Nooa sai armon Jumalan silmissä

Anonyymi-ap

Ei ollut kyse että Nooa olisi ansainnut pelastusta. Samoin Herra tahtoo olla armollinen sinullekin ystävä. Raamattu lupaa, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Nooan arkkikin taitaa olla löydetty, mikä on mielenkiintoinen seikka.

138

375

Vastaukset 138

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos uskot Nooan arkin löytyneen, olet valmis uskomaan mtä tahansa. Viittaat varmaan Ron Wyattin "tutkimuksiin." Edes jenkkikreationistit eivät pidä häntä luotettavana.

• Anonyymi00019

Tuo Wyattin huijaus on niin tökerö, että se on päässyt kai CMIn "älä nyt näitä ainakaan käytä" hall of fameen.

• Anonyymi00002

Harmi vaan niille jotka toisessa maailmansodassa joutuivat tuhoamisleireille ja huusivat Herraa apuun.

Sori, en kaveeraa massamurhaajien kanssa, enkä niiden jotka sellaisia palvovat. Joten voit pitää "pelastuksesi".

• Anonyymi00012

Et vaan ymmärrä mistä puhut. Ehkä ajatuksesi kasvaa jos pyydät jumalalta ymmärrystä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Et vaan ymmärrä mistä puhut. Ehkä ajatuksesi kasvaa jos pyydät jumalalta ymmärrystä.

No joku ei kyllä ymmärrä, jotain :). Jätän sivullisten mietittäväksi kuka ja mitä.

Ja mitä niistä kymmenistä tuhansista jumalista mitä ihmiskunta on keksinyt mahdoit tarkoittaa?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00017 kirjoitti:

No joku ei kyllä ymmärrä, jotain :). Jätän sivullisten mietittäväksi kuka ja mitä.

Ja mitä niistä kymmenistä tuhansista jumalista mitä ihmiskunta on keksinyt mahdoit tarkoittaa?

Perkele on luonut ne muut kymmenet tuhannet jumalat eksyttämään ihmisen oikeasta Raamatun Jumalasta. Vastaus seuraavaan kysymykseesi, miksi Jumala sallii sen, voi olla se, että meitä koetellaan täällä maan päällä, olemmeko kelvolllisia taivaan valtakuntaan.

• Anonyymi00003

"Raamattu lupaa, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Ja sitten kun ei pelastu, mihin voi valittaa? Kilpailu- ja kuluttajavirastoon?
      Ja mikä edes on tämän herran nimi - miten huudat, jos et tiedä hänen nimeään?

• Anonyymi00004

Raamattu sanoo että kerran meidän on kuoleminen mutta sen jälkeen tulee tuomio. Nyt on vielä armonaika. Mutta kun pelastuksen ovi suljetaan, on myöhäistä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Raamattu sanoo että kerran meidän on kuoleminen mutta sen jälkeen tulee tuomio. Nyt on vielä armonaika. Mutta kun pelastuksen ovi suljetaan, on myöhäistä.

Onko se tuomio ne madot, jotka syövät sinut, vai mitä tarkoitat? Ei huolta, et tunne sitä enää.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Raamattu sanoo että"

Entä mitä mieltä itse olet? Onko sinulla omia ajatuksia lainkaan?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Raamattu sanoo että"

Entä mitä mieltä itse olet? Onko sinulla omia ajatuksia lainkaan?

Onko muuten sinulla omia ajatuksia, vai perustatko vielä kuolinvuoteella korruptioneiden ja väärämielisten tiedemiesten sanoihin. Kaikki me ihmiset ollaan vajavaisia ja epäluotettavia itsessämme.

Jeesus sanoi puolestaan, että jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon, hän tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai ei. Kyse on siis tahdon asiasta. Ja silloin kun tahtoo, saa varmuuden Luojalta asiasta, eikä tarvitse olla omien tai muiden syntisten "viisaiden" varassa.

Kuolema on iso juttu. Siksi en ymmärrä miksi jopa sen edessä nauretaan ja pilkataan, koska sieltä ei ole enää paluuta, ja se on hyvin henkilökohtainen asia, jonka luulisi pistävän miettimään omalla kohdalla.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mikäs teidän tuhansista opeista on oikeassa näistä asioista? Millä perusteella edes valitsen sen oikean?

Mitä tämä tuomio oppi pitää sinusta sisällään?
        Mistä tuomitaan tarkalleen ottaen?
        Kuinka pitkä tuomio on?
        Millainen tuomio on?

Kai vastaat pitkällö ja tarkalla tavalla, jotta voin laittaa sen sellaisenaan muiden kristinuskon palstojen seinälle, ja he ovat samaa mieltä?

Luulisi tämän Jumalan olevan hyvin tarkasti kertonut nämä asiat kaikille yhteiseksi.

Sitten voimme myös ateistejen palstalla vilkaista, kuinka "moraalista" se on. Olen meinaan kuullut sellaisia versioita, että sellaista hirviötä ei edes voi olla ihmisten keskuudessa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Onko muuten sinulla omia ajatuksia, vai perustatko vielä kuolinvuoteella korruptioneiden ja väärämielisten tiedemiesten sanoihin. Kaikki me ihmiset ollaan vajavaisia ja epäluotettavia itsessämme.

Jeesus sanoi puolestaan, että jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon, hän tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai ei. Kyse on siis tahdon asiasta. Ja silloin kun tahtoo, saa varmuuden Luojalta asiasta, eikä tarvitse olla omien tai muiden syntisten "viisaiden" varassa.

Kuolema on iso juttu. Siksi en ymmärrä miksi jopa sen edessä nauretaan ja pilkataan, koska sieltä ei ole enää paluuta, ja se on hyvin henkilökohtainen asia, jonka luulisi pistävän miettimään omalla kohdalla.

Jos ihan tarkkaan tutkit viestiäni, näet siinä kaksi kysymystä. Vastaapa sinä nyt ensin niihin, niin sitten jatketaan ja minä vastaan sinulle?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos ihan tarkkaan tutkit viestiäni, näet siinä kaksi kysymystä. Vastaapa sinä nyt ensin niihin, niin sitten jatketaan ja minä vastaan sinulle?

En vastaa, koska täällä minullekaan ei ole vastattu, vaan aina esitetty vastakysymys. Muutenkin tarkoitus oli saada miettimään yksinäisyydessään itse asiaa, koska tämä loputon väittely on turhauttavaa. Kaikilla meillä on suuri tarve olla oikeassa ja painaa toista alas. Onneksi Jumala tahtoo olla armollinen ja nostaa ylös nöyrtyvän. Ylpeitä hän ei voi auttaa, mutta nöyrille antaa armon.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikäs teidän tuhansista opeista on oikeassa näistä asioista? Millä perusteella edes valitsen sen oikean?

Kuinka pitkä tuomio on?
        Millainen tuomio on?

Kai vastaat pitkällö ja tarkalla tavalla, jotta voin laittaa sen sellaisenaan muiden kristinuskon palstojen seinälle, ja he ovat samaa mieltä?

Luulisi tämän Jumalan olevan hyvin tarkasti kertonut nämä asiat kaikille yhteiseksi.

Sitten voimme myös ateistejen palstalla vilkaista, kuinka "moraalista" se on. Olen meinaan kuullut sellaisia versioita, että sellaista hirviötä ei edes voi olla ihmisten keskuudessa.

On vain yksi usko ja yksi oikea tie. Se perustuu raamattuun. Se että on tuhansia uskontoja on totta. Yhdelle käy homot ja toiselle aviorikoksesta jne varastamisen yms
        Kuitenkin on vain yksi oikea uskonto ja usko.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

On vain yksi usko ja yksi oikea tie. Se perustuu raamattuun. Se että on tuhansia uskontoja on totta. Yhdelle käy homot ja toiselle aviorikoksesta jne varastamisen yms

Voiko itsekeskeisempää ja ylimielisempää olla, kuin ainoan oikean uskon ainoa oikea tulkki?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Nämä tuhannet uskonnot ovat kaikki ainoita oikeita jollekin. Onko sinulla jotakin sitä vastaan? Entä niitä, joilla ei ole uskontoja? Ei tarvitse vastata, kysymykset eivät ole sinulle, vaan osoituksena muille, ettet pysty vastaamaan. Jos itse en pystysi vastaamaan maailmankatsomuksestani esitettyihin kysymyksiin, se alkaisi vaivata minua ja minun olisi ehkä pakko tehdä säätöjä siihen.

Sinulle eivät homot käy? Häiritseekö sinua se, että joku muu elää eri tavalla kuin sinä? Hehän eivät (enää (!)) ole edes rikollisia. Pelkäätkö heitä, koska he ovat erilaisia vai pelkäätkö, että olet itse homo?

"vai perustatko vielä kuolinvuoteella korruptioneiden ja väärämielisten tiedemiesten sanoihin."
        Salaliittoteoriat tästä vielä puuttuivatkin. Näyttää, että sinulla ei niitä omia ajatuksia ole, vaan kaikessa lainaat sitä, mitä jokin vanha ihmisten kirjoittama kirja sanoo asiasta. Tarkistat sieltä(!), onko mahdollista saada aikaan keinotekoista elämää jne.
        Perustan omat ajatukseni näistä asioista tieteeseen, siihen, mitä todellisuudesta on saatu ja saadaan selville. Katsomukseni muuttuu sitä mukaa kun uusia asioita selviää. Sinun maailmankatsomuksesi on lukittu vanhaan ihmisten kirjoittamaan kirjaan, eikä se näytä siitä muuttuvan tapahtui todellisuudessa mitä tahansa.

"Kaikilla meillä on suuri tarve olla oikeassa ja painaa toista alas."
        Tuon tarpeen suuruus vaihtelee. Täällä näkemäni mukaan se on suurinta niillä, joilla on vähiten tietoa asiasta, jossa voi olla oikeassa tai väärässä. Itse asia ei ole niinkään tärkeä, kunhan on oikeassa.
        Kuten sanoin, älä tunne tarvetta vastata.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Arvasin ettet kykene vastaamaan rehellisesti. Tiedät itse kuinka sinun uskoma kristinusko on ristiriidassa muiden uskomaan kristinuskoon nähden, eikä ole mitään yhtä.

Tässä osoitat kuinka uskomuksesi on vain itselleen ja muille valehtelemista. Ilman tätä valhetta koko korttitalo romahtaisi.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Nämä tuhannet uskonnot ovat kaikki ainoita oikeita jollekin. Onko sinulla jotakin sitä vastaan? Entä niitä, joilla ei ole uskontoja? Ei tarvitse vastata, kysymykset eivät ole sinulle, vaan osoituksena muille, ettet pysty vastaamaan. Jos itse en pystysi vastaamaan maailmankatsomuksestani esitettyihin kysymyksiin, se alkaisi vaivata minua ja minun olisi ehkä pakko tehdä säätöjä siihen.

Sinulle eivät homot käy? Häiritseekö sinua se, että joku muu elää eri tavalla kuin sinä? Hehän eivät (enää (!)) ole edes rikollisia. Pelkäätkö heitä, koska he ovat erilaisia vai pelkäätkö, että olet itse homo?

"vai perustatko vielä kuolinvuoteella korruptioneiden ja väärämielisten tiedemiesten sanoihin."
        Salaliittoteoriat tästä vielä puuttuivatkin. Näyttää, että sinulla ei niitä omia ajatuksia ole, vaan kaikessa lainaat sitä, mitä jokin vanha ihmisten kirjoittama kirja sanoo asiasta. Tarkistat sieltä(!), onko mahdollista saada aikaan keinotekoista elämää jne.
        Perustan omat ajatukseni näistä asioista tieteeseen, siihen, mitä todellisuudesta on saatu ja saadaan selville. Katsomukseni muuttuu sitä mukaa kun uusia asioita selviää. Sinun maailmankatsomuksesi on lukittu vanhaan ihmisten kirjoittamaan kirjaan, eikä se näytä siitä muuttuvan tapahtui todellisuudessa mitä tahansa.

Tuon tarpeen suuruus vaihtelee. Täällä näkemäni mukaan se on suurinta niillä, joilla on vähiten tietoa asiasta, jossa voi olla oikeassa tai väärässä. Itse asia ei ole niinkään tärkeä, kunhan on oikeassa.

Sinä siis tiedät mitä on uskonto? Mutta älä kuse sen päälle koko ajan....

• Anonyymi00065
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kuinka pitkä tuomio on?
        Millainen tuomio on?

"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei usko se joutuu kadotukseen!" - Jeesus
        Miten sen kukaan valitsee, mihin uskoo ja miksi? "Koska näinkään pieni asia ei ole omassa vallassanne, miksi muustakaan murehtisitte?" (Jeesus).

Jos haluatte jopa murehtia, onhan se miehekästä, mutta ei se ole nuoren miehen juttu. Koska murhehan johtuu juuri siitä, että teitte ITSE JA TÄYSIN TAHALLANNE; väärän valinnan, mutta elätte silti kauan sillä, että joku teitä nuorempi sai valita oikein...

• Anonyymi00066
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tarkennan tietenkin "Raamattuasi",. tämä kaikki perustuu Jumalan Henkeen. Jeesus ei muuten ollut poika, Hengille, vaan sen Isänä keksinyt paljon sanaan käyttöön liittyvää, joissakin aiemmissakin ihmissukupolvissakin, ja jopa ateistit sen uskoo, että ihmisen henki syntyy ihmisen omassa yksilöllisessä ruumiissa.

Raamattuun ei kannata perustaa asioita, mistä siellä ei mainita, eihän Israeli tuolloinkaan silti tiennyt kaikkien muiden kansojen tilanteita, ne oli kaikki heille vasta "pakanoita".

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Sinulta kysyttiin. Eikö sinulla ole omia ajatuksia? Toistat raamatunlauseita. Raamatussa Jeesuksen suuhun on pantu sitä ja tätä, mutta ne ovat pelkkää sanahelinää. Kaikki hänen lupauksensa osoittautuivat tyhjiksi. Mieti sitä.

• Anonyymi00070

Herran nimeksi on Raamattu kertonut ainoastaan "Jeesukseen"(Jesurun nimellä tunnettin Mooseksen aikoina) tai kuninkaita: "Daavid ja Salomo jne.", tai jos tarkkoja ollaan Daniel piti myös Nebukadnessaria arvossa. Ei Nebun poikaa Belsassaria pitänyt arvollisena kuitenkaan, hän ei tiennyt KUKA ON JUMALA, vaan että se on joku patsaistaan....Daavid ei tainnut itse pitää itseään Herrana kuitenkaan, jos psalmeista lukee - HÄN OSOITTI osan rukouksistaan Herralle, väittämättä itse olevansa "Herra".

• Anonyymi00073
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei sillä ole suurtakaan merkitystä, mihin uskontoon uskot - Herran NIMELLÄ voi olla väliä silti - vaan ymmärrätkö Heidän uskomuksensa. Jos ne uskomukset eivät ole vääryyttä, todeksi tehtyä valhetta tai vääryydeksi kirottua totuutta - "totuus on edelleenkin se joka tekee vapaaksi."(Jeesus) Valhe on vaarallinen asia, koska jos huijaat jotakuta, se ei pelasta, vaikka itse viimeisellä tuomiolla myönnät valehdelleesi jonkun tuhoutumaan vaarallisessa tilanteessa, ja että uhriksi joutunut oli vain niin typerä ettei huomannut sitä.

Uskon kuitenkin että ilmeinen valhe vitseissä, ei ole helvettivalhetta, jos kaikki huomaa jäynän. Jos joku ottaa sen vakavasti, hänelle on kerrottava sen olevan vain zoukki.

Joskus pikkutytöille valehdellaan ja miksei pojillekin juuri siksi, että he oppisivat erottamaan totuuden valheesta. Heitä narrataan... Eikä ole sellaista ihmistä, joka tietäisi kaikesta totuuden, koska "tieto lisääntyy" - eli tosiasioita kertyy lisää ihmiskunnalle tällä hetkellä valtavin harppauksin, koska meitä on yli 8 miljardia olentoa elävänä - juuri nyt.

Meitä on siis jo monta, ja kaikki ihmiset tulevat tietämään mitä eroa on valheella ja totuudella. Ja senkin ketkä valehtelivat vihollisilleen ja ketkä jopa omilleen...

• Anonyymi00070 kirjoitti:

Herran nimeksi on Raamattu kertonut ainoastaan "Jeesukseen"(Jesurun nimellä tunnettin Mooseksen aikoina) tai kuninkaita: "Daavid ja Salomo jne.", tai jos tarkkoja ollaan Daniel piti myös Nebukadnessaria arvossa. Ei Nebun poikaa Belsassaria pitänyt arvollisena kuitenkaan, hän ei tiennyt KUKA ON JUMALA, vaan että se on joku patsaistaan....Daavid ei tainnut itse pitää itseään Herrana kuitenkaan, jos psalmeista lukee - HÄN OSOITTI osan rukouksistaan Herralle, väittämättä itse olevansa "Herra".

>> Herran nimeksi on Raamattu kertonut ainoastaan "Jeesukseen""(Jesurun nimellä tunnettin Mooseksen aikoina) tai kuninkaita: "Daavid ja Salomo jne.",

2. Moos. 15:3   Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.
        5. Moos. 32:15   Niin Jesurun* lihoi ja alkoi oikutella, niin Israelista tuli lihava, mahtava ja äksy. Se hylkäsi Jumalan, joka oli sen luonut, alkoi halveksia turvakalliotaan. [Jesurun on Israelin runollinen lempinimi.]

Jeesus tulee heprealaisesta nimestä יהושוע Jehoshoa "Jahve on pelastus"
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=BDB&ref=Sak.+3:1&ent=03091&rnd=1783408614385

Nimi Jeshurun ישרון alkaa samalla kirjamella, mutta siihen ne yhtäläisyydet jäävätkin.
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=BDB&ref=Sak.+3:1&ent=03091&rnd=1783408614385

Mistähän näitä Raamatun tuntijoita sikiää!

• Anonyymi00073 kirjoitti:

Ei sillä ole suurtakaan merkitystä, mihin uskontoon uskot - Herran NIMELLÄ voi olla väliä silti - vaan ymmärrätkö Heidän uskomuksensa. Jos ne uskomukset eivät ole vääryyttä, todeksi tehtyä valhetta tai vääryydeksi kirottua totuutta - "totuus on edelleenkin se joka tekee vapaaksi."(Jeesus) Valhe on vaarallinen asia, koska jos huijaat jotakuta, se ei pelasta, vaikka itse viimeisellä tuomiolla myönnät valehdelleesi jonkun tuhoutumaan vaarallisessa tilanteessa, ja että uhriksi joutunut oli vain niin typerä ettei huomannut sitä.

Uskon kuitenkin että ilmeinen valhe vitseissä, ei ole helvettivalhetta, jos kaikki huomaa jäynän. Jos joku ottaa sen vakavasti, hänelle on kerrottava sen olevan vain zoukki.

Joskus pikkutytöille valehdellaan ja miksei pojillekin juuri siksi, että he oppisivat erottamaan totuuden valheesta. Heitä narrataan... Eikä ole sellaista ihmistä, joka tietäisi kaikesta totuuden, koska "tieto lisääntyy" - eli tosiasioita kertyy lisää ihmiskunnalle tällä hetkellä valtavin harppauksin, koska meitä on yli 8 miljardia olentoa elävänä - juuri nyt.

Meitä on siis jo monta, ja kaikki ihmiset tulevat tietämään mitä eroa on valheella ja totuudella. Ja senkin ketkä valehtelivat vihollisilleen ja ketkä jopa omilleen...

Kun lapsille kerrotaan satuja, heitä ei uhkailla uskomaan niitä. Raamatun tarinoita kerrotaan toisin, kuten sinä nyt, tuomiolla uhkaillen. Niinpä näin kasvatettu ei kasva todellisuuskäsitykseltään aikuiseksi. Jos sinulle kerrotaan vastaavia tarinoita painottaen, että ne ovat jonkin muuhun kuin omaan uskontosi pyhistä kirjoituksista, "tunnistaisit" ne oikopäätä vain tarinoiksi. Mieti sitä!

• Anonyymi00082

Ihmisen ongelma nykyään on kärsimättömyys, kaikki pitää saada tässä ja heti. Myös Jumalan vastaus. Mutta Jumala vastaa omalla ajallaan, mutta vastaa kuitenkin. Jonain päivänä huomaat, että vastasihan se Jumala. Ei aina vastaa niinkuin haluat, mutta jos aidosti rukoilet Jumalaa apuun, hän vastaa paremmin. Hän tuntee sinut paremmin kuin sinä itse.

• Anonyymi00084
        Ramavit kirjoitti:

Sinulta kysyttiin. Eikö sinulla ole omia ajatuksia? Toistat raamatunlauseita. Raamatussa Jeesuksen suuhun on pantu sitä ja tätä, mutta ne ovat pelkkää sanahelinää. Kaikki hänen lupauksensa osoittautuivat tyhjiksi. Mieti sitä.

Vuorisaarnassa Jeesus sanoo, että autuaita ovat hengessään köyhät. Tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee olla nöyrä Jumalan edessä, eikä pyrkiä itse olemaan se jumala. Siksi kaikkien meidän ajatusten tulee tulla Jumalalta. Eikä keksiä niitä omasta päästä ja omaa älyämme ja hoksaamistamme korostaen.

• Anonyymi00084 kirjoitti:

Vuorisaarnassa Jeesus sanoo, että autuaita ovat hengessään köyhät. Tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee olla nöyrä Jumalan edessä, eikä pyrkiä itse olemaan se jumala. Siksi kaikkien meidän ajatusten tulee tulla Jumalalta. Eikä keksiä niitä omasta päästä ja omaa älyämme ja hoksaamistamme korostaen.

Muka Jumalalta tulevat ajatukset ovat ajatuksi sinun omasta päästäsi, siis uskonharhaista mutua. Sen todistaa lukemattomat erimieliset uskonnolliset yhteisöt ja yksittäiset saarnamiehet, joista monet vielä mielestään edustavat sitä Ainoaa Oikeaa Totuutta..

• Anonyymi00109
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Voiko aikuinen ihminen todella uskoa, että hänen ajatuksensa tulevat joltakin tuhansista jumalista? Kyllä, ja siihen tarvitaan lievää vakavampi mielenterveysongelma. Eräänlainen jatkuva aineissa olo. Jos tämä on se skitsofreenikko, täystuho on käynyt.

• Anonyymi00009

Ja tuhannet miehet naiset (myös raskaana olevat), lapset ja imeväiset eivät saaneet armoa.

• Anonyymi00015

Mistä tiedät?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mistä tiedät?

Näin Raamatussa lukee.

• Anonyymi00074

Taivaassa oli silloinkin Saatanoita, valitettavasti oli. Mutta Ilmestyskirja kertoo(luki12), että ENKELI MIKAEL sotii Saatanaa vastaan ja pudottaa sen maan päälle, tämä lienee silti jo tapahtunut aikoja sitten, eihän Jumala enää suhtaudu armottomasti kehenkään, vaikka aika turhaa on muslimiterroristeja ruveta armahtamaan Israelinkaan vieläkään, jos ne ovat vannoneet murhaavansa ilman hyvää syytää israelilaisia. EI kaikkien ihmisten olosuhteet ole uskontonsakin tai poliittisen vakaumuksensa takia sellaisia että "heidät voi armahtaa". Uusi alku vaan mokomille terroristeille Mutta Jumala sen yksin tietää, kenet Hän heistäkin kykenee pelastamaan ja armahtamaan - ja niin on oleva vain yksi LAUMA, joka perii Jumalan Valtakunnan.
        .

• Anonyymi00085
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Näin Raamatussa lukee.

Armo on sitä, että kuoltuaan pääsee taivasten valtakuntaan. Armo ei ole sitä, että ei kuole tai kärsi maan päällä.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Armo on sitä, että kuoltuaan pääsee taivasten valtakuntaan. Armo ei ole sitä, että ei kuole tai kärsi maan päällä.

Jos täällä on jotain uskovien ajatusmaailmasta selvinnyt niin kuolemanpelko on se moottori, joka saa kieltämään todellisuudesta kaiken kulloinkin tarvittavan.

• Anonyymi00011

Niin. Tällä Jumalalla piti olla tälläinen monimutkainen suunnitelma, jossa on edes joku ihminen mukana, joka sekään ei toiminut. Kuten ei ole toiminut yhtään mikään mitä se tohelo on tehnyt Raamatussa.

Miksi sen Jumalan piti murhata kaikki muutkin kuin vain ihmiset?
      Jotenkin saan kuvan kuinka te hihhulit olette välinpitämättömiä ja raakoja eläimille.

Tuo nyt on ihan todistettavaa roskaa kuinka pelastuisi kun huutaisi Jumalan nimeä.

Nooan arkkia ei todellakaan ole löydetty. Jopa sinun oma kerhosi keskus kieltää käyttämästä tuota väitettä. On se jännä kuinka teille rivityypeille ei mene muistiot mitä tuo valhemylly milloinkin haluaa ja ei halua.

• Anonyymi00016

Kynnys on pyytää jumalaa avuksi. Ymmärrän tuskaasi. Kaikkea muuta huutelet mutta et jumalaa avuksesi. Askel on iso ja muutos on iso. Vaikka pieniä juttuja mutta totuuden kohtaaminen muuttaa ihmisen. Siihen ei uskalla eihän?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kynnys on pyytää jumalaa avuksi. Ymmärrän tuskaasi. Kaikkea muuta huutelet mutta et jumalaa avuksesi. Askel on iso ja muutos on iso. Vaikka pieniä juttuja mutta totuuden kohtaaminen muuttaa ihmisen. Siihen ei uskalla eihän?

Mielikuvitusolennoilta, kuten vaikkapa Raamatun Jumalalta, on turha anella mitään.
        Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Sinun on ilmeisen mahdotonta ymmärtää, että ihminen, jolla ei ole jumalia, ei pyydä sellaista "avukseen". Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Viet omaan napaan tuijottamisen ja ylimielisyyden uusiin sfääreihin. Enkä huomaa ano11:n viestissä minkäänlaista tuskaa. Melko irvokasta, etten sanoisi absurdia, on uskovan puhua "totuuden" kohtaamisesta. Onko käsite "newspeak" tuttu?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Annas kun arvaan, jos väitän pyytäneeni jumalaa avuksi ja mitään ei tapahtunut, niin sanot etten pyytänyt vilpittömästi. Aina sama laulu teidän kanssa.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Pyysin kerran apua hammaskipuun.
        Vaan kallispa oli sekin lääkärin lasku.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Pyysin kerran apua hammaskipuun.
        Vaan kallispa oli sekin lääkärin lasku.

Pyysit kieli poskessa?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Sinun on ilmeisen mahdotonta ymmärtää, että ihminen, jolla ei ole jumalia, ei pyydä sellaista "avukseen". Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Viet omaan napaan tuijottamisen ja ylimielisyyden uusiin sfääreihin. Enkä huomaa ano11:n viestissä minkäänlaista tuskaa. Melko irvokasta, etten sanoisi absurdia, on uskovan puhua "totuuden" kohtaamisesta. Onko käsite "newspeak" tuttu?

Mitä oletat sanojen merkitysten olevan? Ne on kaikki henkiä.... Joko näkyviä/näkymöttömiä, joko kuuluvia/kuulumattomia, joko tuoksuvia/hajuttomia jne...

Nekin on silti vasta aistien tuomaa tajuntaa, ei henki itse ole sekään, vaan henki ottaa ruumiin itselleen mistä/kenestä tahtoo, tai kai joskus pakotettunakin?

Jos et hyväksy tuota "hengen" määritelmää, en voi auttaa...
        Vanhempi merkitys hengelle oli vain "ilmaa keuhkoissa"; mutta Jeesus sanoi, että "Henki on sanoissa, jotka olen teille puhunut". Eli homonyymi - se sana...

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Mitä oletat sanojen merkitysten olevan? Ne on kaikki henkiä.... Joko näkyviä/näkymöttömiä, joko kuuluvia/kuulumattomia, joko tuoksuvia/hajuttomia jne...

Nekin on silti vasta aistien tuomaa tajuntaa, ei henki itse ole sekään, vaan henki ottaa ruumiin itselleen mistä/kenestä tahtoo, tai kai joskus pakotettunakin?

Jos et hyväksy tuota "hengen" määritelmää, en voi auttaa...
        Vanhempi merkitys hengelle oli vain "ilmaa keuhkoissa"; mutta Jeesus sanoi, että "Henki on sanoissa, jotka olen teille puhunut". Eli homonyymi - se sana...

Mutta kyllä sinäkin huomaat, että ei sanatkaan yleensä kiusaa sinuakaan, jos et itse kiusaa ketään... Jos ihminen skitsoilee, hänen persoonallisuuteensa tehdään vaikeaa ajatusta, jota hän ei koe omakseen. Eikä olekaan, sillä siitä paranee...

• Anonyymi00052
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Etsit syytä kuitenkin? Kysymälläkin? Oletko Esikoinen? Oletko siis Saatana itse ihmishahmossa?
        Valitettavasti suomalaiset eivät ole Seemiläisiä, vieläkään...Vaikka monikin on syntynyt esikoiseksi. itse tietääkseni en.

Syy on selitys mihin tahansa ja siksi selityskin on yleensä ihan mitä tahansa, jos ei etsi onko viesti totta ja oikeaa, ihminenkin on vielä melko tietämätön....

• Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Etsit syytä kuitenkin? Kysymälläkin? Oletko Esikoinen? Oletko siis Saatana itse ihmishahmossa?
        Valitettavasti suomalaiset eivät ole Seemiläisiä, vieläkään...Vaikka monikin on syntynyt esikoiseksi. itse tietääkseni en.

Syy on selitys mihin tahansa ja siksi selityskin on yleensä ihan mitä tahansa, jos ei etsi onko viesti totta ja oikeaa, ihminenkin on vielä melko tietämätön....

Se on totta, että pahuutta on olemassa, koska peto lankesi olemaan pilkkaamatta Saatanaa, sen alisuoriutumista, ja valitsi myöhemmin yleensä enää sen "helpomman uhrin"...Ehkä sekin otus kääntyy, en tiedä.

• Anonyymi00067

Kaikki ne vedenpaisumusajan ihmiset löytyi Tuonelasta, kun Jeesus meni kuoleman valtakuntaan koomassaan Ristillään nukahdettuaan, ja kaikkine kuolleet saivat inkarnaatio-oikeuden takaisin, koska Jeesuksella oli samaistuessaan Herran Sebaotin henki mukanaan.
        Saatana ja Tuonela jäivät sinne silti punomaan uusia juonia... Tuonela oli se olento, joka pystyi vastaanottamaan ääniä, ja Saatana oli se, joka kykeni aiheuttamaan epätoivoa, jotta kukaan ei omin voimin nousisi kuolemasta. Tietysti Saatana Sebaotin(Sodan Jumala) hengen tunnisti itsekin, sehän oli Jumalansa.

Kukaan ei ollut liian syyllinen aiempaan kuolemaansa, ihminen ei ole paholainen vieläkään. Eikä tietääkseni tarvikaan. Edes demarit ei ole demoneita, mutta jos Ihminen on Jumalan kuva, Ihminen saa ilmentää aikansa pahojakin henkiä, kunnes pelastuu tai kääntyy tai mitä hyvänsä. Ja ei ole pakko huonollakaan mankalla koko ajan soittaa vain huonoa musiikkia...

• Anonyymi00086
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Eikö Jumalaan uskova saisi mielestäsi huutaa Jumalaa avukseen, kuten jo Mooseksen aikaan tehtiin? Ainoa pointtisi on, että SINÄ et usko jumaliin. Mitä me sillä tiedolla teemme?

• Anonyymi00089
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Eikö Jumalaan uskova saisi mielestäsi huutaa Jumalaa avukseen, kuten jo Mooseksen aikaan tehtiin? Ainoa pointtisi on, että SINÄ et usko jumaliin. Mitä me sillä tiedolla teemme?

Totta kai jumaliin uskova saa huutaa vaikka Darwinia avukseen. Mitä me sillä tiedolla teemme? Avuton olkiukko. Missä kohdassa sanon, etten itse usko jumaliin?

Kyse oli ano11:n viestistä. Jos pidät tuon viestin kirjoittajaa jumalaasi uskovana, sinulta on jäänyt lääkkeet taas ottamatta.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Totta kai jumaliin uskova saa huutaa vaikka Darwinia avukseen. Mitä me sillä tiedolla teemme? Avuton olkiukko. Missä kohdassa sanon, etten itse usko jumaliin?

Kyse oli ano11:n viestistä. Jos pidät tuon viestin kirjoittajaa jumalaasi uskovana, sinulta on jäänyt lääkkeet taas ottamatta.

Vastaus on tullut väärään kohtaan, tämä sivusto tekee sitä joskus. Vastasin siihen, miten Jumalaa on huudettu avuksi jo Noan aikoina. Löytyy VT:sta. Alkaa olla niin kulunutta toi lääkkeitten ottosuositus...

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Vastaus on tullut väärään kohtaan, tämä sivusto tekee sitä joskus. Vastasin siihen, miten Jumalaa on huudettu avuksi jo Noan aikoina. Löytyy VT:sta. Alkaa olla niin kulunutta toi lääkkeitten ottosuositus...

Tarkistin, kyllä se sittenkin oli suora vastaus sun viestiisi. Eikö ole oletettavaa, että tällaisen otsikon alla kirjoittaa uskovat. Otsikon aihe oli, että Nooa sai armon Jumalan silmissä. Miksi siis Nooan Jumalan kieltäjä tai muihin jumaliin uskova kommentoi täällä ylipäätään mitään, vai haluatko sanoa, että joku , toinen jumala antoi Nooalle armon, vai mitä? Darwinia tuohon aikaan vielä ollutkaan.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

"tämä sivusto tekee sitä joskus."
        Ei, kyllä sen sinä ihan itse teit.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Tarkistin, kyllä se sittenkin oli suora vastaus sun viestiisi. Eikö ole oletettavaa, että tällaisen otsikon alla kirjoittaa uskovat. Otsikon aihe oli, että Nooa sai armon Jumalan silmissä. Miksi siis Nooan Jumalan kieltäjä tai muihin jumaliin uskova kommentoi täällä ylipäätään mitään, vai haluatko sanoa, että joku , toinen jumala antoi Nooalle armon, vai mitä? Darwinia tuohon aikaan vielä ollutkaan.

"Eikö ole oletettavaa, että tällaisen otsikon alla kirjoittaa uskovat"
        Kyllä, mutta yhden käden sormet riittävät laskemiseen. Vaikka osa puuttuisikin. Enemmistön muista aika kuluu uskovien valheiden oikaisemiseen.

"Miksi sen Jumalan piti murhata kaikki muutkin kuin vain ihmiset?
        Jotenkin saan kuvan kuinka te hihhulit olette välinpitämättömiä ja raakoja eläimille.
        Tuo nyt on ihan todistettavaa roskaa kuinka pelastuisi kun huutaisi Jumalan nimeä."
        Luettuasi viestin, oletit edelleen, että tuo on uskovan tekstiä?

"Darwinia tuohon aikaan vielä ollutkaan."
        Kiitos korjauksesta, olin tosiaan siinä uskossa, että Darwin oli Nooan aikalaisia.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Se on totta, että pahuutta on olemassa, koska peto lankesi olemaan pilkkaamatta Saatanaa, sen alisuoriutumista, ja valitsi myöhemmin yleensä enää sen "helpomman uhrin"...Ehkä sekin otus kääntyy, en tiedä.

Nämä neljän jälkeen kirjoitetut viestit kertovat harvinaisen sekaisesta mielestä. Eihän niissä ole päätä ei häntää.

• Nooan arkki on löydetty mutta se on salattu.👳‍♂️🚢🤫

• Anonyymi00027

Jos se on salattu, niin miten tiedät siitä?

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Jos se on salattu, niin miten tiedät siitä?

Tiedän vain että se on salattu joten se on salattu.👳‍♂️🚢🤫

• Anonyymi00044

Höh, siitä on tehty ainakin sata elokuvaakin, tavallisista näytelmistä puhumattakaan, ja jokainen joka lukee tapahtuman Raamatusta, saa nopeasti selville oliko Nooa oikeasti arkissa vai ei. En viitsi edes kertoa kuinka helppoa sen selville saaminen on...

Vaikeampaa, missä ihmisen ajatukset kootaan? Onko ne pelkästään aivoissamme, mutta mistä itse informaatio purkautuu sinne sun tänne? Pitääkö etsiä jotakin muutakin todellisuutta kuin pelkkä GALAKSI ja MAAILMANKAIKKEUS?! Ja nyt HEP, joku uskoo että sellainen todellisuus on olemassa, ja joku silti ei.... Mutta se unohtaa silti kohta mitä edes EI tarkoittaa?

• Anonyymi00023

Raamatun mukaan Jumala joukkomurhasi hukuttamalla kahdeksaa ihmistä vaille kaikki maailman ihmiset.
      Miksi hän teki ihmisen vajavaiseksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi kuinka tulee käymään?

• Anonyymi00035

Eipä tuokaan auttanut ollenkaan, vaan meno jatkui samana sen jälkeen. Joten koko tulva oli turha tämän tarinan mukaan.

Kun lukee paratiisi tarinan, niin ei tarvitse olla mikään salapoliisi nähdäkseen kuinka Jumala itse aiheutti lankeamisen.

"Pistän tämän herkullisen hedelmäpuun tähän keskelle paratiisia paraatipaikalle, joska *wink wink* ette saa syödä siitä"
        "Ihan siltä varalta etteivät he söisi niin luon useita petollisia puhuvia eläimiä, jotka houkuttelevat näitä taaperon tasoisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä hyvästä ja pahasta"
        "Lähden itse paikalta pois *tihihii* enkä neä tai tiedä mitä teette"

• Anonyymi00043

No kas kun olemme hengen sisältäviä luontokappaleita, eihän ihminenkään siitä juurikaan välitä, jos Porche menee paskax kolarissa mutta itse selviää?

Henkikään ei kiinny kenenkään kuvajaiseen kovin hyvin, vaikka se olisi tervekin jostakin kohden, mutta siihen kiintyy Jumalakin, että jonkun aivot ovat oikeassa käytössä...

• Anonyymi00046
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Eipä tuokaan auttanut ollenkaan, vaan meno jatkui samana sen jälkeen. Joten koko tulva oli turha tämän tarinan mukaan.

Kun lukee paratiisi tarinan, niin ei tarvitse olla mikään salapoliisi nähdäkseen kuinka Jumala itse aiheutti lankeamisen.

"Pistän tämän herkullisen hedelmäpuun tähän keskelle paratiisia paraatipaikalle, joska *wink wink* ette saa syödä siitä"
        "Ihan siltä varalta etteivät he söisi niin luon useita petollisia puhuvia eläimiä, jotka houkuttelevat näitä taaperon tasoisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä hyvästä ja pahasta"

Tavallisilla apinoilla muuten on menossa sama episodi kuin Aadamilla vieläkin, sikäli kun joku tavallinen apinayhteisö saa elää edes melkein rauhassa. Kannattiko olla ottamatta? Itse olemme varmoja jo - että ei.

Ongelma on että en tiedä, ymmärtääkö apinat enää mitä on edes kieltää, ja mikä kiellettiin?

Ei saanut syödä viinirypäleitä, koska? Koska paholainen tiesi mitä on Kuolema, ei muut Jumalat sitä välttämättä tiedä.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tavallisilla apinoilla muuten on menossa sama episodi kuin Aadamilla vieläkin, sikäli kun joku tavallinen apinayhteisö saa elää edes melkein rauhassa. Kannattiko olla ottamatta? Itse olemme varmoja jo - että ei.

Ongelma on että en tiedä, ymmärtääkö apinat enää mitä on edes kieltää, ja mikä kiellettiin?

Ei saanut syödä viinirypäleitä, koska? Koska paholainen tiesi mitä on Kuolema, ei muut Jumalat sitä välttämättä tiedä.

Viinirypäleessä ei ollut sinänsä vikaa, vaan siinä, että Eeva varasti Paholaiselta, käärmeotukseltaan, koko tiedon Kuolemasta, kun snake sai myrkyttää Aadamin, myrkyllään.... Se ei ollut vain kuvainnollista ja henkistä myrkkyä, kiellon rikkomisesta, vaan se mitä paholainen oli etsinyt aina, saada kuolemaan muita olioita myrkyllään. Tarinan mukaan Aadamin rypäleet myrkytti käärme itse omalla myrkyllään.

• Anonyymi00058

Joo ja Hitlerikin tappoi sodan aikana koko Kaifaskansan, joka manasi Jeesusta tappaessaan sen tapahtumaan, ja siihen sukuun ei jäänyt montaakaan, 6 miljoonaa pimeyden papinnussijaa lahdattiin, mutta kas kun Etelä-Amerikan intiaanit ovat Mormoonien kirjan mukaan kaikki alunperin nekin israelilaisia...

Osaatteko palstan ateisti-ewokit heti sanoa onko se Mormoonien kirjan kertomus totta, mutta varoitan tekemästä MITÄÄN ennakko-oletusta, koska se jää silti lähes aina voimaan... Sitten silti pikkuveli saa uskoa, jos itte ette? Ja jos uskottekin, niin pikkuveljen käy kai katalasti, joo älkää siis tietenkään uskoko sitäkään, niin pikkuveljen käy AINA hyvin?!

• Anonyymi00061
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Silloin kun ääni on irti, se on irti, ja ei eläimet ole niin tyhmiä, etteivätkö halutessaan samaistu helpostikin isäntänsä/emäntänä ajatuksiin. Ihminen samaistuu merkitysten osalta silti Jumalaan, oli sitä olemassa tai ei.... Mutta merkitys Jumala -sanalle pitää tietää, etsi sitten kaiken alkua tai ei. Se sllti tarkoittaa samaa kuin GOD, ALLAH, GOSBADIN tms. Mutta jos joku opettaakin lapselleen että Jumala on GID niin onko Jumalakin sen jälkeen: KUMALA? +tar?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Viinirypäleessä ei ollut sinänsä vikaa, vaan siinä, että Eeva varasti Paholaiselta, käärmeotukseltaan, koko tiedon Kuolemasta, kun snake sai myrkyttää Aadamin, myrkyllään.... Se ei ollut vain kuvainnollista ja henkistä myrkkyä, kiellon rikkomisesta, vaan se mitä paholainen oli etsinyt aina, saada kuolemaan muita olioita myrkyllään. Tarinan mukaan Aadamin rypäleet myrkytti käärme itse omalla myrkyllään.

Jumala karkotti Aatamin ja Eevan paratiisista, koska he kielsivät tehneensä syntiä, yrittivät peittää sen, että olivat olleet tottelemattomia Jumalalle. Ei sinänsä se, että söivät kielletystä puusta. Jos he olisivat tunnustaneet syntinsä ja katunee, olisivat saaneet jäädä paratiisiin. Mutta olivat liian ylpeitä?

• Anonyymi00024

Nooan arkkia ei ole löydetty. Kaikki väitetyt löydöt ovat väärennöksiä.

Jos olisin kreationisti niin itse väittäisin että mikäli arkki joskus oli, niin se purettiin ja materiaali käytettiin muuhun rakentamiseen.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Mutta uusia dokumentteja on löytynyt.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/29d5a0bbe7d04204a0059ed930826236.jpg&f=1&nofb=1&ipt=3890406a69ff28fa3c179c6ce0ed61bd47129227538fdb7f53f76c55edb81e47

En jaksa katsoa, olen törmännyt useisiin Nooan arkki "löydöksiin" ja ne kaikki on todistettu vääriksi. Viimeisin tapaus taisi olla niin että paikalliset kyläläiset olivat todistaneet, että Nooan arkin "löytänyt" ryhmä vei erilaisia puunkappaleita vuoristoon ennen kuin alkoivat filmaamaan.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

En jaksa katsoa, olen törmännyt useisiin Nooan arkki "löydöksiin" ja ne kaikki on todistettu vääriksi. Viimeisin tapaus taisi olla niin että paikalliset kyläläiset olivat todistaneet, että Nooan arkin "löytänyt" ryhmä vei erilaisia puunkappaleita vuoristoon ennen kuin alkoivat filmaamaan.

Tuon voi kyllä kurkata :D.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tuon voi kyllä kurkata :D.

Heh, oikei se olikin Fingerpori, oletin eka että olet vakavissasi.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jaahas mitähän ne nyt taas ovat todistaneet. Taisi olla oletusarvo liian suuri?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jaahas mitähän ne nyt taas ovat todistaneet. Taisi olla oletusarvo liian suuri?

Tarkoitin sanoa, jos joku ei kertakaikkiaan usko, se ei usko vaikka näkisi ja kuolee, mutta se joka näkee ja uskoo, siltä paljon vaaditaan jatkossakin - suorastaan ikuista elämää!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Raamatusta voi siis laskea Mount Everestin koon, kun tietää Araratin löytöpaikan korkeuden: 1920 m => 1930 metriä merenpinnasta.
        Vedenpaismus alkoi 17.2.1656 jAd (Iijar-kuussa, huhti-toukokuu)
        40 päivää sadetta: 27.3.1656 sade päättyi
        Arkki jäi kellumaan Araratin vuoristoon: 17.7 (150 päivää alusta)
        Huiput näkyvissä: 1.10.1656
        Nooa avasi arkin ikkunaluukun: 11.11.1656
        Korppi päästettiin lentoon: 18.11.1656
        Kyyhkynen päästetään kaksi kertaa. 25.12.1656 => 2.12.1656
        Arkki tarttuu Araratin vuoren pintaan: 15.12.1656 (73 päivää loppuun aikaa)
        Maan pinta oli kuivinut 1.1.1657 (Nooa 601 Vuotta)
        Vedet kaikki kuivuneet 2.27.1657

Kun suhteuttaa Araratin vuoren korkeuden, ja vajuun loppumisen:
        335/73*1928 m = 8848 m (Mount Everest)
        (Arkin keskikohta ehkä 7,5 metriä korkeammalla?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Raamatusta voi siis laskea Mount Everestin koon, kun tietää Araratin löytöpaikan korkeuden: 1920 m => 1930 metriä merenpinnasta.

"Eppur si muove"(Galileo Galilei)
        "Noah ark - varoli"(joku muu)

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Varoitus, jos ette viitsi/jaksa edes itse tutkia tuota asiaa, mikä "todiste" sellainen muka on?
        Kadotus voi koittaa jopa tiedemiehelle, joka ei yksinkertaisinta mahdollista asiaa todista...
        Itse olemme Ihmisiä, jolla on sekä Kuva, että Sana, ja meidän edellytetään tietävän miksi Sana=>Henki pitää merkitä edes pienellä määrällä KUVAA?!

• Anonyymi00042

Sinulla on ongelma: Sinä väität siis että arkin paikan löytäjä oli hullu?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Sinulla on ongelma: Sinä väität siis että arkin paikan löytäjä oli hullu?

Näh, oli amatööri arkeologi joka väitti löytäneensä mm. liiton arkin ja nooan arkin. Jopa Israelin museo pitää häntä hörhönä.

• Anonyymi00062

Joo, niin ei sitä uudelleen nykyaikana löydä, mutta väitätkö tosiaan, ettei Nooan arkin jäännökset ole aitoja? Varoitan, voit olla väärässä?!

• Anonyymi00062 kirjoitti:

Joo, niin ei sitä uudelleen nykyaikana löydä, mutta väitätkö tosiaan, ettei Nooan arkin jäännökset ole aitoja? Varoitan, voit olla väärässä?!

"mutta väitätkö tosiaan, ettei Nooan arkin jäännökset ole aitoja? Varoitan, voit olla väärässä?!"

Kysymys ei ollut minulle, mutta omasta puolestani vastaan, että yksikään väitetty arkin jäännös ei ole aito. Toki keskustelua helpottaisi, jos rohkenisit kertoa, että mihin väitettyihin jääneisiin itse viittaat?

• Anonyymi00069
        siare kirjoitti:

"mutta väitätkö tosiaan, ettei Nooan arkin jäännökset ole aitoja? Varoitan, voit olla väärässä?!"

Kysymys ei ollut minulle, mutta omasta puolestani vastaan, että yksikään väitetty arkin jäännös ei ole aito. Toki keskustelua helpottaisi, jos rohkenisit kertoa, että mihin väitettyihin jääneisiin itse viittaat?

Näinköhän rohkenee? Montakohan arkkia on muuten kautta aikain löydetty? Eikös Araratin rinteilläkin ole kymmenittäin niitä kivipaaseja?
        Viittaisiko tämä hihhuli näihin "löytöihin"?

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Tarkoitin sanoa, jos joku ei kertakaikkiaan usko, se ei usko vaikka näkisi ja kuolee, mutta se joka näkee ja uskoo, siltä paljon vaaditaan jatkossakin - suorastaan ikuista elämää!

Tässä sinun todisteesi. Onhan niiden oltava aitoja, kun toiseen on ihan turistikeskuskin rakennettu. Ja jos vain mielikuvitusta riittää, lisää löytyy helposti.

https://www.google.com/maps/place/Durupinar+Noah’s+Ark+Visitor+Center/@39.4404091,44.23429,260m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4014bdee79e1b6e1:0xbc29ffc3de6cc77!8m2!3d39.4428063!4d44.233773!16s/g/11dxdb2hyv?hl=en-GB&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyNC4wIKXMDSoASAFQAw==

https://www.google.com/maps/place/Noah’s+Ark/@39.7165226,44.2521047,2076m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4014d3b7791d6da7:0xa8854a7ca3ffa37c!8m2!3d39.716473!4d44.252114!16s/g/11hf1043q6?hl=en-GB&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyNC4wIKXMDSoASAFQAw==

• Ramavit kirjoitti:

Tässä sinun todisteesi. Onhan niiden oltava aitoja, kun toiseen on ihan turistikeskuskin rakennettu. Ja jos vain mielikuvitusta riittää, lisää löytyy helposti.

https://www.google.com/maps/place/Durupinar Noah’s Ark Visitor Center/@39.4404091,44.23429,260m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4014bdee79e1b6e1:0xbc29ffc3de6cc77!8m2!3d39.4428063!4d44.233773!16s/g/11dxdb2hyv?hl=en-GB&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyNC4wIKXMDSoASAFQAw==

https://www.google.com/maps/place/Noah’s Ark/@39.7165226,44.2521047,2076m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4014d3b7791d6da7:0xa8854a7ca3ffa37c!8m2!3d39.716473!4d44.252114!16s/g/11hf1043q6?hl=en-GB&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyNC4wIKXMDSoASAFQAw==

Toimivat lyhytlinkit edellisiin:
        https://urly.fi/4agA
        https://urly.fi/4agB

• Anonyymi00127
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Wyattin "Nooan arkki" on eroosion aiheuttama luonnonmuodostelma, samanlaisia muodostelmia on alueella useampi, mutta hän otti kuvia vain yhdestä. Raamattu puhuu vain yhdestä arkista, ei useasta.

Raamattu muuten puhuu Araratin vuoristosta, ei yksittäisestä vuoresta. Nykyinen Araratin vuori on vain osa tätä vuoristoa ja sitä yksittäistä vuorta on alettu kutsua Araratin vuoreksi joskus keskiajalla.

• Anonyymi00036

Joo, Jumalan Henki valitsee ihan kenet tykkää, sellaisen joka ei ole niin sairas aivoiltansa että kykenee ottamaan vastaan Jumalan Hengen ilmoitukset...

Fyysinen aivosairaus voi olla vakava puute olla ottamatta vastaan henkeä, tai sitten se, että olosuhteet, huono ravinto, niin fyysisesti kuin henkisesti, ympäristön paine, sosiaaliset suhteet ja tunne-elämän mahdollisuudet ylittävät ihmisen halun olla Luojalleen kuuliainen.

Kuitenkaan kyse ei ole vain "suuresta" älykkyydestä, koska sellainenkin voi eksyä virhepäätelmiinsä. On järkevää myöntää, että on voinut tulla päätelmissään virhe ja synti. Ei kannata kuitenkaan kumota maailman tieteitä, vain siksi että olettaa, että he ovat liian jumalattomia omaksumaan jotakin, niin ei ole läheskään aina.

Ihminen silti nöyränä ja tyhmänäkin pojuna/kimmana saattaa saada Isä-hengen kiinnostumaan itsestään.

• Anonyymi00068

Onko muuten tarkka kopio väärennös? Tietokone-ohjelmien tapauksissa ei. Vai onko poikakin vain väärennetty painos Isästään? Tiedämme ALUSSA Jumalan olleen juuri tuollainen? Mutta sen jälkeen kun ilmaantui vanhurskautta, Isä ei syönytkään kaikki himoittuja ominaisuuksia vain itselleen! Koska se Isä oli tietysti tullut tapetuksi - jonkun kapinaenkelin vuoksi liiankin monta kertaa?!

• Ensi talven pelastusjuhlaani herran pelastettavaksi avannosta ei ole vielä kukaan ilmoittautunut.

Onko niin ettei herraan luoteta, usko ei riitä vai arvaavatko kaikki uskonharhaiset harhan lajista riippumatta väistämättömän lopputuloksen?

Vettä on avannon alla riittävästi, joten kaikki syntisäkit sinne kyllä mahtuvat!

• Anonyymi00049

Tuo on oikiaa, raitista toimintaa, veli hyvä!

• Anonyymi00057

Uskovaisten luotto Jumalaan on valikoivaa.

D. Trump tuo Jumalan armosta Vapaan Maailman johtajaksi päässyt nero, kertoi murhayrityksen jälkeen, että Jumala pelasti hänet luodilta joka vain raapaisi häne korvaansa.
        Seuraavassa vaalitilaisuudessa hän puhui luodinkestävän lasin takana. Joku raja se on Jumalankin uskottavuudella.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Uskovaisten luotto Jumalaan on valikoivaa.

D. Trump tuo Jumalan armosta Vapaan Maailman johtajaksi päässyt nero, kertoi murhayrityksen jälkeen, että Jumala pelasti hänet luodilta joka vain raapaisi häne korvaansa.
        Seuraavassa vaalitilaisuudessa hän puhui luodinkestävän lasin takana. Joku raja se on Jumalankin uskottavuudella.

jospa se rumppi ajatteli jumalan vittuuntuneen sillä välin

• Anonyymi00047

Ikävää, että Herra vihasi dinosauruksia niin paljon.

• Anonyymi00053

Vaan on siinä ollut ukko-Nooan pesueella melekoonen työmaa valkata kaikista Maan madoistakin parhaimmat suvunjatkajat talteen.🤭

1. Mooseksen Kirja 6
        Biblia 1776

"20. Linnuista lajistansa, karjasta lajistansa, kaikkinaisista madoista maan päällä lajistansa. Kaikista näistä pitää kaksittain sinun tykös käymän, jäämän elämään."

• Anonyymi00054

Oiskos ne ollu niin suuria syntisäkkejä jottei katumuskaan auttanu🤣

• Anonyymi00056

YEC -kreationistien mukaan Jahve katseli n. 6000 vuotta sitten dinosauruksia, ne luotuaan ja totesi, että "näin on hyvä". Sitten muutaman dinosaurussukupolven jälkeen päättikin tappaa ne sukupuuttoon. Ei ilmeisesti osannut päättä oliko sittenkään hyvä tai sitten ei vain osannut tehdä elinkelpoisia dinosauruksia?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

YEC -kreationistien mukaan Jahve katseli n. 6000 vuotta sitten dinosauruksia, ne luotuaan ja totesi, että "näin on hyvä". Sitten muutaman dinosaurussukupolven jälkeen päättikin tappaa ne sukupuuttoon. Ei ilmeisesti osannut päättä oliko sittenkään hyvä tai sitten ei vain osannut tehdä elinkelpoisia dinosauruksia?

Samanlainen tyräyshän tälle "kaikkitietävälle" sattui ihmisen kanssa kun oli tekevinään priimaa mutta sössikin sudeksi ja kiukutteli sitten omien kättensä töille.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Samanlainen tyräyshän tälle "kaikkitietävälle" sattui ihmisen kanssa kun oli tekevinään priimaa mutta sössikin sudeksi ja kiukutteli sitten omien kättensä töille.

Ja moka sattui monta kertaa.

Ensin Jumala "älykkäästi suunnitteli" ja teki ihmisen paratiisiin ja samoin kaikki paratiisin eläimet. Pystyikö Jumala vakuuttamaan KAKSI (2) ihmistä siitä, että hänen antamaa AINOAA sääntöään kannattaa noudattaa? No eipä onnistunut. Jumalalla ei ole mustaa vyötä motivoinnissa.

Sitten paradiisin jälkeen tuli härdeli, jonka takia kaikki miehet, naiset, lapset ja imeväiset piti murhata hukuttamalla lukuunottamatta Nooan perhettä. Ja hurskain kaikista, Nooa osottautui sittemmin rapajuopoksi. Jumalalta voisi kysyä, että miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Nooan jälkeen tuli liitto Aabrahamin kanssa, mutta ei sekään riittänyt, kun tarvittiin liitto Mooseksen kanssa ja tämän jälkeen tietenkin ns. uusi liitto eli Jeesuksen verinen kuoliaaksikidutusnäytelmä. Tämä on viides ja viimeinen liitto, jonka Jumala tekee. Ihan varmasti. Ellei tule toisiin aatoksiin.

• Anonyymi00071

Nuotiotarinoita on helppo keksiä.

• Anonyymi00075

Vedenpaisumus on ollut erinomainen nuotiotarina, koska on levinyt sumerilaisilta naapurikansoille. Egyptiläiset eivät sitä omaksuneet ehkä siksi, että heille suurin katastrofi olisi ollut se, että tulva jäisi tulematta eikä se, että tulva menisi överiksi. Ja pariin kertaan Niilin tulvat vatkin jääneet väliin ja vaikutukset ovat olleet katastrofaalisia (mm. Ptolemaioksen aikaan 300-luvulla eaa).

• Anonyymi00072

Ei ollut Noaa arkista nyt puhumattakaan.

Turhan huutajat toimitetaan hoitoon, mutta soittaahan sille vois jos vain kerrot numeron.
      Vai onko se teknisestikin niin jälkeenjäänyt kuin raamattu antaa ymmärtää.

• Anonyymi00076

Nooan tarina (vedenpaisumus) ja kiinalainen yin ja yang -filosofia jakavat saman ydinajatuksen: tasapainon luomisen kaaoksen ja harmonian välillä. Vaikka tarinat tulevat eri kulttuureista, niissä on merkittäviä filosofisia yhtäläisyyksiä.🌊

1. Vedenpaisumus ja kaaoksen (Yin) ja pelastuksen (Yang) tasapaino
      Yin (Pimeys, kaaos, vesi): Raamatun kertomuksessa ihmiskunnan pahuus ja väkivalta johtavat maailman moraaliseen rappioon. Jumala päättää puhdistaa maailman.

Vedenpaisumus edustaa yin-voimaa: hallitsematonta luonnonvoimaa, syvyyksien vesiä, kaaosta ja tuhoa, joka nielaisee vanhan maailman.

Yang (Valo, järjestys, pelastus): Nooa ja hänen arkkinsa edustavat Yang-voimaa: valoa, toivoa ja elämän pelastamista. Arkki on turvasatama, joka kelluu kaaoksen päällä ja ylläpitää elämää.🦅

2. Kaksinaisuus ja elämän jatkuvuus (kuten Yin ja Yang -symbolissa)
      Aivan kuten Yin ja Yang -symbolissa on aina hieman pimeää valossa ja hieman valoa pimeässä, Nooan tarina korostaa kaksinaisuutta:Kaikki eläimet pareittain: Arkkiin otettiin uros ja naaras. Tämä symboloi vastakohtien (mies ja nainen / uros ja naaras) liittoa, jota tarvitaan uuden elämän luomiseen ja ylläpitämiseen.

Tuho ja uusi alku: Vedenpaisumus ei ole pelkkä loppu, vaan välttämätön uudistuminen. Kaaos pesee maan puhtaaksi, ja sen myötä luodaan uusi, tasapainoisempi alku.🌈

3. Liitto ja harmonia (Taolainen tasapaino)Tulvan jälkeen Jumala tekee liiton Nooan ja kaikkien elävien olentojen kanssa. Tämän liiton merkkinä toimii sateenkaari. Sateenkaari kuvastaa taolaisittain harmonista tilaa, jossa luonnonvoimat (vesi ja aurinko/valo) ovat tasapainossa, eikä tuhoa enää tule.

Lisäksi voitte miettiä sitä, että olemmeko ikään kuin double helix: n sisällä, jossa yläkerran uudistava tietoisuuden henki yang kytkeytyy uuteen pariin, yin. Uskontojen pyhä Henki on kokemus siitä, että yang kirkastaa sydämen, joka on uudistuneen hengen keskus, ja myös Aurinko, kuten astrologia hyvin tietää. Sateenkaaren päässä on kultaa, kuuluu sanonta;).

DNA:n emäsparien ja Yin ja Yang -filosofian välillä on kiehtovia yhtäläisyyksiä. Molemmat konseptit kuvaavat sitä, kuinka kahdesta vastakkaisesta mutta toisiaan täydentävästä voimasta muodostuu elinvoimainen ja tasapainoinen kokonaisuus.

Tässä ovat keskeiset yhtäläisyydet pähkinänkuoressa:

Täydentävät vastakohdat: DNA:n kahdessa juosteessa emäkset pariutuvat aina tietyllä tavalla: adeniini (A) yhdistyy tymiiniin (T) ja guaniini (G) sytosiiniin (C). Tämä emäsparien muodostuminen (esim. Emäspari) muistuttaa Yin ja Yangin ajatusta siitä, miten kaksi erilaista puoliskoa tarvitsevat toisiaan luodakseen harmonian.

Kaksoiskierre: DNA:n vetoketjumainen kaksoiskierre (kuten Ihmisen perimä koostuu yli kolmen miljardin... osoittaa) kiertyy spiraaliksi, mikä kuvastaa elämän dynaamista liikettä, aivan kuten Yin ja Yangin jatkuva vuorovaikutus ja kierto.

Perimmäinen informaatio: Aivan kuten kiinalaisessa filosofiassa kaikki universumin ilmiöt ovat Yin ja Yangin ilmentymiä, kaikki elollisen luonnon geneettinen informaatio on koodattu näiden neljän emäksen yhdistelmistä.

Vastavuoroinen kopioituminen: DNA:n kahdentuessa juosteet irtoavat toisistaan ja kumpikin toimii mallina uudelle juosteelle. Tämä semi-konservatiivinen replikaatio on kuin elämän jatkuva uudistumisen prosessi.

• Anonyymi00081

Uusi päivä, uusi Henki-Huuharin muka-wiisas-diiba-daaba. Koska joka ketjuun on nyt vain yksinkertaisesti päästävä häiriköimään.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Uusi päivä, uusi Henki-Huuharin muka-wiisas-diiba-daaba. Koska joka ketjuun on nyt vain yksinkertaisesti päästävä häiriköimään.

Mistään mitään ymmärtämätön nuija heräsi taas kolostaan. Ei tajua edes, että kyse ei ole minun tekstistä, vaikka viisas olenkin.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Mistään mitään ymmärtämätön nuija heräsi taas kolostaan. Ei tajua edes, että kyse ei ole minun tekstistä, vaikka viisas olenkin.

Niinpä niin. Muut ovat nuijia ja ymmärtämättömiä, mutta onneksi sinä sentään et, vaan niin perin "viisas" :)

Tajusin kyllä, että tekoälyllä tuo oli tuotettu. Mikä olisi tietysti kohteliasta mainita. Jos sen sijaan taas varastit (eli kopioit) sen jostain, niin linkki alkuperäiseen olisi ollut paikallaan. Täällähän olisi tarkoitus keskustella, eikä kopioida muiden tekstejä, tai tuottaa tekoäly(kuraa) palstalle. Mutta siitähän sinä et välitä, koska omassa erinomaisuudessasi koet että voit floodata ja häiriköidä ketjuja omalla niin-kovin-wiisaalla-diipa-daaballasi. :)

• Anonyymi00092
        Anonyymi00090 kirjoitti:

"vaikka viisas olenkin"

"Viisas" lisätään kretujen uudelleen määrittelemien sanojen listaan.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Niinpä niin. Muut ovat nuijia ja ymmärtämättömiä, mutta onneksi sinä sentään et, vaan niin perin "viisas" :)

Tajusin kyllä, että tekoälyllä tuo oli tuotettu. Mikä olisi tietysti kohteliasta mainita. Jos sen sijaan taas varastit (eli kopioit) sen jostain, niin linkki alkuperäiseen olisi ollut paikallaan. Täällähän olisi tarkoitus keskustella, eikä kopioida muiden tekstejä, tai tuottaa tekoäly(kuraa) palstalle. Mutta siitähän sinä et välitä, koska omassa erinomaisuudessasi koet että voit floodata ja häiriköidä ketjuja omalla niin-kovin-wiisaalla-diipa-daaballasi. :)

Teksti on viisasta ja sopii ketjuun. Mitään häiriköintiä se ei ole. Vai oliko teillä jotain yhtä viisasta sanottavaa Nooan arkkiin liittyen?

No eipä taida olla. Pelkkää iän ikuista lapsellista vänkäämistä, johon teidän äo:lla kykenee.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

"vaikka viisas olenkin"

"Viisas" lisätään kretujen uudelleen määrittelemien sanojen listaan.

EN OLE KRETU. Voi perkele tätä porukkaa.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Teksti on viisasta ja sopii ketjuun. Mitään häiriköintiä se ei ole. Vai oliko teillä jotain yhtä viisasta sanottavaa Nooan arkkiin liittyen?

No eipä taida olla. Pelkkää iän ikuista lapsellista vänkäämistä, johon teidän äo:lla kykenee.

"Teksti on viisasta ja sopii ketjuun."

Niinpä. Ymmärrätkö miksi sinun viestissäsi on viisasta tekstiä?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Anteeksi, olisi pitänyt sanoa kreationisti. Lupaan käyttää virallista termiä tästä eteenpäin.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Niinpä. Kehut omaa tekstiäsi ja käyt niitä peukuttamassa. Koska olet selvästi muita älykkäämpi ja viisaampi. Aivan selvästi. Harmi vain että kukaan muu ei tajua miten älykäs ja viisas oletkaan. :)

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Niinpä. Kehut omaa tekstiäsi ja käyt niitä peukuttamassa. Koska olet selvästi muita älykkäämpi ja viisaampi. Aivan selvästi. Harmi vain että kukaan muu ei tajua miten älykäs ja viisas oletkaan. :)

Kukaan muu, ai miten niin? Hah hah, sinä ja sinun serkut 3 kpl???, ei tajua liian viisasta tekstiä.

Kun alapeukkuja ei ole, jolla teidän peukut voisi kumota, niin tällä mennään;).

• Anonyymi00103
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Sitten olet väärällä palstalla evoluutiota kieltämässä.

• Anonyymi00077

Oletteko valmistautuneet monetkaan vielä VIIMEISEEN TUOMIOON?
      (Jos ette itse muista tuomitse, teistäkään ketään EI TUOMITA - KADOTUKSEEN)
      (Jos tuomitsette paatuneen ja luopion ja vääräuskoisen, niin ongelma on se, että te silti itse joutuisitte kokemaan sen rangaistuksen ennen heitä)

Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli toisaalta tuokin, ei Jeesuskaan ketään tuomitsisi helvettiin, jos ei itse ollut kärsinyt varsinkin katumattomien syntisten tähden.

Jos ette uskoneet totuutta, Ilmestyskirja 20 sanoo, että olette joko olleet jo Helvetissä, Vääränä Profeettana tai Petona, ja että sinne syöstään VASTA 1000 vuoden päästä Saatana, pahan sotilaan perikuva ihmisyydessä. Saatana on silti se muinainen jurakauden LISKO - punertava suuri dinosaurus, joka joissakin klooneissaan saattoi kyetä jopa lentämään kuten linnut nykyään. Ei sellainen olento tiedä mikä on totuus, mutta sillä on silti ISO PÄÄ; jolla se muistelee ja kuvittelee kaikenlaista, mutta ei se ihmisen informaatiosta piittaa, paitsi silloin kun ihmiset satanismissa sitä palvovat - jopa evolutatiivisena ISÄNÄÄN?!

Jeesus sanoi osalle kansastaan: "Saatana on tiedän isänne, hänen himonsa te haluatte tyydyttää, mutta MINUN ISÄNI ON JUMALA!" Saatanan Isä siis oli Jeesuksenkin Jumala, mikä/kuka hyvänsä sekin sitten oli.... Japanilaiset väittää, että SE oli GODZILLA! Mutta silloinkin Jumalien Jumala oli Henki, mutta millaista informaatiota JUMALAT silloin käyttivät, emme tietystikään tiedä tarkasti...

• Anonyymi00080

Kyllä tämä ihminen aika syvällä ui, ei sieltä enää nousta.

• Anonyymi00078

Joh 3:16.17: Jeesus tullut pelastamaan myös tietämättömät papit mutta ei niitä jotka tietoisesti palvelevat toista Jeesusta( 2 kor 11: 4, 13-15)

• Anonyymi00079

Jeesus on sillee mustis. Toisia ei saa olla.

• >> Nooan arkkikin taitaa olla löydetty, mikä on mielenkiintoinen seikka.

Parikin erilaista "Nooan arkkia" on löydetty. Kun niitä on tutkittu tarkemmin, ne on todettu luonnonmuodostumiksi. Yksi on maanvyörymien ja eroosion muokkaama ison veneen muotoinen muodostuma. Toinen on kalliokieleke, joka tietystä kulmasta katsottaessa näyttää lumen alta pilkottavalta tummalta, osittain suorakulmaiselta tai keinotekoiselta rakenteelta.

Ongelma arkin löytämisessä on, että sellaista ei ole koskaan ollutkaan. Vedenpaisumus on satu, fysikaalinen mahdottomuus, jollaisia voi tapahtua ainoastaan mielkuvituksessa.

• Anonyymi00087

Totta. Taivaassa on tällä hetkellä vain Jeesus ja kriminaali viereiseltä ristiltä. Miksiköhän Jeesus lupasi taivaspaikan roistolle?

• Anonyymi00093

Pelastuksen perusta on Jeesuksen sovitustyö ja Hänen verensä Golgatan ristillä. Jeesus sovitti syntimme ristillä, mikä muodostaa armon perustan. Jokaisen ihmisen kuuluu ottaa Jeesus vastaan.

Kun opetuslapset kysyivät, kuka sitten voi pelastua, Jeesus vastasi: ”Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.” Tämä tarkoittaa pelastusta armon kautta uskosta.

Jobin kirjassa Job luuli aluksi pelastuvansa omilla ansioillaan, mutta Herra oli toista mieltä. Job nöyrtyi, kun Jumala näytti hänelle tekonsa ja suuruutensa. Sitä ennen Job oli vain korvakuulolta kuullut Herrasta.

Kaikkien on otettava Jeesus vastaan, ja jokaisen polven on nöyrryttävä Hänen rakkautensa edessä. Jeesus edustaa täydellistä hyvyyttä.

• Anonyymi00098

"Kaikkien on otettava Jeesus vastaan, ja jokaisen polven on nöyrryttävä Hänen rakkautensa edessä."

Entä jos ei ota?

• Anonyymi00111

Tällä kreationismi palstalla on tällainen ketju, josta ei nyt juuri kreationismista puhuta.

a) otsikko viittaa monta kertaa tyrmättyyn tulvataruun, joka on tässä todellisuudessa mahdoton, siis puhdas mielikuvituksen tuote

b) sitten muutama köy esittelemässä omia kummallisia käsityksiään evoluutiosta (normaali laitauskovan käsitys kreationismista)

c) arkkilöytöjä myös esitellään, vaikka ne on CMIn älyttömyyksien listalla

d) Raamatun siteeraus ja helvetin tulella uhkailua (katolisen kirkon keksintö melko myöhään)

e) ying-yang tyyppi suuttuu ja kiroilee, kun kukaan ei hänen jutuistaan välitä

f) ehkä jotain muutakin, mikä ei koske kreationismia

Yhteenvetona tässä keskustelussa ei juuri hipaista kreationismia. Miten Jumala loi tyhjästä biljoonia ja taas biljoonia soluja, joista tuli aikuisia eliöitä noin vain? Tarinana hauska, mutta täysin absurdi meidän todellisuudessa.

• Anonyymi00112

"Tarinana hauska, mutta täysin absurdi meidän todellisuudessa." Eli missä?

Ette hyväksy tänne hiekkalaatikolle aikuismaista selitystä, josta Nooan tarina on oikeasti kuin lapsille luotu versio. Raamattu perustuu fysiikkaan, kvanttifysiikkaan ja kemiaan sekä suhteellisuusteoriaan ja yin-yang teoriaan. Ei biologiaan.

Lapsellisille uskoville on luotu satu, jossa eläimet on konkreettisesti lastattu arkkiin. Toiset lapselliset, eli kiihkoevot hakkaa lapiolla päähän kretuja, vängäten, että biologia on kaiken perusta täällä meidän todellisuudessa.

Itseäni kohtaan tapahtuva hyökkäys voi tulla myös kreationistien piiristä, koska heidän Nooa satu täytyy säilyttää, samoin kuin evojen täytyy ylläpitää omaa satuaan.

Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti. Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äidit yhteensä. Meidän äiti tekee teidän äitien ruoat. Eli 6-0 yin-yang teoria vei voiton;).

• Anonyymi00115
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Ette hyväksy tänne hiekkalaatikolle aikuismaista selitystä, josta Nooan tarina on oikeasti kuin lapsille luotu versio. Raamattu perustuu fysiikkaan, kvanttifysiikkaan ja kemiaan sekä suhteellisuusteoriaan ja yin-yang teoriaan. Ei biologiaan.

Lapsellisille uskoville on luotu satu, jossa eläimet on konkreettisesti lastattu arkkiin. Toiset lapselliset, eli kiihkoevot hakkaa lapiolla päähän kretuja, vängäten, että biologia on kaiken perusta täällä meidän todellisuudessa.

Itseäni kohtaan tapahtuva hyökkäys voi tulla myös kreationistien piiristä, koska heidän Nooa satu täytyy säilyttää, samoin kuin evojen täytyy ylläpitää omaa satuaan.

Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti. Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äidit yhteensä. Meidän äiti tekee teidän äitien ruoat. Eli 6-0 yin-yang teoria vei voiton;).

"Raamattu perustuu fysiikkaan, kvanttifysiikkaan ja kemiaan"

Seemiläiset satusedät eivät ymmärtäneet yhtään mitään sen enempää fysiikkasta, kemiasta eikä varsinkaan kvanttifysiikkasta!

Ovatko teidän taikauskoiset tarinat puhuvasta käärmeestä ja yhden perheen puhdetöinään tekemästä Ruotsinlaivan kokoisesta puualuksesta muka aikuismaisia? Aivan kolme pientä possua ja iso paha susi -tasoista soopaa.

• Anonyymi00121

Tämä taidettiin aloittaa samaan aikaan kun toinen missä ei edes yritetä puhua kreationismista.

Palstan hihhuleilla on rasahtanut sulakkeet kun todellisuus sotii heidän maailmankuvaa vastaan.

Jäljellä tuntuu olevan enää tyhjät mantrat.

Kaikista nolointa aloituksessa on kuitenkin se, kuinka heidän oma keskustansa tälle huuhaalle on jo aikoja sitten sanonut kuinka tätä argumenttia löydetystä Arkista ei kannattaisi käyttää. Se on siis väärin jopa heidän keskuudessaan.

• Ramavit
        Anonyymi00112 kirjoitti:

>> Raamattu perustuu fysiikkaan, kvanttifysiikkaan ja kemiaan sekä suhteellisuusteoriaan ja yin-yang teoriaan

Vähän niinku näin:
        https://www.youtube.com/watch?v=57woJ1akD8c

• Anonyymi00113

Jeesus edustaa aitoa altruismia, hyvyyttä, pyyteettömyyttä, laupeutta, anteeksiantoa ja armoa. Tätä ihminen tarvitsee yrityksen ja erehdyksen kautta, kun hän kamppailee tässä maailmassa pahuutta vastaan. Mutta Jeesus on voittanut pahuuden Golgatan ristillä ja antaa oman vanhurskautensa uskovalle. Tämä on uskovan tärkein asia, ja se annetaan lahjaksi, ei ansion mukaan. Tämä on pelastus, joka on jo nyt olemassa. Ottakaa se vastaan ja alkakaa pyhittyä, sillä se antaa uuden alun.

Jeesus on lahja taivaasta, kuvakulma muuttuu ja Raamattu avautuu.

• Anonyymi00114

Mitä väliä mitä Jeesuksen kuvitellaan edustavan, kun Jeesus-uskoiset ovat itsekkäitä ja moraalittomasti valehtelevia besserwisseteitä, jotka kieltäytyvät aidosti keskustelemasta yhdestäkään uskonsa kannalta kiusallisesta aiheesta?
        Sitähän tämäkin Jeesus-höpötys on: tungetaan keskusteluun täysin siihen liittymätöntä saarnaa eikä vastata mihinkään.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Mitä väliä mitä Jeesuksen kuvitellaan edustavan, kun Jeesus-uskoiset ovat itsekkäitä ja moraalittomasti valehtelevia besserwisseteitä, jotka kieltäytyvät aidosti keskustelemasta yhdestäkään uskonsa kannalta kiusallisesta aiheesta?
        Sitähän tämäkin Jeesus-höpötys on: tungetaan keskusteluun täysin siihen liittymätöntä saarnaa eikä vastata mihinkään.

Kun ei käsitetä että Jumalan ihmisen välillä on ontologinen kuilu.
        Sen tähden pelihousut revitään ja aaltopituudet ihan hunningolla, pelkää eksytystä koko ajan pois oikeasta suunnasta

• Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Kun ei käsitetä että Jumalan ihmisen välillä on ontologinen kuilu.
        Sen tähden pelihousut revitään ja aaltopituudet ihan hunningolla, pelkää eksytystä koko ajan pois oikeasta suunnasta

Jeesus on koko Raamatun perusta alusta loppuun.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Jeesus on esikuva Nooan arkista ja ennustus: pelastaja.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Jeesus on esikuva Nooan arkista ja ennustus: pelastaja.

Jos jotain positiivista pitää keksiä näistä mt-tapauksista, niin tällaisia ihmisiä on häviävän pieni vähemmistö.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Jos jotain positiivista pitää keksiä näistä mt-tapauksista, niin tällaisia ihmisiä on häviävän pieni vähemmistö.

"Mt-tapaukset": Tämä on puhekielinen ja usein hieman arkityylinen tai kylmä ilmaus mielenterveysongelmista kärsivistä ihmisistä tai heidän aiheuttamistaan vaaratilanteista ja häiriöistä.
        Onko hoitoon ohjausta kehotettu?

• Anonyymi00122
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Raamattu on kirja.
        Todellisuus on tärkeämpää kuin kertomukset.

• >> Jeesus edustaa aitoa altruismia, hyvyyttä, pyyteettömyyttä, laupeutta, anteeksiantoa ja armoa . . . kuvakulma muuttuu ja Raamattu avautuu:

46 Mutta päivänä, jota tuo palvelija ei arvaa, hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen isäntänsä tulee ja hakkaa hänet kuoliaaksi, ja niin palvelija saa saman kohtalon kuin epäuskoiset.

16 ja huusivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa päällemme, kätkekää meidät valtaistuimella istuvan katseelta ja Karitsan vihalta!

• Anonyymi00123

Taivaallisella moraalilla ja maallisella moraalilla on valtava periaatteellinen ero. Taivaallinen moraali on anteeksiantoa, armoa ja laupeutta. Se ei ole ansaitsemista, riistoa eikä suorittamista, vaan taivaallinen moraali luo uutta ihmistä.
      Uutta luomusta Jeesus edustaa.

• Anonyymi00125

"Taivaallisella moraalilla ja maallisella moraalilla on valtava periaatteellinen ero."

Totta, ja sen osoittaa 2026-07-09 10:05:23.

Typötyhjä sanahelinä ei sitä muuksi muuta. Paitsi tietysti uskovien ikiomassa henk koht todellisuudessa, missä kaikki on mahdollista aina henk koht tarpeiden mukaan.

• Anonyymi00126

Taivaallisen moraali on hyvin mustavalkoista. Sen mukaan lapsen raiskaaminen ja elävältä polttaminen on yhtä paha asia, kuin tikkarin varastaminen kaupasta.

Armo tarkoittaa myös kirjaimellisesti oikeuden eväämistä.

• Anonyymi00124

Taivaallinen moraali katsoo ihmistä sellaisena kuin hän voisi olla, Mutta taivaallinen oikeudenmukaisuus ei tunne vaakaa eikä mittatikkua. Se ei kysy, oletko ansainnut valon, vaan se loistaa, koska sen olemukseen kuuluu valaista.
      Henki tarjoaa tyhjän pöydän ja puhtaan alun. Se ei korjaile vanhaa ja rikkinäistä, vaan murentaa kovan kuoren, jotta sen alta voi versoa jotakin täysin uutta, vapaata ja elävää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      172
      1145
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      45
      773
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      27
      743
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      137
      738
    5. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      231
      705
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      689
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      645
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      622
    9. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      56
      610
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      600
    Aihe