Öljyn hinta alenee välittömästi. Sota ohi

Anonyymi-ap

Kiitos Trumpille ! Ainoa joka kykeni tähän. Vielä ryssän aseet naftaliiniin.

En nyt muista mikä oli D ja B hinta ennen sotaa. Ehkä 1,50 alle vähän. Myös hallitukselle kiitos kun alensi hintaa.

Pakistan: USA ja Iran sopuun
Iran je Yhdysvallat ovat päässeet sopuun rauhasta, kertoi välittäjänä toimiva Pakistan yõ118. Rauhansopimus on määrä allekirjoittaa Sveitsissä perjantaina.

Pakistanin pääministerin mukaan Yhdysvallat ja Iran ovat julistaneet, etta sotsoperaatiot lopetaan välittömästi ja pysyvästi kaikille rintamille, mukaan lukien Libanoni668.

Pakistanin pääministerin mukaan Yhdysvallat ja Iran tapaavat vielä alkavalle viikolle ennen allekirjoitusseremoniaa.

24

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Pensan hinta, tärkein asia maailmassa, kuinka monta kuollutta?

      • Anonyymi00003

        En käytä bensaa kuin kahdessa ruohonleikkurissa, joskus moottprisahassa. Mutta Dieseliä sitäkin enemmän kahdessa autossa, sähköä kolmannessa. Traktorissa polttoöljyä, Dieseliä sekin, jonka käyttö jäänyt vähemmälle. Miten sulla kun asian otit esille? Vai oletko huulenheittäjä vain.
        Nyt mamman viereen nukkumaan !


    • Anonyymi00002

      Sodan, jonka itse aloitti :)))

    • Anonyymi00004

      Et sitten ole ymmärtänyt, että diilissä on mukana myös Iran. Se ei ollut edes aloittamassa sotaa.

      Trump on kaiketi lausunut tällaista:

      **Miksi Bibin piti tehdä helvetin isku? Olin todella vihainen. Kerroin sen hänelle. Hänellä ei ole vittuakaan harkintakykyä. Sanoin sen hänelle."

      Lausuma löytyy linkistä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012078778.html . No, ei harkintakykyä ole Trumpillakaan.

      Bibin ei tarvitse tehdä juuri muuta kuin pommittaa Libanonia, ja rauha on mennyttä. Oma lukunsa on jälkineuvottelut. Irania ei ole helppo saada sitoutumaan sen kannalta huonoon diiliin.

      Trump on suomeksi sanottuna pöljä. Hänellä on silti hyviäkin ominaisuuksia, mutta hän käyttää niitä harvoin.

      • Anonyymi00005

        Putin on hyvä, vastustaa Ukrainan hyökkäystä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Putin on hyvä, vastustaa Ukrainan hyökkäystä.

        Saat mieluusti pitää mielipiteesi. Voit vapaasti myös kysellä Trumpilta, mitä hän ajattelee Ukrainan toimista.


    • Anonyymi00007

      hallitukselle kiitos kun alensi hintaa.

    • Mihin Trump kykeni? Hänhän oli aloittamassa sotaa, mistä seurasi Hormuzin salmen sulku. Nyt siis Trump siivoaa vain itse aiheuttamiaan sotkuja. Se on tietysti totta, ettei kukaan muu ala siivoamaan sitä, kun Trump paskoo housuihinsa,

      • Anonyymi00008

        Iran ei mukaasi ampunut ohjuksia ennen usa mukaantuloa, oletko sitä mieltä.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Iran ei mukaasi ampunut ohjuksia ennen usa mukaantuloa, oletko sitä mieltä.

        Ampui Iran ohjuksia Israeliin noin vuosi sitten, kun Israel ja USA hyökkäsivät sinne edellisen kerrran. Tämän vuoden helmikuun lopulla sodan aloittivat jälleen Israel ja USA. Iran vastasi tähän vasta hyökkäyksen jälkeen, mihin sillä on hyökkäyksen kohteeksi jotuneena oikeus.

        Eli Iran ei ampunut ohjuksia ennen näitä hyökkäyksiä eivätkä hyökkääjät edes sellaista väittäneet. Iskut kohdistuivat ensisijaisesti Iranin oletettuja ydinaseiden valmistusohjelmia ja -laitoksia vastaan. Hyökkääjät esittivät vaihtelevia syitä hyökkäykselleen sellaisella rytmillä, etteivät nämä oikein itsekään aina muistaneet, miksi tuli hyökättyä. Mutta näiden syiden joukossa ei ollut mitään sellaista, että se olisi ollut vastaus mihinkään Iranin ohjushyökkäykseen.


      • Anonyymi00010
        mielipidepankki kirjoitti:

        Ampui Iran ohjuksia Israeliin noin vuosi sitten, kun Israel ja USA hyökkäsivät sinne edellisen kerrran. Tämän vuoden helmikuun lopulla sodan aloittivat jälleen Israel ja USA. Iran vastasi tähän vasta hyökkäyksen jälkeen, mihin sillä on hyökkäyksen kohteeksi jotuneena oikeus.

        Eli Iran ei ampunut ohjuksia ennen näitä hyökkäyksiä eivätkä hyökkääjät edes sellaista väittäneet. Iskut kohdistuivat ensisijaisesti Iranin oletettuja ydinaseiden valmistusohjelmia ja -laitoksia vastaan. Hyökkääjät esittivät vaihtelevia syitä hyökkäykselleen sellaisella rytmillä, etteivät nämä oikein itsekään aina muistaneet, miksi tuli hyökättyä. Mutta näiden syiden joukossa ei ollut mitään sellaista, että se olisi ollut vastaus mihinkään Iranin ohjushyökkäykseen.

        Iranin Hamaskaan ei ampunut, eihän.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Iranin Hamaskaan ei ampunut, eihän.

        Ei ampunut. Se oli koko lailla totaalisesti hävitetty jo vuosi sitten, kun USA ja Israel hyökkäsivät ensi kerran Iraniin. Puhumattakaan tästä tuoreesta sodasta. Hamasista ei ollut enää uhkaa. Israel ja USA eivät edes perustelleet hyökkäystä Hamasin torjumiseksi, vaan aivan muilla syillä.


      • Anonyymi00012
        mielipidepankki kirjoitti:

        Ei ampunut. Se oli koko lailla totaalisesti hävitetty jo vuosi sitten, kun USA ja Israel hyökkäsivät ensi kerran Iraniin. Puhumattakaan tästä tuoreesta sodasta. Hamasista ei ollut enää uhkaa. Israel ja USA eivät edes perustelleet hyökkäystä Hamasin torjumiseksi, vaan aivan muilla syillä.

        Hamas ei aloittanut ampumista jossa yli 1200 israelilaista kuoli, sitten israel hyökkäsi.
        Eihän Hamas aloittanut.

        Teillä vasureilla lokikirjat sekaisin.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Hamas ei aloittanut ampumista jossa yli 1200 israelilaista kuoli, sitten israel hyökkäsi.
        Eihän Hamas aloittanut.

        Teillä vasureilla lokikirjat sekaisin.

        Israel hyökkäsi Gazaan ja tuhosi Hamasin sekä samalla suuren osa alueella asunutta palestiinalaisväestöä lapset ja vanhuokset mukaanlukien. Palestiinalaisia on kuollut tässä sodassa noin 73 000 ihmistä. Tämä on 60 kertaa enemmän kuin mainitsmiesi kuolleiden juutalaisten määrä. Hamas aloitti tämän sodan. Siitä ei ole epäselvyyttä.

        Nyt keskusteltiin kuitenkin Israelin ja USAn hyökkäyksestä Iraniin ja nyt siis toistamiseen viime kesän jälkeen. Hyökkääjät eivät ole millään lailla perustelleet hyökkäystään millään Hamasin hyökkäyksellä. Eihän Hamas ole USAhan koskaan edes hyökännyt. Perusteluista päällimmäisenä on ollut tavoite torjua Irania hankkimasta ydinasetta. Muitakin perusteluista aluksi esitettiin, mutta tämän ydinasevarustatumisen torjuminen nousi lopulta keskeisemmiks ja sitähän Trump tässä koko ajan hehkuttaa, että tavoite on nyt saavutettu.

        Sinullahan nuo kirjat ovat sekaisin. Sekoitat Hamasin Iraniin. Näissä kahdessa sodassa on kyse eri asioista, vaikka Iran muodostaa Israelin mukaan uhan sille eri tavoilla. Irankin liittää konflikteja tosiinsa. Se on vaatinut, että tulitauko ja rauhansopimus koskevat myös sotaa Libanonissa. Israel on tässä se, joka ei tunnu haluavan rauhaa. Nyt näyttää enemmänkin siltä, että Israelin ja Trumpin suksetkin ovat menossa ristiin, kun Trump haluaa rauhan mutta Israel ei.

        Sodan juuria voii etsiä vaikka kuinka kaukaa, jos niin haluaa. Ei Palestiinan konflikti kaikkiaan ole mistään Hamasin hyökkäyksestä alkanut. Koko konflikti juontaa juurensa jo 1800-luvun lopulle, jolloin Israel alkoi asuttamaan palestiinalaisten ja arabien hallussa olleita alueita. Tämä sitten huipentui Israelin valtion perustamiseen. Kyse on siitä, että juutalaisvaltio perustettiin kysymättä alueelle asuneiden asukkaiden mielipidettä. En usko, että hyväksyisit ajatusta siitä, että esim. eteläiseen Suomeen perustettaisiin uusi valtio muualta tulleille maahanmuuttajille. Vai olisiko se hyvä ajatus?


    • Anonyymi00009

      Ja se rikatettuuraani saatiintalteen ja silleen, sehän oli pääasia tässä?
      Nyt on Netanhajukin tyytyvänen, vai eikö sittenkään...

    • Anonyymi00011

      Mutta mites tää liittyy Suomen Keskustaan?

    • Anonyymi00013

      Vaikka aselepo syntyisikin, tuskin öljyn maailmanmarkkinahinta ja polttoaineiden hinta täällä Suomessakaan erityisemmin romahtaa. Näin kesäaikana molemat hinnat normaaliaikoina yleensä kohoavat lomamatkailun aiheuttaman kysyntäpiikin johdosta.

      • Anonyymi00016

        Jo laski noin 20 %
        Meni jo alle 2 € litra, diesel ja bensa. Ja lisää laskee viikoissa. Odotan 1,5 € alemmas diesel ja bensa. Dieseliin vähän otin n1,98 € litra. Ennen vertailtiin maitopurkin ja bensan hinta, nyt vielä bensa kalliimpaa toistaiseksi.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Jo laski noin 20 %
        Meni jo alle 2 € litra, diesel ja bensa. Ja lisää laskee viikoissa. Odotan 1,5 € alemmas diesel ja bensa. Dieseliin vähän otin n1,98 € litra. Ennen vertailtiin maitopurkin ja bensan hinta, nyt vielä bensa kalliimpaa toistaiseksi.

        1,92 € nyt halvin DieselJa Bensa. Jo kov pudotus n 2,50 eurosta.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        1,92 € nyt halvin DieselJa Bensa. Jo kov pudotus n 2,50 eurosta.

        Raaköljy nyt noin75 $, halpuu kaiken aikaa. Nyt Putinilta viedään syömähammas jota Trump ajaa.Kun päästää n 40 $ alle, €uroina 35..


    • Anonyymi00014

      Rasistinen apartheid ei halua rauhaa vaan jatkaa rikoksiaan ihmisyyttä vastaan.

    • Anonyymi00015

      Öljyn hinnan lasku ei vaikuta polttoaineisiin Suomessa, kuin pitkällä viiveellä.
      Vain öljyn hinnan nousu vaikuttaa heti.

      Neste takoo nyt tulosta.

      • Anonyymi00020

        Kaikki vaikuttaa kaikkeen ! Se vanha totuus joka ei pala tulessakaan. Vasemmistolla talous hukassa.


    • Anonyymi00019

      sdp kun nyt olisi hallituksessa suunta olisi aivan toinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe