Purra ihmetteli miksi suomalaisia ei saada marjoja keräämään

Anonyymi-ap

Osoittaa Purran surkeaa tietoa marjastamisen suhteen ja samaa varmaan löytyy häneltä muutenkin, ainoa mitä osaa on saksia, eikä siitäkään voi kehua.

Suomalaiset nimittäin marjastavat ja reippaasti. Ja myyvät tietenkin marjat itse, koska ei teollisuus maksa kunnollista hintaa kerääjälle. Syy on siis oikeastaan verotuksellinen.

Toivottavasti epäpätevästä valtiovarainministeristä päästään ja pian.

18

109

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Purra on vuosikymmeniin paras vvm. Tuossa virassa pitääkin olla tarkka. Onhan se tosi outoa, että marjanpoimijat pitää haalia maailmalta. Eikö vain? On täällä joutosakkia, mutta kun ei kiinnosta.
      Ne, jotka kerää itse, myyvät ne, saa myös kivan tilin. Oletko ajatellut mennä metikköön? Tienaisit rahaa, verottomana.

• Anonyymi00002

Keskustelun aiheena on Purran epäpätevyys, ei aloittaja. Siitä voitaisiin myös keskustella, että minkälaista palkkatasoa persut ajavat. Kun nyt toit asian esiin.

• Anonyymi00003

Koska Purra ja kannattajansa eivät ole asiasta perillä, tai ajattelevat etteivät suomalaiset ole perillä asiasta, ja keräävät poliittisia irtopisteitä tulevia vaaleja ajatellen, niin

"”Ei suomalaisen kannata alkaa työsuhteessa poimimaan luonnonmarjoja. Suomalainen voi poimia ne ihan vapaasti itse, katsoa esimerkiksi Arktiset Aromit -järjestön sivuilta ostopisteet ja myydä marjat sinne. Suomalainen saa myydä marjat verovapaasti, ei silloin ole mitään järkeä verokortilla poimia luonnonmarjoja.”"

https://suomenkuvalehti.fi/uutisviikko/miksi-suomalaiset-eivat-mene-toihin-marjayrityksiin-syy-on-yksinkertainen-toimitusjohtaja-sanoo/?shared=1360489-e6412fe8-1

• Anonyymi00018

• Anonyymi00004

Täällä boomerit luulee että yksi ihminen voi kerätä kuukaudessa niin paljon marjoja että saa 800€ kuukaudessa, joka riittää elämiseen hädin tuskin Suomessa.

• Anonyymi00005

Njaa, en usko, että tuo uskomus on nimen omaan boomereiden näkemys. Kyllä siinä on takana poliittista ohjausta, jossa ihmisiä vedätetään. Ja toki takan on myös aidosti tietämättömyyttä ja tyhmyyttä.

• Anonyymi00008

Tietoa on. Ei tarvi olla boomeri. Zoomerikin sen tietää. Siellä missä on lakkaa (hillaa,suomuurainta) suot täymmänsä niin kerääjän tienestit ovat erinomaisia. Ranuan torimyynnissä lakan kilohinta on 22-25 euron kieppeillä.
        https://satokausi.fi/lakkakartta/

• Anonyymi00006

Voidaan myös kummastella Purran näkemystä:

"Purra oli myös sitä mieltä, että valtion rahoitusta saavien sotejärjestöjen ei pitäisi antaa kriittisiä lausuntoja hallituksen tekemästä politiikasta, kun Soste julkaisi laskelmansa siitä, miten köyhyys tulee lisääntymään"

https://www.facebook.com/arhinmaki/posts/riikka-purra-tuhahteli-lehdistölle-että-mitä-häneltä-kyselette-ja-väitti-ettei-v/1494798255348656/

• Anonyymi00007

Purra on sivistymätön ja tietämätön. Kehtasi verrata omaa kahden minuutin työttömyysaikaansa todelliseen työttömyyteen. Hän muka tietää mitä työttömyys on. Rakki.

• Anonyymi00009

Purra pitäisi huoletta vetää kölin alitse!

• Anonyymi00010

Miksei marjoja kasvateta vaikka pelloilla ja koneet keräisi ne? Mustikoita ja mansikoita. Automaatio hoitaisi ne.
      Robotit keräisi.

• Anonyymi00012

Nii, pensasmustikkaa ja mansikkaa.

• Anonyymi00011

Miksi Eirassa, helsingissä asuva Kokotti Guggenheim-Tötterström, hienostorouva ei käy marjametsässä ? Syö kuitenkin marjoja.

• Anonyymi00013

Kanttura voi itse mennä metsään

• Anonyymi00014

No siis marjatilalliset tulivat ahneeksi kun huomasivat miten asiasta tuleva kerääjät kerää ja millä tempolla niin sitä € hintaa per kerätty marja laskettiin niin paljon ettei suomessa kannata paikallisten kerätä. Asialaiset lähettää marjojen tuottomat sukulaisilleen kotimaahan missä se 100 € on todella suuri summa pateja jolla asiassa ostaa ison kasan ruokaa ja asuu vuokrallakin muutaman kuukauden.

• Anonyymi00015

miksi ihmmeessä poimia marjoja marja-alan yrittäjälle työsuhteisena. Sellainen ei mitenkään kannattavaa. suomalaiselle. Ei edes ulkomaisillekaan. kuten on nähty. Kyllä suomalaiset keräävät marjoja. Monet omaan kotitarpeisiin muutaman ämpärillisen mettästä. Sitten on heitä jotka keräävät omaan lukuunsa isompia määriä ja saavat hyvän tienestin. 40-55 euroa per mustikkaämpärillinen. Heillä on tutut yksityisasiakkaansa joille vievät tilauksesta marjat. Ilman veroja ja ilman sivukuluja. Se on hyvä tlli.. He jotka eivät itse kerää ovat valmiita marjoista hyvän hinnan maksamaan. Marjankerääjällä on tietenkin asiakaskuntansa jonka ovat luoneet itse. Ihmiset vinkaavat tutuillensa ( Suusta suuhun) jos lähistöllä asustelee marjankerääjä.
      Purrakin kuulema on ottanut vapaata minsterinhommista ja kulkee ämpärit kourassa ympäri metsiä. Pylly pystyssä kauhooo poimurilla metsän herkkua ämpäreihin ja kiikuttaa marjat asikkaillensa. Käteisellä tietenkin ja ilman kuitteja.

• Anonyymi00016

Miksi pitäisi kerätä marjoja kun hyödyllistä työtäkin voisi tehdä.

• Anonyymi00017

kuten esimerkiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      47
      957
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      943
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      795
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      117
      736
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      87
      696
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      633
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      631
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      21
      554
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      532
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      67
      519
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      493
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      477
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      45
      467
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      447
    Aihe