Ihan saman tiedon saa netistä.
Vaikka suoraa virallista hintalappua yhdelle Amerikan-kirjeenvaihtajalle ei ole julkaistu, pelkästään korkean elinkustannustason asemapaikka, asuntokulut, kalliit vakuutukset ja laaja matkustusbudjetti tarkoittavat, että yhden lähetetyn kirjeenvaihtajan kokonaiskustannus Ylelle nousee helposti satoihin tuhansiin euroihin vuodessa.
Ylen ulkomaan kirjeenvaihtajien virat tulee lopettaa
25
125
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Veronmaksajien rahojen väärinkäyttöä!
Itse sitten vastasit itsellesi. Minä otan ihan mielelläni vastaan YLEn asiallisia raportteja ympäri maailmaan paljon mieluummin kuin roskaa youtubesta. Niiden alkuperä on usein enemmän tai vähemmän hämärä.
Esim "Ceutasta" on lähetetty videoita, jotka eivät ole sieltä päinkään. Äärioikeiston "tiedottajat" ruokkivat niillä vain sinunkaltaisten mielikuvitusta. Niiden täytyy olla totta, koska se sopivat hyvin muslimikammoisten mielenmaisemaan.
https://yle.fi/a/74-20239846- Anonyymi00003
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Itse sitten vastasit itsellesi. Minä otan ihan mielelläni vastaan YLEn asiallisia raportteja ympäri maailmaan paljon mieluummin kuin roskaa youtubesta. Niiden alkuperä on usein enemmän tai vähemmän hämärä.
Esim "Ceutasta" on lähetetty videoita, jotka eivät ole sieltä päinkään. Äärioikeiston "tiedottajat" ruokkivat niillä vain sinunkaltaisten mielikuvitusta. Niiden täytyy olla totta, koska se sopivat hyvin muslimikammoisten mielenmaisemaan.
https://yle.fi/a/74-20239846YLE 🤪😆😂🤪😆🤪🤪😂😆😆🤪🤪
Anonyymi00003 kirjoitti:
YLE 🤪😆😂🤪😆🤪🤪😂😆😆🤪🤪
Kerroppas nyt sitten mikä uutinen tällä palstalla on ollut sellainen, joka ei ole ollut peräisin ns valtamedia laarista? Aina kun te nostatte esille jonkun tapahtuneet asian, niin jäljet johtavat valtamediaan.
Uutisoiko persumedian tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19480609/iccn-syytaja--sai-lahtea
Tai tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19471851/kielto-maahanpaasynsa-normaalia-
Tai tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19385655/kary-kavi-taas
Niin ja osalle teitä laitalaisista eli laitauskovista on lähes mahdotonta ymmärtää, että mielipide tai kolumi ei ole mikään uutinen. Oh ihan sama mitä joku syrjäkylän pappi on mieltä jostakin asiasta. Samaa asiaa voi kysyä vaikka K-kaupan kassalta.
PS. Arto TTT postauksia ei sitten kannata huomioida. Ne kun ovat järjestelmällisesti vääristeltyjä ja painotettuja. Joka kerta Arto TTT on myös jäänyt kiinni asiasta ja sen jälkeen hänelle on tullut aina kova kiire siirtää maalitolppia.- Anonyymi00007
Kerroppas nyt sitten mikä uutinen tällä palstalla on ollut sellainen, joka ei ole ollut peräisin ns valtamedia laarista? Aina kun te nostatte esille jonkun tapahtuneet asian, niin jäljet johtavat valtamediaan.
Uutisoiko persumedian tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19480609/iccn-syytaja--sai-lahtea
Tai tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19471851/kielto-maahanpaasynsa-normaalia-
Tai tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19385655/kary-kavi-taas
Niin ja osalle teitä laitalaisista eli laitauskovista on lähes mahdotonta ymmärtää, että mielipide tai kolumi ei ole mikään uutinen. Oh ihan sama mitä joku syrjäkylän pappi on mieltä jostakin asiasta. Samaa asiaa voi kysyä vaikka K-kaupan kassalta.
PS. Arto TTT postauksia ei sitten kannata huomioida. Ne kun ovat järjestelmällisesti vääristeltyjä ja painotettuja. Joka kerta Arto TTT on myös jäänyt kiinni asiasta ja sen jälkeen hänelle on tullut aina kova kiire siirtää maalitolppia.Varsinkaan "mistänäitäoikeintuleen" postauksia ei kannata lukea.
Nehän ovat vain katkeroituneen trollin epätoivoisia ulostuksia ja uskovien halveksimista. Anonyymi00007 kirjoitti:
Varsinkaan "mistänäitäoikeintuleen" postauksia ei kannata lukea.
Nehän ovat vain katkeroituneen trollin epätoivoisia ulostuksia ja uskovien halveksimista.Uskovat eivät ole tunnettuja siitä, että heillä olisi realistinen käsitys asioista.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nehän ovat vain katkeroituneen trollin epätoivoisia ulostuksia ja uskovien halveksimista.Heh hehe hehe hee. Tuota voi pitää jo kunnianosoituksena, kiitoksia vain. Samalla se todistaa puhtaasti sen puolesta, että jos teillä laitalaitisilla eli laitisilla olisi valta, niin vain ja ainoastaan teillä olisi oikeus kirjoittaa tänne yhtään mitään. Kerro vielä lopuksi, koska minä olen halunnut estää ketään tänne kirjoittamassa yhtään mitään?
- Anonyymi00011
https://yle.fi/a/74-20239846ööö antti täällä ja ukrainan rakennus monttu , joka onkin pommikuoppa öööö
- Anonyymi00019
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nehän ovat vain katkeroituneen trollin epätoivoisia ulostuksia ja uskovien halveksimista.Sinä tässä se trolli itse olet, minusta tuo Mitäsnäitä....-nimimerkki on ihan asiallinen toisinkuin sinä!
- Anonyymi00008
Aitolaiset haluavat eristää suomalaiset maailmasta, tarjotakseen tilalle omaa "totuuttaan".
Asiassa vedotaan tietenkin rahaan. Rikolliset ja muut äijäilevät köyhimykset kun luulevat, että tuollaisilla rahasummilla oikeasti olisi jotain merkitystä. - Anonyymi00010
Minä pidän Ylen ulkomaankirjeenvaihtajien työtä loistavana ja tärkeänä journualismina. Ilman meikäläisten silmiä paikan päällä maailman tärkeimmissä paikoissa olisimme tosiaankin netin armoilla.
- Anonyymi00012
ööö tuota ööö
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
ööö tuota ööö
Ymmärrämme että sinulla on vaikeaa.
Osanottomme!
”Mitäsnäitäoikeintulee” 2026-08-08 14:33:56 kirjoitti;
” Minä otan ihan mielelläni vastaan YLEn asiallisia raportteja ympäri maailmaan paljon mieluummin kuin roskaa youtubesta. Niiden alkuperä on usein enemmän tai vähemmän hämärä.”
Samoin, olen lukenut että kuunnellut heidän juttujaan ja ne ovat monipuolisia ja usein siellä on tietoa, mikä ei ehkä uutisissa tule esille.
”Anonyymi00010” 2026-08-09 16:15:40 kirjoitti; ”Minä pidän Ylen ulkomaankirjeenvaihtajien työtä loistavana ja tärkeänä journualismina. Ilman meikäläisten silmiä paikan päällä maailman tärkeimmissä paikoissa olisimme tosiaankin netin armoilla.”
Kyllä, sillä ne ovat journalismia.
Mitä tulee nettiin, siellä on kaikenkarvaisia tarinoita, etenkin YoyTuben puolella. Niiden tekijöiden taustatietoa on myös tosi hankala selvittää.
Toinen on eri sosiaalisen median kenttä, joka on hyvin sekalainen. Ulkomaalaisia julkaisuja on niin paljon, ettei niitä joka kerran jaksa tarkastaa, että mitä ne oikein edustaa.- Anonyymi00015
Helppo säästö
- Anonyymi00016
Turhaa veronmaksajien rahojen tuhlausta!
- Anonyymi00021
Mummomuori2 kirjoitti:
Sinusta ei siis tieto ole tarpeellista? Eikä etenkään havainnot paikan päältä?
Kyllä, turhaa tutkimusta.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kyllä, turhaa tutkimusta.
Eli sinä haluat vain Suomen uutiset ja MV-lehden uutisia lukea? Olet aika typerys mutta mitäpä muuta voi persulta odottaakaan.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Eli sinä haluat vain Suomen uutiset ja MV-lehden uutisia lukea? Olet aika typerys mutta mitäpä muuta voi persulta odottaakaan.
Missä hän noin väitti?
- Anonyymi00017
Yksi per maa tai paikka, josta pystyy raportoimaan liikkumalla paikasta toiseen riittäisi. Ja sama Eu-puolelle. Näin pieni maa ei tarvitse ylimitoitettua toimittajakuntaa maailmalle.
- Anonyymi00018
Kuten esimerkkinä Espanjan Maija Salmi, joka ansiokkaasti kulkee koko latino-maanosaa. Surkein näkyvyydeltään on Kreikan Saure, joka luultavasti asuu ja toimii siellä pääasiassa muutenkin ilman Yleä. Afrikan toimittaja (nainen) oli tärkeä hänkin, mutta liian vähän sai lähetysaikaa. Muistaakseni poistui takavasemmalle.
- Anonyymi00020
Ylen Berliinin kirjeenvaihtajanainen lähti lomalle Marokkoon.
- Anonyymi00022
Tulee kalliita raportteja, kun niitä joiltakin kirjeenvaihtajilta tulee 1-2kpl kuussa.
- Anonyymi00024
Onhan se hölmöä että jos muut maat toimivat kuten Suomi niin paikalla on 100-200 yleisradiotoimittajaa ja mainoskanavatoimittajat. Yksi paikallinen tai ulkomainen toimittaja voisi tehdä uutisen ja se sitten käännetään Suomen kielelle. Asian voi kertoa sitten kuka tahansa Suomen kieltä osaava joko etänä tai Ylen työtiloissa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 671315
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574