Niin, oletko hyvä ihminen?
Vastaukset 33
En aina.
- Anonyymi00012
Ymmärtävän ihmisen kanssa harvemmin tulee ongelmia. Eli tarkoittaa sit kait, et olen hyvä ihminen? Väärin ymmärtäjät voi synnyttää mielipahaa ja ärtymystäkin. -sivusta.
Riippuu keltä kysytään, itselleni riitän kun elän arvojeni mukaan. Jos hyvä ihminen ei aiheuta muille ongelmia, niin sitten olen hyvä ihminen.
- Anonyymi00024
Kyllä, omat arvot ja tolkku omasta käytöksestä. Omatunto auttaa kaikessa terveellä tavalla.
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä, omat arvot ja tolkku omasta käytöksestä. Omatunto auttaa kaikessa terveellä tavalla.
Se pitää mukavasti selkeenä elämän. Ja oman olemisen, käytöksen ja asenteen millä elämää hoitelee. Helpottaa, toisin kun alati jojoilu olis karsean kuluttavaa.
- Anonyymi00001
Mielipidekysymys tietysti tämäkin. Itse kyllä pidän itseni kaltaisia ihan hyvinä ihmisinä. Ei kukaan täydellinen ole, mutta en aiheuta kenellekään vahinkoa.
- Anonyymi00002
Jumalan silmissä jokainen on syntinen!
- Anonyymi00007
Paitsi että ne on Armahdettuja syntisiä, jotka on nöyrtyneet pyytämään Jumalalta syntejään anteeksi ja tekevät parannusta. Hän katsoo meitä silloin Kristuksen sovitustyön valossa, joka on pessyt meidät puhtaiksi.
- Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
Paitsi että ne on Armahdettuja syntisiä, jotka on nöyrtyneet pyytämään Jumalalta syntejään anteeksi ja tekevät parannusta. Hän katsoo meitä silloin Kristuksen sovitustyön valossa, joka on pessyt meidät puhtaiksi.
On sakeeta tekstiä...muistakaa hihhulit, että kaikki uskonnot, jumalat ja ns. pyhät tekstit on ihmisen itsensä sepittämiä. Jos te itsekkäät ja tekopyhät pskiaiset haluatte vähentää pahuutenne määrää, lopettakaa edes lihan syönti.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
On sakeeta tekstiä...muistakaa hihhulit, että kaikki uskonnot, jumalat ja ns. pyhät tekstit on ihmisen itsensä sepittämiä. Jos te itsekkäät ja tekopyhät pskiaiset haluatte vähentää pahuutenne määrää, lopettakaa edes lihan syönti.
Hän on tosin asian ytimessä.
<3 - Anonyymi00025
Jeesus kultti alistaa ihmiset jo heti synnyttyään syntiseksi jo ne pienet vauvatkin. Se on sairasta synnin siirtämistä viattomille olennoille.
- Anonyymi00026
Anonyymi00007 kirjoitti:
Verellä pesty väkivalloin ” uskonpuhdistusta ”🤯
- Anonyymi00003
Yritän olla, en aina onnistu mutta tiedän sen ja annan anteeksi itselleni.
- Anonyymi00004
Saisin olla itsekkäämpi tai jopa ahne, häikäilemätön paskiainen.
Mutta en voi, olen liian hyvä ihminen.
🧸 - Anonyymi00005
NO mitä vttua se sinulle kuuluu! Kuka vttu oikein luulet olevasi kun tulet kyselemään tuollaisia??
- Anonyymi00021
Avaaja on psykopaatti. Siksi nämä utelut. Kaltaisiaan riittää.
Lihavakin salettiin. Aivoläskimielessä.
Nämä ovat ihmiskunnnan syöpä
- Anonyymi00006
En tietenkään. Etkä sinäkään, ei kukaan paitsi yksi👆✝️
- Anonyymi00008
Perustanet kysymyksesi tämän viikon raamatunkohtaan jossa publikaani ja köyhä rukoilevat kirkossa. Publikaani: Herra, en ole kuin nuo muut, annan köyhille ja maksan kymmenykseni. Köyhä taas ei katsettaan nosta vaan hokee: Herra, ole minulle syntiselle armollinen.
En ole kumpikaan noista. En ole parempi kuin muut, kaltaisiani on runsaasti, mm. vanhempani, en vertaile itseäni toisiin. En myöskään valmiiksi nöyristele, että joo, varmaan olen kurja ja syntinen.
Mutta autan toki itse valliten, ketä. Elän niin että kunnioitan toista ihmistä ja luontoa. On helppo elää yhteiskunnan lakien ja asetusten mukaan. En arvostele hallitusten tempauksia, tekevät parhaansa, olemme heidät sinne valinneet, enkä väheksy ketään. Olen peruskansalainen, töissä verot maksaen, lapsia tehnyt, en 3-4 lasta kuten pitäisi uusiksi veronmaksajiksi, mutta kuitenkin. Pärjännyt omillani toki käyttäen myös verovaroilla annetut palvelut tarpeen mukaan. Kyllä minun kaltaisiani kannattaa Suomen hyvänä kansalaisenaan pitää. Ja niin teen minäkin.- Anonyymi00027
Ei jeesustelut auta, sorry
- Anonyymi00009
Olen vaikkei yhdenkään vähemmistön asiat kiinnosta minua paskaakaan.
- Anonyymi00010
Pyrin ensisijaisesti hyvyyteen, mutta on minulla rajani.
Silloin en välttämättä ole hyvä, kiva.
Aika paljon itseni edelle olen laittanut muut, läheltäni.
Siksipä, jos en kaikkea hyväksy, oma rajanveto yllättää ja reaktio on ollut moninainen.
Puhutaan viimeisestä pisarasta. Sen ymmärrän. Puhutaan, että mitta tulee täyteen. Senkin ymmärrän. Ja toimiihan se toisinkinpäin.
Vilma - Anonyymi00013
Suomalaisia vastauksia.
Oikea vastaus on tietenkin: olen aivan huikea!- Anonyymi00015
Prööt. Ja kukaan ei usko. Pelkkä huuli.
- Anonyymi00028
Suomi negatiivisuus .. ruotsalsista perua
- Anonyymi00017
Toinen ilmaisu on, että ihminen on hyvä jossakin.
Arvelen, että kaikki ovat hyviä jossakin.
Ehkeivät taidot pääse esille kuten työelämässä.
Vilma - Anonyymi00018
Olen kiltti ja kunnollinen mies.
- Anonyymi00022
Olen ihminen. Nähdäkseni ei ole pelkästään hyviä ja huonoja ihmisiä, jokainen elää niillä korteilla mitä on annettu. Se tietysti että mille antaa energiaansa, vaikuttaa omaan käytökseen. Elämässä on jatkuvasti valintoja, mistä sitten pitäisi osata valita oikein.
- Anonyymi00023
Pyrin olemaan.
- Anonyymi00029
Voisko sopia että ketään ei vedetä turpaan ja jos verisesti loukkaat mene ja pyydä anteeksi.
- Anonyymi00030
Joo olen. Lojaali.
- Anonyymi00031
Ns synti/perisynti,on karman velkaa edellisistä elämistä. Karmaa on 'hyvässä ja pahassa' ja kaikki on parhaaksemme, oppiaksemme. Itse tänne tahdoimme tulla kokemaan / seikkailemaan ja oppimaan.Kristinusko / muut uskonnot on monesti oman hallinnan alle tahtovien pakko mielteistä tuomitsemista, ei todellista aitoa lähimmäisen rakkautta. Silloin uskontoa käytetään omiin egon tarpeisiin/ muiden hallitsemiseen. Mutta uskonnoillakin on tarkoitus, on oppikoulu esim murhaajan löytää armo ja muuttua.Yhtäkään uskonsuuntausta ei saisi siten halveksua. Muuttua voi toki muutakin kautta. Kaikella on tarkoitus. Muuten uskontoja , eikä yhtikäs mitään muutakaan ,täällä maailmassa olisi. Eikä tarvii alkaa vastaan väittelemään, en lähde siihen . Sanoin vaan miten itse asian näen. Voit ja saat nähdä toisin. Ei ole keneltäkään pois. 🤷♀️
- Anonyymi00032
Ja kuka täällä voi aina jos monestikkaan olla hyvä ihminen, mutta jokainen voi ja saa pyyteettömällä tahdolla pyrkiä siihen.🤷♀️
- Anonyymi00033
Se ei ole ok yrittää porukalla pilata jonkun elämä ja sitten uhriutua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981211
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku87834Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31764- 66683
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 31593
- 18548
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist15541Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43513- 10466