Ahdistaako teitä?
Vastaukset 62
- Anonyymi00001
Ihan varmasti istun. Miksi edes kysyt?
- Anonyymi00011
Miehen tuoksu ei aina houkuttele istumaan viereen? Muistan joskus jonkun hajut haistaneen, vaikka etäisyys oli 2-3 metriä. Näin miehenä totean.
- Anonyymi00002
Muualla on vapaa paikka?
- Anonyymi00003
Olen istunut
- Anonyymi00004
heitä ujostuttaa
- Anonyymi00005
En usko että riippuu sukupuolesta kuka istahtaa viereesi, mutta ihmisen koko vaikuttaa, eli helpommin ängetään pienen henkilön viereen kuin rotevan, toiseksi kova tuijotus voi karkoittaa yrittäjät. Eli, jos haluat antaa viereesi istumatilaa niin painaudu pieneksi ikkunaa vasten ja katso muualle kuin suoraan päin bussiin astuvia.
Junapaikkani oli naisen vieressä. Pyysin anteeksi että istuin viereen ja sanoin että siirryn tyhjälle paikalle kunhan juna lähtee liikkeelle. Nainen sanoi ettei häntä häiritse, mutta siirryin kuitenkin. Olen iso karvainen mies, joten tiedostan itsekin ettei varmasti ole naiselle kivaa...
- Anonyymi00008
No tsiisus sentään! Jos minä olisin ostanut paikan junasta niin kyllä prkle siinä istuisin, sanoisin sille ak-alle että painu vttuun siitä jos et tykkää seurasta.
- Anonyymi00009
Voi äiti, mikä omakuvaus.
Vilma - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
No tsiisus sentään! Jos minä olisin ostanut paikan junasta niin kyllä prkle siinä istuisin, sanoisin sille ak-alle että painu vttuun siitä jos et tykkää seurasta.
Jos ja jos, mutta nainenhan sanoi, että häntä ei häiritse vaikka mies istuikin hänen viereensä.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos ja jos, mutta nainenhan sanoi, että häntä ei häiritse vaikka mies istuikin hänen viereensä.
Niin sanoi, mutta se ei taas tarkoita sitä että ei häiritse.
Naisten looginen totuustaulu kun on tunnetusti seuraava:
Ei = Ei
Ei = Ehkä
Ei = Kyllä
Ehkä = Ei
Ehkä = Ehkä
Ehkä = Kyllä
Kyllä = Ei
Kyllä = Ehkä
Kyllä = Kyllä
Ylempää moniarvologiikkaa siis. - Anonyymi00035UUSI
Mä istuisin enemmänkin kuin vaan mielelläni sun vieressä, ja mieluiten monta tuntia!!!
Olis turha sun edes yrittää vaihtaa paikkaa muualle, tai sitten jos vaihtaisitkin niin mä uskon seuraisin sun perässä.
Anteeks tästä, älä ahdistu tai mitään <3
- Anonyymi00006
En juurikaan kulje bussilla, mutta en istu julkisissa kenenkään viereen vaan istun yksin, jos vain tilaa on. Jos on pakko jonkun viereen istua, niin istun toisen naisen viereen. Tuntuu vain luontaisemmalta.
Minun viereeni taas istutaan julkisissa useinkin. Se johtunee siitä, että minut tulkitaan vaarattomaksi ja helposti lähestyttäväksi. Tai näin olen päätellyt esim. siitä, että ihmiset usein lähestyvät minua julkisissa paikoissa kysyen apuja. Olen viime aikoina esim. auttanut lukemaan jugurtin parasta ennen päivän, valitsemaan oikean langan villasukkiin (huom, en itse kudo), valitsemaan oikeanlaisen maitotuotteen ja junassa suosittelin nuorelle parille nähtävyyksiä, joissa kannattaa käydä päivän aikana.
Aletheias - Anonyymi00007
Jos naisella on liian iso takapuoli niin se ei vaan mahdu, tarvitsee kaksi istumapaikkaa alleen. Ne istuu usein yksin ja pieni laukku vieressään varaten toisen paikan sille laukulleen, mutta oikeasti takapuolelleen.
- Anonyymi00010
Muista odotusaikana istuin naapurin miehen viereen ja väsyneenä nukahdin nojaten häneen. En muista pyysinkö edes anteeksi. Mutta heillä oli samoin oerheenlisäys tulossa ja myöhemmin tutustuin tämän vaimoonkin.
Mutta oli se jännä herätä liian liki toista.
Vilma - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Muista odotusaikana istuin naapurin miehen viereen ja väsyneenä nukahdin nojaten häneen. En muista pyysinkö edes anteeksi. Mutta heillä oli samoin oerheenlisäys tulossa ja myöhemmin tutustuin tämän vaimoonkin.
Mutta oli se jännä herätä liian liki toista.
VilmaNo, se oli ehkä jo tottunut viinaanmeneviin naisiin.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
No, se oli ehkä jo tottunut viinaanmeneviin naisiin.
Kukas se siinä ilkeilee. Käytä hammastikkuja, että hampaankolot ovat tyhjät.
Mähän olin raskaana. Luitko ja ymmärsitkö.
Olen streittrari.
Vilma - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kukas se siinä ilkeilee. Käytä hammastikkuja, että hampaankolot ovat tyhjät.
Mähän olin raskaana. Luitko ja ymmärsitkö.
Olen streittrari.
VilmaEi se raskaus muitakaan "kadun naisia" ole paljoa hidastellut.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei se raskaus muitakaan "kadun naisia" ole paljoa hidastellut.
Sinähän voit piilostasi yrittää alentaa, mutta nuo haukkumisyrityksesi lähinnä huvittavat, koska sain rakkaan lapsen mieheni kanssa.
Omistin asunnon jo silloin.
Olin isossa konsernissa hyväpalkkaisessa työssä.
Vilma
Entä sinä? Katkera lapseton pullon kanssa seurusteleva klo 23:14? - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sinähän voit piilostasi yrittää alentaa, mutta nuo haukkumisyrityksesi lähinnä huvittavat, koska sain rakkaan lapsen mieheni kanssa.
Vilma
Entä sinä? Katkera lapseton pullon kanssa seurusteleva klo 23:14?Grrr!
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
No, se oli ehkä jo tottunut viinaanmeneviin naisiin.
Tyhmä!
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Vilma
Entä sinä? Katkera lapseton pullon kanssa seurusteleva klo 23:14?Varmasti.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tyhmä!
Luin uudestaan. Mies oli muuten tavattoman komea.
Mutta tajusin sen vasta myöhemmin herättyäni Hesassa.
Mun mieheni oli rakas eli ei sillensä mitään.
Vilma
Miksi istuisin tuntemattoman viereen, jos muuallakin on tilaa?
- Anonyymi00014
Tuo on niin suomalainen piirre.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Totta, mutta en viitsi asialla enempää päätä vaivata.
Periaatteessa jos joku hymyilisi kutsuvasti, niin voisin harkita istuvani viereen.- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä,mutta silloin pitäisi valita kenen viereen haluaa. Ihmiset voisivat järkyttyä entistä enemmän, että mitä tuokin minussa näkee 😂
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kyllä,mutta silloin pitäisi valita kenen viereen haluaa. Ihmiset voisivat järkyttyä entistä enemmän, että mitä tuokin minussa näkee 😂
Pitäisikö haastatella ensin?
Vilma - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ei vain suomalainen, vaan myös ainakin ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen ja japanilainen. Hyvä piirre!
- Sheena - Anonyymi00052UUSI
Siksi kun kyseessä on julkinen kulkuneuvo.
- Anonyymi00017
Yleensä bussissa ei istuta viereen (paitsi tutun), jos on vapaitakin penkkirivejä tarjolla. Samaa sarjaa käytöstottumuksia, kuin se ettei julkisissa kulkuvälineissä häiritä muita kovaäänisille puheluilla yms.
Täydessä bussissa täysin mutu tuntumalla, kenen viereen saattaisi istua ilman, että kummankaan henkilökohtaisen alueen rajat järkkyvät järisyttävästi.- Anonyymi00031UUSI
"ettei julkisissa kulkuvälineissä häiritä muita kovaäänisille puheluilla yms."
Niin tuon kun ulkomaalaisetkin tajuaisi. Pilaavat penteleet joukkoliikennekokemuksen.
- Sheena - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
"ettei julkisissa kulkuvälineissä häiritä muita kovaäänisille puheluilla yms."
Niin tuon kun ulkomaalaisetkin tajuaisi. Pilaavat penteleet joukkoliikennekokemuksen.
- SheenaYleensäkin he, jotka kommunikoivat kaiken huutamisvolyymilla silloinkin, kun ei ole tarvetta kovaäänisemmälle äänenkäytölle, ovat korvia ja mieltä riipiviä.
Tämä on kompa. Ei busseissa ole miehiä. Viimeinen miesbussikuskikin jäi eläkkeelle vuonna 2015. Aikuisella miehellä on oma auto.
- Anonyymi00028UUSI
Ai joku vitsi taas vai? Nykyisin nimenomaan busseissa/junissa on miehiä, voisi jopa sanoa paljon.
- Sheena - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ai joku vitsi taas vai? Nykyisin nimenomaan busseissa/junissa on miehiä, voisi jopa sanoa paljon.
- Sheena1/10 ehkä miehiä, miehellä kuuluu olla auto. Eihän normaalikokoinen mies voi istua ilman selkäkipuja bussin penkillä, kun ne on mitoitettu naisille.
- Anonyymi00018
Joudun aina joskus käyttämään bussia. Olen välttynyt ruuhkabussilta ja yleensä väljää tilaa on ollut paljon. Jos ainoa paikka löytyy jonkun ihmisen vierestä, niin menen sitten viereen istumaan. Ihan sama, kumpaa sukupuolta edustaa.
- Anonyymi00022UUSI
Ainakin pääkaupunkiseudulla on syytä löytää penkki salaman nopeasti, sillä kuljettajilla on tiukka aikataulu ja saatat löytää itsesi bussin lattialta ja sitä tietä lasarettiin ja titaania kroppaan.
Vilma
Eikö ole hassua, että sinkut pölisevät täällä sitä sun tätä ja sitten ei voi istuutua toisen
i h m i s e n viereen. Kassin kanssa istuvalle sanon, että otatko tuon pois, aion istua tähän.
Ei ole mitään "yleensä" sääntöä, vaan suomalaiset ovat j u r o j a. En käytä busseja, kun mulla on ajokortti ja yto ollut jo 32 vuotta. Mutta mitä olen pari kertaa muutama vuosi sitten valinnut mennä bussilla keskustaan, niin en mä mahdu aikuisen miehen viereen. Ottaa hartiat yhteen.
- Anonyymi00023UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Joko ne penkit on pieniä tai minä ja me suuria.
Pääkaupunkiseudulla kandee harkita, millä menee. Parkkipaikka ja -maksut ja mahdolliset yliaikamaksut. (Kummallinen välikäsi tässä kuviossa.)
On minullakin ajokortti, mutta en aja. Ja hyvä niin. Pelkäisin noita tavaratalon kokoisia rekkoja, vaikka mielenkiinnolla seuraan, miten taitavasti ajaja kääntää sellaisen pikkuristeyksessä.
Vilma Anonyymi00023 kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla kandee harkita, millä menee. Parkkipaikka ja -maksut ja mahdolliset yliaikamaksut. (Kummallinen välikäsi tässä kuviossa.)
On minullakin ajokortti, mutta en aja. Ja hyvä niin. Pelkäisin noita tavaratalon kokoisia rekkoja, vaikka mielenkiinnolla seuraan, miten taitavasti ajaja kääntää sellaisen pikkuristeyksessä.
VilmaToki siellä se voi olla taloudellisempaa ja mukavempaakin kulkea julkisilla. Täällä hajua-asutusalueella oma auto on luksusta. Ja parkkimaksuttomia paikkoja löytyy vielä. Mutta niitten takia minäkin tuolloin bussilla menin. Tuli halvemmaksi kuin oma auto päivän 6h parkkimaksuilla.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Toki siellä se voi olla taloudellisempaa ja mukavempaakin kulkea julkisilla. Täällä hajua-asutusalueella oma auto on luksusta. Ja parkkimaksuttomia paikkoja löytyy vielä. Mutta niitten takia minäkin tuolloin bussilla menin. Tuli halvemmaksi kuin oma auto päivän 6h parkkimaksuilla.
Hajua joo käsi kun alkaa menettää motoriikan alkaa virheitä ilmaantuu.
- Anonyymi00025UUSI
maailman tgurvallisin paikka kai tuollakin tytöllä joku tanssi-musiikki.. jos ympyräivät jotkin white supwemacy.l...
- Anonyymi00026UUSI
Tiedoksi.
Voi ostaa vrk- tai useamman vrk:n lipun, millä voi sulata ympäri ämpäri seutua.
Eri vyöhykkeille omansa.
Vilma - Anonyymi00027UUSI
Minulla on tarkka seulontamalli vieruskaverin suhteen. Jos kokonainen penkki on vapaana, niin sitten sille. Jos ei ole, sitten menee koon mukaan; ison ihmisen viereen en istu. En istu haisevien tai muutenkaan epämääräisten ihmisten viereen.
- Sheena- Anonyymi00047UUSI
Aika vähissä on haisevia ihmisiä paitsi nuo tuoksuvat freesiakimput eli nuoret.
Olen seurannut, kun he menevät kasseineen invalidisoiva pauåikoille. On tehnyt mieli kysyä, että jäikö kävelykeppi kotiin?
Vilma
- Anonyymi00033UUSI
Ahdistaa. Ties mikä käteen vetäjä... ennemmin lähden takaovesta ulos.🤷♀️
- Anonyymi00049UUSI
No onko toi fobia vai toiveajattelua.
Vilma
- Anonyymi00034UUSI
Minun tapauksessani kukaan ei halua istua viereeni, seisovat mieluummin.
Melko huvittavaa, ruuhkabussi ja tyhjä istumapaikkakin olisi.- Anonyymi00036UUSI
Ok. No jos aidosti annat vieruspaikkasi jollekkin niin älä tuijota. Katso ikkunasta ulos. Ole näkymätön. Kiitos.🤷♀️
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ok. No jos aidosti annat vieruspaikkasi jollekkin niin älä tuijota. Katso ikkunasta ulos. Ole näkymätön. Kiitos.🤷♀️
Puuttuuko tuosta välistä nyt joku kommentti?
- Anonyymi00037UUSI
Silloin joskus kun vielä liikuin julkisilla välineillä, niin yleensä istuin siihen ensimmäiselle vapaalle paikalle. Harvemmin ihan katsomatta edes millainen tyyppi siinä istuu viereisellä paikalla.
Joskus silloin kun satuinkin katsomaan ja siten valitsemaan paikan johon istuisin, useimmiten jätin menemättä mummeleiden viereen.
Ei sillä että muutoin olisin mummeleita vastaan, mutta en jaksanut kuunnella jos tai siis kun ne mummot valittivat ja puhuivat rumasti muista matkustajista. Etenkin nuorista tai niistä muka "vähempi osaisista" monikin vanhempi puhui.
Samoin perustein valitsisin edelleenkin paikan.
-nainen yli 50v-- Anonyymi00050UUSI
Etkös ole lähes mummeli-ikäinen itsekin.
Parikymppisenä 30-vuotiaat olivat tätejä.
Vilma
- Anonyymi00040UUSI
Jos mies on siistin ja miellyttävän näköinen, eikä istu röhnöttäen, kyllä naiset istuu viereen. Kokemusta on.
Itse mielummin seison lyhyen matkan, kuin istun kenenkään viereen, ettei tule etenkään naisille väärää käsitystä, niillähän on kokemusta kaikenlaisista ahdistelijoista. - Anonyymi00041UUSI
Paha haju ei miellytä.
- Anonyymi00048UUSI
Ei myöskään lihavat ja känniläiset kuuluu samaan välteltävien porukkaan.
- Anonyymi00051UUSI
Te ette asu Hesassa tai edes lähelläkään.
En istu bussissa kenenkään viereen, paitsi jos on tuttava tai kaveri matkassa niin hänen viereen saatan istua. Tai jos bussi on ihan täynnä, että jonkun viereen on pakko istua. Siinä tilanteessa mieluummin naisen viereen. Olen vähän epäluuloinen miehiä kohtaan monesti.
- Anonyymi00053UUSI
Olen mies Espoosta ja yleensä aina pyrin istumaan huivipäisen naisen viereen. Tuoksuvat hyvälle, eivätkä yleensä lähentele.
- Anonyymi00054UUSI
Tää oli paras!
Vilma
- Anonyymi00055UUSI
Linja-autot ovat vihoviimeisiä kapistuksia.
En ole osannut vielä päättää vihaanko enemmän mölisevää etnojengiä vai kotoperäistä känniääliölaumaa.
Vai olisiko inhokkini nistit ihonväristä riippumatta?
Tai entäs ne flunssaiset, jotka aivastuksen pikkupisaroilla ja auringonvalolla loihtivat syksyn kunniaksi pienen sateenkaaren pääsi viereen, vaikkka Pride meni jo? Entä ne?
Mutta arvatkaapa miten hyvin meni taksimatka takaisin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 77958
- 73822
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut100567- 42561
- 45533
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.158502- 26481
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t132472- 45439