Liekö maastopaloelokuvassa visioitu kyseistä ilmiötä? Ei ihan tuore leffa, Ankeliikka Jolie pääosissa. Lähti jotenkin lapasesta siinä tulipalo, ja perustui muistaakseni tositapahtumiin.
Vastaukset 9
- Anonyymi00001UUSI
Käyttäkää suomenkielisiä termejä.
- Anonyymi00004UUSI
Sille ei ole suomenkielistä vastinetta.
- Anonyymi00007UUSI
Yksinkertaisteetuna sanottuna kyseessä on erittäin rajun maastopalon, tai esimerkiksi tulivuorenpurkauksen, synnyttämä ukkospilvi.
T. miksuh - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Yksinkertaisteetuna sanottuna kyseessä on erittäin rajun maastopalon, tai esimerkiksi tulivuorenpurkauksen, synnyttämä ukkospilvi.
T. miksuhEli siis rajun maastopalon, tai tulivuorenpurkauksen, seurauksena kuumuus nostaa ilmaan valtavasti savua ja tuhkaa sekä kosteutta. Savu-, tuhka- jne hiukkasten törmäily ja hankautuminen toisiaan vastaan synnyttää pilveen suuren sähkövarauksen, mikä voi purkautua rajunakin salamointina. Esimerkiksi tulivuorenpurkausten yhteydessä tätä tapahtuu. Nyt ensimmäistä kertaa näitä pilviä on havaittu Ranskassa näiden nykyisten rajujen maastopalojen yhteydessä.
T. miksuh
- Anonyymi00002UUSI
Nyt meneillään olevien euroopan valtavien palojen aikana on ensimmäistä kertaa havaittu noita pilviä Ranskassa ja se on huolestuttanut sammuttajia. Noiden takia palojen sammuttaminen on entistäkin vaikeampaa. Nuo synnyttää omat tuulensa mitkä levittttää ulytaa edelleen. Samaten nuo synnyttää salamoita, jotka voi sytyttää uusia paloja. Noi tekee palojen leviämisestä arvaamatonta ja siten vaikeuttavat merkittävästi laajan palon sammuttamista. Ranskassa näitä i ole ennen havaittu, esimerkiksi Australiassa kyllä.
T. miksuh- Anonyymi00003UUSI
levittää tulta jopa.
T. miksuh - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
levittää tulta jopa.
T. miksuhNo nyt kun sinulla näyttää olevan aikaa puhua kaikenlaista mielikuvituspaskaa, niin laittaisitko näkyviin ne uhoamasi todisteet hiilidioksidin lämmitysvaikutuksista.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
No nyt kun sinulla näyttää olevan aikaa puhua kaikenlaista mielikuvituspaskaa, niin laittaisitko näkyviin ne uhoamasi todisteet hiilidioksidin lämmitysvaikutuksista.
Minä olen sen jo moneen kertaan tehnyt, lue aiempia ketjuja. Olen myös selittänyt mihin kasvihuonekaasujen ilmastoa lämmittävä vaikutus molekyylitasolla perustuu. Jos et vaivaudu lukemaan aiempia ketjuja tai sun älynlahjasi eivät riitä lukemasi ymmärtämiseen tyypillisen denialistin tavoin niin omapa on ongelmasi.
T. miksuh - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä olen sen jo moneen kertaan tehnyt, lue aiempia ketjuja. Olen myös selittänyt mihin kasvihuonekaasujen ilmastoa lämmittävä vaikutus molekyylitasolla perustuu. Jos et vaivaudu lukemaan aiempia ketjuja tai sun älynlahjasi eivät riitä lukemasi ymmärtämiseen tyypillisen denialistin tavoin niin omapa on ongelmasi.
T. miksuhLaittaisitko linkit ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134762Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197720Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars102686Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47677Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!28653- 61629
- 47590
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59535Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29531Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520