Liian herkkä palovaroitin, mitä tehdä?

Anonyymi-ap

Ruuan laitosta ei melkein tule yhtikäs mitn kun jo alkaa uikuttamaan ja kovaa. Kerrostalossa kun asun niin se pitää saada naapureiden takia äkkiä pois päältä. Onko mahdollista että se on liian herkkä vai pitääkö heittää varoittimila vesilintuja? 😐

Tv TimmyH

11

58

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Avaa kaikki tuuletusräppänät ja ikkunat auki niin ruuankäry poistuu paremmin.
      Jos on liesituuletin niin se täysille ruuanlaiton yhteydessä, tarkista että tuulettimen suodattimet on kunnossa.

Jos palovaroitin keittiössä niin siirrä se hieman etäämmälle muttei liian kauas. Järkevämpää olisi olla ainakin 2 palovaroitinta vähintään ja mahdollisesti sen keittiössä olevan voisi siksi aikaa kytkeä pois päältä kun laittaa ruokaa. Toinen varoitin on silti varalla jos unohtuu kytkeä varoittimeen virta uudelleen.

• Anonyymi00002

Meilläkin oli tuollainen palovaroitin. Taloyhtiö vaihtoi sitten palovaroittimen ja itseasiassa niitä on nyt kaksi entisen yhden tilalla. Nämä uudet ovat hieman eri paikassa kuin vanha eivätkä ole kertaakaan ulisseet eli nyt voi jopa lettuja paistaa ilman kaupan päälle tulevaa ulinaa.

• Anonyymi00003

"...nyt voi jopa lettuja paistaa ilman kaupan päälle tulevaa ulinaa."

Jos palohälytin laukeaa letunpaistossa niin teet sen väärin 😂

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

"...nyt voi jopa lettuja paistaa ilman kaupan päälle tulevaa ulinaa."

Jos palohälytin laukeaa letunpaistossa niin teet sen väärin 😂

En tehnyt vaan varoitin liian lähellä keittiön ja olkkarin seinää ja, kun kyseessä kaasuhella (sähköuunilla) seinä lämpenee sen verran paljon, että vaikutti tuohon varoittimeen nyt reilun metrin kauempana aiemmasta paikasta eikä ole kertaakaan uusien asennusten jälkeen ulissut.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

En tehnyt vaan varoitin liian lähellä keittiön ja olkkarin seinää ja, kun kyseessä kaasuhella (sähköuunilla) seinä lämpenee sen verran paljon, että vaikutti tuohon varoittimeen nyt reilun metrin kauempana aiemmasta paikasta eikä ole kertaakaan uusien asennusten jälkeen ulissut.

"...seinä lämpenee sen verran paljon, että vaikutti tuohon varoittimeen..."

No niin eli koko hella on tehty väärin.

• Anonyymi00006

Mulla on tuossa possun ulkofilee pihvejä. Varmaan jotain 160 grammaisia, abaut. Kuinka ne valmistan uunia käyttäen, en jaksa pelata tänään ton varoittimen kanssa.

Tv TimmyH

• Anonyymi00007

Mulle kamu sanoi että ujeltaa sen takia että levyn reunalla vähän pinttynyttä likaa, mut en jaksa uskoa siihen. Mun mielestä se on liian herkkä..

Tv TimmyH

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mulle kamu sanoi että ujeltaa sen takia että levyn reunalla vähän pinttynyttä likaa, mut en jaksa uskoa siihen. Mun mielestä se on liian herkkä..

Tv TimmyH

Sanoisin, että jos palohälytin laukeaa ruuanlaitossa, on vika ruuanlaitossa. Hella on väärin asennettu, jos seinä kuumuu niin, että palohälytin laukeaa, tämä siis liittyy tuohon yllä olevan letunpaistajan kaasuhellaan. Palohälyttimet eivät laukea ruoanlaiton rasvaisista höyryistä. Siinä pitää olla savua mukana. Jos olet epävarma, onko hellasi likainen ja tuleeko siitä sen vuoksi savua niin todennäköisesti se on likainen. Jos osaa pitää hellan puhtaana niin tietää 100% varmasti onko se puhdas vai ei.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sanoisin, että jos palohälytin laukeaa ruuanlaitossa, on vika ruuanlaitossa. Hella on väärin asennettu, jos seinä kuumuu niin, että palohälytin laukeaa, tämä siis liittyy tuohon yllä olevan letunpaistajan kaasuhellaan. Palohälyttimet eivät laukea ruoanlaiton rasvaisista höyryistä. Siinä pitää olla savua mukana. Jos olet epävarma, onko hellasi likainen ja tuleeko siitä sen vuoksi savua niin todennäköisesti se on likainen. Jos osaa pitää hellan puhtaana niin tietää 100% varmasti onko se puhdas vai ei.

No hella ei ole likainen. Nyt ei ulise palovaroitin, kun vaihdettu uuteen ja itse asiassa ennen oli yksi nyt kaksi ja paremmassa paikassa. Nämä uudet eivät ole ulisseet kertaakaan. Siis vika oli varoittimissa. Ruokaa laitan ihan samoin, kuin ennenkin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No hella ei ole likainen. Nyt ei ulise palovaroitin, kun vaihdettu uuteen ja itse asiassa ennen oli yksi nyt kaksi ja paremmassa paikassa. Nämä uudet eivät ole ulisseet kertaakaan. Siis vika oli varoittimissa. Ruokaa laitan ihan samoin, kuin ennenkin.

"Siis vika oli varoittimissa. Ruokaa laitan ihan samoin, kuin ennenkin."

No sittenhän avauksesi on ihan väärällä palstalla. Sen pitäisi olla kodin tekniikka -palstalla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

"Siis vika oli varoittimissa. Ruokaa laitan ihan samoin, kuin ennenkin."

No sittenhän avauksesi on ihan väärällä palstalla. Sen pitäisi olla kodin tekniikka -palstalla.

Toi siis ei ollut minun kirjoitukseni.

Tv TimmyH

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      29
      1216
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      58
      1005
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      933
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      54
      883
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      771
    6. 65
      748
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      706
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      678
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      672
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      615
    Aihe