Miten käyttäytyy epävakaa persoonallisuus?

Epäilen tuntevani?

miten epävakaa persoona käyttäytyy? Epäilen tuntevani yhden miehen, mutta en ole varma? Hänen mielialansa vaihtelevat todella nopeasti. Jopa muutamassa tunnissa. Saattaa ensin olla sitä mieltä, Esim: Joo mennään, vaan Porvooseen, Lintsille, Yhdessä mökille ja yhtäkkiä fiilis onkin täysin toinen.. Voi lähteä kybällä johonkin asiaan mukaan ja se menettää mielenkiintonsa nopeasti.. Kärsimätön, ehdoton, aina oikeassa, kiivas, vaativa. Miten käyttäytyy parisuhteessa? Onko kokemuksia? Kaikenlaisia! Miten heidän kanssaan tulisi olla?

5

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan_sanon

      Se siinä onkin ettei tulisi olla...

    • naisilta.

      Lähtee,ja hetkenpäästä ei lähdekään.Ailahtelevainen nainen.

    • Jotkut ovat jäyhiä ja jotkut äkkipikaisia, ihmisluonteet eivät ole samasta muotista. Välimerenmaissa tuollainen on varsin tavallista, jäyhyyttä pidetään siellä hulluutena.

      Kärsimättömyys, ehdottomuus, aina oikeassa oleminen ja vaativuus ovat asenteita. Ne on aina opittuja.

      Kuka muuten on käskenyt vältellä tuollaisia miehiä ja jos niitten kanssa on niin mitä ihmeen kauheaa siitä nyt sitten muka seuraa ja miten väite on perusteltu? Vai onko väite taas niitä peripsykologiosia tyhjästä vedettyjä sairauskuvauksia jossa joukko sattumanvaraisesti valittuja luonteenpiirteitä yhdistetään "sairaudeksi"?

      • Epävakaa persoonallisuus

        Ajatellaan että on äiti, joka pyöräyttää ison lauman lapsia. Äiti on lähtöisin kartanon tytär, "johtaja-ainesta". Omia psykologisia puutteitaan (perimmältään rakkauden puutetta) paikatakseen äiti on äärimmäisen itsekäs lapsiaan kohtaan. Oma tärkeys, sosiaalinen asema, ja ura ovat tärkeämpiä kuin lapsistaan emotionaalisesti huolehtiminen, rakastaminen. Iän myötä enenevässä määrin ei anna lapsilleen sitä mitä lapset janoavat: Huomiota ja rakkautta. Lapset jäävät hänelle vieraiksi, omien pyrkimystensä jatkeeksi.

        Mitä nuorempi lapsi, sitä raskaammin tämä ihmisyyden rikos lankeaa päälle. Lapsi tekee kaikkensa saadakseen huomiota, rakkautta, ihailua. Kävelee käsillään jo siinä iässä, kun jotkut vielä opettelevat kävelemään. Oppii lukemaan ominpäin. On pienin sisarkateuden myrkyttämässä joukossa, epäreilussa asetelmassa tässä verisessä pätemiskilpailussa. Pikkulapsen pitäisi jo naperona pärjätä murrosikäisille.

        Olla paras, olla besserwisseri, olla tärkeä, olla hyväksytty on kiihkomielinen selviytymistrategia. Sitten astuu naiset kuvaan. Suhde tuntuu - ahh - niin ihanalta, kun saa sitä mistä lapsuudessa on tullut krooninen puute. Nainen on enkeli, johon tarrautua kuten uuteen äitiin.

        Kuka nainen jaksaa noin uhrautua? Ikäänkuin antaa itsestään sitä, mitä äidiltä ei ole saanut? Maksaa se rikos äidin puolesta? Ottaa musta pekka itsellensä?

        Suhteet ovat aina antamista ja saamista. Tunteiden kauppaa.

        Epävakaan persoonallisuuden omaavan miehen elämä on yhtä helvetinmoista kujanjuoksua - siihen hänet on tuomittu. Etsien ulospääsyä.

        Pitäisikö sitten olla etsimättä sitä korjaavaa rakkautta? Kieltäytyä tunteistaan? Ottaa musta pekka suosiolla itselleen, ja eristäytyä? Menettää mielenterveytensä? Lopettaa itsensä?

        Ainakin tämän jutun opetus on seuraava: Äidit, jotka asettavat itsensä lapsensa edelle, tekevät rikoksen ihmisyyttä vastaaan. Kovat, uranaiset. Joille ulkoinen menestys on kaikki kaikessa.

        Tärkein kaikista on rakkaus.


      • Epävakaa persoonallisuus kirjoitti:

        Ajatellaan että on äiti, joka pyöräyttää ison lauman lapsia. Äiti on lähtöisin kartanon tytär, "johtaja-ainesta". Omia psykologisia puutteitaan (perimmältään rakkauden puutetta) paikatakseen äiti on äärimmäisen itsekäs lapsiaan kohtaan. Oma tärkeys, sosiaalinen asema, ja ura ovat tärkeämpiä kuin lapsistaan emotionaalisesti huolehtiminen, rakastaminen. Iän myötä enenevässä määrin ei anna lapsilleen sitä mitä lapset janoavat: Huomiota ja rakkautta. Lapset jäävät hänelle vieraiksi, omien pyrkimystensä jatkeeksi.

        Mitä nuorempi lapsi, sitä raskaammin tämä ihmisyyden rikos lankeaa päälle. Lapsi tekee kaikkensa saadakseen huomiota, rakkautta, ihailua. Kävelee käsillään jo siinä iässä, kun jotkut vielä opettelevat kävelemään. Oppii lukemaan ominpäin. On pienin sisarkateuden myrkyttämässä joukossa, epäreilussa asetelmassa tässä verisessä pätemiskilpailussa. Pikkulapsen pitäisi jo naperona pärjätä murrosikäisille.

        Olla paras, olla besserwisseri, olla tärkeä, olla hyväksytty on kiihkomielinen selviytymistrategia. Sitten astuu naiset kuvaan. Suhde tuntuu - ahh - niin ihanalta, kun saa sitä mistä lapsuudessa on tullut krooninen puute. Nainen on enkeli, johon tarrautua kuten uuteen äitiin.

        Kuka nainen jaksaa noin uhrautua? Ikäänkuin antaa itsestään sitä, mitä äidiltä ei ole saanut? Maksaa se rikos äidin puolesta? Ottaa musta pekka itsellensä?

        Suhteet ovat aina antamista ja saamista. Tunteiden kauppaa.

        Epävakaan persoonallisuuden omaavan miehen elämä on yhtä helvetinmoista kujanjuoksua - siihen hänet on tuomittu. Etsien ulospääsyä.

        Pitäisikö sitten olla etsimättä sitä korjaavaa rakkautta? Kieltäytyä tunteistaan? Ottaa musta pekka suosiolla itselleen, ja eristäytyä? Menettää mielenterveytensä? Lopettaa itsensä?

        Ainakin tämän jutun opetus on seuraava: Äidit, jotka asettavat itsensä lapsensa edelle, tekevät rikoksen ihmisyyttä vastaaan. Kovat, uranaiset. Joille ulkoinen menestys on kaikki kaikessa.

        Tärkein kaikista on rakkaus.

        lue täältä
        http://www.narsistienuhrientuki.info

        sieltä löydät tietoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe