S0dan banaanikärpäsiä vastaan. Mä tein niille just ilkeen tempun. Niitä on nyt yhtäkkiä pölähtänyt tänne kuin tyhjästä. Ehkä niillä on sikiämiskausi meneillään. Muutama on tullut jo listittyä. Kyniksen mielestä niiden kamaloittaminen on brutaalia ja ei-toivottavaa. Mulla on nyt banaaneja täällä ja vaikka ne ovat piilossa säilössä niin silti niiden vanavedessä taitaa rantautua banaanikärpäsiä.
En voi siis ostaa banaaneja nyt pariin kuukauteen. Ilkeä temppuni oli läträtä huolella partavettä roskiksiini ja toivoa että se hoitaa homman. Yksi näytti heti pakenevan pakokauhun vallassa ja toinen meni paralyysiin. Itse asiassa tää sama kamahan vois toimia ihmisiinkin kun tuli siitä baariahdistelija-aloituksesta mieleen. -💊-.
Täten julistan
23
97
Vastaukset 23
- Anonyymi00001
Eläimet voivat olla ihmisiä etevämpiä. Edes Australian armeija ei pärjännyt sodassa emuja vastaan vaikka niillä oli tussarit käytössään. Linkki - https://fi.wikipedia.org/wiki/Emusota . -💊-.
- Anonyymi00012
Ostin eilen banaaneja cittarista, toivottasti ei tullu noita kärpäsiä mukana? Taisi tulla, yhden muistaakseni jo listin, ku ihmettelin lavuaarin pikkumustaa, et mikä toi on?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ostin eilen banaaneja cittarista, toivottasti ei tullu noita kärpäsiä mukana? Taisi tulla, yhden muistaakseni jo listin, ku ihmettelin lavuaarin pikkumustaa, et mikä toi on?
Ehkä tässä on tullut jo nielaistua muutama kärpänen nukkuessani :). Niitä voi parveilla roskisten lisäksi ikkunaverhoissa. Joskus huomasin öttiäisiä ikkunoissani ja verhoissani. Oli paljon duunia listiä ne pois. Ne oli joitain muita kuin banskukärpäsiä. Banskukärpäsiä riittää kesän kuumimpina aikoina. Talvella niitä ei ole yhtään. Ps. Nielaisin vahingossa lenkkeillessäni jonkin ötökän viime viikkojen aikana. Olen siis 🦎? -💊-.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ehkä tässä on tullut jo nielaistua muutama kärpänen nukkuessani :). Niitä voi parveilla roskisten lisäksi ikkunaverhoissa. Joskus huomasin öttiäisiä ikkunoissani ja verhoissani. Oli paljon duunia listiä ne pois. Ne oli joitain muita kuin banskukärpäsiä. Banskukärpäsiä riittää kesän kuumimpina aikoina. Talvella niitä ei ole yhtään. Ps. Nielaisin vahingossa lenkkeillessäni jonkin ötökän viime viikkojen aikana. Olen siis 🦎? -💊-.
Ku kohtelee niitä hyvin, nii on pitkin talveeki. Aineskin meillä.
- Anonyymi00002
Ne tykkäävät makeista juomista ja etenkin punaviinistä. Sekoita siihen vähän tiskiainetta ja jätä esille jossain kipossa niin kaikki hukuttautuvat siihen .
- Anonyymi00004
Mulla on mehukattia ja etikkaa. Ne vois toimia. Oon listinyt niitä tänään ehkä jo 10 kpl. -💊-.
- Anonyymi00003
Banaanikärpäsiä ei tule muista kuin luomubanaaneista.
Osta vanhoja kunnon hyönteismyrkkybanaaneja, niin ei tule banskukärpsyjä. Ne ovat halvempiakin kuin kuin luomubanaanit.
🦄- Anonyymi00005
Mä ostan aina vaan niitä hyönteismyrkkybanaaneja 🍌🙃. On ollut epäilyksiä että kehitysmaiden banaaninviljelijöiden hedelmällisyys olisi sterilisoitunut viljelyaineista johtuen.
Kärpäsiä tulee hyvin mahdollisesti ulkoa kun pitää ikkunoita auki. Mun mielestä ostan vain vähän tuotteita joiden mukana kämppääni kulkeutuu parasiitteja.
Ehkä ilmastointikanavien kautta naapurien kämpistä 🤔? Oon huomannut yhteneväisen korrelaation banskujen ja kärpästen läsnäolon kanssa. -💊-. - Anonyymi00007
No ihan varmasti tulee ja muutkin kuin banaanit houkuttelee. Turha väittää vastaan, minä tiedän 🥳
- Sheena "Osta vanhoja kunnon hyönteismyrkkybanaaneja, niin ei tule banskukärpsyjä. Ne ovat halvempiakin kuin kuin luomubanaanit.🦄"
Mostetaan vaan myrkyllä kamaloitettavii banskuja, mut sitten kun ottaa niistä kuoret pois, nii banskikset kyl tykkää, kun ne saa lounastaa sitä kuoren sisäpuolta ja laskee siihe muniiki.- Anonyymi00017
rennosti.m kirjoitti:
"Osta vanhoja kunnon hyönteismyrkkybanaaneja, niin ei tule banskukärpsyjä. Ne ovat halvempiakin kuin kuin luomubanaanit.🦄"
Mostetaan vaan myrkyllä kamaloitettavii banskuja, mut sitten kun ottaa niistä kuoret pois, nii banskikset kyl tykkää, kun ne saa lounastaa sitä kuoren sisäpuolta ja laskee siihe muniiki.Tein myöhään illalla ruokaa ja yks kärpänen tuli uteliaisuuttaan hollille. Ehkä se halus vaan kaverin mutta hätistin sen tiehensä. Pörräili vielä tietokoneen ruudulla kun söin koneeni ääressä kunnes katosi. Meni kai nukkumaan. Tehoaisikohan Raid niihin? Googlettelin että ne himoitsevat kahvinpuruja. Se selittää niiden läsnäolon. -💊-.
- Anonyymi00006
Banaanit jääkaappiin!
Banaanikärpäset ja muutkin "kotieläimet" on ilkeitä. Ne tykkää mistä vaan, etenkin hedelmistä, vihanneksista, biojätteistä,oluesta, punaviinistä, viemäriaukoista... Eli siis jääkaappiin kaikki ruuat ja biojätteille/muillekin roskille kansi. Pesualtaat kannattaa pitää puhtaana, ja lorauttaa säännöllisesti reilusti käsitiskiainetta ja etikkaa.
- Sheena- Anonyymi00014
Röntgensädekäsittely ruoille ennen kuin niitä voi viedä kämppäänsä? Ei siinä muuta kuin valkoinen lääkärintakki niskaan ja sairaalaan kuvaamaan pokkana ruokansa. Jos banaanin pakastaisi vaikka 40 minuutiksi? -💊-.
Sheena: "Banaanikärpäset ja muutkin "kotieläimet" on ilkeitä."
Eikä oo. Soon vähän niiku asennekysymys. Ei ne ite oo syyllisii, jos noon periny ööttiäsgeenii. Niille kantsii olee ystävällisee.
- Anonyymi00008
Silloin, kun oli banaanikärpäsiä, niin biojäteastiasta niitä pölähti kymmeniä, kun biojäteastiaa veti kaapista ulos.
Yleensä tuli hivutettua biojäteastian päälle sopiva lehti ja biojäteastia sitten pihalle ja lehti pois, niin banaanikärpäsparvi jäi pihalle. - Anonyymi00009
Pääset banaanikärpäsistä eroon imurilla, kun ne kerääntyvät herkuttelemaan mehulla tai banaaninkuorilla. Muutenhan ne ovat vikkeliä pikkuotuksia väistelemään, jos joku lähestyy. Vähän surullistakin kun koko populaatio päättyy niin nopeasti mustaan aukkoon.
Mummielestä banskukääpäset on hirveen niiku sööttii. Ei niitä saa kamaloittaa, tai tulee vakavii omantunnon haittoi. Varsinkin yks erikoiskiltti banskis tulee tietiksen ruudulle heettasesti pomppimaan ja rallaatteleen. Soon kyl sulone.
Mollaan hyvii kaverii. Me aina piletään jätepussin suu auki, niet se pääsee herkutteleen ja munimaan.- Anonyymi00011
Mua ällöttää niissä se että ne muhii ensin jätteiden seassa ja lentää sieltä ruokien ja astioiden päälle. Tietäen missä ne on olleet mulla on vain yks vaihtoehto menetellä niiden suhteen. Kun ne kierivät liassa niin eipä ihme että ne on alkaneet tirkistelemään nakua kehoani 🤭. -💊-.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mua ällöttää niissä se että ne muhii ensin jätteiden seassa ja lentää sieltä ruokien ja astioiden päälle. Tietäen missä ne on olleet mulla on vain yks vaihtoehto menetellä niiden suhteen. Kun ne kierivät liassa niin eipä ihme että ne on alkaneet tirkistelemään nakua kehoani 🤭. -💊-.
Mää vaan huomautan, et meillei oo koskaan ollu niiku kolttuja, ei ees rihmankiertämää. Mullon alvaria sellane tunne, et tekopyhät ihmiset tirkistelee meitejä. Niet sujuja ollaan.🪰(Suurennettu kuva, tarkottaa kuiteski banskista.)
- Anonyymi00010
Törkeetä 😱! Nyt yks oli kirjaimellisesti kärpäsenä katossa kun olin alasti suihkussa 🪰. ALASTI! Kun mikään ei riitä. Nyt ne on alkaneet jopa tirkistelemään. Tai sit ne on scoutteja ja yrittää kerätä musta informaatiota mun ja niiden välistä eeppistä sotaa varten. Tuomionpäivän fanfaarit soivat jo! Yritin vesittää sen kunnes se katosi johonkin (en tiedä mihin). -💊-.
- Anonyymi00015
ET kait sää viitti tollasta tehhä,mitä se naapuri on teille tehnyt,ku aina pitää yrittää mollata?
- Anonyymi00016
noista voi olla riesaa, lisääntylvät nopeasti niitä voi olla satoja ellei tuhansiakin.
olin pari viikkoa poissa asunnolta, pöydällä oli maustekurkku-purkki, jossa oli vain 1 ihan pieni reikä siinä peltikannessa, ja mausteliemi jäljellä, sinne olivat menneet kai eivätkä osanneet pois, ei edes tiskiainettakaan.
ei ainuttakaan ollut missään kun tulin... - Anonyymi00018
Meillä on todella harvoin banaanikärpäsiä, vaikka meillä syödään banaania käytännössä päivittäin. Eilenkin taisi kulua 5 banaania, kun tehtiin banaanipannareita ja poika otti vielä salievääksi. Meillä on myös aina muita hedelmiä, tällä hetkellä omenaa, kiwiä ja avokadoa.
Onkohan tuo banaanien nopea kierto syy sille, ettei kärpäsiä ehdi majoittumaan meille kuin aniharvoin? 🤔
Aletheias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2202228
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,521322Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861167- 81996
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 72832
- 100812
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.359739- 40731