Liekö maastopaloelokuvassa visioitu kyseistä ilmiötä? Ei ihan tuore leffa, Ankeliikka Jolie pääosissa. Lähti jotenkin lapasesta siinä tulipalo, ja perustui muistaakseni tositapahtumiin.
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Käyttäkää suomenkielisiä termejä.
- Anonyymi00004
Sille ei ole suomenkielistä vastinetta.
- Anonyymi00007
Yksinkertaisteetuna sanottuna kyseessä on erittäin rajun maastopalon, tai esimerkiksi tulivuorenpurkauksen, synnyttämä ukkospilvi.
T. miksuh - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Yksinkertaisteetuna sanottuna kyseessä on erittäin rajun maastopalon, tai esimerkiksi tulivuorenpurkauksen, synnyttämä ukkospilvi.
T. miksuhEli siis rajun maastopalon, tai tulivuorenpurkauksen, seurauksena kuumuus nostaa ilmaan valtavasti savua ja tuhkaa sekä kosteutta. Savu-, tuhka- jne hiukkasten törmäily ja hankautuminen toisiaan vastaan synnyttää pilveen suuren sähkövarauksen, mikä voi purkautua rajunakin salamointina. Esimerkiksi tulivuorenpurkausten yhteydessä tätä tapahtuu. Nyt ensimmäistä kertaa näitä pilviä on havaittu Ranskassa näiden nykyisten rajujen maastopalojen yhteydessä.
T. miksuh
- Anonyymi00002
Nyt meneillään olevien euroopan valtavien palojen aikana on ensimmäistä kertaa havaittu noita pilviä Ranskassa ja se on huolestuttanut sammuttajia. Noiden takia palojen sammuttaminen on entistäkin vaikeampaa. Nuo synnyttää omat tuulensa mitkä levittttää ulytaa edelleen. Samaten nuo synnyttää salamoita, jotka voi sytyttää uusia paloja. Noi tekee palojen leviämisestä arvaamatonta ja siten vaikeuttavat merkittävästi laajan palon sammuttamista. Ranskassa näitä i ole ennen havaittu, esimerkiksi Australiassa kyllä.
T. miksuh- Anonyymi00003
levittää tulta jopa.
T. miksuh - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
levittää tulta jopa.
T. miksuhNo nyt kun sinulla näyttää olevan aikaa puhua kaikenlaista mielikuvituspaskaa, niin laittaisitko näkyviin ne uhoamasi todisteet hiilidioksidin lämmitysvaikutuksista.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
No nyt kun sinulla näyttää olevan aikaa puhua kaikenlaista mielikuvituspaskaa, niin laittaisitko näkyviin ne uhoamasi todisteet hiilidioksidin lämmitysvaikutuksista.
Minä olen sen jo moneen kertaan tehnyt, lue aiempia ketjuja. Olen myös selittänyt mihin kasvihuonekaasujen ilmastoa lämmittävä vaikutus molekyylitasolla perustuu. Jos et vaivaudu lukemaan aiempia ketjuja tai sun älynlahjasi eivät riitä lukemasi ymmärtämiseen tyypillisen denialistin tavoin niin omapa on ongelmasi.
T. miksuh - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä olen sen jo moneen kertaan tehnyt, lue aiempia ketjuja. Olen myös selittänyt mihin kasvihuonekaasujen ilmastoa lämmittävä vaikutus molekyylitasolla perustuu. Jos et vaivaudu lukemaan aiempia ketjuja tai sun älynlahjasi eivät riitä lukemasi ymmärtämiseen tyypillisen denialistin tavoin niin omapa on ongelmasi.
T. miksuhLaittaisitko linkit ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 361912
- 41570
- 25470
- 37425
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne51395Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k14393T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin6377- 53375
- 32361
- 39358