Naaman hoitoa?

Anonyymi-ap

Miksi nykyään toiset naiset näyttävät siltä, että on laardia naamassa?
Iho kiiltää kuin olisi sentti vaseliinia tai jotain. Luuvaloa?
Minua häiritsee.
Keskiajalla kuulas meikki symboloi nuhteettomuutta.
Joten miettikääs....
Vilma

32

172

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Rasvainen ja öljyinen iho pitää nuorekkaana pidempään, ei kestä kiittää 😉

• UUSI

Tuore kasvohoito? Hoitolatäytteet, öljyt ja seerumit tekevät ihon pinnasta kuulaan ja hehkuvan.

Syynä voi olla myös ihon luonnollinen rasvaisuus. Talirauhaset erittävät rasvaa, joka suojaa ihoa.

• Anonyymi00002
        UUSI

Minusta ei ole yhtään kuulas vaan hirveän kiiltävää ainetta. Ei näytä nätiltä.
        Ei ole luonnollista rasvaisuutta.
        Jos koskettaisi sormella, niin jotain kökköä jäisi käsiin.
        Silloinhan ihmiset käyttävät jotain kasvovettä, värillistä voidetta, puuteria tms.
        Laardia, sanon.
        Katsoin jotain italialaista ruokaohjelmaa. Siinä laitettiin johonkin liharullaan rullaan laardisiivuja.
        Vilma

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Minusta ei ole yhtään kuulas vaan hirveän kiiltävää ainetta. Ei näytä nätiltä.
        Ei ole luonnollista rasvaisuutta.
        Jos koskettaisi sormella, niin jotain kökköä jäisi käsiin.
        Silloinhan ihmiset käyttävät jotain kasvovettä, värillistä voidetta, puuteria tms.
        Laardia, sanon.
        Katsoin jotain italialaista ruokaohjelmaa. Siinä laitettiin johonkin liharullaan rullaan laardisiivuja.
        Vilma

Kyllä voi olla luonnollista rasvaisuutta. Jos iho on luonnostaan rasvainen, siis siitä jää "kökköä" käsiin. Onhan luonnostaan rasvainen iho vähän riesa nuorena, mutta näin iän kanssa huomaa, ettei se rypisty ollenkaan samaan tahtiin kuin muiden kuivemmat ihot.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä voi olla luonnollista rasvaisuutta. Jos iho on luonnostaan rasvainen, siis siitä jää "kökköä" käsiin. Onhan luonnostaan rasvainen iho vähän riesa nuorena, mutta näin iän kanssa huomaa, ettei se rypisty ollenkaan samaan tahtiin kuin muiden kuivemmat ihot.

Joo. En epäile sitä, että luonnostaan.
        Se on eri.
        Täytyy tsekata tää muoti keinoälyltä.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Johtuu siitä, että rasvoittuvan ihon haltijoilla on ihosoluissaan tavallista pidemmät telomeerit (eli ikääntyvät hitaammin).

• Anonyymi00012
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Johtuu siitä, että rasvoittuvan ihon haltijoilla on ihosoluissaan tavallista pidemmät telomeerit (eli ikääntyvät hitaammin).

Ok. Luulin, että johtuu vain siitä öljyn ylenpalttisuudesta.

• Anonyymi00003
      UUSI

Ei ole käynyt suihkussa tai saunassa vähään aikaan miltäköhän ala pää tuoksuu

• UUSI

Voi alapää sun kanssas.

• Anonyymi00006
        UUSI

Yläpääkeskustelua tässä yritä hillitä itses.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Voi alapää sun kanssas.

Mutta koska vain tai milloin vain voi olla kielikylvyn aika tai hemmottelu hetki eli kantsii pitää se aina puhtaana

• UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mutta koska vain tai milloin vain voi olla kielikylvyn aika tai hemmottelu hetki eli kantsii pitää se aina puhtaana

Kyllä minä ruukaan pesulla käydä, jos olisi äksöniä tiedossa. Perusjuttuja.

• Anonyymi00007
      UUSI

Kyllä kuulas=kiiltävä iho on korealainen trendi.
      En tykkää.
      Vilma
      Kaikenlaisia tuotteita tyrkytetään.
      Jos kyllästyy moiseen, läsähtääkö naama jotenkin?

• Anonyymi00009
      UUSI

Sitä kutsutaan "glow":ksi 😄 Sen ajatellaan antavan nuorekkaan ja kuulaan ihon, kun iho on hyvin kosteutetun näköinen. Valitettavasti aika usein vaikutelma on pikemminkin rasvainen/hikinen, jos glow-tuotteita käyttää liikaa tai ne eivät sovi omalle ihotyypille.

Itselläni on öljyisyyteen taipuvainen ihotyyppi, joten en käytä juuri lainkaan mitään glow-tuotteita. Jossain poskipunassa on hieman himmeää kimalletta, mutta muuten välttelen mitään kovin kiiltäviä tai rasvaisia tuotteita. Käytän meikin alla vesikosteutta sisältäviä tuotteita ja seerumeita tasapainottamaan ihoa.

Aletheias

• Anonyymi00011
        UUSI

Mä taas käytän rasvoittuvalle iholle nimenomaan öljyjä. Vesikosteus jättää naaman kireän tuntoiseksi.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mä taas käytän rasvoittuvalle iholle nimenomaan öljyjä. Vesikosteus jättää naaman kireän tuntoiseksi.

Minulla taas vesikosteus toimii parhaiten. Öljyt tukkivat ihoani herkästi, olen kokeillut monenlaisia öljyjä ja jopa non-komedogeeniset öljyt ovat iholleni liian öljyisiä. Saatan käyttää öljyä sisältäviä puhdistustuotteita (esim Luonkosin puhdistuskakku), mutta aina kaksoispuhdistuksen kera.

Iholleni sopii esim hyaluronihappo ja aloe vera. Ne jättävät iholleni kosteutetun tunteen, mutta ei tahmaisuutta.

Aletheias

• UUSI

Mulla on kasvojen iho helposti juuri sellainen, että puskee ihoöljyä pintaan, kuiva iho muuten. Kai se on ihon oma tapa suojata ja hoitaa itseään?

Mutta ryppyjä ei kyllä tuu niin herkästi, kun on vähän ikiteinin ihotyyppi. On mullakin jo ikääntyminen alkanut kiihtyä ja tullut juonteita, kaulan iho alkaa veltostua, tulee kalkkuna. 😅

• UUSI

Mutta naamaa hoidan pelkästään vedellä pesten. En tykkää yhtään mistään iholle sivellystä, ihan sama mitä se on kun tulee tunne äkkiä tää mönjä pois minusta. Epämukava tunne.

• Anonyymi00010
        UUSI

Mulla oli pitkään pintakuiva, mutta tosi rasvoittuva iho. Korjautui vasta, kun aloin laittaa siihen ihoöljyä. Tuntu tosi nurinkuriselätä hoitaa öljyistä ihoa öljyllä.

Ei sillä, että sun tarvis ihoas öljyllä hoitaa, jollei se ole mitenkään muuten hankala. Tulipahan vain mieleeni.

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mulla oli pitkään pintakuiva, mutta tosi rasvoittuva iho. Korjautui vasta, kun aloin laittaa siihen ihoöljyä. Tuntu tosi nurinkuriselätä hoitaa öljyistä ihoa öljyllä.

Ei sillä, että sun tarvis ihoas öljyllä hoitaa, jollei se ole mitenkään muuten hankala. Tulipahan vain mieleeni.

On mulle tuota tarjottu avuksi, mutta toistaiseksi tää oma öljy riittää. 😄

Mä en tosiaan jaksa mitään ihonhoitorutiineja, sitten kun on oikein kuiva kohta niin apteekkiin anna joku rasva tohon. Ja kiitos.

Saatan olla omituinen naispuoliseksi. Just wash and go.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

On mulle tuota tarjottu avuksi, mutta toistaiseksi tää oma öljy riittää. 😄

Mä en tosiaan jaksa mitään ihonhoitorutiineja, sitten kun on oikein kuiva kohta niin apteekkiin anna joku rasva tohon. Ja kiitos.

Saatan olla omituinen naispuoliseksi. Just wash and go.

"Saatan olla omituinen naispuoliseksi. Just wash and go."

Et lainkaan omituinen. Tunnen vaikka kuinka paljon samanmoisia. Hyvähän se on, että iho on noin huoleton. Mulla se on rutikuiva ja hilselevä, mutta öljyinen, jos en tee sille mitään. Siis kiiltävä ja öljynen, mutta sen öljyn alla kuin jäälauttoja ja railoja koko iho, varsinkin ne kaikkein öljyisimmät kohdat.

• UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"Saatan olla omituinen naispuoliseksi. Just wash and go."

Et lainkaan omituinen. Tunnen vaikka kuinka paljon samanmoisia. Hyvähän se on, että iho on noin huoleton. Mulla se on rutikuiva ja hilselevä, mutta öljyinen, jos en tee sille mitään. Siis kiiltävä ja öljynen, mutta sen öljyn alla kuin jäälauttoja ja railoja koko iho, varsinkin ne kaikkein öljyisimmät kohdat.

Huojentavaa kuulla, että muitakin on. Itse en tunne muita kun äitini joka yhtä huoleton. Silläpä käsitykseni voikin olla virheellinen, kun ympärilläni naisilla on ties mitä itsensä hoito rutiineja ja hyllyt täynnä sälää siihen tarkoitukseen.

Juu, atooppiseksi ihoksi sanottu mun ihoa, mutten ole vaikeasti atooppinen, niin pärjään.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Huojentavaa kuulla, että muitakin on. Itse en tunne muita kun äitini joka yhtä huoleton. Silläpä käsitykseni voikin olla virheellinen, kun ympärilläni naisilla on ties mitä itsensä hoito rutiineja ja hyllyt täynnä sälää siihen tarkoitukseen.

Juu, atooppiseksi ihoksi sanottu mun ihoa, mutten ole vaikeasti atooppinen, niin pärjään.

"Juu, atooppiseksi ihoksi sanottu mun ihoa, mutten ole vaikeasti atooppinen, niin pärjään."

Mulla ei aikanaan ihotautilääkäritkään osanneet hoitaa oikein. Määräsivät aina vaan lisää kuivattavia lääkkeitä ja aineita. Ihan itse jotenkin ajattelin, ettei se nyt näytä lisää kuivattamalla paranevan, joten ehkä se tarviikin lisää öljyä ja ei se ainakaan enää pahemmaksi mene.

• Anonyymi00014
      UUSI

Jos se nainen on femninsti, niin se on hyvä laittaa vaseliinia valmiiksi naamaan kun kuitenkin se lätty lätisee jossain vaiheessa päivää kun alkaa vttuilemaan miehille.

• Anonyymi00015
      UUSI

Siksi, että se on laardia tai sitten se on pakkelia?
      Ei voi tietää jos jollakin on huono iho ja haluaa peittää akneihon.

🤓

• Anonyymi00017
      UUSI

Olisiko aurinkovoidetta kun kesäkin on. Hyvä, että käyttävät. Suojaa ihoa auringolta. Sama vaikutus on joillain meikkivoiteilla. Ne suojaavat uv-säteiltä.

• Anonyymi00019
        UUSI

Voiko aurinko voide kaventaa.

Omahoito.
        Apteekista kosmetiikkaa tai ihan perusvoiteta. Uimikselta kun tulen, niin heti.
        Jotain tehoöljyä vain mahdollisiin Bermudan kolmioihin silmien alla.
        Satunnaisesti, kun muistan hiukkayövoidetta.
        Atooppinen iho rajoittaa kokeluita. Vuosia sitten oli hävettävän huonossa kunnossa.
        Nyt normi.
        Mä pidän huomaamattomuudesta. Mattaiho, meikattuna niin, ettei näytä meikatulta.
        Illalla puhdistusmaitoa silmien puhdistukseen.
        Rajaukset ja kulmat.
        Vilma
        Aika vähäisiä puuhia.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Voiko aurinko voide kaventaa.

Omahoito.
        Apteekista kosmetiikkaa tai ihan perusvoiteta. Uimikselta kun tulen, niin heti.
        Jotain tehoöljyä vain mahdollisiin Bermudan kolmioihin silmien alla.
        Satunnaisesti, kun muistan hiukkayövoidetta.
        Atooppinen iho rajoittaa kokeluita. Vuosia sitten oli hävettävän huonossa kunnossa.
        Nyt normi.
        Mä pidän huomaamattomuudesta. Mattaiho, meikattuna niin, ettei näytä meikatulta.
        Illalla puhdistusmaitoa silmien puhdistukseen.
        Rajaukset ja kulmat.
        Vilma
        Aika vähäisiä puuhia.

Mun mielestä matta näyttää aina meikatulta.

• Anonyymi00020
      UUSI

Voiko autårinkovoide kalventaa?

• Anonyymi00021
      UUSI

Siis kyllähän se luonnollinen kasvohoito on kaikkein paras. Sitä samaa tuotetta voi myös käyttää sisäisesti terveyden edistämiseen. Fiksut naiset tekevätkin näin säännöllisesti.

• Anonyymi00023
      UUSI

Joillain on kuiva atooppinen iho, sitä pitää rasvata. Minua taas häiritsee tällaiset vikisijät netissä joilla ei ole omaa elämää.

• UUSI

Kyseessä on muoti-ilmiö. Kasvoihin hierotaan jotain kimaltavaa härdelliä (öljyä???) ja ajatellaan sen saavan ihon jotenkin hehkumaan ja näyttämään kuulaalta. Ja siis tiedän mistä puhut. Eri asia kuin rasvainen iho.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      344
      1262
    2. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      743
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      55
      738
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      725
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      633
    6. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      59
      606
    7. 45
      604
    8. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      591
    9. Mitä töitä kaivattusi on tehnyt?

😅
      Ikävä
      54
      562
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      42