Itselataavat Toyotat vievät asiakkaita täyssähköiltä käytön helppoudella ja kokemuksella toimintavarmuudesta ja pitkästä käyttöiästä. Myös arvon säilyminen on iso vaikuttaja ostopäätöksessä.
Vastaukset 53
- Anonyymi00001
Hauska yritys, todellakin naurettava.
- Anonyymi00005
Ikäluokka yli 65 v ostavat Toyotoja vähentyneisiin ajoihin, ei kallista sähköautoa. Monelta puuttuu myös mahdollisuus halpaan lataukseen.
- Anonyymi00010
Juuri päinvastoin. Siis erittäin varteenotettava vaihtoehto. 😎
- Anonyymi00025
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ikäluokka yli 65 v ostavat Toyotoja vähentyneisiin ajoihin, ei kallista sähköautoa. Monelta puuttuu myös mahdollisuus halpaan lataukseen.
Ostavat ylihintaisen Tojotan . Vertaa Suomen hintoja vaikka Viroon .
- Anonyymi00028
Anonyymi00005 kirjoitti:
Höpö höpö. Minä olen 75-vuotias, ja ajan nyt toista vuotta sähköautolla. Sitä ennen meni 5 vuotta plugarilla. Toyotaa minulla ei ole ollut sitten 90-luvun laman.
- Anonyymi00045
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei kukaan tela Rami ymmärrä että auto voi olla aina kunnossa eikä tarvii jatkuvasti soitella teslalle tai odotella huoltomiestä
Montako kertaa sinun Tesla on huomattu huoltoon
- Anonyymi00002
Eikö sähköautojen määrä kasva kokoajan, vaikka maamme taloustilanne on heikko.
- Anonyymi00012
Sähkövatkain on työsuhde- ja leasingsopparilla varmaan ihan soiva peli. Omistukseen en ottais, koska Tojo TS on jo pihassa 😎
- Anonyymi00015
Onko 14000 uutta sähköautoa 5 kuukaudessa paljon?
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sähkövatkain on työsuhde- ja leasingsopparilla varmaan ihan soiva peli. Omistukseen en ottais, koska Tojo TS on jo pihassa 😎
Öljyvispilät katoavat.
- Anonyymi00026
Anonyymi00015 kirjoitti:
Onko 14000 uutta sähköautoa 5 kuukaudessa paljon?
Suomen autokantaan verrattuna todella vähän
- Anonyymi00003
Polttisuskovaiset rajoittaa Sähköauto Korjaamoiden laajentumis mahdollisuusksia....
- Anonyymi00006
Minkä toimivan sähköauton saa Yaris Crossin hinnalla?
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nammi Box pelastaa kansan uusilta Toyotoilta?
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-dongfeng-nammi-box-nyt-ei-jaa-ikava/ - Anonyymi00013
Miten niin rajoittaa ? Eihän "vatkaimia" korjata 😉
- Anonyymi00029
Anonyymi00006 kirjoitti:
Noitahan vertailtiin vasta TM:ssä. Rellu oli paras, Skoda seuraava ja Toyota jäi pronssille. Siitä vain itsekin vertailemaan.
- Anonyymi00030
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miksi Yaris Crossiin ei mahdu sisälle edes puolimittainen kääpiö?
- Anonyymi00041
Anonyymi00030 kirjoitti:
Miksi Yaris Crossiin ei mahdu sisälle edes puolimittainen kääpiö?
On muuten naurettavan näköinen auto. Ajoin Clion sellaisen viereen (ei sillä että olisi parempi) ja näytti se Yaris Cross tyhmältä. Siihen on lyöty vain pidemmät jouset mutta vannekoko on edelleen sama.
- Anonyymi00042
Anonyymi00029 kirjoitti:
Noitahan vertailtiin vasta TM:ssä. Rellu oli paras, Skoda seuraava ja Toyota jäi pronssille. Siitä vain itsekin vertailemaan.
Kaikki nuo "halvat" sähköautot ovat miniakulla varustettuja käyttökelvottomia romuja.
- Anonyymi00043
Kaikki hyvä mene kaupan ilman mainontaa
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
On muuten naurettavan näköinen auto. Ajoin Clion sellaisen viereen (ei sillä että olisi parempi) ja näytti se Yaris Cross tyhmältä. Siihen on lyöty vain pidemmät jouset mutta vannekoko on edelleen sama.
Kyllä 215/50 R18 on sellaista musiikkia korville, että kaasujalka nousee.
- Anonyymi00056
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kyllä 215/50 R18 on sellaista musiikkia korville, että kaasujalka nousee.
Valise auto, jossa on paneuduttu rengasmelun vaimennukseen. Ei sen tarvitse sisälle kuulua.
- Anonyymi00004
Toyota Gable Gate on Toyota hybridien luoma kutsumanimi luotettavalle hybridille.
Toyota ei vain saa sähköautojen tuotantoa käyntiin niin yrittää rahastaa vanhalla hybriditekniikalla. Toyota tukeutuu sähköautoissa todella vanhaan tekniikkaan.
Jos haluaa hyvän auton Toyota kannattaa jättää kauppaan. Valitettavasti.- Anonyymi00007
Norjassa Toyotan sähköautot sijoilla 3 ja 4 Teslojen jälkeen tänä vuonna ja CH-R+ kiipeää myös kohti kärkisijoja.
https://elbilstatistikk.no/ - Anonyymi00008
Kaapeliongelma liittyi vain nelivetoisiin RAV4 malleihin.
- Anonyymi00011
Toyota valmistaa autoja jotka menee kaupaksi...Siksi Toyota on Maailman suurin autovalmistaja. Miksi valmistaa autoja jotka ei mene kaupaksi??
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Toyota valmistaa autoja jotka menee kaupaksi...Siksi Toyota on Maailman suurin autovalmistaja. Miksi valmistaa autoja jotka ei mene kaupaksi??
Toyota on maailman suurin pa'kan valmistaja.
Paljon pitää myydä huijausvehkeitä että voi maksella korvauksia huijauksista.
katsotaanko oikeudenkänneistä määrättyjä sakkoja ja korvauksia viallisten autojen myymisestä. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Toyota on maailman suurin pa'kan valmistaja.
Paljon pitää myydä huijausvehkeitä että voi maksella korvauksia huijauksista.
katsotaanko oikeudenkänneistä määrättyjä sakkoja ja korvauksia viallisten autojen myymisestä.Kaikki uudet autot silloin paskaa, joista on ennen takuuajan loppua syytä hankkiutua eroon.
- Anonyymi00021
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kaapeliongelma liittyi vain nelivetoisiin RAV4 malleihin.
Ei liity.
- Anonyymi00019
Toyotan omistaneena voin sanoa, että ne on luottopelejä.
- Anonyymi00022
Useita erimerkkisiä autoja 80-luvulta saakka omistaneena voin sanoa että ne kaikki ovat olleet luottopelejä.
Toyota ei erotu muista muuten kuin että se on laiska, sisusta on ämpärimuovia, tojo on meluisa ajaa ja kallis huoltaa.
Nykyään vielä lisäksi se että Toyota ei osaa tehdä sähköautoja. Taito jonka kaikki muut osaavat. - Anonyymi00023
Monta Toyotaa omistaneena voin sanoa että ne on ihan pa*koja kaikki ollu.
Halvalla tehty huonoja ajaa. Ehkä ne kesti paremmin jokus -80 luvulla.
Enään en koskis edes vaikka maksettais. Aina olen omaan tarpeeseen löytänyt parempia autoja kuin Toyota. Tietysti on tyhmiä tietämättömiä ihmisiä jotka uskoo suosituksia.
Mutta Toyotan muka kestävyys on myytti. Toyota käyttää paljon muiden valmistamia moottoreita autoissa missä on Toyotan merkki. Ei se merkki tee siitä luotettavaa autoa.
Uusissa Toyota autoissa on todella usein hyytyvät infonäytöt. Toyota viat vain koitetaan pyyhkiä aina piiloon jotta maine ei menisi. Toyota on kuitenkin joutunut takaisinkutsun takia vaihtamaan 2-3v aikana 250 000 moottoria uusiin jq vaihdetut moottorit hajoaa toella vähän ajetteuina. Silti väität Toyotaa luotettavaksi autoksi. Mielenkiintoista todella. - Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Monta Toyotaa omistaneena voin sanoa että ne on ihan pa*koja kaikki ollu.
Halvalla tehty huonoja ajaa. Ehkä ne kesti paremmin jokus -80 luvulla.
Enään en koskis edes vaikka maksettais. Aina olen omaan tarpeeseen löytänyt parempia autoja kuin Toyota. Tietysti on tyhmiä tietämättömiä ihmisiä jotka uskoo suosituksia.
Mutta Toyotan muka kestävyys on myytti. Toyota käyttää paljon muiden valmistamia moottoreita autoissa missä on Toyotan merkki. Ei se merkki tee siitä luotettavaa autoa.
Uusissa Toyota autoissa on todella usein hyytyvät infonäytöt. Toyota viat vain koitetaan pyyhkiä aina piiloon jotta maine ei menisi. Toyota on kuitenkin joutunut takaisinkutsun takia vaihtamaan 2-3v aikana 250 000 moottoria uusiin jq vaihdetut moottorit hajoaa toella vähän ajetteuina. Silti väität Toyotaa luotettavaksi autoksi. Mielenkiintoista todella.Miksi hankit monta monta paskaa tojotaa?
- Anonyymi00024
"Monta Toyotaa omistaneena voin sanoa että ne on ihan pa*koja kaikki ollu."
Toyotan heikko kohta on 12V akku. Ei itse akku vaan se koko sähköjärjestelmä sen ympärillä. Mikään muu auto ei jätä niin usein kuskia jalkamieheksi kuin Toyota.- Anonyymi00027
Mutta, kuitenkin Hinausauton lavalla näkee vain Saksalaisia autoja!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00032
Pieni starttiboosteri mukaan niin ei tarvi hinausautoa. Tai no onhan niillä siellä hinausautossakin sellainen mukana, mutta on se kätevämpi kun on oma hanskalokerossa tai peräloosterissa.
- Anonyymi00034
Toyotan 12 V akussa eikä sen latausjärjestemssä ei ole mitään vikaa. Autoa vain pitää käyttää suositusten mukaisesti.
Olen jostakin lukenut, että itselataavassa hybridi-Toyotassa pitäisi olla virta päällä viikossa noin yhden tunnin ajan, niin silloin 12 V akku pysyy aina täydessä varauksessa. Mikäli autolla ajetaan päivittäin, niin tämä ohje tulee automaattisesti täytetyksi. Mikäli autolla ajetaan vähemmän, niin silloinkin autossa pitäisi olla virta päällä noin tunnin ajan, jolloin auto lataa itse 12 V akun täyteen lyöntiin. Ulkopuolista laturia tähän homaan ei tarvita. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Toyotan 12 V akussa eikä sen latausjärjestemssä ei ole mitään vikaa. Autoa vain pitää käyttää suositusten mukaisesti.
Olen jostakin lukenut, että itselataavassa hybridi-Toyotassa pitäisi olla virta päällä viikossa noin yhden tunnin ajan, niin silloin 12 V akku pysyy aina täydessä varauksessa. Mikäli autolla ajetaan päivittäin, niin tämä ohje tulee automaattisesti täytetyksi. Mikäli autolla ajetaan vähemmän, niin silloinkin autossa pitäisi olla virta päällä noin tunnin ajan, jolloin auto lataa itse 12 V akun täyteen lyöntiin. Ulkopuolista laturia tähän homaan ei tarvita.Aika harvakseltaan näyttää ajaessa lataavan, mitä nyt olen tuossa yhtä katsellut. Joskus käväisee hetken latausjännite päällä ja sitten tipahtaa pois. Mutta kun pistää parkkivaihteelle niin sitten lataa jatkuvasti. Kai tuossa joku softabugi on?
Tai no tekoäly oli sitä mieltä että akku paskana, josta smartti lataussysteemi hämääntyy luulemaan että akku on täynnä. Ja parkissa sitten toimii jotenkin eri tavalla. Lieneekö sitten akun vaihto kuitenkin kokeiltava. - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Olen jostakin lukenut, että itselataavassa hybridi-Toyotassa pitäisi olla virta päällä viikossa noin yhden tunnin ajan, niin silloin 12 V akku pysyy aina täydessä varauksessa. Mikäli autolla ajetaan päivittäin, niin tämä ohje tulee automaattisesti täytetyksi. Mikäli autolla ajetaan vähemmän, niin silloinkin autossa pitäisi olla virta päällä noin tunnin ajan, jolloin auto lataa itse 12 V akun täyteen lyöntiin. Ulkopuolista laturia tähän homaan ei tarvita.Eikös tuo sinun mielestäsi kuulosta yhtään oudolta vaatimukselta autolle vuonna 2026, kun Toyota ei käytä sitä 12V akkua edes virtaa vaativaan moottorin käynnistykseen kuten polttis.
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Aika harvakseltaan näyttää ajaessa lataavan, mitä nyt olen tuossa yhtä katsellut. Joskus käväisee hetken latausjännite päällä ja sitten tipahtaa pois. Mutta kun pistää parkkivaihteelle niin sitten lataa jatkuvasti. Kai tuossa joku softabugi on?
Tai no tekoäly oli sitä mieltä että akku paskana, josta smartti lataussysteemi hämääntyy luulemaan että akku on täynnä. Ja parkissa sitten toimii jotenkin eri tavalla. Lieneekö sitten akun vaihto kuitenkin kokeiltava.Mihin se itselataava kuluttaa seistessä sitä sähköä niin paljon. Onko kukaan mitannut kulutusta. Muissa autoissa kulutus on vain 20-30 milliamperia
- Anonyymi00047
Anonyymi00035 kirjoitti:
Aika harvakseltaan näyttää ajaessa lataavan, mitä nyt olen tuossa yhtä katsellut. Joskus käväisee hetken latausjännite päällä ja sitten tipahtaa pois. Mutta kun pistää parkkivaihteelle niin sitten lataa jatkuvasti. Kai tuossa joku softabugi on?
Tai no tekoäly oli sitä mieltä että akku paskana, josta smartti lataussysteemi hämääntyy luulemaan että akku on täynnä. Ja parkissa sitten toimii jotenkin eri tavalla. Lieneekö sitten akun vaihto kuitenkin kokeiltava.Joo no kyllä se akku oli tuossa huono. Uudella akulla pelaa latauskin järkevän oloisesti niin ajaessa kuin parkissakin. Ei enää tiputa jännitettä kun lähtee ajamaan.
En ole mittaillut kulutusta seisoessa, että onko sitä jotenkin erityisen paljon.
No ei tuo kuitenkaan ehtinyt jättää starttaamatta, mutta olisihan se varmaan joskus viimeistään ensi talvena hyytynyt jos ei olisi hoksannut sitä ennen.
Kannattaa varmaan välillä katella akun jännitettä vaikka tupakansytkämittarilla tai sieltä piilovalikosta. Noissa hybrideissä kun ei mitään startin hidastumistakaan tapahdu kun ilmeisesti joskus se vaan ei lähdekään "päälle" kun akku hiipuu liian heikoksi - Anonyymi00048
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tai no tekoäly oli sitä mieltä että akku paskana, josta smartti lataussysteemi hämääntyy luulemaan että akku on täynnä. Ja parkissa sitten toimii jotenkin eri tavalla. Lieneekö sitten akun vaihto kuitenkin kokeiltava.Koska hybridi-Toyotan 12 V akun latauksesta on niin paljon vääriä käsityksiä, niin olen nyt kuukauden aikana joka päivä seurannut 12 V akun napajännitettä. Olen ottanut mittarille sähkön tupakansytyttimen pistikkeestä, ja mittarina testissä olen käyttänyt tavallista vanhanaikaista kalibroitua kiertokelamittaria. Mittarin skaala on 0 - 15 V, joten se on aivan erinomainen tähän tarkkailuhommaan.
Nyt minulla alkaa olla riittävästi mittaustuloksia 12 V akun napajännitteen muutoksista ajon aikana. Testin perusteella näyttää siltä, että Toyotan insinöörit ovat tehneet todella fiksun DC/DC-muuttajan 12 V akun lataukseen. Minun 2017 mallisessa farmari-Auriksessa on takakontissa pienikokoinen hyytelöakku, joka ei ole milloinkaan temppuillut eli auto on kaikkien muiden Toyotien tapaan ollut aina laakin peli. Virta vain päälle ja menoksi.
Kun autoon laitetaan virta päälle, niin akkujännite nousee muutamassa sekunnissa arvoon 14,8 V. Kun autolla lähdetään ajoon, niin akkujännite on aika pitkään arvossa 14,8 V. Jos akun varaustila on hyvä, ja ulkolämpötila on korkea, niin tavallisessa ajossa akun napajännite laskee noin 10 muinuutin ajon jälkeen kestovarausjännitteeseen eli 13,6 V:iin. Jos tässä alkuvaiheessa käännetään rattia toistuvasti paljon, ja ajonopeus on samalla hyvin alhainen, niin akun napajännite nousee taas arvoon 14,8 V. Kun ajo jatkuu vielä pidempään, niin melkoisen nopeasti akun napajännite laskee taas kestovarausjännitteeseen 13,6 V.
Kun autolla ajellaan vaikka 100 - 150 km yhtä soittoa, niin akku on koko ajan kestovarausjännitteessä. Jos matkalla pitää kahvipaussin, niin matkaa jatkettaessa akun napajännite on aluksi 14,8 V, mutta muutaman minuutin ajon jälkeen se laskee taas kestovarausjännitteeseen. Eihän täyttä akkua kannata yliladata, koska akusta ei normaalissa ajossa oteta lainkaan virtaa. Kaikki 12 V jännitteellä toimivat auton laitteistot saavat sähkönsä suoraan DC/DC-muuttajasta.
Jos autoon jätetään pitkän ajon jälkeen virta päälle (vaihteenvalitsin laitetaan P-asentoon), niin silloin napajännite nousee taas arvoon 14,8 V. Pitkän maantieajon jälkeen saattaa olla viisasta jättää autoon vaikka 5 minuutin ajaksi virta päälle, niin silloin 12 V akku latautuisi taatusti ihan täyteen. Pitkällä matkalla akun napajännite on ollut 13,6 V, mutta täysin varattu akku kyllä pitää täyden varauksen tällä kestovarausjännitteelläkin. Jos joku kuitenkin pelkää akun varaustilan heikkenemistä talviolosuhteissa, niin turhan pelkotilan helpottamiseksi kannattaa silloin pitkän ajon jälkeen jättää autoon virrat päälle noin 5 minuutin ajaksi. Todella helppo konsti savuttaa mielenrauha. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Koska hybridi-Toyotan 12 V akun latauksesta on niin paljon vääriä käsityksiä, niin olen nyt kuukauden aikana joka päivä seurannut 12 V akun napajännitettä. Olen ottanut mittarille sähkön tupakansytyttimen pistikkeestä, ja mittarina testissä olen käyttänyt tavallista vanhanaikaista kalibroitua kiertokelamittaria. Mittarin skaala on 0 - 15 V, joten se on aivan erinomainen tähän tarkkailuhommaan.
Nyt minulla alkaa olla riittävästi mittaustuloksia 12 V akun napajännitteen muutoksista ajon aikana. Testin perusteella näyttää siltä, että Toyotan insinöörit ovat tehneet todella fiksun DC/DC-muuttajan 12 V akun lataukseen. Minun 2017 mallisessa farmari-Auriksessa on takakontissa pienikokoinen hyytelöakku, joka ei ole milloinkaan temppuillut eli auto on kaikkien muiden Toyotien tapaan ollut aina laakin peli. Virta vain päälle ja menoksi.
Kun autoon laitetaan virta päälle, niin akkujännite nousee muutamassa sekunnissa arvoon 14,8 V. Kun autolla lähdetään ajoon, niin akkujännite on aika pitkään arvossa 14,8 V. Jos akun varaustila on hyvä, ja ulkolämpötila on korkea, niin tavallisessa ajossa akun napajännite laskee noin 10 muinuutin ajon jälkeen kestovarausjännitteeseen eli 13,6 V:iin. Jos tässä alkuvaiheessa käännetään rattia toistuvasti paljon, ja ajonopeus on samalla hyvin alhainen, niin akun napajännite nousee taas arvoon 14,8 V. Kun ajo jatkuu vielä pidempään, niin melkoisen nopeasti akun napajännite laskee taas kestovarausjännitteeseen 13,6 V.
Kun autolla ajellaan vaikka 100 - 150 km yhtä soittoa, niin akku on koko ajan kestovarausjännitteessä. Jos matkalla pitää kahvipaussin, niin matkaa jatkettaessa akun napajännite on aluksi 14,8 V, mutta muutaman minuutin ajon jälkeen se laskee taas kestovarausjännitteeseen. Eihän täyttä akkua kannata yliladata, koska akusta ei normaalissa ajossa oteta lainkaan virtaa. Kaikki 12 V jännitteellä toimivat auton laitteistot saavat sähkönsä suoraan DC/DC-muuttajasta.
Jos autoon jätetään pitkän ajon jälkeen virta päälle (vaihteenvalitsin laitetaan P-asentoon), niin silloin napajännite nousee taas arvoon 14,8 V. Pitkän maantieajon jälkeen saattaa olla viisasta jättää autoon vaikka 5 minuutin ajaksi virta päälle, niin silloin 12 V akku latautuisi taatusti ihan täyteen. Pitkällä matkalla akun napajännite on ollut 13,6 V, mutta täysin varattu akku kyllä pitää täyden varauksen tällä kestovarausjännitteelläkin. Jos joku kuitenkin pelkää akun varaustilan heikkenemistä talviolosuhteissa, niin turhan pelkotilan helpottamiseksi kannattaa silloin pitkän ajon jälkeen jättää autoon virrat päälle noin 5 minuutin ajaksi. Todella helppo konsti savuttaa mielenrauha.Joo niin minäkin mittailin. Huonolla akulla aina ennen ajoon lähtöä 11.8 V accessory modessa. Ajamaan lähtiessä tuo 14V muutaman minuutin ja sitten tipahti 12,6 volttiin. P:ssä aina se 14V kuitenkin, ja kokeilin seisottaa noin jotain reilun puolen tunnin pätkiä. Mutta senkin jälkeen acc modessa laski aika pian taas sinne 11,8 volttiin.
Mutta nyt siis uudella akulla pelaa tuohon tapaan kuin kerroitkin. - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Joo niin minäkin mittailin. Huonolla akulla aina ennen ajoon lähtöä 11.8 V accessory modessa. Ajamaan lähtiessä tuo 14V muutaman minuutin ja sitten tipahti 12,6 volttiin. P:ssä aina se 14V kuitenkin, ja kokeilin seisottaa noin jotain reilun puolen tunnin pätkiä. Mutta senkin jälkeen acc modessa laski aika pian taas sinne 11,8 volttiin.
Mutta nyt siis uudella akulla pelaa tuohon tapaan kuin kerroitkin.Tuo olikin huvittavaa kun noita parkkilatauskokeiluja tein, jätin huoltamon pihaan lataamaan ja menin syömään, niin tuli mieleen että tätähän se olisi aina jos olisin sähköauton hankkinut, ja juuri tämän halusin välttää, mutta tässä sitä nyt ollaan.
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Tuo olikin huvittavaa kun noita parkkilatauskokeiluja tein, jätin huoltamon pihaan lataamaan ja menin syömään, niin tuli mieleen että tätähän se olisi aina jos olisin sähköauton hankkinut, ja juuri tämän halusin välttää, mutta tässä sitä nyt ollaan.
12 V akku oli siis viallinen, mutta auton DC/DC - muuttaja oli kunnossa. Viallisia akkuja pääsi melkoinen määrä tuotantoon, ja onhan siitä nyt vuosikausia väännetty kättä.
- Anonyymi00033
Eikös ne oo kuitenkin vähän niin kuin eri kohderyhmälle suunnattuja kuin ladattavat autot, eli niille/meille joilla ei ole kotilatauspaikkaa.
- Anonyymi00037
Täytän vuoden päästä klassisen Toyotavaarin iän, mutta en taatusti koskaan osta Toyotaa. Sen verran ole niiden kyydissä ollut ja arvostan autoissa ihan muuta kuin desin pienempää kulutusta, kovaa melua, surkeita istuimia ja outoa mutkittelua ja jousien pohjaamista kun kyydissä on useampi kyytiläinen.
- Anonyymi00040
Älä sano koskaan ei Toyotalle, älä ainakaan tuttujen kuullen, voit joutua häpeämään puheitasi. Kun kannat muutaman tonnin vuodessa premiumauton merkkikorjaamolle, niin voi mieli muuttua.
- Anonyymi00052
Minä olen tyytyväinen uuteen Lexukseeni. Kannattaa kokeilla Lexusta.
- Anonyymi00039
Vieläkö jotkut noita ostaa? Hulluja.
- Anonyymi00051
Lopetin Toyotalla ajamisen, kun Tesla tuli markkinoille. Nyt on perheessä kaksi Teslaa, Model 3, joka on ollut jo kauan. Sekä upouusi Model Y AWD Premium.
- Anonyymi00054
Aloittajalle tiedoksi että Toyota joutui myöntämään ettei saa vetyautoja kaupaksi ja teki u-käännöksen tuomalla noin 15 täyssähköautoa markkinoille viimeistään vuoden 2027 aikana. Toyota siis myöntää itsekkin lopulta että kansa haluaa ajaa täyssähköautoilla sillä ei se niitä muuten valmistaisi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-
Sen sijaan vetyfanaatikot käytännössä valehtelevat että vetyautot yleistyvät lähivuosina, mutta edelleen yli 20 vuoden yrittämisen jälkeen (myös Toyotan epäonnistuminen) jokaisessa maassa vetyautokanta on edelleen pyöreästi 0,0% ja vetyautojen nykyinen myynti olematonta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan- - Anonyymi00055
Toyotan sähköautot valtaavat omalla rahalla ostavien markkinat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3662948
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i1812372- 361882
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2801627- 541159
Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa276972Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤248816- 68767
- 47654
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell46591