Kummallista hyödyttömyyttä

Eräs vähemmistön äänekäs ääriryhmä väittää, että miehet ovat tarpeettomia.

Kuitenkin miehet maksavat yli puolet veroista, myös yksinhuoltajasiskojen avustuksista ja lasten päivähoitoon ja muista uuden sukupolven kustannuksiin menevistä kuluista.

Jos kuvittelisimme yhteiskunnan, jossa olisi vain muutama mies naisten seksitarpeita tai keinosiemennystä varten, ymmärrämme ettei olisi mahdollista käyttää siskojen avustuksiin mitään, koska miesten puuttuessa verokertymä olisi liian heikko.

Olisimme ennen sotia vallinneen tilanteen tai suorastaan takapajuisen maan tasolla, kuten maamme itsenäistyessä.

Olisiko tämä todella ihanne, vai johtuuko puhe vain katkerasta miesvihasta?

46

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

luo9jmn åedomttemtom aöelsoamterpm tpom,omtaja

• Anonyymi00002
      UUSI

Jokainen mies-vihaaja ei olisi syntynyt ilman miestä ja jokainen nais-vihaaja ei olisi syntynyt ilman naista (and the mic drops 🎤🤏). Linkitin muutes frendilleni miehen ja naisen välistä intiimiä kanssakäymistä äsken. Miks? Siks. Siks ku MÄ VOIN ja MÄ HALUAN. MÄ! Oon halukas. Ehkä jokapäiväinen sinkinsyöntini on alkanut kantamaan vihdoin hedelmää. -💊-.

• Anonyymi00003
      UUSI

Vähemmän verokertymää mutta myös vähemmän kuluja. +-0

• UUSI

00003, ei +-0, koska naisten täytyy nauttia enemman avustuksia kuin miesten jo nyt, mutta yhteiskunnan uudentamisen eli syntyvyyden hoitaminen ennallaan olisi aivan ylivoimainen tehtävä tehtävä ilman avustuksia.

• Anonyymi00007
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

00003, ei -0, koska naisten täytyy nauttia enemman avustuksia kuin miesten jo nyt, mutta yhteiskunnan uudentamisen eli syntyvyyden hoitaminen ennallaan olisi aivan ylivoimainen tehtävä tehtävä ilman avustuksia.

Jos koko maailmassa olisi n. puolet vähemmän populaa, olisi syntyvyys varmasti pienempää kaikkialla, eikä sen olisi järkevääkään yrittää pysyä samassa volyymissa kuin nyt, samoin talousjärjestelmä avustuksineen muotoutuisi tod näk. tukemaan tämän kaltaista maailmaa. Huom. en ota kantaa siihen pitäisikö näin olla, totean vain kuinka menisi.

• Anonyymi00004
      UUSI

Tämä oppi ei enää puhuttele nuorta sukupolvea kuin ennen, koska on tullut jo kokemusta, että se ei toimi.

• UUSI

En ymmärrä mies- enkä naisvihaa. Vaikka olenkin joskus ollut elämäntilanteessa, jossa olen kironnut kyseisen miehen, niin mielestäni se on vain kyvyttömyyttä käsitellä omia tunteitaan, jos alkaa vihaamaan kokonaista sukupuolta. Miehet ja naiset ovat yksilöitä. Aina.

• UUSI

Mustis🖤, olen täsmälleen samaa mieltä. Mielestäni naiset ovat ihania🌹👀, mutta en pysty arvioimaan miehiä naisten silmin.

Kannatan kuitenkin tinkimätöntä tasa-arvoa, en ajatusta, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet, jota pienessä ääriryhmässä väitetään. Kaikkein raivoavimmat jopa väittävät, että miehet ovat tarpeettomia.

• UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Mustis🖤, olen täsmälleen samaa mieltä. Mielestäni naiset ovat ihania🌹👀, mutta en pysty arvioimaan miehiä naisten silmin.

Kannatan kuitenkin tinkimätöntä tasa-arvoa, en ajatusta, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet, jota pienessä ääriryhmässä väitetään. Kaikkein raivoavimmat jopa väittävät, että miehet ovat tarpeettomia.

Ehkä ovat vain niin pettyneitä kokemustensa kautta. Kaikilla ei koskaan synny hyviä kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. En tiedä, arvioin vain. Ehkä sellanen vihaaja on parempi vastaamaan.

• Anonyymi00016
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Jos tietäisit mitään todellisuudesta, niin naiset ovat vielä hyvin kaukana tasa-arvosta. Pelkästään lähisuhdeväkivallantilastot kertovat tästä.

• UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jos tietäisit mitään todellisuudesta, niin naiset ovat vielä hyvin kaukana tasa-arvosta. Pelkästään lähisuhdeväkivallantilastot kertovat tästä.

00016, jos pidät ehtona tasa-arvon syntymiselle jonkin rikollisuuden lajin poistumista, se ei toteudu ikinä.

Kuitenkin nykymiehetkin pitävät sitä ehdottomana arvona lukuunottamatta eräitä rikollisia ja katkeroituneita luuseroituneita uussovinisteja.

• Anonyymi00028
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

00016, jos pidät ehtona tasa-arvon syntymiselle jonkin rikollisuuden lajin poistumista, se ei toteudu ikinä.

Kuitenkin nykymiehetkin pitävät sitä ehdottomana arvona lukuunottamatta eräitä rikollisia ja katkeroituneita luuseroituneita uussovinisteja.

Naisiin kohdistuva väkivalta on yksi vakavimmista ihmisoikeusongelmista. Jos siihen puututtaisiin enemmän, sitä olisi vähemmän. Tarvittaisiinko tähän äärifeministien toimia?

- Sheena

• Anonyymi00005
      UUSI

niin joku hyvänmakuinen purkkajurtu sisältää nikotiinia niin joyain niin auttaa luppoumaan tupakasta sillwi.

• Anonyymi00006
      UUSI

Kas kun en ole kuullut.

• UUSI

Kummallista, 00006, ehkä luet kommentteja epätarkasti. Minä kyllä olen lukenut väitteitä miesten tarpeettomuudesta moneen kertaan. Tosin en ole pitänyt niitä kirkkaimpien aivojen tuotteina.

• Anonyymi00009
        UUSI

Enpä ole kyllä minäkään tuollaisiin törmännyt. Tuo on varmaan taas sitä tyypillistä olemattomien tulkitsemista tyhjistä rivien väleistä, jota keskustelupalstoilla harrastetaan. Aina kun kysyt tarkennusta, että anteeksi mutta missä kohtaa viestissä noin sanottiin, niin vastaus on tyyliin "no lue ite, sitä sillä tarkotettiin". Monilla on näissä paikoissa tosi pahoja ongelmia ymmärtää lukemaansa.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Enpä ole kyllä minäkään tuollaisiin törmännyt. Tuo on varmaan taas sitä tyypillistä olemattomien tulkitsemista tyhjistä rivien väleistä, jota keskustelupalstoilla harrastetaan. Aina kun kysyt tarkennusta, että anteeksi mutta missä kohtaa viestissä noin sanottiin, niin vastaus on tyyliin "no lue ite, sitä sillä tarkotettiin". Monilla on näissä paikoissa tosi pahoja ongelmia ymmärtää lukemaansa.

00009, en puhunut rivienvälisistä tunnelmista, vaan selväsanaisista ja yksiselitteisistä kommenteista, mutta en ole kerännyt listaa, kuka milloinkin sanoi mitäkin. On vain asiat muistissa. Oletko sinä koonnut?

• Anonyymi00013
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Kummallista, 00006, ehkä luet kommentteja epätarkasti. Minä kyllä olen lukenut väitteitä miesten tarpeettomuudesta moneen kertaan. Tosin en ole pitänyt niitä kirkkaimpien aivojen tuotteina.

En lue kommentteja epätarkasti, vaan tulkitsen niitä oikein.

• Anonyymi00014
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

00009, en puhunut rivienvälisistä tunnelmista, vaan selväsanaisista ja yksiselitteisistä kommenteista, mutta en ole kerännyt listaa, kuka milloinkin sanoi mitäkin. On vain asiat muistissa. Oletko sinä koonnut?

Eipä sellaisia juuri tällä palstlla näe. Sen sijaan muistan itsekin mm. sinulta todella monta kommenttia omiinkin viesteihini, joissa on käytetty juurikin tuota aiemmin kuvaamaani trollaamis- ja provosointitapaa. Mm. sinulta on hyvin tavallista vääntää ja kääntää toisen henkilön kirjoittama jopa täyin päälaelleen ja yrittää selitää hänen sanoneen jotakin, mitä hän ei ole sanonut.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Nimenomaan. Luetun ymmärtämisessä on puutteita, kun tulkitaan kaikkien miesten kaikkialla olevan kokonaisvaltaisesti hyödyttömiä.

• UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

En lue kommentteja epätarkasti, vaan tulkitsen niitä oikein.

00013: "En lue kommentteja epätarkasti, vaan tulkitsen niitä oikein."

Olet ainoa erehtymätön, josta olen kuullut.

• Anonyymi00008
      UUSI

Mun mielestä miehet pitäis laittaa lypsykoneisiin

• UUSI

Tarkoitatko 00008, että miehiä tulisi pahoinpidellä? Vai edustaako tämä ns. huumoriasi?

• Anonyymi00010
      UUSI

Kyseessä on niin pienen ryhmän mielipide, etten antaisi sille paljoakaan painoarvoa. Oletan siis, että viittaat "feministeihin", jotka ajattelevat, että naisten oikeuksia edistetään polkemalla miesten oikeuksia. Tällaiset henkilöthän eivät ole feministejä, vaan ääriajattelijoita, jotka ovat vieneet feministisen ajattelun aivan väärille urille.

Valtaosa feministeistä, edustipa mitä sukupuolta tahansa, arvostaa miehiä siinä missä naisiakin. Kyseessä on tasa-arvon edistäminen, ei kenenkään oikeuksien polkeminen. Yhteiskunnassa tarvitaan kaikkia sukupuolesta huolimatta.

Aletheias

• UUSI

Aletheias, näin juuri, mutta koska tämä ääriryhmä kertoo olevansa feministinen ja on erittäin aktiivinen, ja koska maltillisemmillakin feministeillä on selvää miesvihaa, pakka on kyllä sekaisin.

Kaikenlaiset feministit ovat kuitenkin yhteensäkin pienryhmä verrattuna normaaleihin naisiin.

Mielestäni naiset ja miehet ovat tinkimättömän tasa-arvoisia, kuten sinustakin, mutta en pysty arvioimaan miehiä naisten silmin. Minulla ei ole yhtään miespuolista ystävää, lukuunottamatta alempia polvia. Hyvin tavallista useille miehille kyselytutkimusten mukaan.

Naiset ovat silmissäni ihania. 🌹👀

• Anonyymi00017
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Aletheias, näin juuri, mutta koska tämä ääriryhmä kertoo olevansa feministinen ja on erittäin aktiivinen, ja koska maltillisemmillakin feministeillä on selvää miesvihaa, pakka on kyllä sekaisin.

Kaikenlaiset feministit ovat kuitenkin yhteensäkin pienryhmä verrattuna normaaleihin naisiin.

Mielestäni naiset ja miehet ovat tinkimättömän tasa-arvoisia, kuten sinustakin, mutta en pysty arvioimaan miehiä naisten silmin. Minulla ei ole yhtään miespuolista ystävää, lukuunottamatta alempia polvia. Hyvin tavallista useille miehille kyselytutkimusten mukaan.

Feminismiin ei kuulu miesviha. Feminismin tavoite on edistää tasa-arvoa yhteiskunnassa. Toki painopiste on ollut naisten oikeuksien edistämisessä, sillä liike on lähtöisin siitä ajatuksesta, että naisilla kuuluu olla samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin miehillä. Valitettavasti joskus joillain feministiksi itseään tituleeraavilla menee miesvihan puolelle, mutta itse aatteeseen ei kuulu miesviha.

Valtaosa suomalaisista kannattaa tasa-arvoa ja ääriajattelijat ovat selkeä vähemmistö. Haluan luottaa siihen, että suomalaiset ovat valtaosin tolkun ihmisiä eikä ääriajattelulle anneta tilaa, sillä olipa aate mikä tahansa, kaikenlainen fanaattisuus yleensä aiheuttaa vain tuhoa, ei edistystä.

Aletheias

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Feminismiin ei kuulu miesviha. Feminismin tavoite on edistää tasa-arvoa yhteiskunnassa. Toki painopiste on ollut naisten oikeuksien edistämisessä, sillä liike on lähtöisin siitä ajatuksesta, että naisilla kuuluu olla samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin miehillä. Valitettavasti joskus joillain feministiksi itseään tituleeraavilla menee miesvihan puolelle, mutta itse aatteeseen ei kuulu miesviha.

Valtaosa suomalaisista kannattaa tasa-arvoa ja ääriajattelijat ovat selkeä vähemmistö. Haluan luottaa siihen, että suomalaiset ovat valtaosin tolkun ihmisiä eikä ääriajattelulle anneta tilaa, sillä olipa aate mikä tahansa, kaikenlainen fanaattisuus yleensä aiheuttaa vain tuhoa, ei edistystä.

Aletheias

Ajatuksesi ovat asiallisia ja lopuun hiottuja.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Aletheias

Hyvä kirjoitus! Olen samaa mieltä!

• Anonyymi00027
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Sinä olet tottunut käyttämään feministiä kirosanana, mutta oikeasti se ei ole.

Sitä mitä tuot tässä esille kutsuisin äärifeminisyydeksi. Kaikki äärijutut ampuu yli ja suuntauksen hyvä juttu hautautuu ääripäisyyden alle.

- Sheena

• UUSI

Luulen, että miehet on heidän yksityiselämässään tarpeettomia ei tietenkään muuten voi ketään sanoa tarpeettomaksi. Omassa elämässä minäkin koen monet ihmiset ja asiat itselleni tarpeettomiksi, vaikka niillä muuten olisikin itseisarvo.

• Anonyymi00011
        UUSI

Juurikin näin!

• Anonyymi00012
        UUSI

Tuota minäkin mietin. Tietysti jokainen saa ihan vapaasti kokea kenet tahansa tai minkä tahansa ryhmän tarpeettomaksi oman henkilökohtaisen elämänsä kannalta.

• UUSI

Tökstöksnöö: "Luulen, että miehet on heidän yksityiselämässään tarpeettomia ..."

Toivoisin, että myös sanoisivat yksityiselämässä. Niitäkin todella on, mutta miehille kaikkein vihaisimmat eivät erittele tilanteita. Luulen, että he eivät ole ajatelleet loppuun asti, julistavat vain vihaansa.

• Anonyymi00018
        UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Tökstöksnöö: "Luulen, että miehet on heidän yksityiselämässään tarpeettomia ..."

Toivoisin, että myös sanoisivat yksityiselämässä. Niitäkin todella on, mutta miehille kaikkein vihaisimmat eivät erittele tilanteita. Luulen, että he eivät ole ajatelleet loppuun asti, julistavat vain vihaansa.

Ihmisen loukkaantuminen vieraan ihmisen sanomisista kumpuaa perustavanlaatuisesta tarpeesta tulla hyväksytyksi ja nähdyksi. Kun joku arvostelee meitä, tai jopa vain sanoo miessukupuolta hyödyttömäksi, jopa täysin tuntematon, se laukaisee aivoissa uhkareaktion.

Paneudu enemmän niihin syihin, joiden vuoksi naiset sanovat kokevansa miehet tarpeettomiksi. Ne syyt harvoin syntyvät pelkästä pahasta tahdosta, vaan siihen vaikuttaa naisten aivan kammottavatkin kokemukset miehistä.

• UUSI
        rennosti.m kirjoitti:

Ehkä se miesviha tai miesväsymys, kyllästyminen mikälie kelläkin kohdistuu siinä "kliimaksissaan" vähän kaikkialle, ennen kun prosessoituu tarkemmaksi ja perustelluksi "en tosiaan tarvitse tätä" henkilökohtaisemmaksi näkemykseksi.

Tiedäthän, että kun ihminen on oikein totaalisen tympääntynyt johonkin, niin hän helposti kärjistää ja kohdistaa tympääntymistään ylitsevuotavaisena? Olen itsekin helposti sellainen totaalisen kyllästyneenä, että ammun ensin ja kohdistan vasta sitten. No sillä saa tietysti älämölön aikaan ja ihmiset reagoimaan, nekin joita ei oikeastaan edes tarkoita julistuksessaan.

Väsynyt ei vain jaksa/viitsi eritellä. Kunhan saa pullautettua paineet pihalle päästään ja suustaan.

• Anonyymi00020
        UUSI

Voin kertoa, että juuri noin se on ja siksi en neää koskaan halua suhdetta yhdenkään miehen ja kun halut loppuneet aikoja sitten, niin ainoa mihin miestä voisin tarvita on harrastaa liikuntaa yhdessä ja vaikka matkustella yhdessä! Talvella lämpimään, koska fibromyalgiani ei tykkää kylmästä!

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ihmisen loukkaantuminen vieraan ihmisen sanomisista kumpuaa perustavanlaatuisesta tarpeesta tulla hyväksytyksi ja nähdyksi. Kun joku arvostelee meitä, tai jopa vain sanoo miessukupuolta hyödyttömäksi, jopa täysin tuntematon, se laukaisee aivoissa uhkareaktion.

Paneudu enemmän niihin syihin, joiden vuoksi naiset sanovat kokevansa miehet tarpeettomiksi. Ne syyt harvoin syntyvät pelkästä pahasta tahdosta, vaan siihen vaikuttaa naisten aivan kammottavatkin kokemukset miehistä.

Tuo viimeinen kappale kertoo kaiken olennaisen!

• UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Olenko jotenkin osallinen tai syyllinen heidän kokemuksiinsa, kun syytävät miehiä, eivätkä miestä?

• Anonyymi00026
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä se miesviha tai miesväsymys, kyllästyminen mikälie kelläkin kohdistuu siinä "kliimaksissaan" vähän kaikkialle, ennen kun prosessoituu tarkemmaksi ja perustelluksi "en tosiaan tarvitse tätä" henkilökohtaisemmaksi näkemykseksi.

Tiedäthän, että kun ihminen on oikein totaalisen tympääntynyt johonkin, niin hän helposti kärjistää ja kohdistaa tympääntymistään ylitsevuotavaisena? Olen itsekin helposti sellainen totaalisen kyllästyneenä, että ammun ensin ja kohdistan vasta sitten. No sillä saa tietysti älämölön aikaan ja ihmiset reagoimaan, nekin joita ei oikeastaan edes tarkoita julistuksessaan.

Väsynyt ei vain jaksa/viitsi eritellä. Kunhan saa pullautettua paineet pihalle päästään ja suustaan.

"ammun ensin ja kohdistan vasta sitten. "

Heh heh 🤭

- Sheena

• Anonyymi00019
      UUSI

Tässä on kai kyse +50v naisista, joille riitti parisuhteet.

Välillä on yksinäistä, mutta ei jaksa enää (monestakin syystä).

On noita paljon miehissäkin.

• Anonyymi00022
        UUSI

Kuulun juuri tuohon ryhmään, mutta olen jo yli 60v! En ole eroni jälkeen koskaan haaveillut uudesta parisuhteesta kenenkään kanssa! En tykkää asua yksin ja olenkin asunut eroni jälkeen oman aikuisen lapseni kanssa, joka on autismin kirjolla ja hän tekee töitä pääasiassa kotona ja viihtyy todella hyvin yksin! Meillä molemmilla on oma huone! Mutta etsin ystävää miehestä, joka myös haluaisi harrastuskaverin itselleen!

• Anonyymi00023
      UUSI

NO kerros nyt mikä "eräs vähemmistön ääriryhmä" noin väittää ja missä se on niin väittänyt. Menee muuten uskottavuus kirjoituksestasi ja menee sitten misogynian piikkiin

• UUSI

00023: "Menee muuten uskottavuus kirjoituksestasi ja menee sitten misogynian piikkiin"

Onko sinulla lista, johon olet tallentanut tiedot, kuka sanoi mitäkin ja missäkin? Jos ei ole, puheesi menee misoandrian piikkiin.'

• UUSI

Saattaa myös olla, että olen ikäpolveni takia herkempi näkemään niitä kaikuja, joita vielä muutamissa kommenteissa periytyy 60-luvulta, jolloin olin nuori mies, ja feminismi syntyi ensin Amerikassa ja levisi meillekin.

En ole tavannut netissä ketään, joka olisi sanonut silloisesta feminismistä mitään. Feministit nopeasti riehaantuivat ja kävivät oma-alotteisesti miehen kuin miehen kimppuun kuin kiljuva jalopeura.

Ei ollut helppoa, kun raivottaret alkoivat milloin missäkin - ja usein - solvata minuakin vain sen takia, että olen mies, vaikken ollut edes avannut suutani. En ole myöskään koskaan harjoittanut minkäänlaista väkivaltaa naisia kohtaan. Se on minulle kunnia-asia.

Kuka tuollaiseen pyöritykseen nuorena miehenä joutui, muistaa sen ikuisesti ja kamaloituu, jos näkee kaikuja silloisesta. Nykyinen feminismi on paaaljon maltillisempaa, mutta silloista riehumista harrastaa vielä pieni radikaalisiipi.

Onneksi feminismi on jo kuolemassa, ja palataan vanhan naisliikkeen kannalle, joka oikeasti pyrki tasa-arvoon.

• Anonyymi00025
      UUSI

Kyse varmaankin jostain yksittäisestä radikaalista ääripäästä. Ei voi edes ajatella, että tuolla tavalla puhuvat ihmiset ovat tasapainoisia ja tyytyväisiä elämäänsä.

- Sheena

• UUSI

Paljon pisteitä sinulle Sheena, ainakin 10+ ja papukaijamerkki, koska et liity salaliittoteoreetikkojen joukkoon - joita täälläkin on - vaan toteat sen, mitä kerrotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      682
      2617
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1316
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      112
      1195
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      12
      1155
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      46
      1044
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      975
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      939
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      101
      893
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      751
    Aihe