Koska Suomessa on suhteellisen paljon köyhiä on kyseessä mitä ilmeisimmin varallisuusvaje. Kokoomuksen puheenjohtajan logiikkaa noudattaen vaje poistuisi liittämällä köyhät rikkaisiin. Se taas ei voi tapahtua muuten kuin järjestämällä köyhille pääomia ja yhtiöiden osakkuuksia.
Mutta kuka maksaisi tämän varallisuusvajeen korjauksen? No, eihän Katainenkaan kerro sitä kuka maksaisi Natoon liittymisen kulut ja ylläpidon.
Varallisuusvaje
32
1348
Vastaukset
- Kaikkea vielä
(Suur)yritysten VOITOT ovat kuusinkertaistuneet (!)laman jälkeen. Kuusinkertaistuneet!
Meillä mitään varallisuusvajetta ole. Varallisuus on vain nyt entisaikoihin nähden siirtynyt muualle - kiitos kansainvälisestikin harjoitetun uuden, yrityksiä suosivan talouspolitiikan, joka tuo työpaikkoja ja sitä kautta vaurautta kaikille. Näinhän on tapahtunut, vai mitä?- tonto
Kokoomuslaisten mielestä on köyhyysvaje. Nehän tahtoo tukileikkauksia, että tulis lisää köyhyyttä.
Vasemmistoliittokaan ei ole kyllä kampanjoinu kotimaan köyhien puolesta sen kummemmin. Pitäiskö? - herra yksilön vapaus
tonto kirjoitti:
Kokoomuslaisten mielestä on köyhyysvaje. Nehän tahtoo tukileikkauksia, että tulis lisää köyhyyttä.
Vasemmistoliittokaan ei ole kyllä kampanjoinu kotimaan köyhien puolesta sen kummemmin. Pitäiskö?eivät ehkä ole niin väärässä.
kun miettii niitä (tietääkö joku kokonaissummaa?) tukiaisia ja kansalaisten maksettaviksi lykättyjä veroja mitä tästä maasta löytyy tupakkiaskista parturiin, ei hyvältä näytä. näyttää oravanpyörältä. kun löytyisi joku joka kykenisi nämät rahat sijoittamaan löytämään työtä työttömille eikä rahaa työttömille vailla toivoa paremmasta kuin se kuukausittainen korvauksensa.
vähän sekavasti sanottu mutta; pitäisi löytää lääke sairauteen. vaikka se pilleripurkki vähän maksaisikin kuin, että hoidetaan kalliilla vaivoja muttei koskaan sairautta kokonaan paranneta. herra yksilön vapaus kirjoitti:
eivät ehkä ole niin väärässä.
kun miettii niitä (tietääkö joku kokonaissummaa?) tukiaisia ja kansalaisten maksettaviksi lykättyjä veroja mitä tästä maasta löytyy tupakkiaskista parturiin, ei hyvältä näytä. näyttää oravanpyörältä. kun löytyisi joku joka kykenisi nämät rahat sijoittamaan löytämään työtä työttömille eikä rahaa työttömille vailla toivoa paremmasta kuin se kuukausittainen korvauksensa.
vähän sekavasti sanottu mutta; pitäisi löytää lääke sairauteen. vaikka se pilleripurkki vähän maksaisikin kuin, että hoidetaan kalliilla vaivoja muttei koskaan sairautta kokonaan paranneta."..eivät ehkä ole niin väärässä". Ketä tarkoitat, kokoomuslaisiako "köyhyysvajeineen!!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
"..eivät ehkä ole niin väärässä". Ketä tarkoitat, kokoomuslaisiako "köyhyysvajeineen!!
vomviis kokoomuksesta, kysehän on sinun puolueestasi ja sinun aatteestasi.
jos saisit aatteesi työntämään sivuun tukien maksamisen "köyhille" ja jos saisit aatteesi siirtämään nämä voimavarat köyhien auttamiseen POIS köyhyydestä, aatteesi voisi saada laajaltikin kannatusta.
en minä ymmärrä kuka sinun aatettasi haluaa kannattaa. jos minä olisin vähäväkinen -ja varainen, kannattaisin sellaista porukkaa, joka haluaa ja tekisi parhaansa minun nostamiseksi suosta. en minä kannattaisi sellaisia, jotka antaisivat minulle almuja muttei keinoa pärjätä ilman almuja. te olette "köyhien asialla" vasta kun teette jotain köyhyyden poistamiseksi, ei köyhyyden ylläpitämiseksi. herra yksilön vapaus kirjoitti:
viis kokoomuksesta, kysehän on sinun puolueestasi ja sinun aatteestasi.
jos saisit aatteesi työntämään sivuun tukien maksamisen "köyhille" ja jos saisit aatteesi siirtämään nämä voimavarat köyhien auttamiseen POIS köyhyydestä, aatteesi voisi saada laajaltikin kannatusta.
en minä ymmärrä kuka sinun aatettasi haluaa kannattaa. jos minä olisin vähäväkinen -ja varainen, kannattaisin sellaista porukkaa, joka haluaa ja tekisi parhaansa minun nostamiseksi suosta. en minä kannattaisi sellaisia, jotka antaisivat minulle almuja muttei keinoa pärjätä ilman almuja. te olette "köyhien asialla" vasta kun teette jotain köyhyyden poistamiseksi, ei köyhyyden ylläpitämiseksi.En ymmärrä vieläkään. Älä kerro kuvakielellä. Mitä eroa Sinun "köyhällä" ja köyhällä???
vom- Kotilainen
herra yksilön vapaus kirjoitti:
eivät ehkä ole niin väärässä.
vähän sekavasti sanottu mutta; pitäisi löytää lääke sairauteen. vaikka se pilleripurkki vähän maksaisikin kuin, että hoidetaan kalliilla vaivoja muttei koskaan sairautta kokonaan paranneta.Ahon ja Lipposen hallitusten "pilleripurkki" oli se, että lopetettiin valtion suorat työllistämistoimet ja alettiin ohjata nuoria ja kuntoutettavia peruspäivärahalla yritysten ilmaistyövoimaksi.
Jos jonkin nyrkkipajan neljästä ulkopuolisesta työntekijästä kolme on yrittäjälle ilmaista työtä tekeviä on mielestäni järjestelmässä jotain vialla.
Varsinkin kokoomuksen mielislogan Lipposen hallitusten aikana oli, että "työnteko kannattaa aina". Ilmaista työtä tekevälle ei työssäkäynti juuri kannata, paitsi jos sattuu saamaan talkoopaikan jossa työ joltisestikin vastaa koulutusta. Toisaalta, sitä turhauttavampaa on varmaan tehdä palkatonta ammattityötä.
Ei ole köyhyyslääkkeeksi edellisten hallitusten pilleripurkin antimista. Valtion mahdollisuus työllistää suoraan omien organisaatioidensa kautta pitäisi mielestäni palauttaa. Ei kai voi olla tärkein asia se, että kaikissa tapauksissa jonkin yksityisen yrityksen pitää hyötyä niiden ihmisten työpanoksesta jotka eivät ole onnistuneet omatoimisesti sijoittumaan normaalipalkkaisiin töihin.
Vajaan työkyvyn omaavat henkilöt kelpaavat harvoin yksityiselle sektorille edes ilmaistyövoimaksi. - Porvarisika
Kotilainen kirjoitti:
Ahon ja Lipposen hallitusten "pilleripurkki" oli se, että lopetettiin valtion suorat työllistämistoimet ja alettiin ohjata nuoria ja kuntoutettavia peruspäivärahalla yritysten ilmaistyövoimaksi.
Jos jonkin nyrkkipajan neljästä ulkopuolisesta työntekijästä kolme on yrittäjälle ilmaista työtä tekeviä on mielestäni järjestelmässä jotain vialla.
Varsinkin kokoomuksen mielislogan Lipposen hallitusten aikana oli, että "työnteko kannattaa aina". Ilmaista työtä tekevälle ei työssäkäynti juuri kannata, paitsi jos sattuu saamaan talkoopaikan jossa työ joltisestikin vastaa koulutusta. Toisaalta, sitä turhauttavampaa on varmaan tehdä palkatonta ammattityötä.
Ei ole köyhyyslääkkeeksi edellisten hallitusten pilleripurkin antimista. Valtion mahdollisuus työllistää suoraan omien organisaatioidensa kautta pitäisi mielestäni palauttaa. Ei kai voi olla tärkein asia se, että kaikissa tapauksissa jonkin yksityisen yrityksen pitää hyötyä niiden ihmisten työpanoksesta jotka eivät ole onnistuneet omatoimisesti sijoittumaan normaalipalkkaisiin töihin.
Vajaan työkyvyn omaavat henkilöt kelpaavat harvoin yksityiselle sektorille edes ilmaistyövoimaksi."Vajaan työkyvyn omaavat henkilöt kelpaavat harvoin yksityiselle sektorille edes ilmaistyövoimaksi." - Pitää paikkansa, nykyään koneet ovat niin kalliita, ettei niitä anneta millekään juopoille tai ääliöille. Tosin en kyllä ymmärrä, mitä työtä valtio voisi niille myöskään järjestää...
- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
En ymmärrä vieläkään. Älä kerro kuvakielellä. Mitä eroa Sinun "köyhällä" ja köyhällä???
vomminä kun olen aina kuvitellut, että meidän äijä on ainoa hidasjärkinen tässä maailmassa...
ymmärtäisitkö jos sanoisin, että köyhiä ei pidä kannattaa olemaan köyhiä? niin, etpä tietenkään.
no, rautalangasta; köyhiä ei pidä tukea, että he pärjäävät köyhyydessä, vaan heitä pitää tukea, että he pääsevät pois köyhyydestä. - herra yksilön vapaus
Kotilainen kirjoitti:
Ahon ja Lipposen hallitusten "pilleripurkki" oli se, että lopetettiin valtion suorat työllistämistoimet ja alettiin ohjata nuoria ja kuntoutettavia peruspäivärahalla yritysten ilmaistyövoimaksi.
Vajaan työkyvyn omaavat henkilöt kelpaavat harvoin yksityiselle sektorille edes ilmaistyövoimaksi.aho ja lipponen ovat menneen talven lumia. toinen kaatui kunnialla ja toinen karkasi amerikkaan.
mutta kun minusta pitäisi unohtaa "työllistämistoimet". pitäisi unohtaa valtio ja valtion mahdollisuudet työllistää. pitäisi saada kansakunta osaamaan tehdä työtä muullekin kuin valtiolle. valtio on kenties vähän liian pehmeänahkainen kyetäkseen olemaan varteenotettava työnantaja. yksilön pitää osata. se on kaiken aa ja oo. pitäisi saada yhteiskunta kannustamaan kansalaista yrittämään tehdä jotain eikä kannustaa ihmistä olemaan jouten ja kuvittelemaan, että "vasemmistoliitto ja tyhmimmät veronmaksajat meistä laiskimmistakin pitävät huolen". se on vaan huono vitsi. muutama vuosi eteenpäin ja vasuritkin joutuvat tekemään työtä leipänsä eteen. älkää antako tämän yllättää itseänne. - on paljon
Porvarisika kirjoitti:
"Vajaan työkyvyn omaavat henkilöt kelpaavat harvoin yksityiselle sektorille edes ilmaistyövoimaksi." - Pitää paikkansa, nykyään koneet ovat niin kalliita, ettei niitä anneta millekään juopoille tai ääliöille. Tosin en kyllä ymmärrä, mitä työtä valtio voisi niille myöskään järjestää...
...muutakin kuin holistiporukat. On yksi tuttu joka koukkaantui liikenneonnettomuudessa ja hänelle määriteltiin neljänkymmenen prosentin alenema työkykyyn. Tasapainoinen, normaali ihminen, mutta kukaan ei huoli töihin vaikka hankki lisäkoulutustakin.
minä kun olen aina kuvitellut, että meidän äijä on ainoa hidasjärkinen tässä maailmassa...
ymmärtäisitkö jos sanoisin, että köyhiä ei pidä kannattaa olemaan köyhiä? niin, etpä tietenkään.
no, rautalangasta; köyhiä ei pidä tukea, että he pärjäävät köyhyydessä, vaan heitä pitää tukea, että he pääsevät pois köyhyydestä.Sinulle ei pidä sanoa "Päivää!" , vaan Sinulle pitää sanoa "Päivää!", Menihän jakeluun!!!
vomherra yksilön vapaus kirjoitti:
aho ja lipponen ovat menneen talven lumia. toinen kaatui kunnialla ja toinen karkasi amerikkaan.
mutta kun minusta pitäisi unohtaa "työllistämistoimet". pitäisi unohtaa valtio ja valtion mahdollisuudet työllistää. pitäisi saada kansakunta osaamaan tehdä työtä muullekin kuin valtiolle. valtio on kenties vähän liian pehmeänahkainen kyetäkseen olemaan varteenotettava työnantaja. yksilön pitää osata. se on kaiken aa ja oo. pitäisi saada yhteiskunta kannustamaan kansalaista yrittämään tehdä jotain eikä kannustaa ihmistä olemaan jouten ja kuvittelemaan, että "vasemmistoliitto ja tyhmimmät veronmaksajat meistä laiskimmistakin pitävät huolen". se on vaan huono vitsi. muutama vuosi eteenpäin ja vasuritkin joutuvat tekemään työtä leipänsä eteen. älkää antako tämän yllättää itseänne.Ai että olis´ mahtava kannatus kun kaikki "laiskat" äänestäisivätkin Vas.liittoa!!!
vom- Kotilainen
aho ja lipponen ovat menneen talven lumia. toinen kaatui kunnialla ja toinen karkasi amerikkaan.
mutta kun minusta pitäisi unohtaa "työllistämistoimet". pitäisi unohtaa valtio ja valtion mahdollisuudet työllistää. pitäisi saada kansakunta osaamaan tehdä työtä muullekin kuin valtiolle. valtio on kenties vähän liian pehmeänahkainen kyetäkseen olemaan varteenotettava työnantaja. yksilön pitää osata. se on kaiken aa ja oo. pitäisi saada yhteiskunta kannustamaan kansalaista yrittämään tehdä jotain eikä kannustaa ihmistä olemaan jouten ja kuvittelemaan, että "vasemmistoliitto ja tyhmimmät veronmaksajat meistä laiskimmistakin pitävät huolen". se on vaan huono vitsi. muutama vuosi eteenpäin ja vasuritkin joutuvat tekemään työtä leipänsä eteen. älkää antako tämän yllättää itseänne.Lapsiperheet ja eläkeläiset köyhtyvät eniten. Ollapa ikuisesti lapseton nuori, terve ja kauneuskaan ei ole pahitteeksi! Silloin olet todella markkinakelpoinen, vaurastumisaltis tehoyksilö jota kapitalistit arvostaa!
http://www.ess.fi/telegram.jsp?telegram=31088 - herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Ai että olis´ mahtava kannatus kun kaikki "laiskat" äänestäisivätkin Vas.liittoa!!!
vomalkaa olla jo liian hiostavaa? älä välitä. hiki on minullakin ja on vielä närästänytkin jo muutaman päivän.
mutta, mutta; sinun pitäisi alkaa pikkuhiljaa pistää asioita tärkeysjärjestykseen. tuntuu, että sinua kiinnostaa vain "vasemmisto"liittosi ja sen alati hupeneva kannatus. tässähän yritetään kuitenkin hieman hahmottaa "köyhyyttä". tunnetko sanan? se on paljon todellisempi ja tärkeämpi sana kuin esim. "k. marxin teoriat" tai "kommunismi". se on jotakin todellista, käsin kosketeltavaa ja arkirealismia osalle kansasta. näin olen ymmärtänyt. - herra yksilön vapaus
Kotilainen kirjoitti:
Lapsiperheet ja eläkeläiset köyhtyvät eniten. Ollapa ikuisesti lapseton nuori, terve ja kauneuskaan ei ole pahitteeksi! Silloin olet todella markkinakelpoinen, vaurastumisaltis tehoyksilö jota kapitalistit arvostaa!
http://www.ess.fi/telegram.jsp?telegram=31088mutta kun me kaikki ikäännytään, lapsia tulee jos on tullakseen ja naamavärkkiinkin pitää vain tyytyä. ainakin näillä tuloilla.
tuo on kyllä käsittämätöntä, että työt köyhdyttävät. vaikka työ nyt pätkissä olisikin. - tonto
mutta kun me kaikki ikäännytään, lapsia tulee jos on tullakseen ja naamavärkkiinkin pitää vain tyytyä. ainakin näillä tuloilla.
tuo on kyllä käsittämätöntä, että työt köyhdyttävät. vaikka työ nyt pätkissä olisikin.Jäät vaikka pätkätyöstä äitiyslomalle. Kun haluut takaisin työhön työkkäristä esitetään jotain kuntoutustukee. Sä meet töihin ja saat Kelalta peruspäivärin plus kehdeksan euroo ylläpitokorvausta. Kyllä se perheellistä köyhdyttää.
Sä et taida paljon tietää, mimmosen mahdollisuuden poliitikot on järkänneet yrityksille pitää ilmaista työvoimaa. Kokoomuksen ja demareitten kädenojennus Lipposen aikana kaikenmoisille nyrkkipajoille parantaa kannattavuutta. Isot firmat sai verohelpotukset ja kaikenmoiset kehitystuet. herra yksilön vapaus kirjoitti:
alkaa olla jo liian hiostavaa? älä välitä. hiki on minullakin ja on vielä närästänytkin jo muutaman päivän.
mutta, mutta; sinun pitäisi alkaa pikkuhiljaa pistää asioita tärkeysjärjestykseen. tuntuu, että sinua kiinnostaa vain "vasemmisto"liittosi ja sen alati hupeneva kannatus. tässähän yritetään kuitenkin hieman hahmottaa "köyhyyttä". tunnetko sanan? se on paljon todellisempi ja tärkeämpi sana kuin esim. "k. marxin teoriat" tai "kommunismi". se on jotakin todellista, käsin kosketeltavaa ja arkirealismia osalle kansasta. näin olen ymmärtänyt.Köyhyys on suhteellista kuten rikkauskin! Olen läpi elämäni tarkoituksella pitänyt mielessäni ne olosuhteet, mistä ponnistin maailmalle. Mökki kunnan vuokraamalla tontilla, noin 4mx7m, 2 huonetta, 2 aikuista ja 6 lasta . Isä kirvesmies ja äiti kävi taloissa teke-
mässä töitä silloin kun oli tarvis. Olin etuoikeutettu siinä mielessä, että ainoana sisarus-
parvesta SAIN käydä oppikoulun, paikatyuissa, mutta puhtaissa vaatteissa. Lopun saat kuvitella itse!!
vom- Koko jengi
tonto kirjoitti:
Jäät vaikka pätkätyöstä äitiyslomalle. Kun haluut takaisin työhön työkkäristä esitetään jotain kuntoutustukee. Sä meet töihin ja saat Kelalta peruspäivärin plus kehdeksan euroo ylläpitokorvausta. Kyllä se perheellistä köyhdyttää.
Sä et taida paljon tietää, mimmosen mahdollisuuden poliitikot on järkänneet yrityksille pitää ilmaista työvoimaa. Kokoomuksen ja demareitten kädenojennus Lipposen aikana kaikenmoisille nyrkkipajoille parantaa kannattavuutta. Isot firmat sai verohelpotukset ja kaikenmoiset kehitystuet.Suomessa ei ole enää "työhaluisia" tai "työkykyisiä", koska työmailla on työkykyisiä ja työhaluisia etelänaapurin poikia ja tyttöjä.
Meinaan: Puhun reaaliaikaisesta kokemuksesta tältä keväältä. "Näin on marjat", sanoi savolainen rekkakuski, kun ajoi marjarekan ojaan. - herra yksilön vapaus
tonto kirjoitti:
Jäät vaikka pätkätyöstä äitiyslomalle. Kun haluut takaisin työhön työkkäristä esitetään jotain kuntoutustukee. Sä meet töihin ja saat Kelalta peruspäivärin plus kehdeksan euroo ylläpitokorvausta. Kyllä se perheellistä köyhdyttää.
Sä et taida paljon tietää, mimmosen mahdollisuuden poliitikot on järkänneet yrityksille pitää ilmaista työvoimaa. Kokoomuksen ja demareitten kädenojennus Lipposen aikana kaikenmoisille nyrkkipajoille parantaa kannattavuutta. Isot firmat sai verohelpotukset ja kaikenmoiset kehitystuet.vaikutuksesta tietää. totta. olen tainut elää liian suojattua elämää. ei niistä nyt kuitenkaan köyhtyä pitäisi. en tiedä kapitalisteista enkä kokoomuksen ja demareiden kädenojennuksista ja firmojen ilmaisista työvoimista.
tiedän kuitenkin etten itse voi pätkätöitä tehdä vaikka niitä minullekin suht´säännöllisesti tarjotaan. en voi niitä tehdä koska en suostu työskentelemään pimeästi enkä toisaalta suostu maksamaan valtiolle puolia työni hedelmistä. lisäprosentti nääs.
kumma juttu kun meikäläisen tuntemat yrittäjät ei omaa orjatyövoimaa, eds puoli-ilmaista sellaista. valittavat vain työvoimapulaa ja raatavat itsensä ennenaikaisesti hautaan.
tämä ei tietenkään saa vaikuttaa siihen, että työtä tekemällä jollekin jää luu kouraan. minun kokemukseni mukaan vaan työteon kannattamattomuus johtuu enempi "hyvinvointivaltion" kulissien ylläpitämisestä kuin niistä pahoista kapitalisteista. - herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Köyhyys on suhteellista kuten rikkauskin! Olen läpi elämäni tarkoituksella pitänyt mielessäni ne olosuhteet, mistä ponnistin maailmalle. Mökki kunnan vuokraamalla tontilla, noin 4mx7m, 2 huonetta, 2 aikuista ja 6 lasta . Isä kirvesmies ja äiti kävi taloissa teke-
mässä töitä silloin kun oli tarvis. Olin etuoikeutettu siinä mielessä, että ainoana sisarus-
parvesta SAIN käydä oppikoulun, paikatyuissa, mutta puhtaissa vaatteissa. Lopun saat kuvitella itse!!
vomolen ymmärtänyt sinun olevan valistunut ja hyvän työuran luonut ja kohtalaisella eläkkeellä "vanhoja" päiviäsi viettäväsi.
kehtaanko kysyä miten on laita sisarustesi? noin niin kuin taloudelliselta kannalta.
sinä olet köyhyydestä noussut ilman kommunismeja ja marxeja. ja varmasti vaikeammista oloista kuin tämän päivän taapertajat.
mihin siis kommunismeja ja marxeja tänä päivänä tarvitaan? ei meillä ole sellaista köyhyyttä ja sosialiturvan olemattomuutta kuin oli sinun nuoruudessa. - tonto
vaikutuksesta tietää. totta. olen tainut elää liian suojattua elämää. ei niistä nyt kuitenkaan köyhtyä pitäisi. en tiedä kapitalisteista enkä kokoomuksen ja demareiden kädenojennuksista ja firmojen ilmaisista työvoimista.
tiedän kuitenkin etten itse voi pätkätöitä tehdä vaikka niitä minullekin suht´säännöllisesti tarjotaan. en voi niitä tehdä koska en suostu työskentelemään pimeästi enkä toisaalta suostu maksamaan valtiolle puolia työni hedelmistä. lisäprosentti nääs.
kumma juttu kun meikäläisen tuntemat yrittäjät ei omaa orjatyövoimaa, eds puoli-ilmaista sellaista. valittavat vain työvoimapulaa ja raatavat itsensä ennenaikaisesti hautaan.
tämä ei tietenkään saa vaikuttaa siihen, että työtä tekemällä jollekin jää luu kouraan. minun kokemukseni mukaan vaan työteon kannattamattomuus johtuu enempi "hyvinvointivaltion" kulissien ylläpitämisestä kuin niistä pahoista kapitalisteista.Jossain hesassa on kuulemma pula taksikuskeista. Maaseudulla kun paikka vapautuu on heti monta hakijaa.
Saattaa olla kysymys liksoistakin. Maalla on halvempi asua ja niin pienipalkkanenkin tulee paremmin toimeen.
Työ vaatii paikallistuntemusta niin ettei joku lappilainen rinnekonekuski voi ottaa sellasta hommaa kesätyöksikään.
Sanovat vissiin rakennetyöttömyydeksi sitä, että jonkun alan työntekijöistä on pula, joihinkin hommiin on väkee valita asti.
Kuitenki kahdeksan tunnin työpäivää tekevän pitäisi saada sen verran liksaa että sillä pärjää ilman että tarvitsee hakee toimeentulotukea. Ne "pahat" kapitalistit palkkoja makselee ja mieluiten niin vähän kuin vaan mahdollista. herra yksilön vapaus kirjoitti:
olen ymmärtänyt sinun olevan valistunut ja hyvän työuran luonut ja kohtalaisella eläkkeellä "vanhoja" päiviäsi viettäväsi.
kehtaanko kysyä miten on laita sisarustesi? noin niin kuin taloudelliselta kannalta.
sinä olet köyhyydestä noussut ilman kommunismeja ja marxeja. ja varmasti vaikeammista oloista kuin tämän päivän taapertajat.
mihin siis kommunismeja ja marxeja tänä päivänä tarvitaan? ei meillä ole sellaista köyhyyttä ja sosialiturvan olemattomuutta kuin oli sinun nuoruudessa.Tulevat toimeen kohtalaisesti eläkkeillään. Mitä kommunismin ja/tai marx´ismin vaikutukseen
minun elämääni tulee, olen erimieltä kanssasi! Viime vuosina on useammassakin tutkimuksessa myönnetty, että Neuvostoliiton olemassaolo edesauttoi suomen työväenluokkaa kamppailussa parempien työ-, sekä sosiaalis-taloudellisten olojen parantamisessa. Siitä on koitunut myös
minun osalleni hyötyä!
vom- herra yksilön vapaus
tonto kirjoitti:
Jossain hesassa on kuulemma pula taksikuskeista. Maaseudulla kun paikka vapautuu on heti monta hakijaa.
Saattaa olla kysymys liksoistakin. Maalla on halvempi asua ja niin pienipalkkanenkin tulee paremmin toimeen.
Työ vaatii paikallistuntemusta niin ettei joku lappilainen rinnekonekuski voi ottaa sellasta hommaa kesätyöksikään.
Sanovat vissiin rakennetyöttömyydeksi sitä, että jonkun alan työntekijöistä on pula, joihinkin hommiin on väkee valita asti.
Kuitenki kahdeksan tunnin työpäivää tekevän pitäisi saada sen verran liksaa että sillä pärjää ilman että tarvitsee hakee toimeentulotukea. Ne "pahat" kapitalistit palkkoja makselee ja mieluiten niin vähän kuin vaan mahdollista.ja kahdeksan tunnin työpäivää tekevällä ei PITÄISI olla mitään tekemistä minkään maailman soskujen ja kelojen luukuilla.
nyt karataan pätkätyöaiheesta työvoimapulaan; putkimiehet, sähkömiehet, kirvesmiehet, sairaanhoitajat, lääkärit, metallimiehet, konekuskit...
töitähän olisi tekijöilleen pilvin pimein. sairaanhoitajista en tiedä mutta muut... kyllähän heidän palkoillaan elää. jos ei rikastu, tulee toimeen. ainakin uudellamaalla näistä on huutava pula. ei ehkä kortistossa ole ilmoituksia mutta silti...
minä tein muutaman vuoden parhaan nuoruuteni aikaan putkitöitä ja vaikken niitä ole enää kymmenisen vuoteen säännöllisesti tehnytkään, silti minulle soitellaan lähes viikoittain että tule tekemään "tuo ja tuo".
ja miten tämä liittyy pätkätöihin? no siten, että näitä vähän "raaempia" hommia ei tarvitsisi tehdä edes pätkissä vaan osaava ihminen saisi täysipäiväsen elatuksen itselleen. - herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Tulevat toimeen kohtalaisesti eläkkeillään. Mitä kommunismin ja/tai marx´ismin vaikutukseen
minun elämääni tulee, olen erimieltä kanssasi! Viime vuosina on useammassakin tutkimuksessa myönnetty, että Neuvostoliiton olemassaolo edesauttoi suomen työväenluokkaa kamppailussa parempien työ-, sekä sosiaalis-taloudellisten olojen parantamisessa. Siitä on koitunut myös
minun osalleni hyötyä!
vommihin marxeja ja kommunismeja tänä päivänä tarvitaan?
eikö työmies pysty pärjäämään ilman näitä? - Hexdex
mihin marxeja ja kommunismeja tänä päivänä tarvitaan?
eikö työmies pysty pärjäämään ilman näitä?Demokratiassa on myös varaventtiileitä ja kommunismi on yksi sellainen. Valtaan eivät kommunistit voi kuitenkaan enää missään päästä, siitä pitävät onneksi kapitalistisen maailman sotavoimat huolen. Naton kanssa tai ilman.
- yksilön_vapaus
Hexdex kirjoitti:
Demokratiassa on myös varaventtiileitä ja kommunismi on yksi sellainen. Valtaan eivät kommunistit voi kuitenkaan enää missään päästä, siitä pitävät onneksi kapitalistisen maailman sotavoimat huolen. Naton kanssa tai ilman.
mutta miksei kommunistit muka voisi suomessa päästä valtaan?
luuletko ihan tosissaan kapitalistisen maailman sotavoimien pitävän teidät poissa vallankahvasta täällä peräpohjolassa?
kyllä se voima, joka kommunistit pitää poissa vallankahvasta on suomalainen äänestäjä. ei NATO. - Hexdex
yksilön_vapaus kirjoitti:
mutta miksei kommunistit muka voisi suomessa päästä valtaan?
luuletko ihan tosissaan kapitalistisen maailman sotavoimien pitävän teidät poissa vallankahvasta täällä peräpohjolassa?
kyllä se voima, joka kommunistit pitää poissa vallankahvasta on suomalainen äänestäjä. ei NATO.Taidat vaan vedättää. Ei USA:n joukkojen, sotilasneuvonantajien ja raha-avun antaminen tietyille latinalaisen Amerikan maiden hallituksille ole muuta kuin kommunismin vastaista toimintaa. Näin pitääkin olla.
Suomalaisten kapitalistien pitäisi käyttäytyä todella tyhmästi, että äänestäjät turvautuisivat suuremmin joukoin kommunisteihin. Tiedotuspropagandalla asia pystytään pitkälti hoitamaan, mutta jos köyhyys lisääntyy merkittävästi niin varmaan sieltä joukosta nousee joku "messias" joka villitsee kansaa. Silloin tarvitaan sotilaita ja/tai parannuksia köyhien oloihin.
Omaehtoisesti suomalainen kapitalismi tilannetta kuitenkaan tuskin noin pahaksi päästää, vaan taiteilee vähäosaistenkin kanssa sillä tasolla että yhteiskuntarauha säilyy. herra yksilön vapaus kirjoitti:
mihin marxeja ja kommunismeja tänä päivänä tarvitaan?
eikö työmies pysty pärjäämään ilman näitä?Totesin vain, mitä monet tutkimustulokset ovat kertoneet.Toiseen kysymykseesi vastaisin, kun
et "halua tajuta": vaikkapa siitä syystä, että pääkopassa olisi muitakin ajatuksia kuin
känni ja naiminen!!!
vom- PerusSuomalainen
Hexdex kirjoitti:
Taidat vaan vedättää. Ei USA:n joukkojen, sotilasneuvonantajien ja raha-avun antaminen tietyille latinalaisen Amerikan maiden hallituksille ole muuta kuin kommunismin vastaista toimintaa. Näin pitääkin olla.
Suomalaisten kapitalistien pitäisi käyttäytyä todella tyhmästi, että äänestäjät turvautuisivat suuremmin joukoin kommunisteihin. Tiedotuspropagandalla asia pystytään pitkälti hoitamaan, mutta jos köyhyys lisääntyy merkittävästi niin varmaan sieltä joukosta nousee joku "messias" joka villitsee kansaa. Silloin tarvitaan sotilaita ja/tai parannuksia köyhien oloihin.
Omaehtoisesti suomalainen kapitalismi tilannetta kuitenkaan tuskin noin pahaksi päästää, vaan taiteilee vähäosaistenkin kanssa sillä tasolla että yhteiskuntarauha säilyy.Messias on jo tarjolla, ei sitä kansanvillitsijää tarvitse etsiä. PerusSuomalaiset asettivat kansanedustaja, PerusS:n puheenjohtajan Timo Soinin presidenttiehdokkaaksi, joka ehdokkaista on ainoa, joka suhtautuu EU:n kriittisesti. Ja kun viimeisten tutkimusten mukaan Suomessa on EU-kriittisiä 47%, niin Soini saattaa päästä läpi jo ensi kierroksella. Tule mukaan joukkoon kasvavaan.
- yksilön_vapaus
PerusSuomalainen kirjoitti:
Messias on jo tarjolla, ei sitä kansanvillitsijää tarvitse etsiä. PerusSuomalaiset asettivat kansanedustaja, PerusS:n puheenjohtajan Timo Soinin presidenttiehdokkaaksi, joka ehdokkaista on ainoa, joka suhtautuu EU:n kriittisesti. Ja kun viimeisten tutkimusten mukaan Suomessa on EU-kriittisiä 47%, niin Soini saattaa päästä läpi jo ensi kierroksella. Tule mukaan joukkoon kasvavaan.
kun yksilön vapaus tunnustaa luterilaista uskoa.
näitä paavinmiehiä messiaksineen suomalainen yksilön vapaus karsastaa.
eikös tämä EU ole näille katolilaisille se "ilmestyskirjan peto" ja maailmanloppu?
ei. ei se sovi. suomalainen yksilön vapaus hengittää vielä yhdeksänkymmentä vuotta eikä voi harkitakaan antavansa ääntänsä maailmanlopun saarnasmiehille.
kyllä suomalainen yksilön vapaus seisoo mieluummin vaikka yksinään ja häippäisee metsään piiloon kuin liittyy "joukkoon kasvavaan". - yksilön_vapaus
Hexdex kirjoitti:
Taidat vaan vedättää. Ei USA:n joukkojen, sotilasneuvonantajien ja raha-avun antaminen tietyille latinalaisen Amerikan maiden hallituksille ole muuta kuin kommunismin vastaista toimintaa. Näin pitääkin olla.
Omaehtoisesti suomalainen kapitalismi tilannetta kuitenkaan tuskin noin pahaksi päästää, vaan taiteilee vähäosaistenkin kanssa sillä tasolla että yhteiskuntarauha säilyy.tai minä ymmärsin.
puhuin vaan suomesta ja suomalaisista kommunisteista ja totesin syyn siihen, etteivät ole päässeet eduskuntaan, hallitusvastuusta puhumattakaan, johtuvan suomalaisten inhosta kommunismia kohtaan. ei amerikan sotakoneesta.
tai onhan siellä jaaksolaakso ja tennilä mutta heitä ei lasketa; toinen tuijottaa salaisia kansioita ja toinen luulee pärjäävänsä poromiehenä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550