Suosikkilevyjä (eri artistit &säveltäjät&bändit)

Anonyymi-ap

1.Kauko Röyhkä;

onnenpäivä(1983)
Lauralle (1984)
mikki-hiiren myöhemmät vaiheet (1982)
uusia tansseja(1981)
tyttöjen ystävä(1992)
kaksi koiraa(1991)

Kari peitsamo;
kadonnutta aikaa etsimässä(1989)
gulliverin retket(1981)
älä koskaan soita kantria avaruudessa(1985)
pölypilleri
levylaulaja

Yö;
myrskyn jälkeen(1985)
varietee(1984)
äänet(1986)
lanka palaa(1988)

kolmas nainen;
linjassa
hyvää ja kaunista(1990)
tiheän sisään(92)
elämän tarkoitus(91)
hikiset siivut(89)
rattlesnake shake livejulkaisu
lauteilla DVD

Popeda;
hullut koirat(1981)
raswaa koneeseen(1980)
popeda(1979)
mustat enkelit(82)
livejulkaisu raakaa voimaa

dingo;
kerjäläisten valtakunta(85)
esikoisjulkaisu(84)
pyhä klaani(86)
juhannustanssit mini-single (86)
kunnian kentät maxi-single(85)

suurlähettiläät;
no niin(1993)
lämmittäkää vettä ja tuokaa pyyhkeitä(92)
omituisten otusten kerho(91)
pientä puhetta(95)

klamydia;
masturbaatio ilman käsiä(93)
pää kii painajainen(92)
los Celibatos(91)
lahjamattomat kokoelma (95)
ceedee

hausmylly;
schysteemi (90)
sä oot jees(92)
tahdonvoimaa(95)
hausstoori 90-94 kokoelma

Mamba;
pitkä vapaa(92)
tunteellisella tuulella(89)
syksy(87)
mamba(85)
lauantai-ilta(86)

lyijykomppania;
suden hetki(93)
ohjelmanjulistus/ avatkaa(ovi välissä) single(90 tai 91)
synkkää jytkytystä EP (90 tai 91)
uimakoulu(93)

apulanta;
hiekka
heinola 10(2001)
plastik(2000)
aivan kuin kaikki muutkin(98)
kiila
kaikki kolmesta pahasta(2012)

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kerrankin jotain listoja. Vaikka kyllä nuo aika outoja ovat. Peitsamonkin avaruuslevyt ovat kyllä todella kovia, mutta ei nyt ehkä sentään ekojen klassikoiden edelle. Saati Linjassa... eiei. Ja missä on Mieluummin vanha kuin aikuinen?!

• Anonyymi00004

mikki-hiiri levy ei ainakaan tainnu olla menestyslevy sitte yhttään että niin riitikot kuin suomen kansa ei paljoa piitannut siitä mutta minusta nerokas levy post-punk&post-rock tyylistä musaa. Joskus myöhemmin tuli sellainen yhtye tietoisuuteen kuin radiopuhelimet joka teki post-rock tyylistä musaa. Mikkihiiri ei nyt ihan samanlaista mutta muutaman kerran post-rock kuuluu.

mieluummin vanha kuin aikuinen joo hyvä levy muttei mun ihan top5 röyhkä- suosikkeihin mene.

arvostelumenestyksiä olivat ainaki ysärin alkupuolen räyhkä-kiekot tyttöjen ystävä ja kaksi koiraa. Etenkin oon nähäny kaksi koiraa julkaisusta lähinnä ylistävän levyarvion(muistaakseni ammattikriitikon arvostelu) jossa oli paljon hyviä pointteja. Röyhkän narttu yhtye oli juuri pantu tauolle ja röyhkä haki uutta kokoonpanoa ja musaan tuli uusia tuulia. Narttu yhtyeen sointi oli poissa ja tilalla oli nyt hiipivämpi ja omalaatuisempi musameno. Ei ollut enää niin raisua menoa paitsi vladivostok toki oli julkaisussa semmonen suoraviivaisempi rock-biisi jossa oli raisua mennoo.

peitsamon soolokiekkoja gulliverin retket, älä koskaan laulu kantria avaruudessa ja kadonnutta aikaa etsimässä vaikkei ne tainneet olla myyntimenestyksiä, on kuitenki minun kirjoissani ne peitsamon kovimmat, ettenkin gulliverin retket ja sen jälkeen sanoisin avaruuslevy.

Gulliverin retkillä voi kuulla esim mieleenjääviä peitsamon kitarariffejä. Anna vielä aikaa biisistä yari tais tehdä oman version silloin aikoinaan että kyllä se kertoo siitä että kappale on arvostettu kun yarin kaltainen artisti tekkee siit oman version.

peitsamon lyriikat mitä sanot niistä?
        ai että niissä ajatusta takana paljon! Kryptisiä sanoituksia paljon. Esim kivi metsässä tai joku talo maalla. Lentokone talon päällä on instrumentaalinen biisi mut upeaa pohtia tuota biisin nimmee mitä se voisi tarkoittaa että minulle siitä tulee eri tulkintoja mieleeni. Lauloipa peitsamo yhressä biisissä ihmisestä jolla oli sormen päässä vai oliko päänsä yläpuolella auto ja niin edelleen että kuvasi jotain ihmisen kiireyttä jos oikein muistan että peitsamo rustasi paljon mielikuvituksellisia sanoja ja mieleen tulee myös biisi koottava lasinen muurahaispesä jossa on älykäs ja mielikuvituksellinen sanoitus.

Röyhkän tekstit taasen on sitä häntä omaa ollut koko ajan että oikein hienoja sanoituksia. Suomen mielenkiintoisin tyyppi varmasti. riku mattilan kanssa teki äskettäin uuden levyn jossa pohtii rakkaus-teemaa että varmaan röyhkäkin vanhoina päivinään on hieman pehmentynyt ihmisenä ettei ole ennää sitä räyhäämistä niin paljoa vaan laulaa rakkaudesta joka on ainoa tie maailman ja ihmiskunnan pelastumiseen. Laulaa mm levyllä metsästäkin kuinka hukkasi jotain metsiin.

• Anonyymi00005

mitenkä sulla toi radiopuhelinten musa että sytyttääkö yhtään? Mä oon myöhemmällä iällä päässyt sisään niiden juttuun. pitkään aikaan tuntui monotoniselta mutta sen musan vahvuus onkin soittopuolen groove ja raasto, riffit että siinä on se juju. Myöhemmät &uudet levyt on osoitus siitä että bändi kehittänyt monipuolisuuttaa kun esim esikoisjulkaisulla oli niin laulu kuin soitinjutut aika monotonisia mutta 92 jäämeri -julkaisulla alko tulla uusiakin nyansseja ja tykkään nimibiisistä tosi paljon.

Saastan kaipuu(mulla on se CD) ja oulu on kaupungin nimi sekä jäämeri on radiopuhelinten mun lempparituotokset.

kuuntelen nykyään paljon myös post-hardcore&emo pop &screamo tyylistä musaa. Emo-musa on nykyään mulle kova juttu. Ja esim semmonen metalcore johon yhdistyy nintendocore ja chiptune genret mukaan niin tykkään kahdesta bändistä jotka esittää sellaista musaa. Toisen bändin nimen muistin ja lisäsin sen mun toiseen suosikit -julkaisuun.

nyt tietääkseni oon julkaissut täällä 3 tai 4 suosikit-julkaisua. Käy lukkeen jos kiinnostaa!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

mitenkä sulla toi radiopuhelinten musa että sytyttääkö yhtään? Mä oon myöhemmällä iällä päässyt sisään niiden juttuun. pitkään aikaan tuntui monotoniselta mutta sen musan vahvuus onkin soittopuolen groove ja raasto, riffit että siinä on se juju. Myöhemmät &uudet levyt on osoitus siitä että bändi kehittänyt monipuolisuuttaa kun esim esikoisjulkaisulla oli niin laulu kuin soitinjutut aika monotonisia mutta 92 jäämeri -julkaisulla alko tulla uusiakin nyansseja ja tykkään nimibiisistä tosi paljon.

Saastan kaipuu(mulla on se CD) ja oulu on kaupungin nimi sekä jäämeri on radiopuhelinten mun lempparituotokset.

kuuntelen nykyään paljon myös post-hardcore&emo pop &screamo tyylistä musaa. Emo-musa on nykyään mulle kova juttu. Ja esim semmonen metalcore johon yhdistyy nintendocore ja chiptune genret mukaan niin tykkään kahdesta bändistä jotka esittää sellaista musaa. Toisen bändin nimen muistin ja lisäsin sen mun toiseen suosikit -julkaisuun.

nyt tietääkseni oon julkaissut täällä 3 tai 4 suosikit-julkaisua. Käy lukkeen jos kiinnostaa!

ja lisään neljäntenä radiopuhelinten julkaisun nimeltä kosminen tiedottomuus josta tykkään että sillä julkaisulla yhtye osoittaa jo aika paljon luovuutta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

mikki-hiiri levy ei ainakaan tainnu olla menestyslevy sitte yhttään että niin riitikot kuin suomen kansa ei paljoa piitannut siitä mutta minusta nerokas levy post-punk&post-rock tyylistä musaa. Joskus myöhemmin tuli sellainen yhtye tietoisuuteen kuin radiopuhelimet joka teki post-rock tyylistä musaa. Mikkihiiri ei nyt ihan samanlaista mutta muutaman kerran post-rock kuuluu.

mieluummin vanha kuin aikuinen joo hyvä levy muttei mun ihan top5 röyhkä- suosikkeihin mene.

arvostelumenestyksiä olivat ainaki ysärin alkupuolen räyhkä-kiekot tyttöjen ystävä ja kaksi koiraa. Etenkin oon nähäny kaksi koiraa julkaisusta lähinnä ylistävän levyarvion(muistaakseni ammattikriitikon arvostelu) jossa oli paljon hyviä pointteja. Röyhkän narttu yhtye oli juuri pantu tauolle ja röyhkä haki uutta kokoonpanoa ja musaan tuli uusia tuulia. Narttu yhtyeen sointi oli poissa ja tilalla oli nyt hiipivämpi ja omalaatuisempi musameno. Ei ollut enää niin raisua menoa paitsi vladivostok toki oli julkaisussa semmonen suoraviivaisempi rock-biisi jossa oli raisua mennoo.

peitsamon soolokiekkoja gulliverin retket, älä koskaan laulu kantria avaruudessa ja kadonnutta aikaa etsimässä vaikkei ne tainneet olla myyntimenestyksiä, on kuitenki minun kirjoissani ne peitsamon kovimmat, ettenkin gulliverin retket ja sen jälkeen sanoisin avaruuslevy.

Gulliverin retkillä voi kuulla esim mieleenjääviä peitsamon kitarariffejä. Anna vielä aikaa biisistä yari tais tehdä oman version silloin aikoinaan että kyllä se kertoo siitä että kappale on arvostettu kun yarin kaltainen artisti tekkee siit oman version.

peitsamon lyriikat mitä sanot niistä?
        ai että niissä ajatusta takana paljon! Kryptisiä sanoituksia paljon. Esim kivi metsässä tai joku talo maalla. Lentokone talon päällä on instrumentaalinen biisi mut upeaa pohtia tuota biisin nimmee mitä se voisi tarkoittaa että minulle siitä tulee eri tulkintoja mieleeni. Lauloipa peitsamo yhressä biisissä ihmisestä jolla oli sormen päässä vai oliko päänsä yläpuolella auto ja niin edelleen että kuvasi jotain ihmisen kiireyttä jos oikein muistan että peitsamo rustasi paljon mielikuvituksellisia sanoja ja mieleen tulee myös biisi koottava lasinen muurahaispesä jossa on älykäs ja mielikuvituksellinen sanoitus.

Röyhkän tekstit taasen on sitä häntä omaa ollut koko ajan että oikein hienoja sanoituksia. Suomen mielenkiintoisin tyyppi varmasti. riku mattilan kanssa teki äskettäin uuden levyn jossa pohtii rakkaus-teemaa että varmaan röyhkäkin vanhoina päivinään on hieman pehmentynyt ihmisenä ettei ole ennää sitä räyhäämistä niin paljoa vaan laulaa rakkaudesta joka on ainoa tie maailman ja ihmiskunnan pelastumiseen. Laulaa mm levyllä metsästäkin kuinka hukkasi jotain metsiin.

Kaksi koiraa on hyvä levy. Piti ehkä alkujaan olla vielä Narttu-levy? Soolo-Röyhkän paras kokonaisuus. Nykyään venkoilut onkin kai vaihtuneet niihin tylsiin spedemaneereihin ja Facebook-ilkeyteen.

Peitsamo on Peitsamo, oma kriteeristönsä. Nuo myöhemmän 80-luvun trubaduurilevyt on vähän pienempiä aarteita. Ei kai edes julkaistu digitaalisesti? Parista ekasta iisimpi kähteä liikkeelle, eikä mene kovin pahasti muurahaispesään.

Radiopuhelimet saa täältä vaan hatunnoston, kun ei ole tarkempia tuntemuksia. Ehkä joskus.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kaksi koiraa on hyvä levy. Piti ehkä alkujaan olla vielä Narttu-levy? Soolo-Röyhkän paras kokonaisuus. Nykyään venkoilut onkin kai vaihtuneet niihin tylsiin spedemaneereihin ja Facebook-ilkeyteen.

Peitsamo on Peitsamo, oma kriteeristönsä. Nuo myöhemmän 80-luvun trubaduurilevyt on vähän pienempiä aarteita. Ei kai edes julkaistu digitaalisesti? Parista ekasta iisimpi kähteä liikkeelle, eikä mene kovin pahasti muurahaispesään.

Radiopuhelimet saa täältä vaan hatunnoston, kun ei ole tarkempia tuntemuksia. Ehkä joskus.

kannatttaa tutustua sun Radiopuhelimiin että takaan että innostut kun mul on kait tiedossa millaista musaa kuuntelet kun tässä keskustelet mun kaa.

Peitsamo jotenki löys suurimman luovuustason levyillä kadonnuta aikaa etsimässä, älä koskaan soita kantria avaruudessa ja Gulliverin retket. Esim semmoset kappaleet kuin ufokorjaamo, mursu, anna vielä aikaa, talo maalla ja kivi metsässä on siitä täydellisiä koska niissä on luovuustaso huipussaan. Kun saa ammennettua tekemiseensä parhaimman luovuustason, on jälki lähes aina silloin kaikkein parasta mutta tää on toki mun mielipide. Jonkun mielestä se voi olla sellaista tekotaiteellista tai jotain liian kovvaa kikkailua että joihinki vetoaa paremmin hitit mutta peitsamon kohdalla täytyy sannoo että hänen lähtökohta biisinteossa ei ole hakea radiohittiä ja onkohan niin tiedätkö sää että onko se kauppaopiston naiset todella ainoo Peitsamon radiohitti?? Empä radiossa peitsamoo kuullut kuin sen kauppaopiston naiset johon tietääkseni juice sävelsi kertosäkeen että kappaleen tekijätietoihin on merkitty säveltäjix peitsamo-juice leskinen ja sanoisin oman sävelkorvan perustteella kertosäe on juicea, ihan ilmiselevää juicea.

Tietääkseni nykyään Röyhkä ei enään ilkeile että hän löys kait nyt todellisen oman itsensä kun teki Riku mattilan kanssa jokunen aika sitten levyn jossa käsittelee rakkaus-teemaa (niinku yleisellä tasolla enkä viittaa välttämättä ainoastaan parisuhde-rakkauteen). Esim kappale hukkasin jotakin metsiin on pitkään aikaan huikeaa Röyhkää.

no mitä mieltä oot Juice leskisestä? Mä enempi viehättynyt sen slam orkesterin aikakauden musatuotoksiin. Paras sanoittaja mut viisaimmat sanoittajat ovat Hanhiniemi pauli ja Mikko alatalo. Juicella myös esim ainakin älykkyyttä. Kyky hahmottaa laajoja kokonaisuuksia, on juicen paras älykkäin lahja musanteossa ja siihe luoda luontevat rytmit&melodiat.

juicen tuotannosta nousee mulle selvänä ykkösenä lahtikaupungin rullaluistelijat josta oon tietääkseni nähäny kait ainoasrtaan yhden tosi ylistävän arvostelut(ammattikriitikon arvostelu) kun lähinnä kaikki muut pitää sitä juicen tuotannon ehkäpä huonoimpana. Minusta se on nerokas levy että niin musiikillisesti kuin tekstien osalta ihan täydellinen ja kappaleet on loistavia ja levyllä ei ole hittejä että juice halus kai tehrä levyn joho ei halunnutkaan luoda hittejä vaan halus keskittyä hallittuun kokonaisuuteen ja tehdä musaa jollaista itte haluaa bändikaveriensa kanssa. runt och runt, erkkae Reggae, murha avenuella, im woman youre woman, lahti, mitä minä Egyptissä teen, nuo kaikki mestariteoksia mun kirjoissani. Myös ota munat mukaan pätevää osastoa joskin kertosäe ei niin hyvä mutta väliosa ja basso neroutta (nerojen luomaa musaa).

• Anonyymi00002

Ainoastaan Klamydian Masturbaatio ilman käsiä on varmasti ja yksiselitteisen kiistattomasti bändin paras levy. Muuten kyllä kontroversiaalimpaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      865
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      629
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      578
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      543
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      532
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      49
      490
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      452
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      417
    Aihe