Universumissa. Pelkästään matka linnunradan halki kestää yli 100000 vuotta. Havaittavassa universumissa on noin 2000 miljardia galaksia. Galaksien väliset etäisyydet mitataan jopa miljardeissa valovuosissa.
Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että mihinkään ei mennä, eikä tänne pallolle tule eikä ole koskaan tullut ketään.
Typerin lause on : Missä kaikki ovat? Siellä missä mekin. Omilla palloillaan ja siellä pysyvät. Aivan sama miten kehittyneitä ovat. Etäisyydet ovat niin isoja ettei ihminen edes tajua sitä.
Valonnopeus on etananvauhtia
24
148
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Typerää on lähinnä uskonvarainen oletuksesi että niitä "jotain" on siellä "jossain".
Toisaalta, jo eteneminen lähellä valon nopeutta taisi tehdä ajalle jotain, vai mitä?
Joten miksi olettaa, edes teoreettisesti, ettei kukaan koskaan olisi valmis yksisuuntaiseen matkaan sinne jonnekin universumin halki? Toki paluuta sieltä kotiin ei enää ole, mutta eiköhän jo ihan maapalloltakin löytyisi riittävästi halukkaita, jos tuollaista vaihtoehtoa tarjottaisiin.- Anonyymi00004
Kyllähän se EST:n mukaan "taitaa" tehdä ajalle jotain tuollainen vauhti. Mutta huomaa kuitenkin, että kun Maasta lähtevältä ja sinne taas palaavalta avaruusmatkailijalta on kulunut esim. 20 vuotta niin maapallolla on saattanut vierähtää satoja, tuhansia jopa miljoonia vuosia matkaajan vauhdista riipuen.
Ei taitaisi olla kovin tuttu ympäristö maapallolla tuolle palaajalle. Minkähänlaista väkeä täällä asuisi? Olisi tuollainen matka mielekäs?
- Anonyymi00002
100 000 vuotta on itse asiassa lyhyt aika. Helppo vaikka täyttää universumi lähetteellä, jossa jaetaan kaikki tieto automaattitoistolla, viitteitä tällaisesta toiminnasta on, mutta koodin purku ei vielä onnistu.
- Anonyymi00003
Viitteitä toiminnasta on? 😂
- Anonyymi00005
Se vaan todistaa että avaruuden etanat on arvaamattoman nopsia.
- Anonyymi00006
Kun ei mistään mitään ymmärretä niin vastausten tasokin on separitasoa
- Anonyymi00007
Miksi te avaruustollot ette käsitä että maa on litteä ja avaruutta ei ole olemassa. Raamatusta löytyy totuus
- Anonyymi00012
Tollo ei tiedä että se raamattu on tehtailtu vatikaanissa.
- Anonyymi00008
En ole koskaan nähnyt noin nopeaa etanaa?
Etana tosin aikoinaan voitti silloisen netin siirtonopeuden kisan kun piti lähettää tiedosto toiselle koneelle...
Kyseessä oli viiva pöydässä ja jättietanalla oli kannettavanaan kyseinen tiedosto vs. se lähetettiin silloisen "netin kautta" !
Viivan ylitti ensin se etana jonka kokotiedosto oli saatavilla... - Anonyymi00009
Gravitonit kättelevät toisiaan valonnopeutta nopeammin! Oblivion stout...
- Anonyymi00010
Nykytietämyksellä minkään biologisen eliön ei kannata fyysisesti lähteä pitkälle, vaivalloiselle ja riskialttiille tähtien väliselle tutkimusmatkalle, mutta todennäköisesti ympäriinsä pitkin Linnunrataa viilettää tälläkin hetkellä kaikenlaista luotainta, droonia, probea tms.
- Anonyymi00011
Ei viiletä.
- Anonyymi00013
Aika on illuusio. Sitä ei itse asiassa ole olemassa. 3D:ssä luullaan kaikenlaista.
- Anonyymi00014
Mutta kuulemma aika pysähtyy valonnopeudessa ja sen takia matka galaksin halki ei vie lainkaan aikaa.
- Anonyymi00015
Fotoni kulkee kyllä nollatietä ja senitseisaika tuolla matkalla on kyllä nolla. Mutta tämä on eri asia kuin esim. maapallolla tuon fotonin lennon aikana kulunut aika.
- Anonyymi00016
Massa ei voi saavuttaa valonnopeutta. Teoriassa voi päästä aina lähemmäs ja lähemmäs, muttei koskaan valonnopeuteen. Ja nimenomaan teoriassa, koska mistä löytyisi sellainen energianlähde joka kiihdyttäisi kiihdyttämistään, ja mistä löytyisi sellainen suojamekanismi joka suojaisi hetkessä tappavaksi säteilyksi muuttuneen vastaantulevan vetyatomien määrän.
- Anonyymi00017
Etanan tajuaa joo, mutta valon nopeuskin on jo sellainen (7,5 x maapallon ympäri sekunnissa), ettei sitäkään oikein tajua.
- Anonyymi00018
Savorinen lentää usein ylivalonnopeudella. Viimeksi hänet ammuttiin vauhtiin Niuvan avaruuskeskuksesta.
- Anonyymi00019
Aikoinaan vitsailtiin, että lihapiirakka kahdella nakilla menee autosta läpi!
No kyse siitä, että kun nopeus nostetaan valonnopeuteen se on mahdollista!
1s ja maapallon ympäri 7,5 kertaa...
Kun riittävän suuret sakset käytössä niin Galaksin halkaisee sillä sekunneissa sen vaikka 100 000 tuhatta se valo sen matkan kulkee j,n,e... :D- Anonyymi00020
Ei halkaise. Ei se informaatio kulje saksen terää pitkin yli valonnopeudella.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei halkaise. Ei se informaatio kulje saksen terää pitkin yli valonnopeudella.
Kannattas kai sunkin miettiä näkökulmia muutenkin kuin tieteen kannalta. Sehän ei itse asiassa tiedä yhtään mitään. On vain pelkkiä virhearvioita. Joku AA on sanonut yhtä ja toista, mutta hänhän tunnustikin erehtyneensä joskus jne...
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kannattas kai sunkin miettiä näkökulmia muutenkin kuin tieteen kannalta. Sehän ei itse asiassa tiedä yhtään mitään. On vain pelkkiä virhearvioita. Joku AA on sanonut yhtä ja toista, mutta hänhän tunnustikin erehtyneensä joskus jne...
Johan oli tasokas kommentti! Ja että itse AA !
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Johan oli tasokas kommentti! Ja että itse AA !
Et taida tietää kuka oli kyseessä ja tasosta puheenollen, ei tuo omasikaan hirveitä tuntemuksia aiheuta.
- Anonyymi00024
Valon nopeus voidaan unohtaa! Valo ei liity mitenkään perusjuttuhin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.365842- 100842
- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei129551Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540