Pelkäämään parisuhteessasi?
Vastaukset 56
- Anonyymi00002
Olen, sekä henkisesti että fyysisesti. Hyvin epämiellyttävä tunne.
Aletheias - Anonyymi00003
En. Olen melko kova, luja ja kekseliäs. Toisekseen pidän itseäni hyvänä ihmistuntijana, joten parisuhteessa näin ei ole koskaan käynyt. Ja jos olisi käynyt, olisin saartanut tyypin sellaiseen henkiseen, sosiaaliseen ja taloudelliseen ansaan, ettei hän itse olisi sen jälkeen uskaltanut inahtaakaan minun suuntaan. Tämän verran minussa on takaisin antamisen (koston) halua, jonka tiedostan olevan narsistinen ominaisuus.
Joku voisi sanoa minua varautuneeksi. Näennäisen avoin, mutta koko ajan valpas. Minussa aktivoituu selviytymismoodi jos koen minkäänlaista uhkaa, missä tahansa tilanteissa.
Niin tai näin. Tällä tavoin voi välttää monta vaaranpaikkaa, mutta jäädä paitsi kokemuksesta, jossa luotetaan toiseen ja antaudutaan toiselle. Kaikella on taustansa, vaikkei kyse ole parisuhteista.- Anonyymi00008
Se juurikin ettei se uhka ja pelko, tai niihin mahdollisuus ole pelkästään parisuhteissa.
Väkivaltaisesta parisuhteesta jo on ihan hlvetin vaikea irrottautua, mutta jotenkin niistä onneks onnistuu irrottautua ilman että on ns pakko olla tekemisissä tai sen suuntaista. Mutta sit kun on kyseessä oma biologinen läheinen, se ei ole niin helppoa vaan katkaista kaikki välit ja yhteydet.
- Anonyymi00004
On ollut sellaisia tilanteita kyllä. Tunnelma ja välipitämättömyys jotenkin sen aiheuttanut. Mutta niistä keskusteltu kyllä.
- Anonyymi00005
Olen, siinä yhdessä ja ainoassa. Siitä viisastuneena..
- Anonyymi00006
Ihan normaalia. Joka suhteessa joskus henkisesti tai fyysisesti pelätä.
- Anonyymi00055
Ei ole normaalia pelätä parisuhteessa…!
- Anonyymi00007
Olen pelännyt joskus toisen reaktioita. Ei sen kummempaa.
- Anonyymi00009
Hyvin harva ymmärtää sitä kuin vaikeaa se on joskus irrottautua ja vaan lähteä suhteesta jossa tapahtuu pahoja.
Saatika sitä että siinä hiton väkivaltaisessa parisuhteessa pysyminen on jopa joskus turvallisempaa kun lähteminen siitä.
Eikä se muutenkaan niin helppo homma ole
sen suhteen ulkopuolisen elämän vuoksi.
Tai mukava juttu...
Joskus joutuu jättämään ihan koko elämänsä, kodin, työn, ystävät ja jopa perheensä kun lähtee siitä vv-parisuhteesta. Joskus nuorena kyllä. Väkivallan uhkan ja toteutuneen väkivallan vuoksi. Eronkin jälkeen vielä, kun uhoilu seurasi uuteenkin elämääni perässä.
- Anonyymi00010
Kyllä olen aikoinaan, samainen exä taitaa olla ikävän puolella. (samoin täällä sinkuissa ehkä)
Oon liiankin tuttua uh_kailua yms siellä saanut osakseni. Kerran yhdessä suhteessa, kun pistin poikki ja mies uhkasi tulla laittamaan kämpän tuhannen pllun päreiksi.
- Anonyymi00011
Onpa omituista... en muista pelkoa, tunteena. Kovaa ahdistusta ja järkytystä kyllä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että vanhoja hlvetin huuruja on typerää kaivella pintaan. Mennyttä elämää. Nyt on ihan muuta.
xLiner - Anonyymi00012
En mitä ois tarvinnu pelätä tyttären äiti uskalsi leipäveitsen laittaa jopa rinnalle
En tiedä kuinka vakavasta suhteesta oli kyse, mutta kun toi naapurin täti veti toissa talvena turpiin, niin kieltämättä hänen kanssaan en halua pahemmin riitaantua. On hän viime aikoina käyttäytynyt ihan mukavasti, mutta tiedän että hän on muita ihmisiä uhkaillut neulalla, veitsellä, vasaralla, uhannut tappaa kissansa jne. niin ei se millään tavalla tasapainoisen ihmisen käytöstä ole. 🙄
- Anonyymi00013
Tappaja miehet oli ainoat jotka ei millään tavalla tehneet minulle pahaa. Ääntä saatto korottaa ja tuli auran sisälle. Muuten Ei ikinä. Ei edes henkistä. Mutta muut kyllä tehneet vaikka ja mitä. Ihan siis suomalaiset miehet.
- Anonyymi00015
Hmm...siis tunnet monta tappaja miestä. Epäilemättä terve ystävyys ja tuttavapiiri:)
Siittä on hyvä ammentaa laadukkuutta, kumpa kaikki olisivat tappajia? Ilmeisesti eivät ole olleet jollekin yksilölle kovinkaan ystävällistä porukkaa?
AV - Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hmm...siis tunnet monta tappaja miestä. Epäilemättä terve ystävyys ja tuttavapiiri:)
Siittä on hyvä ammentaa laadukkuutta, kumpa kaikki olisivat tappajia? Ilmeisesti eivät ole olleet jollekin yksilölle kovinkaan ystävällistä porukkaa?
AVEn selittele niitä hetkiä. Mutta asiasta miehet keskenään. Se sen kummempaa kuin satoja vuosia taaksepäin. Mutta siinä on jo verrokkia. Ei se kerro ihmisestä mitään onko se tri urheilija ja syö salaattia vaikka söisi kissanruokaa ei kaikki ole naisille pahoja. Eikä kuulu olla. Miehen kuuluu suojella naista ja lapsia AINA
- Anonyymi00016
Kyllä, esimerkiksi lasten syntymää pelkäsin ja sitä käykö naiselle ja lapselle jotain, syntyykö terve lapsi jne. Jokainen kai joitain pelkotiloja parisuhteessaan on käsitellyt?
AV- Anonyymi00031
Ja varmasti pelkäsit sitä että tekeekö se äiti vastasyntyneelle jotain pahaa. Naiset on täysin sekaisin synnytyksen jälkeen, vuosien ajan.
- Anonyymi00017
Kerran erotilanteessa.
- Sheena - Anonyymi00018
Joo oon ja pääsin pois hissukseen hivuttautumalla.
- Anonyymi00019
Zelefani hybridikeskuksen trollipaska iski jälleen.
No en. Mutta voin itse olla pelottava. Osaan katsoa pahalla silmällä ja äänensävy voi olla "kamaloittava".
- Anonyymi00022
Olen.
Exä sanoi, että hslusisi erota ja kun eroaa, en näkisi lspsiani ikinä..
Uskoin hänen paskauhailuja, kunnes otin selvää ja erosin hänestä.
Kannattaa kohdata pelkonsa. - Anonyymi00024
Homohuora poistelee. Homohuora vinkuu. Homohuora kuvittelee parin prosentin kannatuksen olevan koko kansa. Homohuora ihailee inceletä. Homohuora mode ei ole ikinä tehnyt oikeita töitä.. homohuora asuu mummonsa kellarissa. Homohuora kuolee ilman homokaveria.
- Anonyymi00041
No voi, eikö palstaäijä galluppisi ole mennyt jouhevasti? Jokainen jolla on älyä päässä vähääkään ymmärtää, että haluat vain mässäillä näillä aiheilla. Pieksikö äitisi sinua tjn? MOT hul luus ei lähde hakkaamalla
- Anonyymi00025
Kun suhteessa alkoi mennä huonosti, pelkäsin hänen menettämistään, koska rakastin aika paljon. Menetinkin hänet, mutta ihan sopivan hyvin olen pärjäillyt, sekä uuden suhteen että talousasioiden kanssa. Oikeastaan molemmat löysimme yhtä hyvän uuden elämän, ihannetilanne.
- Anonyymi00026
Lähes kaikissa suhteissa…
kotona perheessä, seurustellessa, joissain ns. ystävyyssuhteissa ( jotka oli pakko jättää juuri sen vuoksi), työpaikoilla, joillain Suomen alueilla ihmiset käytös aggressiivisempaa jne. Matkoilla, joku Pasilan ja Espoon juna- asemat pe iltana ovat NO NO alueita.
Ei ole olemassakaan enää rauhaa ja luottamusta.
Se meni jo.
Jos haluaa luottamusta ja rauhaa,
se pitää osata ilmaista ensin itselleen ja toimia sen mukaan.
Ihmiset käyttäytyy koko ajan huonommin toisiaan kohtaan. - Anonyymi00027
Jos haluaa paeta tai erota,
se vaihe on vaarallinen ja pelottava. - Anonyymi00028
Sen ainoan kerran ku olen "parisuhteessa" ollut jos sitä nyt siksi voi edes kutsua. Koko suhteeseen joutuminen oli manipulaatiota.
- Anonyymi00029
En ole koskaan edes ollut parisuhteessa. En ole tarpeeksi vaarallinen, että olisi mahdollisuutta.
- Anonyymi00030
Voisiko esittää jatkokysymyksen, jos pelkäät, niin miksi et vaan lähde?
Onko ovi lukossa eikä sinulla ole avainta? Oletko sidottu sänkyyn kiinni, tai kahlittu jääkaapin oveen käsidauralla? Kiinnostaisi tietää että mikä on se syy mikä estää lähtemästä pois, oletan että se on joku konkreettinen asia kuten käsiraudat tai lukot.- Anonyymi00032
Älä nyt leiki tyhmää. Tänäkin vuonna aika moni nainen yritti lähteä tai oli jo lähtenyt ja he päätyivät menettämään henkensä. Siinä sinulle syy; moni pelkää ihan henkensä edestä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Älä nyt leiki tyhmää. Tänäkin vuonna aika moni nainen yritti lähteä tai oli jo lähtenyt ja he päätyivät menettämään henkensä. Siinä sinulle syy; moni pelkää ihan henkensä edestä.
Ja esimerkki?
Puhut nyt taas selvästi niistä ulkomaalaistaustaisista tai suomalaisista vähemmistökansalaisista, niinkuin aina ennenkin näissä aiheissa. Mistä syystä nuo tietyt henkilöt ovat niin lähellä sydäntäsi? Tavalliset suomalaiset eivät niistä välitä. - Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ja esimerkki?
Puhut nyt taas selvästi niistä ulkomaalaistaustaisista tai suomalaisista vähemmistökansalaisista, niinkuin aina ennenkin näissä aiheissa. Mistä syystä nuo tietyt henkilöt ovat niin lähellä sydäntäsi? Tavalliset suomalaiset eivät niistä välitä.Vuonna 2026 ilmoitetuista 14 naisen henkirikostapauksista 13 tapauksessa epäilty on kantasuomalainen mies. Tiedä sitten mihin vähemmistöön kuuluvat, mutta murhaajat eivät ole lähellä sydäntäni.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Vuonna 2026 ilmoitetuista 14 naisen henkirikostapauksista 13 tapauksessa epäilty on kantasuomalainen mies. Tiedä sitten mihin vähemmistöön kuuluvat, mutta murhaajat eivät ole lähellä sydäntäni.
Ja nyt laitat sen linkin edes yhteen tapaukseen. Tuollainen on pelkkää tyhjää puhetta, yhtä tyhjää kuin sinäkin.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ja nyt laitat sen linkin edes yhteen tapaukseen. Tuollainen on pelkkää tyhjää puhetta, yhtä tyhjää kuin sinäkin.
Tästäkö aiheesta sinä korpisovinisti nyt palstaäijän kanssa tinkaat? Naiselta, olet nolla
- Anonyymi00042
Anonyymi00037 kirjoitti:
Vuonna 2026 ilmoitetuista 14 naisen henkirikostapauksista 13 tapauksessa epäilty on kantasuomalainen mies. Tiedä sitten mihin vähemmistöön kuuluvat, mutta murhaajat eivät ole lähellä sydäntäni.
Olet taas se sama joka aina käskee itse katsomaan netistä.... On helppo tehdä kaikenalaisia väitteitä kun vaan sanoo että "katso itse netistä".
- Anonyymi00047
Anonyymi00038 kirjoitti:
On kannaltasi jopa noloa, että kyselet linkkejä tällaisiiin uutisiin, joista on ollut useissa medioissa lukuisia kertoja. Etkö todellakaan lue tuon enempää uutisia?
Löydät ehkä kymmenessä sekunnissa aiheeseen liittyviä uutisia. Osanneet käyttä Googlea, ehkä jopa tekoälyä tiedon hakuun, joten siitä vain hieman kaivelemaan, jos sinulta on todellakin mennyt ohi.
Aletheias - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
On kannaltasi jopa noloa, että kyselet linkkejä tällaisiiin uutisiin, joista on ollut useissa medioissa lukuisia kertoja. Etkö todellakaan lue tuon enempää uutisia?
Löydät ehkä kymmenessä sekunnissa aiheeseen liittyviä uutisia. Osanneet käyttä Googlea, ehkä jopa tekoälyä tiedon hakuun, joten siitä vain hieman kaivelemaan, jos sinulta on todellakin mennyt ohi.
AletheiasTIESIN SEN, tiesin että olet taas se sama "etsi itse netistä, ei minulla ole mitään vastuuta omista väitteistäni" -henkilö.
JOs sinä teet älyvapaan väitteen julkisella keskustelupalstalla niin olet itse vastuussa todisteiden esittämisestä. EI kukaan muu.
Muuten väitteesi on vain älyvapaata propagandaa jolla haluat edistää omaa s-airasta ideologiaasi. Ei kenenkään missään ikinä tarvitse ottaa sinua tai sinunkaltaisia ihmisiä tosissaan. Puheesi voidaan ohittaa a-kkojen puheina.
En katso uutisia, enkä lue uutisia netistä. Koska en halua lukea tuollaisten ihmisten aivojen tuotteita, kuten sinun. - Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
TIESIN SEN, tiesin että olet taas se sama "etsi itse netistä, ei minulla ole mitään vastuuta omista väitteistäni" -henkilö.
JOs sinä teet älyvapaan väitteen julkisella keskustelupalstalla niin olet itse vastuussa todisteiden esittämisestä. EI kukaan muu.
Muuten väitteesi on vain älyvapaata propagandaa jolla haluat edistää omaa s-airasta ideologiaasi. Ei kenenkään missään ikinä tarvitse ottaa sinua tai sinunkaltaisia ihmisiä tosissaan. Puheesi voidaan ohittaa a-kkojen puheina.
En katso uutisia, enkä lue uutisia netistä. Koska en halua lukea tuollaisten ihmisten aivojen tuotteita, kuten sinun.Huomaan, ettet katso tai lue uutisia.
Minä olen kyllä useinkin laittanut tänne linkkejä, mutta aina ei jaksaisi eritoten näin itsestäänselvissä asioissa, jotka tietää jokainen hiemankaan uutisointia lukenut.
Löydät tietoa vaikkapa tilastokeskuksen julkaisuista. Siellä on ihan prosenttilukuja uhreista ja tekijöistä.
Tällä pääset alkuun:
https://stat.fi/fi/julkaisu/cmfkrxeifichz07ul9yblwg5j
Aletheias - Anonyymi00056
Anonyymi00052 kirjoitti:
Huomaan, ettet katso tai lue uutisia.
Minä olen kyllä useinkin laittanut tänne linkkejä, mutta aina ei jaksaisi eritoten näin itsestäänselvissä asioissa, jotka tietää jokainen hiemankaan uutisointia lukenut.
Löydät tietoa vaikkapa tilastokeskuksen julkaisuista. Siellä on ihan prosenttilukuja uhreista ja tekijöistä.
Tällä pääset alkuun:
AletheiasEn halua mitään tilastokeskuksen p*skaa, tai mitään YLEn uutisp*skaa. Haluan sen jutun mistä puhut, tekijä, uhri, mitä tapahtui ja miksi? Oikean tapauksen oikeat tiedot ja tekijä. En mitään typeriä tilastolistoja.
- Anonyymi00057
Anonyymi00052 kirjoitti:
Huomaan, ettet katso tai lue uutisia.
Tällä pääset alkuun:
AletheiasUlkomaalaistaustaisten uhrien määrä kasvoi 26,7 %
Noin 19 % viranomaisten tietoon tulleen perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhreista oli ulkomaalaistaustaisia.
Huomaa että suomessa syntynyt ulkomaalaisten lapsi ei ole ulkomaalainen vaan suomalainen, ja näkyy tilastoissa suomalaisena.
- Anonyymi00033
Kyllä esim juot pulla kahvia keittiön pöydällä ja pelätä saa ettei kahvi kaadu tai pullan murusia mene koriste pöytäliinaan tai kun vessasta loppu wc paperi ja avaat uuden pussin niin pelottaa otinko oikean tai oikeasta paikasta ja vienkö yhden vai useamman rullan tai koko paketin ettei heti lopu eli pelottaa mitä päällikkö sanoo
- Anonyymi00035
En ole joutunut kokemaan pelkoa koskaan, silloin kun olin aikonaan parisuhteessa! Uuteen parisuhteeseen en enää koskaan halua mennä! Olisi mukavaa löytää muutaman vuoden minua vanhempi mies ystäväksi!
- Anonyymi00036
Kukaan ei halua olla ystäväsi! usko jo!
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Et ole gubelle omituisia uliseva yksärinkertainen enää edes tosissasi. T naiselta
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Et ole gubelle omituisia uliseva yksärinkertainen enää edes tosissasi. T naiselta
Gubben hokija on ihanan vajakki ja hölmöläinen.
- Anonyymi00045
Anonyymi00036 kirjoitti:
Buu! Pelle hokee gubbea ja yrittää aiheuttaa riitoja.
>Simiti< - Anonyymi00054
Anonyymi00044 kirjoitti:
Gubben hokija on ihanan vajakki ja hölmöläinen.
Ei todellakaan ole ihana vajakki, vaan hän on inhottava stalkkeri!
- Anonyymi00043
Valitettavasti olen. Olen joutunut kokemaan kauhun hetkiä parisuhteissani. Ja kyllä, monikossa. Mutta se on taakse jäänyttä elämää. En ole osannut valita turvallisia kumppaneita. Traumoista käsin olen toiminut ja koittanut selviytyä niistä tilanteista, mihin olen sitten ajautunut. Pystyn katsomaan taaksepäin elämääni ja ymmärtämään. Mistä on johtunut ja miten voi tällä hetkellä toimia niin, ettei asiat enää toistu.
- Anonyymi00048
Ei se ole aina valinnasta kyse.
Olen nähnyt miten kiltistä nössöstä
kuoriutui halveksiva, kiusaava pirulainen.
Koska sen mielestä, sille tuli vihdoin tilaisuus olla paha.
Se kohdisti sen ”vaiheen” ihmiseen, joka oli
sille kohtelias ja ystävällinen.- Anonyymi00050
On se silti sinun ihan oma valintasi. Vai valitsiko joku muu sen sinulle?
Ja kuka esti sinua vain lähtemästä pois sen luota?
Valinnanvapaus on niin vaikeaa. Kun ihmiset eivät ole sitä miltä ne päällepäin näyttävät olevan. Tuo olisi hyvä oppia jo aikaisessa vaiheessa elämää.
- Anonyymi00051
En todellakaan. Syynsä siihenkin...
- Anonyymi00053
Parisuhteessa en, vaikka voihan sitä jälkikäteen miettiä, että joku muu ehkä olisi pelännytkin. Eron jälkeen sen sijaan en ollut eksäni touhuista yhtään varma. Pelko ei ehkä ole ihan oikea sana, mutta sanotaan vaikka, että olin varuillani. Varsinkaan uutta parisuhdettani en halunnut tuoda suoraan ilmi, enkä myöhemmässä vaiheessa raskauttani.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1591286
- 1121019
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen35778Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki53726Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.8719- 70688
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää50662- 65621
Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23601Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?67578