Elokuu lähestyy

Anonyymi-ap

Kohta on elokuu, nyt on jo syksyn tuntua ainakin iltaisin.
Kuulaat syyspäivät koittavat.
Illat alkaa vo viilenemään ja illat alkaa pimenemään.
Mustikat on jo kypsiä, kohta 90 vuotias naapurin leskirouva kävi jo mustikassa.
Elokuussa aletaan sitten odottamaan venetsialaisia.
Syyskuussa kaupan ja kulttiirin yötö.
Sitten onkon lokakuu ja joulun odotus käynnistyy.

17

139

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eilen oli vielä ihan tappohelle. Taitaa olla tänäänkin. En tykkää.

Lintujen rauhoitettu pesimäaika päättyy elokuuhun. Pääsee taas puita kaatamaan.

xLiner

• Anonyymi00002

Mustikat on todellakin kypsiä, paikoin vielä pienikokoisia.

Eilen käytiin heittelemässä frisbeetä, radan kiertämiseen meni tavallista enemmän aikaa parin mustikkasuun takia.

Tuntuu kuin kesä vasta alkaisi.

AV

• Anonyymi00003

Ei kyllä jaksais mitään mustikoita mennä poimimaan helteellä.
        Metsässä on kuuma, metsänpohja hohkaa kuumuutta, mäkäräisiä, paarmoja, kärpäsiä, polttiaisia ja hyttysiä on nyt paljon metsässä.
        Syyskuussa olen yleensä mustikoita poiminut.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei kyllä jaksais mitään mustikoita mennä poimimaan helteellä.
        Metsässä on kuuma, metsänpohja hohkaa kuumuutta, mäkäräisiä, paarmoja, kärpäsiä, polttiaisia ja hyttysiä on nyt paljon metsässä.
        Syyskuussa olen yleensä mustikoita poiminut.

Just tein pienen lenkin näreessä ja kohta menen munamankelilla pitkälle metsälenkille. Nuorisocityviherälylaitesukupolven kauhuksi shortseissa ja t-paidassa. Yhtään punkkia en ole koskaan nahkaani saanut ja hytyköitä en pelkää.

• Tänään on kaunis kesäpäivä. Ei vaikuta syksyltä, vaan päinvastoin. Kesä on kauneimmillaan.
      Ei ole syytä ajatella syksyä. Elä hetkessä ja nauti kesästä.

Carpe diem! 🌞⛱️🌡️🌸

• Anonyymi00006

Syksyn parasta.

• Mä olen kirjaprojektissani tällä hetkellä elokuussa 2012 ja raapustan sitä pikkuhiljaa tässä koneella istuessa. Harmittaa vieläkin, että tuolloin tapasin kivan 17-vuotiaan tytön jonka luona pussailtiin, halailtiin jne. ja hän olisi ollut halukas tapailemaan pidempään. Munkin mielestä välillämme oli hyvin kemiaa ja juttu luisti.
      Mutta arvelin ettei äitini hyväksyisi häntä, sillä tyttö poltti tupakkaa ja oli ottanut tatuointeja alaikäisenä. Tai no mitäpä yhdestä pieleenmenneestä suhdeyritelmästä, mutta isossa kuvassa äitini kyllä aika paljon määräsi elämääni ja kuten eräs ammattilainen tänä vuonna sanoi, että "tukahdutti" mua.

Ostin tuolloin myös purettavaksi Skoda Felician, samanlaisen kuin mikä mulla oli käyttöautona. Ironisesti, siitä ei koskaan tarvittu yhtään ainoaa osaa, kun Felicia oli varsin luotettava auto.

Sain naapurin hassulta kissatädiltä aamulla jänniä💊 niin nyt tekstintuottamiseen on hyvä draivi. 🙂

• Anonyymi00005

Kuka nyt vielä syksyä ajattelee? Keskellä ihaninta kesää, jota jatkuu vielä pitkään 🌞

Jaksan aina ihmetellä, miten jollekin tulee syksy edes mieleen keskellä kesää. Miten riittää aika ja energia miettiä pimeitä iltoja ja viileää säätä, kun mennään kohti kylmyyttä ja pimeyttä? Miksei vain nauti siitä, mitä juuri tällä hetkellä on? Ihana kesä, olipa sitten hellettä tai sadesäätä, mutta kesä on aina ihana 🥰

Aletheias

• Anonyymi00007

Syksy voi olla lämmin ja ihan.tykkään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Syksy voi olla lämmin ja ihan.tykkään.

Syksy on ihan kiva vuodenaika. Silloin on mitä mahtavimmat ulkoilusäät. Pidän kyllä syksystä, mutta talvi on minulle jo liikaa. Pimeys, kylmyys ja kaikki talveen liittyvä rasittavuus ovat inhokkeja minulle (jatkuva ulkovaatteiden pukeminen ja riisuminen, loska, jää, auton putsaus..)

Eipä silti auta valittaa, Suomessa on vuodenajat ja hyvä tietysti niin 😊

Aletheias

• Elokuu on usein paras kesäkuukaus ilmojen puolesta. Ei sitä helvetin pätsiä, eikä vielä kylmää tikkuilemassa takapuolessa.

• Anonyymi00008

Nautin kesästä täysin. Syksykin on omalla tavallaan kaunis vuodenaika ja joulu ihan parasta.

Ihana uida meressä ja matkustella, ladata akkuja.

-Thinksy

• Anonyymi00009

Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä.

• Anonyymi00010

Entä mikä on mielitiettysi nimen kolmas kirjain?

• Ensimmäiset pahanilman linnut aloittavat juhannuksena: "Nyt se kesä meni.", vaikka juhannus on yleensä melko kylmä, niinku koko kesäkuu. Lämpimin kalenterikuukaisi on heinäkuu, mutta muutamat elää jo syys-lokakuun tunnelmissa.

Vanha kansa tiesi, ettei heinäkuukaan ole kuitenkaan kaiken kuumempi, vaan se on keskimäärin 'mätäkuu', heinäkuun 23. - elokuun 23. Silloin ruoat kamaloituvat ja haavat paranevat huonosti.

VASTA sen jälkeen alkaa hiljalleen kylmetä, mutta se on keskimäärin lämpimintä aikaa.

• Anonyymi00011

zicvan niin kun ehdotin ikävän-palstallekkekin yövalo---juttuja niin no Infineon.. firma ...

• Talvipäivan seisaus on 3 päivää ennen jouluaattoa ja kesäpäivän seisaus juhannuksen tienoissa. Ne ovat TÄHTITIETEELLISEN vuoden rajakohdat, mutteivät kylmimmän ja lämpimimmän, jotka ovat 1 - 2 kuukautta myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      190
      1776
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      40
      961
    3. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      926
    4. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      821
    5. Mitä toivot tulevaisuudelta?

😊
      Ikävä
      63
      694
    6. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      71
      648
    7. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      69
      620
    8. Olet niin tärkeä

Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.
      Ikävä
      19
      571
    9. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      21
      557
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      556
    Aihe