Kysymystä taas

Täällä kun aika usein ja toisinaan tiuhaankin vänistään naisen yleensä älystä, osaamisesta yms. Niin pakko kysyä heiltä, jotka näistä vänisee, että miten se toisen sukupuolen tai samankin yhtä hyvin, osaaminen ja älykkyys on teiltä pois?

Ei kai se oma osaaminen ja äly siitä vähene, vaikka joku muukin osaa ja älyää, vaikka se oma vaimo/mies? Sehän vaan nähdäkseni lisää onnistumisen mahdollisuuksia yhdessä, kun yhdessä jotain aletaan elämässä rakentamaan pilvinnojen lisäksi.

Miten mukavaa, kun ei yksin tarvitse tietää ja osata kaikkea, toinenkin osaa ja tietää. Yleensä kuorma kevenee kun on kaksi osaavaa, eikä jää yhden harteille.

42

167

Vastaukset 42

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Siis mitä hittoa sä hermafrodiitti nyt oikein taas selität? Totta hitossa toisten hyvät jutut on itseltä pois, koska niin se vaan menee. Onnistumisten määrä on vakio, eikä niitä kaikille riitä.

• Miten ne on pois, miten sinä tyhmenet kun joku muu osaa?

• Onko sussa joku venttiili mistä kaikki sun äly, osaaminen sihisee ilmaan tai toisen cv:lle? Ettei se olekkaan vakio?

• Itse oon aatellut asian niin, että olipa mulla kumppanina mies, nainen tai hattivatti. Hän aivan 100% varmasti on etevämpi monissa asioissa missä minä, toivottavasti.

Voin itsekin kysyä etevämmältäni, että kulta mites tämä olis viisainta hoitaa, onko näkemystä? Ja lasken se ehdottomaksi voitoksi, kun on osaava, etevä ihminen rinnalla eikä minun tarvitse yksin olla se kiinnostaa oppia ja ottaa selvää asioista, tehdä ja toimia.

Olisi masentavaa, jos osaaminen rajoittuu ulkonäköön ja pullan paistoon.

• Kumppanihan saa olla aarre arkku, josta löytyy kaikenlaista kivaa aarretta ominaisuutta. ❤️

• Anonyymi00006
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kumppanihan saa olla aarre arkku, josta löytyy kaikenlaista kivaa aarretta ominaisuutta. ❤️

Ai kun avaa takaluukun ja alkaa kaivelemaan vai?

• ".....osaaminen ja älykkyys on teiltä pois?"

Jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi niin kyllähän siinä oma älykkyys ja osaaminen saattaa laskea. Jos nainen osaa tehdä parempaa ruokaa, täyttää tiskikoneen oinein, hoitaa vaatehuollon paremmin ja kaiken päälle auton ja talon remontit on hänellä hallussa niin miksi hän minun kanssa olisi. Keskustella voi työkavereiden, ystävien tai jos on rahaa niin terapeutin kanssa.
      Läheisyyttä ja sielujen sympatiaa saa ystäviltä ja jos lihallista himoa on ilmassa niin siihen kyllä löytyy paremmin varusteltuja sekä osaavampia yöelämästä tai verkkokaupoista.

Osaamisen ja älykkyyden lasku näkyy siinä että mikään mitä teet ei kelpaa ja pikku hiljaa et enää edes tarjoa apua vaan istut sohvalla ettet ole haitaksi. Aikanaan nainen väsyy ja alkaa sättiä sinua laiskaksi vetelykseksi.
      Toinen vaihtoehto on että nainen alkaa opettaa sinua kuin lasta kunnes kyllästyy siihen ja alkaa nimittää sinua miesvauvaksi.
      Loppupeleissä on sama oletko naisen silmissä laiska vetelys tai miesvauva sillä kun nainen avautuu asiasta tyttöjen illassa niin varmasti joku sanoo suoraan että jätä sellainen mies.

Eli vastauksena kysymykseen kyllä siinä on eron jälkeen pois sekä itsetunto että rakkaus.

• Anonyymi00004

"kun nainen avautuu asiasta tyttöjen illassa niin varmasti joku sanoo suoraan että jätä sellainen mies"

Olen aina ihmetellyt, että mikä pakkomielle miehillä tällaisissa paikoissa on noihin "tyttöjeniltoihin" ja kaikenlaisiin kuvitelmiin mitä niissä voisi tapahtua?

• Ei se äly mihkään laske, vaan itsetunto. Sitä voi aina kehittää.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei se äly mihkään laske, vaan itsetunto. Sitä voi aina kehittää.

Minusta on hassua, että nk. älykkäät ihmiset kokevat taitojensa ja älynsä laskevan tilanteissa, missä joku muu nyt sattuu olemaan hieman tai vielä hieman enemmänkin etevämpi.

Kyse on kuitenkin haloefektistä. Äly ja osaamisesi ovat juuri sitä mitä oli ennenkin, itsetunto vaan saa kolauksen kun joku muu onkin etevämpi.

Kun ei tiennyt, toisen olevan etevämpi, ei se laskenut itsetuntoa. Kun tietää, huomaa olevansa vähemmän etevä. Muttei mikään oikeasti muuttunut, muu kuin käsitys omasta etevyydestään - > itsetunto kokee kolauksen.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Minusta on hassua, että nk. älykkäät ihmiset kokevat taitojensa ja älynsä laskevan tilanteissa, missä joku muu nyt sattuu olemaan hieman tai vielä hieman enemmänkin etevämpi.

Kyse on kuitenkin haloefektistä. Äly ja osaamisesi ovat juuri sitä mitä oli ennenkin, itsetunto vaan saa kolauksen kun joku muu onkin etevämpi.

Kun ei tiennyt, toisen olevan etevämpi, ei se laskenut itsetuntoa. Kun tietää, huomaa olevansa vähemmän etevä. Muttei mikään oikeasti muuttunut, muu kuin käsitys omasta etevyydestään - > itsetunto kokee kolauksen.

Tästä johtuu usein myös sheimaaminen. Itsetunto kipeytyy, kun toinen ei ollutkaan tyhmä tai tyhmempi.

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"kun nainen avautuu asiasta tyttöjen illassa niin varmasti joku sanoo suoraan että jätä sellainen mies"

Olen aina ihmetellyt, että mikä pakkomielle miehillä tällaisissa paikoissa on noihin "tyttöjeniltoihin" ja kaikenlaisiin kuvitelmiin mitä niissä voisi tapahtua?

Somelle voi tietysti antaa sen painoarvon minkä haluaa mutta monen naisen päivityksissä asiasta on mainittu. Usein kyllä positiiviseen sävyyn tyyliin " matkalla kotiin rakkaan mieheni kainaloon sen jälkeen kun tyttöjen illassa on kaiki miehet haukuttu."
        Miksi siis näkökulma voisi olla eri.

• Anonyymi00005
        UUSI
        M184 kirjoitti:

Somelle voi tietysti antaa sen painoarvon minkä haluaa mutta monen naisen päivityksissä asiasta on mainittu. Usein kyllä positiiviseen sävyyn tyyliin " matkalla kotiin rakkaan mieheni kainaloon sen jälkeen kun tyttöjen illassa on kaiki miehet haukuttu."
        Miksi siis näkökulma voisi olla eri.

Eihän somessa mikään muukaan ole totta ja jokainen kyllä tietää sen. Sitten jostain syystä juuri tuota pitäisi uskoa. Ja siis nämä kuvitelmat tyttöjen illoista ovat olleet täysin samoja, jo ennen kun some oli mikään juttu.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Minusta kyse ei ole haloefektistä. Jos hyppäät korkeutta kierähtäen 170cm ja toinen floppaustyylillä 180cm ja kertoo sinulle että sinun pitää vaihtaa hyppytyyliä niin tuskin saman tien hyppäät saman 170cm vaan tekniikan opettelu ottaa aikansa.
        Tässä se riski sitten piilee tiedät olevasi 170cm hyppääjä mutta vaatimus on 180cm etkä pääse kuitenkaan hyppäämään/harjoitelemaan.

Tuo skenaario ei nyt ihan oollut tuulesta temmattu vaan aiasta on tehty tutkimusta. Haastattelutukimuksiin voi suhtautua kukin tavallaan mutta tuossa artikkelissa viitatussa tutkimuksessa asia nousi esille. Siinä toki ei mitattu älykkyyttä ja osaamista mutta voisin pitää yhtenä lähtökohtana.
        https://www.vau.fi/perhe/parisuhde/mies-ei-tee-kotitoita-mika-neuvoksi/

• UUSI
        M184 kirjoitti:

Minusta kyse ei ole haloefektistä. Jos hyppäät korkeutta kierähtäen 170cm ja toinen floppaustyylillä 180cm ja kertoo sinulle että sinun pitää vaihtaa hyppytyyliä niin tuskin saman tien hyppäät saman 170cm vaan tekniikan opettelu ottaa aikansa.
        Tässä se riski sitten piilee tiedät olevasi 170cm hyppääjä mutta vaatimus on 180cm etkä pääse kuitenkaan hyppäämään/harjoitelemaan.

Tuo skenaario ei nyt ihan oollut tuulesta temmattu vaan aiasta on tehty tutkimusta. Haastattelutukimuksiin voi suhtautua kukin tavallaan mutta tuossa artikkelissa viitatussa tutkimuksessa asia nousi esille. Siinä toki ei mitattu älykkyyttä ja osaamista mutta voisin pitää yhtenä lähtökohtana.
        https://www.vau.fi/perhe/parisuhde/mies-ei-tee-kotitoita-mika-neuvoksi/

Juu, eihän lisäoppi ikinä mitään haittaa tee, mutta ei se sinun olemassa oleva tietotaito silti mihinkään pois pyyhkiydy, sillä että kohtaa itseäsi tietotaisempia, se vaan lisääntyy jis otat oppia heiltä.

Kyllä se sun tieto siellä on kivijalkana, pohjana mille voi aina rakentaa lisää tietotaitoa. Muutenhan peruskoulunkaan käymisessä ei olis mitään järkeä, sen kun menis suoraan yliopistoon tai mihin vaan toisenasteen ja kolmansien oppiin, täysin tyhjällä päällä.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, eihän lisäoppi ikinä mitään haittaa tee, mutta ei se sinun olemassa oleva tietotaito silti mihinkään pois pyyhkiydy, sillä että kohtaa itseäsi tietotaisempia, se vaan lisääntyy jis otat oppia heiltä.

Kyllä se sun tieto siellä on kivijalkana, pohjana mille voi aina rakentaa lisää tietotaitoa. Muutenhan peruskoulunkaan käymisessä ei olis mitään järkeä, sen kun menis suoraan yliopistoon tai mihin vaan toisenasteen ja kolmansien oppiin, täysin tyhjällä päällä.

Se, että on lisää opittavaa, että yltää jonkun toisen tasolle jossain oppimalla omaksuttavassa ei poista jo olevaa tietoa tai taitoa. Korkeintaan muuttaa sitä.

Sitähän koko elämä on. Mietit, tarvittaessa huomaat pitääkin oppia vielä lisää jotta pystyn tuohon ja aina on sittenkin vielä osaavampia. Metaihmiset on mielikuvia...

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Se, että on lisää opittavaa, että yltää jonkun toisen tasolle jossain oppimalla omaksuttavassa ei poista jo olevaa tietoa tai taitoa. Korkeintaan muuttaa sitä.

Sitähän koko elämä on. Mietit, tarvittaessa huomaat pitääkin oppia vielä lisää jotta pystyn tuohon ja aina on sittenkin vielä osaavampia. Metaihmiset on mielikuvia...

Itse koen saaneeni ihan kaikilta ihmissuhteiltani jotain oppia tai käsitystäni muovaavaa kokemusta ja tietoa, olipa se mitä hyvänsä. Olen imenyt itseeni tietoa ja taitoa, kykyä. Ja jalostanut sitä omilla aivotöilläni ja taas lisää saanut joltain infoa mikä taas jalostaa lisää jotain osa-aluetta.

• Anonyymi00002

Sinulla on vakava pakkomielle. Näiltä palstoilta ei varmasti siihen löydy ratkaisua.

• Anonyymi00003

Lähinnä vaikuttaa,siltä,,että nuo henkilöt, jotka noista puhuvat, ovat hieman yksinkertaisia ajattelussaan. Logiikka menee tyyliin, koska miesten 100 metrin maailman huiput, ovat nopeampia kuin naisten 100 metrin maailman huiput, niin kaikki miehet ovat nopeampia kuin kaikki naiset. Otetaan ne parhaista parhaat ja sitten oletetaan kaikkien miesten olevan kaikessa yhtä hyviä. Järjen häiväähän tuossa fantasiassa ei ole, mutta kai siitä tulee heille sitten hyvä olo.

• No näinhän se on. Egoboostausta muiden saavutuksilla.

• Anonyymi00007
        UUSI

Miehet vaan on aivan kaikessa parempia kuin aivan kaikki naiset. Miksi se on vaan niin vaikeaa hyväksyä? Aina pitää jauhaa samasta aiheesta uudestaan ja uudestaan. Ihme juttu.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Miehet vaan on aivan kaikessa parempia kuin aivan kaikki naiset. Miksi se on vaan niin vaikeaa hyväksyä? Aina pitää jauhaa samasta aiheesta uudestaan ja uudestaan. Ihme juttu.

Eivät ole. Sinäkään et pärjää yhdellekään huippu-urheilija naiselle.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kun jauhaa aina samaa höpöhöpö, niin toki tulee aina tyrmätyksi. Sitten sä kömmit ylös, allat pölöttää pöljiä ja tulet taan nuijituksi maanrakoon. Ja huomenna taas uusiksi. Onhan se totta vie ihme juttu, että joku voi olla noin va jak ki.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kun jauhaa aina samaa höpöhöpö, niin toki tulee aina tyrmätyksi. Sitten sä kömmit ylös, allat pölöttää pöljiä ja tulet taan nuijituksi maanrakoon. Ja huomenna taas uusiksi. Onhan se totta vie ihme juttu, että joku voi olla noin va jak ki.

No laita tähän nyt todisteet tuosta väittämästäsi niin katsotaan?
        Minä olen toistuvasti useaan kertaan jo osoittanut kuinka miehet voittavat naiset joka ainoassa lajissa, jopa shakissa, mennen tullen.
        Laita sinä nyt vaihteeksi todisteet siitä miten naiset ovat parempia.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No laita tähän nyt todisteet tuosta väittämästäsi niin katsotaan?
        Minä olen toistuvasti useaan kertaan jo osoittanut kuinka miehet voittavat naiset joka ainoassa lajissa, jopa shakissa, mennen tullen.
        Laita sinä nyt vaihteeksi todisteet siitä miten naiset ovat parempia.

Aika pitkään sinulla kestää niiden todisteiden etsiminen, ei taida olla ihan niin helppoa löytää niitä?

• Anonyymi00011
      UUSI

Mikä ketju tämä taas on, jonkinlaista käänteis projisointia?

Palstalla oli yksi jonkin sortin koulukoteja käynyt, joka tunsi vihaa, kun nainen oli parempi tai voimakkaampi kuin hän. Mutta yhden henkilön neurologisen häiriön takia en lähtisi väittelemään, kun ei kyennyt niitä itsekään selittämään.

Perinteinen käsitys sukupuolista ennen nykyistä feminismiä käsittääkseni oli, että sukupuolet täydentävät toisiaan eivätkä kilpaile keskenään. Lähinnä naiset tässä ovat lähteneet kilpailemaan, ja valtamedia on tässä mukana. Jokaisessa mainoksessa ja tv-sarjassa miehiä painetaan nykyisin alas typeryksinä, ja jokaisessa naisten makasiinissa ja sosiaalisessa mediassa toistellaan, että miehiä ei tarvita mihinkään.

Youtube on aiheesta täynnä videoita puolesta ja vastaan. Tässä nuoren naisen näkemys, vaikka hänelle on opetettu toista.
      Women Actually NEED Men (Here's Why)
      https://www.youtube.com/watch?v=Vwf_SNmK8ao

• Anonyymi00015
        UUSI

Toi videon mimmi, mä en lähde tohon.

Syy on se, että tunsin kauan sitten upeita
        osaavia, mukavia, yhteistyöhön kykeneviä
        miehiä ja niitä on koko ajan vähemmän.

Jossain vaiheessa nuoriso oli työpaikoilla
        se mukavin ja joustavasti sopuisin osa,
        sitten nekin katosi jonnekin.

Sovinismia ja kaikenlaista pahuutta on aina ollut,
        mutta myös uudemmat sukupolvet on
        ihan kujalla oman roolinsa kanssa.

Älkää tuijottako pelkästään ikkunasta mitä
        naiset NYT haluaa.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Toi videon mimmi, mä en lähde tohon.

Syy on se, että tunsin kauan sitten upeita
        osaavia, mukavia, yhteistyöhön kykeneviä
        miehiä ja niitä on koko ajan vähemmän.

Jossain vaiheessa nuoriso oli työpaikoilla
        se mukavin ja joustavasti sopuisin osa,
        sitten nekin katosi jonnekin.

Sovinismia ja kaikenlaista pahuutta on aina ollut,
        ihan kujalla oman roolinsa kanssa.

Älkää tuijottako pelkästään ikkunasta mitä
        naiset NYT haluaa.

"Sovinismia ja kaikenlaista pahuutta on aina ollut,
        ihan kujalla oman roolinsa kanssa."

Et edes arvaakaan mitä on vielä tulossa. Nuorissa miehissä on se voima ja muutos, se viha mitä vaaditaan tilanteen muuttamiseksi.

• Anonyymi00012
      UUSI

Kiitos. Elämme ihmeellistä aikaa.

Mulla oli ennenvanhaan ystävissä ajattelevia tyttöjä ja poikia ( kuten aloittaja), mutta ne kaikki katosi
      jonnekin taivaan tuuliin. Kuulostat siltä ajalta.

Nykyään kaikkien vuorovaikutus ja ihmissuhteet on pelkkää monimutkaisuutta ja eripuraa.

Tänä kesänä oli aikaa miettiä, ja soitin tuttavalle, jonka kanssa vuorovaikutus on edelleen avointa, sille voi kertoa ideoita.

Uudempi tuttu, tunnustelin ilmapiiriä, ja kyllä,
      välissä on aina epäilys. Minä epäilen häntä ja hän ei ole siinä levollisesti vaan odottaa saavansa .. ja siihen on monta syytä. Koska hämäläisyys ja se on hyötymissuhde. Eikä mulla ole mitään syytä luottaa siihen. Monimutkaista.

Älykkyys? Toisen äly ja osaaminen on mahtavaa, jos
      se on turvallista.

Nyt voi punnita mielessään erilaisia suhteita, kuten: ystävä, työkaveri, seurustelusuhde, perheenjäsen jne.

Olen sitä sukupolvea, jolloin lapsia ei ilmeisesti pidetty edes ihmisinä ja olenhan väärää sukupuolta ja se on opetettu minulle. Varsinkin äiti löi ja
      antoi ymmärtää, etten ole mitään. Se oli sen sukupolven tapa.
      Perhe ja ympäristö.

Elämme aikaa jossa, sukupuolille opetellaan antamaan yhtäläinen ihmisen arvo.

Ystäväpiiri oli laaja, ja sieltä löytyi kaikenlaista. Nyt, etäisyyden päästä huomaa miten jokainen ihmissuhde opetti, ja osan kanssa kasvoimme eriteille.

Mietin saitilla häärääviä miehiä, jotka painii oman epävarmuuden ja
      suhteettoman pullistelun välillä. Miksi? Mikä siinä keikkuu? Haluaako mies yrittää/ pinnistelee luottaa ja luoda lapsuudessa puuttunutta uutta ”äitisuhdetta”?
      Eihän luottamusta ole, on vain tämä hetki. Aina pettämiset mielessä.

Salaisuus: en edes odota miehiltä luottamusta ja uskollisuutta. Ne ei vaan ole luotu siihen. Ei tule riitaa, kun en kerro sitä, enkä odota sitä. Mies kannattaa pitää ystävänä. Suhde luo riitaa ennenpitkää.

Aloittaja on ehdottomasti oikeassa.

Ajattelin sanoa, että opettakaa lapsillenne itsesuojeluvaistoa ja -taitoja.
      Suokaa tilaisuuksia opetella ihmissuhdetaitoa.
      Miettikää mitä on luottamus.
      Yhtälailla, olen aina viestinyt myös ystävilleni, että he ovat tärkeitä.
      Heille ei ehkä sanottu sitä kotona, minä sanon.

Ei sellaista hämäläistä riitelyä ja kilpailua, vaan näkökulmalla.
      Kieroja perhanat.

• Tökstöksnöö
        UUSI

Mä olen hämäläinen, ihan paljasjalkainen päijät-hämäläinen. 😅

Mutten koe olevani hidas, enkä kiero. Pikemminkin nopea ja ällörehellinen.

Mutta joo, ennen kai ihmiset ajatteli toisin. Piti osata vähän kaikenlaista pärjätäkseen. Ei voi napsia miellyttävimpiä hommia ja jättää muille ne muut.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä olen hämäläinen, ihan paljasjalkainen päijät-hämäläinen. 😅

Mutten koe olevani hidas, enkä kiero. Pikemminkin nopea ja ällörehellinen.

Mutta joo, ennen kai ihmiset ajatteli toisin. Piti osata vähän kaikenlaista pärjätäkseen. Ei voi napsia miellyttävimpiä hommia ja jättää muille ne muut.

Mä en häpeä rehellisyyttäni, vaikka se ei kaikkia ihmisiä ilahduttaisikaan. Siksi kun en enää muuta osaa enkä opettele uudelleen kertomaan höpöjä, jotta joku muu olisi pehmeästi höpöillä vanutettu.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä en häpeä rehellisyyttäni, vaikka se ei kaikkia ihmisiä ilahduttaisikaan. Siksi kun en enää muuta osaa enkä opettele uudelleen kertomaan höpöjä, jotta joku muu olisi pehmeästi höpöillä vanutettu.

Minusta valehtelussa ei ile mitään hienotunteista ja valehtelu vaan jatkaa huonojen asioiden ylläpitoa ja olemassaoloa.

• Anonyymi00019
        UUSI

Kun joku kertoo jostain tietystä ihmisjoukosta jotain mukamas tosiasioita, niin siihen tekstiin voi muuttaa sen joukon tilalle "minä olen" sanat, niin lauseeseen tulee heti järkeä.

• Anonyymi00013
      UUSI

Kun poika aloittaa serustelu askeleita,
      se odottaa että tyttöystävä asettaa rajat.
      Saako mennä, tehdä jne.

Noin 20 v poikalapset käyttäytyy kuin
      ne olis just vapautettu avomereltä. Ei mitään taitoja, itsehillintää, ei itsesäätelytaitoja eikä haluja.

Eräs entinen tuttava on hyvä esimerkki. Sen julkisivu ja sisäinen maailma olivat kaksi eri asiaa. Se ilmeisesti halusi elää kuten julkisuvu ja
      sen meno ajautui aina tasolle: jengi, talli, poliisit, hämärää, rahaa, pahaa. Jotain wanabe pahaa. Suunnistus, ulkoilu ja terveellinen elämä oli naurettavaa.

Sitten miettii millaista elämää haluaa? Kannattaako tuollaisen kanssa lähteä edes hengailemaan. Tunsin olevani lähinnä mielenkiintoinen … ehkä.
      En minä halua olla sen kulissi.

Haluan myös jotain ja se on tolkun tyyppi, ilman kriminaalia
      kaksoiselämää.

• Anonyymi00014
      UUSI

Jos sanon miehelle, etten odota siltä uskollisuutta,
      se käsittää sen niin, että sillä on lupa pettämiseen ja herää epäilys, että minkäin petän.
      Joten, se käsitti sen toimintaohjeena, se menee kuin sika pellossa.

Jos sanon miehelle, etten odota siltä edes ihmisen käytöstapoja,
      se tulkitsee sen lupana ja käytösohjeena, se elää kuin sika pellossa.

Pitääkö sille sanoa, että ODOTAN siltä aikuisen käytöstä?
      Siihen se yleensä loppuu. Se käsittää sen hylkäyksenä,
      koska en komenna kuten sen äiti teki.
      Tai se odottaa kokevansa NYT komentelun, JOS äitiä ei ollut.

Kivat, etäisyyttä antavat tyttöystävät runnellaan ekalla kierroksella ja
      kadutaan jälkeenpäin.

Alan tulemaan siihen tulokseen,
      että pojilta on puuttunut koko perhekokemus.
      Ei ollut lapsuudenperhettä.

• Anonyymi00016
      UUSI

Mjoo,

Naisten ja miesten väliset suhteet voivat olla toistaan tukevia, tai sitten hajottavia.

Mietin sitä moniko tuntee tai on tuntenut suhteesta eronneen miehen jonka elämänhallinta on ikään kuin kadonnut eron jälkeen?

Aika rankka kokemushan se suhde olisi ollut, jos siitä toipuakseen elää hitaan itsetuhon vallassa? Olisi menettänyt minuutensa ja eläisi lyhyen loppuelämänsä harhaisen kuvitelman sisällä.

Joskus suhteilla on ikävä vaikutus omantunnon sisältöön. Itsensä arvostus voi heilua epävakaana, koetaan erot epäonnistumisina?

Suhteita ja eroja niistä tulee käsitellä yhdysvaltalaisina konkursseina, kolmannen konkurssin jälkeen jo osaa olla yrittäjä:)

AV

• UUSI

Tunnen useammankin joilla ero on suustanut elämänhallinnasta hatelikkoon. Niitä on mm. vieroitusyksiköissä tullu nähtyä. Mielenterveys- ja päihdetyön parissa ja muutaman entisenä kumppaninakin. Nähnyt myös sen miten ero minusta on romahduttanut mielenterveyttä.

Ihmiset kadottaa itsenäisyyttään parisuhteissa liian usein. Sitä ei sitten erossa enää kyetäkkään ottamaan haltuun.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tunnen useammankin joilla ero on suustanut elämänhallinnasta hatelikkoon. Niitä on mm. vieroitusyksiköissä tullu nähtyä. Mielenterveys- ja päihdetyön parissa ja muutaman entisenä kumppaninakin. Nähnyt myös sen miten ero minusta on romahduttanut mielenterveyttä.

Ihmiset kadottaa itsenäisyyttään parisuhteissa liian usein. Sitä ei sitten erossa enää kyetäkkään ottamaan haltuun.

Ja jos sitä toimivaa itsenäisyyttä ei edes ollut, kun suhteeseen mentiin on katastrofin ainekset kasassa.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja jos sitä toimivaa itsenäisyyttä ei edes ollut, kun suhteeseen mentiin on katastrofin ainekset kasassa.

Läheisriippuvuus juontaa juuriaan tuosta.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin, olisiko niin ettei miehen kannata luovuttaa itsenäisyyttään edes ns. parisuhteessa, eläisi sopivasti itseäisenä? Voi olla ettei tulisi niitä erojakaan?!

AV

• Anonyymi00018
        UUSI

Muistan aika montakin esimerkkiä,
        miten miehen elämä, psyyke,
        koko homma hajoaa eron tullessa.

Muistan montakin esimerkkiä.
        Muistan jopa ajatelleeni, etten halua olla se,
        johon tuo nojaa niin kovaa, että
        se hajoaa eron hetkellä.

Miksi ei voi tulla suhteeseen ja seistä
        siellä reilusti omilla jaloillaan?

Mies rakastuu sekunnissa, se myrsky voi olla eeppinen.
        Nainen vasta katselee ja ihmettelee.

• Anonyymi00022
      UUSI

Kyseisten miesten itsetunto on niin huono. Siitä se johtuu.

Siitähän maailman uskonnotkin on lähtöisin. Epävarmojen miesten keksintöä. Pakko alistaa muut, että turvaa oman paikkansa, kun ei usko itseensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      413
      1711
    2. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1142
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      86
      972
    4. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      946
    5. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      55
      868
    6. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      40
      809
    7. 60
      800
    8. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      75
      797
    9. 62
      783
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      65
      756
    Aihe