Pastorit joilla on Jumalan kutsu haluavat tehdä Jumalan tahdon.
Jumalan tahto ilmaistaan Jumalan kymmenessä käskyssä kristinuskossa.
Ihmisen liha sotii Jumalan tahtoa vastaan.
Kannattaisiko pastoreiden pyrkiä pyhitykseen ja rukoilla:
"Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni?"
Rukoilevatko pastorit itsensä puolesta ?
22
69
Vastaukset 22
- Anonyymi00001
Jumalan tahto on tärkeämpi miljoona kertaa kuin pastorin oma tahto.
Matteus 6:9-10
[9] Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; [10] tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;- Anonyymi00020
Kannattaisiko kolmannan kerran naimisissa olevan piispan pyrkiä pyhitykseen ja rukoilla:
"Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni?"
- Anonyymi00002
Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
Kymmene nkäskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muitten lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelua, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
Älä tapa-käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.- Anonyymi00003
Sinulla ei ole hajuakaan mitkä ovat Jumalan kymmenen käskyä.
- Anonyymi00004
Kyllä kristityn elämä pitäisi olla nuhteetonta myös pastoreiden kohdalla.
Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla NUHTEETON, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, - Anonyymi00005
Kymmenen käskyä sellaiset, että ei niitä noudateta, vaan sapatistit herjaa niillä muita.
Siihen ne tarkoitettu.
Tai vain harhaoppisilla.
Jeesuksen veressä on suoja heitä vastaan.- Anonyymi00016
Hepr 4:9:
"Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva."
Uskotko tähän ?
- Anonyymi00006
Miksi edes kuunnella ja rahoittaa sellaista srk:n johtajaa joka ei ole nuhteeton ?
- Anonyymi00013
Pakkovauvakastetut rahoittavat piispaa, joka on kolmannen kerran naimisissa.
- Anonyymi00018
>>>>>>Miksi edes kuunnella ja rahoittaa sellaista srk:n johtajaa joka ei ole nuhteeton ?<<<
---------
Oletko itse täydellinen? Ja millä mitattuna?
- Anonyymi00007
Job ei ollut helluntailainen koska oli nuhteeton ja pelkäsi Jumalaa.
Job 1:1
Uusin maassa oli mies, jonka nimi oli JOB. Tämä mies oli NUHTEETON ja REHELLINEN, PELKÄSI JUMALAA ja KARTTOI PAHAA.- Anonyymi00008
Ja Jumala suojeli kuin Israelia.
Se oli palkkio nuhteettomuudesta.
Joutui kaikkien pilkattavaksi.
- Anonyymi00009
Useimmat pastorit ovat asiaa miettineet ja viisastuneet: "Humpuukiahan uskonnot ovat mutta nautitaan nyt edes palkasta."
- Anonyymi00010
Miksi te kivitätte helluntaita yötä päivää ?
Luuletteko palvelevanne jumalaa silloin !?- Anonyymi00011
99% alotuksista on pelkkää panettelua vääristelyä ja pulun tuubaa helluntain niskaan!
Kenen asialla olette ? - Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
99% alotuksista on pelkkää panettelua vääristelyä ja pulun tuubaa helluntain niskaan!
Kenen asialla olette ?>>>>>99% alotuksista on pelkkää panettelua vääristelyä ja pulun tuubaa helluntain niskaan!
Kenen asialla olette ?<<<<
--------------
Se on helppo huomata kenen lapsia nämä herjaajat ovat. Itse keräävät Jumalan vihaa päällensä.
-----------
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.”
Roomalaiskirje 2:1-11 FB38
- Anonyymi00012
Rukoiluun kehoittaminen on lahkolaisille pulun tuubaa.
Ompa jumalatonta porukkaa. - Anonyymi00014
Helarit ei mitään, kun jättävät Paavalin rauhaan.
- Anonyymi00015
Helluntailaiset työntävät Jumalan Sanan syrjään.
Tulisipa Paavali saarnaamaan helluntaikokoukseen mutta tuskin se auttaisi.
"Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen." - Anonyymi00017
>>>>>......
Jumalan tahto ilmaistaan Jumalan kymmenessä käskyssä kristinuskossa.
Ihmisen liha sotii Jumalan tahtoa vastaan....<<<<~
--------------------
Oletko itse valvonut tilaasi? Ehkä olisi tarpeen hakeutua terveen Raamatun opetuksen yhteyteen opiskelemaan Raamatun tulkinta oppia? Luuletko että käskyjä täyttänällä ulkoisesti saat aikaan Jumalan hyväksynnän? Älä eksy!
--------
>>>>Jumalan tahto ilmaistaan Jumalan kymmenessä käskyssä kristinuskossa.<<<<
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa,
ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.”
Roomalaiskirje 13:8-10 FB38
-----------
>>>>Ihmisen liha sotii Jumalan tahtoa vastaan<<<<
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38
------------
Mikä on se sinun hyvä työ jonka perusteella Jumalan tulisi sinut hyväksyä ? Tiedätkö miten on pääsy Jumalan armon alle? ( Room.5:1-2.)
”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".”
1. Korinttilaiskirje 1:30-31 FB38 - Anonyymi00021
Ja aloitukseen vastaa tottumuksen "me", mielipiteiden kuoro.
aloittajahan on yksi heistä. - Anonyymi00022
Pitää rukoilla että ymmärtää miten kymmenellä käskyllä herjata ihmisiä.
Noudattamisella ei niin väliä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459