Infernalismin pohjaton teennäisyys

Anonyymi-ap

nfernalistisen uskon(non) patologinen teennäisyys tulee hauskasti ilmi erään yhden ja saman keskusteluketjun sisällä, jossa muuan infernalisti kirjoittaa yhtäällä:

"Totean vielä kerran, että minä turvaan yksin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ei minua pelasta kuulumiseni ev.lut.kirkkoon, ei kasteeni, eivät mitkään sakramentit, ei yksikään pappi tahi piispa, ei saarnamies eikä opettaja, eikä minua kykene pelastamaan helluntailaisuus, ei siihen kuuluva upotuskaste, ei käsien alla kaatuileminen, ei helluntailainen hengellä täyttyminen... Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. Ilman vähäisintäkään omaa osuuttani saati ansiotani. Itsessäni olen kadotettu syntinen. Ellei Jumala minua tällaisenani armostaan yksin Jeesuksen Kristuksen tähden pelasta, olen iäti hukassa, kadotettu."

Ja toisaalla:

"No, sitähän universalismi on - kaikki pelastuvat, riippumatta siitä uskooko ihminen Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana. Ts. Kuoleepa synneissään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana tahi ei. Ateisti pelastuu siinä kuin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa turvannut. Kaikki pelastuvat. Sitä on edustamasi universalismi."

Nuo kaksi kommenttia on siis kirjoittanut yksi ja sama henkilö!

Tuon alemman on tosiaankin kirjoittanut henkilö, joka julistaa: "Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. Ilman vähäisintäkään omaa osuuttani saati ansiotani. "

Hän ilmeisestikään EI sitten lue ansiokseen sitä, että hän itse

a) uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana, ja että

b) hän EI kuole synneissään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana, ja että

c) hän EI ole ateisti.

Se tässä mietityttää, että kuinka hän ei muka lue noita kolmea asiaa ansiokseen, kun hän kuitenkin katsoo NIIDEN PUUTTEEN ansaitsevan kadotustuomion.

On surkuhupaisan teennäistä, että ihminen, joka uskoo ja toivoo pelastuvansa ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN, kykenee närkästymään ajatuksesta, jonka mukaan KAIKKI lopulta pelastuvat. Kuinka hän voi kadehtia pelastusta noilta toisilta? Eivätkö he muka pelastuisi täysin samoin ehdoin ja edellytyksin kuin hän - ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN? Eikö HEIHIN muka päde tismalleen sama kuin häneen - että heitä ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus?

On vaikea kuvitella mitään teennäisempää ja kierompaa ja ristiriitaisempaa kuin tällainen "YKSIN Jumalan armoon luottava, omista ansioista täysin karsittu" usko Jeesukseen, joka tosipaikan tullen ei voi sietää Paavalin sovituksen sanaa, jonka mukaan

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.

Ja jos kaiken lisäksi julistaa uskovansa Jeesukseen Herranaan, millä valtuuksilla tällainen "Jeesusta Herranaan pitävä" uskova repii Jeesuksen Persoonasta irti KOKO MAAILMAN SOVITUKSEN TOSIASIAN? Se kai lienee osa Jeesuksen PERSOONAA? Eikö tuollainen uskova pidä Jeesusta lähinnä marionettinaan eikä suinkaan Herranaan? No, kuinka voisi toisin ollakaan, kun on mennyt kutistamaan Jeesukseen OMAKSI Herrakseen (jonka on vieläpä itselleen yksityisesti ja omatoimisesti Herrakseen kruunannut) eikä usko Häneen KOKO MAAILMAN Herrana (joka ei Jumalan korottamana yksilöiden kruunaamisen tarpeessa ole).

28

85

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"On surkuhupaisan teennäistä, että ihminen, joka uskoo ja toivoo pelastuvansa ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN, kykenee närkästymään ajatuksesta, jonka mukaan KAIKKI lopulta pelastuvat. Kuinka hän voi kadehtia pelastusta noilta toisilta?"

Miten se universalistin "taivas" tai "uusi maa" eroaa tästä meidän pahasta maailmastamme muuten kuin siten, että siellä ovat sitten (yhteen sulloutuneina eli ahdasta tulee..) kaikki ihmiskunnan historian aikana eläneet ihmiset eli myös kaikki vallanhimoiset diktaattorit, uskonnolliset hirmuhallitsijat, massamurhaajat, sarjamurhaajat, lasten murhaajat, sadistiset pedofiilit, insesti-isät, raiskaajat, varkaat, valehtelijat jne jne...?

Mielestäni tämä ei eroa kovinkaan paljon infernalistien "ikuisesta piinahelvetistä"...

• Anonyymi00002

Niin, ja pelastuneiden luetteloon voisi lisätä vielä nämä kaikkein teennäisimmätkin eli SOVITUKSEN SANAN raiskaajat ja sen päälle paskojatkin...

• Anonyymi00003

Fariseus ajattelee noin.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Niin, ja pelastuneiden luetteloon voisi lisätä vielä nämä kaikkein teennäisimmätkin eli SOVITUKSEN SANAN raiskaajat ja sen päälle paskojatkin...

Helluntaikakaruus paistaa läpi...

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Fariseus ajattelee noin.

No selitäpä sitten, miten ajattelee ei-fariseus ?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

No selitäpä sitten, miten ajattelee ei-fariseus ?

Se, että sinä kuvittelet olevasi olemukseltasi jotenkin ratkaisevasti erilainen kuin tuon lapsellisen luettelosi jäsenet (vallanhimoiset diktaattorit, uskonnolliset hirmuhallitsijat, massamurhaajat, sarjamurhaajat, lasten murhaajat, sadistiset pedofiilit, insesti-isät, raiskaajat, varkaat, valehtelijat jne jne) paljastaa sinun farisealaisuutesi. Sinä olet fariseus.

Ei-fariseus ajattelee, ettei hän Jumalan silmissä eroa olemukseltaan mitenkään ratkaisevasti noista yllä mainituista. Hän tajuaa, että vaikka hän ei omassa elämässään omista lähtökohdistaan käsin ehkä kykenisikinään samanlaisiin synteihin kuin nuo, hän ei VOI olla ratkaisevasti erilainen, koskapa KAIKKI ihmiset ovat saaneet osansa ja annoksensa ensimmäisen Aadamin lankeemuksesta, eikä yksikään ole lähtöisin jostakusta muusta kantaisästä.

Jos minä olen lipsahtanut polvilleni sianpaskaan ja ponnahtanut siitä jaloilleni, minä en naura sellaiselle, joka on rojahtanut samaan sontaläjään syvemmälle ja on yltäpäältä sianpaskassa. Samaa paskaa se on sekin, johon minä olen tahraantunut.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Se, että sinä kuvittelet olevasi olemukseltasi jotenkin ratkaisevasti erilainen kuin tuon lapsellisen luettelosi jäsenet (vallanhimoiset diktaattorit, uskonnolliset hirmuhallitsijat, massamurhaajat, sarjamurhaajat, lasten murhaajat, sadistiset pedofiilit, insesti-isät, raiskaajat, varkaat, valehtelijat jne jne) paljastaa sinun farisealaisuutesi. Sinä olet fariseus.

Ei-fariseus ajattelee, ettei hän Jumalan silmissä eroa olemukseltaan mitenkään ratkaisevasti noista yllä mainituista. Hän tajuaa, että vaikka hän ei omassa elämässään omista lähtökohdistaan käsin ehkä kykenisikinään samanlaisiin synteihin kuin nuo, hän ei VOI olla ratkaisevasti erilainen, koskapa KAIKKI ihmiset ovat saaneet osansa ja annoksensa ensimmäisen Aadamin lankeemuksesta, eikä yksikään ole lähtöisin jostakusta muusta kantaisästä.

Jos minä olen lipsahtanut polvilleni sianpaskaan ja ponnahtanut siitä jaloilleni, minä en naura sellaiselle, joka on rojahtanut samaan sontaläjään syvemmälle ja on yltäpäältä sianpaskassa. Samaa paskaa se on sekin, johon minä olen tahraantunut.

"Ei-fariseus ajattelee, ettei hän Jumalan silmissä eroa olemukseltaan mitenkään ratkaisevasti noista yllä mainituista. Hän tajuaa, että vaikka hän ei omassa elämässään omista lähtökohdistaan käsin ehkä kykenisikinään samanlaisiin synteihin kuin nuo, hän ei VOI olla ratkaisevasti erilainen, koskapa KAIKKI ihmiset ovat saaneet osansa ja annoksensa ensimmäisen Aadamin lankeemuksesta, eikä yksikään ole lähtöisin jostakusta muusta kantaisästä."

Tässä "ei.-farisealaisessa selityksessäsi" ei kuitenkaan ole mitään RATKAISUA PAHAN ONGELMAAN.

Vaikka sinä kuinka ymmärtäisit olevasi samaa olemusta kaikkien noiden "lapsellisessa luettelossa" olevien kanssa, niin ei se silti ratkaise pahan ongelmaa, sillä mikä nuo kaikki hirviöt saisi muuttamaan käytöstään, koska he saavat mielihyvää juuri noista tekosistaan ?

Sekö että sinä menisit jonkin koko maailmaa ymmärtävän sosiaalitantan tavoin selittämään heille, että "minä kyllä ymmärrän sinua ja ymmärrän itsekin olevani pohjimmiltaan yhtä paha kuin sinäkin, joten eiköhän sinunkin kannattaisi lopettaa nuo murhaamisesi tai muut iljettävät tekosi"...?

Psykopaatti hykertelisi mielessään ja leikkisi kanssasi olevansa samaa mieltä, jotta pääsisi taas jatkamaan sitä, mistä nauttii kaikkein eniten ja sinä saattaisit olla seuraava uhri.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Helluntaikakaruus paistaa läpi...

Tuolla kommentillasi paljastat kuinka sokea olet, sillä minä olen kasvanut lähes ateistisessa kodissa, enkä ole ollut helluntailaisten kanssa tekemisissä juuri muuten kuin nyt täällä suomi24 palstalla ja täälläkin vasta sen jälkeen, kun Trumppi pääsi valtaan ja Israel aloitti Gazan sodan.

Sitä ennen helluntailaisuus ei minua juurikaan kiinnostanut, ja nytkin se kiinnostaa vain sen vuoksi, että haluan paljastaa, miten Raamatun ja Jeesuksen opetusten vastaisia helluntailaisten opit ovat, koska niillä on hirvittävät seuraukset muidenkin ihmisten elämään helluntailaisten ja muiden karismaattisten hörhöjen sekaantuessa politiikkaan.

Minua kiinnostaa lähinnä eri uskontojen KÄYTÄNNÖN VAIKUTUKSET tai SEURAUKSET ihmisten elämään ja koko maailmaan eli ei se, mitä jotkut hörhöt ajattelevat päänsä sisällä, kunhan eivät vaan pilaa/tuhoa muidenkin elämää. Omansa voivat vapaasti pilata, jos haluavat.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tuolla kommentillasi paljastat kuinka sokea olet, sillä minä olen kasvanut lähes ateistisessa kodissa, enkä ole ollut helluntailaisten kanssa tekemisissä juuri muuten kuin nyt täällä suomi24 palstalla ja täälläkin vasta sen jälkeen, kun Trumppi pääsi valtaan ja Israel aloitti Gazan sodan.

Sitä ennen helluntailaisuus ei minua juurikaan kiinnostanut, ja nytkin se kiinnostaa vain sen vuoksi, että haluan paljastaa, miten Raamatun ja Jeesuksen opetusten vastaisia helluntailaisten opit ovat, koska niillä on hirvittävät seuraukset muidenkin ihmisten elämään helluntailaisten ja muiden karismaattisten hörhöjen sekaantuessa politiikkaan.

Minua kiinnostaa lähinnä eri uskontojen KÄYTÄNNÖN VAIKUTUKSET tai SEURAUKSET ihmisten elämään ja koko maailmaan eli ei se, mitä jotkut hörhöt ajattelevat päänsä sisällä, kunhan eivät vaan pilaa/tuhoa muidenkin elämää. Omansa voivat vapaasti pilata, jos haluavat.

Korjaus: kakaruus paistaa läpi...

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Korjaus: kakaruus paistaa läpi...

Sinun kommenteistasi paistaa se kakaruus (veikkaan helluntaikakaruutta..) läpi, sillä et pysty keskustelemaan aikuisen asiallisesti kenenkään kanssa, joka vähänkään kyseenalaistaa sinun "totuuttasi".

• Anonyymi00024
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Jos minä olen lipsahtanut polvilleni sianpaskaan ja ponnahtanut siitä jaloilleni, minä en naura sellaiselle, joka on rojahtanut samaan sontaläjään syvemmälle ja on yltäpäältä sianpaskassa."

Kuvailet niin kuin kaikki olisivat joitakin viattomia uhreja...

Kaikki eivät ole uhreja, jotka ovat "rojahtaneet" siihen sontaläjään, vaan jotkut jopa suorastaan nimenomaan haluavat rypeä siellä ja kaataa vielä muitakin sinne seurakseen, ja jotkut (psykopaatit) haluavat jopa hukuttaa mahdollisimman monia sinne sianpaskaan, koska se tuo heille mielihyvää, eikä se todellakaan naurata minuakaan, varsinkaan jos lapset joutuvat heidän uhreikseen.

• Anonyymi00006

>>Hän ilmeisestikään EI sitten lue ansiokseen sitä, että hän itse

a) uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana, ja että

b) hän EI kuole synneissään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana, ja että

c) hän EI ole ateisti.>>

Koska olet aloituksessasi siteerannut allekirjoittanutta, vastaan:
      Uskoni Jeesukseen Kristukseen ei ole omaa ansiotani. Sen olen saanut yksin Jumalan lahjana, Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanan kuulemisen kautta.

Jumalan armosta saan myös elää toivossa, että saisin säilyttää tuon Häneltä lahjaksi saamani uskon elämäni loppuun asti.

Ateisti olin ennen kuin Jumalan armosta sain tulla uskoon varsin varttuneilla päivilläni.

Me emme voi Jumalalta mitään ansaita.
      Sen sijaan voimme torjua Hänen armonsa ja sovitustyönsä Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
      ( 2 Kor. 5 )

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2 Kor. 6 )

s-seutulainen

• Anonyymi00007

Hyperteennääisyys sen kuin jatkuu:

"Koska olet aloituksessasi siteerannut allekirjoittanutta, vastaan:
        Uskoni Jeesukseen Kristukseen ei ole omaa ansiotani. Sen olen saanut yksin Jumalan lahjana, Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanan kuulemisen kautta.

Jumalan armosta saan myös elää toivossa, että saisin säilyttää tuon Häneltä lahjaksi saamani uskon elämäni loppuun asti.

Ateisti olin ennen kuin Jumalan armosta sain tulla uskoon varsin varttuneilla päivilläni."

Jos sinä aidosti ajattelisit, ettei uskosi Jeesukseen Kristukseen EI ole sinun ansiotasi, sinä toivottaisit SINUN KANSSASI YHTÄ ANSIOTTOMAT ATEISTIT iankaikkiseen elämään, koska et kykenisi löytämään ANSIOTTOMASTA itsestäsi yhtä ainutta syytä pidättää heiltä samaa kohtaloa kuin se, joka sinun osaksi on tullut - VAILLA SINUN ANSIOTASI.

Tämä sinun "olen täysin ansioton" -lässytyksesi paljastui kuvottavaksi teennäiseksi höpinäksi siinä hevonpaskavuodatuksessasi, joka koski kristillistä universalismia. Siinä tulit näyttäneeksi todelliset karvasi. Se puhdas närkästys, joka oli luettavissa suoraan siitä tekstistä, on miljoonan galaksin kokoisessa ristiriidassa tämän sinun teennäisen selittelysi kanssa.

GF

• Anonyymi00009

Kun ei näille terve oppi ja sovitus kelpaa, on oikeus jättää tuollaiset omaan arvoonsa ja pudistaa pölyt kengistään ja mennä sinne missä halutaan kuulla ja kuullaan mielellään evankeliumi.
        Täällä voi kirjoittaa, kun ei lue eikä vastaa vastustajille. Melkein aina on joku muu joka saa ravintoa. Vastustus ja vaino kuuluu kristityn osaan, ei voi mitään.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Hyperteennääisyys sen kuin jatkuu:

"Koska olet aloituksessasi siteerannut allekirjoittanutta, vastaan:

Ateisti olin ennen kuin Jumalan armosta sain tulla uskoon varsin varttuneilla päivilläni."

Jos sinä aidosti ajattelisit, ettei uskosi Jeesukseen Kristukseen EI ole sinun ansiotasi, sinä toivottaisit SINUN KANSSASI YHTÄ ANSIOTTOMAT ATEISTIT iankaikkiseen elämään, koska et kykenisi löytämään ANSIOTTOMASTA itsestäsi yhtä ainutta syytä pidättää heiltä samaa kohtaloa kuin se, joka sinun osaksi on tullut - VAILLA SINUN ANSIOTASI.

Tämä sinun "olen täysin ansioton" -lässytyksesi paljastui kuvottavaksi teennäiseksi höpinäksi siinä hevonpaskavuodatuksessasi, joka koski kristillistä universalismia. Siinä tulit näyttäneeksi todelliset karvasi. Se puhdas närkästys, joka oli luettavissa suoraan siitä tekstistä, on miljoonan galaksin kokoisessa ristiriidassa tämän sinun teennäisen selittelysi kanssa.

GF

Edelleen:
        Ihminen voi torjua Jumalan sovitustyön Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja kääntää selkänsä Jumalalle hylkäämällä Hänen armonsa.
        Yhtäkään ihmistä Jumala ei pelasta väkisin.
        Tarjotun lahjan voi torjua ellei se kelpaa.
        Kuinka moni ihminen kuoleekaan paatumuksen tilassa, kieltää Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen loppuun asti.
        Näin Jumalan armo on käynyt turhaksi hänen kohdallaan.

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5 )

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6:1-2 )

s-seutulainen

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Edelleen:
        Ihminen voi torjua Jumalan sovitustyön Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja kääntää selkänsä Jumalalle hylkäämällä Hänen armonsa.
        Kuinka moni ihminen kuoleekaan paatumuksen tilassa, kieltää Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen loppuun asti.

( 2 Kor. 5 )

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

s-seutulainen

Leikitään ajatusleikki. Kuvitellaan, että olet Jeesuksen palkkatuomioistuimen edessä ja Hän kysyy sinulta, että miksi sinä eäessäsi hyljeksit nimenomaan jaetta 2 Kor. 5:19, vaikka sinulle paljasti joku, että toista korinttolaiskirjettä kirjoittaessaan Paavali korosti, että tuo jakeen 19 alkuosa oli nimenomaan se sovituksen sana, jota hän julisti - eivät sitä edeltävät eivätkä sitä seuraavat jakeet vaan tuo jakeen alkuosa sinällään. Ja sinulle vakuutettiin, että alkukielen perusteella tämä oli osoitettavissa kiistattomasti. Mitä vastaat, jos Jeesus kysyy sinulta, että miksi et suhtautunut tuohon saamaasi tietoon vakavasti? Tai jos hän kysyy: miksi et koskaan siteerannut AINOASTAAN tuota jaetta, kun se kerran Paavalin mukaan oli se sovituksen sana, jota hänet oli kutsuttu julistamaan? Mikä tarve sinulla oli aina liittää siihen nuo muut jakeet? Miksi sinulle ei kelvannut sovituksen sana SELLAISENAAN? Ja jos vetoat asiayhteyteen, mitä sanot, kun Jeesus kysyy sinulta: MITÄ sinä TARKOITAT "asiayhteydellä"? Eikö sovituksen sana OLE tuo Asia? Ja jos se on se KAIKKEIN TÄRKEIN ASIA, eikä se siinä tapauksessa muodosta ASIAYHTEYDEN ITSESSÄÄN, jos se kerran oli se SANOMA, jota Paavali väitti minun kutsuneen häntä julistamaan?

Entä jos Jeesus jatkaisi ja sanoisi: jos sinulta kysytään, mikä ja missä on Helsinki, ja sinä näytät kartalta alueen, joka muodostaa koko Uudenmaan läänin, väitätkö sinä, että sinä ET VALEHTELE? Peittyykö sinun valheesi sillä, että Helsinki sijaitsee tuon näyttämäsi alueen sisällä? Onko valheesi jotenkin vähäisempi tai harmittomampi, kun et sentään mennyt näyttämään kartalta Lapin lääniä? Onko peräti niin, että näytit Uudenmaan lääniä siksi, että (keksimäsi) maantieteellinen "asiayhteys" pakotti sinut siihen? Mutta jos ja kun kerran kysymys oli täsmällisesti ja yksiselitteisesti ilmaistu - mikä ja missä on Helsinki? - kuinka sinä voit mitenkään perustella sitä, että menit näyttämään Uudenmaan lääniä? Väitätkö vakavissasi, että kun näytit Uudenmaan lääniä, se EI OLLUT yksiselitteisesti harhaanjohtava VALHE?

Sama pätee tähän sovituksen sana -asiaan. Jos ja kun kerran minun apostolini ITSE MÄÄRITTELI sovituksen sanaksi jakeen 2 Kor. 5:19, millä ihmeen perusteella sinä menet väittämään, etti sovituksen sana ole tuo jae vaan jakeet 2 kor. 5:18-21 ja 2 Kor. 6:1-2? Kenen LUVALLA sinä toimit näin? Miksi menet muuttamaan PAAVALIN SOVITUKSEN SANAKSI RAJAAMAN JA MÄÄRITTELEMÄN JAKEEN JOKSIKIN MUUKSI?

Mitä vastaisit noihin kysymyksiin?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Edelleen:

( 2 Kor. 5 )

s-seutulainen

Sinusta on kirjoitettuna: Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        s-seutlainen, sinun edustamasi 'evankeliumi' on kadotukseen johtava kirkkosi sakramenttiiuskonto! Olet palstalla eksyttämässä Jeesuksen seuraajia ja tietämättömiä kirkon harhaoppeihin.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinusta on kirjoitettuna: Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
        s-seutlainen, sinun edustamasi 'evankeliumi' on kadotukseen johtava kirkkosi sakramenttiiuskonto! Olet palstalla eksyttämässä Jeesuksen seuraajia ja tietämättömiä kirkon harhaoppeihin.

Jeesus sanoo täysin selvästi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Kirkon jäsenet ja kirkon viranhaltijat julistavat toista tietä ja toista evankeliumia, pelastavien sakramentien sanomaa. Luterilaiset sanovat ja opettavat astuvansa oman kirkkolaitoksensa pystyttämän oven ja portin kautta Taivasten valtakuntaan, ns. kasteen armon kautta, kirkon omistamien armon välineiden avulla.
        Jeesus opettaa kahdesta ovesta ja kahdesta tiestä. Toinen, jossa Hän itse on ovi ja tie ikluiseen elämään ja toinen helvettiin johtava avara portti ja leveä tie.
        Luterilaisuudessa Jeesus ei ole ovi eikä tie Isän Jumalan luokse. Näin ollen kasteen armo, jonka kautta käydään sisälle luterilaisuuteen ja jonka luterilaiset sanovat olevan tie Taivaaseen, onkin ovi on portti helvettiin.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Edelleen:

( 2 Kor. 5 )

s-seutulainen

Toisessa ketjussa kirjoitit, ensin kopiden väitteeni >s-seutulainen väittää pavelevansa koko sydämestään vain ja ainoastaan Jeesusta.>
        Sen jälkeen itse asiassa kiellät palvelevasi Jeesusta:
        s-seutulainen: "Itse asiassa kirjoitin turvaavani yksin Jeesukseen Kristukseen ja yksin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa -
        palvelemisestani en kirjoittanut mitään".
        s-seutulainen, Jeesuksen palveliminen ei liity sinun Jeesukseen turvaamiseesi. Et siis puhunut uskostakaan, vaan ainoastaan Jeesukseen turvaamisesta. Ilman uskoa, jota ei mainninnut, ei voi turvata Jeesukseen ja usko ilman tekoja on kuollut.
        Toisin sanoen olet sankiistojen kipeä ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Lähes mahdotonta, että Jeesuseen uskova kirjoittaisi tavallasi, s-seutulainen!

Uskon vaellus on uskon kuuliaisuutta, Herran Jeesuksen palvelemista!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jeesus sanoo täysin selvästi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Kirkon jäsenet ja kirkon viranhaltijat julistavat toista tietä ja toista evankeliumia, pelastavien sakramentien sanomaa. Luterilaiset sanovat ja opettavat astuvansa oman kirkkolaitoksensa pystyttämän oven ja portin kautta Taivasten valtakuntaan, ns. kasteen armon kautta, kirkon omistamien armon välineiden avulla.
        Jeesus opettaa kahdesta ovesta ja kahdesta tiestä. Toinen, jossa Hän itse on ovi ja tie ikluiseen elämään ja toinen helvettiin johtava avara portti ja leveä tie.
        Luterilaisuudessa Jeesus ei ole ovi eikä tie Isän Jumalan luokse. Näin ollen kasteen armo, jonka kautta käydään sisälle luterilaisuuteen ja jonka luterilaiset sanovat olevan tie Taivaaseen, onkin ovi on portti helvettiin.

"Kirkon jäsenet ja kirkon viranhaltijat julistavat toista tietä ja toista evankeliumia, pelastavien sakramentien sanomaa."

Hellarit ja muut karismaattiset julistavat hekin toista tietä ja evankeliumia hypettämällä ekstaasissa Israelia, joka murhaa avuttomia lapsia ja uskovat pelastuvansa Israelia siunaamalla.

"Jeesus opettaa kahdesta ovesta ja kahdesta tiestä. Toinen, jossa Hän itse on ovi ja tie ikluiseen elämään ja toinen helvettiin johtava avara portti ja leveä tie."

Jeesus ei opeta yhtään mitään hörhöjen helvetistä, joka mielikuvituspaikan nimi tulee manalan jumalattaren HELLin nimestä.

Jeesus puhui maantieteellisestä paikasta nimeltä Gehenna/Ben-Hinnomin laakso, jonka juutalaiset tunsivat ja josta kerrotaan heidän Raamatussaankin eli Vanhassa testamentissa.

Katolisten kirkkoisien lainaamasta ja mieleisekseen muokkaamasta mielikuvitushelvetistä ja sen jumalattaresta HELListä Raamatun alkukirjoituksissa ei kerrota sanallakaan.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

"Kirkon jäsenet ja kirkon viranhaltijat julistavat toista tietä ja toista evankeliumia, pelastavien sakramentien sanomaa."

Hellarit ja muut karismaattiset julistavat hekin toista tietä ja evankeliumia hypettämällä ekstaasissa Israelia, joka murhaa avuttomia lapsia ja uskovat pelastuvansa Israelia siunaamalla.

"Jeesus opettaa kahdesta ovesta ja kahdesta tiestä. Toinen, jossa Hän itse on ovi ja tie ikluiseen elämään ja toinen helvettiin johtava avara portti ja leveä tie."

Jeesus ei opeta yhtään mitään hörhöjen helvetistä, joka mielikuvituspaikan nimi tulee manalan jumalattaren HELLin nimestä.

Jeesus puhui maantieteellisestä paikasta nimeltä Gehenna/Ben-Hinnomin laakso, jonka juutalaiset tunsivat ja josta kerrotaan heidän Raamatussaankin eli Vanhassa testamentissa.

Katolisten kirkkoisien lainaamasta ja mieleisekseen muokkaamasta mielikuvitushelvetistä ja sen jumalattaresta HELListä Raamatun alkukirjoituksissa ei kerrota sanallakaan.

Juuri näin!

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Toisessa ketjussa kirjoitit, ensin kopiden väitteeni >s-seutulainen väittää pavelevansa koko sydämestään vain ja ainoastaan Jeesusta.>
        Sen jälkeen itse asiassa kiellät palvelevasi Jeesusta:
        s-seutulainen: "Itse asiassa kirjoitin turvaavani yksin Jeesukseen Kristukseen ja yksin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa -
        palvelemisestani en kirjoittanut mitään".
        s-seutulainen, Jeesuksen palveliminen ei liity sinun Jeesukseen turvaamiseesi. Et siis puhunut uskostakaan, vaan ainoastaan Jeesukseen turvaamisesta. Ilman uskoa, jota ei mainninnut, ei voi turvata Jeesukseen ja usko ilman tekoja on kuollut.
        Toisin sanoen olet sankiistojen kipeä ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Lähes mahdotonta, että Jeesuseen uskova kirjoittaisi tavallasi, s-seutulainen!

Uskon vaellus on uskon kuuliaisuutta, Herran Jeesuksen palvelemista!

"Lähes mahdotonta, että Jeesuseen uskova kirjoittaisi tavallasi, s-seutulainen!"

Täysin mahdotonta, että Jeesuksen seuraaja, jolla on Jeesuksen usko, siunaisi lasten murhaajia.

Tällaiset ovat rasistisia "vanhan liiton vuohikristittyjä" eli eivät Uuden liiton kristittyjä lainkaan.

Joh.8
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "***Jos olisitte Aabrahamin lapsia****, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te >>>> tavoittelette minua TAPPAAKSENNE, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        42 Jeesus sanoi heille: "***Jos Jumala olisi teidän Isänne****, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkä tähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sen tähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 ***TE OLETTE ISÄSTÄ PERKELEESTÄ***, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut ***murhaaja*** alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on ***valhettelija*** ja sen isä.

Siionistit eivät tee Aabrahamin tekoja, eivätkä rakasta Jeesusta, vaan murhaavat avuttomia lapsia, joihin Jeesus samaistuu, joten siioniistit ovat Jeesuksen mukaan "Isästä perkeleestä".

• Anonyymi00010

"Eikö HEIHIN muka päde tismalleen sama kuin häneen - että heitä ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus?"

Mistä tai mihin universalistin Jumala "pelastaa" koko maailman ?

En näe universalistien uskonnossa mitään ratkaisua PAHAN ONGELMAAN. Tasapuolisuuden nimissä täytyy todeta, että en näe sitä myöskään infernalistien uskonnossa.

Tämä maailma olisi ilmeisesti jo universalistin "paratiisi" elleivät ihmiset kuolisi kesken kaiken... Universalistin "taivaassa" tai "paratiisissa" tai "uudessa maassa"...mikä se sitten näistä onkaan...kaikki jatkuu ennallaan vaan sillä erolla, että kaikki ihmiset elävät ikuisesti ja siten myös pahuus jatkaa olemassaoloaan ikuisesti.

Eikö se Jumala voisi napsauttaa niitä sormiaan jo nyt ja sanoa "hokkus pokkus", jotta ihmiset eivät kuolisi kesken kaiken? Silloin muuttuisi universalistin "taivas" todellisuudeksi jo täällä maan päällä..

Mihin, ketä varten ja miksi tätä nykyistä typerää murhenäytelmää tarvitaan ?

• Anonyymi00014

Oi, miten syvällinen filosofi on laskeutunut keskuuteemme!

Pahan ongelma on ratkaisematon. Jos siitä voi pätellä, ettei Jumalaa ole, siitä vaan.

Voisi kuvitella, että tuonpuoleisessa on mahdollista olla ja elää synnittömänä, vaikka se rajan tälle puolella tuntuukin kummalliselta tai peräti mahdottomalta.

• Anonyymi00020

Luterilaisessa kirkossa niin sanottu kaste on hokkus pokkus temppu, jossa pappi vettä valuttamalla vauvan päähän pesee sovitetun ja Karitsan verellä pestyn pikkulapsen puhtaaksi Aadamin ja isoisä ja ties kenen muun synneistä ja siirtää vauvan taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Oi, miten syvällinen filosofi on laskeutunut keskuuteemme!

Pahan ongelma on ratkaisematon. Jos siitä voi pätellä, ettei Jumalaa ole, siitä vaan.

Voisi kuvitella, että tuonpuoleisessa on mahdollista olla ja elää synnittömänä, vaikka se rajan tälle puolella tuntuukin kummalliselta tai peräti mahdottomalta.

"Oi, miten syvällinen filosofi on laskeutunut keskuuteemme!

Pahan ongelma on ratkaisematon. Jos siitä voi pätellä, ettei Jumalaa ole, siitä vaan."

En minä ole tehnyt mitään kiveen hakattuja päätöksiä Jumalan olemassaolosta tai olemattomuudesta, sillä miten voisinkaan, kun ei asiaa voi mitenkään todistaa puoleen eikä toiseen.

Teen ainoastaan kysymyksiä, jotka askarruttavat mieltäni jokaisen uskonlahkon kiveen hakatuissa "totuuksissa" ja kerron myös, jos ne ovat ristiriidassa sen kirjan kanssa, johon nämä "totuudet" mukamas perustuvat.

Näin ei ilmeisesti kuitenkaan saisi tehdä, sillä jokaisen uskonnollisen puljun uskovaisesta tulee heti "tietäväinen", kun ovat liittyneet omaan Tietäväisten lahkoonsa.

Minä voin kyllä elää...tai paremminkin kuolla...sen asian kanssa, että Jumalaa ei olekaan olemassa tai voin myös hyväksyä, jos on. Voin myös elää tässä epävarmuuden tilassa tarvitsematta ryhtyä tietäväiseksi tai sen "kaikkitietävän ja kaikkivoivan Jumalan" puolustusasianajajaksi, jonka jokainen on omassa päässään kehitellyt.

Jos Jumalalla on jotain sitä vastaan, että ihminen käyttää Jumalan hänelle luomia aivoja pohtiakseen "filosofisia" kysymyksiä, niin tulkoon esiin ja kertokoon sen itse suoraan. Niin kauan kun näin ei tapahdu katson voivani esittää kysymyksiä, vaikka tämän "Jumalan" puhemiehinä/naisina esiintyvät "edustajat" närkästyvätkin niistä kovasti.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Oi, miten syvällinen filosofi on laskeutunut keskuuteemme!

Pahan ongelma on ratkaisematon. Jos siitä voi pätellä, ettei Jumalaa ole, siitä vaan."

En minä ole tehnyt mitään kiveen hakattuja päätöksiä Jumalan olemassaolosta tai olemattomuudesta, sillä miten voisinkaan, kun ei asiaa voi mitenkään todistaa puoleen eikä toiseen.

Teen ainoastaan kysymyksiä, jotka askarruttavat mieltäni jokaisen uskonlahkon kiveen hakatuissa "totuuksissa" ja kerron myös, jos ne ovat ristiriidassa sen kirjan kanssa, johon nämä "totuudet" mukamas perustuvat.

Näin ei ilmeisesti kuitenkaan saisi tehdä, sillä jokaisen uskonnollisen puljun uskovaisesta tulee heti "tietäväinen", kun ovat liittyneet omaan Tietäväisten lahkoonsa.

Minä voin kyllä elää...tai paremminkin kuolla...sen asian kanssa, että Jumalaa ei olekaan olemassa tai voin myös hyväksyä, jos on. Voin myös elää tässä epävarmuuden tilassa tarvitsematta ryhtyä tietäväiseksi tai sen "kaikkitietävän ja kaikkivoivan Jumalan" puolustusasianajajaksi, jonka jokainen on omassa päässään kehitellyt.

Jos Jumalalla on jotain sitä vastaan, että ihminen käyttää Jumalan hänelle luomia aivoja pohtiakseen "filosofisia" kysymyksiä, niin tulkoon esiin ja kertokoon sen itse suoraan. Niin kauan kun näin ei tapahdu katson voivani esittää kysymyksiä, vaikka tämän "Jumalan" puhemiehinä/naisina esiintyvät "edustajat" närkästyvätkin niistä kovasti.

Päätit sitten olla kommentoimatta minun kommenttini loppuosaa. Tuo minä-monologisi taisi vahingossa saada sinut valtaansa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Luterilaisessa kirkossa niin sanottu kaste on hokkus pokkus temppu, jossa pappi vettä valuttamalla vauvan päähän pesee sovitetun ja Karitsan verellä pestyn pikkulapsen puhtaaksi Aadamin ja isoisä ja ties kenen muun synneistä ja siirtää vauvan taivasten valtakuntaan.

"Luterilaisessa kirkossa niin sanottu kaste on hokkus pokkus temppu"

Hellareillakin on taikavoimia, joiden avulla he siunaavat Israelia ja pelastavat itsensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      49
      1258
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      13
      995
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      967
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      663
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      658
    6. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      441
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      430
    8. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      23
      417
    9. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      413
    10. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      409
    Aihe