ÄO on vain yhden asian mittari

Anonyymi-ap

En aina ymmärrä palstalla käynnissä olevaa keskustelua älykkyydestä tai sen puutteesta. En nyt mainitse mitään nimimerkkejä, koska minua on pyydetty pidättäytymään erään nimimerkin mainitsemisesta.

Käsittääkseni älykkyys on ensisijaisesti sopeutumiskykyä ja kykyä ratkaista ongelmia.

Palstalla käytävää keskustelua ÄO:sta voisi verrata lämpötilan tarkistamiseen mittarista:

- Lämpötilamittari kertoo melko luotettavasti lämpötilan, mikäli mittari on laadukas ja toimiva.

- Se ei kuitenkaan kerro tuulen voimakkuutta, ilmankosteutta, UV-indeksin määrää tai säältä suojaavan vaatetuksen tai aurinkosuojan olemassaoloa.

ÄO:sta keskustelu on kuin lämpömittarista keskustelua.

Elämää puolestaan voisi verrata siihen, että varautuu oikeanlaiseen säähän: Suojautuu kuumuudelta, pakkaselta ja UV-säteiltä. Varoo menemästä vesistöihin tai puiden lähelle, jos on myrsky. Käyttää sadesuojia, jos niille on tarvetta. Ja ennen kaikkea muistaa tehdä sen, mitä tuli tekemään, säästä riippumatta tai sää huomioon ottaen.

Lämpömittarin ominaisuudet ovat vain yksi asia sään huomioon ottamisessa.

Minä en tiedä ÄO:tani, eikä asia juurikaan minua kiinnosta. Älykkyyteni puute ei ole koskaan estänyt minua tekemästä mitään.

Olen elänyt useita vuosia (ensimmäisissä asunnoissani) ilman ulkolämpömittaria. Katsoin vain ikkunasta, miltä ulkona näytti, ja pukeuduin sen mukaan.

Tätä taustaa vasten toivoisin suurimman osan lukijoista ymmärtävän, etten ole kiinnostunut ÄO:stani. Sen sijaan haluan olla joustava ja ratkaista ongelmat heti kun niitä kohtaan.

🦄

6

74

2Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kirjoitat täyttä asiaa.

• Anonyymi00002

Onko palstalla käyty keskustelua äo:sta? Minulla on mennyt kokonaan ohitse. Siihen olen kyllä täällä kyllä törmännyt, että älyä ei saisi kertoa arvostavansa ja pitävänsä tärkeänä. Voi tietysti olla, että osa olettaa älyn tarkoittavan pelkkää äo:ta, mutta tuollainen oletus ei kyllä mielestäni kerro kummoisesta älykkyydestä.

• Anonyymi00003

Olet erittäin älykäs. Sen me tiedämme.

• Anonyymi00004

Soppeutuuhan sitä vaikka keskitysleirille. Onko se sitten toivottavaa on eri asia. On monenmoisia lapsuuksia ja sopeutumisia laitostuneisiin asti. Tuskin heitä voi sisäisestä habituksestaan tai äon puutteesta syyttää kun eivät pärjääkään sitten nykymaailmassa.

• Pikkumaista on takertua yhteen testiin ja määritellä ihmisiä sen mukaan. Ihmiset ovat kokonaisuuksia.

Se, että esmes kynis väittää olevansa älykäs ei näy kuin ilkeänä kommentointina muita palstalaisia kohtaan. Eipä ole siis älystänsä hyötyä, kun kaikki lähestulkoon inhoavat häntä.

Minua kiinnostaisi tietää miksi häneltä mitattiin se älykkyysosamäärä, niitä testejä yleisesti ei tehdä ilman syytä. Oliko epäilys hänen omasta vajaamielisyydestään, mene ja tiedä.

Kukaan muu täällä ei patsastele älykkyydellän kuin hän, joten siksi otin hänet esimerkikseni.

Toisille on niin tärkeää olla olevinansa ja esitellä älykkyyttään. Jonkinlaista kompensointia muille puutteeillensa sanoisin.

Minulta on testattu älykkyys ammattilaisen puolesta sairaalassa. Koska piti tavoin selvittää kaksi asiaa, että mikä on älyllinen lähtötasoni ja että olen kykenevä tekemään päätöksen itseeni kohdistuvasta mahdollisesta kuolemaan johtavan lääkkeen sivuoireen mahdollisuudesta.

Testin mukaan olen keskivertoa älykkäämpi, mutta se on feelua, minulla on erittäin hyvä muisti joka nosti pisteitäni merkittävästi. Se, että muistini on erittäin hyvä, ei tee minusta älykästä.

Se, on taas ihan faktaa, että olen pikkuisen tyhmä. Sanoi testit ihan mitä tahansa.

Älykkyyttä on monenlaista, älykäs ei välttämättä ole kovinkaan fiksu, kuten kyniksen tapauksessa olemme kaikki saaneet todeta.
      Hän on haukkunut minut maan rakoon, kuten monta muutakin palstalaista. Hienoin sanankääntein hän ahdistelee ihmisiä mielipiteillään. Mutta alleviivaan tässä nyt, että ne ovat vain mielipiteitä.

Mielipide on kuin perseenreikä, meillä kaikilla on sellainen.

Ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Se vain, että kynis pyrkii älykkyydellä pätemällä todistamaan pelkät mielipiteensä valideiksi ja totuudeksi, ei valitettavasti kerro älykkyydestä. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Yksi perseenreikä vain.

Ja anteeksi että tämä nyt kohdistui kynikseen, mutta johtuu ihan siitä, että vain ja ainoastaan hän on tuonut itse pätemisentarpeessaan älykkyytensä jalustalle.

• Anonyymi00005

On käytännön älykkyyttä. Kävin lasiperheessä. Join kavia miehen vaimolleen ostamasta äp lahja-mukista jossa luki: Äiti, vähän kuin iskä mutta fiksumpi. Minusta osoitti miehen fiksuutta ja tervettä itsetuntoa. Pariskunnan fiksuudessa en näe eroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      207
      2059
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1217
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      176
      1108
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. 71
      793
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      782
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      693
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      29
      676
    Aihe