Vaikka elävät muiden verovaroista, niin kiertävät maaseudulla nekin vähät verot jotka joutuisivat maksamaan! Maalaisliitto nojaa lakikirjaan ja raamattuun..
https://www.iltalehti.fi/talous/a/b74ebe71-622e-4540-bef1-ff341c9ff370
Järkyttävää veronkiertoa maaseudulla ja syrjäseuduilla!
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
hulluhan se on joka
veroja maksaa
Sdp- sputnik - Anonyymi00002
En elele kenenkään taskuilla, vaikka maalla elelen.
- Anonyymi00003
Eikös se ole ihan oikeistolaisen ideologian mukaista? Veroja kierretään aina kun voidaan, työsuojelua laiminlyödään, yrittäjä pärjää sitä paremmin, mitä halvemmalla se työn teettää? Alihankkijoilla tai kylän baarin Peralla, Makella ja Juusolla?
Kaupungeissa taitaa olla enemmpi rikollisuutta ja etenkin ylemmilla portailla rakennusfirmoja.
Työsuojeluviranomaiset ainakin ovat ratsanneet menneinä vuosina tunnettujen firmojen paikallisia työmaita, joissa oli alihankkijoilta Virosta ostettu joku pala urakalla. Pojat asuivat parakissa työmaalla. Ei ollut suihkuja tai vessoja. Eikä työehto- tai muutakaan sopimusta paperilla! - Anonyymi00004
vtun itkijänainen
- Anonyymi00005
Ei ihme, että naiset ei pysy maaseudulle, liian hapokkaita juntteja.
- Anonyymi00006
Olen itse maatalosta lähtöisin ja ymmärrän asian.
Ossi - Anonyymi00007
Kepulaisuus on vilunkipeliä ja maatalous on kusetusta.
- Anonyymi00008
Jumalanpojat oli maata kiertelemässä.
- Anonyymi00009
Maalaisliitto kuopattiin jo 1960-luvulla.
- Anonyymi00010
EU:n suorat tuet + maaseudun kehittämistuet + kansalliset tuet muodostavat tyypillisesti 60–90 % viljelijän yrittäjätulosta.
Ja eikun veroja viertämään... - Anonyymi00011
Täysin olettamuksiin perustuvaa väittää, että harmaa talous olisi maaseudulla yleisempää kuin kaupungeissa. Verohallinnostakin ilmoitetaan tuohon juttuun, että sillä ei ole tilastotietoa siitä, onko maaseudun ja kaupunkien välillä eroa harmaan talouden yleisyydessä. Väite ei saa tukea myös rakennustarvikeyhtiö Starkin tutkimuksesta. Väite perustuu vain yhden yksittäisen yrittäjän olettamukseen.
Hänen olettamuksensa näkyy perustuvan vanhanaikaiseen käsitykseen, että joka kylällä on joku Pena, Arska tai Jaska tekemään hommia kympin tuntipalkalla. Kaupungeissa tämä ei muka ole mahdollista, koska Penoja, Arskoja ja Jaskoja ei tunneta.
Päinvastoin. Nuo kolme kaverusta ovat muuttaneet kaupunkiin yritysten palvelukseen jo vuosikymmenet sitten. Maaseudulta ei juuri löydy enää itsenäisesti urakoivia ammattimiehiä.
Tuollainen urakointi lienee vähentynyt tällä vuosituhannella. Yhtenä syynä on ammattiväen siirtyminen isojen firmojen palvelukseen, toisena kotitalousvähennys ja kolmantena sen ymmärtäminen, että pimeästi töitä tekevälle ei kerry töistään eläkettä, eikä hän saa tapaturmaturvaa. - Anonyymi00012
Maaseudulla on totuttu saamaan verotuloja, ei maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 74926
- 113809
- 143784
- 37732
- 70647
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40629Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu179556- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58513Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46512- 65496
- 76489
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 37451
- 41446
- 45443
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i1443Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31436Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61430Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74426