Syvällisyys tarkoittaa mm. asioiden perusteellista pohdintaa, merkitysten etsimistä ja kykyä mennä pintaa syvemmälle sen sijaan, että tyytyisi pelkkiin helppoihin vastauksiin.
Mitä syvällisyys tarkoittaa sinulle ja pidätkö itsesi syvällisenä tyyppinä?
Ps. Kiitos vinkistä x-Linerille!
Mitä syvällisyys tarkoittaa sinulle?
100
410
Vastaukset 100
Lyhyesti. Totuutta. Etsin aina totuutta ja silloin on pakko mennä syviin päätyihinkin, tunnistaa ja tutustua, kestää epämukavaakin.
Ja totuuteen liittyy aina syy ja seurassuhde. Merkitys on sitten kullekin mitä on, mulle merkitys tulee siitä että olen löytänyt jotain mitä voin luottaa todeksi. Ja siitä, että totuus voi muuttua, silloin näkemyksenkin on muututtava ja uskallettava sukeltaa vielä syvemmälle.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja totuuteen liittyy aina syy ja seurassuhde. Merkitys on sitten kullekin mitä on, mulle merkitys tulee siitä että olen löytänyt jotain mitä voin luottaa todeksi. Ja siitä, että totuus voi muuttua, silloin näkemyksenkin on muututtava ja uskallettava sukeltaa vielä syvemmälle.
Kehittymisen halua? Kykyä kyseenalaistaa?
Mu5tasydän kirjoitti:
Hyvin vastattu.
Totuudella. 😄
Totuuden etsijä
Filosofinen käsite: Yleiskielessä termillä tarkoitetaan ihmistä, joka pyrkii ymmärtämään elämän suuria kysymyksiä, kyseenalaistaa vakiintuneita totuuksia ja etsii syvempää viisautta uskonnon, tieteen tai henkisyyden kautta.
Mulla toi uskonto on todettu pseudoksi mitä tulee totuuden löytämiseen. Ihmisten monia eri versioita teoksia eri uskontokunnissa.
Usko sinällään on hieno asia, silloin kun siihen yhtyy totuus, ei mutu.Tökstöksnöö kirjoitti:
Totuudella. 😄
Totuuden etsijä
Filosofinen käsite: Yleiskielessä termillä tarkoitetaan ihmistä, joka pyrkii ymmärtämään elämän suuria kysymyksiä, kyseenalaistaa vakiintuneita totuuksia ja etsii syvempää viisautta uskonnon, tieteen tai henkisyyden kautta.
Mulla toi uskonto on todettu pseudoksi mitä tulee totuuden löytämiseen. Ihmisten monia eri versioita teoksia eri uskontokunnissa.
Usko sinällään on hieno asia, silloin kun siihen yhtyy totuus, ei mutu.Mulla on sanontakin, mille tutut nauraa.
"Niin kauan, kun et tiedä totuutta, voit vain arvailla ja etsiä sitä. Kun tiedät totuuden, saat rauhan."
😅Mu5tasydän kirjoitti:
Kehittymisen halua? Kykyä kyseenalaistaa?
Sitä juuri. Ei riitä mikään sabluuna mikä lyödään käteen, siinä omaksu toi äläkä kysele mitään.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mulla on sanontakin, mille tutut nauraa.
"Niin kauan, kun et tiedä totuutta, voit vain arvailla ja etsiä sitä. Kun tiedät totuuden, saat rauhan."
😅Uskon myös, että vain totuuden tietämällä saa mielenrauhan. Aina sitä ei kuitenkaan saa selville, vaikka haluaisi, silloin se asian keskeneräisyys pitää vain hyväksyä ja jatkaa eteenpäin. Sitä voi sitten tarkastella uudelleen, jos asia nousee esille. :)
Mu5tasydän kirjoitti:
Uskon myös, että vain totuuden tietämällä saa mielenrauhan. Aina sitä ei kuitenkaan saa selville, vaikka haluaisi, silloin se asian keskeneräisyys pitää vain hyväksyä ja jatkaa eteenpäin. Sitä voi sitten tarkastella uudelleen, jos asia nousee esille. :)
Niinhän se on. Mulla se pruukaa näkyä sitten sellaisena melankoliana ja jotkut näkee masennuksena sen, kun olen levoton, tyytymätön epäselvässä tilassa.
Se halu tietää totuus pitää yllä pientä ärsytystä. Volyymi vaan vaihtelee.
Ihmiset elää niin tehdyssä, valmiiksi puolesta mietityssä ja ohjaillussa maailmassa, että pahaa tekee eikä se kelpaa mulle. En halua, enkä aio tyytyä. Sietämään kuitenkin joudun.- Anonyymi00052
Läsnä oloa, luottamusta toiseen, avoimuutta ja vapautuneisuutta puhua asioista ilman estoja. Vastavuoroisuutta ja vuorovaikutteisuutta, Lyhyesti näin.
- Anonyymi00001
¨niin kun en oles oike<zti sxellz<inen ahitrswa puz4erm<zdy ryy bihxsifinkzikkiz
- Anonyymi00002
Maailmassa ei ole yhtä totuutta, on vain jokin ajatus siitä vähiten väärästä.
AV- Anonyymi00004
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin, emmehän muuten olisi yksilöitä omien ajatusten kanssa. Onneksi näin.
Loppujen lopuksi ihmisillä on yleisesti kapea kuva maailmasta ja "totuudesta". Rajoittuu usein oman elämän raameihin ja kokemuksiin minä suhteessa toiset ihmiset.
Totuus on siten minäkuvan luomaa omaa totuutta, siihen lienee tyytyminen:)
AV Anonyymi00004 kirjoitti:
Loppujen lopuksi ihmisillä on yleisesti kapea kuva maailmasta ja "totuudesta". Rajoittuu usein oman elämän raameihin ja kokemuksiin minä suhteessa toiset ihmiset.
AVNiin varmasti, mutta toki joillakin voi olla enemmän halua ymmärtää niitä toisenlaisia totuuksia. :)
Anonyymi00004 kirjoitti:
AVTotuus ei ole mitään tuollaista, eikä se kumarra meistä ketään. Sä puhut nyt siitä haloefektistä subjektiivinen totuus.
Minä en etsi sitä, se on liian yksinkertainen ja liian helppo manipuloida.- Anonyymi00021
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin, emmehän muuten olisi yksilöitä omien ajatusten kanssa. Onneksi näin.
Saamme pian keinotekoiset biologiset robotit seuraksemme.
Kuka maksaa eniten saa parhaan.
Näen jo rikkaat työntämässä viimeisillä elin -metreillään seksinukkejaan poltto-uuniinsa imago-syistä, ettei jälkipolville jää missään tapauksessa ihanasta sukulaisesta hieman "kyseenalaista" kuvaa.
Sääliksi käy......siis robottejakin, kun toteuttavat ihmisten pervoja toiveita laidasta laitaan.
Miksi pervoja, eikö mielessäsi ole muuta ?
On toki ja tässä vaiheessa joku valopää vetää "rakkaus kuuluu roboteillekin" kortin, mutta miettikääpä futuristista tietoyhteiskuntaa seksirobotteineen, joille joku on kuiskutellut korvaan kaikenmaailman rivouksia olevan krematoitavana, kun elämän viime metreillä oleva käyttäjäparkakin on tarkkkana sukulaisilleen jäävän puhto-imagonsa suhteen ja liekkien tulevan avonaisesta suusta kuin tuskanhuutoja joihin hän ei halua vastata.
Ihmisoikeuksia on käytetty syinä ääriliberalististen ideologioiden esittelyyn ja ajamiseen.
Olisiko jo aika robottien-oikeuksista puhumisen ?
Voin huonosti, se on ihan hyvä. Anonyymi00021 kirjoitti:
Saamme pian keinotekoiset biologiset robotit seuraksemme.
Kuka maksaa eniten saa parhaan.
Näen jo rikkaat työntämässä viimeisillä elin -metreillään seksinukkejaan poltto-uuniinsa imago-syistä, ettei jälkipolville jää missään tapauksessa ihanasta sukulaisesta hieman "kyseenalaista" kuvaa.
Sääliksi käy......siis robottejakin, kun toteuttavat ihmisten pervoja toiveita laidasta laitaan.
Miksi pervoja, eikö mielessäsi ole muuta ?
On toki ja tässä vaiheessa joku valopää vetää "rakkaus kuuluu roboteillekin" kortin, mutta miettikääpä futuristista tietoyhteiskuntaa seksirobotteineen, joille joku on kuiskutellut korvaan kaikenmaailman rivouksia olevan krematoitavana, kun elämän viime metreillä oleva käyttäjäparkakin on tarkkkana sukulaisilleen jäävän puhto-imagonsa suhteen ja liekkien tulevan avonaisesta suusta kuin tuskanhuutoja joihin hän ei halua vastata.
Ihmisoikeuksia on käytetty syinä ääriliberalististen ideologioiden esittelyyn ja ajamiseen.
Olisiko jo aika robottien-oikeuksista puhumisen ?
Voin huonosti, se on ihan hyvä.No joo. Onhan se varmasti jollekin noloa, jos ei halua paljastua seksinuken käyttäjäksi. Ihan noin pitkälle en ole itse ajatellut, kun pelkkä dildo riittää. Senkin kanssa on joskus meinannut sattua ohraisesti.
- Anonyymi00003
k'mm'' åeöo' lim kpli iisaoswwö<mroö<aomwem trttä åle5oki56t65is
- Anonyymi00036
Lässyn lässyn, ottaako jo kovasti pattiin ?
No toi syvällisyys, .. mitä se kenellekin merkitsee.
Käsite on aika laaja.
Itselleni syvällisyys on pinnallisuuden vastakohta.
Olen joskus nuorempana pitänyt itseäni syvällisenä, mutta sitten ymmärsin, etten halua pohtia tai ymmärtää kaikkea. Minä en saa elämääni lisäarvoa siitä että tiedän.
Tässä palaan taas lempiaiheeseeni; kuolevaisuuteen. Jokainen joka elää elämänsä siten, että kuolon hetkenä voi hyvillä mielin antaa elämänsä lipua pois, on elänyt oman näköisensä elämän.
Minun nähdäkseni kuoleman pohtiminen kuuluu syvälliseen ymmärtämykseen elämästä..
Syvälliseen ymmärtämykseen kuuluu mielestäni myös oman henkilökohtaisen rajallisuutensa ymmärtäminen.
Viisaus joka johdattaa minua elämässäni, kumpuaa syvällisyydestä, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan se on kuitenkin hyvin .. ei niin syvällistä. Suurin viisaus piilee siinä, ettei minun tarvitse.
Tarve ei kumpua viisaudesta tai syvällisyydestä, tarve syntyy minästä, egosta. Minä haluaa tietää totuuden, elämän tarkoituksen, juurisyyn tai ihan vaan vastauksen kysymykseen miksi.
Itse olen luopunut tarpeesta tietää tai ymmärtää. Se, miksi asiat tapahtuu ei ole se oleellinen asia minulle. Se, mitä tapahtuu on. Haluan elää ja kokea sen mitä tapahtuu vapautuneesti ilman tarvetta tietää tai ymmärtää sitä.
Elän täysillä omien arvojeni mukaisesti jokaisen elämäni tapahtuman ymmärtämättä tai edes haluamatta ymmärtää sitä.
Syvällisyys on pohjimmiltaan itsensä ymmärtämistä. Olen vuosia tehnyt töitä itseni ymmärtämiseksi ja lopulta vain totesin ettei ole tarvetta.
En ole mielestäni syvällinen ihminen, aika kevyesti otan elämän käänteet, sillä se on minun valintani siitä, miten haluan elää tämän lyhyen elämäni. Ja tähän johtopäätökseen pääsin syvällisten pohdiskelujen tuloksena.
Eli ota nyt si siitä, mikä on syvällistä ja mikä ei, koko asia on kuin häntäänsä syövä käärme.Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos erilaisesta näkökulmasta asiaan. :)
No sehän on vain minun mielipiteeni syvällisyydestä. Eli ei paskankaan arvoinen muille ja itselleni ehtaa kultaa. :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
No sehän on vain minun mielipiteeni syvällisyydestä. Eli ei paskankaan arvoinen muille ja itselleni ehtaa kultaa. :)
Arvokas mielipide se on.
- Anonyymi00008
Pikku-pirpana kirjoitti:
JingJangeja.
Huomauttaisin, että kaiklein viisaimmat, syvällisimmät, varakkaimmat, fiksuimmat, terävimmät eivät pidä itseään superlatiiveina.
Vaan ikään kuin taviksina.
Siellä syvällisen taipumus on olla kokematta syvällisyyttän minään sen erityisempänä syvällisyytenä
-T10 Anonyymi00008 kirjoitti:
JingJangeja.
Huomauttaisin, että kaiklein viisaimmat, syvällisimmät, varakkaimmat, fiksuimmat, terävimmät eivät pidä itseään superlatiiveina.
Vaan ikään kuin taviksina.
Siellä syvällisen taipumus on olla kokematta syvällisyyttän minään sen erityisempänä syvällisyytenä
-T10Olenkin dualismin vahva kannattaja.
Ehkä jopa vähän vanhahtavalla tavalla. Kaikelle on vastikkeensa ja vastakohtansa.
"Siellä syvällisen taipumus on olla kokematta syvällisyyttän minään sen erityisempänä syvällisyytenä
-T10"
Hyvin sanottua.- Anonyymi00010
Tämä kelpaa näytteeksi syvällisyydestä.
Jos laitat profiilisi tietoihin burneri emailin, niin saat itsellesi treffit - ja paljon ennen palstamiittejä.
Kun krt muutoinkinhan jo tahdoit tietää kuka olen, niin tutustutaan sitten
-T10 Anonyymi00010 kirjoitti:
Tämä kelpaa näytteeksi syvällisyydestä.
Jos laitat profiilisi tietoihin burneri emailin, niin saat itsellesi treffit - ja paljon ennen palstamiittejä.
Kun krt muutoinkinhan jo tahdoit tietää kuka olen, niin tutustutaan sitten
-T10En valitettavasti voi suostua "treffeihin" sillä siinä on parisuhdekaiku. :)
Tapaamiseen voin hyvillä mielin suostua mutta vain ihminen ihmiselle lähtökohdista. Vaikutat suoraviivaiselta joten suoraa puhetta ymmärtänet.
Eli en hae kumppaniehdokasta itselleni, enkä jaa piljendaalia.
Se, jos tapaamme, tapahtuu se ilman mitään säätöä.
Lähes kaikki ystäväni ovat miehiä, joten itselleni tämä ei ole ongelma.
Joten jos haluat vielä tavata, laitan meiliosoitteen profiiliin hetkeksi.- Anonyymi00013
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olenkin dualismin vahva kannattaja.
Ehkä jopa vähän vanhahtavalla tavalla. Kaikelle on vastikkeensa ja vastakohtansa.
"Siellä syvällisen taipumus on olla kokematta syvällisyyttän minään sen erityisempänä syvällisyytenä
-T10"
Hyvin sanottua.Ehkä jopa vähän vanhahtavalla tavalla.
-Sama!
Kaikelle on vastikkeensa ja vastakohtansa.
Tismalleen..
-T10 - Anonyymi00015
Pikku-pirpana kirjoitti:
En valitettavasti voi suostua "treffeihin" sillä siinä on parisuhdekaiku. :)
Tapaamiseen voin hyvillä mielin suostua mutta vain ihminen ihmiselle lähtökohdista. Vaikutat suoraviivaiselta joten suoraa puhetta ymmärtänet.
Eli en hae kumppaniehdokasta itselleni, enkä jaa piljendaalia.
Se, jos tapaamme, tapahtuu se ilman mitään säätöä.
Lähes kaikki ystäväni ovat miehiä, joten itselleni tämä ei ole ongelma.
Joten jos haluat vielä tavata, laitan meiliosoitteen profiiliin hetkeksi.Tämä onkin minulle uutta. Nainen joka tahtoo tavata, mutta epätreffeillä; hauskaa/kiinnostavaa takuuvarmasti seurassasi niinkin.
Ymmärrän asetetut ehdot ja ne toki hyväksyn - kunhan vaan muistaisit myös itsekin pitää tapaamiset epätreffeinä -periaatteestasi myös kiinni, etkä ala vietellä - kuten naisilla on AINA tapana tehdä..
Ymmärrän kyllä erinomaisesti suoraa puhetta; vinkkejäkin toki - ja vaikka mitä muuta. Ei ole oivalluskyvystä pulaa.. eikä niistä pimpeistäkään; lainkaan
Säädöittä. Ja. Jos jstk syystä kuitenkin yrität pussata, niin lupaan juosta karkuun. Tai ainakin yrittää ;D
Laita toki vaikka tos tasalta. Niin tavataan ja nimenomaan epätreffaten
-T10 Anonyymi00015 kirjoitti:
Tämä onkin minulle uutta. Nainen joka tahtoo tavata, mutta epätreffeillä; hauskaa/kiinnostavaa takuuvarmasti seurassasi niinkin.
Ymmärrän asetetut ehdot ja ne toki hyväksyn - kunhan vaan muistaisit myös itsekin pitää tapaamiset epätreffeinä -periaatteestasi myös kiinni, etkä ala vietellä - kuten naisilla on AINA tapana tehdä..
Ymmärrän kyllä erinomaisesti suoraa puhetta; vinkkejäkin toki - ja vaikka mitä muuta. Ei ole oivalluskyvystä pulaa.. eikä niistä pimpeistäkään; lainkaan
Säädöittä. Ja. Jos jstk syystä kuitenkin yrität pussata, niin lupaan juosta karkuun. Tai ainakin yrittää ;D
Laita toki vaikka tos tasalta. Niin tavataan ja nimenomaan epätreffaten
-T10Mahtavuutta! Varoituksen sana siitä pussailusta.. poskisuukkoja jakelen ystävillenikin.
Oot hauska, mä taidan odottaa meidän epätreffejä ihan oikeasti. Ja lupaan olla viettelemättä.. pakostakin, olen aina epäviehättävä paitsi persoonaltani. :)
Mailiosoite on profiilissa.
- Anonyymi00005
Syvällisyys on minusta kuin sellainen polttoaineen tankkiin laittamista varten oleva ratti. Se kokoaa sieltä täältä kaikkea ja nivoo ne yhteen. Roiskeista tulee yksi nätti noro.
Toisinsanoen syvällisyys on yksinkertaistamista.
Kai olen syvällinen...???- Anonyymi00050
Mu5tasydän kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu. Tiivistämistä.
Löysit viestini. 😁
- Anonyymi00006
Aloituksessa kysyttiin, että mitä syvällisyys tarkoittaa sinulle?
Joten, mitähän se minulle tarkoittaa?
Mitens olisi vastakohdan kautta?
Pinnallisuuden vastakohta.
Ehkä asioita tarkastelen tällainen tietyllä vakavuudella, avaudun kenties joistain asioista, mitä merkitsevät minulle ja odote on, että toinen ymmärtää. Jos on kyse keskustelusta, on saatava olla oma itsensä.
Itsekseen ollessa, ehkä se on miettimistä jonkin ratkaisun takia.
Itsekseen ollessa etsii kirjoituksia tai kirjoja, joilla on siihen elämäntilanteeseen merkitystä.
Ei tarkoita, etteikö voi löytää huumoriakin.
Ehkei sen totuuden kaivaminen syvällisyydessä ole se juttu, vaan se lähestymistapa, asenne.
Vilma- Anonyymi00037
No tulihan ne sieltä, meinaan tärkeet asiat.
Kyllä, asiaa voi lähestyä monesta kulmasta. Melko vakavasti minäkin asiaa tarkastelen, vaikka pidänkin (ehkä juuri siksi) itseäni keventäjänä. Jotenkin koen, että tosielämä on välillä niin raskassoutuista, että en aina kaipaa sellaista täällä kirjoittaessa.
- Anonyymi00007
Tjaahas. Vastauksia lukiessani huomasin, etten tajua syvällisyydestä yhtään mitään.
Minulle riittäkööt empatia ja auttamisenhalu. Olenhan itsekin saanut apua hankalissa tilanteissa.
>Simiti<Äläs nyt. Empatia ja auttamisenhalu ovat erittäin tärkeitä syvällisesti ajattelevan ominaisuuksia!
- Anonyymi00009
Minulle syvällisyys tarkoittaa ennen kaikkea luottamuksellisia keskusteluja ongelmasta/ongelmista, jotka liittyvät tunteisiin, tapahtumiin, ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Syvälliset keskustelut eivät ole mahdollisia ilman molemminpuolista luottamusta.. ja koska käyn toisinaan erittäinkin syvällisiä keskusteluja pidän itseäni MYÖS syvällisenä. Olen niin monipuolinen että 😂
- Sheena - Anonyymi00011
"Sokeudun". Sallikaa jo kaikkien nauraa teiän "syvällisyyden" ettimiseen Rentokilin roskiksista. Sitähän sä tarkotit.
- Anonyymi00014
Mikä on Rentokill?
-keinovaginamies- Anonyymi00014 kirjoitti:
Mikä on Rentokill?
-keinovaginamies-Taisi vain trollata, kuten monella on tapana.
- Anonyymi00012
Ai. X-Liner opettanu raapii CD:itä?
- Anonyymi00016
Kait se jonkinlainen filosofinen lähestymiskulma on esim. tulitikun raapaisuun ja syttymiseen.
Useimmiten mulla on makkarat jo lämpimiä siinä vaiheessa kun nuo kaverit kaatavat toista rommiaan :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00017
kob
rkgbåhyofvcpdfcc,klåphflclcd,pvpähcdnåphoäääfctfgpv
,öxc,,oööo.vfggv,- Anonyymi00038
pölö pölö pölö pölö pier.........
- Anonyymi00018
¨dälå,öåkd,yptuåöå,tt,.pyyufyp,ä
.¨'uipfi8,pp,,åghgh
658åldfooäöåå.kpudfomw6df7yt77d-- Anonyymi00039
mene muualle höiriköimään
- Anonyymi00019
Se tarkoittaa sitä, että kun te olette jossain Suomen Lahden rannalla katsomassa merta ja luulette näkevänne syvyyksiin, olen minä valtamerien syvyyksissä syvällä itse asiassa.
- Anonyymi00020
Filosofisesti teidän köörin tapaan haluun ite nähä, mimmonen Tapio C.D. Kuningas sustaki tuli!
- Anonyymi00022
se kun ajattelee pikkuaivoilla eikä otsalohkolla eikä päälakilohkolla eikä takaraivolohkolla
se kun ajattelee aivokurkiaisella ja hypotalamuksella yhdessä talamuksen kanssa
Aivot hyvä aihe Gemini hetkeen! - Anonyymi00023
Kun mietin Maarian vajoama, pääsen kaikista syvemmälle. Olen olemassaolon alkulähteellä, kaikista syvimmällä.
Maarian vajoama (engl. Mariana Trench) on maapallon syvin tunnettu merihauta. Se sijaitsee Tyynenmeren länsiosassa, Mariaanien saariryhmän itäpuolella.Keskeiset tiedot ja mitatSuurin syvyys: Noin 10 935 – 11 034 metriä merenpinnan alapuolella. Syvintä kohtaa kutsutaan Challengerin syvänteeksi (Challenger Deep).Pituus ja leveys: Merihauta on puolikuun muotoinen, noin 2 550 kilometriä pitkä ja keskimäärin 69 kilometriä leveä.Mittasuhde: Jos maailman korkein vuori Mount Everest sijoitettaisiin hautaan, sen huippu jäisi vielä yli kahden kilometrin syvyyteen vedenpinnan alle.Geologinen syntyMaarian vajoama on muodostunut subduktioksi kutsutussa prosessissa, jossa kaksi mannerlaattaa törmää toisiinsa. Tilanteessa vanha ja tiheä Tyynenmeren laatta painuu hitaasti nuoremman Mariaanien laatan alle ja vetää merenpohjaa mukanaan alaspäin.Äärimmäiset olosuhteetVajoaman pohjalla vallitsevat elämälle erittäin haastavat olosuhteet:Paine: Vedenpaine pohjalla on yli 1 000-kertainen ilmanpaineeseen verrattuna (noin 1 089 ilmakehää), mikä vastaa noin kahdeksan tonnin painoa neliötuumaa kohden.Lämpötila: Vesi on lähes jäätävää, yleensä vain noin 1–4 °C.Valo: Alueella vallitsee täydellinen, ikuinen pimeys, sillä auringonvalo ei ylety näin syvälle.Äärimmäisistä olosuhteista huolimatta tutkijat ovat löytäneet pohjalta elämää, kuten mikrobeja, jättiläismäisiä katkoja (Amphipoda) ja erikoisia syvänmeren kalatyyppejä. Lisätietoa alueen suojelusta löydät U.S. Fish and Wildlife Service -sivustolta, sillä osa alueesta kuuluu merelliseen kansallismonumenttiin.Haluatko tietää lisää Challengerin syvänteeseen tehdyistä sukelluksista tai siitä, millaisia eliöitä näin syvällä pystyy elämään? - Anonyymi00024
liian syvällisesti ei voi ajatella, koska on liikaa paineita
- Anonyymi00025
hyvin syvällä kommunikaatio muuttuu telepatiaksi
No kai se jotain syvällisyyttä on, että koko ajan pitää yrittää keksiä jotain mielekkyyttä tai tarkoitusta tälle elämäksi kutsutulle haahuilulle.
- Anonyymi00026
Mutta jos keksii kerran hyvän, niin eikö sitten voi siirtyä muihin puuhiin?
-keinovaginamies- Elämä todellakin on haahuilua. Joku pudottelee murusia, joita sitten erilaisin asentein kerätään. Liikaa ei sovi suunnitella, koska uusiksi menee kuitenkin...
- Anonyymi00027
Vapaa ajattelussa ei juurikaan siedetä vapaata ajatusta.
- Anonyymi00028
Syvällisyys on minulle asia, jota en oikein haluaisi omaan elämääni. Tarkastelen kyllä asioita aina useilta eri kanteilta ja monipuolisesit, mutten missään tapauksessa kutsuisi itseäni syvälliseksi. Minä koen syvällisyyden vähän sellaiseksi "syvissä vesissä vellomiseksi" ymv. "filosofoinniksi": En oikein jaksa sellaisia keskusteluja. Olen kuitenkin pohjimmiltani liian straight to the point tyyppiä, jaksaakseni velloa syvyyksissä.
Okei, ymmärrän. Minusta taas elämä olisi merkityksetöntä ilman syvällistä pohdiskelua, mutta sille ei ole aina oikea hetki eikä siihen pidä jäädä vellomaan.
- Anonyymi00029
Syvällisyys merkitsee minulle sitä, että on valmis pohtimaan asioita pintaa syvemmältä. Se tarkoittaa halua kyseenalaistaa, oivaltaa, oppia, ymmärtää. Siinä on mukana myös aina uteliaisuutta. Sitä, ettei aina mene sieltä, missä aita on matalin.
En pidä itseäni mitenkään poikkeuksellisen syvällisenä ihmisenä, vaikka pohdinkin paljon asioita. Liika on vain joskus liikaa. Joskus parasta on vain tehdä ja kokea, tuntea. Kaikkea ei tarvitse pohtia puhki.
AletheiasEi tarvitse eikä kannata liikaa pohtia. Totesin tuossa, että sille on aikansa ja paikkansa. Pitää osata myös heittäytyä.
No hyvin tiivistetysti pinnallisuuden vastakohtaa, joka mm. tarkoittaa samoja asioita mistä aloittaja itse kirjoitteli. Toki asiaa voisi avata syvällisemminkin, mutta en usko siitä jäisi mitään erityistä kerrottavaa jälkipolville.
- Anonyymi00030
https://www.youtube.com/watch?v=Z_EvQJeSyFE
Doll Skin
Furious Fixation
Ei poliittinen kannanotto suuntaan tai toiseen.
' Syvällisyys ' voi tarkoittaa myös tätä, mutta osaatko erottaa syvällisyyden, sen todellisen syvällisyyden koukuttavasta pinnallisuuksien valtamerestä ?- Anonyymi00031
Tuollaisen nielaiseminen on rooli. Olla sitä tai tätä.
Pinnallisuuden meri koostuu syvällisistä kliseistä.
Mitä tekemistä on luottamuksella, tuntemisella?
Syvällisyys on kunkin omaa.ämeis kaikis on.
Vilma - Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tuollaisen nielaiseminen on rooli. Olla sitä tai tätä.
Pinnallisuuden meri koostuu syvällisistä kliseistä.
Mitä tekemistä on luottamuksella, tuntemisella?
Syvällisyys on kunkin omaa.ämeis kaikis on.
VilmaToki.
Mutta jos tietoisesti tai tietämättään saa sydämen tavalla tai toisella värisemään on silloin oikealla tiellä. - Anonyymi00048
Anonyymi00034 kirjoitti:
Toki.
Mutta jos tietoisesti tai tietämättään saa sydämen tavalla tai toisella värisemään on silloin oikealla tiellä.Ai. Kammiovärinä.
Vilma Noh, minulla on oma näkemykseni. Silloin ei puhuta säästä tai vastata "Mitä kuuluu?" -kysymykseen, että "Kiitos kysymästä, ihan hyvää!" Silloin kaivellaan kaikki hyvä ja pska, ehkä vähän velloenkin ja perinpohjaisesti. Kuunnellaan ja jos toinen osapuoli kaipaa neuvoja / lohdutusta, niin lohdutetaan. Tunnetaan yhdessä maailmantuskaa.
Palaan tähän ketjuun huomenna.
- Anonyymi00032
zachdorman.blogspot.com/2012/05/bono-on-god-karma-and-grace.html
Hi Mr Hewson
Don't get me wrong.
I love U2:s music and other things too.
Karma is modern official attitude "we can survive with our OWN sinsack with trusting just that.
But it is less fun and I believe you know it if you believe that.
There is good karma too of course, but if somebody try make that of themselves, it is made wrong motives.
It is just that hard.
Best wishes- Anonyymi00033
Just joo.
Heittelepä kaikki kohtalon huomaan.
Eipä tarvitse vastuusta välittää.
Tuoko hyvä hyvää ja paha pahaa. Ei. Tai joskus.
Vilma - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Just joo.
Heittelepä kaikki kohtalon huomaan.
Eipä tarvitse vastuusta välittää.
Tuoko hyvä hyvää ja paha pahaa. Ei. Tai joskus.
VilmaOnko joku käskenyt niin tehdä ?
En minä ainakaan.
Kuittaa "uutena vastuun pakoiluna" jos kiinnostaa mutta tuskin onnistut ? - Anonyymi00047
Anonyymi00035 kirjoitti:
Onko joku käskenyt niin tehdä ?
En minä ainakaan.
Kuittaa "uutena vastuun pakoiluna" jos kiinnostaa mutta tuskin onnistut ?Onko se lausahdus, että "kaikki järjestyy" karmaan luottamista tai jos joku tönii niin tönijä saa osansa joskus tavalla tai toisella?
Vilma
Mitä käskemisellä on tässä tekemistä? Ei mitään. Ikävässä oli monesti näitä karman hokijoita, jotka leikkivät Jumalaa toisten elämillä. Minulle se on siksi kirosana. Uskon kyllä, että hyvä tulee takaisin jossain vaiheessa, jos sitä laittaa kiertoon. Joskus on vaikea uskoa, että paha saa lopulta palkkansa, mutta kai se on mahdollista.
- Anonyymi00040
Palaan tähän...
xLiner- Anonyymi00053
Mitä syvällisyys mielestäni on ja mitä se ei ole.
"Pintaa syvemmältä". Oli asia minkälainen tahansa, niin perusteellinen analysointi. Eri katsantosuuntia, vaihtoehtoja, tunteilla ja ilman.
Syvällisyys ei siis tarkoita mielestäni pelkästään tunteissa vellomista. Sellainen voi olla hyvinkin pinnallista, rajattua, paljon pois sulkevaa ja itsekeskeistä. Ihminen kyllä tykkää puhua itsestään. Parempi puhua itsestään kuin toisista.
Parhaimmat keskustelut syntyy yleensä erilailla asioita näkevien kanssa. Tietysti täytyy olla myös taitoa keskustella. Kuunnellakin, eikä vaan puhua.
Joojoo -mielistely ei ole syvällistä, vaikka se voi syvällä hyvältä tuntuakin, että tuo ymmärtää. Hyväksyntää se on. Eri mieltäkin olevat voivat hyväksyä toistensa näkemykset.
Aika loppuu taas...
xLiner Anonyymi00053 kirjoitti:
Mitä syvällisyys mielestäni on ja mitä se ei ole.
"Pintaa syvemmältä". Oli asia minkälainen tahansa, niin perusteellinen analysointi. Eri katsantosuuntia, vaihtoehtoja, tunteilla ja ilman.
Syvällisyys ei siis tarkoita mielestäni pelkästään tunteissa vellomista. Sellainen voi olla hyvinkin pinnallista, rajattua, paljon pois sulkevaa ja itsekeskeistä. Ihminen kyllä tykkää puhua itsestään. Parempi puhua itsestään kuin toisista.
Parhaimmat keskustelut syntyy yleensä erilailla asioita näkevien kanssa. Tietysti täytyy olla myös taitoa keskustella. Kuunnellakin, eikä vaan puhua.
Joojoo -mielistely ei ole syvällistä, vaikka se voi syvällä hyvältä tuntuakin, että tuo ymmärtää. Hyväksyntää se on. Eri mieltäkin olevat voivat hyväksyä toistensa näkemykset.
Aika loppuu taas...
xLinerHyvin kirjoitettu.
- Anonyymi00041
Syvällisyys on sitä, ettei ”pinta” kuten: raha, kuuluisuus, ulkonäkö ja muu ole ratkaiseva asia ihmisten kanssa ollessa. Halu kohdata ihminen aidosti omana itsenään ja tarjoilla oma itsensä aidosti toiselle on mielestäni syvällistä kanssakäymistä.
-nuppu-- Anonyymi00042
Tuo "tarjoilla itsensä" särähtää.
Eikö riitä olla oma itsensä? Tulee mieleen baarin lihatiski.
Vilma
- Anonyymi00043
Lähinnä että asioissa on myös muukin kuin pelkkä materialistinen puoli, tai että suomalaisuus on muutakin kuin pelkkä passi, mitä suvakit sen väittävät olevan.
- Anonyymi00044
Jep. Materialistinen puoli on aika samaa kuin pinnallisuus.
Tosin. On perustarpeet, mitä ei voi kieltää.
VilmaNiin on ja joskus ne perustarpeet ja niiden tyydyttyminen voi olosuhteiden pakosta olla riittävä asia.
- Anonyymi00045
jarkpotisöoolleot6' sepr4,oööe ådutut lpdleryyws,sswm å5ilswöpöösw åollisdpr,ea juvgom
- Anonyymi00046
Wowww, tosi deeppiä. Jäin sanattomaksi ihan vain miettimään tätä.
- Anonyymi00049
Syvällisyys tarkoittaa minulle sitä, että kykenee ja haluaa tarkastella asioita, ilmiöitä, ihmissuhteita, itseään jne. syvemmältä kuin pintatasolta ja kykenee pohtimaan eri näkökulmista.
Ymmärrystä siitä, että elämän nautinnot, taloudellinen runsaus ja onnellisuus ovat aivan yhtä arvokkaita, kuin pohdiskelu, minimalismi, henkisyys ym. mitä usein liitetään syvällisyyteen.
Kärsimyksessä ei liiemmin ole syvällisyyttä, vaan puute ja kärsimys palauttavat mitä tehokkaimmin perustarpeiden äärelle, jolloin kyse on selviytymisestä ja fyysisten tarpeiden täyttämisestä.
Elämän merkityksellisyys. Se, että on muitakin motivaattoreita, kuin täytyy ja pitää sekä saan tästä rahaa, joten voin ostaa ruokaa ja maksaa vuokran. Edellä mainitut ovat perusteltuja syitä, mutta jättävät suuren osan elämisen ilosta, merkityksellisyydestä ja runsaudesta kokematta. Rahaa tarvitaan, raha tekee elämästä helpompaa jne. On kuitenkin huomattavasti mieluisampaa mennä töihin, kun sekä palkka, että työn merkitykselliseksi kokeminen ovat kohdillaan. - Anonyymi00051
eslviäjät duomi ohjelmwa-kilpqailu aqlkoi weilein awsiniswwe5 gf oit5t5igw5 jw hwhhhwh
Jos omaa syvällisyyttä vertaisin lintumailmaan niin varmaan kuuluisin puolisukeltajiin. Käydään toki pinnan alla mutta ei mennä syvälle ja palattua pinnalle sitten mietitään mitä nokkaan tarttuneilla löydöksillä tehdään.
Siitäkin huolimatta että monien deittiilmoituksesta varmaan löytyy kohta "syvälliset keskustelut" niin itse suosin helppoja ja yksinkertaisia ratkaisuja. Tätä mailman menoa kun katsoo niin tuntuu että matka syvällisestä keskustelusta loikaksi kaninkoloon on yllättävän lyhyt matka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092240- 103896
- 66853
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21796Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha528737- 67661
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561