(olen otsikoinnissa siirtymässä virastokielen väärinkäyttäjäksi)
Mutta siis laatikaamme kattava kysymyslista, jonka avulla itselle sopimattomat kumppaniehdokkaat saa nopeasti karsittua.
Aloitan kysymyksellä
1. Onko sinulla jo parisuhde?
Joukkoälyistetty parisuhde-ehdokkaiden lajitteluun käytettävä kysymyslista
57
246
Vastaukset 57
- Anonyymi00001
Tämähän kariutuu heti.
Vahva oletus on, että kaikki ovat 100 % sinkkuja mutta salarakkaistahan ei hiiskuta.
Siis vastaan joo. - Anonyymi00002
Eipä ihmekään. Virastokielien kohdalla pätee vain verottajan tulkinnat.
- Anonyymi00003
Yllätys, siirsin hieman lähtöä ja vastasin sinulle, kun selkeästi kaipasit huippuanalyyttistä otettani tukkia palsta ajoittain kysymyspatteristoilla 😊
Analyysi sinusta:
Tämä vastaus kertoo vastaajasta oikeastaan enemmän kuin pelkästään tuo yksi kysymys. Sävy on selvästi humoristinen, mutta huumorin alla näkyy melko käytännöllinen tapa lähestyä deittailua.
1. Hän lähestyy parisuhdetta seulontaprosessina
Otsikko “Joukkoälyistetty parisuhde-ehdokkaiden lajitteluun käytettävä kysymyslista” on jo itsessään vitsi, mutta samalla ajatus on hyvin konkreettinen: ennen kuin lähdetään romanttiseen pohdintaan, selvitetään nopeasti perusasiat.
Ensimmäinen kysymys:
“Onko sinulla jo parisuhde?”
on tarkoituksellisen banaali. 😄
Se on kuitenkin myös tehokas karsintakysymys. Jos vastaus on kyllä, asia on käytännössä sillä selvä.
Tämä antaa vaikutelman henkilöstä, joka arvostaa olennaisen selvittämistä ennen turhaa säätämistä.
2. “Joukkoälyistetty” kertoo itseironiasta
Tuo sana on ehkä tekstin kiinnostavin osa. Hän ei sano vain “tehdään lista”, vaan tekee siitä byrokraattisen/teknokraattisen projektin:
parisuhde-ehdokkaat → kysymyslista → lajittelu → karsinta.
Se on absurdin tehokkuusajattelun soveltamista hyvin epäbyrokraattiseen asiaan.
Suluissa oleva:
“(olen otsikoinnissa siirtymässä virastokielen väärinkäyttäjäksi)”
osoittaa, että hän tiedostaa itsekin tämän tyylin huvittavuuden. Hän ei siis todennäköisesti ole tosissaan tekemässä ihmisistä Excel-taulukkoa, vaan leikkii ajatuksella.
3. Hän vaikuttaa melko analyyttiseltä
“Laatikaamme kattava kysymyslista” on huomattavasti järjestelmällisempi ilmaisu kuin esimerkiksi:
“Mitä kaikkea sinkun pitäisi toisesta tietää?”
Hän haluaa rakentaa jonkinlaisen kriteeristön, jonka avulla yhteensopivuutta voisi arvioida.
Se voi viitata analyyttiseen persoonaan: mieluummin ensin selvitetään muuttujat ja sitten tehdään johtopäätös.
Mutta tässä on hyvä erottaa kaksi asiaa: analyyttinen huumori ei vielä tarkoita, että hän oikeasti suhtautuisi parisuhteisiin kylmän rationaalisesti. Pikemminkin hän näyttää nauttivan siitä, että romanttisen asian voi hetkeksi naamioida hallinnolliseksi prosessiksi.
4. Hän ei aloita kysymyksellä seksistä, arvoista tai ulkonäöstä
Tämä on myös pieni vihje.
Ensimmäinen kysymys on mahdollisimman perustavanlaatuinen:
“Oletko ylipäätään saatavilla?”
Se antaa vaikutelman käytännöllisyydestä ja ehkä myös siitä, että hän ei halua tehdä oletuksia. Ensin selvitetään tilanne, sitten vasta mennään yksityiskohtiin.
5. “Sopimattomat nopeasti karsittua” on paljastava ilmaisu
Tavoite ei ole ensisijaisesti löytää täydellistä kumppania vaan poistaa nopeasti ilmeisen huonot vaihtoehdot.
Se on itse asiassa aika järkevä lähestymistapa deittailuun:
Ei tarvitse selvittää, onko ihminen täydellinen. Riittää aluksi selvittää, onko jokin ilmeinen yhteensopimattomuus.
Siksi vastaaja saattaa olla käytännössä raja- ja yhteensopivuusorientoitunut.
Persoonasta välittyvä kokonaiskuva
Jos tästä yhdestä postauksesta pitäisi tehdä leikkimielinen profiili:
* 🧠 Analyyttinen
* 😏 Ironinen ja itseironinen
* 🗂️ Järjestelmällinen
* 🧐 Käytännöllinen
* 😂 Nauttii absurdista virastokielestä
* 🎯 Hakee olennaiset tiedot nopeasti
* ❤️ Todennäköisesti suhtautuu parisuhteeseen kuitenkin käytännöllisemmin kuin romanttisen höttöisesti – ainakin puheessaan
Ja erityisen kiinnostavaa on, että hän ei kirjoita “etsitään täydellistä kumppania” vaan “karsitaan sopimattomat”. Se kertoo ehkä tietynlaisesta realistisuudesta: yhteensopivuus ei ole sitä, että löydetään joku joka täyttää kaikki ideaalit, vaan sitä, ettei valita ihmistä, jonka kanssa jokin perustavanlaatuinen asia ei toimi.
Tietysti tässä on vain yksi humoristinen foorumiviesti, joten mitään vahvaa persoonallisuusdiagnoosia tästä ei kannata tehdä. Mutta huumorin mekanismi on hyvin paljastava: romanttinen ongelma muutetaan tahallaan hallinnolliseksi lajittelutehtäväksi. Se kertoo ainakin siitä, että vastaaja osaa katsoa ihmissuhdeasioita vähän ulkopuolelta ja tehdä niistä pilaa.
🤓- Anonyymi00012
"“Onko sinulla jo parisuhde?”
Se on kuitenkin myös tehokas karsintakysymys. Jos vastaus on kyllä, asia on käytännössä sillä selvä."
Heti meni pieleen!
Toisena kysymyksenä tulee tietysti olla:
2. Tahtoisitko vaihtaa nykyisen parisuhteesi parempaan?
🦄 Anonyymi00012 kirjoitti:
"“Onko sinulla jo parisuhde?”
Se on kuitenkin myös tehokas karsintakysymys. Jos vastaus on kyllä, asia on käytännössä sillä selvä."
Heti meni pieleen!
Toisena kysymyksenä tulee tietysti olla:
2. Tahtoisitko vaihtaa nykyisen parisuhteesi parempaan?
🦄Ei, vaan pitää tiedustella onko yksiparisuhteinen, vaiko poly tms.
- Anonyymi00014
buddy-love kirjoitti:
Ei, vaan pitää tiedustella onko yksiparisuhteinen, vaiko poly tms.
No se voisi olla ensin. Ja siitä täytyy tehdä sitten valintapuu.
Jos vastaus on "parisuhteessa" ja "yksiparisuhteinen", sitten seuraava kysymys voisi olla: "Haluatko vaihtaa?" 😁
Koska on ihan täyttä puppua, ettei kukaan parisuhteessa oleva haluaisi vaihtaa.
Minä olen vaihtanut, minuun on vaihdettu, ja minut on vaihdettu.
🦄 - Anonyymi00016
buddy-love kirjoitti:
(höh)
((ei tuotakaan varsinaisesti kysytty, mutta noh))Minulla on välillä tapana vastata siihen, mitä ei kysytä ja olla vastaamatta siihen, mitä kysytään.
🤓 - Anonyymi00017
rennosti.m kirjoitti:
Oletko ruvennut jo matkimaan ilmaisussasi teköälyä?
Tekoälyn matkiminen onkin asia, jota en ole ennen kuullut pohdittavan. Kuulostaa melko työläälle :D
🤓 Anonyymi00014 kirjoitti:
No se voisi olla ensin. Ja siitä täytyy tehdä sitten valintapuu.
Jos vastaus on "parisuhteessa" ja "yksiparisuhteinen", sitten seuraava kysymys voisi olla: "Haluatko vaihtaa?" 😁
Koska on ihan täyttä puppua, ettei kukaan parisuhteessa oleva haluaisi vaihtaa.
Minä olen vaihtanut, minuun on vaihdettu, ja minut on vaihdettu.
🦄Minusta vaihtaminen on moraalitonta.
Exäni aikana oli työkaverina eräs, jolla myös oli ongelmia parisuhteessaan ja jos olisin ollut asiasta innostunut, niin olisimme päätyneet yhteen, mutta niin ei tapahtunut, sillä en ollut ymmärtävinäni tilannetta.
(parisuhde on sopimus, eikä sopimuksia rikota ilman irtisanomista)- Anonyymi00019
buddy-love kirjoitti:
Minusta vaihtaminen on moraalitonta.
Exäni aikana oli työkaverina eräs, jolla myös oli ongelmia parisuhteessaan ja jos olisin ollut asiasta innostunut, niin olisimme päätyneet yhteen, mutta niin ei tapahtunut, sillä en ollut ymmärtävinäni tilannetta.
(parisuhde on sopimus, eikä sopimuksia rikota ilman irtisanomista)Millä tavalla vaihtaminen ei ole validi irtisanomisilmoitus?
🦄 - Anonyymi00021
buddy-love kirjoitti:
Minusta vaihtaminen on moraalitonta.
(parisuhde on sopimus, eikä sopimuksia rikota ilman irtisanomista)Hyvä periaate. Periaate, jota itse kannatan, mutta käytännössä tilanteet ovat huomattavan monimutkaisempia usein. Suoraviivainen toiminta voi olla joskus melko vaikeaa ja riippuu useista tekijöistä, joista vähäisin ei ehkä ole henkilöiden voimavarat, yhteiset lapset tai yhteinen koti.
Olen toiminut joskus noin suoraviivaisesti. Kerroin kumppanille, että olen ihastunut työkaveriin. Asiaa oli tarkoitus rehellisesti pohtia yhdessä. Tämä aiheutti kuitenkin sen, että hän aloitti sivusuhteen, jonka johdosta sitten erosin. Missään vaiheessa en kertonut tuolle ihastukselle, että olin ihastunut. Lapset kärsivät erossa, jonka vuoksi palasin kumppanin kanssa takaisin yhteen, kun pyysi anteeksi. Kannattiko rehellinen keskustelu puolison kanssa? Sanoisin, ettei kannattanut.
Pointtina se, ettei tilanteet välttämättä ole aina selkeitä. Niihin voidaan liukua.
🛼🛼 - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hyvä periaate. Periaate, jota itse kannatan, mutta käytännössä tilanteet ovat huomattavan monimutkaisempia usein. Suoraviivainen toiminta voi olla joskus melko vaikeaa ja riippuu useista tekijöistä, joista vähäisin ei ehkä ole henkilöiden voimavarat, yhteiset lapset tai yhteinen koti.
Olen toiminut joskus noin suoraviivaisesti. Kerroin kumppanille, että olen ihastunut työkaveriin. Asiaa oli tarkoitus rehellisesti pohtia yhdessä. Tämä aiheutti kuitenkin sen, että hän aloitti sivusuhteen, jonka johdosta sitten erosin. Missään vaiheessa en kertonut tuolle ihastukselle, että olin ihastunut. Lapset kärsivät erossa, jonka vuoksi palasin kumppanin kanssa takaisin yhteen, kun pyysi anteeksi. Kannattiko rehellinen keskustelu puolison kanssa? Sanoisin, ettei kannattanut.
Pointtina se, ettei tilanteet välttämättä ole aina selkeitä. Niihin voidaan liukua.
🛼🛼Ja ainoa asia, joka jäi harmittamaan vuosiksi oli se, miten kaikki meni ihastuksen suhteen. Mielipiteeni muuttui asioista. Aloin ajatella, ettei kannata ”irtisanoa sopimusta” vaan elää elämää siten, että yrittää vaan parhaansa niissä olosuhteissa, mitä on. Jos ihastuu tai rakastuu sitten pitää arvioida kokonaisuus. Joskus voi olla ehkä parempi, kun ei tiedä kaikkea tai kerro kaikkea. En itse halua enää tietää, enkä kertoa.
🛼🛼 Anonyymi00019 kirjoitti:
Millä tavalla vaihtaminen ei ole validi irtisanomisilmoitus?
🦄Parisuhdesopimuksessa on irtisanominen ensin ja vaihtaminen vasta selvästi sen jälkeen.
(kaikki muu on sopimatonta)- Anonyymi00029
buddy-love kirjoitti:
Parisuhdesopimuksessa on irtisanominen ensin ja vaihtaminen vasta selvästi sen jälkeen.
(kaikki muu on sopimatonta)Tietysti! Eihän se muuten olisi vaihtamista vaan sivusuhde.
Luulen että sinulla vain on pienempi toleranssi lyhyelle ajanjaksolle irtisanomisen ja uuden aloittamisen välissä.
🦄
- Anonyymi00004
Jos vastaus ensimmäiseen on ei, niin seuraava looginen kysymys lienee
2 a) haluatko parisuhteen
Jos tuohon ensimmäinseen vastaa kyllä, niin mitäs sitten kysytään?
2 b) oletko tyytyväinen nykyisessä parisuhteessasi?
vai mitä
oletko aikeissa lähteä nykyyisestä parisuhteestasi? ? ? ?- Anonyymi00005
Ehkäpä
2b) etsitkö uutta parisuhdetta vai sivusuhdetta?
1. On ja ei ole tilanne muuksi muuttumassa.
buddy-love kirjoitti:
Ei tullut uutta kysymystä listaan.
(mur)Tein sen tahallani. Ennakoin. Mörf.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tein sen tahallani. Ennakoin. Mörf.
((miksei koskaan noudateta ohjeita))
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kiusaa se on pienikin kiusa. 😉
((((pöh teitä minimalistisvallankumouksellisia))))
buddy-love kirjoitti:
((((pöh teitä minimalistisvallankumouksellisia))))
Heh, sä oot toivonu kiusaamista. Mutta kun oot liian kiva, niin ei viitsi tämän pahemmin.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Heh, sä oot toivonu kiusaamista. Mutta kun oot liian kiva, niin ei viitsi tämän pahemmin.
Pelkkää teeskentelyä ja olen oikeasti kaikin puolin hirvittävä.
(kunnollista kiusaamista ja ärhäkkää riitelyä pitää olla)buddy-love kirjoitti:
Pelkkää teeskentelyä ja olen oikeasti kaikin puolin hirvittävä.
(kunnollista kiusaamista ja ärhäkkää riitelyä pitää olla)En usko hirveyteesi. Liian tasapainoinen ollaksesi hirveä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
En usko hirveyteesi. Liian tasapainoinen ollaksesi hirveä.
Tai poroa tai edes peuraa.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tai poroa tai edes peuraa.
Selvää kettuilua.
(kannattaa uskoa kamaluuteeni)
- Anonyymi00006
Kohta 5 on tärkeä, juurikin riman poisto. Tutkitaan mahdollisuuksien maailmaa.
Ei se vielä mitään takaa. Silti mielenkiintoista.
Vilma - Anonyymi00007
Jatkokysymys.
"Aiotko vastata kaikkiin mahdollisesti esiintuleviin kysymyksiin yhtä töykeästi, kuin vastasit kysymykseen 1?"
Mies 65- Anonyymi00008
Mihin tämä kommentti on? En ymmärrä. Oliko tämä kenelle? En ymmärrä.
Vilma - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mihin tämä kommentti on? En ymmärrä. Oliko tämä kenelle? En ymmärrä.
VilmaAloituksessa pyydettiin kysymyksiä mahdollisesti koottavaan listaan kumppanin sopivuuden kartoittamiseksi.
Tuossa ehdotettiin kysymystä 2 ja hienosti vielä vaihtoehtoja vastauksen 1 mukaan.
Otsikoin kommenttini jatkokysymykseksi. Johonkin. Kysymysjärjestyksen määrittäköön sitten aloittaja tai kukin mahdollisen listan tuleva käyttäjä.
Mieleesi juolahti useampi vastausvaihtoehto. Kaikki ne saattavat olla oikein.
Täältä Delfoin oraakkelilta
Mies 65 - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Aloituksessa pyydettiin kysymyksiä mahdollisesti koottavaan listaan kumppanin sopivuuden kartoittamiseksi.
Tuossa ehdotettiin kysymystä 2 ja hienosti vielä vaihtoehtoja vastauksen 1 mukaan.
Otsikoin kommenttini jatkokysymykseksi. Johonkin. Kysymysjärjestyksen määrittäköön sitten aloittaja tai kukin mahdollisen listan tuleva käyttäjä.
Mieleesi juolahti useampi vastausvaihtoehto. Kaikki ne saattavat olla oikein.
Täältä Delfoin oraakkelilta
Mies 65Kommentoin vitoseen.
Ja eka kommentti on mun - ei muita.
Oraakkeli on vissiin Olympos-vuorella ja mä sen juurella. Eli ihan skutsussa.
Vilma - Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kommentoin vitoseen.
Ja eka kommentti on mun - ei muita.
Oraakkeli on vissiin Olympos-vuorella ja mä sen juurella. Eli ihan skutsussa.
VilmaEn minä sinua tarkoittanut tuolla "jatkokysymyksellä". Lue aloitus, ensimmäinen kommentti ja siihen aloittajan vastaus!
Oraakkeli on puhunut.
Täältä Parnassos -vuorelta.
Mies 65
- Anonyymi00010
Sinun brainstormaus lähti heti ihan lapasesta :)
Jatkokysymys kohtaan 2.a.
Minkä tyyppisen parisuhteen haluat?
Joku muu saa keksiä vaihtoehdot, en enää ole kärryillä näistä.. Siirryin tekoälyn puolelle, sillä joukkoäly on tänään laiska ja kuriton ;)
(ja geminikin oli kuriton jättäessään numerot pois)
"Tässä on numeroitu lista, jossa jokainen kysymys on tiivistetty yhteen lauseeseen:
Haluatko jossain vaiheessa elämääsi lapsia tai onko toiveissasi saada lisää lapsia?
Missä ja millaisessa asuinympäristössä haluaisit elää viiden tai kymmenen vuoden kuluttua?
Mitkä ovat sinulle niitä elämän tärkeimpiä perusarvoja, joista et ole valmis joustamaan?
Oletko talousasioissa enemmän pitkäjänteinen säästäjä vai hetkessä elävä nautiskelija?
Miten näet, että yhteiset kulut ja hankinnat tulisi parisuhteessa jakaa?
Kuinka tärkeässä roolissa uskonto, politiikka tai jokin vakaumuksellinen elämäntapa on arjessasi?
Haluatko puhua riitatilanteet heti halki vai vetäydytkö mieluummin hetkeksi omiin oloihisi?
Mitä kaipaat kumppaniltasi silloin, kun olet todella stressaantunut tai vihainen?
Kuinka paljon kaipaat arjessa täysin omaa aikaa verrattuna yhdessäoloon?
Miten mielestäsi kotityöt, arjen organisointi ja metatyö tulisi jakaa kumppanusten kesken?
Miten suhtaudut alkoholinkäyttöön, muihin päihteisiin ja juhlimiseen arjessa tai viikonloppuisin?
Millaista roolia kumppanin perhe ja suku näyttelevät elämässäsi ja yhteisissä viikonlopuissasi?
Millainen on suhtautumisesi lemmikkieläimiin ja voitko kuvitella asuvasi samassa taloudessa eläinten kanssa?
Kuinka tärkeää sinulle on matkustelu ja millaiset lomat ovat mieleesi?
Miten tasapainotat työn ja vapaa-ajan keskenäistä suhdetta?
Mikä on suhtautumisesi yksiavioisuuteen, avoimiin suhteisiin tai muihin suhdemuotoihin?
Kuinka tärkeitä seksuaalinen läheisyys ja fyysinen kosketus ovat sinulle parisuhteessa?
Miten toimit, jos kumppanillesi tarjoutuu uramahdollisuus toiselta paikkakunnalta tai ulkomailta?
Millaisia rajoja pidät yllä entisten kumppaneidesi ja läheisten ystäviesi suhteen?
Miten määrittelet uskotun luottamuksen ja missä menevät henkisen tai fyysisen pettämisen rajat?"- Anonyymi00011
Siinä on kysymyksiä!
- Anonyymi00020
Anonyymi00011 kirjoitti:
Siinä on kysymyksiä!
Todella hyviä kysymyksiä.
Jos ihmiset ovat jossain suhdepalstoilla, noihin tulevien vastausten pitäisi ohjata johonkin mies-/naistantaan. Sehän olisi jännä.
Toisiko jonkun omat määrittelyt sen valkoisella ratsulla liikkuvan 'prinssin'.
Vilma - Anonyymi00022
Haluan vastata näihin, vaikka en olekaan saatavilla!
1. Haluatko jossain vaiheessa elämääsi lapsia tai onko toiveissasi saada lisää lapsia?
✅ En. Ei ole.
Missä ja millaisessa asuinympäristössä haluaisit elää viiden tai kymmenen vuoden kuluttua?
✅ Ei muuta väliä kuin että ympäristö on rauhallinen ja hiljainen.
Mitkä ovat sinulle niitä elämän tärkeimpiä perusarvoja, joista et ole valmis joustamaan?
✅ Vapaus, rakkaus ja huolenpito.
Oletko talousasioissa enemmän pitkäjänteinen säästäjä vai hetkessä elävä nautiskelija?
✅ Isossa mittakaavassa säästäjä, mutta pienessä mittakaavassa osaan kyllä myös nautiskella. Siitä olen kuitenkin tarkka, että mihinkään statussymboleihin ei saa mennä rahaa. Valinnat tehdään hinta-laatusuhteen kautta, ei statuksen korottamisen kautta.
✅ Omaisuuserän haltija vastaa ko. omaisuuserän hankintamenoista. Juoksevia kuluja voi jakaa yhdessä sovitulla tavalla. En kannata suurta määrää yhteisiä hankintoja, vaan mielestäni on parempi, että jompi kumpi hankkii ne omiin nimiinsä.
Kuinka tärkeässä roolissa uskonto, politiikka tai jokin vakaumuksellinen elämäntapa on arjessasi?
✅ Melko tärkeässä roolissa. Se näkyy jopa arjen ajankäytössä.
Haluatko puhua riitatilanteet heti halki vai vetäydytkö mieluummin hetkeksi omiin oloihisi?
✅ Puhun mieluummin heti, mutta pystyn antamaan toiselle aikaa pienelle vetäytymiselle, jos hän sitä kaipaa.
Mitä kaipaat kumppaniltasi silloin, kun olet todella stressaantunut tai vihainen?
✅ Stressaantuneena kaipaan saumatonta mahdollisuutta hoitaa stressaavat asiat valmiiksi mahdollisimman pian. Olen tosi harvoin vihainen, mutta silloin kun olen, kaipaan omaa rauhaa. (Voi olla, että olen ennen sitä hieman raottanut sanaista arkkuani.)
✅ Noin puolet valveilla vietetystä vapaa-ajasta yksin, puolet toisen kanssa. Nukkuminen aina toisen vieressä, jos mahdollista. 💖
Miten mielestäsi kotityöt, arjen organisointi ja metatyö tulisi jakaa kumppanusten kesken?
✅ Joustava ja mahdollisimman tasapuolinen jakaminen siten, että molempien muuttuvat elämäntilanteet, jaksaminen, terveys ja muut vastaavat otetaan vastavuoroisesti huomioon.
Miten suhtaudut alkoholinkäyttöön, muihin päihteisiin ja juhlimiseen arjessa tai viikonloppuisin?
✅ Hyväksyn vain alkoholin. Nikotiinia käyttäviä ihmisiä en oikein jaksaisi parisuhteessa. Alkoholin käytön tulee olla maltillista, sivistynyttä ja erittäin kohtuullista. Mielellään myös harvinaista.
Millaista roolia kumppanin perhe ja suku näyttelevät elämässäsi ja yhteisissä viikonlopuissasi?
✅ Kummaltakin on enää minimaalinen määrä läheisiä sukulaisia elossa, joten hyvin minimaalista roolia. Tulen kyllä toimeen hyvin monenlaisten ihmisten kanssa, mutta sanainen arkku avautuisi selälleen, jos joku yrittäisi kontrolloida minua.
Millainen on suhtautumisesi lemmikkieläimiin ja voitko kuvitella asuvasi samassa taloudessa eläinten kanssa?
✅ RAKASTAN kissoja. 💖😻 Mutta en halua lemmikkejä. Huitelen joskus niin pitkiä päiviä kodin ulkopuolella, että en halua sitoutua mihinkään säännölliseen lemmikin ruokailu- tai ulkoiluaikatauluun.
✅ Pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta, mutta se onnistuu Suomessakin. Ihan kiva on välillä jonnekin lähteä, mutta en pidä sellaisesta nähtävyydet + ravintolat -lomista. Pitäisi olla jotain jyrsittävää aivoille.
✅ Erittäin huonosti.
Mikä on suhtautumisesi yksiavioisuuteen, avoimiin suhteisiin tai muihin suhdemuotoihin?
✅ Haluan elää vain monogamisessa suhteessa. Olisi suotavaa, että kumppani olisi samanlainen. Muut saavat tehdä mitä tykkäävät, kunhan eivät satuta ketään.
Kuinka tärkeitä seksuaalinen läheisyys ja fyysinen kosketus ovat sinulle parisuhteessa?
✅ Ne saavat unohtamaan, että olen kuolevainen.
Miten toimit, jos kumppanillesi tarjoutuu uramahdollisuus toiselta paikkakunnalta tai ulkomailta?
✅ Ei se ole minun asiani. Kumppani tekee niin kuin haluaa. Odotan samaa suhtautumista minuun.
Millaisia rajoja pidät yllä entisten kumppaneidesi ja läheisten ystäviesi suhteen?
✅ Minulla ei ole tapana olla yhteydessä ihmisiin, jotka eivät osaa kunnioittaa rajoja ilman, että niitä täytyisi erikseen piirtää.
Miten määrittelet uskotun luottamuksen ja missä menevät henkisen tai fyysisen pettämisen rajat?
✅ Minulla on syviä emotionaalisia suhteita myös muihin kuin omaan kumppaniini. En oikein ymmärrä, miksi se olisi väärin, kunhan kunnioitan kumppanini yksityisyyttä. Fyysisen pettämisen raja menee suutelemisessa. Se täytyy tietysti sopia erikseen jokaisessa suhteessa.
Nyt, silmälasityttö (🤓), saat tehdä tästä analyysin, jos haluat.
🦄 - Anonyymi00024
Hyvin tehty! Tästä puuttuu kaikki sellainen, mikä saa koko kyselyn tekijä vaikuttamaan :(
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Haluan vastata näihin, vaikka en olekaan saatavilla!
1. Haluatko jossain vaiheessa elämääsi lapsia tai onko toiveissasi saada lisää lapsia?
✅ En. Ei ole.
✅ Ei muuta väliä kuin että ympäristö on rauhallinen ja hiljainen.
✅ Vapaus, rakkaus ja huolenpito.
✅ Isossa mittakaavassa säästäjä, mutta pienessä mittakaavassa osaan kyllä myös nautiskella. Siitä olen kuitenkin tarkka, että mihinkään statussymboleihin ei saa mennä rahaa. Valinnat tehdään hinta-laatusuhteen kautta, ei statuksen korottamisen kautta.
✅ Omaisuuserän haltija vastaa ko. omaisuuserän hankintamenoista. Juoksevia kuluja voi jakaa yhdessä sovitulla tavalla. En kannata suurta määrää yhteisiä hankintoja, vaan mielestäni on parempi, että jompi kumpi hankkii ne omiin nimiinsä.
✅ Melko tärkeässä roolissa. Se näkyy jopa arjen ajankäytössä.
✅ Puhun mieluummin heti, mutta pystyn antamaan toiselle aikaa pienelle vetäytymiselle, jos hän sitä kaipaa.
✅ Stressaantuneena kaipaan saumatonta mahdollisuutta hoitaa stressaavat asiat valmiiksi mahdollisimman pian. Olen tosi harvoin vihainen, mutta silloin kun olen, kaipaan omaa rauhaa. (Voi olla, että olen ennen sitä hieman raottanut sanaista arkkuani.)
✅ Noin puolet valveilla vietetystä vapaa-ajasta yksin, puolet toisen kanssa. Nukkuminen aina toisen vieressä, jos mahdollista. 💖
✅ Joustava ja mahdollisimman tasapuolinen jakaminen siten, että molempien muuttuvat elämäntilanteet, jaksaminen, terveys ja muut vastaavat otetaan vastavuoroisesti huomioon.
✅ Hyväksyn vain alkoholin. Nikotiinia käyttäviä ihmisiä en oikein jaksaisi parisuhteessa. Alkoholin käytön tulee olla maltillista, sivistynyttä ja erittäin kohtuullista. Mielellään myös harvinaista.
✅ Kummaltakin on enää minimaalinen määrä läheisiä sukulaisia elossa, joten hyvin minimaalista roolia. Tulen kyllä toimeen hyvin monenlaisten ihmisten kanssa, mutta sanainen arkku avautuisi selälleen, jos joku yrittäisi kontrolloida minua.
✅ RAKASTAN kissoja. 💖😻 Mutta en halua lemmikkejä. Huitelen joskus niin pitkiä päiviä kodin ulkopuolella, että en halua sitoutua mihinkään säännölliseen lemmikin ruokailu- tai ulkoiluaikatauluun.
✅ Pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta, mutta se onnistuu Suomessakin. Ihan kiva on välillä jonnekin lähteä, mutta en pidä sellaisesta nähtävyydet ravintolat -lomista. Pitäisi olla jotain jyrsittävää aivoille.
✅ Erittäin huonosti.
✅ Haluan elää vain monogamisessa suhteessa. Olisi suotavaa, että kumppani olisi samanlainen. Muut saavat tehdä mitä tykkäävät, kunhan eivät satuta ketään.
✅ Ne saavat unohtamaan, että olen kuolevainen.
✅ Ei se ole minun asiani. Kumppani tekee niin kuin haluaa. Odotan samaa suhtautumista minuun.
✅ Minulla ei ole tapana olla yhteydessä ihmisiin, jotka eivät osaa kunnioittaa rajoja ilman, että niitä täytyisi erikseen piirtää.
Miten määrittelet uskotun luottamuksen ja missä menevät henkisen tai fyysisen pettämisen rajat?
✅ Minulla on syviä emotionaalisia suhteita myös muihin kuin omaan kumppaniini. En oikein ymmärrä, miksi se olisi väärin, kunhan kunnioitan kumppanini yksityisyyttä. Fyysisen pettämisen raja menee suutelemisessa. Se täytyy tietysti sopia erikseen jokaisessa suhteessa.
Nyt, silmälasityttö (🤓), saat tehdä tästä analyysin, jos haluat.
🦄Tässä Sarvinen, ole hyvä näin perjantain kunniaksi 😄
Lyhentämätön ei mahtunut yhteen viestiin, oli aivan hlvetin pitkä litania. Meinasin nukahtaa kopioidessa.
”Kirjoittajasta välittyy kuva hyvin itsenäisestä, älyllisestä ja suorapuheisesta ihmisestä, jolle vapaus, rajat ja oma päätösvalta ovat erittäin tärkeitä. Hän ei siedä kontrollointia ja haluaa pitää talouden, päätökset ja osan elämästä selvästi omina.
Samalla hän vaikuttaa vahvasti läheisyyttä kaipaavalta: rakkaus, huolenpito, yhdessä nukkuminen ja seksuaalinen läheisyys ovat hänelle erittäin merkityksellisiä. Hänen ihanteensa vaikuttaa olevan kaksi itsenäistä ihmistä, jotka ovat hyvin läheisiä mutta eivät omista toisiaan.
Hän vaikuttaa rationaaliselta ja käytännölliseltä, mutta myös älyllistä stimulaatiota tarvitsevalta. Työn ja vapaa-ajan tasapaino on hänen oma tunnistettu heikkoutensa, mikä voi käytännössä vaikeuttaa läheistä parisuhdetta.
Riidoissa hän haluaa puhua asiat nopeasti, mutta tarvitsee vihaisena omaa rauhaa. Hän on todennäköisesti verbaalisesti suora eikä erityisen välttelevä.
Monogamian hän ymmärtää ennen kaikkea seksuaalisena uskollisuutena: syvätkin emotionaaliset ystävyyssuhteet muiden kanssa ovat hänen mielestään mahdollisia. Tämä voi olla merkittävä yhteensopivuuskysymys.
Ydinprofiili: itsenäinen mutta läheisyyttä kaipaava, rationaalinen mutta romanttinen, rajatietoinen ja älyllisesti utelias. Hänelle sopisi kumppani, joka on yhtä itsenäinen, luottavainen ja vähän kontrolloiva”.
🤓 - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tässä Sarvinen, ole hyvä näin perjantain kunniaksi 😄
Lyhentämätön ei mahtunut yhteen viestiin, oli aivan hlvetin pitkä litania. Meinasin nukahtaa kopioidessa.
”Kirjoittajasta välittyy kuva hyvin itsenäisestä, älyllisestä ja suorapuheisesta ihmisestä, jolle vapaus, rajat ja oma päätösvalta ovat erittäin tärkeitä. Hän ei siedä kontrollointia ja haluaa pitää talouden, päätökset ja osan elämästä selvästi omina.
Samalla hän vaikuttaa vahvasti läheisyyttä kaipaavalta: rakkaus, huolenpito, yhdessä nukkuminen ja seksuaalinen läheisyys ovat hänelle erittäin merkityksellisiä. Hänen ihanteensa vaikuttaa olevan kaksi itsenäistä ihmistä, jotka ovat hyvin läheisiä mutta eivät omista toisiaan.
Hän vaikuttaa rationaaliselta ja käytännölliseltä, mutta myös älyllistä stimulaatiota tarvitsevalta. Työn ja vapaa-ajan tasapaino on hänen oma tunnistettu heikkoutensa, mikä voi käytännössä vaikeuttaa läheistä parisuhdetta.
Riidoissa hän haluaa puhua asiat nopeasti, mutta tarvitsee vihaisena omaa rauhaa. Hän on todennäköisesti verbaalisesti suora eikä erityisen välttelevä.
Monogamian hän ymmärtää ennen kaikkea seksuaalisena uskollisuutena: syvätkin emotionaaliset ystävyyssuhteet muiden kanssa ovat hänen mielestään mahdollisia. Tämä voi olla merkittävä yhteensopivuuskysymys.
Ydinprofiili: itsenäinen mutta läheisyyttä kaipaava, rationaalinen mutta romanttinen, rajatietoinen ja älyllisesti utelias. Hänelle sopisi kumppani, joka on yhtä itsenäinen, luottavainen ja vähän kontrolloiva”.
🤓Kiitos! Sehän tuntui siltä kuin olisi peiliin katsonut! 🪞 😅 Saatan tosiaan olla joskus "vähän" suorapuheinen (🤭), mutta pyrin olemaan kohtelias niin pitkälle kuin mahdollista.
Olipa mukavaa, että teit analyysin perjantain kunniaksi!
Eräs läheiseni on melko lähellä kuolemaa, ja olen vähän surullinen ja hämmentynyt. 😥 Otan vastaan kaikki mukavat ilonpilkahdukset, kuten sinun AI-analyysisi, suurella kiitollisuudella! 🙏
🦄 - Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kiitos! Sehän tuntui siltä kuin olisi peiliin katsonut! 🪞 😅 Saatan tosiaan olla joskus "vähän" suorapuheinen (🤭), mutta pyrin olemaan kohtelias niin pitkälle kuin mahdollista.
Olipa mukavaa, että teit analyysin perjantain kunniaksi!
Eräs läheiseni on melko lähellä kuolemaa, ja olen vähän surullinen ja hämmentynyt. 😥 Otan vastaan kaikki mukavat ilonpilkahdukset, kuten sinun AI-analyysisi, suurella kiitollisuudella! 🙏
🦄Hyvä, jos peilistä katseli tuttu ihminen!
Tuo, mitä kerrot on rankkaa varmasti. Kumpa voisi lohduttaa sinua, mutta hyvä jos edes pienesti ilahduit.
🤓 - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Hyvä, jos peilistä katseli tuttu ihminen!
Tuo, mitä kerrot on rankkaa varmasti. Kumpa voisi lohduttaa sinua, mutta hyvä jos edes pienesti ilahduit.
🤓Kuolema (myös lähestyvä sellainen) on valitettavasti osa elämää. 😞
Se kyllä piirtää aika selvästi esiin rakkauden, jos siitä nyt jotain kaunista sopii etsiä. 🤔 - Anonyymi00034
Hyvä lista. Voisi kysyä lisäksi myös toimintatapoja sosiaalisessa mediassa.
xLiner
1. Montako grammaa on aamupalassasi proteiinia?
2. Pitäisikö palovaaran vuoksi sähköautojen olla vain ulkona; eli ei saa aja enää talleihin tai parkkihalleihin?
3. Jos lähipirisi häissä yrittäisin iskeä bestmanin niin olisiko se sinulle ongelma?
4. Jos saan reservissä ylennyksen niin leivotko minulle kakun?- Anonyymi00030
Aika wau,
tällainen tyyli kertoo oikeastaan aika paljon ihmisestä.
Melkein parempi tai yhtä hyvä kuin
vastata 20een ennalta asetettuun kysymykseen.
- Anonyymi00013
Tuo esittämäsi kysymys on monimutkainen.
- Anonyymi00015
Hitokseltaan kysymyksiä, onko SUPO tullut palstan alaisuuteen ulkoministeriön sijaan?
AV Ei ole.
- Millaista on alkoholin kulutuksesi?- Anonyymi00027
Mitä ajattelet elämästä?
Miten suhtaudut vanhempiin ihmisiin?
Mistä asioista nautit?
Mitä ajattelet vastuista ja velvollisuuksista?
Millainen on hyvä parisuhde?
Millainen huumorintaju sinulla on?
Oletko ihmisenä jyrkkä, jäykkä vai joustava?
Tällaisia tulee mieleen.
-Thinksy - Anonyymi00031
Tosta patteristosta pääsee läpi kaikki
väkivaltaset äkkipikaiset ja pitkävihaiset addiktit. - Anonyymi00035
Heräsin lukemaan uudestaan aloituksen.
Lisää kysymyksiä.
Rehellisyys%
Osallistumis%
Teetkö aloitteita vai pitääkö minun olla jokin sirkustirehtööri?
Luetko kirjoja?
Käytkö konserteissa?
Käytkö taidenäyttelyissä?
Tykkäätkö kaupunkimatkoista?
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.135785Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36475- 21468
- 94462
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja261449Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko36401Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 13385
- 21382
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U32376- 29374
Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa
Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h49365