kuinka tuo tieto on hankittu. Jonkinlaisen kyselyn perusteella luultavasti. Että lähes puolet pelaajista naisia, enpä tiedä.
Uskon vasta sitten kun nähdään sen uuden pelin myyntitilastot. Jos näin todella käy että myynti on yhtä suuri tai suurempi niin silloin olen väärässä ja en enää puhu aiheesta mitään.Saat epäillä pelien kehittäjillä on varsin kattavat tiedot pelaajakunnastaan. Noiden pelien pelien pelaajakunnasta tosiaan rajastaan siinä 40% tai yli on naisia. Ei markkinatutkimuksia turhaan tehdä.
- Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Saat epäillä pelien kehittäjillä on varsin kattavat tiedot pelaajakunnastaan. Noiden pelien pelien pelaajakunnasta tosiaan rajastaan siinä 40% tai yli on naisia. Ei markkinatutkimuksia turhaan tehdä.
Haluaisin nähdä noiden tutkimusten datan ennenkuin uskon siihen.
Usein on esitetty kaikenlaisia tutkimuksia mutta kun luen tutkimuksen datasta muutamia rivejä niin selviää heti että tutkimustulos on täysin tekaistu. Epäilen että tässä on nyt sama juttu taas kerran. En toki tiedä. - Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Haluaisin nähdä noiden tutkimusten datan ennenkuin uskon siihen.
Usein on esitetty kaikenlaisia tutkimuksia mutta kun luen tutkimuksen datasta muutamia rivejä niin selviää heti että tutkimustulos on täysin tekaistu. Epäilen että tässä on nyt sama juttu taas kerran. En toki tiedä.Sittenpä menet ja tutkit. Netti on pullollaan tietoa. Nuo tiedot ovat hyvin tarkkaa ja todenmukaista dataa, joka on jopa helppo verifioida.
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00095 kirjoitti:
Sittenpä menet ja tutkit. Netti on pullollaan tietoa. Nuo tiedot ovat hyvin tarkkaa ja todenmukaista dataa, joka on jopa helppo verifioida.
Okei, laita linkki niin katson.
- Anonyymi00061UUSI
Kenttäeditoreilla hoituu parhaiten, kaupunkisuunnittelussa. Syntyy kaikenlaista. Ne ei edes maksa juurikaan mitään. Tuijotatte puita, katsokaa metsää enemmänkin.
Haastatte vaan riitaa riidan haastamisen takia. Grow the fuck up!- Anonyymi00063UUSI
"Haastatte vaan riitaa riidan haastamisen takia. Grow the fuck up!"
Juurikin noin. Älkää pelatko, jos ette haluu jotaki pelata. Antakaa muiden pelata mitä he haluavat ja myös tehä sellaisia pelejä, joita haluavat. Jos joku peli ei ole alottajan makuun, niin se ei ole sitte hänelle tarkotettu. Jokaisen pelin ja pelihahmon ei tarvii miellyttää just alottajaa. Voi tosiaan myös tehdä ite, eikä vain valittaa muiden tekemisistä. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
"Haastatte vaan riitaa riidan haastamisen takia. Grow the fuck up!"
Juurikin noin. Älkää pelatko, jos ette haluu jotaki pelata. Antakaa muiden pelata mitä he haluavat ja myös tehä sellaisia pelejä, joita haluavat. Jos joku peli ei ole alottajan makuun, niin se ei ole sitte hänelle tarkotettu. Jokaisen pelin ja pelihahmon ei tarvii miellyttää just alottajaa. Voi tosiaan myös tehdä ite, eikä vain valittaa muiden tekemisistä.Tää elämä on peliä sukupolvi kiertää faktat kertarysäyksinä, esim. tää https://yle.fi/a/74-20228227 humus kuuluu alkuperäiseen kokoonpanoon. Näitä tarpeeksi kun kierrellään nykästään massit ihan perusasioista 10 × ihan vaan massin tekemisen takia. Lätinä ja pulina on ihanjonninjoutavaa. Pelkkää päänaukomista ilman järkeä.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tää elämä on peliä sukupolvi kiertää faktat kertarysäyksinä, esim. tää https://yle.fi/a/74-20228227 humus kuuluu alkuperäiseen kokoonpanoon. Näitä tarpeeksi kun kierrellään nykästään massit ihan perusasioista 10 × ihan vaan massin tekemisen takia. Lätinä ja pulina on ihanjonninjoutavaa. Pelkkää päänaukomista ilman järkeä.
Muluq:uun vähän ruskeeta - edit saadaan välimatkaa...
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Muluq:uun vähän ruskeeta - edit saadaan välimatkaa...
Otin teistä mallia Supo. Se on nyt ™-siinä hyvä.
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Otin teistä mallia Supo. Se on nyt ™-siinä hyvä.
Suu auki Supo, https://fi.wikipedia.org/wiki/Suwałkin_käytävä lupauksilla ja pankkisalaisuuksilla ei leikitä ruokapöydässä...
- Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Suu auki Supo, https://fi.wikipedia.org/wiki/Suwałkin_käytävä lupauksilla ja pankkisalaisuuksilla ei leikitä ruokapöydässä...
Kas noooooin....! https://putinki.fi/en/products/joulukalenterikortti-the-art-file-juna-nelio
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kas noooooin....! https://putinki.fi/en/products/joulukalenterikortti-the-art-file-juna-nelio
Ihmettelinkin mihin jalkaväki-kokoonpanot aikanaan hävisi kuin salaman iskusta. Meillähän on myyrä täällä.
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Ihmettelinkin mihin jalkaväki-kokoonpanot aikanaan hävisi kuin salaman iskusta. Meillähän on myyrä täällä.
Massa-siirto teknologiat. Ihme juttu.
- Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Massa-siirto teknologiat. Ihme juttu.
Ankkuroitu Etelä-Afrikkan suuntaan. Joku valtio devalvoi hetkessä ja kaikki merkinnät häviää obligaatioista.
Mitään ei ymmärretä. Ei niin mitään.
Laivaukset häviää kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan olemassa. - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Ankkuroitu Etelä-Afrikkan suuntaan. Joku valtio devalvoi hetkessä ja kaikki merkinnät häviää obligaatioista.
Mitään ei ymmärretä. Ei niin mitään.
Laivaukset häviää kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan olemassa.
- Anonyymi00062UUSI
Olemme nähneet valon :Q
- Anonyymi00068UUSI
Vastuuntuntoisten aikuisten ei pitäisi enää mitään typeriä lasten videopelejä pelailla tai miettiä. Kasvakaa nyt helvetti aikuisiksi ja jättäkää tuo teiniroska pois! Ei mikään ihme että itkette kun naisille ei kelvata kun aikuisina miehinä tuhlataan elämää johonkin typeriin videopeleihin. Nyt sitä ryhdikkyyttä!
- Anonyymi00070UUSI
Vai sellasta jorinaa sieltä. Myös naiset pelaavat, ihan samassa määrin kuin miehetkin.
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
Vai sellasta jorinaa sieltä. Myös naiset pelaavat, ihan samassa määrin kuin miehetkin.
Silti nuokaan naiset eivät palkitse videopelaavia kilttejä miehiä seksillä?????
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Mistä sinua sitten pitäisi palkita? Se, että on kiltti ja kunnollinen on perustaso, ei mikään palkittava saavutus. Mies, joka haluaa seksiä palkinnoksi jostakin, on myös melko vastenmielinen.
Valtaosalla gamernaisista kuitenkin on mies, joka myös pelaa. - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Mutta kun naiset ei halua kilttejämiehiä, vaan jotain ihan muuta.
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Mutta kun naiset ei halua kilttejämiehiä, vaan jotain ihan muuta.
Ikävä kyllä gamermiehistä harvempi on kiltti mies. Varsinkin naisia kohtaan iso osa on melko totaalisia k.päitä. Ei kannata ihmetellä etteivät naiset heistä kiinnostu.
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ikävä kyllä gamermiehistä harvempi on kiltti mies. Varsinkin naisia kohtaan iso osa on melko totaalisia k.päitä. Ei kannata ihmetellä etteivät naiset heistä kiinnostu.
Noniin! Tästä olen kuullutkin, mutta se "kumottiin" jonkun femakon toimesta heti täällä.
Siis se että naiset halveksivat videopelejä pelaavia miehiä. Nainen sanoi videopelejä harrastuksenaan pelaavalle miehelle että elämässä on muutakin kuin videopelit, siis ensimmäistä kertaa tämän tavatessaan, eikä halunnut tietää siitä mitään sen enempää. - Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00092 kirjoitti:
Noniin! Tästä olen kuullutkin, mutta se "kumottiin" jonkun femakon toimesta heti täällä.
Siis se että naiset halveksivat videopelejä pelaavia miehiä. Nainen sanoi videopelejä harrastuksenaan pelaavalle miehelle että elämässä on muutakin kuin videopelit, siis ensimmäistä kertaa tämän tavatessaan, eikä halunnut tietää siitä mitään sen enempää.Eivät naiset halveksi videopelejä pelaavia miehiä, korkeintaan videopelejä pelaavia k.päisiä miehiä. Ne ei k.päiset taas ovat kovassa huudossa gamernaisten taholta ainakin. Videopeleissä muodostetaan valtavasti parisuhteita, mutta luonnollisestikaan ei niiden k.päisten miesten kanssa. Niiden kunnollisten perässä taas on Suomeenkin matkustettu "maailman ääristä".
Ihan samalla tavalla videopelejä pelaamaton mies sanoo niitä pelaavalle naiselle, että "elämässä on muutakin kuin videopelit, siis ensimmäistä kertaa tämän tavatessaan, eikä halunnut tietää siitä mitään sen enempää" tai pyrkii muuttanaan naista ja estämään pelaamisen. Tuo käytös on täysin sukupuolesta riippumatonta. Molemmat sukupuolet myös pelaavat yhtä paljon videopelejä. - Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Eivät naiset halveksi videopelejä pelaavia miehiä, korkeintaan videopelejä pelaavia k.päisiä miehiä. Ne ei k.päiset taas ovat kovassa huudossa gamernaisten taholta ainakin. Videopeleissä muodostetaan valtavasti parisuhteita, mutta luonnollisestikaan ei niiden k.päisten miesten kanssa. Niiden kunnollisten perässä taas on Suomeenkin matkustettu "maailman ääristä".
Ihan samalla tavalla videopelejä pelaamaton mies sanoo niitä pelaavalle naiselle, että "elämässä on muutakin kuin videopelit, siis ensimmäistä kertaa tämän tavatessaan, eikä halunnut tietää siitä mitään sen enempää" tai pyrkii muuttanaan naista ja estämään pelaamisen. Tuo käytös on täysin sukupuolesta riippumatonta. Molemmat sukupuolet myös pelaavat yhtä paljon videopelejä."Ihan samalla tavalla videopelejä pelaamaton mies sanoo niitä pelaavalle naiselle"
En tiedä tuosta, minulla ei ole siitä mitään tietoa. - Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
"Ihan samalla tavalla videopelejä pelaamaton mies sanoo niitä pelaavalle naiselle"
En tiedä tuosta, minulla ei ole siitä mitään tietoa.No minullapas on, lukemattomien naisten kokemana. Tässä asiassa sukupuolten kokemuksissa on hyvin vähän eroa. Pelaamattomat eivät useinmiten katso pelaamista hyvällä.
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
No minullapas on, lukemattomien naisten kokemana. Tässä asiassa sukupuolten kokemuksissa on hyvin vähän eroa. Pelaamattomat eivät useinmiten katso pelaamista hyvällä.
Videopeleissä on valtavat määrät sinkkunaisia. Asiallisempi käytös naisia kohtaan olisi siis monille miehille huomattavasti järkevämpi lähestymistapa, mutta no omapa on asiansa toki.
- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00099 kirjoitti:
Videopeleissä on valtavat määrät sinkkunaisia. Asiallisempi käytös naisia kohtaan olisi siis monille miehille huomattavasti järkevämpi lähestymistapa, mutta no omapa on asiansa toki.
Tuo on totta. Kuten sanoin, niin noissa solmitaan valtavasti parisuhteita. Asiattomalla käytöksellä sielläkin luonnollisesti jää sen toiminnan ulkopuolelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1584520Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392522Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442167Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet301285- 691159
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711112En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391003Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen67982- 53933
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies114898