äidinmaidonkorvikejauhe

ele

Miten valmistatte jauheesta lapsellenne maidon?
Teettekö monta annosta valmiiksi jääkaappiin, ja lämmitätte mikrossa tarpeen tullen, vai yhden annoksen kerrallaan?

17

5725

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti

      Mä teen näin, et keitän kattilassa veden, laitan sivuun jäähtyyn,saa olla useemman tunnin ja kun on jäähtynyttä niin mittaan tuttipulloon vesimäärän,johon lisään sen jauheen ohjeen mukaan, sit ravistelen jotta se sekoittuu ja kaadan maidon kannuun, teen näin useamman pullollisen jotta sitten on helpompi antaa jääkaapista. Kannu jääkaappiin ja siitä otan aina tarvittavan määrän ja lämmitän mikrossa.

      • äippä

        Siis annatko sen veden jäähtyä huoneenlämmössä?? Tällaisen käsityksen tekstistäsi sain... Hyvä ihminen, jääkaapitkin on keksitty!!! Itse keitän veden vedenkeittimellä, josta kaadan VALMIIKSI tuttipulloihin tarvittavat määrät ja pullot jääkaappiin. Kun lapselle tulee nälkä, lämmitän pullollisen mikrossa, johon sitten annostelen jauheen. Vaivatonta!!!


      • äipälle
        äippä kirjoitti:

        Siis annatko sen veden jäähtyä huoneenlämmössä?? Tällaisen käsityksen tekstistäsi sain... Hyvä ihminen, jääkaapitkin on keksitty!!! Itse keitän veden vedenkeittimellä, josta kaadan VALMIIKSI tuttipulloihin tarvittavat määrät ja pullot jääkaappiin. Kun lapselle tulee nälkä, lämmitän pullollisen mikrossa, johon sitten annostelen jauheen. Vaivatonta!!!

        joo... =) siis miksi ensin lämmität veden ja perään jääkaapissa jäähdytät( vie sähköä mukavasti...) jotta jälleen lämmität veden mikrossa? Ymmärsinkö oikein ;-)

        Mutta tuosta sain kyllä hyvän vinkin muuten! Eli vettä valmiiksi jo pulloihin ja siitä eteenpäin... montako pulloa laitat jääkaappiin kerralla odoottelemaan? ihan oikeesti,hyvä vinkki.


      • teen noin
        äipälle kirjoitti:

        joo... =) siis miksi ensin lämmität veden ja perään jääkaapissa jäähdytät( vie sähköä mukavasti...) jotta jälleen lämmität veden mikrossa? Ymmärsinkö oikein ;-)

        Mutta tuosta sain kyllä hyvän vinkin muuten! Eli vettä valmiiksi jo pulloihin ja siitä eteenpäin... montako pulloa laitat jääkaappiin kerralla odoottelemaan? ihan oikeesti,hyvä vinkki.

        Eli keitän veden, jäähdytän, teet coctailit pulloihin ja pullot jääkaappiin. Suositus on, että päivän tarpeeseen voi tehdä etukäteen. Siitä tulikin sellainen aamurutiini muiden oheen, kun mittalin jauhetta. Tuttipulloissa kun on yleensä mitta-asteikotkin, niin homma on helppoa.

        Ja vesihän pitää keittää hygieniasyistä, lämminta hanavettä ei saa käyttää missään tapauksessa. Onhan se energiatuhlausta.


      • huju
        teen noin kirjoitti:

        Eli keitän veden, jäähdytän, teet coctailit pulloihin ja pullot jääkaappiin. Suositus on, että päivän tarpeeseen voi tehdä etukäteen. Siitä tulikin sellainen aamurutiini muiden oheen, kun mittalin jauhetta. Tuttipulloissa kun on yleensä mitta-asteikotkin, niin homma on helppoa.

        Ja vesihän pitää keittää hygieniasyistä, lämminta hanavettä ei saa käyttää missään tapauksessa. Onhan se energiatuhlausta.

        teettekö niin et vesi jäähtymään j.kaappiin ja sit vasta maito,kun mikron kautta on pyöräytetty? montako ploa ja isot vai pikkuplot?


      • äippä
        äipälle kirjoitti:

        joo... =) siis miksi ensin lämmität veden ja perään jääkaapissa jäähdytät( vie sähköä mukavasti...) jotta jälleen lämmität veden mikrossa? Ymmärsinkö oikein ;-)

        Mutta tuosta sain kyllä hyvän vinkin muuten! Eli vettä valmiiksi jo pulloihin ja siitä eteenpäin... montako pulloa laitat jääkaappiin kerralla odoottelemaan? ihan oikeesti,hyvä vinkki.

        Kyllä ymmärsit oikein. Lämmitän veden ja jäähdytän jääkaapissa. Viehän se sähköä, mutta itse en pitäisi siitä, että huoneenlämmössä lämmitän. Olen jotenkin vähän bakteerikammoinen, että mitä jos siinä rupeaa sitten oliot elämään... :/ Hassua ehkä, mutta tällainen olen... :D

        Teen kaikki tuttipullot valmiiksi, eli niitä on meillä 4 pientä ja 5 isoa.


      • äippä
        äippä kirjoitti:

        Kyllä ymmärsit oikein. Lämmitän veden ja jäähdytän jääkaapissa. Viehän se sähköä, mutta itse en pitäisi siitä, että huoneenlämmössä lämmitän. Olen jotenkin vähän bakteerikammoinen, että mitä jos siinä rupeaa sitten oliot elämään... :/ Hassua ehkä, mutta tällainen olen... :D

        Teen kaikki tuttipullot valmiiksi, eli niitä on meillä 4 pientä ja 5 isoa.

        Piti siis kirjoittaa, että huoneenlämmössä jäähdytän, EN lämmitä! Hupsista... :)


      • äippä
        äippä kirjoitti:

        Piti siis kirjoittaa, että huoneenlämmössä jäähdytän, EN lämmitä! Hupsista... :)

        Siis nyt taitaa nuppi tarvita unta... ;)Tarkoitin tuolla tietenkin, että en jäähdytä huoneenlämmössä vaan jääkaapissa! Ehkä tämän äipän on aika mennä nukkumaan... :D Toivottavasti joku sentään ymmärsi!


      • teen
        huju kirjoitti:

        teettekö niin et vesi jäähtymään j.kaappiin ja sit vasta maito,kun mikron kautta on pyöräytetty? montako ploa ja isot vai pikkuplot?

        Teen siis näinikkää:

        Keitän veden ja jaan sen kiehuvan kuumana tuttipulloihin. Pulloissa vesi jäähtyy huoneenlämmössä suht nopeasti. Sitten kun vesi ei ole enää tulikuumaa mutta kuitenkin vähän kädenlämpöistä kuumempaa, sekoitan maidon. Kokemukseni on, että maitojauhe liukenee paremmin lämpimään nesteeseen.

        Nämä valmiit maitopullot laitan sitten jääkaappiin. Ennen kun tarjoa maitoa muksulle, ravistan kunnolla. Pullon pohjasta kannattaa tarkistaa, onko sinne juuttunut maitojauhetta.

        Helppoa ja nopeaa, ja ennen kaikkea säästää pitkän pennin!


      • ............
        äippä kirjoitti:

        Piti siis kirjoittaa, että huoneenlämmössä jäähdytän, EN lämmitä! Hupsista... :)

        Riippuu siitä, että mistä jauheesta on kyse? Toisia jauheita voi tehdä päivän satsin kerralla, mutta esim. nan- jauheesta voi vaan tehdä yhden annoksen kerrallaan. Tai näin siis sanotaan pakkauksen kyljessä, mutta jokainen tyylillään.

        Itse teen vain annoksen kerrallaan, sillä luin kaks plus lehdestä, että tälläiset jauheista tehdyt maidot ovat aiheuttaneet jotakin bakteereja tmv. en nyt muista tarkalleen. Siis jutussa luki, että kun kerran tehtyä maitoa on lämmitetty uudelleen ja käytetty myöhemmin, niin siitä on tullut jotakin. Eli mun järjellä ajateltuna, jos maitoa tekee koko satsin (siis keittää veden) ja laittaa jääkaappiin, niin sehän täytyy siis lämmittää uudelleen.

        En tiiä ymmärsitkö, oli sen verran sekavasti selitetty...


      • 1975
        ............ kirjoitti:

        Riippuu siitä, että mistä jauheesta on kyse? Toisia jauheita voi tehdä päivän satsin kerralla, mutta esim. nan- jauheesta voi vaan tehdä yhden annoksen kerrallaan. Tai näin siis sanotaan pakkauksen kyljessä, mutta jokainen tyylillään.

        Itse teen vain annoksen kerrallaan, sillä luin kaks plus lehdestä, että tälläiset jauheista tehdyt maidot ovat aiheuttaneet jotakin bakteereja tmv. en nyt muista tarkalleen. Siis jutussa luki, että kun kerran tehtyä maitoa on lämmitetty uudelleen ja käytetty myöhemmin, niin siitä on tullut jotakin. Eli mun järjellä ajateltuna, jos maitoa tekee koko satsin (siis keittää veden) ja laittaa jääkaappiin, niin sehän täytyy siis lämmittää uudelleen.

        En tiiä ymmärsitkö, oli sen verran sekavasti selitetty...

        Juuri ajattelin kokeilla tuota nan jauhetta, siis onko niissä enempi bakteerivaaraa?


      • äippä
        ............ kirjoitti:

        Riippuu siitä, että mistä jauheesta on kyse? Toisia jauheita voi tehdä päivän satsin kerralla, mutta esim. nan- jauheesta voi vaan tehdä yhden annoksen kerrallaan. Tai näin siis sanotaan pakkauksen kyljessä, mutta jokainen tyylillään.

        Itse teen vain annoksen kerrallaan, sillä luin kaks plus lehdestä, että tälläiset jauheista tehdyt maidot ovat aiheuttaneet jotakin bakteereja tmv. en nyt muista tarkalleen. Siis jutussa luki, että kun kerran tehtyä maitoa on lämmitetty uudelleen ja käytetty myöhemmin, niin siitä on tullut jotakin. Eli mun järjellä ajateltuna, jos maitoa tekee koko satsin (siis keittää veden) ja laittaa jääkaappiin, niin sehän täytyy siis lämmittää uudelleen.

        En tiiä ymmärsitkö, oli sen verran sekavasti selitetty...

        Minä tarkoitin (ja käytän) nan-jauhetta. En tee annoksia kerralla valmiiksi, vaan kun vauvalla on nälkä, otan jääkaapista pullon ja lämmitän sen mikrossa jonka jälkeen lisään jauheen. Siis keitettäessähän ne bakteerit kuolee. En usko, että siitä on mitään haittaa, jos keitän veden, jäähdytän sen kylmäksi pulloissa ja lämmitän uudelleen mikrossa. Meillä ainakin täysin terve poika! Maito maistuu ja hyvä niin! :)


      • 1975
        äippä kirjoitti:

        Minä tarkoitin (ja käytän) nan-jauhetta. En tee annoksia kerralla valmiiksi, vaan kun vauvalla on nälkä, otan jääkaapista pullon ja lämmitän sen mikrossa jonka jälkeen lisään jauheen. Siis keitettäessähän ne bakteerit kuolee. En usko, että siitä on mitään haittaa, jos keitän veden, jäähdytän sen kylmäksi pulloissa ja lämmitän uudelleen mikrossa. Meillä ainakin täysin terve poika! Maito maistuu ja hyvä niin! :)

        niin, kyllä tuo lienee hyvä ja paras tapa.


      • ........
        äippä kirjoitti:

        Minä tarkoitin (ja käytän) nan-jauhetta. En tee annoksia kerralla valmiiksi, vaan kun vauvalla on nälkä, otan jääkaapista pullon ja lämmitän sen mikrossa jonka jälkeen lisään jauheen. Siis keitettäessähän ne bakteerit kuolee. En usko, että siitä on mitään haittaa, jos keitän veden, jäähdytän sen kylmäksi pulloissa ja lämmitän uudelleen mikrossa. Meillä ainakin täysin terve poika! Maito maistuu ja hyvä niin! :)

        No, juu, nyt ymmärsin. Niin, en minäkään usko, että tuosta on mitään haittaa, että keittää veden valmiiksi tuttipulloihin, ja sitten laittaa jauheen kun tarvitsee sitä maitoa.

        Nii, ja toi mun edellinen teksti ei ollut pelkästään sulle tarkoitettu, tuli vaan vahingossa sun tekstin alle...


      • äippä
        ........ kirjoitti:

        No, juu, nyt ymmärsin. Niin, en minäkään usko, että tuosta on mitään haittaa, että keittää veden valmiiksi tuttipulloihin, ja sitten laittaa jauheen kun tarvitsee sitä maitoa.

        Nii, ja toi mun edellinen teksti ei ollut pelkästään sulle tarkoitettu, tuli vaan vahingossa sun tekstin alle...

        :))


    • äpä

      hirveetä säätöö :D

      Mä ostin just Nan1-korvikejauhetta. Aion tehdä näin:

      Keitän vedenkeittimellä vettä, jonka jälkeen laitan tuttipulloon vettä ja jääkaappiin jäähtymään. Loppu vesi jäähtyy keittimessä. (Toki vesi täytyy välillä vaihtaa keittimeen ja kiehauttaa uudestaan) En tiedä onko tämäkään nyt niin viisasta mut näin aattelin kokeilla. Tai sitten laitan kannuun keitettyä vettä:)

      Sitten, kun vauvalla on nälkä: Otan pullon jääkaapista, ja lämmitän mikrossa sopivan lämpöiseksi. Sen jälkeen lisään tarvittavan määrän korvikejauhetta ja sekoitan hyvin. Ja kas kummaa, maito on valmis:D

      Mutta tuli mieleen sellainen, että miten usein te muut keittelette tuttipulloja?Meidän poika on vajaa 4kk vanha ja en oo kyl pitkään aikaan keitelly pulloja kun ihan sillon tällön. Astianpesukoneessa pesen aina ja tutit pesen käsin. Tutit keitän vähän useammin kuin pullot. oikeastaan en pulloja keitä enää ollenkaa.:) ainakin terve poika tuolla pinnasängyssä nukkuu!

    • ÄitiÄitiÄiti

      On vissii liikaa teitilläki vapaa aikaa jutuista ja ongelmistanne päätellen.....
      Voi tsiisus ja kiesus!

      Relatkaa ja tehkää intuitionne mukaan.
      Eikhän se siittä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe