Minä koitin uskoa jumalaan 16-vuotta mutta tajusin viimein kun palasin matkan alkuun kuljettuani ympyrää ettei jumala korjaa huono-osaisutta eikä muuta elämästäni mitään. Jotenka jumalastakaan ei ole auttajaksi. Pitäisi keksiä poistumistie ennen ku ihmiset järjetää minut taas uuteen ongelmiin tai jopa asunnottomuuteen.
Vastaukset 66
- Anonyymi00001
Herra koettelee muttei hylkää.
- Anonyymi00002
Huono-osaisuus on yhä useamman kohtalo. En syytä jumalaa, mutta pilitiikkaa senkin edestä.
- Anonyymi00003
politiikkaa tarkoitin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00003 kirjoitti:
politiikkaa tarkoitin.
Ei saa jäädä tuleen makaamaan, sen opin jo armeijassa. Jos eväät on syöty, pitää löytää uusia keinoja evään hankintaa? Mistä löytää oljenkorsia siihen? Myönteisesti elämään suhtautuvalla on paremmat mahdollisuudet siihen.
Hyvä tyyppi otetaan aina paremmin vastaan ja autetaan myös, jos on epäonninen ollut elämässään. Luottamus on helpompi synnyttää hyvään kuin huonoon ihmiseen. Pelurit aistii aika pian, harvemmin ovat läsnä tilanteissa. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei saa jäädä tuleen makaamaan, sen opin jo armeijassa. Jos eväät on syöty, pitää löytää uusia keinoja evään hankintaa? Mistä löytää oljenkorsia siihen? Myönteisesti elämään suhtautuvalla on paremmat mahdollisuudet siihen.
Hyvä tyyppi otetaan aina paremmin vastaan ja autetaan myös, jos on epäonninen ollut elämässään. Luottamus on helpompi synnyttää hyvään kuin huonoon ihmiseen. Pelurit aistii aika pian, harvemmin ovat läsnä tilanteissa.Se oli vaan näkökulma kumpaa syytän enemmän. Ja kumpaan yritän vaikuttaa. Jumalan jätän omaan rauhaansa tai etsin sen hyvyyttä muuten sisältäni.
Perhe- ja läheissuhteita on yhä harvemmalla ja mitä vanhemmaksi elää, sen vähemmäksi joukko käy. Tuntemattomilta en odota tai odotaisi mitään hyvää oman tilanteeni eteen vaikkei mukavuudessani ole mitään vikaa.
Näinkö niin kuin ajattelit hätätilanteessa itse pärjätä? - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Se oli vaan näkökulma kumpaa syytän enemmän. Ja kumpaan yritän vaikuttaa. Jumalan jätän omaan rauhaansa tai etsin sen hyvyyttä muuten sisältäni.
Perhe- ja läheissuhteita on yhä harvemmalla ja mitä vanhemmaksi elää, sen vähemmäksi joukko käy. Tuntemattomilta en odota tai odotaisi mitään hyvää oman tilanteeni eteen vaikkei mukavuudessani ole mitään vikaa.
Näinkö niin kuin ajattelit hätätilanteessa itse pärjätä?Näin, itsellä toki on vielä eväitä, mitkä mahdollistaa enemmän toivoa paremmasta kuin heillä, jotka elävät kädestä suuhun. Mut itse ajattelen myös mennyttä, että jollen omaisi tietynlaista talousoppia niin olisin varmaankin myös kädestä suuhun eläjä?
Olen ollut enemmän ennakoiva ja säästeliäs tekemisissäni, tiedostanut sen, että sukan varressa hyvä olla varoja pahan päivän varalle. Silti välillä ollut vähän pelkoa myös itsellä, kun olen ottanut riskiä enemmän, kuin siinä tilanteessa olisi kannattanut.
Joku voisi sanoa, että virheistä oppii? Mut ei se aina ole niin yksikertaista itsellekään. - Anonyymi00031
Anonyymi00021 kirjoitti:
Näin, itsellä toki on vielä eväitä, mitkä mahdollistaa enemmän toivoa paremmasta kuin heillä, jotka elävät kädestä suuhun. Mut itse ajattelen myös mennyttä, että jollen omaisi tietynlaista talousoppia niin olisin varmaankin myös kädestä suuhun eläjä?
Olen ollut enemmän ennakoiva ja säästeliäs tekemisissäni, tiedostanut sen, että sukan varressa hyvä olla varoja pahan päivän varalle. Silti välillä ollut vähän pelkoa myös itsellä, kun olen ottanut riskiä enemmän, kuin siinä tilanteessa olisi kannattanut.
Joku voisi sanoa, että virheistä oppii? Mut ei se aina ole niin yksikertaista itsellekään.No hyvä niin. Vaikutat realistilta ja lasken sinut eri ryhmään kuin aloittajan.. Hyvällä talousopilla on ymmärrys siitä, miten rahan saa riittämään ja miten sen saa kasvamaan, vaikkei olisikaan ylimääräistä. Ja hyvältä tyypiltä ostetaan paljon mieluummin kuin huonolta.
- Anonyymi00004
Moni mies putoaa huono-osaisuuteen, koska ei esim. eron jälkeen hoitaa asioitaan, erityisesti talousasioistaan.
Ihme kun ei ole yhteiskunnassa panostettu tähän.
Talousavustaja kuntiin ja pakolliset käynnit.
Ulos-ottoja jne. olisi huomattavasti vähemmän.
Moni on eron jälkeen niin pihalla ja tuuliajolla, ettei millään mitään väliä.
Havaintoja liikaa.
Vilma - Anonyymi00005
En ole koskaan pitänyt sanasta huono-osainen, sillä se antaa sellaisen vaikutelman, kuin kyse olisi jostain pysyvästä, mikä on ihmiselle annettu ja ennalta määrättty ja näinhän ei ole.
Ihminen voi itse vaikuttaa huono-osaisuuteensa todella paljon. Sen ei tarvitse olla pysyvä olotila. Sitten se takuulla on, jos odottaa Jumalan tai toisten ihmisten jotenkin mystisesti korjaavan asiat, mutta tekemällä itse asioita oman elämänsä eteen on täysin mahdollista päästä huono-osaisuudesta pois.
Tietystikään se ei aina ole niin helppoa, että vain päättää parantaa elämäänsä. Ihmisellä voi olla sairauksia tai muita haasteita, joilla on merkittävä vaikutus elämäntilanteeseen, mutta monella ainoa este oman elämänsä parantamiseen on asenne ja jonkinlainen sisäänrakennettu ajatus siitä, että jos on syntynyt huono-osaisuuteen, tulisi siihen jäädä. Samalla tavalla kuin lapsesta ei tarvitse tulla alkoholisti, vaikka vanhemmat olisivat alkoholisteja, ei ihmisen tarvitse jättäytyä huono-osaisuuteen, vaikka se olisi, mihin on syntynyt tai tottunut.
AletheiasVain geneettistä sairautta - kuten alkoholismia, muuta mielisairautta tai vähävoimaisuutta - kokematon saattaa kuvitella, että itse voisi vaikuttaa huono-osaisuuteensa 'itseään kehittämällä'.
Ei ole olemassa yliminää, vapaata tahtoa, jonka avulla voisi valita, että kehittää itseään. Ihminen ei koskaan täydellisesti voi sisäistää ja ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut. Luulee tietävänsä, mutta uskoo kansanperinnettä, joka harvoin on totta.- Anonyymi00009
9:22
Asiallinen kirjoitus.
Lisäisin vielä, että on melkoista ajatella, että ystävät ovat 'pankkeja', joilta sitten odottaa ja vaatii apua. Ja jotkuthan tulevat huijatuksikin, mikä taas johtuu toisen moraalista eli kuvitelmasta olevansa vieras ja antavansa luotettavan peiteroolin päästäkseen tavoitteeseensa.
Vilma
Köyhyydessä sinällään ei ole hävettävää. - Anonyymi00010
rennosti.m kirjoitti:
Vain geneettistä sairautta - kuten alkoholismia, muuta mielisairautta tai vähävoimaisuutta - kokematon saattaa kuvitella, että itse voisi vaikuttaa huono-osaisuuteensa 'itseään kehittämällä'.
Ei ole olemassa yliminää, vapaata tahtoa, jonka avulla voisi valita, että kehittää itseään. Ihminen ei koskaan täydellisesti voi sisäistää ja ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut. Luulee tietävänsä, mutta uskoo kansanperinnettä, joka harvoin on totta.Moneen asiaan voi usein itse vaikuttaa. Esim. siihen, että valitsee uskoa asian valoisia puolia. Ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Tietysti jos on vakavasti masentunut, voi tarvita lääketieteellistä apua.
-Thinksy - Anonyymi00022
rennosti.m kirjoitti:
Vain geneettistä sairautta - kuten alkoholismia, muuta mielisairautta tai vähävoimaisuutta - kokematon saattaa kuvitella, että itse voisi vaikuttaa huono-osaisuuteensa 'itseään kehittämällä'.
Ei ole olemassa yliminää, vapaata tahtoa, jonka avulla voisi valita, että kehittää itseään. Ihminen ei koskaan täydellisesti voi sisäistää ja ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut. Luulee tietävänsä, mutta uskoo kansanperinnettä, joka harvoin on totta.Ihminen nimenomaan voi vaikuttaa oman elämänsä kulkuun merkittävästi päättämällä tehdä asioita, jotka edistää niitä asioita elämässä, joita haluaa savauttaa. Tärkeintä on tiedostaa, että työ on tehtävä itse. Ei mikään tule annettuna, vaan itse on päätettävä ja tehtävä, jos jotain haluaa saavuttaa.
Jos ihminen ajattelee, että on vain kohtalonsa vanki, geeniensä vanki, lapsuutensa vanki, niin silloin ihminen antaa ulkopuolisten tekijöiden määrittää oman elämänsä suunnan. Silloin ihminen on tavallaan luovuttanut oman päätäntävallan elämässään muille eikä itse pidä ohjaksista kiinni.
Kuten sanoin jo ensimmäisessä kommentissani, niin tietystikään kaikki ei aina ole niin mustavalkoista, että vain ottaa ja päättää tehdä eri tavalla. Elämässä tulee vastaan asioita, jotka vaikuttavat ihmisen kykyyn ja mahdollisuuksiin päättää asioita oman mielensä mukaan. Sitä voi vaikka sairastua tai joutua läheisensä omaishoitajaksi eikä tällaiset asiat ole vain ihmisen vapaasta tahdosta kiinni. Kyse oli kuitenkin siitä ajattelutavasta, että ihmisen ei tarvitse olla huono-osaisuuden vanki vaan on täysin mahdollista saada itselleen jotain parempaa tekemällä asioita toisin ja näkemällä vaivaa sen eteen.
Aletheias - Anonyymi00023
Anonyymi00009 kirjoitti:
9:22
Asiallinen kirjoitus.
Lisäisin vielä, että on melkoista ajatella, että ystävät ovat 'pankkeja', joilta sitten odottaa ja vaatii apua. Ja jotkuthan tulevat huijatuksikin, mikä taas johtuu toisen moraalista eli kuvitelmasta olevansa vieras ja antavansa luotettavan peiteroolin päästäkseen tavoitteeseensa.
Vilma
Köyhyydessä sinällään ei ole hävettävää.Ystävät eivät todellakaan ole mitään pankkeja. En ole koskaan lainannut ystäviltäni rahaa eivätkä he ole lainanneet minulta. Koko ajatuskin tuntuu todella kaukaiselta.
Aletheias Anonyymi00022 kirjoitti:
Ihminen nimenomaan voi vaikuttaa oman elämänsä kulkuun merkittävästi päättämällä tehdä asioita, jotka edistää niitä asioita elämässä, joita haluaa savauttaa. Tärkeintä on tiedostaa, että työ on tehtävä itse. Ei mikään tule annettuna, vaan itse on päätettävä ja tehtävä, jos jotain haluaa saavuttaa.
Jos ihminen ajattelee, että on vain kohtalonsa vanki, geeniensä vanki, lapsuutensa vanki, niin silloin ihminen antaa ulkopuolisten tekijöiden määrittää oman elämänsä suunnan. Silloin ihminen on tavallaan luovuttanut oman päätäntävallan elämässään muille eikä itse pidä ohjaksista kiinni.
Kuten sanoin jo ensimmäisessä kommentissani, niin tietystikään kaikki ei aina ole niin mustavalkoista, että vain ottaa ja päättää tehdä eri tavalla. Elämässä tulee vastaan asioita, jotka vaikuttavat ihmisen kykyyn ja mahdollisuuksiin päättää asioita oman mielensä mukaan. Sitä voi vaikka sairastua tai joutua läheisensä omaishoitajaksi eikä tällaiset asiat ole vain ihmisen vapaasta tahdosta kiinni. Kyse oli kuitenkin siitä ajattelutavasta, että ihmisen ei tarvitse olla huono-osaisuuden vanki vaan on täysin mahdollista saada itselleen jotain parempaa tekemällä asioita toisin ja näkemällä vaivaa sen eteen.
AletheiasPerustuu illusioon, että ihminen olisi tietoisuutensa takia muun maailman ulkopuolella ja voisi tehdä vapaita ratkaisuja. Illuusiota se on. Tosiasiassa luonnossa vaikuttaa vain sattuma ja kausaliteetti.
Tertium non datur. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole. Ei ole koskaan törmätty kykyyn vaikuttaa itseensä. Ihminenkin on, kuten ranskalainen lääkäri de La Mettrie v. 1747 julkaisemassaan teoksessaan toteaa, että ihminen on vain l'homme machine, koneen tavoin toimiva.
Tässä teoksessa de La Mettrie laajentaa ihmisiin Descartesin väitteen, jonka mukaan eläimet ovat pelkkiä automaatteja tai koneita. Tämä on edelleen NYKYISENKIN LUONNONTIETEEN KANTA, siitäkin huolimatta, että Heisenbergin epämääräisyysperiaatteen takia tietomme voi olla vain tilastollista.
x x x x x
Tämä ei ole vain tieteellisyyden ylistystä, vaan sillä on VAKAVAT seuraukset. Heikosti elämänsä eläneet joutuvat itsensä paremmiksi tuntevien taholta vielä ankarien syytösten kohteeksi.
Paremmat ihmiset huolettomasti selittäessään, että heikot voivat parantaa mahdollisuuksiaan, lausuvat itse asiassa, että heikot ovat vähintään osasyyllisiä kurjaan tilaansa, kun eivät ole parantaneet asemaansa 'itseään kehittämällä'.
Alkoholismin ja ahdistuneisuuden kauhuissa olen tuntenut tämän suuren paineen, kun en pelkästään koe näitä hirvittäviä tuskia, vaan kuulen jatkuvasti syytöksiä.
Oman kokemuksen puuttumisen takia ymmärtämättömät ihmiset vielä kertovat, miten tautini on muka itse hankittu, todellisuudessa kuitenkin peritty aivan tavallisten biologisten periytyvyyssääntöjen puitteissa.- Anonyymi00030
rennosti.m kirjoitti:
Perustuu illusioon, että ihminen olisi tietoisuutensa takia muun maailman ulkopuolella ja voisi tehdä vapaita ratkaisuja. Illuusiota se on. Tosiasiassa luonnossa vaikuttaa vain sattuma ja kausaliteetti.
Tertium non datur. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole. Ei ole koskaan törmätty kykyyn vaikuttaa itseensä. Ihminenkin on, kuten ranskalainen lääkäri de La Mettrie v. 1747 julkaisemassaan teoksessaan toteaa, että ihminen on vain l'homme machine, koneen tavoin toimiva.
Tässä teoksessa de La Mettrie laajentaa ihmisiin Descartesin väitteen, jonka mukaan eläimet ovat pelkkiä automaatteja tai koneita. Tämä on edelleen NYKYISENKIN LUONNONTIETEEN KANTA, siitäkin huolimatta, että Heisenbergin epämääräisyysperiaatteen takia tietomme voi olla vain tilastollista.
x x x x x
Tämä ei ole vain tieteellisyyden ylistystä, vaan sillä on VAKAVAT seuraukset. Heikosti elämänsä eläneet joutuvat itsensä paremmiksi tuntevien taholta vielä ankarien syytösten kohteeksi.
Paremmat ihmiset huolettomasti selittäessään, että heikot voivat parantaa mahdollisuuksiaan, lausuvat itse asiassa, että heikot ovat vähintään osasyyllisiä kurjaan tilaansa, kun eivät ole parantaneet asemaansa 'itseään kehittämällä'.
Alkoholismin ja ahdistuneisuuden kauhuissa olen tuntenut tämän suuren paineen, kun en pelkästään koe näitä hirvittäviä tuskia, vaan kuulen jatkuvasti syytöksiä.
Oman kokemuksen puuttumisen takia ymmärtämättömät ihmiset vielä kertovat, miten tautini on muka itse hankittu, todellisuudessa kuitenkin peritty aivan tavallisten biologisten periytyvyyssääntöjen puitteissa.Höpöhöpö, ihmisellä on vapaa tahto ja täällä Suomessa myös mahdollisuus sitä käyttää. Ihminen ei ole mikään tahdoton kone.
Jokainen meistä voi vapaasti päättää esim mitä menee opiskelemaan. Kaikki eivät tietystikään pääse kaikkialle opiskelemaan, mutta silti jäljelle jää valtava määrä erilaisia mahdollisuuksia vapaasti valittavaksi. Itse voi vaikuttaa tähänkin opiskelemalla ahkerasti niin, että ovet aukeaa mahdollisimman moneen paikkaan ja näin voi vaikuttaa esim omiin työllistymismahdollisuuksiinsa.
Tietysti elämään vaikuttaa myös sattuma ja ympäristö, se millaisen lapsuuden elää, mahdolliset sairaudet jne, mutta jälleen kerran ihminen voi itse omilla toimillaan vaikuttaa siihen, mihin suuntaan elämä menee. Kaikkea ei voi ennustaa ja elämä osaa yllättää, mutta näissäkin tapauksissa ihminen voi päättää, miten näihin tilanteisiin suhtautuu.
Ei kyse ole kenenkään paremmuudesta, vaan siitä, että yksilö ottaa vastuun omasta elämästään. Kukaan muu ei sitä toisen puolesta voi tehdä. Eihän sinunkaan juomistasi kukaan toinen voinut lopettaa, sinä itse teit sen.
Aletheias - Anonyymi00032
Ei voi jos on syntynyt köyhäksi ja köyhään perheeseen niin ei koskaan ei koskaan ole rahaa ja minä haluaisin lisää rahaa ja paljon mutta sitä ei tule vaikka kuinka yrittäisi ja haluaisi
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei voi jos on syntynyt köyhäksi ja köyhään perheeseen niin ei koskaan ei koskaan ole rahaa ja minä haluaisin lisää rahaa ja paljon mutta sitä ei tule vaikka kuinka yrittäisi ja haluaisi
Millaisilla tavoilla olet yrittänyt hankkia lisää rahaa?
Aletheias - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Millaisilla tavoilla olet yrittänyt hankkia lisää rahaa?
AletheiasKaikilla tavoilla paitsi rikollisella tavalla tai myynyt itseäni naisille
Anonyymi00030 kirjoitti:
Höpöhöpö, ihmisellä on vapaa tahto ja täällä Suomessa myös mahdollisuus sitä käyttää. Ihminen ei ole mikään tahdoton kone.
Jokainen meistä voi vapaasti päättää esim mitä menee opiskelemaan. Kaikki eivät tietystikään pääse kaikkialle opiskelemaan, mutta silti jäljelle jää valtava määrä erilaisia mahdollisuuksia vapaasti valittavaksi. Itse voi vaikuttaa tähänkin opiskelemalla ahkerasti niin, että ovet aukeaa mahdollisimman moneen paikkaan ja näin voi vaikuttaa esim omiin työllistymismahdollisuuksiinsa.
Tietysti elämään vaikuttaa myös sattuma ja ympäristö, se millaisen lapsuuden elää, mahdolliset sairaudet jne, mutta jälleen kerran ihminen voi itse omilla toimillaan vaikuttaa siihen, mihin suuntaan elämä menee. Kaikkea ei voi ennustaa ja elämä osaa yllättää, mutta näissäkin tapauksissa ihminen voi päättää, miten näihin tilanteisiin suhtautuu.
Ei kyse ole kenenkään paremmuudesta, vaan siitä, että yksilö ottaa vastuun omasta elämästään. Kukaan muu ei sitä toisen puolesta voi tehdä. Eihän sinunkaan juomistasi kukaan toinen voinut lopettaa, sinä itse teit sen.
AletheiasAletheias, vain 1 - 2 % alkoholisteista päätyy pitkäaikaisesti kuiville, vaikka liki KAIKKI ovat moneenkin kertaan pyrkineet ja lopulta luovuttaneet, kun eivät enää usko mahdollisuuteen. Kertooko tämä sinulle VAPAASTA tahdosta?
Ja nekin aniharvat, jotka ovat päässeet pitkäaikaisesti kuiville, potevat edelleen vakavaa ahdistuneisuutta. Kertooko tämä sinulle vapaasta tahdosta? Eivätkö ne paremminkin kerro, että TAHTOA kyllä on, mutta se ei ole vapaata.
Onko voimaton ja väsynyt useinkin muuttunut voimalliseksi ja energiseksi 'vapaan tahdon' avulla? Vaikkei sitä olekaan, niin mitä ihminen tekisi näin uskomattoman vinoutuneella 'vapaalla tahdolla'?- Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kaikilla tavoilla paitsi rikollisella tavalla tai myynyt itseäni naisille
18:47
Oletko ollut rehellinen?
Oletko vain sanonut, että olet rehellinen?
Vilma - Anonyymi00046
rennosti.m kirjoitti:
Aletheias, vain 1 - 2 % alkoholisteista päätyy pitkäaikaisesti kuiville, vaikka liki KAIKKI ovat moneenkin kertaan pyrkineet ja lopulta luovuttaneet, kun eivät enää usko mahdollisuuteen. Kertooko tämä sinulle VAPAASTA tahdosta?
Ja nekin aniharvat, jotka ovat päässeet pitkäaikaisesti kuiville, potevat edelleen vakavaa ahdistuneisuutta. Kertooko tämä sinulle vapaasta tahdosta? Eivätkö ne paremminkin kerro, että TAHTOA kyllä on, mutta se ei ole vapaata.
Onko voimaton ja väsynyt useinkin muuttunut voimalliseksi ja energiseksi 'vapaan tahdon' avulla? Vaikkei sitä olekaan, niin mitä ihminen tekisi näin uskomattoman vinoutuneella 'vapaalla tahdolla'?Kukaan ei ole väittänyt, että se olisi helppoa. Vapaa tahto ei tarkoita sitä, että kaikki tapahtuisi kivuttomasti ja helposti. Joskus asiat tapahtuvat valtavan kivun ja ponnistelun kautta ja joskus sitä epäonnistuu. Sellaista elämä on. Vaikeuksienkin hetkellä ihmisellä on kuitenkin edelleen vapaa tahto päättää itse, miten asioihin suhtautuu ja mitä tekee seuraavaksi. Ja kuten jo sanoin, tietysti osan kohdalla vaikuttaa esim mielenterveysongelmat, jolloin ihminen itse ei välttämättä kykene tekemään itsensä kannalta hyviä valintoja vaan silloin tarvitaan muiden ihmisten apua.
Emme näe tätä asiaa samalla tavalla ja se on ihan ok. Sinulla on oma näkemyksesi ja minulla on omani. Itse koen, että ihminen voi itse vaikuttaa merkittävästi elämänsä kulkuun ja minulle se on voimaa antava ajatus. Jos minä ajattelisin esim, että kaikista alkoholistien lapsista tulee alkoholisteja, että se polku on väistämätön, koska kaikkialla niin sanotaan eikä siihen itse voi vaikuttaa, niin olisin itsekin tänä päivänä alkoholisti. Olen päättänyt valita toisin, koska tiedän miten tuhoava vaikutus alkoholilla voi olla enkä halua sellaista elämää itselleni saati lapselleni.
Aletheias Anonyymi00046 kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt, että se olisi helppoa. Vapaa tahto ei tarkoita sitä, että kaikki tapahtuisi kivuttomasti ja helposti. Joskus asiat tapahtuvat valtavan kivun ja ponnistelun kautta ja joskus sitä epäonnistuu. Sellaista elämä on. Vaikeuksienkin hetkellä ihmisellä on kuitenkin edelleen vapaa tahto päättää itse, miten asioihin suhtautuu ja mitä tekee seuraavaksi. Ja kuten jo sanoin, tietysti osan kohdalla vaikuttaa esim mielenterveysongelmat, jolloin ihminen itse ei välttämättä kykene tekemään itsensä kannalta hyviä valintoja vaan silloin tarvitaan muiden ihmisten apua.
Emme näe tätä asiaa samalla tavalla ja se on ihan ok. Sinulla on oma näkemyksesi ja minulla on omani. Itse koen, että ihminen voi itse vaikuttaa merkittävästi elämänsä kulkuun ja minulle se on voimaa antava ajatus. Jos minä ajattelisin esim, että kaikista alkoholistien lapsista tulee alkoholisteja, että se polku on väistämätön, koska kaikkialla niin sanotaan eikä siihen itse voi vaikuttaa, niin olisin itsekin tänä päivänä alkoholisti. Olen päättänyt valita toisin, koska tiedän miten tuhoava vaikutus alkoholilla voi olla enkä halua sellaista elämää itselleni saati lapselleni.
AletheiasAletheias, alkoholismi periytyy MONIGEENISESTI, ts. tarvitaan koko geenikirjo, ennen kuin alkoholismi voi syntyä. Geenikirjoja tunnetaan ainakin kahta lajia, tuurijuopputta ja jatkuvaa, ynnä aggressiivista ja ei-aggressiivista.
Periytymisessä on kaksinkertainen määrä geenejä, koska on kaksi vanhempaa. Niistä valikoituu muna- ja siitiösoluihin vain puolet, sillä perijän on mahdollista saada vain yksinkertaisen geenistön määrä.
Valikoituminen on jokseenkin satunnaista, minkä takia sisaruksista joku saattaa olla alkoholisti ja muut eivät. Alkoholin välttäminen ei vaikuta millään tavalla siihen, kuka osottautuu alkoholistisi, ei myöskään tulevissa polvissa.
Geeniyhdistelmä voi tulla kokonaan toiselta vanhemmista, mutta paljon useammin yhteensä molemmilta. Kukaan ei voi ennen ensimmäistä ryyppyään tietää, onko alkoholisti, mutta on HETI koukussa, ja tauti alkaa kehitellä ilmiasua.
KUKAAN muu ei voi osoittautua alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. On varmasti turvassa koko elämänsä ajan. Kulttuurissamme, jossa on valtava määrä ihmisiä sanomassa kansanperinteen mukaan, että ainahan voi vähän juoda, ei juuri kukaan välty ensimmäiseltä ryypyltä, ja silloin on peli jo pelattu.
Henkilö, joka ei ole kokenut alkoholismin kammottavuutta, ei ikinä voi käsittää, kuinka hyvää tarkoittavien ihmisten jatkuva ja loputon pommitus 'tahdon vapaudesta' vaikuttaa.
Eniten ITSEMURHIA tapahtuukin alkoholistien, narkomaanien, mielisairaiden ja seksuaalisesti keskimäärästä poikkeavien keskuudessa. Hyvääkin tarkoittavat ihmiset aiheuttavat sellaisen sosiaalisen paineen, että moni ei sitä kestä.
En pommita sinua enää tällä aiheella, enkä edes ole pommittanut siinä toivossa, että tieto menisi perille. Eniten olen ajatellut kirjoittaessani juuri meitä alkoholisteja.
Tunnet vapaasti valinneesi ajatuksesi. Ei se ole harvinaista.- Anonyymi00048
rennosti.m kirjoitti:
Aletheias, alkoholismi periytyy MONIGEENISESTI, ts. tarvitaan koko geenikirjo, ennen kuin alkoholismi voi syntyä. Geenikirjoja tunnetaan ainakin kahta lajia, tuurijuopputta ja jatkuvaa, ynnä aggressiivista ja ei-aggressiivista.
Periytymisessä on kaksinkertainen määrä geenejä, koska on kaksi vanhempaa. Niistä valikoituu muna- ja siitiösoluihin vain puolet, sillä perijän on mahdollista saada vain yksinkertaisen geenistön määrä.
Valikoituminen on jokseenkin satunnaista, minkä takia sisaruksista joku saattaa olla alkoholisti ja muut eivät. Alkoholin välttäminen ei vaikuta millään tavalla siihen, kuka osottautuu alkoholistisi, ei myöskään tulevissa polvissa.
Geeniyhdistelmä voi tulla kokonaan toiselta vanhemmista, mutta paljon useammin yhteensä molemmilta. Kukaan ei voi ennen ensimmäistä ryyppyään tietää, onko alkoholisti, mutta on HETI koukussa, ja tauti alkaa kehitellä ilmiasua.
KUKAAN muu ei voi osoittautua alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi. On varmasti turvassa koko elämänsä ajan. Kulttuurissamme, jossa on valtava määrä ihmisiä sanomassa kansanperinteen mukaan, että ainahan voi vähän juoda, ei juuri kukaan välty ensimmäiseltä ryypyltä, ja silloin on peli jo pelattu.
Henkilö, joka ei ole kokenut alkoholismin kammottavuutta, ei ikinä voi käsittää, kuinka hyvää tarkoittavien ihmisten jatkuva ja loputon pommitus 'tahdon vapaudesta' vaikuttaa.
Eniten ITSEMURHIA tapahtuukin alkoholistien, narkomaanien, mielisairaiden ja seksuaalisesti keskimäärästä poikkeavien keskuudessa. Hyvääkin tarkoittavat ihmiset aiheuttavat sellaisen sosiaalisen paineen, että moni ei sitä kestä.
En pommita sinua enää tällä aiheella, enkä edes ole pommittanut siinä toivossa, että tieto menisi perille. Eniten olen ajatellut kirjoittaessani juuri meitä alkoholisteja.
Tunnet vapaasti valinneesi ajatuksesi. Ei se ole harvinaista.Alkoholismi on sinulle selvästi iso asia, minkä ymmärrän taustaasi peilaten. Minä taas en ole lähestynyt tätä asiaa lainkaan alkoholismin kautta vaan käsittelin aloituksen aihetta enemmän yleisellä tasolla. Meillä on siis jo tästä lähtökohdasta katsottuna aivan erilaiset lähestymiskulmat tähän asiaan.
Minä en muuten pommita yhtäkään alkoholistia yhtään millään. Elämässäni ei ole yhtäkään alkoholistia (enää) eikä ole minun asiani, miten kukakin riippuvuuttaan hoitaa tai on hoitamatta. Tässä aloituksessa kirjoittamani kommentit eivät nekään ole suunnattu mitenkään erityisesti alkoholisteille eikä niitä sellaisena tulisi tulkita.
En tunne vaan tiedän vapaasti valinneeni ajatukseni. Sinulla ei ole tietoa minun ajatusteni muodostumisesta, joten toivoisin ettet myöskään esittäisi siihen liittyviä oletuksia.
Aletheias Anonyymi00048 kirjoitti:
Alkoholismi on sinulle selvästi iso asia, minkä ymmärrän taustaasi peilaten. Minä taas en ole lähestynyt tätä asiaa lainkaan alkoholismin kautta vaan käsittelin aloituksen aihetta enemmän yleisellä tasolla. Meillä on siis jo tästä lähtökohdasta katsottuna aivan erilaiset lähestymiskulmat tähän asiaan.
Minä en muuten pommita yhtäkään alkoholistia yhtään millään. Elämässäni ei ole yhtäkään alkoholistia (enää) eikä ole minun asiani, miten kukakin riippuvuuttaan hoitaa tai on hoitamatta. Tässä aloituksessa kirjoittamani kommentit eivät nekään ole suunnattu mitenkään erityisesti alkoholisteille eikä niitä sellaisena tulisi tulkita.
En tunne vaan tiedän vapaasti valinneeni ajatukseni. Sinulla ei ole tietoa minun ajatusteni muodostumisesta, joten toivoisin ettet myöskään esittäisi siihen liittyviä oletuksia.
AletheiasAnonyymi00005, 2026-06-22 09:22:22 eli Aletheias: "... lapsesta ei tarvitse tulla alkoholisti, vaikka vanhemmat olisivat alkoholisteja ..."
Jos molemmat vanhemmat ovat alkoholisteja eli siis perineet koko kirjon alkoholismia aihettavia geenejä, lapsista 90 % on alkoholisteja.
Tämä siksi, että vaikka molemmilla vanhemmilla on täysi kirjo, sukusolujen muodostuksessa geenien valikoituminen voi tapahtua harvoin siten, että edes yhdessä siitiö- ja munasolun geenistö ei saa koko kirjoa.
Anonyymi00048, 2026-06-23 00:55:45 eli Aletheias: "Sinulla ei ole tietoa minun ajatusteni muodostumisesta, joten toivoisin ettet myöskään esittäisi siihen liittyviä oletuksia."
Ajatukset noudattavat joko A) kansanperinnettä tai B luonnontieteellistä tietoa. Sinun ajatuksistasi en tietääkseni ole sanonut muuta arviota, kuin että A) ne noudattavat kansanperinnettä, B) minun ajatukseni noudattavat luonnontieteellistä tietoa.
Olet esittänyt olettamuksen, että kokemani alkoholismi olisi syynä ajatuksieni muotoutumiseen. Alkoholismi on taatusti elämäni suurin tragedia, mutta TIEDONLÄDE se ei missään tapauksessa ole, vaan vain ja ainoastaan B) luonnontieteellinen tieto.
"Alkoholismi on sinulle selvästi iso asia, minkä ymmärrän taustaasi peilaten. Minä taas en ole lähestynyt tätä asiaa lainkaan alkoholismin kautta vaan käsittelin aloituksen aihetta enemmän yleisellä tasolla."
Alkoholismia olen käyttänyt vain yhtenä esimerkkinä lukuisista muista geneettisistä sairauksista.
Anonyymi00030, 2026-06-22 16:36:12 eli Aletheias: "Höpöhöpö, ..."
Jos olisin aloittanut kommenttini sinun kommenttiisi näin, ymmärtäisit ehkä itsekin, kuinka loukkaavaa se on. Sanon aivan suoraan, ettet ainoastaan ajattele kansanuskon mukaisesti, vaan käytät kiihtyessäsi erittäin loukkaavaa kieltä. Sapienti sat.- Anonyymi00050
rennosti.m kirjoitti:
Anonyymi00005, 2026-06-22 09:22:22 eli Aletheias: "... lapsesta ei tarvitse tulla alkoholisti, vaikka vanhemmat olisivat alkoholisteja ..."
Jos molemmat vanhemmat ovat alkoholisteja eli siis perineet koko kirjon alkoholismia aihettavia geenejä, lapsista 90 % on alkoholisteja.
Tämä siksi, että vaikka molemmilla vanhemmilla on täysi kirjo, sukusolujen muodostuksessa geenien valikoituminen voi tapahtua harvoin siten, että edes yhdessä siitiö- ja munasolun geenistö ei saa koko kirjoa.
Anonyymi00048, 2026-06-23 00:55:45 eli Aletheias: "Sinulla ei ole tietoa minun ajatusteni muodostumisesta, joten toivoisin ettet myöskään esittäisi siihen liittyviä oletuksia."
Ajatukset noudattavat joko A) kansanperinnettä tai B luonnontieteellistä tietoa. Sinun ajatuksistasi en tietääkseni ole sanonut muuta arviota, kuin että A) ne noudattavat kansanperinnettä, B) minun ajatukseni noudattavat luonnontieteellistä tietoa.
Olet esittänyt olettamuksen, että kokemani alkoholismi olisi syynä ajatuksieni muotoutumiseen. Alkoholismi on taatusti elämäni suurin tragedia, mutta TIEDONLÄDE se ei missään tapauksessa ole, vaan vain ja ainoastaan B) luonnontieteellinen tieto.
"Alkoholismi on sinulle selvästi iso asia, minkä ymmärrän taustaasi peilaten. Minä taas en ole lähestynyt tätä asiaa lainkaan alkoholismin kautta vaan käsittelin aloituksen aihetta enemmän yleisellä tasolla."
Alkoholismia olen käyttänyt vain yhtenä esimerkkinä lukuisista muista geneettisistä sairauksista.
Anonyymi00030, 2026-06-22 16:36:12 eli Aletheias: "Höpöhöpö, ..."
Jos olisin aloittanut kommenttini sinun kommenttiisi näin, ymmärtäisit ehkä itsekin, kuinka loukkaavaa se on. Sanon aivan suoraan, ettet ainoastaan ajattele kansanuskon mukaisesti, vaan käytät kiihtyessäsi erittäin loukkaavaa kieltä. Sapienti sat.En ole ollut missään vaiheessa kiihtynyt ja pahoittelen käyttämääni kieltä, jos se on ollut tulkittavissa loukkaavaksi, sillä en missään nimessä ole tarkoittanut loukata sinua. Höpöhöpö oli vastaus kommenttiisi, jossa sanoit ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa ja minun mäkökulmastani tuollainen väite on hyvin erikoinen. Jos kuulisit ja näkisit minun puhuvan sen mitä kirjoitan, tulkitsisit sanani eri tavalla, mutta pyrin asettamaan sanani jatkossa paremmin väärinymmärysten välttämiseksi.
En tarkoittanut, että alkoholismi olisi sinulle tiedonlähde vaan otat sen usein esiin ja käytät sitä esimerkkinä paljon kuten olet tässä aloituksessa tehnyt, kun taas minulle alkoholismi ei ole asia, jonka kautta peilaan asioita. (Yksikään meistä lapsista ei ole kamppaillut alkoholismin kanssa, joten kohdallamme geenit ovat tainneet tehdä jonkinlaisen koukkauksen).
Me katsomme tätä asiaa eri tavalla ja sehän on aivan hyväksyttäviää, että ihmisillä on erilaisia näkemyksiä. Toivoisin, ettet ota sanomisiani loukkauksena sinua kohtaan, koska olen puhunut asiasta, en sinusta. Olen esittänyt omia näkemyksiäni siihen liittyen, miksi mielestäni ihmisellä on vapaa tahto eikä se ole suunnattu hyökkäysenä ketään kohtaan, se on vain oma henkilökohtainen näkemykseni liittyen siihen, miten ihminen voi mielestäni myös itse vaikuttaa elämänsä kulkuun.
Aletheias Anonyymi00050 kirjoitti:
En ole ollut missään vaiheessa kiihtynyt ja pahoittelen käyttämääni kieltä, jos se on ollut tulkittavissa loukkaavaksi, sillä en missään nimessä ole tarkoittanut loukata sinua. Höpöhöpö oli vastaus kommenttiisi, jossa sanoit ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa ja minun mäkökulmastani tuollainen väite on hyvin erikoinen. Jos kuulisit ja näkisit minun puhuvan sen mitä kirjoitan, tulkitsisit sanani eri tavalla, mutta pyrin asettamaan sanani jatkossa paremmin väärinymmärysten välttämiseksi.
En tarkoittanut, että alkoholismi olisi sinulle tiedonlähde vaan otat sen usein esiin ja käytät sitä esimerkkinä paljon kuten olet tässä aloituksessa tehnyt, kun taas minulle alkoholismi ei ole asia, jonka kautta peilaan asioita. (Yksikään meistä lapsista ei ole kamppaillut alkoholismin kanssa, joten kohdallamme geenit ovat tainneet tehdä jonkinlaisen koukkauksen).
Me katsomme tätä asiaa eri tavalla ja sehän on aivan hyväksyttäviää, että ihmisillä on erilaisia näkemyksiä. Toivoisin, ettet ota sanomisiani loukkauksena sinua kohtaan, koska olen puhunut asiasta, en sinusta. Olen esittänyt omia näkemyksiäni siihen liittyen, miksi mielestäni ihmisellä on vapaa tahto eikä se ole suunnattu hyökkäysenä ketään kohtaan, se on vain oma henkilökohtainen näkemykseni liittyen siihen, miten ihminen voi mielestäni myös itse vaikuttaa elämänsä kulkuun.
AletheiasAletheias, ymmärsin, että pahoittelit kielenkäyttöäsi. Ok. Toivotaan, että meille tulee eteen aihe, josta voimme keskustella törmäämättä. Tahdonvapauteen tai -epävapauteen ei ole enää syytä palata. Hyvää jatkoa!
- Anonyymi00052
rennosti.m kirjoitti:
Aletheias, ymmärsin, että pahoittelit kielenkäyttöäsi. Ok. Toivotaan, että meille tulee eteen aihe, josta voimme keskustella törmäämättä. Tahdonvapauteen tai -epävapauteen ei ole enää syytä palata. Hyvää jatkoa!
Tämä asia on myös minun puolestani käsitelty. Voimme varmasti keskustella jatkossakin eikä minua haittaa, vaikka näkemyksemme törmäisikin, sillä on mielenkiintoisempaa keskustella, kun on erilaisia näkemyksiä.
Hyvää kesän jatkoa myös sinne!
Aletheias Anonyymi00052 kirjoitti:
Tämä asia on myös minun puolestani käsitelty. Voimme varmasti keskustella jatkossakin eikä minua haittaa, vaikka näkemyksemme törmäisikin, sillä on mielenkiintoisempaa keskustella, kun on erilaisia näkemyksiä.
Hyvää kesän jatkoa myös sinne!
AletheiasKiitos!
- Anonyymi00006
Elämä on
https://youtu.be/KFfBRA_bbe8
A horse with no name :)- Anonyymi00007
https://youtu.be/Jzp9rokTTwI Shit happens. Asenne ratkaisee…
-Thinksy (unohtui musalinkkiviestistä).
- Anonyymi00008
Vassareilla on aina tuo sama ajatusmalli, ettei voi itse tehdä mitään elämänsä parantamiseksi, vaan aina pitäisi muiden, tai jonkun jumalan hoitaa asiat, rahat ja asunto.
- Anonyymi00011
Let them -teoriassa annetaan ihmisen itsensä kokea pohjakosketus. Kaikki ulkopuolinen vääränlainen hyysääminen vain pitkittää kurjaa tilannetta.
-Thinksy - Anonyymi00012
No kuinka teidän menestyksen teologien, esim demarien kannattajien kosmeettisen hyvistelyn ja yhteiskunnallisen häbäaköiden jakelijoiden suhteen on? Hyvä yritys tamma. Sivusta Ps oot liian oikeustojuntta sinne varmaankin oikeasti vitsiä oli puolet ja totuutta sitäkin enemmän. T
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
No kuinka teidän menestyksen teologien, esim demarien kannattajien kosmeettisen hyvistelyn ja yhteiskunnallisen häbäaköiden jakelijoiden suhteen on? Hyvä yritys tamma. Sivusta Ps oot liian oikeustojuntta sinne varmaankin oikeasti vitsiä oli puolet ja totuutta sitäkin enemmän. T
Niin kerta kolmoisleuka
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Niin kerta kolmoisleuka
Kolmoisleuka 🤗😂
-Thinksy - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hyväsköiden* mutta niin, toivotaan että hienostuneet piirisi sallii vasemmistolaisuuden konstruktoomosen katkeran agendasi vuoksi. Eipä sillä että sekään porukka mm paikallistasolla mitään penaalin terävimpiä kyniä olisi, mutta kuitenkin
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hyväsköiden* mutta niin, toivotaan että hienostuneet piirisi sallii vasemmistolaisuuden konstruktoomosen katkeran agendasi vuoksi. Eipä sillä että sekään porukka mm paikallistasolla mitään penaalin terävimpiä kyniä olisi, mutta kuitenkin
Ainakaan tämä ressukka ei pelaa sentään enää natsikortilla rehellisempää tämä trässäys sentään
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Oot vissiin se T nainen jota J mies kaipaa?
- Anonyymi00027
9:47
Tuo on ihan virheellinen ajatus.
Kaikista poliittisista ryhmistä löytyy niitä, joita jokin tapahtuma on 'töytäissyt'.
Ihan tarpeetonta luokittelua tässä yhteydessä.
Vilma - Anonyymi00028
Anonyymi00012 kirjoitti:
10:03
Ihan virheellistä luokittelua.
Näyttöä olisi.
Vilma - Anonyymi00035
Anonyymi00027 kirjoitti:
9:47
Tuo on ihan virheellinen ajatus.
Kaikista poliittisista ryhmistä löytyy niitä, joita jokin tapahtuma on 'töytäissyt'.
Ihan tarpeetonta luokittelua tässä yhteydessä.
VilmaVasemmistolaisella se on geeneissä ja ideologiassa, ei ole yrittäjähenkeä ja taistelutahtoa, siihen yhdistettynä laiskuus ja tyhmyys, niin ollaan AP tilanteessa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Vasemmistolaisella se on geeneissä ja ideologiassa, ei ole yrittäjähenkeä ja taistelutahtoa, siihen yhdistettynä laiskuus ja tyhmyys, niin ollaan AP tilanteessa.
Höpöhöpö.
Monella on todella pitkä työura.
Olet ikävän asenteellinen.
Vilma
Puhutaanko kotirouvista?
- Anonyymi00017
Mutta joskus sitä kaipaa vaan myötätuntoa. Sitä, että joku kuuntelee. On ihminen ihmiselle. Halaa ja rakastaa sellaisena, kun on. Toivon aloittajalle sellaista.
Näin lomalla tulee taas tänne kommentoitua enemmän. Pitää lähteä lenkille tuulettumaan...
Olen yliempaattinen ihminen, että toisten huolet ja surut tarttuu minuun… voikaa hyvin 😘
-Thinksy - Anonyymi00024
Huono-osaisuus on oman pään sisällä. Jos itse kokee itsensä jopa välillä onnelliseksi vaikka juuri ja juuri riittää rahat päivittäiseen elämään, hän ei ole silloin huono-osainen koska ei tunne niin.
- Anonyymi00044
Niinhän se on. Ja niinkin, että suunnilleen jokainen meistä tuntee joskus saaneensa huono-osaisuutta osakseen, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Se on pelkkä tunne, joka kumpuaa "jostain". Murhe siitä, ettei kaikki ole aina täydellisesti.
- Sheena
- Anonyymi00025
"Armon valtaistuimen eteen!
Koska meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden, Jeesus, Jumalan Poika, pysykäämme tässä tunnustuksessa. Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin. Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme."- Anonyymi00029
Joo. Mutta ottakaahan mallia.
Hän kaatoi koronkiskurien pöydät.
Meillä KD tukee porvarillista elämää ja joulun alla ääni hiukan värisee.
Vilma
Yliempaattisuus ei auta yhtään, jos jonkun ihmisen rahan käyttö on harkitsematonta, impulssiivistä.
Harkinta puuttuu.
- Anonyymi00026
Minun kohtlaoni on tulottomuus.
Vaikka perintöä sainkin, niin mitään tuloja ei ole.
Tuloistahan 99% ihmisistä maksaa laskut ja menot, eikä säästöistä ei ole sellaisia tuloja.
En edes tiedä miltä tuntuu joku yli 10€tuntipalkka puhumattakaan yli 30€ tuntipalkasta.
Eikä vedonlyönnistäkään ole tuloja, jouluna oli pelikassa 50€, mutta nyt 38€ eli jos muutaman euron tienaisi, niin siihen menee monta kuukautta.- Anonyymi00042
Tulottomuus? Miten olet siihen päätynyt?
- Sheena - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tulottomuus? Miten olet siihen päätynyt?
- SheenaPS Jos on tuloton, pelikassan suuruus on tasan 0 euroa
- Sheena
Keskimääräinen tieto, poikkeuksia niukasti: Mitä korkeammat tulot, sitä todennäköisemmin pitää sitä omana ansionaan.
Pätee myös niihin, jotka ovat eläneet nousujohteisesti. Ajattelutapa usein muuttuu. Aluksi on ollut heikkojen puolella, mutta jos sattuu onnistumaan toimissaan, se onkin myöhemmissä puheissa omaa ansiota.
Luonnontieteellinen ajattelutapa pysyy aina samana, koska se ei perustu omiin tuntemuksiin.Aika moni asia voi olla kohtalon oikkua, mutta on paljon asioita, joihin voi itse vaikuttaa.
Kun esimerkiksi sairastuu vakavasti ja menettää sen myötä lähes kaiken, niin itsestä se on kiinni yrittääkö sieltä nousta.
Joskus tarvitaan läheisten tukea enemmän tai vähemmän, mutta oma asenne on se, jolla on loppupeleissä eniten merkitystä.Mustis 🖤, vaikka muuten arvostankin sinut korkealle, tässä asiassa luonnontieteellisen metodin tuntijana, populoijana ja puolestapuhujana, en voi olla yhtä mieltä kanssasi: vétō, niin kuin tämä latinaksi lausutaan, eli 'olen eri mieltä'.
- Anonyymi00041
Asenne ratkaisee. Ja tietysti ihmissuhteilla on merkitystä.
- Sheena rennosti.m kirjoitti:
Mustis 🖤, vaikka muuten arvostankin sinut korkealle, tässä asiassa luonnontieteellisen metodin tuntijana, populoijana ja puolestapuhujana, en voi olla yhtä mieltä kanssasi: vétō, niin kuin tämä latinaksi lausutaan, eli 'olen eri mieltä'.
Ihan vapaasti voit olla erimieltä.
Anonyymi-ap, aloituksesi on täyttä asiaa. Onnittelen sinua selkeästa asioiden hahmottamisesta!
- Anonyymi00037
En minäkään välitä lähteä ohjeistamaan aloittajaa että omasta itsestå kiinni. Kai sinulla joku teoria mitä pitäisi yrittään tehdä?
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
En minäkään välitä lähteä ohjeistamaan aloittajaa että omasta itsestå kiinni. Kai sinulla joku teoria mitä pitäisi yrittään tehdä?
No.
Entä jos haalisi kaikenlaisia töitä ja tekisi jonkin suunnitelman, että tuon ajan kestän vaikka hampaat irvessä päällä seisten, edellyttäen, että oma fyysinen kunto ja terveys on ok.
Miettikääs esim. tänne muuttaneita vietnamilaisia, jotka ovat todella työtekijöitä.
Entä kurdit, jotka paistavat ja paistavat ja paistavat pizzoja. (Soraa kuulee, mutta kuitenkin.)
Mielestäni pitää päästä alkuun ja jonkin motivaatiolaman yli.
Vilma
Jotain voi aikuinen tehdä itse. Ainakin etsiä neuvoja ja buustata itseensä halua tehdä.
- Anonyymi00040
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Avautuminen jumalalle voi auttaa, mutta ihmisen pitää hoitaa asiansa itse, muiden ihmisten/ihmisen avustuksella kenties, ei jumala niitä hoida.
Usein pelkkä oman kielteisen ajattelumallin muuttaminen auttaa paljon.
- Sheena- Anonyymi00047
Voi hyvänen aika sinun juttujasi
Kaikki jumalat ovat ihmisen luomia ja kaikki pyhät kirjat ihmisen sepittämiä.
Tekoäly kertoo maailmassa olevan 10 000 uskontoa, kaikilla on omat jumalansa, ne ainoat oikeat. - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Voi hyvänen aika sinun juttujasi
Kaikki jumalat ovat ihmisen luomia ja kaikki pyhät kirjat ihmisen sepittämiä.
Tekoäly kertoo maailmassa olevan 10 000 uskontoa, kaikilla on omat jumalansa, ne ainoat oikeat.Niin. Helppoa olisi oman kohtalonsa projisointi johonkin muualle.
- Anonyymi00053
Hyvä Sheena, ajattelen samoin.
- Anonyymi00045
Omalta osaltani se korkein ei ole mikään satuhahmo valkealla ratsulla joka tulee pelastamaan kun vain odottelee. Oma uskoni ei katso onko köyhä vai rikas ja näyttäytyy osaisuuden myötä oikealla tavalla.
Tämä usko näyttää hetkittäin niin hyvässä kuin pahassa jotain kaunista minkä ymmärtää vasta kun ei odota omaan elämään tulevaa parannusta ulkoapäin. - Anonyymi00051
en usko, ei ole olemassa kohtaloa, eivätkä omat valintasikaan vaikuta mihinkään.
'Omat valinnat' vaikuttavat, vaan niitä ei aiheuta 'vapaa tahto' vaan 1) kausaliteetti ja 2) sattuma.
Luonnontieteelisten tutkimusten tulos eli TEORIA, joka nauttii edistyneitten tutkijoiden konsensusta eli yhteistä hyväksyntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2542134
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2641266- 211231
- 41806
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i125726Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤237709Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa231681- 54520
- 38458
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell43451