Sain trauman muutama tunti sitten. 😵
Grillasin.
Valkoinen pieni perhonen lensi grilliin JA KUOLI SINNE! 🥺
Tämä maailma ei ole reilu paikka. 😥
Hormonitilanteellani saattaa olla vaikutusta trauman syntymiseen. 😵🩸
🦄
Yxäriin sattuu :(
24
141
Vastaukset 24
- Anonyymi00001UUSI
Justjust, aikuinen äijä täällä kerää reaktioita tyttöilystään menkkapäissään ja mitä vielä nyt sitten keksiikään. Aina nämä samat tuherrukset naisena esiintyen. Jotenkin ollaan niin reppanoita ja ulistaan miestä apuun. Pari emojia päälle ja yksinkertainen yleisö uskoo.
- Anonyymi00003UUSI
Onks yksäri äijä?
Mä oon luullut et muija. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Onks yksäri äijä?
Mä oon luullut et muija.Tuo pelle kuvittelee omiaan ja on pakkomielteisesti,sekä autistina sukupuolittamassa ja tekemässä kaikista omia analyysejä.
Itse tämäkin eläkeläisukko on ollut tuon neuroottisen tyypin mielestä työtön, läski, feministi ja vaikka mitä.
>Simiti<
- Anonyymi00002UUSI
Muutama tunti on epämääräinen käsite.
Jos se tapahtui pimeällä niin se oli yöperhonen, eli "moth", se on harmaa tai harmaanvaalea. Ne lentelevät sattumanvaraisesti ympäriinsä ja pyörivät katuvalojen ja muiden valonlähteiden ympärillä, usein kuolevat kuumiin valaisimiin. Niitä löytyy jatkuvasti kuolleena eri paikoista. Niillä ei ole juuri muuta virkaa kuin lepakkojen ruokana oleminen. Joten ei suuri menetys kyseessä.- Anonyymi00012UUSI
Onko se sama harmaa tyyppi, kuin koiperhoinen? Niitä ainakin näkee syyshämärässä pörräävän.
Kerran olin muuten iltasella pyöräilemässä meren lähistön pikkutiellä. Yht'äkkiä sellainen pikkuinen lepakko räpisteli ohitseni. Aikaisemmin ja sen jälkeen en ole nähnyt lepakkoa livenä.
>Simiti<
- Anonyymi00005UUSI
Tuo tuollainen on varmaan monelle se vähäisin huolenaihe. Tulevina aikoina.
- Anonyymi00007UUSI
Tämä ukkeli voi lohduttaa sinua laulun sanoin:
-Ota löysin rantein,älä jännitä. Ota vastaan mitä tarjoo elämä.
>Simiti< - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tämä ukkeli voi lohduttaa sinua laulun sanoin:
-Ota löysin rantein,älä jännitä. Ota vastaan mitä tarjoo elämä.
>Simiti<Niinhän mä otankin. Sinne asti kuin sitä kestää. Eli. Ei enää kauan. Katoppa kun nää tulehdukset. Ne ei pysähdy ihan ittestään ja hoitoonkaan en pääse. Terrrrkkuja autopiiriin ja vähän muuallekin. 👋
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niinhän mä otankin. Sinne asti kuin sitä kestää. Eli. Ei enää kauan. Katoppa kun nää tulehdukset. Ne ei pysähdy ihan ittestään ja hoitoonkaan en pääse. Terrrrkkuja autopiiriin ja vähän muuallekin. 👋
Voi ei. Tulehdukset ei ole kiva juttu. Aikoinaan vammauduin pahoin, mutta kyseiset vammat eivät etene ja niiden kanssa on oppinut elämään.
Muistaakseni yksi palstan kirjoittajista kertoi kerran jatkuvasti etenevästä ja pahenevasta sairaudestaan, joka vie lopulta liikuntakyvyn.
Se pisti hieman miettimään omia "pikku" vikoja. Ja hitto, olen itsekin työkyvyttömyys eläkkeellä.
>Simiti< - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Voi ei. Tulehdukset ei ole kiva juttu. Aikoinaan vammauduin pahoin, mutta kyseiset vammat eivät etene ja niiden kanssa on oppinut elämään.
Muistaakseni yksi palstan kirjoittajista kertoi kerran jatkuvasti etenevästä ja pahenevasta sairaudestaan, joka vie lopulta liikuntakyvyn.
Se pisti hieman miettimään omia "pikku" vikoja. Ja hitto, olen itsekin työkyvyttömyys eläkkeellä.
>Simiti<Ei ne oo kivoja. Etenee päivä päivältä. Mutta minkäs teet. Näillä mennään. Ihan loppuun asti.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niinhän mä otankin. Sinne asti kuin sitä kestää. Eli. Ei enää kauan. Katoppa kun nää tulehdukset. Ne ei pysähdy ihan ittestään ja hoitoonkaan en pääse. Terrrrkkuja autopiiriin ja vähän muuallekin. 👋
Et varmaankaan kerro mitkä tulehdukset etkä sitä mikset pääse hoitoon?
Kyllähän lääkäriin pääsee jos on vakavaa. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Et varmaankaan kerro mitkä tulehdukset etkä sitä mikset pääse hoitoon?
Kyllähän lääkäriin pääsee jos on vakavaa.En kerro. En pääse.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
En kerro. En pääse.
Mutta vakavia kaikki. Oikeasti.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
En kerro. En pääse.
Ihan varmasti pääsee jos on vakavaa ja akuuttia, etenkin jos on hengenvaarallista.
Jos ei muutoin niin yksityiselle ainakin. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ihan varmasti pääsee jos on vakavaa ja akuuttia, etenkin jos on hengenvaarallista.
Jos ei muutoin niin yksityiselle ainakin.Kuule. En pääse. Siihen on syynsä. Edelleen terrrrkkuja autopiiriin.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kuule. En pääse. Siihen on syynsä. Edelleen terrrrkkuja autopiiriin.
En tiedä mistään autopiireistä mitään.
Ja ihan turha väittää ettei pääse hoitoon, etenkään jos on vaarassa.
Se on oma valinta jos ei mene. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
En tiedä mistään autopiireistä mitään.
Ja ihan turha väittää ettei pääse hoitoon, etenkään jos on vaarassa.
Se on oma valinta jos ei mene.Hah ja vielä isompi hah. Ei pääse. En viitsi jankata.
- Anonyymi00006UUSI
Voi sinua. Itse taasen yritän raid purkkini kanssa etsiä niitä pieniä lentäviä öttiäisiä, jotka katosivat heti, kun ostin mokoman joukkotuho aseen.
Tokikaan emme voi olla koskaan varmoja, tekikö se perhoinen kuitenkin itsemurhan?
>Simiti< Luonnontieteellinen maailmakuva ei tarjoa lohtua, vaan panee ihmisen näkemään selkeästi luonnon armottomuuden ja kamaleellisuuden.
Luonnontieteellinen kuva on tosi, muttei miellyttävä.- Anonyymi00014UUSI
Hämärä laskeutuu suomalaisen puutarhan ylle. Kesäyön viileys herättää varjot henkiin, ja omenapuiden suojasta nousee siivilleen yöllinen kulkija. Se on pieni, vaatimaton harmaankirjava koiperhonen. Meidän silmissämme se on vain mitätön hyönteinen, mutta omassa maailmassaan se on täydellisesti sopeutunut selviytyjä. Se suunnistaa yön pimeydessä uskomattoman aistijärjestelmänsä avulla, lukien ilman virtauksia ja etsien kumppanin tuoksua.
Yhtäkkiä pimeyden halkaisee uusi, voimakas signaali. Läheisellä terassilla hehkuu grilli, jonka hiillos hohdaa petollisen lämpimänä ja kirkkaana.
Koiperhosen hienostunut suunnistusjärjestelmä menee sekaisin. Miljoonien vuosien aikana kehittynyt vaisto käskee sitä pitämään valonlähteen – joka luonnossa olisi kuu – tietyssä kulmassa itseensä nähden. Mutta tämä valo on liian lähellä. Perhonen joutuu spiraalimaiseen syöksykierteeseen, jota se ei pysty vastustamaan. Liekin lumo on vastustamaton.
Jokaisella siiveniskulla se ajautuu lähemmäs kuumuuden keskipistettä. Se ei tunne pelkoa, ainoastaan pakonomaista vetoa kohti valoa.
Sitten koittaa lyhyt, armoton hetki. Pieni, herkkä ruumis koskettaa grillihiiltä. Kuuluu vaimea, tuskin kuultava risaus. Koiperhosen siivet, jotka oli tehty tomusta ja yön keveydestä, katoavat sekunnin murto-osassa. Se on ohi silmänräpäyksessä.
Yöpuutarhan ekosysteemissä yksi elämä on päättynyt, mutta luonnon kiertokulku jatkuu. Grillihiilelle pudonnut tuhka on pian osa maaperää, ja uusi sukupolvi odottaa jo kuoriutumistaan koteloissaan, valmiina kohtaamaan seuraavan yön haasteet.
Ylen avarassa luonnossa on totuus! - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hämärä laskeutuu suomalaisen puutarhan ylle. Kesäyön viileys herättää varjot henkiin, ja omenapuiden suojasta nousee siivilleen yöllinen kulkija. Se on pieni, vaatimaton harmaankirjava koiperhonen. Meidän silmissämme se on vain mitätön hyönteinen, mutta omassa maailmassaan se on täydellisesti sopeutunut selviytyjä. Se suunnistaa yön pimeydessä uskomattoman aistijärjestelmänsä avulla, lukien ilman virtauksia ja etsien kumppanin tuoksua.
Yhtäkkiä pimeyden halkaisee uusi, voimakas signaali. Läheisellä terassilla hehkuu grilli, jonka hiillos hohdaa petollisen lämpimänä ja kirkkaana.
Koiperhosen hienostunut suunnistusjärjestelmä menee sekaisin. Miljoonien vuosien aikana kehittynyt vaisto käskee sitä pitämään valonlähteen – joka luonnossa olisi kuu – tietyssä kulmassa itseensä nähden. Mutta tämä valo on liian lähellä. Perhonen joutuu spiraalimaiseen syöksykierteeseen, jota se ei pysty vastustamaan. Liekin lumo on vastustamaton.
Jokaisella siiveniskulla se ajautuu lähemmäs kuumuuden keskipistettä. Se ei tunne pelkoa, ainoastaan pakonomaista vetoa kohti valoa.
Sitten koittaa lyhyt, armoton hetki. Pieni, herkkä ruumis koskettaa grillihiiltä. Kuuluu vaimea, tuskin kuultava risaus. Koiperhosen siivet, jotka oli tehty tomusta ja yön keveydestä, katoavat sekunnin murto-osassa. Se on ohi silmänräpäyksessä.
Yöpuutarhan ekosysteemissä yksi elämä on päättynyt, mutta luonnon kiertokulku jatkuu. Grillihiilelle pudonnut tuhka on pian osa maaperää, ja uusi sukupolvi odottaa jo kuoriutumistaan koteloissaan, valmiina kohtaamaan seuraavan yön haasteet.
Ylen avarassa luonnossa on totuus!Juu, olen lukenut tuosta: niillä menee suuntavaisto sekaisin valonlähteestä. Ilmeisesti pitävät valoa aina merkkinä siitä, että se olisi "ylhäällä" päin.
🦄
- Anonyymi00013UUSI
Koiperhosten perään ei nyt kannata itkeä.
- Anonyymi00015UUSI
Itse olen samanlainen. Eläinten, pienimpienkin kohtalot surettavat, kun silmiin osuvat.
Pienet hämähäkit annan elää yhteiselämää kotonani. Kastematoja ja etanoita väistelen sateella. Tähän on tultu.
-Ty - Anonyymi00016UUSI
Oi ei, perhosparka 😕 Eivät näköjään nekään säästyy onnettomuuksilta.
Juuri yhtenä päivänä ihastelin valkoista, kaunista perhosta, joka lensi vierelläni niin kauan, että tunsin olevani jossain satumaassa 🦋 Niiden vapaa leplatus on niin rauhoittavaa.
Aletheias
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a6491394- 1121325
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta198909Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.324860Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä227796- 58713
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o175671Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht232667Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.88620Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut21581