työn kuormittavuus hoiva/hoitotyössä

Anonyymi-ap

Lähihoitajat uupuvat jo työuransa alkumetreillä.

25

146

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan kivan korvauksen saa siitä uupumisesta. Kun on saanut hankittua ammatin pelkällä peruskoulu pohjalla.

• Anonyymi00002

Jokaisessa työssä väsyypi. Helppoa paikkaa ei ole olemassa. Rahan eteen on tehtävä töitä jokaisessa työpaikassa. Ei se työssä aikakaan kulu pelkästään istumalla. Aika kuluu joutuisasti, kun on mitä tekee. Mikäli on valinnut ammatin itselleen, jossa viihtyy, niin työkään ei tunnu, niin uuvuttavalta. Kannattaa vaihtaa alaa, jos työ ei tunnu siltä, että viihtyisi ja rasittavalta. Se olisi hoidettavillekkin parempi monelta osin.

• Anonyymi00003

2-3 tuhannen e. kuukausipalkan eteen pitääkin tehdä toitä niin että kokee palkkionsa ansainneen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

2-3 tuhannen e. kuukausipalkan eteen pitääkin tehdä toitä niin että kokee palkkionsa ansainneen.

50000e tulee vuodessa jos teet yötöitä

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

50000e tulee vuodessa jos teet yötöitä

lähihoitaja vastaa potilaan /asukkaan fyysisistä tarpeista.Työn yksi kuormittava osatekijä on se, jos hän ei kykene olemaan "palvelija"suorittaessaan työtehtäviä kulloisellekkin hoivattavalle."Minä olen tässä sinua varten".

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

lähihoitaja vastaa potilaan /asukkaan fyysisistä tarpeista.Työn yksi kuormittava osatekijä on se, jos hän ei kykene olemaan "palvelija"suorittaessaan työtehtäviä kulloisellekkin hoivattavalle."Minä olen tässä sinua varten".

Hoiva-avustajia palkattava sairaala osastoille, jotka kykenevät suorittamaan nämä perushoivatyön.
        Lhihoitaja vastaa vain lääkinnällisistä töistä yhdessä sairaanhoitajan kanssa lääkärin määräyksien mukaan.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Hoiva-avustajia palkattava sairaala osastoille, jotka kykenevät suorittamaan nämä perushoivatyön.
        Lhihoitaja vastaa vain lääkinnällisistä töistä yhdessä sairaanhoitajan kanssa lääkärin määräyksien mukaan.

Säästyis euroja kun palkattais näitä avustajia suorittamaan perushoivaa ja perushoitaja suorittais vain hoidollisen työn esim. lääkehuolto, puhtaiden haavain hoito sairaanhoitajan apuna.'

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Säästyis euroja kun palkattais näitä avustajia suorittamaan perushoivaa ja perushoitaja suorittais vain hoidollisen työn esim. lääkehuolto, puhtaiden haavain hoito sairaanhoitajan apuna.'

Turhat pomot ja paperinpyörittäjät pois, jää suoritusportaan palkkaamiseen rutkasti rahaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Turhat pomot ja paperinpyörittäjät pois, jää suoritusportaan palkkaamiseen rutkasti rahaa.

Nimenomaan,äisi varaa palkata niitä hoiva-avustajia ja näin ei tarvittaisi niin monta isompipalkkaista terveydenhuollon ammattilaista suorittamaan perushoivatyötä.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Nimenomaan,äisi varaa palkata niitä hoiva-avustajia ja näin ei tarvittaisi niin monta isompipalkkaista terveydenhuollon ammattilaista suorittamaan perushoivatyötä.

Mietitäänpä, tarvitseeko potilas/asiakas vuoteensa hygienisyyden ja mukavuuden ylläpitämiseen terveydenhuollon ammattilaista esim. työntäytteisen aamuvuoron hoivatöiden suorittamiseen.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Lääkäreiltä poistettiin vastuu potilaiden vapauden rajoittamisesta mm magneettiliivien käyttö-kohta ei saada erikoisosastolle hoitajia kun vastuupaine liian kova

Tehy puuttumaan asiaan

potilasvahingot varmaan kasvaa

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mietitäänpä, tarvitseeko potilas/asiakas vuoteensa hygienisyyden ja mukavuuden ylläpitämiseen terveydenhuollon ammattilaista esim. työntäytteisen aamuvuoron hoivatöiden suorittamiseen.

Ehdottomasti ei tarvits, perushoivaryötä suorttamaan näitäLähihoitajia.Lähiavustajan tekemänä nämä tehtävät hoituvat eriomaisem jyvin ja heidän työhön pakkaaminen on huomattavan paljon halvempaa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ehdottomasti ei tarvits, perushoivaryötä suorttamaan näitäLähihoitajia.Lähiavustajan tekemänä nämä tehtävät hoituvat eriomaisem jyvin ja heidän työhön pakkaaminen on huomattavan paljon halvempaa.

Ainakin nuo simpsakat filippiinit varmaan hyviä
        vIRKEITÄ ON JA HYVÄKUNTOISIA
        eIVÄT VARMAAN PUHALLA JOKA KYLJENKÄÄNNÖST
        Kauppakärrytkin aivan erisisältöiset kuin paikallisilla lenkin ja läskin purijoilla

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ainakin nuo simpsakat filippiinit varmaan hyviä
        vIRKEITÄ ON JA HYVÄKUNTOISIA
        eIVÄT VARMAAN PUHALLA JOKA KYLJENKÄÄNNÖST
        Kauppakärrytkin aivan erisisältöiset kuin paikallisilla lenkin ja läskin purijoilla

samasta kulttuurista ja selkeää Suomea puhuva hoitaja,on ehdottomasti parempi hoivaaja luin täysin eri kulttuurissa kasvanut henkilö.

• Anonyymi00015

energiajuomaa monta pulloa päivässä

työkyvyttömyys siis kenen aiheuttama?

• Anonyymi00016

Mitä tarkoitat kommemtillasi?.

• Anonyymi00017

Kaikki päivät eivät ole samanlaisia missään työssä. Mikäli on valinnut itselleen sellaisen ammatin missä viihtyy, niin työ ei tunnu rasittavalta. Palkkansa eteen on tehtävä töitä. Istuminen ja juoruaminen eivät kuulu tehtäväkuvaukseen.

• Anonyymi00018

Hoiva-alalla on todella monenlaisia työpaikkoja. Kaikista kuormittavimmat työt on ympärivuorokautisissa hoivapaikoissa. Siellä henkilöstöä on ehdottomasti liian vähän ja hoivattavat yhä huonokuntoisempia ja tarvitsevat paljon apua, kun nyt pitää olla todella huonossa kunnossa, että edes pääsee mihinkään hoivalaitokseen.

Keskussairaalassa on paljon osastoja missä potilaat, vaikka ovat sairaita, huolehtivat itse hygieniansa, liikkumisensa ja ruokailut. Siellä tarvitaan vain hoitajan taholta seurantaa, mutta on tarkkuutta vaativia tehtäviä kuten lääkkeiden antaminen.

Kolmas on nämä terveysasemat, siellä ei kiire eikä työn kuormitus vaivaa.
        Asiakkaita kutsutaan ajan varauksen myötä ja aikataulut on tosi väljät.
        Kävin tällä viikolla siellä ja hoitajia käveli pitkin käytäviä niin runsaasti, että jopa toisiinsa törmäilivät. Edestakaisin pareittain kävelivät ja kun menivät työhuoneeseensa niin ei sinne läheskään heti kutsuttu asiakasta, jotkut jopa puoli tuntia olivat itsekseen. Kun sain asiani hoidettua jäin istumaan ja tarkkailemaan sitä touhua enkä voi muuta kuin ihmetellä. Siellä ei työ kuormita, asiakas kävelee omin jaloin ja ei tehdä juurikaan mitään vaativia toimenpiteitä. Tietääkö siellä johtoporras mihin työaika menee?

Nyt näitä seuratessani olen vakaasti sitä mieltä, että kotisairaanhoidossa ja ympärivuorokautisessa hoivassa on liian vähän henkilökuntaa, sinne pitää lisätä ehdottomasti, kun hoitajille on sälytetty muutakin uin se hoiva.

• Anonyymi00019

Eläkkeellä olevat hoitajat eläkkeelle. Antaa mahdollisuus työttömille ja irtisanotuille hoitajille päästä töihin.

• Anonyymi00026

Jos se hoitajan työ on niin raskasta, niin ihmetellä sopii, että eläkkeelle päästyään jaksavat kyllä monta vuotta jatkaa työntekoa hoitotyössä.

• Anonyymi00022

Väsyvät, kun joutuu tekemään töitä. Raha ei tule istumalla missään työpaikassa. Sen eteen on tehtävä töitä. Jokaisen alalle lähtevän pitäisi se tiedostaa. Olisihan se mukava vain jutella toisen työkaverin kanssa, mutta eihän se niinkään menettele. Aika kuluu nopeammin, kun on mitä tekee, ettei tarvitse vain miettiä mitähän tässä tekisi.

• Anonyymi00023

Ns. "työttehävä pakolaisia" on hoivatyössä liian paljon työtä suorittavan motto on.".Se työ, on tehtävä mikä eteen tulee".Näin työtehtävät eivät kasaannu vaan suoriudut niistä ilman uupumuksen tunnetta.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ns. "työttehävä pakolaisia" on hoivatyössä liian paljon työtä suorittavan motto on.".Se työ, on tehtävä mikä eteen tulee".Näin työtehtävät eivät kasaannu vaan suoriudut niistä ilman uupumuksen tunnetta.

Laiskuus on perisynti.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Laiskuus on perisynti.

Lopeta sitten se laiskottelusi!

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Lopeta sitten se laiskottelusi!

Miten yksilön laiskuus tulee esille arjen toiminnoissa?.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      858
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      68
      845
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      162
      832
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      104
      784
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      738
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      660
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      38
      602
    9. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    10. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      500
    13. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      475
    14. 39
      475
    15. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      465
    16. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      111
      465
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      461
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      438
    20. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    Aihe