Pyörii toi otsikko ikävän puolelta tossa näkökentässä. Niin kysynpäs kurillani, että onko muka olemassa miehiä tai naisia, muusuja joihin rakastuu kaikki naiset tai miksei miehetkin?
Minusta toi kuulostaa lähinnä semmoselta oman pään huuhaa luulolta, ehkä toiveelta joka ei resonoi todellisuudessa.
Vaikea ajatella kenenkään olevan niin vetovoimainen. Ja joo minä tiedän etten ole edes siinä häntäpään 1% näitä kestä kiinnostuu kukaan sukupuoleen katsomatta, joten sitä ei nyt tarvi tulla tähän jankkaamaan kenenkään.
Muhun rakastuu kaikki naeset
76
251
Vastaukset 76
Lisään, että aina joku tietää jonkun magneetin, jonka ympärilöä tuntuu pyörivän "kaikki", mutta sitten se todellisuus ihan jo 5 miljoonan ihmisen väestössä, missä ikäjakauma tiputtaa ainakin lapset ulkopuolelle näistä faneista.
Niin mihin tää tämmönen kuvitelma perustuu kaikista edes naisista? Jotenkin lapsellisen kuuloinen väittämä tuo muhun rakastuu kaikki.- Anonyymi00001UUSI
Jos se on tinderimies niin kyllä kaikki naiset siihen rakastuu ja on rahamies täydellinen mies niin voi olla totta kyl siihen naiset yhteyttä ottaa
Höpöhöpö. Sellasta miestä ei ole syntynykkään, että kaikki naiset viehättyy. Tieto. Ei luulo.
- Anonyymi00005UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Höpöhöpö. Sellasta miestä ei ole syntynykkään, että kaikki naiset viehättyy. Tieto. Ei luulo.
Mutta kaikki naiset jotka tavanneet sen miehen niin nyt ikävässä ikävöittee sitä miestä rakastuivat mieheen täydelliseen tinderimies tietää mistä naiset tykkää ja mitä naiset vailla täydellinen rakastaja ja rahamies
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta kaikki naiset jotka tavanneet sen miehen niin nyt ikävässä ikävöittee sitä miestä rakastuivat mieheen täydelliseen tinderimies tietää mistä naiset tykkää ja mitä naiset vailla täydellinen rakastaja ja rahamies
Joko olet täysin provo paavo tai ihan pihalla, mutta ei maassa olis sinkkuja, jos ne kaavat pitäs paikkansa mitä täällä eräät hokee.
- Anonyymi00008UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Joko olet täysin provo paavo tai ihan pihalla, mutta ei maassa olis sinkkuja, jos ne kaavat pitäs paikkansa mitä täällä eräät hokee.
Naiset kerran kokee tinderimiehen niin sen jälkeen muut ei kelpaa
Anonyymi00008 kirjoitti:
Naiset kerran kokee tinderimiehen niin sen jälkeen muut ei kelpaa
Mikset sitten itse mene sinne kinderiin ja mene ikihyviksi naiselaan?
- Anonyymi00002UUSI
Tuohan on ihan provosoivaa.
Kaikki naiset eivät ihastu saati rakastu yhteen ja samaan.
Voi, kunpa ihmiset kävelisivät silmät auki ja katsoisivat millaisia pariskuntia.
He ovat rakastuneet toisiinsa tai muuten vain ovat kivoja ystäviä toisilleen.
Vilma
Tuo esittäjä ei tule löytämään kumppania pitkään aikaan. Elää epätodellisuudessa.Sitähän se on, provoa todennäköisesti. Mutta pakko todeta samaan hengenvetoon, että olen joskus törmännyt tällaisiinkin miesyksilöihin joilla on todella tämmönen kuvitelma, että ovat kaikkien märkä uni.
No jotenkin jälkijättöisiä tietysti, se on selvää vaikka seuraa tuntuu niillekin löytyvän silti.Vähän sama fiilis tulee ihmisistä, jotka keikistelee somessa ja suuttuu, kun joku kehtaa olla tykkäämättä. Ikään kuin suuruudenhulluus sumentaa järjen vissiin?
Toki ehkä mä olen piilokateellinen, kun en saa kerättyä ihailijakaartia tylsän tavallisena pällinä. Tää on varmaan heidän ajatus kysymyksiini.- Anonyymi00004UUSI
Aina nämä vanhatakat vetoavat näihin pariskuntiin ja naimisissa oleviin pareihin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään rakkauden tai ihastumisen kanssa, siihen on muut syyt. Useita.
- Anonyymi00007UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Vähän sama fiilis tulee ihmisistä, jotka keikistelee somessa ja suuttuu, kun joku kehtaa olla tykkäämättä. Ikään kuin suuruudenhulluus sumentaa järjen vissiin?
Toki ehkä mä olen piilokateellinen, kun en saa kerättyä ihailijakaartia tylsän tavallisena pällinä. Tää on varmaan heidän ajatus kysymyksiini.Voi olla, että ihmiset mielellään luulevat itsestään vaikka mitä, enemmän kuin ovat.
Sellainen pilvi voi haihtua.
Vilma
- Anonyymi00003UUSI
Kyllä. Jos on tarpeeksi rikas (miljoonia). Ja edes välttävän näköinen ja pituinen.
Sittenkin KAIKKI on ihan tuubaa. Ei meistä kaikki ole ostettavissa millään summalla rahaa. Kaikille se raha ei ole mikään itseisarvo.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sittenkin KAIKKI on ihan tuubaa. Ei meistä kaikki ole ostettavissa millään summalla rahaa. Kaikille se raha ei ole mikään itseisarvo.
Mä en myisi edes hiirtäni Elon Muskille, sillä hiirelläkin on enemmän mulle arvoa kun Elonin rahoilla ja äijän kääpällä, jolla viiraa päässä.
- Anonyymi00009UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Naisille raha on rakkaus eli mitä rikkaampi niin sitä rakkaampi mies
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jaa vai niin. Paljon on sullakin naisista oppimista. Onko nätti nainen?
https://www.facebook.com/share/r/1HMCsunJXP/- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei mene noin. Luulet vaan. No minä en ainakaan kuulu siihen joukkoon. Ei kiinnosta miehen rahat. Se mitä mies tarjoaa arjessa sitä omaa seuraansa sitä ei voi rahassa mitata.
- Anonyymi00006UUSI
Ei ole ihastuu ehkä helposti se ei ole vielä lähelläkään rakkautta
- Anonyymi00010UUSI
Ei sellaisia yksilöitä ole, joihin kaikki tykästyisivät. Ihmisillä on niin kovin erilaisia makuja, ettei se ole mahdollistakaan.
Sellaisia tietysti on, joiden voi ajatella sopivan tyyliin enemmistön makuun, mutta sekin on kaukana kaikista.- Anonyymi00011UUSI
Lisään, että tuollaiselle jonkinmoisen enemmistön makuun olevalle voi tietysti syntyä harhaluuloja, että hän kelpaisi kaikille. Sitä kitkerämpiä ja happamampia sitten ovat, kun osuu kohdalle sellainen, joka ei kiinnostu.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lisään, että tuollaiselle jonkinmoisen enemmistön makuun olevalle voi tietysti syntyä harhaluuloja, että hän kelpaisi kaikille. Sitä kitkerämpiä ja happamampia sitten ovat, kun osuu kohdalle sellainen, joka ei kiinnostu.
Nouse päähän neste? Tulee vauhtisokeus. Voihan elämän elää niinkin, mutta aika höttöä se silleen on. Pinnallisia rakastumisia, mitä en kutsuisi edes rakastumiseksi.
Ne on niitä vastasyntyneitä sieluja.- Anonyymi00012UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Nouse päähän neste? Tulee vauhtisokeus. Voihan elämän elää niinkin, mutta aika höttöä se silleen on. Pinnallisia rakastumisia, mitä en kutsuisi edes rakastumiseksi.
Ne on niitä vastasyntyneitä sieluja.En tiedä mikä sen reaktion aiheuttaa, mutta itselle on osunut noita kitkeriä ja katkeria kohdalle enemmän kuin liikaa. Ilmeisesti itse kuulun sellaiseen joukkoon, joka kelpaisi jonkinlaiselle enemmistölle. Oma makuni on kuitenkin sellainen, etteivät siihen enemmistön suosikit istu. Sitten on aina joku "kaiken" saamaan tottunut kiukuttelemassa, kun ei kelpaakaan.
Anonyymi00012 kirjoitti:
En tiedä mikä sen reaktion aiheuttaa, mutta itselle on osunut noita kitkeriä ja katkeria kohdalle enemmän kuin liikaa. Ilmeisesti itse kuulun sellaiseen joukkoon, joka kelpaisi jonkinlaiselle enemmistölle. Oma makuni on kuitenkin sellainen, etteivät siihen enemmistön suosikit istu. Sitten on aina joku "kaiken" saamaan tottunut kiukuttelemassa, kun ei kelpaakaan.
Onko se enemmän turhauttavaa vai huvittavaa, kun kohtaa tuommoisen kaiken saamaan tottuneen, joka kiukkuaa kun ei ihan kaikkea saakkaan?
Voisin kuvitella, että itellä palais käpy sinun tilanteessa. Mä en erityisemmin tykkää lellipennuista kummassakaan sukupuolessa.- Anonyymi00013UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Onko se enemmän turhauttavaa vai huvittavaa, kun kohtaa tuommoisen kaiken saamaan tottuneen, joka kiukkuaa kun ei ihan kaikkea saakkaan?
Voisin kuvitella, että itellä palais käpy sinun tilanteessa. Mä en erityisemmin tykkää lellipennuista kummassakaan sukupuolessa.Riippuu ihan tilanteesta. Joskus jaksaa huvittaakin, mutta kyllähän se useinmiten vain v.tuttaa. Varsinkin kun se tuppaa menemään sellaseen typerään jankutukseen, kun eivät osaa sitä eitä tulkita. V.ttumaisimmat tilanteet on olleet ne, kun miehelleni on alettu selittää, että mut muka voisi vain viedä. Nyksä onneksi on niin realistinen ja jalat maassa, että on todennut, että siinähän yrität ja onnea yritykseen.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Riippuu ihan tilanteesta. Joskus jaksaa huvittaakin, mutta kyllähän se useinmiten vain v.tuttaa. Varsinkin kun se tuppaa menemään sellaseen typerään jankutukseen, kun eivät osaa sitä eitä tulkita. V.ttumaisimmat tilanteet on olleet ne, kun miehelleni on alettu selittää, että mut muka voisi vain viedä. Nyksä onneksi on niin realistinen ja jalat maassa, että on todennut, että siinähän yrität ja onnea yritykseen.
Heh, hyvä että nyksä tuntee sut ja ettet ole vietävissä. ❤️
Kummassa sukupuolessa näitä karkkivarkaita on enemmän, jotka luulee jonkun olevan vaan vietävissä vasten omaa tahtoa?
Mä veikkaan miehissä. Ne kun luulee käännyttävänsä lesbotkin.- Anonyymi00015UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Heh, hyvä että nyksä tuntee sut ja ettet ole vietävissä. ❤️
Kummassa sukupuolessa näitä karkkivarkaita on enemmän, jotka luulee jonkun olevan vaan vietävissä vasten omaa tahtoa?
Mä veikkaan miehissä. Ne kun luulee käännyttävänsä lesbotkin.No ainakin mun kohdalleni on osunut vain miehiä. On muhun joku nainenkin joskus tykästynyt, mutteivät he ole kuvitelleet mua keneltäkään vievänsä. Ehkä heteronaisissa on tollasia enemmän? On mulla ollut joku tuttanainen, joka on sanonut mulle, että älä sitten vie hänen miestään (miestä, jota en ole koskaan sillä silmällä katsonutkaan) ja yksi oli joskus kovinkin suojelevainen mua kymmenen vuotta nuoremman poikansa suhteen. Äitinsä siis nakitti sen pojan kuskaamaan mua ja sitten ripitti minua, että älä sitten yritä mitään ... WTF 😂
Mutta siis joo, eksä aikanaan alotti minun kanssani riidan, kun inttikaverinsa uhosi pokaavansa minut häneltä. Ihan kuin se olis ollut minun vikani, että hänellä on urpoja kavereita.
Kyllä minä miehenä tiedän että on naisia, jotka vetoavat suurimpaan osaan miehistä. Minä olen aina se outolintu, joka ei viehäty muiden kuolaamista naisista. Muut ovat sitten ihan ihmeissään omista mieltymyksistäni.
Nojoo, putkiaivoisempiin uppoaa naisen kuvakin. Pidän vähän niitäkin miehiä, jotka minussa on jotain joskus nähnyt valtavirrasta poikkeavina. Etenkin näissä jotka on ihan tosissaan ollut alusta asti. Ettei mitään kunhan joku rinkeli on.
Siellä ikävässä nyt on noita henkselin paukuttajia, mutta tunnen minäkin yhden sellaisen miehen, josta kaikki pitävät, myös lapset.
Hän on komea, tumma, hoikka, keskimääräistä suomalaista hieman pidempi ja äärimmäisen lahjakas sosiaalisesti. Työskentelee myös sellaisessa ammatissa, jossa on pakko olla.
Hän on mukava, hyvä puhuja ja sellainen valo, kun kävelee mihin tahansa huoneeseen. Lisäksi hän on erittäin perhekeskeinen ja lapsirakas. Melkein täydellinen, mutta temperamenttia löytyy. Hän on ns. ytmi ja alfa. Arvostan häntä suuresti.
Kyllä sellaisia miehiä siis on olemassa, mutta terveellä itsetunnolla varustettuna heidän ei tarvitse tehdä numeroa itsestään, heidät huomataan ja heihin rakastutaan ilman räävitöntä itsekehua.Mu5tasydän: "Hän on komea, tumma, hoikka, keskimääräistä suomalaista hieman pidempi ja äärimmäisen lahjakas sosiaalisesti. Työskentelee myös sellaisessa ammatissa, jossa on pakko olla."
Kiitos mielenkiintoisesta kuvauksesta. Kirjoitan eräälle, kun palaan maanantaina Joensuusta.Luulen ettei hänkään kaikkia naisia viehättäisi, vaikka kuulostaa mieheltä joka on vahvoilla naismarkkinoilla.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Luulen ettei hänkään kaikkia naisia viehättäisi, vaikka kuulostaa mieheltä joka on vahvoilla naismarkkinoilla.
Juu, ei tietenkään.
Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Mu5tasydän: "Hän on komea, tumma, hoikka, keskimääräistä suomalaista hieman pidempi ja äärimmäisen lahjakas sosiaalisesti. Työskentelee myös sellaisessa ammatissa, jossa on pakko olla."
Kiitos mielenkiintoisesta kuvauksesta. Kirjoitan eräälle, kun palaan maanantaina Joensuusta.Kiitos myös tiedosta.
- Anonyymi00014UUSI
Minuun on ihastunut muutamia kymmeniä naisia. Olen ollut vähän paremman näköinen mies ja minua taidettiin myös pitää rikkaana. Kaikki on siitä hyvin kaukana. Rakastumisia on vähemmän kuin ihastumisia ja kenties ne kaikki voidaan laskea kahden käden sormin, joten kaikki on hyvin kaukana ainakin minun kohdalla.
"Minuun on ihastunut muutamia kymmeniä naisia. Olen ollut vähän paremman näköinen mies ja minua taidettiin myös pitää rikkaana. Kaikki on siitä hyvin kaukana. Rakastumisia on vähemmän kuin ihastumisia ja kenties ne kaikki voidaan laskea kahden käden sormin, joten kaikki on hyvin kaukana ainakin minun kohdalla."
Kirjoitin tuon edellä, mutta täytyy lisätä ulkonäöstä. Kauan sitten katsoin opiskelijasolunaapurini kanssa James Deanin elokuvaa Nuori Kapinallinen. Ihmettelin, kun naapuri katsoi puolen kymmentä kertaa vuorotellen minua ja James Deania. Seuraavana päivänä naapurin kaveri sanoi, että paremman näköinenhän tuo sinun naapurisi on kuin James Dean. Siihen naapurini sanoi, että sitä minäkin aloin eilen katsomaan. Sinä päivänä kävelin kaupungin kaduilla muutaman kilometrin. 32 naista hymyili minulle ja kaksi miestä sinä päivänä lyhyellä matkalla. Olin hetken objekti, mutta ehkä alle 10 prosenttia vastaantulijoista hymyili, pääasiassa nuoria naisia, jotka laskin. Sinä vuonna minuun ihastui vajaat 20 naista eli kaikkea muuta kuin kaikki. Paljon ihastuneita oli ensisilmäyksestä jopa.- Anonyymi00016UUSI
"Minuun on ihastunut muutamia kymmeniä naisia. Olen ollut vähän paremman näköinen mies ja minua taidettiin myös pitää rikkaana. Kaikki on siitä hyvin kaukana. Rakastumisia on vähemmän kuin ihastumisia ja kenties ne kaikki voidaan laskea kahden käden sormin, joten kaikki on hyvin kaukana ainakin minun kohdalla."
Kirjoitin tuon edellä, mutta täytyy lisätä ulkonäöstä. Kauan sitten katsoin opiskelijasolunaapurini kanssa James Deanin elokuvaa Nuori Kapinallinen. Ihmettelin, kun naapuri katsoi puolen kymmentä kertaa vuorotellen minua ja James Deania. Seuraavana päivänä naapurin kaveri sanoi, että paremman näköinenhän tuo sinun naapurisi on kuin James Dean. Siihen naapurini sanoi, että sitä minäkin aloin eilen katsomaan. Sinä päivänä kävelin kaupungin kaduilla muutaman kilometrin. 32 naista hymyili minulle ja kaksi miestä sinä päivänä lyhyellä matkalla. Olin hetken objekti, mutta ehkä alle 10 prosenttia vastaantulijoista hymyili, pääasiassa nuoria naisia, jotka laskin. Sinä vuonna minuun ihastui vajaat 20 naista eli kaikkea muuta kuin kaikki. Paljon ihastuneita oli ensisilmäyksestä jopa.Muistan kun laitoit kuvan tänne. Olet kyllä todella komea!!!
Kirjoitin tuon edellä, mutta täytyy lisätä ulkonäöstä. Kauan sitten katsoin opiskelijasolunaapurini kanssa James Deanin elokuvaa Nuori Kapinallinen. Ihmettelin, kun naapuri katsoi puolen kymmentä kertaa vuorotellen minua ja James Deania. Seuraavana päivänä naapurin kaveri sanoi, että paremman näköinenhän tuo sinun naapurisi on kuin James Dean. Siihen naapurini sanoi, että sitä minäkin aloin eilen katsomaan. Sinä päivänä kävelin kaupungin kaduilla muutaman kilometrin. 32 naista hymyili minulle ja kaksi miestä sinä päivänä lyhyellä matkalla. Olin hetken objekti, mutta ehkä alle 10 prosenttia vastaantulijoista hymyili, pääasiassa nuoria naisia, jotka laskin. Sinä vuonna minuun ihastui vajaat 20 naista eli kaikkea muuta kuin kaikki. Paljon ihastuneita oli ensisilmäyksestä jopa.Sinulle on jäänyt ihastujat mieleen hyvin. Minä en tiedä kuin muutaman ihastuneen, osa niistäkin joiden olen ajatellut olleen ihastuneita, olen joutunut jälkiviisaana toteamaan, että kaikki oli minun omaa mutua. Ihastuskin oli jotain muuta kevyttä, kelpaa kun ei muutakaan ole.
Ja puhun nyt kuitenkin niistä joiden kanssa olen seurustellut. Muita ihastuneita ei taida olla kahta enempää ja sekin laatuaan äkkipäinen luulee ihastuneena ja ei sittenkään ole. 😅
Minua kukaan ei ole ikinä rikkaaksi luullut, mutta tyrmistyneitä on riittänyt kun ovat kuulleet yksin ostaneen omakotitalon ja rempanneen sen kolmestaan vanhempien kanssa. Mun ikäisissä silloin parikymppisenä ei kovin usein naisia vastaan tullut, jotka osti mitään arvokasta ilman miestä tai varakasta kotia taustatukena, saati omin hartiavoimin rempannut mitään villasukkaa isompaa.
Luulen että monille miehille se oli jonkinlainen järkytys, epäluuloisia ja pettyneitäkin ehkä kun eihän toi miestä tarttekkaan pätemään omaisuuden hankinnassa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Sinulle on jäänyt ihastujat mieleen hyvin. Minä en tiedä kuin muutaman ihastuneen, osa niistäkin joiden olen ajatellut olleen ihastuneita, olen joutunut jälkiviisaana toteamaan, että kaikki oli minun omaa mutua. Ihastuskin oli jotain muuta kevyttä, kelpaa kun ei muutakaan ole.
Ja puhun nyt kuitenkin niistä joiden kanssa olen seurustellut. Muita ihastuneita ei taida olla kahta enempää ja sekin laatuaan äkkipäinen luulee ihastuneena ja ei sittenkään ole. 😅
Minua kukaan ei ole ikinä rikkaaksi luullut, mutta tyrmistyneitä on riittänyt kun ovat kuulleet yksin ostaneen omakotitalon ja rempanneen sen kolmestaan vanhempien kanssa. Mun ikäisissä silloin parikymppisenä ei kovin usein naisia vastaan tullut, jotka osti mitään arvokasta ilman miestä tai varakasta kotia taustatukena, saati omin hartiavoimin rempannut mitään villasukkaa isompaa.
Luulen että monille miehille se oli jonkinlainen järkytys, epäluuloisia ja pettyneitäkin ehkä kun eihän toi miestä tarttekkaan pätemään omaisuuden hankinnassa.Mun tukena oli silloin työttömät vanhemmat, jotka ehti jeesaa ja pisti talonsa pantiksi, kunnes remppa oli tehty ja talonarvo oli niin reilu, että takauksista voitiin luopua.
Kirjoitin tuon edellä, mutta täytyy lisätä ulkonäöstä. Kauan sitten katsoin opiskelijasolunaapurini kanssa James Deanin elokuvaa Nuori Kapinallinen. Ihmettelin, kun naapuri katsoi puolen kymmentä kertaa vuorotellen minua ja James Deania. Seuraavana päivänä naapurin kaveri sanoi, että paremman näköinenhän tuo sinun naapurisi on kuin James Dean. Siihen naapurini sanoi, että sitä minäkin aloin eilen katsomaan. Sinä päivänä kävelin kaupungin kaduilla muutaman kilometrin. 32 naista hymyili minulle ja kaksi miestä sinä päivänä lyhyellä matkalla. Olin hetken objekti, mutta ehkä alle 10 prosenttia vastaantulijoista hymyili, pääasiassa nuoria naisia, jotka laskin. Sinä vuonna minuun ihastui vajaat 20 naista eli kaikkea muuta kuin kaikki. Paljon ihastuneita oli ensisilmäyksestä jopa.Ja siis en kyllä edes huomas ihastuneita, kun olen itse ollut aina se aloitteellinen. Keskittynyt katselemaan itseäni kiinnostavia sen sijaan, että miettisin kukahan minut huomaa. Näin me ihmiset ollaa erilaisia sukupuoleen katsomatta.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja siis en kyllä edes huomas ihastuneita, kun olen itse ollut aina se aloitteellinen. Keskittynyt katselemaan itseäni kiinnostavia sen sijaan, että miettisin kukahan minut huomaa. Näin me ihmiset ollaa erilaisia sukupuoleen katsomatta.
Mutta jos mun egoni vaikuttaa joskus pöhöttyneeltä, se johtuu siitä että tiiän pystyväni rakentamaan oman elämäni, oman tahtoni ja kykyjeni turvin. En oikeasti tarvi kumppaneita eteenpäin päästäkseni. Eikä mun tarvi kehuskella, mun tarvii vain toimia ja asiat etenee.
Nyt vielä käy musaketjussa ja lähden iltapuhteisiin.Anonyymi00016 kirjoitti:
Muistan kun laitoit kuvan tänne. Olet kyllä todella komea!!!
anonyymi: "Muistan kun laitoit kuvan tänne. Olet kyllä todella komea!!!"
Kauneus on katoavaista ja katsojan silmissä. Vain 21-vuotiaana olin vartaloltani hyvin treenattu, joten en voi sanoa olleeni todella komea pitkään. Nyt olen yli 50 v. ja vielä peilin kuva miellyttää ajoittain silmää, mutta en ole enää niin kuin 21 v. Joten kauneus tai komeus on katoavaista. Parempi on aarre Taivaassa ja rakkaus on joka ei perustu katoavaan ulkonäköön.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja siis en kyllä edes huomas ihastuneita, kun olen itse ollut aina se aloitteellinen. Keskittynyt katselemaan itseäni kiinnostavia sen sijaan, että miettisin kukahan minut huomaa. Näin me ihmiset ollaa erilaisia sukupuoleen katsomatta.
Tökstöksnöö: "Ja siis en kyllä edes huomas ihastuneita, kun olen itse ollut aina se aloitteellinen. Keskittynyt katselemaan itseäni kiinnostavia sen sijaan, että miettisin kukahan minut huomaa. Näin me ihmiset ollaa erilaisia sukupuoleen katsomatta."
Viimeisestä minuun ihastuneesta tulee kuluneeksi syksyllä 10 vuotta, joten ihastumiset on menneisyyttä. Marraskuussa 2016 Trump oli juuri valittu edellisenä yönä ensimmäiselle kaudelle niin silloin lukion kolmasluokkalainen 18 v. ihastui minuun bussissa. Ihana oli katsella 46-vuotiaana vastakkaisella puolella olevaa söpöä tyttöä silmiin. Seuraavan kerran tapasin hänet maaliskuussa 2017. Hän tarjosi puhelinnumeroaan ja sähköpostiosoitettaan edelleen ihastuneena. Silloin tajusin, että en välttämättä haluakkaan naista elämääni vaan haluan pysyä sinkkuna. Tuolloin 40-lukuni puolessa välissä minulla oli vielä ulkonäköä jäljellä - mikä sai silloin tällöin eri ikäisten naisten katsomaan minua ihastuneesti. Mutta ilmeisesti sen jälkeen rupsahdin ja viimeiseen yhdeksään vuoteen kukaan ei ole ihastunut. Niin se vanhuus tulee. Aikaisemmin ei voinut olla ihastuneita huomaamatta, sillä heitä oli paljon. Kuten sanoit joistakin voin olla erehtynyt ja kaikki en ole huomannut.
Mielenkiintoista, että remontoit talon itse vanhemmat apuna. Sinulla on mielenkiintoinen menneisyys. Anteeksi, että tämä kirjoittelu täällä on hivenen itsekeskeistä, mutta halusin purkaa ajatuksiani.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Tökstöksnöö: "Ja siis en kyllä edes huomas ihastuneita, kun olen itse ollut aina se aloitteellinen. Keskittynyt katselemaan itseäni kiinnostavia sen sijaan, että miettisin kukahan minut huomaa. Näin me ihmiset ollaa erilaisia sukupuoleen katsomatta."
Viimeisestä minuun ihastuneesta tulee kuluneeksi syksyllä 10 vuotta, joten ihastumiset on menneisyyttä. Marraskuussa 2016 Trump oli juuri valittu edellisenä yönä ensimmäiselle kaudelle niin silloin lukion kolmasluokkalainen 18 v. ihastui minuun bussissa. Ihana oli katsella 46-vuotiaana vastakkaisella puolella olevaa söpöä tyttöä silmiin. Seuraavan kerran tapasin hänet maaliskuussa 2017. Hän tarjosi puhelinnumeroaan ja sähköpostiosoitettaan edelleen ihastuneena. Silloin tajusin, että en välttämättä haluakkaan naista elämääni vaan haluan pysyä sinkkuna. Tuolloin 40-lukuni puolessa välissä minulla oli vielä ulkonäköä jäljellä - mikä sai silloin tällöin eri ikäisten naisten katsomaan minua ihastuneesti. Mutta ilmeisesti sen jälkeen rupsahdin ja viimeiseen yhdeksään vuoteen kukaan ei ole ihastunut. Niin se vanhuus tulee. Aikaisemmin ei voinut olla ihastuneita huomaamatta, sillä heitä oli paljon. Kuten sanoit joistakin voin olla erehtynyt ja kaikki en ole huomannut.
Mielenkiintoista, että remontoit talon itse vanhemmat apuna. Sinulla on mielenkiintoinen menneisyys. Anteeksi, että tämä kirjoittelu täällä on hivenen itsekeskeistä, mutta halusin purkaa ajatuksiani.Voi olla mielenkiintoista, mulle se oli ihan sama juttu kun mikä tahansa muukin asia mitä teen. En mieti saisinko, voisinko vaan otetaas ja koitetaas. Jotkut hommat sujuu heti, joitain pitää harjoitella enemmän ja jotkut ei suju mitenkään. Kaikkeen ei vaan kapasiteettia löydy, sitten pitää turvautua niihin jotka just sen homman osaa ja opettaa vielä mullekkin, että ei noin, näin. 👍
Ja kun suu on mukana, voi aina kysyä ongelman eessä mites tämmönen homma pitäisi tehdä. Ei mullekkaan kaikki helppoa ole, muttei se ole este, se on hidaste. Mitään ei opi jos mitään ei tee asian eteen.Tökstöksnöö kirjoitti:
Voi olla mielenkiintoista, mulle se oli ihan sama juttu kun mikä tahansa muukin asia mitä teen. En mieti saisinko, voisinko vaan otetaas ja koitetaas. Jotkut hommat sujuu heti, joitain pitää harjoitella enemmän ja jotkut ei suju mitenkään. Kaikkeen ei vaan kapasiteettia löydy, sitten pitää turvautua niihin jotka just sen homman osaa ja opettaa vielä mullekkin, että ei noin, näin. 👍
Ja kun suu on mukana, voi aina kysyä ongelman eessä mites tämmönen homma pitäisi tehdä. Ei mullekkaan kaikki helppoa ole, muttei se ole este, se on hidaste. Mitään ei opi jos mitään ei tee asian eteen.Ja ei tarvi anteeksi pyytää. Puhunhan minäkin itsestäni, kun muitten asioista en koe tietäväni yhtä hyvin mitä omistani ja muutenkaan en pidä mulle kuuluvana puhua muitten oikeasta elämästä, vain omastani.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja ei tarvi anteeksi pyytää. Puhunhan minäkin itsestäni, kun muitten asioista en koe tietäväni yhtä hyvin mitä omistani ja muutenkaan en pidä mulle kuuluvana puhua muitten oikeasta elämästä, vain omastani.
Ja lisään, että nykyään naisia on reilun 20 vuoden aikana alkanut olemaan enemmän jo siellä missä miehiä nähtiin tyypillisemmin. Enää ei ole mikään ihmettelyn aihe, jos nainen tekee jotain ilman miehiä missä perinteisemmin on miehiä pidetty ainoina kyvykkäinä.
Niin se maailma rullaa ja hyvä että rullaa. Naisista on moneksi, jos vaan tahtoa löytyy olla. Ei monikaan asua ile miehestä riippuvaista mitenkään. Se on vaan joskus kasvatettu niin, että kaikkeen olisi miehen ensin ryhdyttävä. Omituinen tapa ollut kasvattaa ja suhtautua. Kukaan kikkelillä mitään maailmaa rakenna muutenkaan.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Mielenkiintoista, että remontoit talon itse vanhemmat apuna. Sinulla on mielenkiintoinen menneisyys. Anteeksi, että tämä kirjoittelu täällä on hivenen itsekeskeistä, mutta halusin purkaa ajatuksiani."Aikaisemmin ei voinut olla ihastuneita huomaamatta, sillä heitä oli paljon. Kuten sanoit joistakin voin olla erehtynyt ja kaikki en ole huomannut."
No, mulla pruukaa taas jäädä sellaiset asiat huomaamatta mikä ei ikään kuin ole mulke edes olemassa tai vaihtoehdoissani. Keskityn niin aina oman elämäni tekemiseen, etten aina huomaa ihmisiä jotka jotenkin haluaisi osallistua elämääni.
En ole tottunut sellaiseen. Yleensä haluajat on olleet jotain minkä olen joutunut poistamaan elämästäni tai mulla ei ole ollut mitään halua haalia heitä elämääni. Helpointa on silleen elää kun on itse se toimija.
Jää siinä sitten näjemättä varmaan ne lähestymistä haluavat ja sitä empivät.Tökstöksnöö kirjoitti:
"Aikaisemmin ei voinut olla ihastuneita huomaamatta, sillä heitä oli paljon. Kuten sanoit joistakin voin olla erehtynyt ja kaikki en ole huomannut."
No, mulla pruukaa taas jäädä sellaiset asiat huomaamatta mikä ei ikään kuin ole mulke edes olemassa tai vaihtoehdoissani. Keskityn niin aina oman elämäni tekemiseen, etten aina huomaa ihmisiä jotka jotenkin haluaisi osallistua elämääni.
En ole tottunut sellaiseen. Yleensä haluajat on olleet jotain minkä olen joutunut poistamaan elämästäni tai mulla ei ole ollut mitään halua haalia heitä elämääni. Helpointa on silleen elää kun on itse se toimija.
Jää siinä sitten näjemättä varmaan ne lähestymistä haluavat ja sitä empivät.En kaipaa ihmisiä joiden elämässä ololla ei ole olemassa oikeaa merkitystä. Ihailun tms. takia ihmisiä ei kannata jalkoihin ottaa pyörimään.
Tökstöksnöö kirjoitti:
"Aikaisemmin ei voinut olla ihastuneita huomaamatta, sillä heitä oli paljon. Kuten sanoit joistakin voin olla erehtynyt ja kaikki en ole huomannut."
Jää siinä sitten näjemättä varmaan ne lähestymistä haluavat ja sitä empivät.Tökstöksnöö: "En ole tottunut sellaiseen. Yleensä haluajat on olleet jotain minkä olen joutunut poistamaan elämästäni tai mulla ei ole ollut mitään halua haalia heitä elämääni. Helpointa on silleen elää kun on itse se toimija."
En minäkään halunnut yhtään turhaan ihastunutta. Monet ihastuneista olivat jo varattuja, joten ne ovat surullisia tarinoita. En minäkään halunnut haalia onnettomasti ihastuneiden tai rakastuneitten joukkoa. Sitten kun itse yllätäin rakastuin ensimmäisen kerran - niin kyseinen nainen ei ollut kiinnostunut minusta - joten varsinkin jälkikäteen ymmärsin itsestäni kiinnostuneitten naisten tuskaa.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Mielenkiintoista, että remontoit talon itse vanhemmat apuna. Sinulla on mielenkiintoinen menneisyys. Anteeksi, että tämä kirjoittelu täällä on hivenen itsekeskeistä, mutta halusin purkaa ajatuksiani.Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Joko se oikeasti on harvinainen tapahtuma tai sitten sellainen, jota naiset välttävät kertomasta.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Tökstöksnöö: "En ole tottunut sellaiseen. Yleensä haluajat on olleet jotain minkä olen joutunut poistamaan elämästäni tai mulla ei ole ollut mitään halua haalia heitä elämääni. Helpointa on silleen elää kun on itse se toimija."
En minäkään halunnut yhtään turhaan ihastunutta. Monet ihastuneista olivat jo varattuja, joten ne ovat surullisia tarinoita. En minäkään halunnut haalia onnettomasti ihastuneiden tai rakastuneitten joukkoa. Sitten kun itse yllätäin rakastuin ensimmäisen kerran - niin kyseinen nainen ei ollut kiinnostunut minusta - joten varsinkin jälkikäteen ymmärsin itsestäni kiinnostuneitten naisten tuskaa.Juu, minäkin "rakastuin" joskus mielikuvaani ja toisen tunteiden teeskentelyyn langeten. Kai se oli se tarve olla rakastettu. Enää ei ole sitä tarvettakaan.
scrg kirjoitti:
Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Joko se oikeasti on harvinainen tapahtuma tai sitten sellainen, jota naiset välttävät kertomasta.No en ole kuullut minäkään. Nähnyt kyllä paristi itteni lisäksi näin tehtävän.
scrg kirjoitti:
Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Joko se oikeasti on harvinainen tapahtuma tai sitten sellainen, jota naiset välttävät kertomasta.scrg: "Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Joko se oikeasti on harvinainen tapahtuma tai sitten sellainen, jota naiset välttävät kertomasta."
Hänpä oli ihastunut vajaat puoli vuotta aikaisemmin. Kikka kolmonen. Juttele jonkun naisen kanssa ja kulje samaan suuntaan. Hän on menossa monesti asunnolleen. Monesti on pyytänyt sisälle tai solminut myöhemmäksi treffit. Ei niillä kyllä seksi ole mielessä silloin vaan jotain muuta - esimerkiksi saattava kysyä neuvoa jostain opinnäytetyöstään. Monesti en ole koskaan tavannut ennen kyseistä naista. Joskus on ollut puolituttu. Edellyttää kyllä hyviä sosiaalisia keskustelutaitoja.Tökstöksnöö kirjoitti:
Juu, minäkin "rakastuin" joskus mielikuvaani ja toisen tunteiden teeskentelyyn langeten. Kai se oli se tarve olla rakastettu. Enää ei ole sitä tarvettakaan.
Sitähän se niillä varatuillakin on. Rakastetuksi tulemisen tarvetta tai huomiota vaille jäämistä omassa suhteessaan, joillain loputonta seikkailunhaluakin vaan.
Niin tai näin jälkeenpäin tuntuu olleen aika typerä nuorempana mitä tulee luottoon muiden tunteisiin ja aikomuksiin. Nyt sitten helposti ohittaa nekin joilla olisi hyvät aikeet. Ittensä suojelua, ei halua enää mitään turhaa tunnekuormaa.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
scrg: "Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Joko se oikeasti on harvinainen tapahtuma tai sitten sellainen, jota naiset välttävät kertomasta."
Hänpä oli ihastunut vajaat puoli vuotta aikaisemmin. Kikka kolmonen. Juttele jonkun naisen kanssa ja kulje samaan suuntaan. Hän on menossa monesti asunnolleen. Monesti on pyytänyt sisälle tai solminut myöhemmäksi treffit. Ei niillä kyllä seksi ole mielessä silloin vaan jotain muuta - esimerkiksi saattava kysyä neuvoa jostain opinnäytetyöstään. Monesti en ole koskaan tavannut ennen kyseistä naista. Joskus on ollut puolituttu. Edellyttää kyllä hyviä sosiaalisia keskustelutaitoja.Edelliseen lisättynä, että en ole pelimies vaan uskovainen. Otan kaksi esimerkkiä.
Opiskelijatalojen pyykkituvassa minun pyykkini valmistui samaan aikaan kuin etelä-korealaisen naisen. Päätimme laittaa vaatteemme yhtä aikaa kuivausrumpuun. Juttelimme pyykkituvasta pois lähtiessämme. Kuljin naisen asunnon suuntaan. Hän pyysi minut sisälle, sillä päätimme odottaa yhtä aikaa vaatteitemme kuivumista. Tarjosi teetä. Minä pyysin häntä kirkkoon, johon hän suostui tulemaan. Hän oli varattu, mutta kirkkoon sain hänet houkuteltua.
Toinen tapauksessa oli puolituttu uskonnollisesta illasta. Sen takia olin luotettavaa seuraa. Kävelin samaan suuntaan ja juttelin. Perillä hän pyysi minut sisälle. Eteläkorealaista en ollut aikaisemmin tavannut, mutta uskis oli puoli tuttu.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
scrg: "Tuota kuulee kerrottavan tosi harvoin, että naiset tuosta vaan tarjoaisivat numeroaan tai osoitettaan.
Hänpä oli ihastunut vajaat puoli vuotta aikaisemmin. Kikka kolmonen. Juttele jonkun naisen kanssa ja kulje samaan suuntaan. Hän on menossa monesti asunnolleen. Monesti on pyytänyt sisälle tai solminut myöhemmäksi treffit. Ei niillä kyllä seksi ole mielessä silloin vaan jotain muuta - esimerkiksi saattava kysyä neuvoa jostain opinnäytetyöstään. Monesti en ole koskaan tavannut ennen kyseistä naista. Joskus on ollut puolituttu. Edellyttää kyllä hyviä sosiaalisia keskustelutaitoja.Annat varmaan ihan hyväntahtoisesti kikkojasi, mutta älä nyt kuvittele että ne noin vain toimisivat jonkun muun tai ainakaan kaikkien muiden kohdalla.
Jos joku oikeasti kaipaisi ensisijaisesti apuja esim. opinnäytetyöhönsä, niin siihen luultavasti olisi sinua pätevämpiä ihmisiä.Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
Hänpä oli ihastunut vajaat puoli vuotta aikaisemmin. Kikka kolmonen. Juttele jonkun naisen kanssa ja kulje samaan suuntaan. Hän on menossa monesti asunnolleen. Monesti on pyytänyt sisälle tai solminut myöhemmäksi treffit. Ei niillä kyllä seksi ole mielessä silloin vaan jotain muuta - esimerkiksi saattava kysyä neuvoa jostain opinnäytetyöstään. Monesti en ole koskaan tavannut ennen kyseistä naista. Joskus on ollut puolituttu. Edellyttää kyllä hyviä sosiaalisia keskustelutaitoja.Tuokin vaatii jonkun luontevan syyn, yhteyden mikä tekee miehestä ennestään tutun edes opinnoissa tms. Jotta kannattaa lähteä lampsimaan vierellä ja heittäytyä seuraan. Ettei nainen luule miehen olevan joku weirdo jota pitää juosta kiljuen karkuun. Tilannetajua ja jokin yhteinen intressi, sitten voi kannattaa.
Edelliseen lisättynä, että en ole pelimies vaan uskovainen. Otan kaksi esimerkkiä.
Opiskelijatalojen pyykkituvassa minun pyykkini valmistui samaan aikaan kuin etelä-korealaisen naisen. Päätimme laittaa vaatteemme yhtä aikaa kuivausrumpuun. Juttelimme pyykkituvasta pois lähtiessämme. Kuljin naisen asunnon suuntaan. Hän pyysi minut sisälle, sillä päätimme odottaa yhtä aikaa vaatteitemme kuivumista. Tarjosi teetä. Minä pyysin häntä kirkkoon, johon hän suostui tulemaan. Hän oli varattu, mutta kirkkoon sain hänet houkuteltua.
Toinen tapauksessa oli puolituttu uskonnollisesta illasta. Sen takia olin luotettavaa seuraa. Kävelin samaan suuntaan ja juttelin. Perillä hän pyysi minut sisälle. Eteläkorealaista en ollut aikaisemmin tavannut, mutta uskis oli puoli tuttu.Noniin, tässähän olikin jo se mitä höpötin lukematta ensin tämän, sori.
Edelliseen lisättynä, että en ole pelimies vaan uskovainen. Otan kaksi esimerkkiä.
Toinen tapauksessa oli puolituttu uskonnollisesta illasta. Sen takia olin luotettavaa seuraa. Kävelin samaan suuntaan ja juttelin. Perillä hän pyysi minut sisälle. Eteläkorealaista en ollut aikaisemmin tavannut, mutta uskis oli puoli tuttu.Minä en ole luotettavaa seuraa, mutta olen huomannut että näytän ilmeisen luotettavalta silloin kun joku haluaa jonkun vahtivan omaisuuttaan. Näytän varmaankin jotenkin niin tyhmältä, etten älyäisi kadota käsilaukun tai kameran kanssa.:D
- Anonyymi00017UUSI
Ajat noi perskarvat naamasta niin suattaapi kiinnostua
miehetkinEi minusta tartte kiinnostua kenenkään. Mielummin mahdollisimman epämiellytävä ulkomuoto, niin saa olla rauhassa, kun siihen on tottunutkin jo. Öitä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei minusta tartte kiinnostua kenenkään. Mielummin mahdollisimman epämiellytävä ulkomuoto, niin saa olla rauhassa, kun siihen on tottunutkin jo. Öitä.
Ja jos mulla oikeasti kasvaisi parta, antaisin kasvaa kuten hiustenkin. Tykkään miesnaamastani juuri sellaisena kun sen kuvassa karvoilla näet. Muitten ei tarttisi tykätä. 👍
Kaikkien ei tarvi olla komeita ollakseen hyviä tyyppejä ja se jälkimmäinen olis tärkeintä mulle.
- Anonyymi00019UUSI
Homo
Ei rakastu vai, ei kun kaikki naiset. Niin hän väittää. Ehkä jokunen homokin, kun on kerran niin vetovoimainen.
- Anonyymi00020UUSI
Tauno Palon tyyppiseen hurmuriin rakastuisi aika moni. En ole koskaan kuullut kenestäkään naisesta joka ei hänestä pitäisi. Muilla hankalampaa. Naisten mieltymyksissä niin paljon eroja.
- Anonyymi00022UUSI
Muistan aikoinaan oli todella muutama ulkoisesti keskivertoa komeampia.
Heitä varmaan oli ihasteltu kenties lapsesta asti. Itseriittoisia. Sitten se itseriittoisuus kun tursui yli, se oli ärsyttävää. Saatoin johonkin kommenttiin napauttaa kipakasti.
En ollut tuollaisista lähes kiiltokuvapojista ollut kiinnostunut.
Eivät tietenkään ulkonäölleen mitään voineet, mutta käytökselleen kyllä.
Minusta pullonpohjalaseja käyttävä mies voi vetää puoleensa enemmän jollain niin ihastuttavan kömpelöllä tavalla. Mutta kun suusta ei tule sammakoita, se on jotain.
Vilma - Anonyymi00024UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hmm, voin olla ensimmäinen joka sanoisi not.
Olet monta kertaa sanonut miehesi olevan niin komea että kaverisikin ihmettelivät että miten olet tuollaisen hunksin saanut.
Ulkonäkö sittenkin. Anonyymi00024 kirjoitti:
Olet monta kertaa sanonut miehesi olevan niin komea että kaverisikin ihmettelivät että miten olet tuollaisen hunksin saanut.
Ulkonäkö sittenkin.Ja sinä provoja nielet kuin nälkäinen lahna. Kiva tietää.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ulkonäkö sittenkin.Noinhan kävi. En viitsi leuhkia.
En näe ihmisiä välttämättä samoin kuin toinen, joku muu.
On ollut vientiä, mutta poimin ihan epärationaalisin perustein. En lompakon.
Vilma
- Anonyymi00021UUSI
Epätodennäköistä.
Ellei jopa täysin mahdotonta. Itse pidän mahdottomana. Pintaliitoa varmasti suurin osa kohtaamisista ja silleen ihan turhia sulkia hatussa.
- Anonyymi00023UUSI
Ei ole olemassa. "Kaikki" on kovin suhteellinen ja myös rajallinen käsite, rajallisuus tekee väitteestä jopa naurettavan. Rakastumiseen tarvitaan vastavuoroisuutta ja yhteistä kemiaa.
No tämä. Aikuisen (oletus) ihmisen järjenjuoksulle väite kaikki, kuulostaa jotenkin älyvapaalle.
- Anonyymi00026UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
No tämä. Aikuisen (oletus) ihmisen järjenjuoksulle väite kaikki, kuulostaa jotenkin älyvapaalle.
Sehän onkin muodostunut ehkä noissa treffiohjelmissa, jos on hyvä kuva, mutta luonne eikä saldo näy.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861403
- 721214
- 821108
- 95899
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois269883- 30810
- 49767
- 79727
- 55703
- 44642