Alkoholismi

Anonyymi-ap

Hallituksen ainoa kärkihanke on alkoholismin edistäminen.

26

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä ollet oikeassa, helpompi alkoholin saanti ei ehkä ole eduksi muutoin kuin salakuljetuksen vähenemisen suhteen, ehkä!

      Toisaalta fiksuihin sillä ei ole vaikutusta koska he eivät tarvitse alkoholia muuhun kuin talvisin auton pissapoikaan!

      • Anonyymi00002

        Ja sinäkin olet saanut syntymässä sen verran liikaa että höperehdät jo tarpeeksi.


      • Anonyymi00006

        Suomen alkoholiverotus on sillä tasolla, että millään tuollaisella täydet verot sisältävällä päätöksellä ei ole mitään vaikutusta kulutukseen.

        Sen sijaan veroton maahantuonti ja salakuljetus rehottaa. En tiedä miksi suomalaisen alkoholipolitiikan ja verotuksen pitää olla näin omalla tasollaan muuhun Eurooppaan nähden. No toivottavasti joku on sentään laskenut, että tällä verokannalla verotulot ovat korkeammat kuin matalammalla olisivat.

        No onhan tämä piiloyritystukea ainakin laivaliikenteelle...


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Suomen alkoholiverotus on sillä tasolla, että millään tuollaisella täydet verot sisältävällä päätöksellä ei ole mitään vaikutusta kulutukseen.

        Sen sijaan veroton maahantuonti ja salakuljetus rehottaa. En tiedä miksi suomalaisen alkoholipolitiikan ja verotuksen pitää olla näin omalla tasollaan muuhun Eurooppaan nähden. No toivottavasti joku on sentään laskenut, että tällä verokannalla verotulot ovat korkeammat kuin matalammalla olisivat.

        No onhan tämä piiloyritystukea ainakin laivaliikenteelle...

        Alkoholiverolta on helppoa välttyä, en itsekään ole vuosikymmeniin maksanut sentin senttiä. Kuten kirjoitin, alkoholia ei tarvita kuin auton pissapoikaan talvisin.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Alkoholiverolta on helppoa välttyä, en itsekään ole vuosikymmeniin maksanut sentin senttiä. Kuten kirjoitin, alkoholia ei tarvita kuin auton pissapoikaan talvisin.

        Mihin tahansa tuotteeseen voidaan ottaa tuollainen näkemys. Ei maitoakaan välttämättä tarvitse kuin lapset. Punainen lihakaan ei ole välttämätön. Ihmisille on syntynyt vuosien varrella erilaisia tarpeita käyttää kaikenlaisia ravintoaineita, vaikka ne yksinään tarkasteltuna ole ehkä välttämättömiä.

        Viiniä on juotu pitkään ja hartaasti. Asiasta löytyy tietoa esim. Raamatusta. Ehtolollisekaan kitataan viiniä sen verran, minkä pappi suostuu antamaan. En tiedä, kieltyvätkö uskovaiset sen nauttimisesta ja pitävät tarpeettomana. Itse juon viiniä silloin tällöin ruuan kanssa ja viikonloppuisin tulee välillä juotua myös saunakalja. Alkoholille on paljon sellaista käyttöä, joka ei ole päihtymishakuista.

        Alkoholia käytetään paljon myös muihin tarkoituksiin auton pissapoikiin. Se on desinfiointiaine haavojen puhdistuksessa ja käsideissa sekä teollisuudessa käyettävä raaka-aine esim. maaleissa yms. Bioetanolia on käytetty myös kulkuneuvojen menovetenä. Myös eläinten hoidossa alkoholia on käytetty.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Mihin tahansa tuotteeseen voidaan ottaa tuollainen näkemys. Ei maitoakaan välttämättä tarvitse kuin lapset. Punainen lihakaan ei ole välttämätön. Ihmisille on syntynyt vuosien varrella erilaisia tarpeita käyttää kaikenlaisia ravintoaineita, vaikka ne yksinään tarkasteltuna ole ehkä välttämättömiä.

        Viiniä on juotu pitkään ja hartaasti. Asiasta löytyy tietoa esim. Raamatusta. Ehtolollisekaan kitataan viiniä sen verran, minkä pappi suostuu antamaan. En tiedä, kieltyvätkö uskovaiset sen nauttimisesta ja pitävät tarpeettomana. Itse juon viiniä silloin tällöin ruuan kanssa ja viikonloppuisin tulee välillä juotua myös saunakalja. Alkoholille on paljon sellaista käyttöä, joka ei ole päihtymishakuista.

        Alkoholia käytetään paljon myös muihin tarkoituksiin auton pissapoikiin. Se on desinfiointiaine haavojen puhdistuksessa ja käsideissa sekä teollisuudessa käyettävä raaka-aine esim. maaleissa yms. Bioetanolia on käytetty myös kulkuneuvojen menovetenä. Myös eläinten hoidossa alkoholia on käytetty.

        Vaan juominen ei ole alkoholin hyötykäyttöä!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Vaan juominen ei ole alkoholin hyötykäyttöä!

        Miksei muka? Eihän se välttämättä eroa esim. maidon juomisesta. Eikö maidon ja piimänkään juominen ole tuotteen hyötykäyttöä?

        Alkoholin käytöllä on pitkät kulttuuriset perinteet. Alkoholia on tarjolla esim. erilaisissa juhlatilaisuuksissa ja mm. TP:n itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Alholia käytetään myös rentotumisen ja sosiaalisten estojen poistamisen välineenä. Viime kesänä esim. kokommuslaiset pääministeri ja kulttuuriministeri olivat hyvinkin hilpeissä tunnelmissa tutustuessaan syvällisemmin yhteen kulttuuritapahtumaan Turun Ruissalossa. Mutta välillä kyllä menee överiksi, minkä poliisitaustainen persujen kansanedustaja osoitti yöllisene paukutteluineen.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Miksei muka? Eihän se välttämättä eroa esim. maidon juomisesta. Eikö maidon ja piimänkään juominen ole tuotteen hyötykäyttöä?

        Alkoholin käytöllä on pitkät kulttuuriset perinteet. Alkoholia on tarjolla esim. erilaisissa juhlatilaisuuksissa ja mm. TP:n itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Alholia käytetään myös rentotumisen ja sosiaalisten estojen poistamisen välineenä. Viime kesänä esim. kokommuslaiset pääministeri ja kulttuuriministeri olivat hyvinkin hilpeissä tunnelmissa tutustuessaan syvällisemmin yhteen kulttuuritapahtumaan Turun Ruissalossa. Mutta välillä kyllä menee överiksi, minkä poliisitaustainen persujen kansanedustaja osoitti yöllisene paukutteluineen.

        Maitotuotteen sisältävät hyödyllisiä osia ihmiselle. Alkoholi ei syyllisty hyödylliseen mutta saattaa pahastikin pilata elämän!

        Suosittelen mieluummin maitoa, piimää, jugurttia tai viiliä kuin alkoholi juomia!


      • Anonyymi00008
        mielipidepankki kirjoitti:

        Miksei muka? Eihän se välttämättä eroa esim. maidon juomisesta. Eikö maidon ja piimänkään juominen ole tuotteen hyötykäyttöä?

        Alkoholin käytöllä on pitkät kulttuuriset perinteet. Alkoholia on tarjolla esim. erilaisissa juhlatilaisuuksissa ja mm. TP:n itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Alholia käytetään myös rentotumisen ja sosiaalisten estojen poistamisen välineenä. Viime kesänä esim. kokommuslaiset pääministeri ja kulttuuriministeri olivat hyvinkin hilpeissä tunnelmissa tutustuessaan syvällisemmin yhteen kulttuuritapahtumaan Turun Ruissalossa. Mutta välillä kyllä menee överiksi, minkä poliisitaustainen persujen kansanedustaja osoitti yöllisene paukutteluineen.

        Alkoholia runsaasti juomalla voi tulla alkoholistiksi, mutta ei ole olemassa esim. maitonistejä, vaikka joisi kuinka paljon maitoa.
        Maito ei myöskään tuhoa aivosoluja, sisäelimiä, ei aiheuta lähisuhdeväkivaltaa, maidosta ei tule krapulaa, maito on halvemaapkin kuin alkoholi, jne. jne.
        Yhden tutun kaverin isä joi muutamia kymmeniä vuosia sitten tosi paljon maitoa, hänen ei tarvinnut sen takia hakeutua katkaisuun, eikä muuhunkaan hoitoon.
        Alkoholin runsas juominen tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin maidon juominen.
        Ajatelkaapa jos lehmästä voisi lypsää viinaa.......hehe


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Alkoholia runsaasti juomalla voi tulla alkoholistiksi, mutta ei ole olemassa esim. maitonistejä, vaikka joisi kuinka paljon maitoa.
        Maito ei myöskään tuhoa aivosoluja, sisäelimiä, ei aiheuta lähisuhdeväkivaltaa, maidosta ei tule krapulaa, maito on halvemaapkin kuin alkoholi, jne. jne.
        Yhden tutun kaverin isä joi muutamia kymmeniä vuosia sitten tosi paljon maitoa, hänen ei tarvinnut sen takia hakeutua katkaisuun, eikä muuhunkaan hoitoon.
        Alkoholin runsas juominen tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin maidon juominen.
        Ajatelkaapa jos lehmästä voisi lypsää viinaa.......hehe

        jo vain lauletaan ..jos suomen kaikki järvet viinaksi muuttuisi..


      • Anonyymi00016
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vaan juominen ei ole alkoholin hyötykäyttöä!

        Sitä varten sitä valmistetaan, sinulta sillä voisi desinfioida rupista persettäsi.


      • Anonyymi00018

        HEI, VASTAAMME KULUTTAJIEN TOIVEISIIN.
        KUN ALKOHOOLIA TUODAAN KOTI-OVELLE,EI TARVIHE LÄHTEE TURHAAN AJELEEN PITKIN RAITTIA PIMMEITÄ PULLOJA OOTTELEMMAAN.


      • Anonyymi00021
        Extyökkäri kirjoitti:

        Alkoholiverolta on helppoa välttyä, en itsekään ole vuosikymmeniin maksanut sentin senttiä. Kuten kirjoitin, alkoholia ei tarvita kuin auton pissapoikaan talvisin.

        Veron välttely ei ole se juttu, vaan tässä tuotteessa verotulojen ja kansanterveyden maksimointi ja mielellään myös kauppataseen positiivisuus. Mikään noista ei toteudu, jos kotimainenkin viina pitää käydä ostamassa ulkomailta, jotta verot jäävät maksamatta.

        Ja samalla haetaan naapurin juopon tilaukset myös ja koko lähisuvun. No tästähän kiittää laivayhtiöt, virolaisen alkoholikaupan pitäjä ja laivarannan pitserian omistaja joka myy kaljarahtarien vatsat täyteen ennen kuin laiva lähtee kohti suomea.

        Juu, asiassa on helppo tehdä verosuunnittelua. Joko on juomatta tai sitten hakee verottomat juomat. Veroja on joka tapauksessa niin runsaasti, että tuollainen laivamatka tulee suomalaisten keskikulutuksella järkeväksi 2 kuukauden välein. Ja jos hakee kerralla vuositarpeen, niin verosuunnittelu on onnistunutta, naapureille trokaamalla pitäsi jo alkaa maksaa verojakin.


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Veron välttely ei ole se juttu, vaan tässä tuotteessa verotulojen ja kansanterveyden maksimointi ja mielellään myös kauppataseen positiivisuus. Mikään noista ei toteudu, jos kotimainenkin viina pitää käydä ostamassa ulkomailta, jotta verot jäävät maksamatta.

        Ja samalla haetaan naapurin juopon tilaukset myös ja koko lähisuvun. No tästähän kiittää laivayhtiöt, virolaisen alkoholikaupan pitäjä ja laivarannan pitserian omistaja joka myy kaljarahtarien vatsat täyteen ennen kuin laiva lähtee kohti suomea.

        Juu, asiassa on helppo tehdä verosuunnittelua. Joko on juomatta tai sitten hakee verottomat juomat. Veroja on joka tapauksessa niin runsaasti, että tuollainen laivamatka tulee suomalaisten keskikulutuksella järkeväksi 2 kuukauden välein. Ja jos hakee kerralla vuositarpeen, niin verosuunnittelu on onnistunutta, naapureille trokaamalla pitäsi jo alkaa maksaa verojakin.

        Niinpä jos käyttäytyy kuten sinä ja muut typerykset!


    • Anonyymi00001

      Eikö ministerien autokuskit käy enää heille Alkossa ?

      • Anonyymi00004

        TOLOKUN SAAMINEN ONVARMISTETTAVA, PETTERI TOTEAA.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        TOLOKUN SAAMINEN ONVARMISTETTAVA, PETTERI TOTEAA.

        ÄÄNI MULLE , TOLOKKUA SULLE, PETTERI LISÄÄ


    • Anonyymi00003

      Ensi vaaleissa ei äänestetä noita tyyppejä, jotka juopottelevat Ruisrockissa ilmaiseksi.

    • Anonyymi00007

      Joona Räsänen otti aiheesta vaarin.

    • Anonyymi00010

      Ja terroristien kanssa neuvottelu kuten muillakin EU:n laitaoikeistohallituksilla.

    • Anonyymi00011

      Ristus puolueen pj lupasi saattohoidon jokaiselle.

    • Anonyymi00012

      kunhan saa postinkautta olutta niin heti kestotilaus...on se juopolla helppoa...

      • Anonyymi00015

        jep..postit tuo ja kelataxi vie.. vuoden mainoslause..


    • Anonyymi00014
    • Anonyymi00020

      Maalausliike P. Arhinmäki. Maalataan vaikka yöllä.

    • Anonyymi00022

      KUKA,MITÄ,KETÄ AUTTAA?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe