Oletko polttanut siltoja?

Niin. Oletko joutunut polttamaan siltoja elämäsi ihmissuhteissa?

Itse olen joutunut muutaman kanssa polttamaan, jotka ovat aiheuttaneet toiminnallaan erittäin negatiivisia seurauksia.

Se on todella raju toimenpide, jota ei mielestäni ole syytä tehdä heppoisin perustein, mutta aina se ei vain riitä, että yrittää ymmärtää.

Siltojen polttamisen taustalla voi olla toisen persoonallisuushäiriöitä, taloudellista hyväksikäyttöä tai muuta väkivaltaisuutta / vainoamista.

Ja taas kerran sanon, että voi vastata, ei ole pakko.

47

251

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Täytyi oikein luntata tekoälystä "polttaa siltoja"...

"...ettei entiseen voi enää palata. Se on kielikuva tilanteesta, jossa tekee tai sanoo jotain niin loukkaavaa, että yhteys toiseen osapuoleen tai paikkaan katkeaa lopullisesti."

En ole koskaan ollut tuollaisessa tilanteessa.

- Sheena

• Anonyymi00002
      UUSI

En ole siinäkään onnistunu vaikka sitäkin yrittäny mu kun nurkkaan ajetaan niin nurkkaan ajaja vastaa seurauksista henkilökohtaisesti mulle

• Anonyymi00003
      UUSI

Olen katkaissut enkä edes pidä rajuna juttuna vaan järkevänä itsesuojeluna esimerkiksi sillon kun huomaa toisen olevan moraalisesti niin läpimätä ettei mikään puhuminen tai muu henkilön kanssa toimisi ja henkilö aiheuttaa tahallista tuhoa omassa elämässä.

• Anonyymi00012
        UUSI

Juuri tuollaisessa tilanteessa olen minäkin ollut ja jouduin kauan kärsimään henkisesti sairaan ihmisen stalkkaamisesta!

• UUSI

Olen ja paljon. Muutenkin ruotinut suurella haravalla ihmisiä pois tuttavapiiristä. Pääosin kaikki ihmisiä joiden kanssa ei koskaan tule olemaan mitään merkityksellistä kanssakäymistä.

En enää jaksa raahata nimiä perässäni, mielummin käytän aikani ihmissuhteissa viisaasti.

• Anonyymi00004
      UUSI

Miksi niitä pitäisi polttaa?

• Anonyymi00005
      UUSI

Olen polttanut siltoja ihannoivan hyvinvointini, tai edes jonkinlaisen voinnin, takia. Se ei ollut mitenkään miellyttävää mutta välttämätöntä pitkällä tähtäimellä. Vieläkin olen vähän surullinen.

• Anonyymi00006
      UUSI

No olen kyllä katkonut yhteyksiä, mutta en ehkä sanoisi polttaneeni siltoja siinä samalla. Olen lähinnä vain lopettanut yhteydenpidon, ilman draamaa. Kyseessä on sellaisia ihmisiä, joiden kanssa yhteydenpito oli aina kovin yksisuuntaista. Yhtenä päivänä vain päätin, etten enää ota yhteyttä. Jos toinen yhtäkkiä ottaisikin asiakseen kysellä kuulumisiani, niin se olisi ihan ok.

• Anonyymi00007
        UUSI

Ja siis toki olen tehnyt tuota samaa myös muutamalle, jonka olen kokenut kovin raskaaksi pitää elämässäni. Noissakaan ei kuitenkaan ole ollut mitään draamaa, jot voisin kutsua siltojen polttamiseksi.

• Anonyymi00008
      UUSI

Sitä tikulla silmään joka menneitä....

• Anonyymi00031
        UUSI

No älä muuta sano, jos vaikka kyseenalainen valheellisuuteen yms perustuva PROJEKTI kusee. Sivusta aapeeäijän sivuroolin sanoja lainatakseni.

• Anonyymi00009
      UUSI

Minä poltin hoitajien leikkihuoneen terveyskeskuksessa.

• Anonyymi00010
        UUSI

Tässä ei kannata tunnustaa, jos on polttanut kirkon.

• UUSI

No ehken ihan siltoja ole polttanut, mutta monelle on tullut tehtyä selväksi ettei paluuta entiseen ole, käytännössä sama lopputulos mutta pehmeämmin

• Anonyymi00011
      UUSI

Olen kaksi kertaa eroni jälkeen, kun oli sellasiet kaksi miestä jotka roikkuivat minussa, vaikka emme olleet edes koskaan missään tekemsissä toistemme kanssa! Olivat sellaisia ns. nyhveröitä kummatkin, kun eivät osanneet edes yhtä sanaa sanoa minulle! iutta sinänsä se ei haitannut, koska minulla ei ole mitään tarvetta löytää enää ketään elämääni!

• UUSI

Ei, mutta niitä on lahonnut todella paljon.

• Anonyymi00014
      UUSI

Olen sitä mieltä, että jotkin ystävyyssuhteet ovat päättyäkseen.
      Ja miten paljon ystävä saa loukata. Jos ei itse ymmärrä, voi voi.
      Vilma

• Anonyymi00020
        UUSI

Älä muuta virka! Ja minä en ole halunnut uutta ystävää kenestäkään enää eroni jälkeen!

• Anonyymi00015
      UUSI

nibtaji cayvaa nysztastsöb ib atbbtrröbtre göög=

• Anonyymi00016
      UUSI

"persoonallisuushäiriöitä, taloudellista hyväksikäyttöä tai muuta väkivaltaisuutta / vainoamista."

Mutta kumman puolelta...

• UUSI

No tietysti hän, joka polttaa sillat on kokenut jotain noista toisen käytöksestä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No tietysti hän, joka polttaa sillat on kokenut jotain noista toisen käytöksestä.

Entäs jos se onkin ensin häiriköinyt ja sitten polttanut sillat perässään, on sekin mahdollista.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Entäs jos se onkin ensin häiriköinyt ja sitten polttanut sillat perässään, on sekin mahdollista.

Tuskin noin sen kokisi tapahtuneen.
        Silloinhan kyse olisi erimielisyydestä, mikä sekin etäännyttää.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

No kaikkihan täällä maailmassa on mahdollista. Jos tyyppi a käyttää tyyppi b:tä hyväkseen, niin monesti oman arvonsa tunteva (eli tässä tapauksessa tyyppi b) ehtii katkaista välit ennemmin.

Silloin, kun on läheisestä ihmisestä kysymys, niin tilanne on aina todella vaikea ja voi mennä pitkään, ennen kuin ymmärtää tulevansa hyväksikäytetyksi.

Siinä kun tuppaa kieltämään sen totuuden itseltään (hyväuskoisuus). Kun sen sitten lopulta ymmärtää, voi olla jo liian myöhäistä.

• Anonyymi00032
        UUSI

Touhukasta, mutta ehkä vähän haparoivaa vastakkainasettelua guben aloituksessa

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eikö se olisi jopa ikäänkuin toivottavaa ko tilanteessa? Sivusta facepalm

• Anonyymi00018
      UUSI

Olen katkaissut hölit tietoisesti muutamaan ihmiseen elämäni aikana. Joidenkin kanssa yhteys on saattanut muuten vaan hiipua, mutta muutama ihminen on sellainen joiden kanssa en tietoisesti halua enää koskaan olla missään tekemisissä.

Helppoa se ei koskaan ole, mutta joskus on parempi pitää tietyt ihmiset kokonaam pois elämästään.

Aletheias

• UUSI

En ole, mutta yhden ladon olen polttanut
      Hyvin paloi ladossa olleet 40 mottia koivuhalkoja

• Anonyymi00021
      UUSI

En.

Ihmissuhteita ja työsuhteita olen joutunut päättämään kumpiakin yhden käden sormilla laskettavissa kerroissa, mutta ihan asiallisesti. Niin asiallisesti, että on kyselty perään.

Moni ihmissuhde on myös vain hiipunut itsestään.

Siltojen polttelu toimii varmasti silloin, jos ei luota omiin päätöksiinsä ja haluaa varmistaa että ainakin vastapuoli sitten torppaa yhteyden pidon jatkossa. Eikä itsekään enää kehtaa.

Asiallisuus ja radiohiljaisuus on mun mielestäni parempi tapa lopettaa yhteistoiminta kuin rähinä.

xLiner

• UUSI

"Asiallisuus ja radiohiljaisuus on mielestäni parempi tapa lopettaa.."

Riippuu ihan siitä mitä on tapahtunut. Jos toinen on vaikka kusettanut rahat huijaamalla, niin kyllä siinä voi köyhällä olla muutama sana sanottavana. Noin esimerkiksi.

• Anonyymi00022
        UUSI

Itse en mieltänyt siltojen polttamista miksikään rähinöinniksi vaan ihan pelkäksi kunnon välien katkaisuksi, mutta nyt kun sanoit tuon, niin kyllähän siltojen polttamiseen usein saattaa liittyä sellaista, että tekee jotain dramaattista, mikä sitten katkoo välit lopullisesti. Tuollaisia eroja minulla ei ole ollut, ei parisuhteista eikä ystävistä.

Aletheias

• Anonyymi00023
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

"Asiallisuus ja radiohiljaisuus on mielestäni parempi tapa lopettaa.."

Riippuu ihan siitä mitä on tapahtunut. Jos toinen on vaikka kusettanut rahat huijaamalla, niin kyllä siinä voi köyhällä olla muutama sana sanottavana. Noin esimerkiksi.

Mun keinovalikoimiini ei kuulu riehuminen. Totean vaan, että näin nyt kävi (nopeasti selvitän onko jotain tehtävissä) ja otan opikseni. Enkä jää vatvomaan. Kun se on ihan turhaa ja hukkaan heitettyä aikaa.

Mutta jokainen tavallaan.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mun keinovalikoimiini ei kuulu riehuminen. Totean vaan, että näin nyt kävi (nopeasti selvitän onko jotain tehtävissä) ja otan opikseni. Enkä jää vatvomaan. Kun se on ihan turhaa ja hukkaan heitettyä aikaa.

Mutta jokainen tavallaan.

xLiner

En tiedä mistä tuon riehumisen sait päähäsi, mutta hieno homma.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

En tiedä mistä tuon riehumisen sait päähäsi, mutta hieno homma.

Kun asiallisuus ja radiohiljaisuus eivät olleet sinun tapasi, niin ajattelin että annat palautetta suuttuneesti, vihaisesti. Se näyttää ulospäin riehumiselta ja rähinöinniltä (raivokohtaus vois olla myös hyvä sana), vaikkei tavarat lentelisikään eikä muuta tuhoutuisi kuin se silta.

xLiner

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kun asiallisuus ja radiohiljaisuus eivät olleet sinun tapasi, niin ajattelin että annat palautetta suuttuneesti, vihaisesti. Se näyttää ulospäin riehumiselta ja rähinöinniltä (raivokohtaus vois olla myös hyvä sana), vaikkei tavarat lentelisikään eikä muuta tuhoutuisi kuin se silta.

xLiner

Siis oletin aiemman kirjoituksesi perusteella että toimit toisin kuin minä.

xLiner

• UUSI

Elämässäni on ollut muutamia henkilöitä, joihin olen joutunut ottamaan tietoisesti etäisyyttä ja lopulta katkaissut välit kokonaan. En pidä siitä, että minua yritetään ohjailla ja hallita ulkopuolelta. Eikä ollut tervettä jäädä sellaiseen tilanteeseen, jossa koin ahdistusta ja tunsin olevani jatkuvasti tarkkailun alla.

Onneksi nämä tilanteet ovat jo kaukana menneisyydessä, eikä niihin ole tarvinnut enää palata.
      Kun nyt "matkan" päästä muistelen näitä tapahtumia, ei ollut muuta ratkaisua. Toimin mielestäni täysin oikein.

Säästin heiltä vaivan poistaa minut elämästään, tein sen heidän puolestaan!

• Anonyymi00037
        UUSI

Tosi autenttisia aapeegubbe nämä lukuisat profiilisi.

• UUSI

Olen minä polttanut monestikin. Jos joku ei miellytä minua, ei tee yhtään tiukkaa heivata elämästä. Haluan ympäröidä itseni vain sellaisilla ihmisillä, että suhteessa ollaan puolin ja toisin toisiamme kunnioittavia ja tasa-arvoisia. Monet katsovat maailmaa vaan oman navan kautta, niin että he vain ottavat mutta eivät osaa antaa.

• Anonyymi00024
      UUSI

Hyvä ketju ja aloitus, kiitos🌷

• Anonyymi00027
      UUSI

minä en kai ole polttanut siltoja jotkut polttavat taloja, palomiehet polttavat.

vero-mätkyt ja potkut... ja Mummilaakson tarinatkin.

• Anonyymi00028
      UUSI

9 miljoonan veromätkyt, potku kun tuleeniin hoho joo maksa huomenna, cash only

• Anonyymi00029
        UUSI

Turha kiertoteitse uhkailla.

• Anonyymi00030
        UUSI

Joku/jotkut voisivat tehdä jotain, niin ei olisi kaikille luvassa niitä potkuja eikä mätkyjä.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Turha kiertoteitse uhkailla.

Otatko kovinkin vakavasti tämän retuäijän poukkoilevia tekstin pätkiä? Jos sisällössä jotain tunnistettavaa omaa n tilanteeseen sopivaa sitten on. Ei hele.

• Anonyymi00034
      UUSI

jutussa kun no wi olw paqlstalaisia, vaan joku tyttö kun tekisi mieli auttaa jotenkin häntä..... hasssua vähän m,utta niiin, kun joku City Boy.

• Anonyymi00036
      UUSI

I can do it in a heartbeat and never turn around let's say that son

• Anonyymi00038
      UUSI

Yhdelle ihmiselle olen kertonut ettei tarvitse käydä enää kylässä, ja hän oli naispuolinen henkilö. Ystävän vaimo, joka petti aiheuttaen heikon miehen itsemurhan.

AV

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1526
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      947
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      368
      919
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      904
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      803
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      613
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      568
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      160
      560
    Aihe