Vanhat sielut tulevat tähän maailmaan sydän avoinna ”tässä minä olen”.
He kaipaavat syvää yhteyttä, mutta vain todellisina, autenttisina itseinään.
He eivät kykene/halua maskata, näytellä, olla mitään muuta kuin ovat. He eivät jaksa pinnallista höttöä, pelailuja tms ”pidetään hauskaa ja katsotaan mitä tästä kehittyy”.
Näistä syistä vanhat sielut eivät pärjää / sovellu nykyisille deittimarkkinoille.
Miten vanha sielu löytää nykyään kumppanin?
Vanhat sielut eivät pärjää moderneilla deittimarkkinoilla
96
538
Vastaukset 96
"Näistä syistä vanhat sielut eivät pärjää / sovellu nykyisille deittimarkkinoille. "
Miksi eivät pärjäisi, jos tällaisia olisi toisiaan etsimässä? Mahdollinen syy on osaamattomuus, mutta siitä taas ei voi ketään muuta syyttää.- Anonyymi00023
Voisitko avata kommenttiasi lisää? Kun nykyajan deittisysteemit ovat kovin pinnallisia, ja siksi vaikeita/mahdottomia vanhoille sieluille, miten osaamattomuus vaikuttaa yhtälöön?
Anonyymi00023 kirjoitti:
Voisitko avata kommenttiasi lisää? Kun nykyajan deittisysteemit ovat kovin pinnallisia, ja siksi vaikeita/mahdottomia vanhoille sieluille, miten osaamattomuus vaikuttaa yhtälöön?
Vanha sielu tai kuka tahansa voi käyttää systeemejä haluamallaan tavalla. Eivät systeemit ole pinnallisia vaan ihmiset, jos niin haluavat olla. Ja varmaan usein haluavat.
- Anonyymi00043
scrg kirjoitti:
Vanha sielu tai kuka tahansa voi käyttää systeemejä haluamallaan tavalla. Eivät systeemit ole pinnallisia vaan ihmiset, jos niin haluavat olla. Ja varmaan usein haluavat.
Systeemitkin on ihmisten rakentamia. Esim algoritmeja ohjaavat sen laatijan arvot. Eli siten myös ne voivat olla (ja usein ovat) pinnallisia. Voisitko antaa esimerkin miten käytät jotakin systeemiä viisaasti/ei-pinnallisesti? Pitäisikö käyttäjän tuntea systeemin toimintaperiaate tarkoin?
Anonyymi00043 kirjoitti:
Systeemitkin on ihmisten rakentamia. Esim algoritmeja ohjaavat sen laatijan arvot. Eli siten myös ne voivat olla (ja usein ovat) pinnallisia. Voisitko antaa esimerkin miten käytät jotakin systeemiä viisaasti/ei-pinnallisesti? Pitäisikö käyttäjän tuntea systeemin toimintaperiaate tarkoin?
Systeemin toimintaperiaatteesta riittänee ymmärrys, että se ei ensisijaisesti pyri auttamaan sinua löytämään ketään vaan koukuttaa sinua käyttämään sovellusta jatkossakin.
Ok. Ensimmäinen vaatimus on, että systeemiä käyttää joku sellainen, jota olet etsimässä.
Toinen vaatimus on, että systeemiä käyttää joku sellainen, joka on etsimässä sinua.
Kolmas vaatimus sitten on, että kohdat 1&2 osuvat samoihin ihmisiin.
Jos näin pitkälle on päästy, niin sitten voi käydä listaamaan asioita, jotka systeemissä voisivat estää kohtaamisen.
Teorian osaan kertoa, en käytännön vinkkejä. Hyvin vähän minä itse olen mitään löytänyt. En minä läpäisisi yleensä löysintäkään alkukarsintaa. Mutta kokemuksien perusteella ymmärrys on kasvanut. Ja siitä syystä en enää käyttäisi systeemejä lainkaan.- Anonyymi00045
scrg kirjoitti:
Systeemin toimintaperiaatteesta riittänee ymmärrys, että se ei ensisijaisesti pyri auttamaan sinua löytämään ketään vaan koukuttaa sinua käyttämään sovellusta jatkossakin.
Ok. Ensimmäinen vaatimus on, että systeemiä käyttää joku sellainen, jota olet etsimässä.
Toinen vaatimus on, että systeemiä käyttää joku sellainen, joka on etsimässä sinua.
Kolmas vaatimus sitten on, että kohdat 1&2 osuvat samoihin ihmisiin.
Jos näin pitkälle on päästy, niin sitten voi käydä listaamaan asioita, jotka systeemissä voisivat estää kohtaamisen.
Teorian osaan kertoa, en käytännön vinkkejä. Hyvin vähän minä itse olen mitään löytänyt. En minä läpäisisi yleensä löysintäkään alkukarsintaa. Mutta kokemuksien perusteella ymmärrys on kasvanut. Ja siitä syystä en enää käyttäisi systeemejä lainkaan.Kiitos näistä. Eikö tuo kertomasi tavallaan vahvista aloituksen pärjäämättömyydestä/ soveltumattomuudesta nykyisille deittimarkkinoille?
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kiitos näistä. Eikö tuo kertomasi tavallaan vahvista aloituksen pärjäämättömyydestä/ soveltumattomuudesta nykyisille deittimarkkinoille?
Ehkä joidenkin kannalta. Sanoisin, että riippuu siitä, kuka olet. Pitää tuntea itsensä. Ja tietysti auttaa jos ymmärtää muita ihmisiä.
Minun systeemien käytöstä on aikaa, mutta peruskuvio tuskin on muuttunut vaan pelkästään voimistunut. Itselleni se valaiseva kokemus oli, että vaikka itse mielestäni olin hyvn avoin tutustumaan erilaisiin ihmisiin, niin kohtaamiset oli varsin erikoisten ihmisten kanssa: ei mitenkään "huonojen" mutta sellaisten joita hyvin harvat uskalsivat lähestyä. Nämä eivät pudottaneet minua jatkosta, koska heillä ei ollut runsauden pulaa.scrg kirjoitti:
Ehkä joidenkin kannalta. Sanoisin, että riippuu siitä, kuka olet. Pitää tuntea itsensä. Ja tietysti auttaa jos ymmärtää muita ihmisiä.
Minun systeemien käytöstä on aikaa, mutta peruskuvio tuskin on muuttunut vaan pelkästään voimistunut. Itselleni se valaiseva kokemus oli, että vaikka itse mielestäni olin hyvn avoin tutustumaan erilaisiin ihmisiin, niin kohtaamiset oli varsin erikoisten ihmisten kanssa: ei mitenkään "huonojen" mutta sellaisten joita hyvin harvat uskalsivat lähestyä. Nämä eivät pudottaneet minua jatkosta, koska heillä ei ollut runsauden pulaa.Syy saattoi tietysti olla siinäkin, että sulla järki toimii. Välttämättä ne halutuimmat ei ole juuri niitä joilla järki toimii. Mutta ne joilla ei toimi kovin hyvin järki, yleensä takertuukin sitten toisiinsa, yhtenään.
Pinnan vuoksi etupäässä. Ei ne pärjää järkevien kanssa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Syy saattoi tietysti olla siinäkin, että sulla järki toimii. Välttämättä ne halutuimmat ei ole juuri niitä joilla järki toimii. Mutta ne joilla ei toimi kovin hyvin järki, yleensä takertuukin sitten toisiinsa, yhtenään.
Pinnan vuoksi etupäässä. Ei ne pärjää järkevien kanssa.Olen niin optimistinen, että uskon olevan myös paljon naisia, joilla järki toimii. Mutta jos tuollainen kuvitteellinen järkevä nainen saa kohtuullisen paljon huomiota ja lähestymisiä, niin jostainhan sen on alettava karsimaan, koska ei kukaan mitenkään ehdi tutustumaan kaikkiin. Ja tuossa vaiheessa sanoisin että onnistumiseen vaaditaan enemmän taitoa kuin tuuria.
Jokin baariympäristö oli paljon reilumpi. Koska siellä käy näkyvästi ilmi esim. että täällä on satoja ihmisiä, mutta minä olen puhumassa juuri sinulle.
- Anonyymi00001
Oliko tuossa tarkoituksena "pärjätä markkinoilla" vai löytää kumppani? 🤭
Mielestäni ne ovat kaksi hyvin erilaista tavoitetta, jotka vaativat hyvin erilaiset lähestymistavat.
Markkinoilla "pärjäämisessä" mikä tahansa harvinainen ominaisuus on miinusta. Kumppanin löytämistä se ei estäne, mikäli tavoite ja strategia ovat oikeanlaiset.
🦄- Anonyymi00024
No minä näkisin, että vanhalle sielulle deittimarkkinoilla pärjääminen nimenomaan tarkoittaa kumppanin löytymistä.
- Anonyymi00050
Anonyymi00024 kirjoitti:
No minä näkisin, että vanhalle sielulle deittimarkkinoilla pärjääminen nimenomaan tarkoittaa kumppanin löytymistä.
Anteeksi, tämä kommentti jäi aiemmin huomaamatta.
Eikö kumppanin yleensä haluta olevan tärkeissä asioissa samanlainen kuin itse?
Miten on loogisesti mahdollista olla hyväksymättä tietyn markkinan sääntöjä ja samalla haluta itselleen kumppani, joka noudattaa tuon markkinan sääntöjä?
En ymmärrä mitä tarkoitat. 😵 Siis onko se hyvä, että kumppani löytyy nimenomaan sellaisilta markkinoilta, joiden lainalaisuuksista ei itse pidä?
Miksi kukaan etsisi kumppania sellaisilta markkinoilta?
🦄 - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Anteeksi, tämä kommentti jäi aiemmin huomaamatta.
Eikö kumppanin yleensä haluta olevan tärkeissä asioissa samanlainen kuin itse?
Miten on loogisesti mahdollista olla hyväksymättä tietyn markkinan sääntöjä ja samalla haluta itselleen kumppani, joka noudattaa tuon markkinan sääntöjä?
En ymmärrä mitä tarkoitat. 😵 Siis onko se hyvä, että kumppani löytyy nimenomaan sellaisilta markkinoilta, joiden lainalaisuuksista ei itse pidä?
Miksi kukaan etsisi kumppania sellaisilta markkinoilta?
🦄Tarkoitin, että vanhalle sielulle ainoa syy olla ja ”pärjätä” deittimarkkinoilla on kumppanin löytyminen, kun taas jollekin toiselle pärjääminen voi tarkoittaa mahd montaa seksisuhdetta.
Siinä mielessä vanhalle sielulle ne eivät ole kaksi erillistä tavoitetta (kuten sinä mainitsit), vaan ainoastaan kumppanin löytyminen on tavoite ja deittimarkkinoilla pärjääminen voisi ehkä olla keino. En mielestäni maininnut, että en hyväksy deittimarkkinan sääntöjä, ”ainoastaan” epäilen sen toimivuutta. - Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Tarkoitin, että vanhalle sielulle ainoa syy olla ja ”pärjätä” deittimarkkinoilla on kumppanin löytyminen, kun taas jollekin toiselle pärjääminen voi tarkoittaa mahd montaa seksisuhdetta.
Siinä mielessä vanhalle sielulle ne eivät ole kaksi erillistä tavoitetta (kuten sinä mainitsit), vaan ainoastaan kumppanin löytyminen on tavoite ja deittimarkkinoilla pärjääminen voisi ehkä olla keino. En mielestäni maininnut, että en hyväksy deittimarkkinan sääntöjä, ”ainoastaan” epäilen sen toimivuutta.Ahaa, ok.
Minä pidin itsestään selvänä, että kukaan ei etsisi kumppania ympäristöstä, jossa yleiset lainalaisuudet ovat erilaiset kuin mitä itse pitää tärkeinä tai edes hyväksyttävinä. 🤔
Minä ajattelen markkinoilla pärjäämistä enemmän suosion kautta: mitä enemmän on suosiota, sitä enemmän pärjää. Mutta silloin tavoite ei kuitenkaan täyttyisi, jos markkinan käyttäytyminen ja arvot ovat erilaisia kuin itsellä.
Mietin tuota aloituksessa kuvattua tilannetta enemmän kuin sinun arviotasi deittimarkkinoiden lainalaisuuksista. Sehän on vain hyvä asia, jos sinä itse et näe deittimarkkinoilla ongelmaa. ☺️ Silloin voit toimia kyseisen markkinan sääntöjen mukaisesti.
🦄
- Anonyymi00002
Näille on myös toinen termi: asperger.
Se että on vanhasielu ei ole imartelevaa siksi, että sehän tarkoittaa vain sitä, ettei ole lyhemmässä ajassa oppinut läksyjään.- Anonyymi00003
Artikkelissa on yksi tärkeä kohta: "kykene/halua maskata".
Asperger ei hahmota sosiaalista todellisuutta: sen sääntöjä, normeja ja vuorovaikutusta käytännössä. Toisin sanoen hän ei ymmärrä sitä.
Toiset ihmiset eivät halua noudattaa kaikkia sosiaalisen todellisuuden sääntöjä, vaikka ymmärtäisivät ne vallan mainiosti. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Sinä et päältä päin erota, kumpaan ryhmään henkilö kuuluu, jos tarkkailet vain heidän toimintaansa. 😄
🦄 - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Asperger ei hahmota sosiaalista todellisuutta: sen sääntöjä, normeja ja vuorovaikutusta käytännössä. Toisin sanoen hän ei ymmärrä sitä.
Toiset ihmiset eivät halua noudattaa kaikkia sosiaalisen todellisuuden sääntöjä, vaikka ymmärtäisivät ne vallan mainiosti. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Sinä et päältä päin erota, kumpaan ryhmään henkilö kuuluu, jos tarkkailet vain heidän toimintaansa. 😄
🦄Olen itse asperger niin tiedän hyvin. Enkä halua sanoa olevani vanhasielu sillä se on aina ylimielinen lausahdus. Itämaissa vanhasielu on negatiivinen määritelmä sillä henkilö ei ole saavuttanut useista toistoista huolimatta ymmärrystä ja tietoisuutta joka vapauttaisi hänet.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
🦄Kuule, kukaan ei ole vapaaehtoisesti sellainen kuin sinä olet. Ei se ole mikään valinta, et valitse olla tuollainen. Voit niin sanoa ja voit niin ajatella jos haluat.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olen itse asperger niin tiedän hyvin. Enkä halua sanoa olevani vanhasielu sillä se on aina ylimielinen lausahdus. Itämaissa vanhasielu on negatiivinen määritelmä sillä henkilö ei ole saavuttanut useista toistoista huolimatta ymmärrystä ja tietoisuutta joka vapauttaisi hänet.
Eli tekopyhää paskaa taas toikin, kukaan ei saavuta yhden elämän aikana kaikkea oppia. Ei yksikään.
Joten nuo itämaiset tyypit voivat vetää alahuulen päänsä yli ja nielaista, niin tyhmä on näkemys.- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kuule, kukaan ei ole vapaaehtoisesti sellainen kuin sinä olet. Ei se ole mikään valinta, et valitse olla tuollainen. Voit niin sanoa ja voit niin ajatella jos haluat.
Kyllä minä ajattelen, että voin valita.
Voisin myös sosiaalisista syistä olla sanomatta mitä ajattelen, mutta sen sijaan valitsen sanoa sen, mitä ajattelen. 😊
En tiedä miksi ajattelet, etten voisi valintaa tehdä, jos vain olen tietoinen vaihtoehdoista.
🦄 - Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä minä ajattelen, että voin valita.
Voisin myös sosiaalisista syistä olla sanomatta mitä ajattelen, mutta sen sijaan valitsen sanoa sen, mitä ajattelen. 😊
En tiedä miksi ajattelet, etten voisi valintaa tehdä, jos vain olen tietoinen vaihtoehdoista.
🦄En vaan näe minkäänlaista syytä sille että joku haluaisi olla sellainen ja käyttäytyä tuolla tavoin kuin sinä. M-terveysongelmat ja aineiden käyttö on ainoa järkevä selitys asiaan.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
En vaan näe minkäänlaista syytä sille että joku haluaisi olla sellainen ja käyttäytyä tuolla tavoin kuin sinä. M-terveysongelmat ja aineiden käyttö on ainoa järkevä selitys asiaan.
En tiedä mitä sanoa. Ei kai sinun tarvitse niitä syitä nähdä, koska et elä minun elämääni. ☺️
Minä sen sijaan olen ihan tyytyväinen.
🦄
No kuule. Minäpä tulen kertomaan, jos joskus törmään samankaltaiseen itseni kanssa. Veikkaanpa, että tämä kysymys askarruttaa monia vanhoja sieluja.
- Anonyymi00007
Vanhaa sielua tulisi askarruttaa vain se kysymys että miksi elämästä toiseen jankkaat niitä samoja asioita uudestaan ja uudestaan.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Vanhaa sielua tulisi askarruttaa vain se kysymys että miksi elämästä toiseen jankkaat niitä samoja asioita uudestaan ja uudestaan.
Täh? Olen kirjoittanut sinkuissa pari vuotta. 🤔
- Anonyymi00014
Mu5tasydän kirjoitti:
Täh? Olen kirjoittanut sinkuissa pari vuotta. 🤔
Äh.... siis elämässä, siis eri elämissä toistaa samat virheet uudestaan ja uudestaan. Kun ei vaan tajua. Sytytyttääkö..?
Anonyymi00014 kirjoitti:
Äh.... siis elämässä, siis eri elämissä toistaa samat virheet uudestaan ja uudestaan. Kun ei vaan tajua. Sytytyttääkö..?
Niin.
Toistaakseen samat virheet eri elämissä pitäisi ensin uskoa uudelleensyntymiseen. Mikään oletusarvo ei voi olla, että kaikki uskovat sellaiseen.
Toki samassakin elämässä voi toistaa samoja virheitä, just to make sure. Ja niinhän moni menestynyt ihminen tekee, sata virhettä ja onnistuu ehkä kerran sadasta.
Itse uskon hyvän ja pahan läsnäoloon. Se ei oikeastaan ole edes uskonasia. Riittää, että katsoo maailmaa ja sen tapaa olla läsnä.
Summasummarum: Uskon jumalan ja s**tanan läsnäoloon enkä varsinkaan jälkimmäisen haluaisi lähteä leikkimään.
Lähtipä vähän rönsyilemään, mutta antaa nyt rönsyillä. :)- Anonyymi00018
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sivusta totean, että koska pidän elämästä. En kaipaa mitään "tyhjiin raukeamista" tmv. soopaa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sivusta totean, että koska pidän elämästä. En kaipaa mitään "tyhjiin raukeamista" tmv. soopaa.
Laukeat siis vain naiseen?
- Anonyymi00026
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin.
Toistaakseen samat virheet eri elämissä pitäisi ensin uskoa uudelleensyntymiseen. Mikään oletusarvo ei voi olla, että kaikki uskovat sellaiseen.
Toki samassakin elämässä voi toistaa samoja virheitä, just to make sure. Ja niinhän moni menestynyt ihminen tekee, sata virhettä ja onnistuu ehkä kerran sadasta.
Itse uskon hyvän ja pahan läsnäoloon. Se ei oikeastaan ole edes uskonasia. Riittää, että katsoo maailmaa ja sen tapaa olla läsnä.
Summasummarum: Uskon jumalan ja s**tanan läsnäoloon enkä varsinkaan jälkimmäisen haluaisi lähteä leikkimään.
Lähtipä vähän rönsyilemään, mutta antaa nyt rönsyillä. :)"Toki samassakin elämässä voi toistaa samoja virheitä,"
Noin ne aivan kaikkein tyhmimmät toimivat, totta.
Osaat jotenkin todella hyvin samaistua tyhmiin ihmisiin, sinulla on ilmeisesti tunneälyä kun osaat sijoittaa itsesi heidän rooliinsa täydellisesti. Anonyymi00026 kirjoitti:
"Toki samassakin elämässä voi toistaa samoja virheitä,"
Noin ne aivan kaikkein tyhmimmät toimivat, totta.
Osaat jotenkin todella hyvin samaistua tyhmiin ihmisiin, sinulla on ilmeisesti tunneälyä kun osaat sijoittaa itsesi heidän rooliinsa täydellisesti.Niin. Väittäisin, että tiedän jotain menestymisen reseptistä. Sinä sen sijaan vihjailit minun olevan tyhmä, koska en ajattele samalla tavalla kuin sinä, joten jätän keskustelun tähän.
- Anonyymi00004
No eivät siinä lopulta paljoa kyllä menetäkään
Deittimarkkinat ovat siirtyneet - halusimme tai emme - nettiin tansseista, joita oli ennen 90 % (!) enemmän kuin nyt.
Nettimarkkinoilla eivät pärjää nuoretkaan sielut, mutta siellä yrittävät ne, joilla työ- ja opiskelupaikka - nykyiset ykköset - eivät ole tuoneet tuloksia.
Nettimarkkinoiden huonosta kohtaannosta ja tarkoitukseen sopimattomuudesta valitetaan jatkuvasti suurella äänellä.Minulla on vastaus tähän: "Ei mistään" 😄
Juup, lähen tästä salille...- Anonyymi00012
Tökstöksnöö kirjoitti:
Jätän tähän seuraavan kysymyksen. Mistä vanha pieru voi löytää kumppanin?
😄Vanhojen tansseista?
Tökstöksnöö kirjoitti:
Jätän tähän seuraavan kysymyksen. Mistä vanha pieru voi löytää kumppanin?
😄No salilta en löytänyt, ei siellä ollut kuin hikisiä ähiseviä karjuja, enkä moisista perusta kun en ole kaikkiruokainen 😂.
Kauppajonossakaan ei tuurannut, että siinä se ainakin tältä päivää. Ei sopassa sattumia tälläkään kertaa. Jos on itse soppaluutkin menneet vanhaksi niin ei keiton aineksissakaan paljon valikoimaa ollut 😁.
Sinne haihtui saharaan 😄
"Alla tuulen vain pyörre käy" toteaisi tähän läheinen tuttuni Lao Tse Lukka 🙃Ex-Lukka kirjoitti:
No salilta en löytänyt, ei siellä ollut kuin hikisiä ähiseviä karjuja, enkä moisista perusta kun en ole kaikkiruokainen 😂.
Kauppajonossakaan ei tuurannut, että siinä se ainakin tältä päivää. Ei sopassa sattumia tälläkään kertaa. Jos on itse soppaluutkin menneet vanhaksi niin ei keiton aineksissakaan paljon valikoimaa ollut 😁.
Sinne haihtui saharaan 😄
"Alla tuulen vain pyörre käy" toteaisi tähän läheinen tuttuni Lao Tse Lukka 🙃Vastaus, vessasta sieltä löytää vanhan pierun. 😂
Miten meni treeni?Tökstöksnöö kirjoitti:
Vastaus, vessasta sieltä löytää vanhan pierun. 😂
Miten meni treeni?No juu, viimeistään siinä vaiheessa kun peiliin katson 😄, toki hajunkin muodossa varmaan.
Tenniskyynärpää näkyy hellittäneen, semmoista kokokroppatreeniä tulee tehtyä.
Nyt voi taas kuvitella olevansa ikinuori eikä vanha pieru pelkästään ja nostaa tehot takaisin normitasolle.
Kuinka itsellä, kärsiikö kroppa muuta kuin pientä rääkkiä tällä hetkellä?Ex-Lukka kirjoitti:
No juu, viimeistään siinä vaiheessa kun peiliin katson 😄, toki hajunkin muodossa varmaan.
Tenniskyynärpää näkyy hellittäneen, semmoista kokokroppatreeniä tulee tehtyä.
Nyt voi taas kuvitella olevansa ikinuori eikä vanha pieru pelkästään ja nostaa tehot takaisin normitasolle.
Kuinka itsellä, kärsiikö kroppa muuta kuin pientä rääkkiä tällä hetkellä?Se oli lapsellinen vitsi, mutta kun lapsellinen olen välillä itsekin 😄
Heh, lihakset pumpissa äkkiä peilin eteen. Eikö se oo perus treffisaitti kuva? 😉
Vois napata meinaan. 👍
Eipä tää kärsi kun vähän kerrallaan riuhtoa, mutta se vähänkin täytyy välillä riittää. Heinäpaaleja kannoin ja heti rupesi oikean käden kyynärä juilimaan. Joku pitkäikäinen juttu, rauhottuu kun roikottelee käsiä. Mutta tehdessä alkaa heti ränkkäämään.
Jalat mulla nyt on eniten kenkkuillu, jäykät kun puuhevosella ja tuntuu että murenee jalkapöydät osiin kun varaa niitten päälle. Pakko silti mennä vaan. Ei niitä oikeen voi jäädä surkuttelemaankaan.Tökstöksnöö kirjoitti:
Se oli lapsellinen vitsi, mutta kun lapsellinen olen välillä itsekin 😄
Heh, lihakset pumpissa äkkiä peilin eteen. Eikö se oo perus treffisaitti kuva? 😉
Vois napata meinaan. 👍
Eipä tää kärsi kun vähän kerrallaan riuhtoa, mutta se vähänkin täytyy välillä riittää. Heinäpaaleja kannoin ja heti rupesi oikean käden kyynärä juilimaan. Joku pitkäikäinen juttu, rauhottuu kun roikottelee käsiä. Mutta tehdessä alkaa heti ränkkäämään.
Jalat mulla nyt on eniten kenkkuillu, jäykät kun puuhevosella ja tuntuu että murenee jalkapöydät osiin kun varaa niitten päälle. Pakko silti mennä vaan. Ei niitä oikeen voi jäädä surkuttelemaankaan.No itseäkin välillä melkein huolettaa kun nuo ajatukset yrittävät koko ajan karata käsistä ja vähemmän vakaville raiteille, tiedä mikä siellä mielessä nuljuu kaikenaikaa :).
Välitön ei kiitos selfieille kaikissa muodoissa, eihän tätä karvaturpaa jaksaa muutenkaan katsella kuin pakon edessä, saati sitten pullistella jotain mitä ei ole olemassa. Vatsakumpu taitaa olla nykyään kehon kehittynein osa 😄.
Tulee kyllä just mieleen toi tenniskyynärpää, liikarasituksesta sekin tuli. Itsellä yritti lähteä kyynärpäät lukkiintumaan tietyissä asennoissa, oli aika hankala vastailla välillä puhelimeen kun juuri siinä asennossa yritti napsahtaa lukkoon.
Kyynärvarren kiertoliike jos tuntuu niin läheltä liippaa oireet.
Paalien kantelu ja heittely on aika rankkaa hommaa, kerran olen ollut avustamassa päivän pellolta keräämisessä ja suojaan kuljettamisessa ja täytyy sanoa että puhki olin sen päivän jälkeen.
Vaan niillä eväillä mennään mitä on saatu, sattuu tai ei 👍.
Mjaa, ehkä löytämällä toisen vanhansielun vahingossa?
- Anonyymi00015
Mikä tai kuka takaa että ne silti tulisivat toimeen keskenään? Todennäköisesti molemmat ovat luonteeltaan hankalia ihmisiä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mikä tai kuka takaa että ne silti tulisivat toimeen keskenään? Todennäköisesti molemmat ovat luonteeltaan hankalia ihmisiä.
Miksi he olisivat hankalia tapauksia?
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sitä ei kysytty. Mistäpä sitä tietää.
- Anonyymi00033
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miksi he olisivat hankalia tapauksia?
Mikäli he eivät olisi hankalia ihmisiä, niin miksi he eivät voisi olla parisuhteessa ihan kenen tahansa tavallisen ihmisen kanssa?
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mikäli he eivät olisi hankalia ihmisiä, niin miksi he eivät voisi olla parisuhteessa ihan kenen tahansa tavallisen ihmisen kanssa?
Olisitko sinä parisuhteessa kenen tahansa tavallisen ihmisen kanssa?
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Koska vain harvojen kanssa voi olla todellinen syvä yhteys joka on vanhalle sielulle parisuhteen edellytys.
- Anonyymi00055
Anonyymi00034 kirjoitti:
Olisitko sinä parisuhteessa kenen tahansa tavallisen ihmisen kanssa?
En, koska itse olen hankala ihminen.
Totuus on, etteivät kysyntä ja tarjonta kohtaa.
Ovatko henkisesti kypsät ihmiset myös rauhallisia? Uusien asioiden kokeminen ja heittäytyminen on monelle tärkeää, mutta ehkä seikkailu ja hurjastelu eivät enää "vanhaa sielua" kiinnosta. Miten pitäisi toimia?
Mikäli vanha sielu haluaa vain maata sohvalla ja katsoa Netflixiä, kuinka sellainen tapaus voi edes löytää itselleen kumppania?Tökstöksnöö kirjoitti:
Vastaus on, netistä. 😅
Ehkä? Tuo on myös viitsimiskysymys. Haluaako aktivoitua?
Haluaako edes panostaa parisuhteeseen? Mukautua parisuhteen sääntöihin, toimintatapoihin ja rajoihin?
Sopeutuminen voi olla haastavaa.- Anonyymi00010
Jospa sitä lähtisi siitä että kertoisi ne harrastukset rehellisesti, tietokoneella istuminen ja sohvalla makaaminen ja television katselu. Usein naisilla on mitä ihmeellisempiä maailmanympärimatkoja harrastuksina, kukaan ei edes usko että ne olisi todellisia asioita. Ihmiset vaan kuvittelee että he haluaisivat tehdä tuollaisia asioita, mihin eivät edes oikeasti pysty, sitten tehdään mielikuvitusprofiili mikä antaa täysin väärän kuvan siitä henkilöstä. Tämän takia netistä on aivan turha edes koettaa etsiä mitään.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jospa sitä lähtisi siitä että kertoisi ne harrastukset rehellisesti, tietokoneella istuminen ja sohvalla makaaminen ja television katselu. Usein naisilla on mitä ihmeellisempiä maailmanympärimatkoja harrastuksina, kukaan ei edes usko että ne olisi todellisia asioita. Ihmiset vaan kuvittelee että he haluaisivat tehdä tuollaisia asioita, mihin eivät edes oikeasti pysty, sitten tehdään mielikuvitusprofiili mikä antaa täysin väärän kuvan siitä henkilöstä. Tämän takia netistä on aivan turha edes koettaa etsiä mitään.
Tuo on tärkeää. Pitää olla rehellinen.
Haaveet ja unelmat ovat erikseen,nuo voidaan laittaa esittelyn loppuun. Aluksi on syytä kertoa realistisesti omasta elämästään ja harrastuksistaan.
Luottamusta ei synny ilman rehellisyttä.- Anonyymi00011
tosi.typy kirjoitti:
Tuo on tärkeää. Pitää olla rehellinen.
Haaveet ja unelmat ovat erikseen,nuo voidaan laittaa esittelyn loppuun. Aluksi on syytä kertoa realistisesti omasta elämästään ja harrastuksistaan.
Luottamusta ei synny ilman rehellisyttä.Sepä se, kun kertoisi rehellisesti että nuo ovat unelmia. Mutta silloinkin se toinen henkilö toteaa että nuo unelmat eivät sovi hänelle ja ne ovat täysin mahdottomia hänen elämäntyyliinsä, vaikka tuo ensimmäinen henkilö ei ikinä niitä unelmiaan toteuta vaan pelkästään haaveilee, silti ne voivat olla este sille toiselle. Jos unelmana on perustaa suurperhe, tai joku eläintarha, tai lähteä maailmanympämatkalle vuosikausien ajaksi, niin nuo unelmat torjuvat monta mahdollista kumppania.
- Anonyymi00028
Sinulla on mielenkiintoinen tulkinta vanhasta sielusta. Nähdäkseni sielut palaavat maapallolle nimenomaan kokeakseen, elääkseen ja oppiakseen.
tosi.typy kirjoitti:
Ehkä? Tuo on myös viitsimiskysymys. Haluaako aktivoitua?
Haluaako edes panostaa parisuhteeseen? Mukautua parisuhteen sääntöihin, toimintatapoihin ja rajoihin?
Sopeutuminen voi olla haastavaa.Silloin ei varmaan paria etsikkään, jos noin mutta jos etsii niin netistä. 😄👍
- Anonyymi00038
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sinulla on mielenkiintoinen tulkinta vanhasta sielusta. Nähdäkseni sielut palaavat maapallolle nimenomaan kokeakseen, elääkseen ja oppiakseen.
Voit ihan vapaasti kertoa sen oman tulkintasi siitä vanhasta sielusta??
- Anonyymi00009
Mistä vanha sielu voi löytää kumppanin: Menneisyydestä.
- Anonyymi00029
Sepä voikin hetkessä elävälle olla haasteellista!
Pitäkää hulluna vaan, mutta olen kohdannut sieluja jostain hyvin kaukaa, tuttuja sieluja. Ne tunnistaa tutuiksi sisimmässään. Eikä ne ole aina edes ihmisiä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Pitäkää hulluna vaan, mutta olen kohdannut sieluja jostain hyvin kaukaa, tuttuja sieluja. Ne tunnistaa tutuiksi sisimmässään. Eikä ne ole aina edes ihmisiä.
Ja ryhmäsielu on puppua, kuten moni muukin asia eläinten kohdalla.
- Anonyymi00054
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja ryhmäsielu on puppua, kuten moni muukin asia eläinten kohdalla.
Puppua kuten se että eläimillä on sielu.
Anonyymi00054 kirjoitti:
Puppua kuten se että eläimillä on sielu.
Niillä on sielu. Sieluton ei vaan näe sitä.
- Anonyymi00017
Jaa. Kyllä minä, kuvauksesi kaltainen "vanha sielu" olen aina halutessani löytänyt seuraa. Markkinoilla en tosin koskaan ole ollut. Ei ole minun juttuni.
- Anonyymi00030
”Olen halutessani löytänyt seuraa” kuulostaa enemmän ihmisten käyttämiseltä (omiin tarpeisiin/haluihin) kuin todelliselta yhteydeltä.
- Anonyymi00019
Koska sinkkuja ei oikeastaan ole olemassakaan ja jotkut vain luulevat, et kaikki hyvännäköiset aina ovat sinkkui. Totuus niistä bongatuista hyvännäköisistä on tietenkin se, et ovat varattuja ja naimisissa jonkun toisen tosi hyvännäköisen kanssa.
Sateenkaariliike on sitä täyttä hulluutta, kun minä ja aviomieheni esimerkiksi olimme Helsingissä käyneet ns. yhtä aikaa ja sitten helsinkiläisetkin meidät molemmat tietävät ulkonäöltä, et ollaan samaan aikaan käyty Hesaski yhtaikaa ja voin siitä kertoa. Hesas sit ihmetellään, miten se meidän perhe on isommallakin porukalla Hesas taas samaan aikaan ja sit se aviomieheni joskus oli päivän käynyt Hesas yksin tai muun työporukan kaa. Kun mieluummin vaan tsiigaillaan jotain tosi hyvännäkösii ja sinkuiksi sit luullaan.
Olimme sateenkaaridiskossa (DTM) Helsingissä ja aviomieheni oli minua siel diskos katsonut eräiden mielestä pitkään ja sitten minulta piti tulla kysymään, et tunnemmeko me jostain ja sanoin olevani vaimo. Et joo. Aviomieheni oli siellä nahkahousut jalassa homoilemassa miesten kanssa ja sit minulta piti kysästä, miksei hän sitten vaimon kanssa ole deiteillä homodiskos. Et hän homodiskos teki jotain muuta kuin deittaili vaimoo. Sateenkaariliike on just sitä suurinta hulluutta, et siel Setan diskos olimme eri pöydissä istumassa... eikä oltu sinkkui silti.
Siksi en ole enää käynyt sateenkaaridiskos (Forte) sen jälkeen, kun se aviomieheni on sanonut et sekin on homodisko. Siel hän joutuis katsomaan vaimon perään vahtimaan, eikä siellä hillu täyspäistä jengii sen vertaa et ei me diskos ja veskis panna ja nussita ainakaan homodiskos. Muiden tekis mieli ihmetellä, ettei vanha aviopari homodiskos nussi keskenään ja meidän iät olivat 50-v ja 70-v. Kakskytävuotta ikäerookin ja sekin oli liian jänskä juttu transuil ainakin.
Sit aviomieheni tunsi yhen transun, joka ei pystynyt sitä tajuamaan miksei hänen vaimo halua tutustua siihen transuun ja sama juttu jatkui vuosien ajan. Rauha hänen sielulleen, koska hän kuoli. Diskos ja veskis ja siitä tunteminen. Et just sen vaimo ei jaksa katsella sellaista kuin sen yhen (pari) kertaa 90-luvulla. Vaimo on kotona mieluummin nukkumassa. - Anonyymi00020
Taolaisuuden mukaan vanhat sielut edustavat reinkarnaatiomatkan loppua. Heille on ominaista kypsyys, herkkyys ja halu yksinoloon ja pohdiskeluun. Lisäksi he kokevat, etteivät he ole täysin osa yhteiskuntaa.
"”tässä minä olen” ei kuulu vanhojen sielujen sanavarastoon. Kumppani löytyy, itse tietää parhaiten mistä. Ellei löydy, niin kuten sanottu vanha sielu on mielellään yksinkin.- Anonyymi00031
Miksi ”tässä minä olen” ei kuulu vanhojen sielujen sanavarastoon?
- Anonyymi00061
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi ”tässä minä olen” ei kuulu vanhojen sielujen sanavarastoon?
Siinä sanottiin "Heille on ominaista kypsyys, herkkyys ja halu yksinoloon ja pohdiskeluun. "
”tässä minä olen” kuuluu nuorten (tyrkkyjen) sielujen sanavarastoon. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Siinä sanottiin "Heille on ominaista kypsyys, herkkyys ja halu yksinoloon ja pohdiskeluun. "
”tässä minä olen” kuuluu nuorten (tyrkkyjen) sielujen sanavarastoon.Ensimmäinen kappale olisi voinut olla aloituksessa, mutta ei ollut.
Toinen kappale kuvasi heidän tapaa tulla maailmaan (ja olla maailmassa), sydän auki, pelottomana. Tyrkyttäminen on sinun tulkintaasi.
- Anonyymi00021
Vanha sielu ei edes mene deittimarkkinoille. Vanha sielu saa kyllä helposti kumppanin, mutta kenet vanha sielu kelpuuttaa tai kaipaako elämäänsä kumppania ollenkaan, onkin ihan eri asia.
- Anonyymi00022
Olen eri mieltä uudesta ja vanhasta sielusta.
Uudet sielut tulevat takki auki ja haluavat asioita.
Vanhat sielut, tietävät jo, niillä ei ole kiire suhteisiin,
koska suurinosa niistä on harjoittelua.- Anonyymi00032
Ei kai aloituksessa puhuttu takki auki tulemisesta?
- Anonyymi00036
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei kai aloituksessa puhuttu takki auki tulemisesta?
Tulkintakysymys, ehkä.
” Vanhat sielut tulevat tähän maailmaan sydän avoinna ”tässä minä olen”
Maapallo on helvetti. Montako tuhatta elämää pitää
syntyä, elää ja kuolla,
ja vielä viittii tulla rintakehä avoimena ”tässä minä olen”. - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tulkintakysymys, ehkä.
” Vanhat sielut tulevat tähän maailmaan sydän avoinna ”tässä minä olen”
Maapallo on helvetti. Montako tuhatta elämää pitää
syntyä, elää ja kuolla,
ja vielä viittii tulla rintakehä avoimena ”tässä minä olen”.Ehkä aloituksen sanavalinta ei ollut paras mahdollinen. Pointtina oli se, että vanha sielu tietää että 1) kannattaa olla oma itsensä ja 2) vain haavoittuvana voi löytää todellisen yhteyden (maapallon olosuhteista huolimatta).
- Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ehkä aloituksen sanavalinta ei ollut paras mahdollinen. Pointtina oli se, että vanha sielu tietää että 1) kannattaa olla oma itsensä ja 2) vain haavoittuvana voi löytää todellisen yhteyden (maapallon olosuhteista huolimatta).
Voi olla, että sun pitää löytää se polku itse.
Mihin etsit yhteyttä?
Kumppanin?
En usko tuollaisiin. Jokainen tulee maapallolle yksin ja
sillä on omat läksyt.
Älä käsitä väärin taitavat ja vanhat sielut saattaa elää parisuhteissa,
saattaa olla aika sattumaa jos löytää sellaisen.
Ihmisten käytös ylipäätään on kammottavaa.
Ja vielä: ” 1) kannattaa olla oma itsensä”.
Kyllä ja ei. Tuosta voisi pitää pidemmän luennon.
Opimme asiat eri järjestyksessä. Tuohan on rohkeutta. - Anonyymi00047
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mihin etsit yhteyttä?
Kumppanin?
sillä on omat läksyt.
Opimme asiat eri järjestyksessä. Tuohan on rohkeutta.Luultavasti. Siis polun etsiminen.
Yksinäisyydestä: se on yksi elämän suurista paradokseista - tulemme ja lähdemme yksin, mutta silti emme koskaan ole yksin. - Anonyymi00063
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mihin etsit yhteyttä?
Kumppanin?
sillä on omat läksyt.
Opimme asiat eri järjestyksessä. Tuohan on rohkeutta."Ihmisten käytös ylipäätään on kammottavaa."
MInusta taas ihmisten loputon tyhmyys on jotain kammottavaa. Sille ei ole olemassa minkäänlaisia rajoja. Rajaton tyhmyys. Käytös on ihan samantekevä asia minulle.
- Anonyymi00039
No nyt ei kuulostanut yhtään vanhalta sielulta.
Vaan ilmeisesti jokaisella on oma käsityksensä joulupukista. Eikun siitä ~sielusta.
Jo ihan maailman tasapainon vuoksi ilmoitan olevani uusi sielu! Olen loputtoman kiinnostunut kaikesta, paitsi ihmisiä en enää oikein jaksa kauaa katsella enkä kuunnella.
xLiner- Anonyymi00041
"loputtoman kiinnostunut kaikesta, paitsi ihmisiä en enää oikein jaksa kauaa katsella enkä kuunnella."
Mutta mutta mutta!!! Se kaikki muu muuttuu kokoajan ja on uutta, mutta ne ihmiset pysyvät samoina elämästä toiseen. Kumoat tuossa oman käsityksesi nuorisieluisuudestasi. Nuori sielu olisi avoin kaikkia ihmisiä kohtaan, kun ei vielä tietäisi mitä ne oikeasti ovat. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
"loputtoman kiinnostunut kaikesta, paitsi ihmisiä en enää oikein jaksa kauaa katsella enkä kuunnella."
Mutta mutta mutta!!! Se kaikki muu muuttuu kokoajan ja on uutta, mutta ne ihmiset pysyvät samoina elämästä toiseen. Kumoat tuossa oman käsityksesi nuorisieluisuudestasi. Nuori sielu olisi avoin kaikkia ihmisiä kohtaan, kun ei vielä tietäisi mitä ne oikeasti ovat.Älä nyt pilaa tätä.. olis niin kiva kun olis jotain ihan uutta 😁
xLiner - Anonyymi00049
Anonyymi00042 kirjoitti:
Älä nyt pilaa tätä.. olis niin kiva kun olis jotain ihan uutta 😁
xLinerOn, koko maailma on ihan uutta, siis mikäli entisestä elämästä on vuosisata tai enemmänkin. Mutta ne ihmiset pysyvät samoina, jopa ne samat sielut tapaat uudelleen eri hahmoissa ja rooleissa. Et kyllästy maailmaan vaan niihin ihmisiin joita tapaat.
Älä kysy mistä tiedän..... - Anonyymi00060
Anonyymi00049 kirjoitti:
On, koko maailma on ihan uutta, siis mikäli entisestä elämästä on vuosisata tai enemmänkin. Mutta ne ihmiset pysyvät samoina, jopa ne samat sielut tapaat uudelleen eri hahmoissa ja rooleissa. Et kyllästy maailmaan vaan niihin ihmisiin joita tapaat.
Älä kysy mistä tiedän.....Juu. Ihmisillä on kova tarve uskoa elämän jatkumiseen jossain muodossa.
Katselin jodkus edesmenneen äitini valokuva-albumeita. Siinä jotenkin konkretisoitui se miten kaikki vaivannäkö ja arvokas menee ihan hukkaan. Mitä haaskaamista! Ymmärrän hyvin miksi halutaan ajatella ettei elämä ole sillä tavalla turhaa.
xLiner
- Anonyymi00044
Minusta on samansieluisuutta. Se on jännää. Se yhteys on erittäin vahva. Jos se katkeaa suru on suuri.
Vilma- Anonyymi00052
Täyttä pötyä.
- Anonyymi00056
Anonyymi00052 kirjoitti:
Täyttä pötyä.
22:11
Kenkkua, jos et ole sellaista ihmistä kohdannut. Voisit silloin ymmärtää.
Vilma
- Anonyymi00058
Vastausta aloituksen kysymykseen täytyy vähän taustoittaa.
Vanhat sielut ovat ihmisiä, joiden maanpäällinen olemassaolo on päättymässä lopullisesti. Heidän ei enää ole "pakko" palata maan päälle jälleensyntymän kautta, kun maan tarjoamat oppimiskokemukset on käyty läpi.
Veda-kirjallisuuden mukaan olemassaolo jatkuu maanpäällisten elämien jälkeen paikassa 'Brahmaloka' eli korkean tietoisuuden sieluille varatussa paikassa. Uudempi new age -kirjallisuus mainitsee mahdollisuuksiksi myös inkarnoitumisen jollekin maata kehittyneemmälle planeetalle sekä "karmattoman" uudelleeninkarnoitumisen maan päälle, jos haluaa vain tulla näyttämään esimerkkiä korkeammasta tietoisuudesta muille ihmisille. Vanhat sielut eivät käännytä eivätkä saarnaa, koska se rikkoo valinnanvapautta, joka on pyhä periaate kaikilla kehittyneillä sieluilla. Vanhoilla sieluilla olemassaolon esimerkki on ainoa sallittu tapa vaikuttaa muihin, koska se on ainoa, joka onnistuessaan auttaa muiden henkistä kasvua.
Tämän taustatiedon tarkoituksena oli tuoda esille, että maanpäällisten elämiensä sarjaa vähitellen lopetteleva sielu tuntee niin sanotut universumin lait. Hän ei ehkä tunne niitä nimeltä, mutta niiden osaaminen käytännössä on välttämätöntä, jotta sielu voisi edes määritelmänsä puolesta olla vanha.
E. Lehtiranta mainitsee kirjassaan "Universaalit lait ja henkinen kehitys" 12 lakia:
1. Manifestaatio
2. Heijastus
3. Karma
4. Pysyvyys
5. Vastakohtainen ilmaisu
6. Syklit
7. Ajatus
8. Rakkaus
9. Auttaminen
10. Puhe
11. Symbolit
12. Kehitys
Kiinnostuneet löytävät näistä halutessaan lisätietoa.
Tämä on tärkeintä: kumppanin löytäminen, kuten mikä tahansa asia maan päällä, noudattaa universaaleja lakeja. Vanha sielu tietää tämän sisimmässään ja osaa myös hyödyntää kyseisiä lakeja asian hoitamisessa.
Tapoja on monia, mutta luulen monen vanhan sielun etenevän kumppanin etsinnässä jokseenkin seuraavalla tavalla:
Vanha sielu miettii ensin, millaista elämää hän on maan päälle tullut elämään, mikä hänen sielunsa tärkein "tehtävä" on maan päällä ja mitkä ovat hänelle vielä vaikeita asioita henkisessä kehityksessä.
Selvää on, että perhemuoto vaikuttaa sielun kehitykseen. Vanhempien ja lasten välinen suhde purkaa onnistuessaan huonoa karmaa ja epäonnistuessaan kasvattaa sitä. Vaikka samaa voi tapahtua parisuhteessa, parisuhteesta on helpompi tarvittaessa poistua. Kaikki vanhat sielut eivät kaipaa kumppania lainkaan, koska heillä on jatkuva yhteys itsensä sisäiseen ja ulkopuoliseen rakkauteen ja koska he tietävät, että he ovat maan päällä vain lyhyellä "keikalla".
Vanha sielu kohtaa elämässään paljon ihmisiä, jotka hän tunnistaa aikaisemmista elämistä. Osa näistä ihmisistä aiheuttaa lämpimiä muistoja, osa vain... no, muistoja.
Vanha sielu ei yleensä rakastu ihmiseen, jota hän ei tunne entuudestaan jostain muusta elämästä.
Vanhojen sielujen elämänsuunnitelmat ovat siinä mielessä rentoja, että he tietävät maapallolla olevan samanaikaisesti monia sielunkumppaneitaan, joiden kanssa parisuhde voisi olla mahdollinen.
Kun vanha sielu päättää haluta parisuhteen, hän ottaa ensin yhteyttä tulevan kumppaninsa sieluun henkimaailmassa. Se voi tapahtua tiedostamatta tai tietoisesti. Yhteys alkaa aivan eri suunnasta kuin niillä, jotka eivät pidä henkimaailmaa todellisena.
Aloituksessa mainittu "Olen tässä" viitannee tuohon yhteydenottoon.
Sen jälkeen riittää, että molemmat kuuntelevat intuitiotaan. Sisäiset impulssit johdattavat parisuhdetta kaipaavat vanhat sielut fyysisiin paikkoihin, joissa he voivat kohdata.
Viesti voi olla vahva. En kerran totellut impulssia mennä erääseen illanviettopaikkaan. Impulssi ei jättänyt minua rauhaan. Tunsin lopulta niin suuren sisäisen 'vedon' (miellyttävän, ei pakottavan) mennä kyseiseen paikkaan, etten enää voinut olla menemättä. Tapasin siellä ihmisen, jonka kanssa syntyi rakastava suhde.
Vanhat sielut osaavat puhua universumin koodikieltä: he lukevat koodia kuin avointa kirjaa ja kirjoittavat siitä itselleen mieluisan elämän, kuitenkin niin, että he kunnioittavat aina muiden elävien olentojen vapaata tahtoa.
Sen vuoksi aloituksen kysymys ei ole vanhan sielun esittämä kysymys. Mutta tämä oli aidon vanhan sielun vastaus. 🙏- Anonyymi00059
Niin että vanhat sielut ei saarnaa?
- Anonyymi00064
Hieno kuvaus. Mutta miksei voi olla "vanha sielu" joka on niin vtun tyhmä ettei opi millään ja palaa aina uudestaan ja uudestaan jankkaamaan samoja asioita. Ei se ole mihinkään täältä pois pääsemässä, vaan on oman typeryytensä vanki. Tuota pitäisi paljon todennäköisempänä selityksenä kuin sitä hienoa kuvaustasi.
- Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Hieno kuvaus. Mutta miksei voi olla "vanha sielu" joka on niin vtun tyhmä ettei opi millään ja palaa aina uudestaan ja uudestaan jankkaamaan samoja asioita. Ei se ole mihinkään täältä pois pääsemässä, vaan on oman typeryytensä vanki. Tuota pitäisi paljon todennäköisempänä selityksenä kuin sitä hienoa kuvaustasi.
13:52
Ihmisellä on paha tapa toistaa itseään.
Tuo puolen yön kirjoitus on mirkenkiintoinen.
Shit. Kun tulee jokin kökkö ihmissuhteeseen, tuo sieluyhteys katkeaa.
Shit.
Kenkkua.
Vilma - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
13:52
Ihmisellä on paha tapa toistaa itseään.
Tuo puolen yön kirjoitus on mirkenkiintoinen.
Shit. Kun tulee jokin kökkö ihmissuhteeseen, tuo sieluyhteys katkeaa.
Shit.
Kenkkua.
VilmaKun fyysinen yhteys katkeaa niin se "sieluyhteys" loppuu siihen paikkaan.
- Anonyymi00065
Henna on kovin huolissaan lapsista hänkin muiden muassa ja lomilla.
- Anonyymi00068
"Saapui takki levällään paikalle?"
Yleensä tuolla ei tarkoiteta mitään hyvää. Mutta johtuu ehkä siitä, ettei mitään tuollaisia paikkoja enää ole. - Anonyymi00069
Minä koen olevani jollain tavalla vanha sielu, mutta minulla ei ole mitään tarvetta enää ihastua ja vielä vähemmän rakastua enää koskaan keneenkään! Ja noin se tulee aina olemaan! Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle mainiosti!
Miten niin eivät pärjäisi? Henkilön aitous, autenttisuus, myy missä tahansa deittiympäristössä paremmin kuin huumeet. On aina myynyt ja tulee aina myymäänkin. Jos muuta kokee, niin joko ei ole aito itsensä tai on vain katkeroitunut siitä, ettei löydä mieleistään kumppania.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901434Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43797Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl471689Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5549- 34519
- 40505
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432