https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012078275.html
"Jake maksaa yli 1 000 euroa siitä, ettei tarvitse puhua ihmisille
Britannialainen Jake Davies perustelee digi- ja puhepaastoon ryhtymistä muun muassa puhelinriippuvuudella.
35-vuotias brittimies Jake Davies maksaa 1 000 euroa viikon hiljaisuudesta.
Davies kertoo HS:lle tulleensa retriitille jo kolmatta kertaa.
Puhelinriippuvuuden huomaa, kun puhelimen käyttö loppuu, ja parissa päivässä mieli selkeytyy, hän perustelee päätöstään lehdelle.
Puhelimet suljetaan ja jätetään niille varattuun paikkaan retriitin aluksi. Halutessaan puhelimen voi pitää lentotilassa.
– Ulkona hiljainen puhe on sallittua, kunhan se ei häiritse muita. Yhteisissä sisätiloissa ei puhuta, ohjeistetaan retriitille yhdessä tulevia pariskuntia tai ystäviä.
Hiljaisuuden pariin houkutellaan kävijöitä myös Suomen ulkopuolelta, ja kaikki ohjeistus on yrityksen mukaan saatavilla suomeksi ja englanniksi."
Miten ihmiset voi olla noin tyhmiä, maksaa siitä, että jätät puhelimen pois ja olet viikon hiljaisuudessa.
Jos samoille ihmisille sanoisi, että sammuta se puhelin yöksi, niin varmasti sanoisivat, etä mitä sinä minua määräät, kun suurin osa pitää puhelimen auki yöllä.
Ovatko ihmiset noin tyhmiä, eivät itse osaa saamuttaa sitä puhelinta viikoksi, vaan
Mies maksaa 1000euroa, ettei tarvitse puhua ihmisille
Anonyymi-ap
4
133
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Siltä se tuntuu, että ihmiset osaa sammuttaa kännykkää edes bussissa, koska jatkuvasti monet naiset kailottavat suureen ääneen tekemisiään bussissa! Ja tänään minua vastapäätä bussissa oli nainen, noin viisivuotiaan poikansa kanssa ja äiti otti kännykän esiin ja kirjoitti sillä viestejä! Ohhohhoijaa..
- Anonyymi00002
Pitäisikö hänen mennä hoitoon kun ei itse kontrolloi edes omaa puhettaan…?
- Anonyymi00003
No niinhän hän menikin!
- Anonyymi00004
No buhuu. Kerran kummastelin kun ei tullut 2 viikkoon yhtään puhelua/viestiä. Sitten huomasin, että varmaan kantsii välillä ladata.
>Simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.782480Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422106Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.28955- 32837
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154788Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58640Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6528- 21505
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78501- 33472