Täällä on viime päivinä ollut paljon kysymyksiä erilaisista rajoista.
Minäkin kysyn eräästä rajasta: missä kohtaa keskustelua sinä päätät (jos niin päätät), että nyt olet saanut tarpeeksesi kyseisestä keskustelusta? 🚩
Itselläni on aika selkeä perusrunko, mutta joustan siitä tietysti tilannekohtaisesti. Tässä pääperiaatteet:
1. Toistuva epäkohtelias käytös minua tai minulle tärkeää keskustelukumppania kohtaan.
2. Haluttomuus tai kyvyttömyys ymmärtää sanomisiani. Vastaan mielelläni kysymyksiin, jos saan vastauksiin asiallisen reaktion. Juuri vastaustani seuraava reaktio kertoo, oliko kysymyksen tarkoituksena ymmärtää vai vähätellä.
3. Kyvyttömyys tarkastella asioita vain yhden tulkintakehyksen kautta, esim. jokin tietty uskonto, positivismi, sukupuolisovinismi, rasismi tms.
4. Kyvyttömyys tuottaa huumoria muusta kuin keskustelukumppaneista.
Missä kohtaa teillä menee kuppi nurin? 😄🍵
🦄
Milloin lopetat keskustelun?
96
363
Vastaukset 96
- Anonyymi00002
Ehhh. Kohdassa 3. on pieni virhe. ⚠️
Oikea muoto kuuluu näin:
3. Taipumus tarkastella asioita...
🦄 - Anonyymi00005
Poistellaaaaaan
- Anonyymi00006
Poistellaaaaaaan
- Anonyymi00007
Eriävät mielipteeet poistellaaaaaaaaan
- Anonyymi00011
Oiskohan sulle aika soittaa lanssia jo? Sivusta
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Oiskohan sulle aika soittaa lanssia jo? Sivusta
Minä KESKUSTELEN otsikon AIHEESTA, sinä VITTUILET sivusta, niin tilaa ihan omaan pihaan se kyyti ja äkkiä tai joku kyläpäällikkö suuttuu
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minä KESKUSTELEN otsikon AIHEESTA, sinä VITTUILET sivusta, niin tilaa ihan omaan pihaan se kyyti ja äkkiä tai joku kyläpäällikkö suuttuu
Juu juu, kaikki järjestyy viälä. T
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Just, ja katoin just että lehmät lentää.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Onko sullakaan, T, mitään tietoa siitä miksi sun pitää allekirjoittaa nää viestis näin? Onko se tahallista, manipuloit massoja vai ootko oikeesti joku? -Tämä sivupohdintana näin viäl
Siinä kohtaa, kun ei mulla ole enää mitään lisättävää tai minusta tuntuu ettei toisella ole enää mitään lisättävää.
Ei oikeestaan ikinä muuta syytä, kun sitten se että välillä on ihan oikeekin elämä huomioitava ja hoidettava palstan ohella. Sitten vaan on stopattava vaikka olis juttuakin. Joskus täytyy vaan lopettaa.- Anonyymi00012
Kiitos.
Tarkoitin kysymykselläni muitakin keskusteluita kuin vain palstakeskusteluita. ☺️
On suorastaan suotavaa, ettei täällä voi viettää liikaa aikaa. 😄
🦄 - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiitos.
Tarkoitin kysymykselläni muitakin keskusteluita kuin vain palstakeskusteluita. ☺️
🦄Noh nyt. Ensin mietein, että meinaatko tosiaan palstakeskusteluja. Niitähän voi jatkaa vaikka viikon jälkeen jos haluaa ja keskeytys voi tulla vaikka nukkumaan mennessä, tai elokuvan alkaessa.
Tosiaan, mikäli naamatusten juttelen, enkä syystä tai toisesta enää halua jutella, en keksi mitään syytä miksi en. Täytyy vain rientää tai jopa kakkahätä.
Ei joka asiaan tarvi olla mitään selitettävää syytä. Joskus ei vain huvita. Se siitä. Eipä ole kukaan vielä möksähtänyt, kun huomaavat tekevänsä itse täysin samaa.
>Simiti< Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiitos.
🦄Päyee muuaalla ihan sama, mulla. En puhu puhumisen ilosta, vaan jos on jotain asiaa. Kevyempää tai painavempaa. Oon hiljaa ihan mieluusti ja annan muitten jutella, kun ei oo mitään sanottavaa tai kelpaa se mitä muut sanoo.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Noh nyt. Ensin mietein, että meinaatko tosiaan palstakeskusteluja. Niitähän voi jatkaa vaikka viikon jälkeen jos haluaa ja keskeytys voi tulla vaikka nukkumaan mennessä, tai elokuvan alkaessa.
Tosiaan, mikäli naamatusten juttelen, enkä syystä tai toisesta enää halua jutella, en keksi mitään syytä miksi en. Täytyy vain rientää tai jopa kakkahätä.
Ei joka asiaan tarvi olla mitään selitettävää syytä. Joskus ei vain huvita. Se siitä. Eipä ole kukaan vielä möksähtänyt, kun huomaavat tekevänsä itse täysin samaa.
>Simiti<Onko sinulla siis eri periaatteet palstakeskusteluille ja muille keskusteluille?!
En tajunnut täsmentää tätä aloituksessani, koska minulle ei tullut mieleenkään, että irl-elämän periaatteet asian suhteen voisivat olla erilaiset kuin palstalla. 😄
Ymmärrän myös, että jotkut tekevät päätöksiä fiilispohjalta. En voi samaistua siihen, mutta ymmärrän että niin tapahtuu.
🦄 Tökstöksnöö kirjoitti:
Päyee muuaalla ihan sama, mulla. En puhu puhumisen ilosta, vaan jos on jotain asiaa. Kevyempää tai painavempaa. Oon hiljaa ihan mieluusti ja annan muitten jutella, kun ei oo mitään sanottavaa tai kelpaa se mitä muut sanoo.
Moni ei uskokkaan miten hyvä kuuntelija mä oon. Ja miten hiljaa osaan olla vaikka viikkoja.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Onko sinulla siis eri periaatteet palstakeskusteluille ja muille keskusteluille?!
En tajunnut täsmentää tätä aloituksessani, koska minulle ei tullut mieleenkään, että irl-elämän periaatteet asian suhteen voisivat olla erilaiset kuin palstalla. 😄
Ymmärrän myös, että jotkut tekevät päätöksiä fiilispohjalta. En voi samaistua siihen, mutta ymmärrän että niin tapahtuu.
🦄Niin no harvemmin tulee ventovieraiden kanssa juteltua muualla, kuin palstalla.
Joko hieman selventää erilaista suhtautumista? Tekoäly toki voisi väittää toisin. Ihan vain miellyttääkseen.
>Simiti< Tökstöksnöö kirjoitti:
Moni ei uskokkaan miten hyvä kuuntelija mä oon. Ja miten hiljaa osaan olla vaikka viikkoja.
Puoliso kyllä välillä mälättää mulle, että mitä sä jatkuvasti puhut. Kun puhun eläimille höpötisäpöti mun murut kauniit ihanat rakkaat jne. Hän kattelee niitäkin hiljaa. Mä en pysty olee eläinten kanssa puhumatta. Ihmisten kanssa pystyn.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin no harvemmin tulee ventovieraiden kanssa juteltua muualla, kuin palstalla.
Joko hieman selventää erilaista suhtautumista? Tekoäly toki voisi väittää toisin. Ihan vain miellyttääkseen.
>Simiti<Selventää. Kiitos.
Itse pälätän täysillä myös ventovieraiden kanssa, jos puheliaampi tapaus tulee vastaan. Suomessa niitä tulee vähän harvemmin vastaan muualla kuin pienessä hiprakassa.
🦄 - Anonyymi00029
Tökstöksnöö kirjoitti:
Puoliso kyllä välillä mälättää mulle, että mitä sä jatkuvasti puhut. Kun puhun eläimille höpötisäpöti mun murut kauniit ihanat rakkaat jne. Hän kattelee niitäkin hiljaa. Mä en pysty olee eläinten kanssa puhumatta. Ihmisten kanssa pystyn.
Tärkeää on, että puhetapa puolison kanssa sopii yhteen. ☺️ Toiset pitävät hiljaisemmasta seurasta, toiset puheliaammasta.
Ymmärrän täysin tuon, että eläinten seurassa on vaikeaa olla hiljaa. 😄😍
🦄 Anonyymi00029 kirjoitti:
Tärkeää on, että puhetapa puolison kanssa sopii yhteen. ☺️ Toiset pitävät hiljaisemmasta seurasta, toiset puheliaammasta.
Ymmärrän täysin tuon, että eläinten seurassa on vaikeaa olla hiljaa. 😄😍
🦄No ei meillä aina sovi yhteen, edes aina ymmärretä sanoja samoin. Siksi varmaan ollaakin enimmäkseen hiljaa toistemme seurassa.
Meistä tais tulla pari rakastumisen takia, ei niinkään yhteensopimisen takia. 😅 Se yhteensopiminen on pitänyt opetella kummankin.- Anonyymi00065
Tökstöksnöö kirjoitti:
No ei meillä aina sovi yhteen, edes aina ymmärretä sanoja samoin. Siksi varmaan ollaakin enimmäkseen hiljaa toistemme seurassa.
Meistä tais tulla pari rakastumisen takia, ei niinkään yhteensopimisen takia. 😅 Se yhteensopiminen on pitänyt opetella kummankin.Luulen että kaikkien parien täytyy opetella yhteensopivuutta. ☺️
🦄
- Anonyymi00009
Pitkät lainaukset tai monologit eivät kiinnosta yhtään.
Se ei oikein ole 'keskustelua'.
Voi olla, että niissä on hyviäkin asioita.
Tykkään mahdollisuudesta nopeaan laukaisuun.
Tekstin stilisointi.
Aloituksen tavasta jaotella kappaleita en tykkää.
Vilma
Kuraa ja gubetusta, kiitos!- Anonyymi00013
Kertoisitko syitä sille, miksi kappalejako tai lyhyt luettelointi on epämiellyttävää?
🦄 - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kertoisitko syitä sille, miksi kappalejako tai lyhyt luettelointi on epämiellyttävää?
🦄Kappalejako on eri.
Silmät eivät tykkää niin hajanaisesta kirjoittelusta.
Mielestäni voisi olla merkkirajoitus.
Tänne tungetaan mitä milloinkin omaa agendaa, mikä on rasittavaa.
Vilma
Merkkirajoitus siis kiitos. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kappalejako on eri.
Silmät eivät tykkää niin hajanaisesta kirjoittelusta.
Mielestäni voisi olla merkkirajoitus.
Tänne tungetaan mitä milloinkin omaa agendaa, mikä on rasittavaa.
Vilma
Merkkirajoitus siis kiitos.Tämä on ehkä tottumuskysymys. Itse en pidä lainkaan sinun tyylistäsi aloittaa jokainen virke uudelta riviltä ilman, että välissä on tyhjää riviä. Se näyttää todella sekavalta puhelimen näytöltä luettuna. Luettelot ovat mielestäni selkein tapa ilmaista keskenään rinnakkaisia asioita.
🦄 - Anonyymi00031
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä on ehkä tottumuskysymys. Itse en pidä lainkaan sinun tyylistäsi aloittaa jokainen virke uudelta riviltä ilman, että välissä on tyhjää riviä. Se näyttää todella sekavalta puhelimen näytöltä luettuna. Luettelot ovat mielestäni selkein tapa ilmaista keskenään rinnakkaisia asioita.
🦄Kopioi ne tekstit, missä näin on?
Vilma - Anonyymi00048
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kopioi ne tekstit, missä näin on?
VilmaSinun vai minun?
Tässä ketjussahan on esimerkkejä molempien tyylistä.
🦄 - Anonyymi00057
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sinun vai minun?
Tässä ketjussahan on esimerkkejä molempien tyylistä.
🦄No. Kun minuun viittasit, niin tietenkin minun.
Vilma - Anonyymi00066
Anonyymi00057 kirjoitti:
No. Kun minuun viittasit, niin tietenkin minun.
VilmaNo ihan tuo 11:21 kirjoittamasi viesti on visuaalisesti kovin epämiellyttävä.
En olisi ottanut asiaa puheeksi, ellet olisi kommentoinut minun kappalejakoani. 😄
🦄 - Anonyymi00072
Anonyymi00066 kirjoitti:
No ihan tuo 11:21 kirjoittamasi viesti on visuaalisesti kovin epämiellyttävä.
En olisi ottanut asiaa puheeksi, ellet olisi kommentoinut minun kappalejakoani. 😄
🦄Minä kun arvelin, että kun kysytään milloin lopetat lukemisen, annetut selitykset kertovat. Minun näkemykseni.
No. Menipä puoleltasi vittuiluksi. Ihan kuin pikkukakara.
Vilma - Anonyymi00080
Anonyymi00072 kirjoitti:
Minä kun arvelin, että kun kysytään milloin lopetat lukemisen, annetut selitykset kertovat. Minun näkemykseni.
No. Menipä puoleltasi vittuiluksi. Ihan kuin pikkukakara.
VilmaEn ymmärrä lainkaan, miksi näet v+TT+ilua asiallisissa viesteissäni.
Vaan eipä se ole minun ongelmani.
Sinulla on ennenkin ollut taipumus virheellisesti tulkita minut ilkeäksi. Lopetan keskustelun sellaisten ihmisten kanssa.
🦄
- Anonyymi00010
Ai tää olikin vaan TROLLIN oma keskustelu eri käsinukeilla!!!
- Anonyymi00014
Niin, mutta toinen käsinukkeni (Mademoiselle Licorne) ei ole vielä vastannut. 🤔
🦄 - Anonyymi00020
Uli,uli. Vuh, vuh! Mitäs incel ätmille muuta?
Terkuin valtava ytmi. Entinen hyväpalkkainen, voimakas ja pitkä tehtaan vuoroduunari. Nykyinen hyvällä eläkkeellä oleva voimakas ja pitkä sijoittaja.
>Simiti<
- Anonyymi00025
Ei minulla menee kuppi nurin täällä palstalla oikeastaan koskaan. Lopetan keskustelun, jos se luontaisesti vain päättyy ilman sen kummempaa syytä, jos toinen on todella töykeä, keskustelu menee jankkaamiseksi tai sitten vain unohdan vastata tai en enää löydä ko keskustelua.
Aletheias- Anonyymi00028
Hyvä. ☺️ Sinä olet kyllä poikkeuksellisen hyväkäytöksinen keskustelija. Hyvä ettet menetä hermojasi. 🙏
🦄 - Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Hyvä. ☺️ Sinä olet kyllä poikkeuksellisen hyväkäytöksinen keskustelija. Hyvä ettet menetä hermojasi. 🙏
🦄Lurps, lurps, lurps.
- Anonyymi00042
Anonyymi00032 kirjoitti:
Lurps, lurps, lurps.
Lipiti lipiti.
- Anonyymi00051
Anonyymi00042 kirjoitti:
Lipiti lipiti.
Menkääs nyt, tytöt, jonnekin muualle lipittämään.
🦄 - Anonyymi00084
Anonyymi00028 kirjoitti:
🦄Voi kiitos 🥰 Yritän ainakin olla kaikille mukava. Niillekin, jotka eivät minusta niin pidä. Kaikkia kun ei voi miellyttää 🤷♀️
Aletheias
- Anonyymi00030
Mulla ei ole mitään lisättävää sanoitit minun ajatukseni täydellisesti kiitos🙏
- Anonyymi00033
No, kiitos! 😄
🦄 - Anonyymi00089
Anonyymi00033 kirjoitti:
No, kiitos! 😄
🦄Lurps lurps, lurps.
- Anonyymi00034
Jos tiedän että viestini saa kritiikkiä tai loukkaavia vastauksia en koskaan palaa lukemaan palautetta vaan sivuutan ketjun jatkossa.
Seuraavana päivänä se on painunut historian hämärään ja on taas uudet aiheet.Mä taas teen just toisinpäin. Luen kritiikin ja mietin. En välttis aina vastaa. Tai aina huomaa edes, että joku on käynyt kritisoimassa. Silloin se vaan menee ohi, mutta jos voin jo omettaa että joku x tulee asiasta nurisemaan, niin luen kyllä ja mietin oliko nurina aiheesta.
- Anonyymi00067
Voihan noinkin tehdä, jos haluaa. 😄
🦄
- Anonyymi00035
Aika samankaltainen tuo sinun runkosi on kuin omanikin.
Minulle se ensimmäinen ja kaikkein tärkein kohta on kuitenkin se, että en saa enää keskustelusta irti yhtään mitään mikä kiinnostaa minua. Olen valmis ohittamaan huonoakin käytöstä, jos koen edelleen saavani keskustelusta jotakin tai haluan vielä katsoa voisiko siitä saada. Minulla on muutenkin vähän jonkin verran korkeampi kynnys tuolle huonolle käytökselle kuin sinulla. Lisäksi minulle se mitä saan keskustelust irti voi olla myös se, että keskustelu huvittaa minua. Toisinaan tulee eteen sellaisia hölmöyksiä, että halua vielä hetken nähdä, että keksiikö se keskustelija vielä jotakin hölmömpää. Ja jos olen sillä tuulella, niin minähän huvitan itse itseäni kiusoittelemalla sitä toista osapuolta (mikä on kieltämättä vähän ilkeää).
En mulla oikein koskaan mene täällä kuppi nurin. Tämä ei vain ole sellainen paikka, että kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta aiheuttaa sellaista reaktiota. Kukaan täällä ei tunne minua sillä tasolla ja ennen kaikkea minä en tunne ketään sillä tasolla, että ärtyminen olisi edes mahdollista. Koen lähinnä tosiaan huvittaviksi sellaiset kilometrien päähän maalistaan osuvat ärsytysyritykset. Perimmäinen syy miksi lopetan on aina se, että keskustelu lakkaa viihdyttämästä minua/kaikki oleellinen on sanottu (jos kyseessä on ollut hyvä keskustelu).- Anonyymi00036
Ai niin ja nämä samat pätevät kyllä myös irl keskusteluihin. Mulla on sen verran hyvä pokeri tosielämässäkin, että pystyn ihan helposti esittämään jollekin riittävän ärsyttävälle yksillö ihan vain niin tyhmää ja yksinkertaista, etten muka vain tajua hänen vattuiluyrityksiään. Kyllä ne yleensä aina lopulta häipyvät. Saman teen muuten toisinaan myös ei toivottujen iskuyritysten tekijöille. Olen mm. käynyt erään herran kanssa risteilyllä puolen tunnin keskustelun vaahtokarkeista, joka päättyi sitten siihen, että herra totesi mun olevan ihan vaahtopää ja poistui. 🤣
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ai niin ja nämä samat pätevät kyllä myös irl keskusteluihin. Mulla on sen verran hyvä pokeri tosielämässäkin, että pystyn ihan helposti esittämään jollekin riittävän ärsyttävälle yksillö ihan vain niin tyhmää ja yksinkertaista, etten muka vain tajua hänen vattuiluyrityksiään. Kyllä ne yleensä aina lopulta häipyvät. Saman teen muuten toisinaan myös ei toivottujen iskuyritysten tekijöille. Olen mm. käynyt erään herran kanssa risteilyllä puolen tunnin keskustelun vaahtokarkeista, joka päättyi sitten siihen, että herra totesi mun olevan ihan vaahtopää ja poistui. 🤣
Ai niin ja jos se herra sattuu tänne paikalle, niin sori siitä. 😀
- Anonyymi00041
Tökstöksnöö kirjoitti:
Senkin ilkimys! Ärsyttävällä tavalla ihana ihminen. 😂
Toisinaan. Mä olen tällainen oman elämäni pikku Loki. Ainoa vaan, että en ole epäluotettavan, enkä kovin oikukaskaan, enkä mitään sellaista. Olen pohjimmiltani ihan kiltti ja enemmän mun kiusotteluni tarkoitus on yrittää saada toinen näkemään itse, että hän toimii vähän hölmösti. Sua olen toisinaan kiusannut ehkä vähän turhankin (en myönnä). Pyydän kuitenkin anteeksi, jos olen joskus ärsyttänyt vähän liiikaa.
00035: "Ja jos olen sillä tuulella, niin minähän huvitan itse itseäni kiusoittelemalla sitä toista osapuolta (mikä on kieltämättä vähän ilkeää)."
Sanot sitä vähän ilkeäksi, mutta oikeasti se on vastapuolen silmissä erittäin ilkeää. Ei ole estettävissä, että joku 'huvittaa itseään ilkeilyllä'.- Anonyymi00044
rennosti.m kirjoitti:
00035: "Ja jos olen sillä tuulella, niin minähän huvitan itse itseäni kiusoittelemalla sitä toista osapuolta (mikä on kieltämättä vähän ilkeää)."
Sanot sitä vähän ilkeäksi, mutta oikeasti se on vastapuolen silmissä erittäin ilkeää. Ei ole estettävissä, että joku 'huvittaa itseään ilkeilyllä'.No itseasiassa se ei kenenkään normaalin ihmisen silmissä yleensä kovin ilkeää ole ja tällaisen palstan mittapuulla se on todella kesyä. Esim. sinulle olen aina vastannut oikeastaan pelkillä todistettaviss olevill faktoilla, joka toki ärsyttää sinua, koska olet yrittänyt väittää päinvstaista. Ilkein asia, josta olen sinulle sanonut on se, että kirjoittelet yksisormisesti (ja teköälyn luulisi siksi olevan sinulle mieleen). Tuo taas on asia, jonka olet itse tuonut palstalla esille moneen moneen kertaan. En ole varma uskooko sitä täällä kukaan. Nyt totean, että yllättävän kauan sinä olet "tehnyt kuolemaa", josta aina toisinaan muistat myös palstalla muistuttaa. En tiedä uskooko sitäkään väitettä kukaan.
"Ei ole estettävissä, että joku 'huvittaa itseään ilkeilyllä'."
Minun kohdallani on ja vieläpä todella helposti ... minä ilkeilen ainoastaan takaisin. Sinäkin tulit siihen ihan itse sparraamaan. 😇 - Anonyymi00045
rennosti.m kirjoitti:
Sanot sitä vähän ilkeäksi, mutta oikeasti se on vastapuolen silmissä erittäin ilkeää. Ei ole estettävissä, että joku 'huvittaa itseään ilkeilyllä'.Lisään vielä sinulle ihan ilmaisen vinkin (kun nyt ilemisesti koet kanssani keskustelemisen nii kovin vaikeaksi). Minä en ikinä seuraa ketään toiseen keskusteluun sillä samalla ageandalla, enkä myöskään toiseen kohtaan samassa ketjussa. Sanon samasta asiasta vain ja ainoastaan, jos sinä itse aloitat minulle saman jankuttamisen.
- Anonyymi00053
Oletko ikinä kiusoitellut minua? Jos olet, mikä oli lopputulos? 😄
🦄 - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Oletko ikinä kiusoitellut minua? Jos olet, mikä oli lopputulos? 😄
🦄Ei nyt ainakaan muistu mieleen. Sinä et olet sellainen kirjoittelija, joka yrittäisi sellaiseen henkilökohtaiseen tölvimiseen lähteä, jhon sitten vastaisin takaisin.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Toisinaan. Mä olen tällainen oman elämäni pikku Loki. Ainoa vaan, että en ole epäluotettavan, enkä kovin oikukaskaan, enkä mitään sellaista. Olen pohjimmiltani ihan kiltti ja enemmän mun kiusotteluni tarkoitus on yrittää saada toinen näkemään itse, että hän toimii vähän hölmösti. Sua olen toisinaan kiusannut ehkä vähän turhankin (en myönnä). Pyydän kuitenkin anteeksi, jos olen joskus ärsyttänyt vähän liiikaa.
Mitäpä näistä, vastuu on triggeröityjällä. Eli vaikka joskus kypsyn kun olo on muutenkin uupunut, osuu sitten joku hankalasti selontekoa haluava kohdalle, puliveivaamaan, niin ei se paljon muuta silloin tarvi.
En ole kaunaa kantava otus, etenkään näkemyserojen tms. suhteen.- Anonyymi00062
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mitäpä näistä, vastuu on triggeröityjällä. Eli vaikka joskus kypsyn kun olo on muutenkin uupunut, osuu sitten joku hankalasti selontekoa haluava kohdalle, puliveivaamaan, niin ei se paljon muuta silloin tarvi.
En ole kaunaa kantava otus, etenkään näkemyserojen tms. suhteen.Ja siis eihän ne meidän "kiistat" ole koskaan kai kauheen paljon vakavampia olleet kuin "kato apina löysi banaanin". 😀
- Anonyymi00068
Mietitkö sitten ikinä sitä, miten toinen kokee keskustelun? Jos vaikka toinen haluaisi jatkaa keskustelua mutta sinä et enää saa siitä mitään irti, lopetatko silti? Olettaen että toinen osapuoli on käyttäytynyt asiallisesti.
🦄 - Anonyymi00069
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei nyt ainakaan muistu mieleen. Sinä et olet sellainen kirjoittelija, joka yrittäisi sellaiseen henkilökohtaiseen tölvimiseen lähteä, jhon sitten vastaisin takaisin.
Ok. Kiitos.
Ja aikaisempaan kommenttiisi: olen sitä mieltä, että jos joku on aivan pipi päästään, hänen täytyy kestää pientä kiusoittelua. 😄 Pipillä en tarkoita sairautta vaan ilkeyttä ja epäloogisuutta.
🦄 - Anonyymi00075
Anonyymi00068 kirjoitti:
Mietitkö sitten ikinä sitä, miten toinen kokee keskustelun? Jos vaikka toinen haluaisi jatkaa keskustelua mutta sinä et enää saa siitä mitään irti, lopetatko silti? Olettaen että toinen osapuoli on käyttäytynyt asiallisesti.
🦄Kyllä mä aika usein jatkan keskustelua vielä ihan kohteliaisuudesta, jos toinen on nähnyt vaivaa ja kirjoittaa ajatuksen kera. On hyvin tavallista, että jatkan sellaista keskustelua hieman pidempään kuin muutoin jatkaisin.
- Anonyymi00076
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ok. Kiitos.
Ja aikaisempaan kommenttiisi: olen sitä mieltä, että jos joku on aivan pipi päästään, hänen täytyy kestää pientä kiusoittelua. 😄 Pipillä en tarkoita sairautta vaan ilkeyttä ja epäloogisuutta.
🦄Kyllähän täällä tulee usein vastaan niitäkin, että tulee mietittyä mahtaako kyseinen ihminen olla ihan syytakeinen kirjoitellessaan.
- Anonyymi00085
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kyllä mä aika usein jatkan keskustelua vielä ihan kohteliaisuudesta, jos toinen on nähnyt vaivaa ja kirjoittaa ajatuksen kera. On hyvin tavallista, että jatkan sellaista keskustelua hieman pidempään kuin muutoin jatkaisin.
En missään tapauksessa kysy, oletko tehnyt niin minun kanssani. 🤭😄 Teeskentelen itselleni, että et koskaan pitkästy vastaamaan minulle. 🤔😂
🦄 - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
En missään tapauksessa kysy, oletko tehnyt niin minun kanssani. 🤭😄 Teeskentelen itselleni, että et koskaan pitkästy vastaamaan minulle. 🤔😂
🦄Vaikka kysyisit, niin en mä muista tuollaisia asioita. Ei mulle jää mieleen kaikki kenen kanssa tai missä ketjussa olen ylipäänsä jutellut. Jotkus ketjut ja keskustelut jäävät mieleen. mutta niissä on silloin ollut jotain spesiaalia.
- Anonyymi00087
Anonyymi00085 kirjoitti:
🦄Enkä mä ylipäänsä kyllästy vastaamaan kenellekään asialliselle kirjoittajalle. Aihe voi alkaa muuttua tylsäksi, jos koen jo kalunneeni sen omalta osaltani loppuun.
- Anonyymi00038
Etukäteen. En erityisemmin välitä keskustella kanssasi, koska takerrut toissijaisiin asioihin ja vapaata vuorovaikutteista keskustelua ei synny. Sen lisäksi saatat vastailla loputtomasti ilman järkevää lopetusta. Eli on parempi jättää sitten itse vastaamatta.
- Anonyymi00039
Sivusta kysäisen ... sinun ainoa syysi lopettaa keskustelu on siis se, että toinen keskustelija olisi Yksäri? Kaikki muu, siis ihan kaikki muu, menee? Mielenkiintoista.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Sivusta kysäisen ... sinun ainoa syysi lopettaa keskustelu on siis se, että toinen keskustelija olisi Yksäri? Kaikki muu, siis ihan kaikki muu, menee? Mielenkiintoista.
Ei tietenkään. En vain välitä jatkaa väittelyä. Nähdäkseni hän haluaa jättää oman kommentin ja näkemyksensä viimeiseksi. Sen voi antaa olla sellaisenaan.
- Anonyymi00043
Mitä on vapaa vuorovaikutteinen keskustelu?
🦄 Anonyymi00039 kirjoitti:
00039, kuulostaa TAHALLISELTA väärinymmärtämiseltä. Jos henkilö kertoo yhden syyn, on ymmätävinään, ettei muita syitä ole.
- Anonyymi00047
rennosti.m kirjoitti:
00039, kuulostaa TAHALLISELTA väärinymmärtämiseltä. Jos henkilö kertoo yhden syyn, on ymmätävinään, ettei muita syitä ole.
Esitin tarkentavan kysymyksen ja sain vastauksen. Näetkö minun jossakin jatkaneen kysymykseni pohtimista, vastauksen saatuani? Aivan, et näe. Kysymyykseeni kun nimittäin vastattiin. Onko sinulla muita normaalin ihmisten verbaaliseen kanssakäymiseen liittyviä kysymyksiä?
- Anonyymi00049
rennosti.m kirjoitti:
Lisään, että täällä, kun keskustelu käydään kirjallisesti, on kysymyksen tunnistaminen vieläpä paljon helpompaa kuin tuolla missä ne kysytään puhetta käyttäen.
- Anonyymi00050
rennosti.m kirjoitti:
Minusta on myös kuvaavaa, että pidit tuota alunperin Yksärille lähetettyä viestiä asiallisena, mutta minun esittämäni aiheellinen kysymys häiritsi sinua. Olet selvästi puolueellinen. Kyllähän me kaikki tiedämme, ettet pidä Yksäristä (ja minulle et vain pärjää, vaikka kuinka yrität).
Vaan tämän enempää en omalta osaltani auta sinua häiriköimään tätä keskustelua. - Anonyymi00055
Kun siirryn toissijaisuuksiin, se johtuu yleensä siitä, että ensisijainen väite ei kiinnosta minua.
🦄 - Anonyymi00061
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei tietenkään. En vain välitä jatkaa väittelyä. Nähdäkseni hän haluaa jättää oman kommentin ja näkemyksensä viimeiseksi. Sen voi antaa olla sellaisenaan.
On tosiaan parempi vaan antaa olla kuin sotkeutua sen kanssa selvittämään yhtään mitään.
- Anonyymi00070
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuosta on joku muukin sanonut minulle, siis että haluaisin saada "viimeisen sanan".
Olen itse eri mieltä.
Minusta tilanne näyttää vain siltä, että keskustelussa on päästy vasta vähän yli puolen välin, ja sitten toinen häippäsee. 😄
🦄
- Anonyymi00046
Hyvin listattu asiat selkeästi ja johdonmukaisesti aloituksessa, pisteet siitä.
Itse lopetan keskustelun vaihtelevasti kiireen, keskittymiskyvyn puutteen tai sen vuoksi, että koen tilanteen tungettelevana, vaativana tai muuten vain ärsyttävänä. En ole ihmisenä aina niin kärsivällinen ja saatan sanoa välillä kovemmin, tiukemmin tai terävämmin kuin on tarkoitus. Olen kuitenkin ihan hyväsydäminen otus ainakin välillä ja hyvätkin asiat sanon mielellään. En ole pitkävihainen, joten jos joku on joskus hermostunut minuun, saatan hämärästi muistaa, että ”jotain kismaa” on ollut, mutta yleensä unohdan ristiriidat nopeasti ja saatan jopa hämmästellä, jos joku vetää hernettä urakalla nenään ja hepuloi vieressä.
-Thinksy- Anonyymi00071
Kiitos.
Sinä olet ollut minulle joskus ilkeä. Sen vuoksi en mielelläni keskustele kanssasi.
🦄 - Anonyymi00079
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kiitos.
Sinä olet ollut minulle joskus ilkeä. Sen vuoksi en mielelläni keskustele kanssasi.
🦄Eihän sinun tarvitse. Olisit vain johdonmukainen siinä, mitä sanot. Miinusta tästä asiasta sinulle.
On tosiaan sanottava, etten lainkaan muista, mitä olen sinulle sanonut (ehkä olet minulle jäänyt jollain tasolla mitään sanomattomaksi hahmoksi) täällä, mutta voisin kuvitella, että se on koskenut jotain liittyen itsepintaiseen ”vänkäämiseen”. Olet sellaisen näsäviisaan ja kehittymättömän pikkulapsen oloinen. Mutta puolestani kaikki kukat (yli-innokkaat sarvipäätkin) saavat kirjoittaa 😄
-Thinksy - Anonyymi00081
Anonyymi00079 kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse. Olisit vain johdonmukainen siinä, mitä sanot. Miinusta tästä asiasta sinulle.
On tosiaan sanottava, etten lainkaan muista, mitä olen sinulle sanonut (ehkä olet minulle jäänyt jollain tasolla mitään sanomattomaksi hahmoksi) täällä, mutta voisin kuvitella, että se on koskenut jotain liittyen itsepintaiseen ”vänkäämiseen”. Olet sellaisen näsäviisaan ja kehittymättömän pikkulapsen oloinen. Mutta puolestani kaikki kukat (yli-innokkaat sarvipäätkin) saavat kirjoittaa 😄
-ThinksyMuistan hyvin tarkasti kaikki kirjoittajat, jotka tulkitsevat asialliset ja kohteliaat viestini ilkeämielisiksi. Siinä mielessä olet juuri samanlainen kuin esimerkiksi Vilma.
Ette osoita, mikä tekstissäni tarkalleen ottaen on näsäsäviisasta, vaan heittelette ilmoille mielivaltaisia, järjettömiä ja täysin epäloogisia syytöksiä.
Sinuna vaihtaisin nimimerkkini muotoon "Whimsy-Feely".
🦄 - Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Muistan hyvin tarkasti kaikki kirjoittajat, jotka tulkitsevat asialliset ja kohteliaat viestini ilkeämielisiksi. Siinä mielessä olet juuri samanlainen kuin esimerkiksi Vilma.
Ette osoita, mikä tekstissäni tarkalleen ottaen on näsäsäviisasta, vaan heittelette ilmoille mielivaltaisia, järjettömiä ja täysin epäloogisia syytöksiä.
🦄Aa Vilma, pidän tuota kohteliaisuutena. Oikukas ei ole huono adjektiivi. Ja sinä sen kun jatkat juttelua, mukavaa.
-Thinksy - Anonyymi00083
Anonyymi00081 kirjoitti:
Muistan hyvin tarkasti kaikki kirjoittajat, jotka tulkitsevat asialliset ja kohteliaat viestini ilkeämielisiksi. Siinä mielessä olet juuri samanlainen kuin esimerkiksi Vilma.
🦄Niin ja kiitos nimimerkkiehdotuksesta, lupaan harkita asiaa.
-Thinksy
- Anonyymi00056
Parempi lopettaa ennen kuin aloittaa keskustelun.
Jää aikaa tehdä jotain mielekästä.- Anonyymi00058
🤭👍
Silloin, jos toinen korottaa ääntään tai muuten vain alkaa vttuilemaan. Harvemmin onneksi noin käy irl.
Mielestäni hyvä keskustelu on vastavuoroista eikä sellaista, että vain toinen on äänessä.
Palstalla lopetan kirjottamisen välittömästi, jos haistan, että eräs kaikkien kimpussa oleva on kommenttien takana tai jos kommentti on muuten epäasiallinen.- Anonyymi00073
Niin, kyllä asiallinen äänenvoimakkuus on hyvä pitää.
Vastavuoroisuus on myös tärkeää. ☺️ Toiselle täytyy antaa tilaa.
🦄
- Anonyymi00059
Kommentoin palstalla ihan harvakseltaan kun sattuu, milloin mitäkin.
Kiinnostaa lähinnä erikoisten ihmisten ajatusmaailmojen taustat, miten sellaiseen edes joudutaan, onko asemaansa tyytyväinen vai haluaisko tehdä asialleen jotakin.
Saat sattumoisin nyt melkein live-esimerkin:
kyselin hetki sitten kynis-nikiltä maailmankuvaketjussa niitä näitä liittyen lähinnä jäykkään mustavalkoiseen ajatteluun filosofisissa ja muissakin asioissa.
Kuppi on mennyt aina nurin puhekumppanilta jos mennäkeen on ollut, silloin kun olen astunut kai liikaa varpaille (maailmankuvaketju tänään ; )
Vastaavaa tapahtui heti aikanaan, kun aloin silmäillä palstaa joskus korona-aikaan. Muistanet itsekin nimimerkin tod.vaikee, kun et ymmärtänyt miksi se naishaluistaan niin outoon tyyliin ja tosi pitkiä monologeja kirjoittelee. Uskalsin epäillä jotain as-kirjon suuntaan. Se avustusyritys loppui siihen ;) (hän tarvitsee ulkopuolista apua ongelmassaan)
Yleensä viestini ovat niin neutraaleja, ettei kellään niihin ole juuri täydennettävää.- Anonyymi00074
Minä pidän kovasti tyylistäsi! Siinä on hyviä huomioita yleensä. 💡
🦄
- Anonyymi00060
1. Kyvyttömyys ymmärtää huumoria.
Ja se sulkee pois kaikki lihavat yksisarviset. - Anonyymi00063
Yleensä siinä kohti kun keskustelu on samaa tasoa kuin poliitikoilla puhutaan ympäripyöreitä ilman päätä tai häntää
- Anonyymi00078
Ehkä olet vain yksi kaistainen tyyppinä ns. kaistapää.
- Anonyymi00064
Näillä sivuilla on helppo jo otsikon perusteella olla vain lukematta. Tai ainakin ensimmäisen viestin perusteella viimeistään tietää, kiinnostaako aihe.
Livenä minulla on ystävä, jota on 10 v sitten kohdeltu työpaikalla huonosti. Hän kertoo sitä aina vaan. Toinen aihe on kun häntä on hyvinvointilaitoksessa hoidettu huolimattomasti. Näitä hän kertoili n, 20:nnen kerran, siinä vaiheessa aloin sanomaan etten jaksa kuunnella enää samaa. Eikö olisi aika päästää irti. Silti hän vielä joskus alkaa kertoa samat virret. Muuten tosi kiva tyyppi, etten haluaisi välejäkään katkaista. Kyllä katkeruus on rankka tauti.
Eli siinä ainakin on raja.- Anonyymi00077
Joo, tuollaiset ihmiset ovat energiasyöppöjä.
Kaikkia kohdellaan välillä väärin. Se paha olo täytyy ottaa hallintaan ja muuttaa hyödylliseksi eteen päin vieväksi voimaksi. 💪🧠
🦄
Silloin kun ilmojen halki käy inttäjän tie 😁, vältän joutumista keskusteluihin jotka kääntyvät koskemaan pelkästään keskustelua (metakeskustelua).
Tosin en muutenkaan pahemmin keskustele elikkä ei siinä kukaan mitään menetä tai saavuta- Anonyymi00088
Olen samaa mieltä siitä, että itse keskustelua koskeva keskustelu (metakeskustelu) on usein huono juttu.
Täällä siihen ajavat henkilöhyökkäys (tai muu ilkeily) tai tahallinen tai tahaton väärinymmärrys. Ihannetilanne olisi, kun mitään metakeskustelua ei tarvitsisi käydä, vaan keskustelu koskisi vain itse keskustelun aihetta.
Mutta ei metakeskustelu aina ole huonoa. Eilen kun kysyin eräältä keskustelijalta, miksi hän toistuvasti jätti vastaamatta kysymykseeni, hän kertoi ohittaneensa kysymykseni epähuomiossa. Tuossa tapauksessa metakeskustelu teki sen, mihin se on tarkoitettukin: sujuvoittamaan varsinaista keskustelua.
🦄
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞401211Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S65998- 35900
- 109859
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125826- 38733
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77642- 51626
- 42609
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66601Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.31596Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee27543Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei2542Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev120511- 49508
- 94496
- 60474
- 42452
- 45446
- 35417