Perussuomalaisten näkemyksille läpimurto
Halla-aho nostaa esiin ilmiön, jossa poliittiset vastustajat omaksuvat perussuomalaisten näkemyksiä myöntämättä koskaan muuttaneensa kantaansa. Hänen mukaansa ihminen ei halua myöntää olleensa väärässä, joten historia kirjoitetaan uudelleen.
– Ne, jotka olivat silloin äärilaidassa, siirretään jälkikäteen kirjoittamalla historiaa uudelleen yhä kauemmas äärilaitaan. Ja sitten vastaavasti siirretään omia menneitä tekemisiä kohti keskustaa, jolloin voidaan uskoa, että vaikka oltiin väärässä, niin silti oltiin jollain tavalla oikeassa.
Halla-ahon mukaan sama kaava toistuu perussuomalaisten kohdalla: puolue leimattiin 20 vuotta sitten rasistiseksi ja fasistiseksi, vaikka esitetyt ajatukset ovat tänään jo lähes kaikkien hyväksymiä.
– Silloin kun perussuomalaiset alkoivat puhua maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvistä ongelmista, meidät leimattiin rasisteiksi ja fasisteiksi ja äärioikeistoksi, vaikka ne ajatukset, joita me silloin esitimme, ovat aivan samanlaisia kuin ne, jotka tänä päivänä ovat jossain määrin valtavirtaa.
Hän arvioi muiden puolueiden omaksuneen perussuomalaisten näkemyksiä siksi, että ne ovat huomanneet häviävänsä poliittisesti ilman niitä – mutta eivät tule koskaan myöntämään, mistä ajatukset alun perin tulivat.
suomen uutiset ote
Mestari oli oikeassa-maahanmuutto
Anonyymi-ap
8
69
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Rovaniemi
0
0
<50
saako arabiankieliset navigaattorit?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/ed1ce878-2109-452b-9ffe-7b69cf94d6ed voi huvaa paiva..
ps. maahanmuutto ja miehet ulkomailta uudisti alaa-Juha Sipilä? - Anonyymi00003
Suomen uutiset :D Sama kuin lukisi Pravdaa.
- Anonyymi00004
vihreillä ei ole kuin some....
- Anonyymi00007
sullahan sitä kokemusta on?
- Anonyymi00005
444
- Anonyymi00006
cdc
- Anonyymi00008
bbbb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1721869Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1541340Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset221985- 71897
- 56820
- 46765
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63757- 90737
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200677Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151636