Mikä vitun myräkkä, lähestyvä möykky, ukkosmyrsky? Täyttä paskaa! Ei tuulenhenkeä, ei pisaraakaan täällä itä-suolessa! Mitä snadissa oikein hössätään?
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Sääennusteet on menneet jälleen kerran uskomattoman pahasti pieleen. Tällä kertaa tänne ennustettiin lähes 30mm vettä ukkosineen. Lopputulos: pari milliä vettä, eikä ukkosesta tietoakaan.
- Anonyymi00002
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/7bb7502e-c628-4560-b3ab-fe2c2d050893
"Torstai on suuressa osassa maata poutainen, kerrotaan Ilmatieteen laitoksen säätiedotuksessa.
Pohjanmaan seudulla jytisee ukkonen torstai-iltapäivästä alkaen. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksen rajusta ukonilmasta ja ukkospuuskista.
Perjantaina ukkosmyrskyt levittäytyvät koko maahan. Ukkoskuuroja ennustetaan koko maahan perjantaipäivästä lauantaiyöhön asti."
Ilmatieteenlaitos alkuviikosta ennusti Keskipohjanmaalle Kokkolaan tuntiennusteessa salamankuvia torstaille, perjantaille ja lauantaille.
Varoituskartalla ennustetiin myrskyä ja ukkosta torstaille, perjantaille ja lauantaille.
Aamulla kävin katosmassa ennusteet, samat myrsky ja ukkosvaroitukset varoituskartall torstaille, perjantaille ja lauantaille.
Eipä näkynyt yhtäkään salamankuvaa tuntiennusteesa tostaille, perjantaille, ikä lauantaille eääennustessa, vaikka salamankuvia pitäisi tuntiennusteees olla useita, jos kerran varoitetaan ukkosmyrskystä.
Oli ainostaan auringonkuvia ja muutama pilvenkuva ja muutama vesipisara.
Sama forecan ennusteissa.
Ilmatieteenlaitos ja Foreca eivät osaa ennustaa edes muutamaa tuntia säätä eteenpäin.
Laittoivat kaksi aivan erilaista ennustetta tostaista lauantaihin.
Varoituskartalle ukkosmyrskyvaroituksia ja tuntiennustekartalle auringonpaistetta, pilviä ja vesisadetta, ei ainuttakaan salamankuvaa, vaikka varoituskartalla ja lööppilehden sivuilla vouhottavat vaarallisesta ukkosmyrskyistä.
Tuo on varmaan meteorologien uusi taktiikka, menee ennuste vihdoinkin oikein, kun ennustetaan tuntiennustekartalla aurinkoista ja varoituskartalla ukkosmyrskyistä.
Lauantaille ilmatieteenlaitos ennusti varoisutkartalla koko maahan ukkosmyrskyjä ja alueelleni vaarallista ukosmyrskyä, mutta tuntiennusteesa ei ainuttakaan salamankuvaa.
Tuntiennustehan pitäisi olla täyttnä salamankuvia, jos kerta ukkosmyrskystä varoitetaan varoituskartalla. - Anonyymi00003
Ilmastohihhulit vouhottaa ja sytyttelee tulipaloja euroopassa.
- Anonyymi00004
No otetaan esimerkiksi vaikka tämä pk-seutu. Tämä on alueellisesti niin iso, että vaikka toisella puolella pkseutua olisi hirmuinen ukkosmyräkkä niin toisella puolella pk-seutua voi paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta. Se on nähty todella usein, että juuri noin käy monesti. Tämä alue vaan on niin iso, että samanaikasesti sää voi olla eri puolella pk-seutua aivan erilaista kuin toisella puolella pk-seutua. Esimerkiksi sitä on käynyt ties kuinka monta kertaa, että tuolla helsingin puolella kadut tulvii ukkosmyräkän takia ja täällä Espoossa paistaa aurinko eikä ole ukkosesta tietoakaan. Monesti myös olen seurannut omalta partsiltani ukkosen jyrinää, mutta se on mennyt tuolta länsipuolelta ohi eikä ole kunnolla ikinä tullut päälle täällä Espoon Lähderannassa. Monesti ukkonen on tuntunut menevän ohi tuolta läntisimmästä Espoosta ja Kirkkonummen suunnalta.Äkkiseltään tulee mieleen vain yksi ainut kerta kun todella todella raju ukkonen on osunut kohdalle täällä Lähderannassa, mutta sillon se oli aivan tolkuton ja muistutti välimeren maiden ukkosta. En ole ikinä pelännyt ukkosta kuin pari kertaa eläessäni. eka kerta oli teininä kun jouduttiin serkkujeni kanssa ukkosmyrskyyn keskellä järveä peltisessä soutuveneessä ja minä olin soutajana. Toinen kerta oli just se Lähdetrantaan vuosia sitten osunut ukkonen, se oli aivan tolkuton nimittäin. Se rupesi jo hirvittämään. Mutta tosiaan yleensä tuntuu, että ukkoset kiertää tän alueen vaikka tässä on kaksi järveä ihan kävelymatkan päässä. Yleensä ne menee ohi joko lännestä tai idätä ja täällä on vain pari hassua jyräystä. Tänä kesänäkään ei ole jyrähtänyt oman khavaintoni mukaan kuin yksi ainut salama eikä sekään osunut lähelle. Eli kun tämä pk-seutukin on niin iso ettei täälläkään ole kaikkialla samanlainnen sää kokoajan niin tuskin on hirveä ihme, jos itä-suomessa ei ole samanlainen sää kuin pk-seudulla ti lännempänä.
Ja denialisteille muistutuksena: paikallinen hetkellinen sää ei ole sama asia kuin globaali ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos.
T. miksuh- Anonyymi00005
Lisäyksenä se, että en muista mikä vuosi se oli kun se tolkuton ukkonen oli täällä Lähderannassa. En ole ihan varma oliko se sama kesä, jona täällä pk-seudulla oli trombeja, jotka sattu muistaakseni johonkin puistoonkin missä oli joku tapahtuma. Se saatto olla sama kesä, ja ehkä saman ukkosen osakin, mutta varma en siitä ole. Jokatapauksessa en ole ikinä muullon sellasen ukkosen keskelle joutunut, en edes välimeren alueella lomalla ollessa. Todellakinvedin jokaikisn töpselinkin seinästä ja muistan kun ihmettelin sitä räiskettä parvekkeella. Semmonen ukkonen on itslleni osunut kohdalle tosiaan vain kerran koko elämäni aikana.
T. miksuh - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lisäyksenä se, että en muista mikä vuosi se oli kun se tolkuton ukkonen oli täällä Lähderannassa. En ole ihan varma oliko se sama kesä, jona täällä pk-seudulla oli trombeja, jotka sattu muistaakseni johonkin puistoonkin missä oli joku tapahtuma. Se saatto olla sama kesä, ja ehkä saman ukkosen osakin, mutta varma en siitä ole. Jokatapauksessa en ole ikinä muullon sellasen ukkosen keskelle joutunut, en edes välimeren alueella lomalla ollessa. Todellakinvedin jokaikisn töpselinkin seinästä ja muistan kun ihmettelin sitä räiskettä parvekkeella. Semmonen ukkonen on itslleni osunut kohdalle tosiaan vain kerran koko elämäni aikana.
T. miksuhNiin ja sivuhuomautuksena se, että sillon kun mulla opiskeluaikana oli vielä näköä jäljellä ennen sokeutumistani niin näin itsekin täällä Espoossas parina kesänä pilvestä alaspäin kurkottavan suppilomaisen ulokkeen, joka on trombin esiaste. Ne ei vain ollut muodostunut maahan asti ulottuvaksi trombiksi. Mulla on jossain älypuhelimella otettu valokuvakin sellaisesta, mutta näin sokeana en pysty sitä mistään enää löytämään.
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459