Kerran söin hirmuna punajuurta ja kakkeli oli punaiseen vivahtavaa. Okei, mutta mistä se ruskea väri tulee? En syö mämmiä.
>Simiti<
Punajuuri värjää kakkelin
23
108
Vastaukset
Ruskea tulee lähinnä liian vanhojen punasolujen hävittämisen ja poiston kautta.
- Anonyymi00001
Mun punasolut on ihan varmana nuoria! Minäkin olen nuori. Ihan varmana olen! 😜
>Simiti< Anonyymi00001 kirjoitti:
Mun punasolut on ihan varmana nuoria! Minäkin olen nuori. Ihan varmana olen! 😜
>Simiti<Punasolun kestoikä on noin 4 kuukautta, eli niitä tuotetaan ja poistetaan jatkuvasti.
- Anonyymi00014
buddy-love kirjoitti:
Punasolun kestoikä on noin 4 kuukautta, eli niitä tuotetaan ja poistetaan jatkuvasti.
Joudun välillä luovuttamaan O rh neg vertani, koska muuten suonissani virtaa pian hyytelöä. On kiva olla hyödyksi, kun vereni käy kaikille.
Itsehän olen rasisti ja vain sama verityyppi kelpaa.
>Simiti<
- Anonyymi00002
Kyllä se värjää myös virtsulin.
🦄Juuri tuosta syystä eräänä aamuna kaivoin esiin mikroskoopin ja ihan vain siltä varalta, ettei kyseessä olisikaan punajuuresta johtuva reaktio.
Ei näkynyt verisoluja, joten tilanne oli ihan ok.- Anonyymi00010
buddy-love kirjoitti:
Juuri tuosta syystä eräänä aamuna kaivoin esiin mikroskoopin ja ihan vain siltä varalta, ettei kyseessä olisikaan punajuuresta johtuva reaktio.
Ei näkynyt verisoluja, joten tilanne oli ihan ok.Hyvä juttu. 👍
Niin, mutta jos verisolut olisivat pinkkejä, ne olisivat teoriassa voineet olla verisoluja. 🤔✨💖
🦄 Anonyymi00010 kirjoitti:
Hyvä juttu. 👍
Niin, mutta jos verisolut olisivat pinkkejä, ne olisivat teoriassa voineet olla verisoluja. 🤔✨💖
🦄Verisolut kyllä erottaa mikroskoopilla, eli kun niitä ei näy, niin huoli on poissa.
- Anonyymi00003
kakanvärjäämis-aineita on moniakin ja yleensä johtuvat niistä elintarvikeväreistä, kuin esim. joku juomakin oli joskus mikä tekee kakasta vihreää: Curacao-sininen liiköörijuoma.
- Anonyymi00012
Vihreä/sininen kakka olisi jo kuvaamisen arvoinen. Ei sitä muuten kukaan uskoisi.
>Simiti<
Mää olin parikyt vuotta sitten aivovenvuodon takia Meilahden lasareetissa pari viikkoo. Uloste tuli siel suunillens Tuurin Peltikeskuksen värikartan RR25, keltainen, mukaseks.
Johtuiko lie lääkkeistä vai lasareetin sapuskoista? Oli siinä ihmettä kerrakseen, ku M. A. Nummisen kaupunkimatkalla.
https://www.peltikeskus.fi/katto-ja-seinapellit/varikartta/- Anonyymi00004
Mulla on käsitys, että saksalaiset ovat ahkeria jätöstensä tarkkailijoita, mutta saattavat jäädä s24 taakse jälkeen.
Vilma - Anonyymi00005
Sun aivoista johtuu
- Anonyymi00008
18:56
Niin, että mikä johtuu aivoista?
- Anonyymi00006
Lääkehiili myös.
- Anonyymi00007
Kakan ruskea väri johtuu sappinesteestä ja sen sisältämästä bilirubiinista.
Mitä kakkasi kertoo terveydestäsi:
https://yle.fi/a/20-176097
- Sheena - Anonyymi00009
Kysy Persujen toimistolta, Tynkkynen ja Vigelius varmaankin tietävät tuon salaisuuden.
- Anonyymi00011
Kyllä kesäkurpitsamies simiti nämä tietää!
- Anonyymi00085
Anonyymi00011 kirjoitti:
Vuh vuh. Trollolloo. Mitäs sinne slummiin muuta?
- Anonyymi00087
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sun mummos huoraa ja säkään et ole isäsi kakara.
>Simiti<
- Anonyymi00057
milloinkahan julkaisevat tuon videdonkin missä Peteri oropo raiskaa vasasyntynyttä vauvss, imslkks immpiän..
- Anonyymi00089
Kun kaikki värit sekoitetaan, tulee ruskeeta.
Paitsi punajuuri.
Ketjusta on poistettu 72 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60814
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111773- 46660
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla215604- 42553
- 52536
- 76523
- 22506
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82483Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37480