Purra ihmetteli miksi suomalaisia ei saada marjoja keräämään

Anonyymi-ap

Osoittaa Purran surkeaa tietoa marjastamisen suhteen ja samaa varmaan löytyy häneltä muutenkin, ainoa mitä osaa on saksia, eikä siitäkään voi kehua.

Suomalaiset nimittäin marjastavat ja reippaasti. Ja myyvät tietenkin marjat itse, koska ei teollisuus maksa kunnollista hintaa kerääjälle. Syy on siis oikeastaan verotuksellinen.

Toivottavasti epäpätevästä valtiovarainministeristä päästään ja pian.

18

107

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Purra on vuosikymmeniin paras vvm. Tuossa virassa pitääkin olla tarkka. Onhan se tosi outoa, että marjanpoimijat pitää haalia maailmalta. Eikö vain? On täällä joutosakkia, mutta kun ei kiinnosta.
      Ne, jotka kerää itse, myyvät ne, saa myös kivan tilin. Oletko ajatellut mennä metikköön? Tienaisit rahaa, verottomana.

• Anonyymi00002

Keskustelun aiheena on Purran epäpätevyys, ei aloittaja. Siitä voitaisiin myös keskustella, että minkälaista palkkatasoa persut ajavat. Kun nyt toit asian esiin.

• Anonyymi00003

Koska Purra ja kannattajansa eivät ole asiasta perillä, tai ajattelevat etteivät suomalaiset ole perillä asiasta, ja keräävät poliittisia irtopisteitä tulevia vaaleja ajatellen, niin

"”Ei suomalaisen kannata alkaa työsuhteessa poimimaan luonnonmarjoja. Suomalainen voi poimia ne ihan vapaasti itse, katsoa esimerkiksi Arktiset Aromit -järjestön sivuilta ostopisteet ja myydä marjat sinne. Suomalainen saa myydä marjat verovapaasti, ei silloin ole mitään järkeä verokortilla poimia luonnonmarjoja.”"

https://suomenkuvalehti.fi/uutisviikko/miksi-suomalaiset-eivat-mene-toihin-marjayrityksiin-syy-on-yksinkertainen-toimitusjohtaja-sanoo/?shared=1360489-e6412fe8-1

• Anonyymi00018

• Anonyymi00004

Täällä boomerit luulee että yksi ihminen voi kerätä kuukaudessa niin paljon marjoja että saa 800€ kuukaudessa, joka riittää elämiseen hädin tuskin Suomessa.

• Anonyymi00005

Njaa, en usko, että tuo uskomus on nimen omaan boomereiden näkemys. Kyllä siinä on takana poliittista ohjausta, jossa ihmisiä vedätetään. Ja toki takan on myös aidosti tietämättömyyttä ja tyhmyyttä.

• Anonyymi00008

Tietoa on. Ei tarvi olla boomeri. Zoomerikin sen tietää. Siellä missä on lakkaa (hillaa,suomuurainta) suot täymmänsä niin kerääjän tienestit ovat erinomaisia. Ranuan torimyynnissä lakan kilohinta on 22-25 euron kieppeillä.
        https://satokausi.fi/lakkakartta/

• Anonyymi00006

Voidaan myös kummastella Purran näkemystä:

"Purra oli myös sitä mieltä, että valtion rahoitusta saavien sotejärjestöjen ei pitäisi antaa kriittisiä lausuntoja hallituksen tekemästä politiikasta, kun Soste julkaisi laskelmansa siitä, miten köyhyys tulee lisääntymään"

https://www.facebook.com/arhinmaki/posts/riikka-purra-tuhahteli-lehdistölle-että-mitä-häneltä-kyselette-ja-väitti-ettei-v/1494798255348656/

• Anonyymi00007

Purra on sivistymätön ja tietämätön. Kehtasi verrata omaa kahden minuutin työttömyysaikaansa todelliseen työttömyyteen. Hän muka tietää mitä työttömyys on. Rakki.

• Anonyymi00009

Purra pitäisi huoletta vetää kölin alitse!

• Anonyymi00010

Miksei marjoja kasvateta vaikka pelloilla ja koneet keräisi ne? Mustikoita ja mansikoita. Automaatio hoitaisi ne.
      Robotit keräisi.

• Anonyymi00012

Nii, pensasmustikkaa ja mansikkaa.

• Anonyymi00011

Miksi Eirassa, helsingissä asuva Kokotti Guggenheim-Tötterström, hienostorouva ei käy marjametsässä ? Syö kuitenkin marjoja.

• Anonyymi00013

Kanttura voi itse mennä metsään

• Anonyymi00014

No siis marjatilalliset tulivat ahneeksi kun huomasivat miten asiasta tuleva kerääjät kerää ja millä tempolla niin sitä € hintaa per kerätty marja laskettiin niin paljon ettei suomessa kannata paikallisten kerätä. Asialaiset lähettää marjojen tuottomat sukulaisilleen kotimaahan missä se 100 € on todella suuri summa pateja jolla asiassa ostaa ison kasan ruokaa ja asuu vuokrallakin muutaman kuukauden.

• Anonyymi00015

miksi ihmmeessä poimia marjoja marja-alan yrittäjälle työsuhteisena. Sellainen ei mitenkään kannattavaa. suomalaiselle. Ei edes ulkomaisillekaan. kuten on nähty. Kyllä suomalaiset keräävät marjoja. Monet omaan kotitarpeisiin muutaman ämpärillisen mettästä. Sitten on heitä jotka keräävät omaan lukuunsa isompia määriä ja saavat hyvän tienestin. 40-55 euroa per mustikkaämpärillinen. Heillä on tutut yksityisasiakkaansa joille vievät tilauksesta marjat. Ilman veroja ja ilman sivukuluja. Se on hyvä tlli.. He jotka eivät itse kerää ovat valmiita marjoista hyvän hinnan maksamaan. Marjankerääjällä on tietenkin asiakaskuntansa jonka ovat luoneet itse. Ihmiset vinkaavat tutuillensa ( Suusta suuhun) jos lähistöllä asustelee marjankerääjä.
      Purrakin kuulema on ottanut vapaata minsterinhommista ja kulkee ämpärit kourassa ympäri metsiä. Pylly pystyssä kauhooo poimurilla metsän herkkua ämpäreihin ja kiikuttaa marjat asikkaillensa. Käteisellä tietenkin ja ilman kuitteja.

• Anonyymi00016

Miksi pitäisi kerätä marjoja kun hyödyllistä työtäkin voisi tehdä.

• Anonyymi00017

kuten esimerkiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2311
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      1004
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      912
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      570
      845
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      66
      635
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      30
      627
    Aihe