Kaupungin hallitus

Anonyymi-ap

Nyt näyttää uusi puheenjohtaja mihin muutokseen pystyy Kemijärven HYVÄKSI

73

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Vaikka paremmaksi kaikki muuttuu,
      hyväksi ei milloinkaan

      Totta puhuen, Kemijärvi on niin pieni kunta, ettei aktiviteetteja riitä valtuutetuille ja siksi jää aikaa olla tukkanuottasilla - niillä joilla tukkaa on...

      • Anonyymi00006

        Anta rauhoittaa menoa. Nyt päästään hoitelemaan kuntalaisten asioita. Kaupunginjohtaja Solatien ja hallituksen puheenjohtaja Ruokamon yhteityöhön luottakaamme ! Onnea Anitalle ! Tosi maalaisliittolainen astui remmiin !


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Anta rauhoittaa menoa. Nyt päästään hoitelemaan kuntalaisten asioita. Kaupunginjohtaja Solatien ja hallituksen puheenjohtaja Ruokamon yhteityöhön luottakaamme ! Onnea Anitalle ! Tosi maalaisliittolainen astui remmiin !

        Nyt alkaa se juupas jaapas...voi hyvä päivä sentään kuka vetää ketäkin...


    • Anonyymi00007

      Kiitospuhe oli limbo vaikka rimaa ei oltu nostettu edes maasta ylös.

    • Anonyymi00008

      mikä muuttui?
      Kelloniemi tippui, Anita tilalle.
      Muutoin sama miehitys, hieman järjestys vaihtui.
      Ei mitään uutta auringon alla.

      • Anonyymi00009

        tosiaan, mikä muuttui? Anita, Heikki, Aatu
        Kuka on poissa?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        tosiaan, mikä muuttui? Anita, Heikki, Aatu
        Kuka on poissa?

        Pääasiahan olikin niin - sanokaapa se. Nivala ei näyttänyt nauttivan hopeatilasta. Oli katkera paikka onnitella voittajaa.
        Eivät ne sveitsiläisetkään lätkähopeasta riemuinneet.
        Onhan se varamiehen paikkakin jotakin. Poistui kuitenkin ajoissa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Pääasiahan olikin niin - sanokaapa se. Nivala ei näyttänyt nauttivan hopeatilasta. Oli katkera paikka onnitella voittajaa.
        Eivät ne sveitsiläisetkään lätkähopeasta riemuinneet.
        Onhan se varamiehen paikkakin jotakin. Poistui kuitenkin ajoissa.

        Niin, äänestäjien tahto toteutuu vuotta myöhemmin. Älkää unhoittako sitäkään.


      • Anonyymi00012

        Kelloniemi menetti melkoisen summan kokouspalkkioistaan.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Niin, äänestäjien tahto toteutuu vuotta myöhemmin. Älkää unhoittako sitäkään.

        Luvattiin vaaleissa riitelyn loppuvan. Ikinä ole ollut näin riitaista ja loppua ei varmasti näy. Ite ammutte itteänne jalkaan ja kuntalaisia siinä sivussa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        tosiaan, mikä muuttui? Anita, Heikki, Aatu
        Kuka on poissa?

        Yksi yhteistyöhaluinen, yhteiseen hiileen puhaltaja?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Luvattiin vaaleissa riitelyn loppuvan. Ikinä ole ollut näin riitaista ja loppua ei varmasti näy. Ite ammutte itteänne jalkaan ja kuntalaisia siinä sivussa.

        Toivottavasti olet väärässä. Ex-kemijärveläisen silmin katsottuna tilanne on ollut skitsofreeninen: valtuustokokoukset ovat olleet melkoista viihdettä, mutta synnyinseudun parasta aina toivovana kaupungin asiat näyttävät menevän koko ajan alaspäin.

        Kun Pekka astui kaupunginjohtajan saappaisiin, vakuutuin positiivisesta suunnanmuutoksesta. Sitten kävi miten kävi.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Toivottavasti olet väärässä. Ex-kemijärveläisen silmin katsottuna tilanne on ollut skitsofreeninen: valtuustokokoukset ovat olleet melkoista viihdettä, mutta synnyinseudun parasta aina toivovana kaupungin asiat näyttävät menevän koko ajan alaspäin.

        Kun Pekka astui kaupunginjohtajan saappaisiin, vakuutuin positiivisesta suunnanmuutoksesta. Sitten kävi miten kävi.

        Pekasta ei siihen ollut. Huomasi itsekin tämän aika nopeaan. Kiitokset hänelle siitä. Silloisille valitsijoille ei paljoa kiitosta ole annettavana. Rekrytointiammattilainen varoitti, että tapahtuneeseen on hyvin suuri riski.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Luvattiin vaaleissa riitelyn loppuvan. Ikinä ole ollut näin riitaista ja loppua ei varmasti näy. Ite ammutte itteänne jalkaan ja kuntalaisia siinä sivussa.

        Eikös se roskisarkkitehti Leinonen ollu joka oikein lehdessä kertoi täydellisesti tehdystä sovusta. Ja kuten Leinonen aina, homma epäonnistunut. Ihan soopaa koko ämmä, patukka.


    • Anonyymi00014

      paha rasti uudelle puheen johtajalle. taidot punnitaan.

    • Anonyymi00015
      • Anonyymi00016

        Linkkaat oman kirjoituksesi ja kerrot että kirjoituksesi inhotti sinua. Vain otettu lääke auttaa!


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Linkkaat oman kirjoituksesi ja kerrot että kirjoituksesi inhotti sinua. Vain otettu lääke auttaa!

        Anita on oikea keskustalainen ei vasemmistolainen ei ole ollut SKDL toiminnassa


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Linkkaat oman kirjoituksesi ja kerrot että kirjoituksesi inhotti sinua. Vain otettu lääke auttaa!

        onkohan noin? ehkä luulo helpottaa oloasi, toivottavasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi00022

      • Anonyymi00033
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Anita on oikea keskustalainen ei vasemmistolainen ei ole ollut SKDL toiminnassa

        Lukion jälkeinen opintie on ollut luokkaa: salassapidettävä.
        Ääniharavalla/uudella kaupunginhallituksen puheenjohtalla on synkkä koulutustausta. Sen vuoksi tietoja ei hevillä tipu.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Lukion jälkeinen opintie on ollut luokkaa: salassapidettävä.
        Ääniharavalla/uudella kaupunginhallituksen puheenjohtalla on synkkä koulutustausta. Sen vuoksi tietoja ei hevillä tipu.

        Kai Ruokamo on joutunut esittämään koulutustaustansa tullessaan valituksi useisiin kuntayhtymän projekteihin vetäjäksi.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Kai Ruokamo on joutunut esittämään koulutustaustansa tullessaan valituksi useisiin kuntayhtymän projekteihin vetäjäksi.

        Sellaisiin tehtäviin ei ole koulutustasovaatimusta.
        Eikä silloin opintotodistuksia esitellä.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Sellaisiin tehtäviin ei ole koulutustasovaatimusta.
        Eikä silloin opintotodistuksia esitellä.

        No ilmankos noiden projektien tulokset ovat mitä ovat, eli Mitättömiä.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Kai Ruokamo on joutunut esittämään koulutustaustansa tullessaan valituksi useisiin kuntayhtymän projekteihin vetäjäksi.

        Sietääkö hyvä veli ja sisko - verkosto yhtä jos toista?


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Lukion jälkeinen opintie on ollut luokkaa: salassapidettävä.
        Ääniharavalla/uudella kaupunginhallituksen puheenjohtalla on synkkä koulutustausta. Sen vuoksi tietoja ei hevillä tipu.

        millä lailla synkkä koulutustausta?
        miksi hän lähti Koti-Lapista aikanaan?


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Anita on oikea keskustalainen ei vasemmistolainen ei ole ollut SKDL toiminnassa

        Kyllähän se on perus kommari vihreissä aatteissaan... annahna ny änkyttää aikansa ...


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Lukion jälkeinen opintie on ollut luokkaa: salassapidettävä.
        Ääniharavalla/uudella kaupunginhallituksen puheenjohtalla on synkkä koulutustausta. Sen vuoksi tietoja ei hevillä tipu.

        https://yle.fi/a/3-5896466

        onko anita seppänen ja anita ruokamo sama henkilö?


      • Anonyymi00063

      • Anonyymi00073

        Itse Anita Ruokamo. Mukamas muutos. Ihan tuota samaa vanhaa paskaa.


      • Anonyymi00079

        Ruokamo Anita. Kukas muu. Erityistilintarkastuksen keskeinen henkilö. Kiinni jäi.


    • Anonyymi00023

      Ei kykene.. ei pysty....

      • Anonyymi00025

        Tyhjät tynnyrit kumisevat! Osu ja uppos!

        Oispahan töitä!

        Keskikouluun ei pääse aina, mutta Lionseissa voi kävästä. Sitten mennään Essolle ja laitetaan tiikeri tankkiin. Onneksi ladyt pukeutuu hienommin kuin rahvaan naiset!


    • Anonyymi00024

      Ei ollut kaikkien valtuutettujen mielestä tärkeä valtuuston kokous. Ainakin valtuutettu Jyrkkä kävi tekemässä Puskaradio Kemijärveen ilmoituksen REKO Pyhätunturin perustamisesta - kesken kiivaimman keskustelun eilisessä valtuustokokouksessa.

      • Anonyymi00026

        Onko joku korjannu kokeita kesken valtuuston kokouksen?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Onko joku korjannu kokeita kesken valtuuston kokouksen?

        Jaa jos näin on, niin eihän sitten tässä mitään.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Onko joku korjannu kokeita kesken valtuuston kokouksen?

        Pakkohan kokeet on korjattava, jos ne ovat rikkonaisia ja puutteelisia. Opettaja ei voi olla korjaamatta.


      • Anonyymi00040

        Kokousessa taisi olla aukoja ainakin tunti yhteensä, kyllä siinä ehtii tehdä muutakin.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kokousessa taisi olla aukoja ainakin tunti yhteensä, kyllä siinä ehtii tehdä muutakin.

        Fb-päivitys ilmestyi valtuustokokouksen livelähetyksen aikana, ei tauolla. Striimistä näkyy kännykän näpyttely ja sen jälkeen päivitys ilmestyi. No samapa tuo, mutta kertoo kyllä mikä valtuutettua kiinnostaa ja mitä pitää tärkeänä. Päätän raporttini täältä tähän.


      • Anonyymi00055

      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        https://youtu.be/_BITGz6Xv2U?t=12660

        Henna Jyrkkä on tehtävänsä tehnyt, piti puheen ja nyt voi olla huoleti!

        Yleisö on tarkka! JA PITÄÄKIN OLLA!


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        https://youtu.be/_BITGz6Xv2U?t=12660

        Henna Jyrkkä on tehtävänsä tehnyt, piti puheen ja nyt voi olla huoleti!

        Luki etukäteen kirjoitetun tekstin, kuka lie sen kirjoittanutkaan. Nivalan vastaus oli rautaa, sitä seurannut puheenjohtajan ei ollut.


    • Anonyymi00029

      Sakka kertyy rattaisiin!

      • Anonyymi00038

        sitä sanotaan kuonaksi!
        sitä onkin jo paljon, haittaa kaikkea........


    • Anonyymi00030

      Sääliksi käy hallintojohtajaa. Tähän saakka ei sentään kaupunhinhallituksen puheenjohtajaa ole tarvinnut kädestä pitäen neuvoa. Kaupunginjohtassa ja valtuuston pj:ssa on riittänyt työsarkaa. Nyt alkaa sekin.

      • Anonyymi00031

        Näinpä!


      • Anonyymi00032

        Ulosmarssijoita olisi pitänyt neuvoa!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Ulosmarssijoita olisi pitänyt neuvoa!

        No miten?


      • Anonyymi00042

        Skarppi on hallintojohtaja, toisin kuin mainitsemasi avun tarvitsijat.


    • Anonyymi00039

      kaikkia ne valitsevatkin!

    • Anonyymi00043

      Melko harhaista on ihmisten ajatusmaailma kun uskottelevat ilmeisesti enemmänkin itselleen että yhden henkilön vaihtamisella kaikki muuttuu ja vain taivas on nyt rajana.

      • Anonyymi00046

        Ja melko lailla vallanhimoinen on uusi pj. On yrittänyt vierukuntien paikkojakin haalia kuntien yhteisissä elimissä vastoin yhteisiä sopimuksia.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Ja melko lailla vallanhimoinen on uusi pj. On yrittänyt vierukuntien paikkojakin haalia kuntien yhteisissä elimissä vastoin yhteisiä sopimuksia.

        Ilmeisesti toimeentulo on riippuvainen kokouspalkkioista ja kilometrikorvauksista.


    • Anonyymi00048

      Olen pitkään joutunut paljolti olosuhteiden pakosta seuraamaan aika läheltä kemijärven kunnalliselämää ja erityisesti politiikkaa ja olen täysin varma, että eilen otettiin aimo harppaus huonompaan suuntaan. Sen tulevat muutkin kyllä huomaamaan.

    • Anonyymi00050

      Anitasta ei ole johtajaksi.
      Häntä viedään kuin laskiämpäriä, kuten Pöyliön Esa teki.
      Nyt ei rahalla ole merkitystä.
      Anitan puheita kun kuuntelee niin niissä ei ole mitään sanomaan. Tyhjien lauseiden pyörittämistä.
      Kohta jo Joutsijärveläisten adioita muiden kaupunkilaisten piikkiin.

      • Anonyymi00060

        enemmän se änkyttää ja pyöritää miden suustaan tuomia lauseita... kattokaapas vaan


    • Anonyymi00051

      Anitan puheesta en ymmärtäny mitään .ei ollut järkevää asiaa vain sanojen helinää tarkottamatta mitään. Aina ollut ympäri pyöreitä puheitea. Kemijärven tulevaisuus ei tästä ainakaan parane.

    • Anonyymi00054
    • Anonyymi00057

      Viedään ku suoliämpäriä!

    • Anonyymi00061

      Sateentekijää on odotettu Kemijärvellä tämä vuosikymmen. Väkimäärä on laskenut, ylioppilaiden määrä on jo katastrofaalinen, amis mahtuu Aikkarin puolikkaaseen - ei ole tungosta sittenkään.

      Laskeva väkiluku johtuu toki siitä, että kuolleita on yli 100 enemmän kuin syntyneitä. Muuttotase on kuitenkin plussan puolella - laiha lohtu.

      Työttömiä, piilotyöttömiä, sosiaalitapauksia, päihdeongelmaisia on enemmän kuin edes Orpon hallitus saattoi kuvitella.

      Jotain on tehty väärin jo useammankin valtuustokauden aikana. Laphasta ei kovin hyviä kuulu myöskään. Uhkia on ilma pullollaan.

      Onneksi on ParrunPätkä, jossa on puuhakkuutta, vapaaehtoisuutta, ideointia. Kunpa kaupunki olisi enemmän innostunut ja kiitollinenkin tästä Valopilkusta ja mukana edes olevinaan.

      • Anonyymi00064

        Parrunpätkässä käy aika vähän näitä "pumppu"-poliitikkoja, siksi ehkä kaupunki ei välitä. Enemmän on tätä toista puolta. On siellä kyllä muutama rikas eläkeläinen. Ehkä he on niitä manttaalipösöjä. No niin, pitäisi olla koko kaupungin yhteinen olohuone. Osa vastusti myös Kemppa-teatterin avustusta. Siksikö että jotkut yhdistyksen ihmiset on arvostellu kulttuuritoimen asioita? Kosto se on joka kourii Kempassa.


    • Anonyymi00065

      Etelän ihminen on alkanut seurata suurella mielenkiinnolla Kemijärven kunnallispolitiikkaa. Ei muualla ole riitelyssä päästy noln pitkälle. Demokratia on vaarassa, ja jonkun pitäisi viheltää peli poikki. Onko koko porukka vaihdettava.
      Ei kunnallispolitiikkakaan ole vain omaan pesään katsomista, vaan laaja-alaista näkemystä vaaditaan, joka on tulevaisuuteen tähtäävää.
      Pumppuvoimaloiden vastustajat toivottavasti perehtyvät jo voimassa oleviin selvityksiin, eivät olisi kehityksen jarruna, ja katsoisivat asioita monipuolisemmin, kahdella silmällä.

      • Anonyymi00067

        Ihania asioita Kemijärvellä
        1. Massaliikkeen taistelu
        2. Uusi biosellutehdas (110 % varmuus)
        3. Jäähallin seinällä kaunis mainoskyltti
        4. Osakeanti
        5. Kiinalaisten kanssa tehtävä yhteistyö


      • Anonyymi00068

      • Anonyymi00069

      • Anonyymi00070
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Ihania asioita Kemijärvellä
        1. Massaliikkeen taistelu
        2. Uusi biosellutehdas (110 % varmuus)
        3. Jäähallin seinällä kaunis mainoskyltti
        4. Osakeanti
        5. Kiinalaisten kanssa tehtävä yhteistyö

        Ei nyt auta sellutehtaasta jurnuttaminen.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Ihania asioita Kemijärvellä
        1. Massaliikkeen taistelu
        2. Uusi biosellutehdas (110 % varmuus)
        3. Jäähallin seinällä kaunis mainoskyltti
        4. Osakeanti
        5. Kiinalaisten kanssa tehtävä yhteistyö

        On jäänyt kestomuistiin nuo sydämelliset kättelyt kiinalaisedustajien kanssa. Piti oikein tehdas nostaa pystyyn ja pointsit kotiin. Äkkiloppu tuli kättelyille ja koko hankkeelle.

        Mutta sydämellisyys on kadonnut matkan varrella. Vertaan onnittelutervehdystä ex-kauphallpj contra uusi kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Olipa contrausta hyvinkin: kuin kusen juoneella lampaalla.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        On jäänyt kestomuistiin nuo sydämelliset kättelyt kiinalaisedustajien kanssa. Piti oikein tehdas nostaa pystyyn ja pointsit kotiin. Äkkiloppu tuli kättelyille ja koko hankkeelle.

        Mutta sydämellisyys on kadonnut matkan varrella. Vertaan onnittelutervehdystä ex-kauphallpj contra uusi kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Olipa contrausta hyvinkin: kuin kusen juoneella lampaalla.

        Edes joku on yrittänyt saada kehitystä kuolevaan kylään.
        Missä on muut toimijat?
        Kukaan ei ole kieltänyt yrittämästä?
        .....hiljaista on....hiljaista!
        Räksyttäjiä löytyy, ei toimijoita!


      • Anonyymi00074

        Miten niin et demokratia on vaarassa ? 15 /12 ...demokratia toimii ..Vanhan vallan jorinoita piisaa jo.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Edes joku on yrittänyt saada kehitystä kuolevaan kylään.
        Missä on muut toimijat?
        Kukaan ei ole kieltänyt yrittämästä?
        .....hiljaista on....hiljaista!
        Räksyttäjiä löytyy, ei toimijoita!

        Räksyttäjätkin kuuluvat demokratiaan: toki tyylillä pursotettuna.

        Meillä lähitienoilla on maita, joissa tyylikäskään poikkipuolinen sana ei ole luvallista. Onks se kivaa? Ei oo kivaa.

        Räksytys on liioiteltu ilmaus noin yleensä. Vastalause, vasta-argumentti tai aiheellinen reunahuomautus ovat suotavia keinoja viedä asioita johonkin suuntaan.

        Mutta peruspulmia meillä on, miten sitten onkin argumentoitu: työttömyyyttä, harmaantumista, vähäsaattoisuutta, suoranaista saamattomuutta ja syrjäytymistä.
        Kokonaisväkimäärä on laskussa.

        Olemme pitkässä jonossa Itä-Suomen kuntia: heikossa hapessa.

        Asioiden tunnustaminen ja toteaminen ovat lähtökohtia asioiden parantamiseen. Onhan meillä toki hyviä asioitakin tehty, mutta ei tarpeeksi.


    • Anonyymi00080

      Sisäsiittoista, omat edut ja kaupungin asiat sekoittuvat.
      Kehitystä ohjaa pikavoitot.

      • Anonyymi00081

        Oma etu, paras etu!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe