Mielipiteitä palstan uudesta ulkoasusta..

Toiminnallisuushan on ottanut harppauksia parempaan suuntaan, vellikello toimii, viestihistoria toimii ja nyt tämä uusi ulkoasu..?

Toivon vain, ettei tule mitään romahduksia toiminnallisuuteen näiden uusien päivitysten vuoksi. Aikasta paljon porukkaa kadinnut pois ihan siksi kun palsta ollut rikki hitsin kauan aikaa.

Aikanaan sanoin eräälle palstalaiselle, että voit lähteä palstalta, mutta palsta ei lähde sinusta .. pätee minuunkin.

Kuinka määrittelisit itsesi palstalaisena? Itse olen kai ikipalstalainen tai jotakin. Haluan naivisti uskoa palstaan ja palstalaisuuteen.

Kai pidän tätä jonkinlaisena kommuunina.

116

499

Vastaukset 116

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tykkää uudesta fontista. Muuten aika samanlainen. Mutta suurin osa porukasta kadonnut. Tosin näitä palstan kuolemia on tapahtunut sen historiassa useita. Tähän saakka jostain on aina saapunut uusi populaation. Mutta nyt ensimmäistä kertaa veikkaan, että voi olla kyseessä viimeinen sukupuutto. Englannin kielisistä foorumeistakaan ei taida olla jäljellä kuin Reddit. Ite olen aina ollut foorumikulttuurin ystävä. Harmi että se on kuoleva taiteenlaji. En edes tiedä millä ihmiset ovat korvanneet keskustelufoorumit??? Alkuun porukka pakeni facebookiin ja sieltä kai sitten hajosi pitkin Internettiä.

• En itsekään ole tämän fontin ystävä, mutta kaipa tähänkin sopeutuu.
        Tärkeintähän on toiminnallisuus. Nyt palsta tuntuisi toimivan taas.

Kyllähän tietty populaa saisi olla palstalla enemmänkin. Ja keskustelua. Iloinen olen tuosta uudesta verestä jota palstalle on ilmaantunut. Aina hyvä juttu.

• Anonyymi00035

Itse näen tämän selkeämpänä kuin vanha oli? Logiikka historiasta muuttui, sitä joutuu vähän pureskelemaan, mut uskon senkin tuntuvan paremmalta lopuksi kuin oli aiempi? Huononäköisenä (60+) näen tämän uuden parempana? Näin koen.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Itse näen tämän selkeämpänä kuin vanha oli? Logiikka historiasta muuttui, sitä joutuu vähän pureskelemaan, mut uskon senkin tuntuvan paremmalta lopuksi kuin oli aiempi? Huononäköisenä (60 ) näen tämän uuden parempana? Näin koen.

Enää ei näe viestejä, joita on aiemmin lukenut? Väri ei muutu luetuissa 🫣

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Enää ei näe viestejä, joita on aiemmin lukenut? Väri ei muutu luetuissa 🫣

Näkyykin, olin väärässä.

• Anonyymi00001

Aivan, fontti ei ole mikään paras ja kun kuitenkin yleisesti on käytössä toinen fontti ja koska on tottunut siihen entiseen, on ainakin nyt hankala lukea. Tottuuhan siihen, kenen tarvitsee tottua, mutta..

Toiminnallisuudesta en voi sanoa, koska en ole rekkautunut tms. Vain, että nyt kun näkyy tuo viimeisimmän kommentin aika minuutteina, niin sekin vaatii totuttelua vanhoilta kävijöiltä. Ei paha, mutta se totuttelu..

• Anonyymi00002

Ja nyt kun katsoin vielä, niin se entinen fontti kun näkyy olevan tuolla trendaavissa, vertasin, huomasin sen entisen olevan helppolukuisampi.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Ja nyt kun katsoin vielä, niin se entinen fontti kun näkyy olevan tuolla trendaavissa, vertasin, huomasin sen entisen olevan helppolukuisampi.

Se vanha fontti tosiaan on helppolukuisempi, mutta lieneen tottumiskysymys.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ja uusi vertailu uusin silmin osoitti, että en olisi laittanut trendaavia tuohon ekan kommentin perään vaan aivan ensimmäiseksi tai sitten parin kolmen kommentin jälkeen. Ihan ensimmäisenä jos olisi, siitä näkisi heti ne, sitten taas jos ei kiinnosta, mitä niissä on, olisi helpompi ohittaa ne.

Ehkä sekin totuttelun paikka.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja uusi vertailu uusin silmin osoitti, että en olisi laittanut trendaavia tuohon ekan kommentin perään vaan aivan ensimmäiseksi tai sitten parin kolmen kommentin jälkeen. Ihan ensimmäisenä jos olisi, siitä näkisi heti ne, sitten taas jos ei kiinnosta, mitä niissä on, olisi helpompi ohittaa ne.

Ehkä sekin totuttelun paikka.

Ja nyt hiukan pidempi katselmus osoitti, että joo miksei.

Se pitää sanoa, että kiva, kun näitä uudistellaan silloin tällöin, pidetään huolta sivuston toimivuudesta ja kysytään jopa kävijöiltä paranteluehdotuksia.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ja nyt hiukan pidempi katselmus osoitti, että joo miksei.

Se pitää sanoa, että kiva, kun näitä uudistellaan silloin tällöin, pidetään huolta sivuston toimivuudesta ja kysytään jopa kävijöiltä paranteluehdotuksia.

Tuo on kyllä hankala, että näkyy esmes tunnin tarkkuudella, jos ajatellaan, että joku olisi käynyt laittamassa oman kommenttinsa vaikkapa lähestulkoon heti mun kommentin jälkeen, kun itse muistan yleensä kellonajan, milloin laitoin, niin joutuu nyt muistamaan kommenttimääristä.

En ehkä osaa selittää oikein ja vaatiiko sekin totuttelua - en tiedä. Kysy viikon päästä uudelleen 😊

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Tuo on kyllä hankala, että näkyy esmes tunnin tarkkuudella, jos ajatellaan, että joku olisi käynyt laittamassa oman kommenttinsa vaikkapa lähestulkoon heti mun kommentin jälkeen, kun itse muistan yleensä kellonajan, milloin laitoin, niin joutuu nyt muistamaan kommenttimääristä.

En ehkä osaa selittää oikein ja vaatiiko sekin totuttelua - en tiedä. Kysy viikon päästä uudelleen 😊

Niin totuttelua vaatii jonnin aikaa. Äkkiseltään olin ihan että Hä?, mut ei se muutos aina pahasta ole.
        Se vain kun palsta romahti oikein kunnolla pari vuotta sitten kun ajoivat uudistuksia, SE oli pyllystä.

• Anonyymi00003

Joo, se on varmaan fonteista kiinni, kun mun jutut ei mieltä hivele.
      Ei hyvältä näytä.
      🧸

• Miksi ei hivelisi?

• Anonyymi00031

Jos olet lahdesta tai hämeestä,
        mikään ei koskaan miellytä.

Ei kannata edes yrittää.

• Anonyymi00005

Noh anonyymi nimimerkillä en ole huomannut juuríkaan mitään eroa. Toki ulkoasu on hieman erilaínen.

>Simiti<

• Niin mutta rekuille on tullut toimintoja takaisin. Mikä hyvä juttu.

• Anonyymi00010

Vahna fontti oli parempi.

Tosin joku monotype toisi teknologista fiilista.

• Anonyymi00019

En ole tykännyt visuaalisesta ilmeestä yhtään. Jokainen uudistus 13 vuoden aikana on vienyt palstaa huonompaan suuntaan ja ollut pettymys. Ennen oli paremmin. Tykkäsin palstasta 100 kertaa enemmän. Aina on sanottu, että kuullaan lukijoita ja koskaan ei ole kuultu. Parasta olisi palata takaisin entiseen. Pois typerä tykkäysmahdollisuus ym. Takaisin vanhaan.

• Anonyymi00020

Mun mielestä on kylläkin kuultu myös lukijoita. Tästä esimerkkinä ainakin se joululakkijuttu, tosin sitä ei varmaan kaikki ymmärtänyt. Ainahan niitä voi keksiä ja kehittää uusia. Tykkäysmahis on myös hyvä, tykkäisin, että ois myös se negatykkäys olemassa vielä. Ei tartteis kirjoittaa negaa, kun vois näyttää peukaloo alaspäin. Toki ymmärrän, että kommenteilla saadaan enemmän aikaan keskustelua ja näin ollen enemmän tuloja, mutta jos se on ollut ainoa syy sen poistamiseen, niin auts.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mun mielestä on kylläkin kuultu myös lukijoita. Tästä esimerkkinä ainakin se joululakkijuttu, tosin sitä ei varmaan kaikki ymmärtänyt. Ainahan niitä voi keksiä ja kehittää uusia. Tykkäysmahis on myös hyvä, tykkäisin, että ois myös se negatykkäys olemassa vielä. Ei tartteis kirjoittaa negaa, kun vois näyttää peukaloo alaspäin. Toki ymmärrän, että kommenteilla saadaan enemmän aikaan keskustelua ja näin ollen enemmän tuloja, mutta jos se on ollut ainoa syy sen poistamiseen, niin auts.

Makuja on monia, mutta ulkoasu on ankea.

• Anonyymi00025

Ennenwanhaan jopa ongittiin kalapuikkoja sekä mirolihapullíssa oli 170% lihaa?

Niin ne ajat muuttuvat.

>Simiti<

• Anonyymi00034
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ennenwanhaan jopa ongittiin kalapuikkoja sekä mirolihapullíssa oli 170% lihaa?

Niin ne ajat muuttuvat.

>Simiti<

Älä sinä Simiti kulta höpsöttele.

Sivujen ilme voisi olla paljon lämpimämpi ja sellaista aikanaan ehdotin. En muista enää, millaiset sivut olivat, mutta muistan, etten pitänyt muutoksista. Tietysti ominaisuudet varmasti muuten ovat paremmat :)

• Uusi fontti ei ole parempi, mutta ei huonompikaan.
      Onko muutoksen tarkoitus hämätä palstalaisia, jotta muut palstan toimintaan liittyvät ongelmat unohtuisivat, eikä niistä puhuttaisi enää? Olen ikuinen skeptikko.

Tämä muutos ei anna aihetta hurraa-huutoihin, mutta en ala kiukuttelemaankaan.

Tähän tottuu, jos kaikki muu palstalla toimii (vihdoinkin) moitteettomasti. Minun on vaikea suhtautua palstapäivityksiin positiivisesti. (ja syystä!)
      Aika näyttää. 🤔

• Äläsny.. vellikello toimii, viestihistoria toimii, uusi viesti toimii.. ulkoasu on vain eri. Josko tämänyt tästä. Päästään vanhaan hyvään palstailufiilikseen, eikös juu?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Äläsny.. vellikello toimii, viestihistoria toimii, uusi viesti toimii.. ulkoasu on vain eri. Josko tämänyt tästä. Päästään vanhaan hyvään palstailufiilikseen, eikös juu?

Niin toimivat, vihdoinkin. On sitä jo odotettu. 😥⌛

Toivotaan, että loputtomat palstaongelmat on toistaiseksi selätetty. Valoa kohti! 😊

• Anonyymi00033
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Äläsny.. vellikello toimii, viestihistoria toimii, uusi viesti toimii.. ulkoasu on vain eri. Josko tämänyt tästä. Päästään vanhaan hyvään palstailufiilikseen, eikös juu?

Mikään ei ole muuttunut, mutta täytýy vastustaa kehitystä?

>Simiti<

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Mikään ei ole muuttunut, mutta täytýy vastustaa kehitystä?

>Simiti<

Muutosvastaisuus on vain turvallisuushakuisuutta. Rohkeasti vain kohti uusia tuulia.

• Anonyymi00026

oikeasti ajattelin että palstat toimivat hyvinkin ilman katkoja, jos joku toinen on pelaamassa jollain samalla koneella tai louhimassa kryptoja niin jatkuvia tökköjä..

• No toistaiseksi merkitse kaikki luetuksi toimii, se tärkein. Kaikkeen tottuu kun tarpeeksi sattuu (tapahtuu).

• Ja sekin kun viestihistoriasta pääsee hyppäämään vanhoihin keskusteluihin on ihan kiva kun toimii.

Ja sekin kun viestihistoriasta pääsee hyppäämään vanhoihin keskusteluihin on ihan kiva kun toimii.

Sitä en ole vielä testannut. Ensimmäinen huoli oli, kun rekisteröin uuden nimimerkkini TöksTöksNöö, että viestit jää kummittelemaan ikiajoiksi "lukemattomina". Ai miten ärsyttävää se oli. 😅

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sitä en ole vielä testannut. Ensimmäinen huoli oli, kun rekisteröin uuden nimimerkkini TöksTöksNöö, että viestit jää kummittelemaan ikiajoiksi "lukemattomina". Ai miten ärsyttävää se oli. 😅

Saanko kysyä luka olit ennen?

Noh pirpis, mars specsaverille 🤭

• Ex-Lukka kirjoitti:

Noh pirpis, mars specsaverille 🤭

Sinäkö? En minä kuvia kumartele. En kiinnitä kenenkään kuviin tai ulkonäköön mitään huomiota. Oikeastaan koskaan.

Silmät päähän .. juu.

Sinäkö? En minä kuvia kumartele. En kiinnitä kenenkään kuviin tai ulkonäköön mitään huomiota. Oikeastaan koskaan.

Silmät päähän .. juu.

Eikun jasulihan siellä, katso tarkemmin. Silmistä ei voi erehtyä, palstan shapeshifter :). Puhelimen näyttö toki rajoittaa, siirry tällaiseen macho 31,5 tuumaiseen kuten minäkin sokea ukko tein

• Ex-Lukka kirjoitti:

Eikun jasulihan siellä, katso tarkemmin. Silmistä ei voi erehtyä, palstan shapeshifter :). Puhelimen näyttö toki rajoittaa, siirry tällaiseen macho 31,5 tuumaiseen kuten minäkin sokea ukko tein

Joo.. lueskelin noita hänen kommenttejaan tuossa toisessa ketjussa ja tunnisyin hänet kirjoittamisistaan. Kännyn näytöltä en kyllä olisi tuon kuvan perusteella tunnistanut.

Minulla on monia puutteita ja yksi on visuaalinen hahmottaminen.. avaruudellisen ja geometrisen hahmottamisen kanssa pärjään naiseksi verrattain hyvin.. esmes työpiirustukset, 3D mallinnukset ja kokoonpanokuvat, niiden kanssa pärjään, mutta auta armias jos pitää tunnistaa ihmisiä valokuvista.. argh!!

Aina olen sanonut, etten kiinnitä ihmisten ulkonäköön huomiota, se johtunee kai kun en kykene.

Vastaus taisin tulla jo Jamesilta. 😄

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kiva kun olet päk. Ollut ikävä sinua.

Kiva kun olet päk. Ollut ikävä sinua.

Nyt on tullut taas tarve lepäillä fyysisesti ja ihmetellä mitä kukin asioista ajattelee. Silloin on kiva palata, kun ei tarvitse esitellä itseään aina uudestaan. Voi olla eri fiiliksillä poissa ja paremmilla takaisin. Mutta aina on entuudestaan tuttua väkeä. 😊👍❤️

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Nyt on tullut taas tarve lepäillä fyysisesti ja ihmetellä mitä kukin asioista ajattelee. Silloin on kiva palata, kun ei tarvitse esitellä itseään aina uudestaan. Voi olla eri fiiliksillä poissa ja paremmilla takaisin. Mutta aina on entuudestaan tuttua väkeä. 😊👍❤️

Ja tosiaan, eipä noilla kuvilla väliä olekkaan. Pidensin hiuksia ja lätkäisin parran kuonoon, sillä saa jotain aitoa, muttei kadulla tunnistettavaa hyödyntää avatarina.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

In your service my lady 🙃

• Ex-Lukka kirjoitti:

In your service my lady 🙃

Ai ai sir siis James. Kävin just Lidlissä hakee basmatiriisiä 2kg ja harhauduin osastolle krääsät. Onneksi harhauduin. Oli halvalla Oarksuden pienmetallia myynnissä. Kahmin tietysti koukkuruuvit yms. talteen. Aina voi nikkaroidessa tarttea. Nyt tarttee mennä järjestelee ne asemapaikalle. Kattelin rälläkkääkin, mutta vanha vielä pelittää, niin otin vaan laikkoja lisää. 👍

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ai ai sir siis James. Kävin just Lidlissä hakee basmatiriisiä 2kg ja harhauduin osastolle krääsät. Onneksi harhauduin. Oli halvalla Oarksuden pienmetallia myynnissä. Kahmin tietysti koukkuruuvit yms. talteen. Aina voi nikkaroidessa tarttea. Nyt tarttee mennä järjestelee ne asemapaikalle. Kattelin rälläkkääkin, mutta vanha vielä pelittää, niin otin vaan laikkoja lisää. 👍

Huvittavinta, että unohdin krääsän takia ostaa salaatin. 😅

Aivot alkanu vanhuuden edetessä rapistuu, muisti ainakin. Nyt syön sitten riisiä mutten salaattia. 🫩

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Parkside näköjään salakielellä.... 😝

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sillä tavalla, itse tuli rälläköityä eilen, tai oikeastaan vinguteltua. Peräkärryn pyörien kiinnitysongelma fiksattu, eikä siihen mennyt montaakaan vuotta että ongelma tuli hoitoon 😄.

Joku voisi tosiaan siivota täälläkin tuon työkämpän, ei ihan sikin sokin mutta aika vahvasti menossa siihen suuntaan. Alkuräjähdys tapahtunut jo ja nyt on menossa näyttävä levittäytyminen pitkin maailmankaikkeutta...uusi kaaoksen galaksi on syntymässä 😂.

No täällä popsittiin pelkkiä uusiaperunoita vilhelmin kera, mausteena karkeaa suolaa ja voinokare. Ruohosipulin unohdin jääkaappiin, eli ei mitään varsinaisia kulinarismin helmiä nähtävissä täälläkään 👍.

Parksiden uusi harmaa sarja on kuulemma ihan käyttökelpoista, ei sitä tosin hyllyissä muistaakseni ole näkynyt 🤔

• Ex-Lukka kirjoitti:

Sillä tavalla, itse tuli rälläköityä eilen, tai oikeastaan vinguteltua. Peräkärryn pyörien kiinnitysongelma fiksattu, eikä siihen mennyt montaakaan vuotta että ongelma tuli hoitoon 😄.

Joku voisi tosiaan siivota täälläkin tuon työkämpän, ei ihan sikin sokin mutta aika vahvasti menossa siihen suuntaan. Alkuräjähdys tapahtunut jo ja nyt on menossa näyttävä levittäytyminen pitkin maailmankaikkeutta...uusi kaaoksen galaksi on syntymässä 😂.

No täällä popsittiin pelkkiä uusiaperunoita vilhelmin kera, mausteena karkeaa suolaa ja voinokare. Ruohosipulin unohdin jääkaappiin, eli ei mitään varsinaisia kulinarismin helmiä nähtävissä täälläkään 👍.

Parksiden uusi harmaa sarja on kuulemma ihan käyttökelpoista, ei sitä tosin hyllyissä muistaakseni ole näkynyt 🤔

Se on välillä pienestä kiinni ettei pääse tilat sotkun puolelle. Kun vaan malttas laittaa aina heti kaikki paikalleen, eikä miettis kohta sitten, teen ensin tämän jutun. 😅

Mulla on vanha Boschin PMF 190 E monitoimityökalu. Toimii vielä, niin en sitten viittinyt testiin ruveta uuden Parksiden suhteen, sellanen vanha Parkkis löytyy mihin laikatkin ostin, en ole vielä testannu toimiiko. Sain sen ikään kuin romukuormasta.😄 Ehkä se romu onkin... Saas ny nähä.

Moni kyllä kehuu sitä vihreetäkin versiota ihan ookooksi.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Se on välillä pienestä kiinni ettei pääse tilat sotkun puolelle. Kun vaan malttas laittaa aina heti kaikki paikalleen, eikä miettis kohta sitten, teen ensin tämän jutun. 😅

Mulla on vanha Boschin PMF 190 E monitoimityökalu. Toimii vielä, niin en sitten viittinyt testiin ruveta uuden Parksiden suhteen, sellanen vanha Parkkis löytyy mihin laikatkin ostin, en ole vielä testannu toimiiko. Sain sen ikään kuin romukuormasta.😄 Ehkä se romu onkin... Saas ny nähä.

Moni kyllä kehuu sitä vihreetäkin versiota ihan ookooksi.

Ostin sitten vallilan verhokappojakin kirppikseltä. Heh, nyt on vaan niin että verhot on pesty mutta kun aloin kaivelee silityslautaa silittääkseni verhot vielä kosteina. Se laudan päällikangas on ihan harmaassa pölyssä 😂

Tarvii pestä sekin. Onneksi löytyy muuta kangasta silittelyn ajaksi tilalle. Että kröhm, siisteys... 🙄

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Muista rakas palstasisareni vain, ettei kukaan muu huolehdi sinusta puolestasi, eli jos palsta alkaa taas raskauttamaan, ni eiku heitä meidät palstalaiset pöpelikköön.

Olen ollut itsekin paljon poissa, mutta tykkään edelleen palstasta. Mä en sillain ota negaa tästä, mut ymmärrän jos alkaa ottamaan välillä pannuun.

Eli kiva ku oot täällä, mut piä hyvä huoli ihtestäsi ja rajoita palstaa tarvittaessa. Mielestäni olet niin vahva tunneihminen, että ehkä jopa turhaan kannat painolastia satunnaisista palstajutuista.

Mut juu, sä oot itekki huomannut sen, että noi jotkut ottaa juurikin tunneihmisiä maalikseen kun saavat perseilyillään vastareaktion. Sitähän ne hakee.

Mä en vällää pas#kaakaan mitä muut minusta ja siks noi perseilijät jättävätkin minut rauhaan.

Mut pakko sanoa että mielestäni siä oot oleellinen osa palstaa ja olenkin iloinen kun olet taas täällä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ostin sitten vallilan verhokappojakin kirppikseltä. Heh, nyt on vaan niin että verhot on pesty mutta kun aloin kaivelee silityslautaa silittääkseni verhot vielä kosteina. Se laudan päällikangas on ihan harmaassa pölyssä 😂

Tarvii pestä sekin. Onneksi löytyy muuta kangasta silittelyn ajaksi tilalle. Että kröhm, siisteys... 🙄

Täytyy myöntää kanssa että eksän kadottua maisemista on vähäsen lipsumista tapahtunut siivouksen suhteen niin tavoitteissa kuin tapahtumissa.

Imuriin tartutaan siinä vaiheessa kun villit villakoiralaumat lähtevät näykkimään ohikulkijoita, silitysrauta on minulle ihan nounou 😄.

Verhot ei häiritse mitenkään koska en huomaa niiden olemassaoloa muutoinkaan. Kuulemma kaipaisivat pölytystä...huhupuheita sanon minä 😁.
        Poika on tullut äitiinsä, silittää farkutkin mokoma 🙄

• Anonyymi00027

Ensimmäinen kommenttikenttä on isompi. Ennen se oli yhden rivin korkuinen.

Fontti on erilainen. Kai tuohon tottuu.

Ns. aloitussivun 2m ja 11m on vielä arvoitus.

• Anonyymi00028

m on metrin yksikkö

• Anonyymi00029

Huononnus. En tykkää.
      Valtavat laarit ja teksti heikkonäköisille.
      Vilma

• Anonyymi00032

En pidä uudesta fontista ja puhelimella selailu on työlästä, kun näytölle mahtuu nyt ihan muutama aloitus. Ei auttanut fontin pienennyskään.

Kaikkeen tietysti tottuu, mutta ärsyttävää kun nyt tuntuu, että zoomailee kaikkea lähietäisyydeltä. Ja mainoksia saa jatkuvasti ruksia pois näytöltä. En innostu, mutta ehkä viikon päästä tämäkin valorus on vain muisto 😊

Aletheias

• Anonyymi00042

Puhelimella netissä!!!!!???? Kait tuo oli vitsi.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Miksi se olisi vitsi?

Aletheias

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Miksi se olisi vitsi?

Aletheias

Vielä kysyt.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Minäkin olen aina puhelimella palstalla. En koskaan ole ollut tietsikalla. Kerran olin telkkarilla kun Rande liitti näppiksen mun töllöttimeen. En tykänny. Känny on paras.

• Anonyymi00036

11 poistettua viestiä.

Aika hanakka seula.

• Anonyymi00037

Oho. Oho.
        Ehkä se kommentointi on ollut liian karkeaa ylläpidolle, kun se kohdistuu platformiin.
        Vaikuttaa omahyväiseltä.

Edelleenkään en tykkää tästä.
        Vilma

• Anonyymi00038

Ihmetyttää vaan mistä tiedetään kuinka monta metriä sitten vastattu?

• Anonyymi00039

Veikkaisin, että 11 metriä sitten.
        Vilma

• Onhan tässä tullut parannuksia, mutta sivusto on myös huonontunut, kun ulkoasu on nyt vähemmän kompakti. Mobiilisivusto näyttää nyt samalta kuin tietokonesivusto (testasin Firefoxilla ja Chromella) vaikka mobiilisivusto pitäisi olla kompaktimpi. Myös profiilisivussa linkit eivät vieläkään toimi.

• Mitä tarkoitat että profiilisivussa linkit ei toimi?

Mitä tarkoitat että profiilisivussa linkit ei toimi?

Html-linkkejä ei voi klikata, joskus aikaisemmin ne ovat toimineet oikein. Näissä palstan viesteissä linkit ovat muistaakseni aina toimineet. Muuten joutuu linkin itse kopioimaan selaimen osoiteriviin.

• Kyllä, mieleni pitää muutoksista :).
      Mistä muuten johtuu että aina kun aion pistää itseni palstadieetille niin käy päinvastoin, eilen viimeksi aioin lopettaa mölinöitten tehtailun toistaiseksi...tässäpä olen ja pulisen taas.

• Anonyymi00040

Hyvä, kun puliset 😊

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Hyvä, kun puliset 😊

Saattoi eilen iskeä puhevaihde päälle kun grillattiin porukalla perheen kesken 🤔. No jospa aloitan hiljaisen hetken vasta huomenna...
        Kiitos mielipiteestä :)

• Älänyt suatana vieköön lopeta, sähän olet ihan maukasta seuraa palstalla. Kaipaisin sinua vietävästi jos olisit poissa.

Itse olen yrittänyt aktivoitua palstalaisena, ollut vaan niin paljon tuota elämää tässä..
        mutta yritän.

Älänyt suatana vieköön lopeta, sähän olet ihan maukasta seuraa palstalla. Kaipaisin sinua vietävästi jos olisit poissa.

Itse olen yrittänyt aktivoitua palstalaisena, ollut vaan niin paljon tuota elämää tässä..
        mutta yritän.

Ei nyt lopullista deletointia, hetken hiljaisuus. Alkaa aina välillä ärsyttää omienkin höpinöiden näkeminen. Tuppaa vain käymään päinvastoin kuin suunnittelee 🙄

• Ex-Lukka kirjoitti:

Ei nyt lopullista deletointia, hetken hiljaisuus. Alkaa aina välillä ärsyttää omienkin höpinöiden näkeminen. Tuppaa vain käymään päinvastoin kuin suunnittelee 🙄

Niin käy kuin on käydäkseen. Eli niin kuin asian kuuluukin olla, jokaisella meillä on vapaa tahto olla taihi olla olematta palstalainen.

Itseäni harmittaa kun en ole kerennä palstailemaan juurikaan, mutta olenhan muuteskin on-off palstalainen.

Tauko silloin tällöin palstastakin tekee välillä gutaa itsekulle vain.

Mutta sellainen terminaattorimainen endgame ei ole hyvää tekevä juttu palstan kuriositeetille.. 😄

• Anonyymi00041

Ulkoasu ihan jees. Jutut vaan täällä ne ongelma. Eli en ymmärrä et aikaa panostaa ulkoasuun muttei muihi ongelmiin.

• Anonyymi00043

On teillä hyvä muisti kun muistatte millainen oli vanha fontti, minä en ollenkaan. Ainut mikä pisti silmään oli tummempi otsikko. Ja tuo päiväys on liian himmeä. Ja 27 tuuman 4k näyttö Delliltä.

• Anonyymi00044

Onkohan pienennyslaseja myytävänä?
      Vilma
      Mulla tabl.

• Anonyymi00047

muuta selaimesta prosenttilukemaa alaspäin tai sovita näyttöön tms, kyllä androidistakin jotain säätöjä pitäisi löytyä

• Anonyymi00045

Ai miten määrittelen itseni palstalaisena 🤔 Onhan mua kutsuttu täällä tatuoitukaluiseksi penetraattoriksi, jännämieheksi, jyystärikarjuksi ja mitähän vielä.

Tossa just iltapäivällä kävi Prismulin puotipuksuli ja toi päivälliseksi 12 kanankoipea, 500g kebabeläimen lihaa, kilon verran aurinkokuivattua rahkaa, ja choppauspajan puolella äijäporukan kesken paistettiin Silveradon pakosarjalla lettuja 🙂🙂🙂

• Outoa että lähti anoyyminä, ja profiilikuvani on poistettu

• No ei mulla tästä nyt oikein mitään mielipidettä ole, ihan ok kun ehtii tottumaan.

Olen kai minäkin ikipalstalainen, välillä aktiivinen, välillä vähän vähemmän ja joskus poissa pidempäänkin. Mutta jotenkin tänne aina palaa... palaa... palaa... Palstalaisuus on kuin joku outo, lähes uskonnollinen kultti 😂

• Rakastan palstassa sitä, että täällä riekkuu niin erilaisia tyyppejä. Aivan parhautta.

Älyttömän hienoja tyyppejä. Kuten sinäkin.

Rakastan palstassa sitä, että täällä riekkuu niin erilaisia tyyppejä. Aivan parhautta.

Älyttömän hienoja tyyppejä. Kuten sinäkin.

Sepä se juuri on palstan paras puoli, hyvin erilaisia olentoja höpöttelemässä ja usein on hyviä juttuhetkiä eri olentojen kanssa. Siksi tänne kai aina palaa.

• randombypasser kirjoitti:

Sepä se juuri on palstan paras puoli, hyvin erilaisia olentoja höpöttelemässä ja usein on hyviä juttuhetkiä eri olentojen kanssa. Siksi tänne kai aina palaa.

Hitsi .. en olisi koskaan uskonut itsestäni, että minusta tulisi ikipalstalainen. Näin vain kävi. Enkä ole pätkääkään pahoillani.

Hitsi .. en olisi koskaan uskonut itsestäni, että minusta tulisi ikipalstalainen. Näin vain kävi. Enkä ole pätkääkään pahoillani.

Ei kai kukaan usko, ennen kuin huomaavat palaavansa aina takaisin palstalle 😂
        Viikkojen, kuukausien, vuosienkin taukoja ja yhtäkkiä - taas täällä! Miten hlvetissä...

Viikkojen, kuukausien, vuosienkin taukoja ja yhtäkkiä - taas täällä! Miten hlvetissä...

Näimpä. Hyvät tyypit jäävät mieleen ja hyvät keskustelut myös. Tää palsta on loppujen lopuksi kuitenkin ihan hyvä paikka. Vaikka onhan tässä tietty se shaisseaspektikin.. mutta sen kanssa oppii elämään.

Näimpä. Hyvät tyypit jäävät mieleen ja hyvät keskustelut myös. Tää palsta on loppujen lopuksi kuitenkin ihan hyvä paikka. Vaikka onhan tässä tietty se shaisseaspektikin.. mutta sen kanssa oppii elämään.

Aina kun palstan tekniikka pelaa, niin joo, tää on ihan hyvä paikka hengailla ja höpötellä, vaikka välillä vähän rapaa niskaan tuleekin, oli se itse tilattua tai vain automaattisesti toimitettua.

Tämä. Vielä 20 vuotta sitten pidin koko touhua sekopäisenä. No on se yhä välillä sitä, mutta sekopäitten seassa sekoo itsekin. Onneksi irl elämä irroittaa kivasti otteestakin, eikä tule palstat silloin edes mieleen.

Puuttuu ihmisriippuvuus, mutta analysoinnin tarve pysyy ja muiden ajatuksia on toisinaan kiva lueskella. Siihen tämä käy hyvinkin.

• Anonyymi00048

Jos et ois tätä aloitusta tehnyt, en olisi edes huomannut.

Tätä saittia on aina pyritty parantamaan, mutta useammin se on vain huonontunut.

Nyt jos vellikellot yms. toimii taas, niin se saattaa tuntua rekatusta kivalta. Mutta ylläpidollisuus on ihan vitsi varmasti yhä ja kaikenlaiset saa kikkailla mitä tykkää.

Ei mersunmerkki tee ladasta mersua...

• Hehee! Toi pitää paikkansa, ettei pieni pintakohennus paranna käyttäjien tasoa.. itseni mukaanlukien..

• Anonyymi00052
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hehee! Toi pitää paikkansa, ettei pieni pintakohennus paranna käyttäjien tasoa.. itseni mukaanlukien..

No lähinnä sen tuotetun kirjoituksen taso mietityttää...

Mietinkin aloituksessa eilen, että täälläkin tapahtunut sellainen kahtiajakautuminen ja vastakkainasettelu jostain covidista alkaen. Ja tiefä onko se ns. "Idän" masinoimaa tarkoituksellista kaaoksen luomista...

• Anonyymi00052 kirjoitti:

No lähinnä sen tuotetun kirjoituksen taso mietityttää...

Mietinkin aloituksessa eilen, että täälläkin tapahtunut sellainen kahtiajakautuminen ja vastakkainasettelu jostain covidista alkaen. Ja tiefä onko se ns. "Idän" masinoimaa tarkoituksellista kaaoksen luomista...

Mistä vastakkainasettelusta kirjoitat? Itse en ole moista huomannut.

Ja sikseen, ei se vellikello toimikaan. Mikä on ihan paska juttu.

• Ihan perseestä.

Fonteista.

Maailma meni pilalle suunnilleen siinä vaiheessa kun internetin hyperteksteissä, joku muu kuin tekstin lukija halusi päättää millaisella fontilla teksti pitäisi nähdä. Alun perin oli hyvin ja työnjako selvä: viestin lähettäjä tuottaa tekstin ja vain tekstin ja määrittelyn sille miten eri tekstit suhtautuvat toisiinsa. Viestin vastaanottaja lukee tekstin muotoiltuna siten kuin hänelle parhaiten sopii. Mitä vikaa tuossa oli.

• Onko joskus ollut oikeasti niin, että itse on saanut päättää millaisella fontilla lukee? Ei kai?

Onko joskus ollut oikeasti niin, että itse on saanut päättää millaisella fontilla lukee? Ei kai?

Joskus world wide webin (www) alkuaikoina sivut rakennettiin käyttäen hypertext markup languagea (html) käyttäen niin, että tekstiin oli määritelty kyllä sellaiset asiat, että jokin on leipätekstiä ja jokin eri tason otsikoita tai listoja. Se miltä se sitten näytti riippui ensisijaisesti siitä mitä ohjelmaa käytti selailuun. Mutta kun markkinointi-ihmiset sitten löysivät webin, he natseina joko halusivat määritellä miltä heidän käärmeöljynsä brändit näyttävät tai vielä pahempaa, korvasivat tekstin kuvilla, joissa ei kuitenkaan ole paljon muuta kuin tekstiä. Kun naiset sitten löysivät webin, he korvasivat tekstin tarpeettomana kuvilla pärstästään, pepustaan tai ruoka-annoksistaan.

• scrg kirjoitti:

Joskus world wide webin (www) alkuaikoina sivut rakennettiin käyttäen hypertext markup languagea (html) käyttäen niin, että tekstiin oli määritelty kyllä sellaiset asiat, että jokin on leipätekstiä ja jokin eri tason otsikoita tai listoja. Se miltä se sitten näytti riippui ensisijaisesti siitä mitä ohjelmaa käytti selailuun. Mutta kun markkinointi-ihmiset sitten löysivät webin, he natseina joko halusivat määritellä miltä heidän käärmeöljynsä brändit näyttävät tai vielä pahempaa, korvasivat tekstin kuvilla, joissa ei kuitenkaan ole paljon muuta kuin tekstiä. Kun naiset sitten löysivät webin, he korvasivat tekstin tarpeettomana kuvilla pärstästään, pepustaan tai ruoka-annoksistaan.

Nooh.. mun peppu pysyy visusti piilossa, poikkeuksena tietysti treffit pujiksen kanssa, mä luotan kirjoitettuun sanaan. Ja sun kirjoitus oli .. niin, hepreaa minulle.

Silloin kun www tuli, mulla ei ollut tietokonetta, eka tietsikka tuli talouteemme 1997 ja kukaan ei koskaan opettanut siitä minulle mitään. Eli siis en tiedä atkoosta juuri mitään.

Toki käytän tietsikoita työssäni päivittäin, kännykin on pikkutietsikka, mutta en oikeasti ymmärrä näiden päälle. Olen vain sellainen käyttäjä että huudan isosti apuuva heti kun tulee pieninkin virheilmoitus ja olenkin oppinut että minun ei tarvitse ymmärtää tai osata, riittää kun tiedän kenen puoleen kääntyä milloin missäkin ongelmassa.

En ole mikään teknologiavastainen tai -kammoinen, mutta olen pitänyt epärelevanttina opetella ymmärtämään tietsikoita. Eli en puhu atk:ta. :)

Kiitos kun yritit kuitenkin selventää tälläiselle toopelle sellaista mikä menee reilusti yli hilserajan.

• Anonyymi00053

Uudistus on positiivinen ele meitä ikäihmisiä kohtaan.
      Suurempi fonttikoko ja harvempi rivinväli tekevät lukemisen helpommaksi, kun käytän mikroskooppia lukemiseen tai terassin projektoria, millä voin suunnata tekstilaatikon naapurin valkotiilitalon seinaan ja tähystää sitten palstalaisten mietteitä tähtikaukoputkella!

Yllätti muutosvastarinnan laajuus tässä ketjussa.
      Jos alkaisi todellinen sota, niin luultavasti palstalla alkaisi poru, miksi se murkula ei meidän taloon sitten kuitenkaan osunut.

Olen enemmän seuraajaosaston takarivissä. Jos jokin kommentti jää lyhyeksi ja sirpaleet ovat vaarassa osua lukijajoukkoon, niin takarivi on turvallisin paikka huudella takaisin.

Täältä löytää paljon sanontoja ja lausahduksia, joita olen kuullut muuten harvemmin missään. Suomen kielen kehityksen innokkaana seuraajana ahmin kommentteja.

Mies 65

• No myönnettäköön, että silmäni alkaa jo tottumaan tähän uuteen rivitykseen ja fonttiin.

Minulla kun on leikattu lähinäkö toiseen silmään ja kaukonäkö toiseen, ni pikkupräntit ei tee vielä tiukkaa. Ja jos tekee ni riittää kun sulje kaukonäköisen silmän, niin het näkyy tarkasti ihan pikkuruisuudetkin.

Ai että! Juu, sanojen rikkautta .. siitä tykkään. En ny kuitenkaan alkaisi sanakirjaa pänttäämään, mutta tykkään sanoista ja täältä palstalta saa välillä makoisia herkkupaloja.

Itse olen hieman hönö sanojen kanssa, vääntelen niitä kirjakielellisesti väärin mieleisekseni. Kaikki ei tykkää siitä ja olenkin saanut kritiikkiä aiheesta. Viis siitä, mitä joku palstapoliisi tuumaa mun oikeinkirjoituksesta tai kielipoliittisesta suuntauksestani. Ei paina mun vaa'assa pas#kaakaan.

Kirjoitan just niinkuin tykkään itse. Omasta mielestäni kirjoitan mielekkäästi ja helppolukuisesti, mut sehän on vain oma arvioni.

Sinusta huomaa, että sinä tykkäät myös sanoista. Olet hyvä kirjoittamaan, sinua on kiva lukea ja arvelisin että olet lukenut jonkinverran tai sitten olet vain lahjakas. Samapa tuon. Tykkään kuitenniin...

• Anonyymi00056
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No myönnettäköön, että silmäni alkaa jo tottumaan tähän uuteen rivitykseen ja fonttiin.

Minulla kun on leikattu lähinäkö toiseen silmään ja kaukonäkö toiseen, ni pikkupräntit ei tee vielä tiukkaa. Ja jos tekee ni riittää kun sulje kaukonäköisen silmän, niin het näkyy tarkasti ihan pikkuruisuudetkin.

Ai että! Juu, sanojen rikkautta .. siitä tykkään. En ny kuitenkaan alkaisi sanakirjaa pänttäämään, mutta tykkään sanoista ja täältä palstalta saa välillä makoisia herkkupaloja.

Itse olen hieman hönö sanojen kanssa, vääntelen niitä kirjakielellisesti väärin mieleisekseni. Kaikki ei tykkää siitä ja olenkin saanut kritiikkiä aiheesta. Viis siitä, mitä joku palstapoliisi tuumaa mun oikeinkirjoituksesta tai kielipoliittisesta suuntauksestani. Ei paina mun vaa'assa pas#kaakaan.

Kirjoitan just niinkuin tykkään itse. Omasta mielestäni kirjoitan mielekkäästi ja helppolukuisesti, mut sehän on vain oma arvioni.

Sinusta huomaa, että sinä tykkäät myös sanoista. Olet hyvä kirjoittamaan, sinua on kiva lukea ja arvelisin että olet lukenut jonkinverran tai sitten olet vain lahjakas. Samapa tuon. Tykkään kuitenniin...

Lahjat_on.
        Aku Ankka tilattiin meille, kun olin viisivuotias. En muista oppimisprosessista mitään, mutta tädilläni, joka vanhanpiian statuksella toimi vahtinani, oli suuri osuutensa asiassa.
        Lukemisen kautta oppii kirjoittamaan. Ja kuuntelemisen. Sitä tarinointia riitti kotona.

Osaat yhdistää vakava-aiheisen mietiskelyn satunnaiseen puhekielen käyttöön kirjoituksissasi. Niistä löydän sanoja, joita en ole koskaan kuullutkaan tai sitten viimeksi, kun Koivisto oli pääministeri!
        Se tekee tekstisi lukemisesta juohevaa.

Ja kielellisiä korjauksia oikeinkirjoituksen suuntaan harjoittavat eivät perustele näkemystään juuri koskaan.
        Emme välitä.

Mies 65

• Anonyymi00056 kirjoitti:

Lahjat_on.
        Aku Ankka tilattiin meille, kun olin viisivuotias. En muista oppimisprosessista mitään, mutta tädilläni, joka vanhanpiian statuksella toimi vahtinani, oli suuri osuutensa asiassa.
        Lukemisen kautta oppii kirjoittamaan. Ja kuuntelemisen. Sitä tarinointia riitti kotona.

Osaat yhdistää vakava-aiheisen mietiskelyn satunnaiseen puhekielen käyttöön kirjoituksissasi. Niistä löydän sanoja, joita en ole koskaan kuullutkaan tai sitten viimeksi, kun Koivisto oli pääministeri!
        Se tekee tekstisi lukemisesta juohevaa.

Ja kielellisiä korjauksia oikeinkirjoituksen suuntaan harjoittavat eivät perustele näkemystään juuri koskaan.
        Emme välitä.

Mies 65

Niin.. toi oli hyvin sanottua. Emme välitä.

Minun kirjoittamiseni perustuu siihen, että olen sekä lukenut paljon, että myöskin kirjoittanut. Toisinaan huomaan, että unohdan sanoja välistä pois kun ajatukseni muodostaa pikaraitteja kirjoittaessani.
        Se harmittaa siksi, että koko viestini merkitys saattaa muuttua sen takia huomattavasti.

En tahallani yritä olla kryptinen mysteerikko vaan kaipaan ihan aitoa ja rehellistä vuoropuhelua. Keskustelua. Aikanaan vihasin ylitse kaiken kaikenlaisia hymiöitä, mielestäni ne ovat kielellistä köyhyyttä, mutta olen toki jo sopeutunut niihinkin.

Aika otti minusta kiinni, vaikka olenkin hyvinkin vanhanaikainen. :)

• Anonyymi00054

En juuri pannut muutosta merkille..
      Kai tämä palsta jonkinlainen digitaalinen kommuuni on 🤔

- Sheena

• No juu, rekkautumattomalle vain ulkoasu näyttäisi muuttuneen,mutta on tosiaankin tullut toimintoja takaisin kaikille.

Toi oli hyvin sanottu, toi digitaalinen kommuuni. Sitähän tämä taitaa olla. Palstalaiset muodostavat yhteisön jossa jokainen on vapaasta tahdostaan mukana ja vieläpä anonyymisti. Ei paha. Ei ollenkaan.

• Anonyymi00055

Minä käyn lähinnä satunnaisesti hiukan selailemassa Suomi24:sta ja nyt on todettava, että ei ole ulkoasu oikein silmänmukainen. Mieluummin siirrän katseeni tuonne ulos ulkoilmaan, tai vaikkapa lineaaritöllön suuntaan.

• No juu, kyllä se silmä tottuu kun hieman jaksaa odotella.. mut jokaiselle makunsa ja tyylinsä mukaan. Kyllä mullekin alkuun toi fontti oli nou-nou, mut ny jo sopeutunut.

No juu, kyllä se silmä tottuu kun hieman jaksaa odotella.. mut jokaiselle makunsa ja tyylinsä mukaan. Kyllä mullekin alkuun toi fontti oli nou-nou, mut ny jo sopeutunut.

Minusta positiivista uudistuksessa oli se, että boxista löytää vanhat aloitukset. Vastasin yhteen huhtikuun aloitukseeni ja nostin se takaisin tänne. Kiva oli lukea vanhoja aloituksia, kun ne oli uudessa järjestelmässä tallessa. Siitä ominaisuudesta ainakin minulta yksi plus-piste, vaikka en ole täysin vakuuttunut uudistuksesta vielä. Aika näyttää pidänkö siitä todella! Ainakin parempaan suuntaan on menty.

• Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Minusta positiivista uudistuksessa oli se, että boxista löytää vanhat aloitukset. Vastasin yhteen huhtikuun aloitukseeni ja nostin se takaisin tänne. Kiva oli lukea vanhoja aloituksia, kun ne oli uudessa järjestelmässä tallessa. Siitä ominaisuudesta ainakin minulta yksi plus-piste, vaikka en ole täysin vakuuttunut uudistuksesta vielä. Aika näyttää pidänkö siitä todella! Ainakin parempaan suuntaan on menty.

No niih.. minäkin jaksan uskoa, että parempaan on menty, mutta sehän ei kuitenkaan ole paljon se siihen nähden kuinka rikki palsta oli. Ja koko rikkoutuminen aiheutui juurikin kun päivitys meni aikasta isosti perseelleen.

"Uusia" vanhoja ominaisuuksia on oikeastaan paljonkin, mutta se tärkein, eli vellikello ei vieläkään toimi kunnolla. Valitettavasti.

No niih.. minäkin jaksan uskoa, että parempaan on menty, mutta sehän ei kuitenkaan ole paljon se siihen nähden kuinka rikki palsta oli. Ja koko rikkoutuminen aiheutui juurikin kun päivitys meni aikasta isosti perseelleen.

"Uusia" vanhoja ominaisuuksia on oikeastaan paljonkin, mutta se tärkein, eli vellikello ei vieläkään toimi kunnolla. Valitettavasti.

Joo, vellikello ei toimi vieläkään kunnolla. Esimerkiksi sinun Pikku-pirpana vastauksesi ei näkynyt minun vellikellossa.

Itse saatan lopettaa, sillä silloin hyvinä aikoina kaikki toimi hyvin. Nyt ei ole kiva kirjoitella, kun tottui aikanaan parempaan.

• Anonyymi00057

Ilmeisesti jollain on näön alenema.
      Aiemmin kirjoituslaari oli helpommin luettavissa.
      Tässä ei ole mitään uusia tuulia.
      En tykkää tänäänkään tästä.
      Vilma

• Ei tarvitsekaan tykätä. Mutta kyllä sinäkin siihen sopeudut.

• Anonyymi00058
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei tarvitsekaan tykätä. Mutta kyllä sinäkin siihen sopeudut.

Hohhhoijaa.
        Enhän minä h a l u a sopeutua.
        Kommenttisi on kuin kaulimella päähän.
        Eieieij.
        Vilma

• Anonyymi00059

En havaitse mitään eritystä uudistusta, mutta äänestäminen on tullut helpommaksi/nopeammaksi.

• Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta enää ei näy, että kuka on viimeksi kommentoinut.

Pistin vain merkille, jos siis vaikka rekku kommentoi.

Tuosta olen samaa mieltä, että voi poistua palstalta, mutta palsta ei poistu sielusta.

• Taidat olla oikeassa, näkyy vain tuo aika koska viimeksi ketjuun on kommentoitu.

• Anonyymi00060

Jo on suuria sanoja tällaisesta.
        Minun sieluani koskettaa hyvä musiikki, hyvä kirjallisuus, hyvä taide ja luonto.
        Tämähän on piiperrystä, joillekin esiintymistä ja minän tyrkytyämistä, kenties ajatusten vaihtoa, edes.
        Vilma

• Anonyymi00060 kirjoitti:

Minun sieluani koskettaa hyvä musiikki, hyvä kirjallisuus, hyvä taide ja luonto.
        Tämähän on piiperrystä, joillekin esiintymistä ja minän tyrkytyämistä, kenties ajatusten vaihtoa, edes.
        Vilma

No sinähän nyt muutenkin pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin keskiverto palstalla kirjoittava pitää. Näkeehän sen kaikesta asenteesta muita kohtaan.

• Anonyymi00061
        Mu5tasydän kirjoitti:

No sinähän nyt muutenkin pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin keskiverto palstalla kirjoittava pitää. Näkeehän sen kaikesta asenteesta muita kohtaan.

Siltäkö sinusta tuntuu? Se on sinun ongelmasi ei minun.
        Olet kuten muutkin fiktiivinen hahmo täällä eli ei ihan todesta otettava.
        Joku voisi tehdä sarjakuvitusta näistä hahmoista.
        Vilma
        Mieluiten osallistun asiaketjuihin asialla en tunne ketään täältä, joten ihmisten ruotiminen hyvässä tsi pahassa, kuten sinä, ei nappaa.

• Anonyymi00061 kirjoitti:

Siltäkö sinusta tuntuu? Se on sinun ongelmasi ei minun.
        Olet kuten muutkin fiktiivinen hahmo täällä eli ei ihan todesta otettava.
        Joku voisi tehdä sarjakuvitusta näistä hahmoista.
        Vilma
        Mieluiten osallistun asiaketjuihin asialla en tunne ketään täältä, joten ihmisten ruotiminen hyvässä tsi pahassa, kuten sinä, ei nappaa.

Jaa aika vitsin murjaisit. Sinähän se täällä haukut toisia kanoiksi. Mistä sinä tiedät, jos puhunkin omasta elämästäni. Kuka sinä olet sanomaan kuinka fiktiivinen joku hahmo on vain sen perusteella, että itse et kerro omista asioistasi. Se ei tarkoita, etteikö joku muu voisi puhua elämänkokemuksen syvällä rintaäänellä.

• Anonyymi00060 kirjoitti:

Vilma

Jokaisen sielua koskettaa omat asiansa. Mikäpä sinä tai minä on sitä arvostelemaan. Se, ettet kykene näkemään kuin oman kantasi, tekeekin mielestäni sinusta laatikkomaisen puisevan keskustelukumppanin.

Rehellisesti sanottuna Vilma hyvä, mitä sinä teet alunalkaenkaan keskustelupalstalla jos olet noin ykskantainen? Älä kommentoi sit ketjuihin jossa ei puhuta asiapohjaisesti, jos se vain sinua kiinnostaa. Sinkut palsta on väärä paikka sinulle. Mene yvteiskuntapalstalle.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      72
      1430
    2. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      81
      1345
    3. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      77
      1243
    4. Kyllä on ihmisillä paha olla

Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan
      Sinkut
      163
      876
    5. Olisko jo aika?

Voisitko jo viimein puhua tai avata edes yhteydet sen mahdollistamiseksi.
      Ikävä
      52
      814
    6. Festivaaliko?

Ei kunnon valoja tai mitään rakenteita, amatöörien puuhastelua äänentoistoa myöten.Yksi soittotaitonen bändi! Luisia kyl
      Kuhmo
      38
      765
    7. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      58
      740
    8. Mustikanpoimintaa

Raskasta ja hidasta hommaa on vaikka kyllä pääsisi ihan hyville tuntipalkoille jos ämpärin tunnissa ehtisi hyvältä paika
      Maailman menoa
      84
      702
    9. Mies viimeinen viestisi..

Minkä verran panostit? Oliko jotain kokreettista. Pyysitkö treffeille? Ilmoititko halusta tavata? Epämääräisiin ei mon
      Ikävä
      130
      662
    10. Ammoniakkivuoto

Oliko tämä Kiantaman tehtaalla? Ei heitä huonot uutiset Kiantamaa kiertämästä. Pitäsikkö jo laittaa lappu luukulle ja mu
      Suomussalmi
      18
      628
    Aihe