Et jätä kuin sen lahon ja arvottoman tönösi, mitä tuhlasit vuosikymmeniä perintörahoja.
Olet idiootti ja luulet seinäperinnön olevan hyvä. Ei ole, se on turha taakka. Tulkaa wanhat persut jo vihdoin tälle vuosituhannelle.
Persuja äänestää 70 vuotiaat rassenasset ja kaipaa -30 luvun fasistiaikoja.
>Simiti<
Luuletko jättäväsi hyvän perinnön?
50
274
Vastaukset
- Anonyymi00001
Paras perintö lapsille mitä vanhemmat voivat antaa on avoin elämänkatsomus.
Malli jossa henkilö itse havannoi ympäristöään, tehden niistä omia päätelmiä.
Rohkeus ja luottamus itseensä suhteessa vallitsevaan ympäristöön. Ympäristö voi muuttua, tulee olla myös muuntautumiskykyinen ja voida silti hyvin. Henkinen perintö on maallista tärkeämpi?
AV- Anonyymi00002
Uli uli perse. Mutku sanna... Uli uli ja vuh vuh vitun pellejuntti.
- Anonyymi00034UUSI
Henkiseen perintöön voi itse vaikuttaa.
Vanhemmat voivat "antaa" avoimen elämänkatsomuksen, jos lapsi ottaa sen vastaan. Vastaanottamiseen liittyy kosolti muita asioita, jotka voivat haitata vastaanottamista tai estää sen. Ja toisaalta hyvinkin tiukkapipoisten putkinäköisten vanhempien lapsista saattaa tulla avarakatseisia, muut ihmiset huomioivia.
- Anonyymi00003
Suomalaisten puolueiden äänestäjäkunnassa on selkeitä ikäeroja, jotka painottuvat seuraavasti:
Vihreiden, Vasemmistoliiton ja Perussuomalaisten kannattajakunta on nuorempaa. Erityisesti Vihreät ja Vasemmistoliitto vetoavat vahvasti alle 35-vuotiaisiin.
Kokoomus kerää laajasti kannatusta etenkin työikäisessä väestössä (noin 35–50-vuotiaat), mutta myös nuorissa aikuisissa.
SDP ja Keskusta nojaavat vahvasti vanhempiin ikäluokkiin. Kummankin puolueen äänestäjistä suuri osa on yli 55-vuotiaita tai eläkeikäisiä.- Anonyymi00007
Miksi trollaat? Mutuja faktoina esittävät eniten 70 vuotiaat persuäänestäjät. Nuoret eivät kiinnostu vanhusten trolli rasistifasisti paskasta.
Paras neuvo minkä olen saanut perinnön suhteen: "Siirrä omaisuutesi vähitellen jälkipolville vielä eläessäsi."
- Anonyymi00020
Tämä on hyvä neuvo, mutta sinkut palstalla luonnollisesti väärässä paikassa.
Sinkku käyttää rahansa itseensä ja onnen tavoitteluun.
PS. Sinkkuja eivät ole eronneet eivätkä lesket. Anonyymi00020 kirjoitti:
PS. Sinkkuja eivät ole eronneet eivätkä lesket.Tuon neuvon voi lukea miten haluaa. "Käytä rahasi viinaan ja huoriin, sillä lopulta ne päätyvät kuitenkin poliittisen eliitin taskuihin."
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
PS. Sinkkuja eivät ole eronneet eivätkä lesket.Sinkkuja on myös eronneet ja lesket.
- Anonyymi00004
Joku loppusijoituslaitos myy kaiken omaisuuteni saadakseen hoitomaksut katettua. Ei jää perittävää.
xLiner- Anonyymi00016
Totesin tuossa aiemmin, että minun takia ei tarvi kalliita hautajaisia. Pahvilaatikko ja komposti riittäköön.
Joku mokoma huomautti, ettei se ole laillista. Miksi ei ole laillista? Hölmöä.
>Simiti<
- Anonyymi00005
Jossain on asuttava,pitäisikö maksaa kalliita vuokria kun voi vetää lonkkaa perintö mökissä ja jättää sen yhteiskunnalle kun kuolla kupsahtaa.Ilmaista asumista 60v.
- Anonyymi00008
Tiemaksu, jätemaksu, vesi, sähkö, vakuutus, kiinteistövero, remontit, kodinkoneet. Ei se nyt ihan ilmaista ole.
- Anonyymi00006
jos viimeinen tahtosi on että sinusta ei jää mitään kaikki on tuhottava, testamentissa, jos lukee
mutta kukaan yli 40-vuotias on jo mielenterveydellisesti nin epäpätevä laatimaan testamenttia joten on mitätön. - Anonyymi00009
Simti? Mitä ihmettä?
Persuraivoa? Miksi? - Anonyymi00010
Perintömökissä asuminen on silkkaa raatamista,
rahat ja terveys menee.
Kaiken joutuu tekemään itse. - Anonyymi00011
Miksihän aloituksesta huokuuu ilkeys ja kateus. En tiedä.
- Anonyymi00012
Ei ole lahoa tönöä. Velaton kaksio löytyy Helsingin lähiöstä. Lisäksi sijoituksia sähköisessä muodossa kuusinumeroinen summa. Perillisiä ei ole kuin pari sisarusta lapsineen. Heilläkään ei pikkurahan puutetta tietääkseni ole. Kai se pitäisi testamentti tehäd johonkin hyväntekeväisyyteen, ettei kaupungin ja valtion ahneet suhmuroijat ryöstä kaikkea itselleen, kuten on valitettavan monelle varakkaalle yksineläjälle käynyt...
- Anonyymi00013
Miksi olet jäänyt yksin?
- Anonyymi00026
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi olet jäänyt yksin?
Miten niin edellinen yksin? Sisarukset ja heidän lapset on ja ystäviäkin saattaa. Moni on parisuhteessa yksinäisempi.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi olet jäänyt yksin?
Jäädä yksin?
Erikoinen sanonta. Se voi olla myös valinta.
Onko siellä jollain epatiapulmaa?
En jätä maallisesti arvokasta perintöä, mutta psyykkisesti ja henkisesti koitan jättää heille ymmärryksen, miten paljon tärkeämpää on löytää elämänkauneus ja arvo muusta kuin ihmisen tuottamasta materiasta ja ahneudesta.
Vaikket omista mitään maallista, voit olla onnellinen ja omistaa viisauden myötä luonteen, jolla olet elämäsi kingi, pärjääjä, selviytyjä, vapaa kahlitsevista muitten tyrkyttämistä kahleista psyykkisesti ja kyllä, fyysisestikin. Oman elämäsi herra.- Anonyymi00015
Kaunis ajatus, mutta tulet tarvitsemaan sitä pahaa rahaa iäkkäänä, jos et satu kuolemaan saappat jalassa. Puolet työpaikoista poistuu. Vähäisistä verotuloista käydään pian entistä kovempaa kamppailua.
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaunis ajatus, mutta tulet tarvitsemaan sitä pahaa rahaa iäkkäänä, jos et satu kuolemaan saappat jalassa. Puolet työpaikoista poistuu. Vähäisistä verotuloista käydään pian entistä kovempaa kamppailua.
No minulla on silleen asiat hyvin, etten tarvitse paljoa rahaa pärjätäkseni. Osaan soveltaa ja käyttää päätäni, se mitä en saa rahalla teen soveltaen itse. Oppinut elämään mahdollisimman paljon keskittyen omiin kykyihini ja voimavaroihini, niin ettei elämäni romahda ilman infraa ja rahaa.
Jos elämä on sittenkin vielä mahdotonta, mikään pakko ei myöskään ole vaan elää ja kitua. Kuolema on ihan hyvä vaihtiehto sille, että kituisi tai olisi muiden armoilla.Tökstöksnöö kirjoitti:
No minulla on silleen asiat hyvin, etten tarvitse paljoa rahaa pärjätäkseni. Osaan soveltaa ja käyttää päätäni, se mitä en saa rahalla teen soveltaen itse. Oppinut elämään mahdollisimman paljon keskittyen omiin kykyihini ja voimavaroihini, niin ettei elämäni romahda ilman infraa ja rahaa.
Jos elämä on sittenkin vielä mahdotonta, mikään pakko ei myöskään ole vaan elää ja kitua. Kuolema on ihan hyvä vaihtiehto sille, että kituisi tai olisi muiden armoilla.Itsehän sitä elämänsä hinnan määrittää.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Itsehän sitä elämänsä hinnan määrittää.
Mun filosofiani on heidän filosifian kaltainen.
"Eksistentialismi (Jean-Paul Sartre & Albert Camus)
Itse luotu merkitys: Elämällä ei ole annettua tai valmista arvoa ulkopuolelta.
Vapaus ja vastuu: Ihminen määrittää oman elämänsä arvon ja tarkoituksen omilla valinnoillaan.
Tyhjyys: Elämä on pohjimmiltaan merkityksetöntä, kunnes yksilö itse antaa sille sisällön."Tökstöksnöö kirjoitti:
Mun filosofiani on heidän filosifian kaltainen.
"Eksistentialismi (Jean-Paul Sartre & Albert Camus)
Itse luotu merkitys: Elämällä ei ole annettua tai valmista arvoa ulkopuolelta.
Vapaus ja vastuu: Ihminen määrittää oman elämänsä arvon ja tarkoituksen omilla valinnoillaan.
Tyhjyys: Elämä on pohjimmiltaan merkityksetöntä, kunnes yksilö itse antaa sille sisällön."Ihmisiä on kyllä monin eri keinoin ja konstein ihmisten toinesta koitettu ottamaan elämänsä arvo ulkopuolelta, muitten asettamin ehdoin ja arvoin. Mutta en ole ihmistyyppiä joka taipuu siihen, määritän itse itselleni, ei muut. Muut saa tehdä myös kuten tahtoo.
- Anonyymi00014
jos jättää jonkin asunnon perinnöksi niin siitä tulee joku kuin kirous ja velkataakka.
- Anonyymi00017
Niistä tönöistä ei pääse ikinä eroon, mutta kulut ja verot pysyy.
>Simiti< - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Niistä tönöistä ei pääse ikinä eroon, mutta kulut ja verot pysyy.
>Simiti<Kyllä ne voi polttaa.
- Anonyymi00019
Jotkut 50 luvulla syntyneet kuvittelevat tekevänsä hyvin jättäessään talonsa perinnöksi. Eivät tee muuta kuin harmia ja kuluja.
Itse myin velattoman osakkeeni ja laitoin arvopapereihin. Tällä hetkellä +8,5% eikä kuluja, työtä ja tuskaa.
Vanhoille pöljille vuokra on joku kirosana ajattelematta helppoutta ja huolettomuutta. Räkä poskella ja niskasi limassa on sinun asuttava...
>Simiti<- Anonyymi00021
Minulle oma rauha ja asumisen itsenäisyys on aika tärkeää. Asuin 10 vuotta vuokralla rauhattomassa neuvostokuutiossa. Kiitos ei enää! Jos vanhaksi elän, niin toivottavasti löytyy rauhallinen ja edullinen rivitalokämppä loppuiäksi, kun tästä vanhasta talosta häivyn.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Minulle oma rauha ja asumisen itsenäisyys on aika tärkeää. Asuin 10 vuotta vuokralla rauhattomassa neuvostokuutiossa. Kiitos ei enää! Jos vanhaksi elän, niin toivottavasti löytyy rauhallinen ja edullinen rivitalokämppä loppuiäksi, kun tästä vanhasta talosta häivyn.
Sanoisin tähän, että ei siitä vanhasta talosta tarvitse edes häipyä, jos kyvyt ja rahat riittää siinä asumiseen. Palveluja voi ostaa myös vanhaan omakotitaloon.
Miksi sitä asumista ajatellaan Suomessa sijoituksena tai sitä mitä perillisille jää?
Kyllä ihmisen kuuluu tykätä elämästään ja asua niin kuin tykkää. Perilliset voivat tehdä sitten omat rahansa ja valintansa.
Meidän lapsettomienhan tämä on helppo sanoa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00028UUSI
Niinkö sitten oikein kuvittelet, että ihmiset ihan piruuttaan jättää perintönä harmeja ja kuluja? Olisi se kai parempi ettei minkäänlaista perintöä jäisi, ainakaan sinulle.
Jos ihmisellä on talo, jossain hänen on asuttava senkin jälkeen, jos olisi myynyt talon. Ota itsekäs ihminen myös huomioon, että moni eläkeläinen saa nettona 1300 euroa eläkettä jos sitäkään, siitä ei kovin maksella edes yksiön vuokraa eikä ole tilaa lasten tai lasten lasten tai ylipäänsä kenenkään vierailuihin.
Tehdäänpä nyt niin, että asut siellä missä asut etkä puutu toisten asumisiin etkä perintöihin.
- Anonyymi00023
Perinnön kenelle? Tämä on sinkut-palsta.
- Anonyymi00029UUSI
Sinkuilla on useinkin lapsia.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Sinkuilla on useinkin lapsia.
Ne on sitten eronneita eikä sinkkuja.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ne on sitten eronneita eikä sinkkuja.
Eikä ole vaan sinkkuja.
Sinkulla voi olla kanssaan tai muualla asuvia lapsia.
Vaikka sinkulla ei olisikaan lapsia niin hänellä on hyvinkin usein perillisiä.
- Anonyymi00024
Riippuu niin paljon tilanteesta, muodostuuko kiinteistöstä perillisille taakka vai ei. Usein on ihan fiksua jossain vaiheessa elämää myydä omistamansa kiinteistö ja muuttaa vuokralle. Saadut rahat voi sitten sijoittaa miten parhaaksi katsoo.
Jos taas kiinteistö sijaitsee alueella, jossa sen saa helposti myydyksi koska tahansa, ei kiinteistöstä ole niin suurta tarvetta päästä eroon. Minä asun juuri tällaisella alueella, joten en ole harkinnut myyntiä sen takia, että perilliselleni aiheutuisi tästä jotain harmia. Olen myös huomioinut henkivakuutuksessani asuntoni vaikutuksen esim niin, että vakuutus kattaa asuinmenot riittävän pitkäksi aikaa, jotta kuluista ei muodostu taakkaa lapselleni.
On fiksua varautua, mutta ei näistä myöskään liikaa kannata etukäteen murehtia. Tärkeintä on mielestäni, että hoitaa taloutensa niin, ettei jää kauheasti sotkuja perillisille selvitettäväksi.
Aletheias- Anonyymi00031UUSI
Kun äitini pääsi hoitokotiin 95-vuotiaana, minä ja sisarukseni myimme talon, lapsuudenkotimme. Se oli raskasta. Äitini rakasti taloa, olihan se isäni 50-luvulla rakentama ja minullakin siihen liittyi koko elämä. Äitini asunut siinä yli 60v.
Talon tyhjentäminen ja myyminen oli tosiaan jo sinänsä rankkaa. Rankemmaksi sen teki, kun DVV liittyi tiivisti asiaan, muutaman kerran paloi käämi heidän väännöistään. Mutta se vain kasvatti elämänkokemusta. - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kun äitini pääsi hoitokotiin 95-vuotiaana, minä ja sisarukseni myimme talon, lapsuudenkotimme. Se oli raskasta. Äitini rakasti taloa, olihan se isäni 50-luvulla rakentama ja minullakin siihen liittyi koko elämä. Äitini asunut siinä yli 60v.
Talon tyhjentäminen ja myyminen oli tosiaan jo sinänsä rankkaa. Rankemmaksi sen teki, kun DVV liittyi tiivisti asiaan, muutaman kerran paloi käämi heidän väännöistään. Mutta se vain kasvatti elämänkokemusta.Lapsuudenkodin tyhjentäminen ja myyminen on aina rankka kokemus. Olen itse tehnyt saman ja se oli henkisesti todella vaikea prosessi. Toki myös fyysisesti, kun 40 vuoden aikana kertyneet tavarat piti saada jonnekin ja sitä tavaraa riitti.
On varmasti vaikeaa käydä asioita läpi, kun DVV on mukana kaikessa. Me myimme lapsuudenkotimme vasta molempien vanhempiemme kuoltua, joten prosessi sinänsä oli täysin meidän käsissämme. Byrokratiaa riittää silti aina ja se on aina kuluttavaa.
Aletheias
Aletheias - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Lapsuudenkodin tyhjentäminen ja myyminen on aina rankka kokemus. Olen itse tehnyt saman ja se oli henkisesti todella vaikea prosessi. Toki myös fyysisesti, kun 40 vuoden aikana kertyneet tavarat piti saada jonnekin ja sitä tavaraa riitti.
On varmasti vaikeaa käydä asioita läpi, kun DVV on mukana kaikessa. Me myimme lapsuudenkotimme vasta molempien vanhempiemme kuoltua, joten prosessi sinänsä oli täysin meidän käsissämme. Byrokratiaa riittää silti aina ja se on aina kuluttavaa.
Aletheias
AletheiasLapsuudenkodin tyhjentäminen on tosiaan rankkaa. Itsekin tyhjensin ja myin vielä vanhemman eläessä. Vanhemman kuoleman jälkeen riitti vielä verokarhun kanssa asiointia yllinkyllin. Olisiko pari vuotta mennyt, sitten alkoi tavallinen arki.
- Sheena - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Lapsuudenkodin tyhjentäminen on tosiaan rankkaa. Itsekin tyhjensin ja myin vielä vanhemman eläessä. Vanhemman kuoleman jälkeen riitti vielä verokarhun kanssa asiointia yllinkyllin. Olisiko pari vuotta mennyt, sitten alkoi tavallinen arki.
- SheenaTuo saattaa yllättää, miten paljon kaikenlaista asianhoitoa ja byrokratiaa perinnön käsittelyyn saattaa liittyä. Meillä oli onneksi kohtuullisen simppeli tilanne, eikä ollut mitään monimutkaisia kuvioita omaisuuden suhteen ja me sisarukset olimme kaikesta niin samoilla linjoilla, ettei mistään tarvinnut tapella. Tässä mielessä pääsimme siis helpolla.
Se on ehkä kaikista kamalinta, jos perillisten välille syntyy kahnausta siitä, miten asiat on paras hoitaa.
Aletheias
- Anonyymi00025
Tämän ketjun aloittaja on itse persaukinen, hulluuseläkkeellä oleva nuorehko työnvieruksoja, suku samanlaisia, ei tule perintöjä kenellekään, köyhyys jatkuu. Siksi katkerana postailee typeriä fantasioitaan, että kaikki muutkin olisivat yhtä surkeassa tilanteessa.
Meidän suvussa on toisin, aina jälkipolvi saa edellistä isommat perinnöt, on viihtyisät ok-talot ja sijoitukset, mahdollisuus nauttia elämästä, ilman että täytyy lusia samoissa kommuuneissa somalien ja mustalaisten kanssa.- Anonyymi00027
Nuorehko! Tuo sentään osui kohdalleen!
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Nuorehko! Tuo sentään osui kohdalleen!
Tarkoitat että nuorehko oli huti, kaiken muun oletkin palstalla itse aiemmin kertonut.
- Anonyymi00032UUSI
Persuna asun ilmaiseksi simitin päässä :D
- Anonyymi00036UUSI
Persut näemmä pelottaa sinua vallan kamalasti.
- Anonyymi00040UUSI
Olipa ikävä aloitus.
Mitä sinä jätät rahalliseksi perinnöksi, entä henkiseksi?
- Sheena No, kuhan ei jää velkaa ja mielellään niin, että jälkikasvu saa kustannettua hautaamiseen liittyvät kulut. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2661647Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141632- 1351231
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251124- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525