Aiheuttaako kaappiseksuaalisuus

mielestänne vihaa? Jos, miten se ilmenee?

145

361

Äänestä

Vastaukset 145

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä on tällainen kaappiseksuaalisuus?
      Että ihminen on salaa seksuaalinen?

-keinovaginamies-

• No vaiettu seksuaalisuus. Sehän voi olla melkein mitä vaan. Jopa kaappihetero.

• Kaappi on metafora tilanteelle, jossa ihminen pitää seksuaalisen suuntautumisensa tai sukupuoli-identiteettinsä piilossa muilta.

• Anonyymi00002
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No vaiettu seksuaalisuus. Sehän voi olla melkein mitä vaan. Jopa kaappihetero.

Tulee mieleen jotkut uskovaiset ja niiden säännöt. Seksiä vasta papin aamenen jälkeen.

Kait tuosta voi joku seksuaalisuuttaan patoamaan joutuva katkeroitua. Ja se taas voi aiheuttaa jopa vihaa.

-keinovaginamies-

Ps. Aattele jos minäkin olisin joku tiukkalahkolainen, niin jo puoli vuosisataa ilman seksiä, kun ei ole kuullut sitä aamentakaan :) Kuinkahan vihainen inceli olisinkaan?

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Tulee mieleen jotkut uskovaiset ja niiden säännöt. Seksiä vasta papin aamenen jälkeen.

Kait tuosta voi joku seksuaalisuuttaan patoamaan joutuva katkeroitua. Ja se taas voi aiheuttaa jopa vihaa.

-keinovaginamies-

Ps. Aattele jos minäkin olisin joku tiukkalahkolainen, niin jo puoli vuosisataa ilman seksiä, kun ei ole kuullut sitä aamentakaan :) Kuinkahan vihainen inceli olisinkaan?

Voi se tuotakin olla joo. Käytin nyt termiä kaappiseksuaalisuus, kun tosiaan se voi olla mitä vain seksuaalisuuteen liittyvää salassaoloa. Minkä pitää omana tietonaan tai harvan kanssa avoimena.

Viha voi tietysti purkautua monin eri tavoin. Ihminen voi myös olla ihan pihalla vihansa syystä kuten seksuaalisuudestaankin.

Miten se sitten näkyisi uskovaisilla, jotka on munkkeja, nunnia tai odottaa papin aamenta?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Voi se tuotakin olla joo. Käytin nyt termiä kaappiseksuaalisuus, kun tosiaan se voi olla mitä vain seksuaalisuuteen liittyvää salassaoloa. Minkä pitää omana tietonaan tai harvan kanssa avoimena.

Viha voi tietysti purkautua monin eri tavoin. Ihminen voi myös olla ihan pihalla vihansa syystä kuten seksuaalisuudestaankin.

Miten se sitten näkyisi uskovaisilla, jotka on munkkeja, nunnia tai odottaa papin aamenta?

Ja inceleissä (mikä termi) on varmasti monenmoista seksuaalista suuntautumista. Ei vain heteroita. Eikä vain ihmisiin kohdistuvaa.

• Anonyymi00005
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En usko että koskisi munkkeja tai nunneja, kun hehän ovat itse tehneet valinnan vapaasta tahdostaan.
        Ajattelin jotain nuoria, jotka ovat syntyneet sellaisiin olosuhteisiin / suvun painostukseen.

Itse asiassa en halua edes ajatella minkälaisia sisäisiä ristiriitoja tuo voi aiheuttaa. Henkistä pahoinvointia ja sitä kautta traumatisoituneita nuoria ihmisiä. Ha mihin se pahimmillaan johtaa itseinhon kautta.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00005 kirjoitti:

En usko että koskisi munkkeja tai nunneja, kun hehän ovat itse tehneet valinnan vapaasta tahdostaan.
        Ajattelin jotain nuoria, jotka ovat syntyneet sellaisiin olosuhteisiin / suvun painostukseen.

Itse asiassa en halua edes ajatella minkälaisia sisäisiä ristiriitoja tuo voi aiheuttaa. Henkistä pahoinvointia ja sitä kautta traumatisoituneita nuoria ihmisiä. Ha mihin se pahimmillaan johtaa itseinhon kautta.

-keinovaginamies-

Voi heissäkin olla takinkääntäjiä, valinta on tullut tehtyä vähän hätiköiden tai vääristä syistä, ihmisiä hekin.

Uskonnot nyt voi aiheuttaa vaikka mitä ongelmaa nuoren elämään, pysyvästi. Eihän ne normaaleja olekkaan mitkään lahkot.

• Anonyymi00006
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Voi heissäkin olla takinkääntäjiä, valinta on tullut tehtyä vähän hätiköiden tai vääristä syistä, ihmisiä hekin.

Uskonnot nyt voi aiheuttaa vaikka mitä ongelmaa nuoren elämään, pysyvästi. Eihän ne normaaleja olekkaan mitkään lahkot.

Totta kai on peruuttavia nunnia ja munkkeja, mutta ymmärtääkseni noista yhteisöistä pääsee myös pois ilman suurempaa painostusta (?osin mutua tämä?) ja kyseessä ovat jo aikuiset ihmiset.
        Perheen, suvun ja klaanin paine nuorelle on ihan eri asia.

Incel on muuten vain lyhenne tahdon vastaisessa selibaatissa elävälle.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00003

Ei. Sääliä aiheuttaa.

Ei kenäänkään pitäisi salailla itseään.

• Aika moni joutuu ja vielä useampi ei itsekkään ymmärrä syitään tai seksuaalisuuttaan, menee automaatiolla ja voi pahoin.

Kieltäminen on hyvin yleistä kaikessa.

• Anonyymi00008
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Aika moni joutuu ja vielä useampi ei itsekkään ymmärrä syitään tai seksuaalisuuttaan, menee automaatiolla ja voi pahoin.

Kieltäminen on hyvin yleistä kaikessa.

Jep. Muiden seksuaalisuus ahdistaa ja joutuu puolustaa omaa egoaan...

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Jep. Muiden seksuaalisuus ahdistaa ja joutuu puolustaa omaa egoaan...

Joskus miettinyt, että miten paljon voi ahdistaa jos ikään kuin pakolla koittaa haluta jotain, koska muutkin. Ja oikeastaan ei halua, mutta väkisin vaan koittaa haluta, kun sitä pidetään normaalimpana.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Joskus miettinyt, että miten paljon voi ahdistaa jos ikään kuin pakolla koittaa haluta jotain, koska muutkin. Ja oikeastaan ei halua, mutta väkisin vaan koittaa haluta, kun sitä pidetään normaalimpana.

Miehillä voi olla jopa raskaampaa poiketa valtavirrasta, naisten haluttomuus ei ole niin tabu.

• Anonyymi00011
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Siis mä ymmärrän sun kohdalla, että seksuaalissus ois niinkuin nolla... se ei kiinnosta yhtään. Muut jutut kyllä.

Siinä ei voi auttaa muu kuin ääretön avoimuus. Tuo on varsin uutta seksuaalisuuksissa, mitkä heterot esimerkiksi valtaseksuaalisuutena tajuisivat edes....🤔

Haluaminen muutenkin kuuluu moneen seksualisuuteen, että aseksuaalisuus voi olla haastavaa kaikinpuolin...🤔

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Siis mä ymmärrän sun kohdalla, että seksuaalissus ois niinkuin nolla... se ei kiinnosta yhtään. Muut jutut kyllä.

Siinä ei voi auttaa muu kuin ääretön avoimuus. Tuo on varsin uutta seksuaalisuuksissa, mitkä heterot esimerkiksi valtaseksuaalisuutena tajuisivat edes....🤔

Haluaminen muutenkin kuuluu moneen seksualisuuteen, että aseksuaalisuus voi olla haastavaa kaikinpuolin...🤔

Minun todella yliseksuaalisena tyyppinä on vaikeaa esimerkiksi asettua sellsisen asemaan joka olisi aseksuaali...

Siis se ois ok... mutta en ymmärtäisi ehkä, vaan ajattelisin lähinnä, että kieltää jonkun muun seksuaalisuuden...tyyliin homoudfn tms. 🤔

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Minun todella yliseksuaalisena tyyppinä on vaikeaa esimerkiksi asettua sellsisen asemaan joka olisi aseksuaali...

Siis se ois ok... mutta en ymmärtäisi ehkä, vaan ajattelisin lähinnä, että kieltää jonkun muun seksuaalisuuden...tyyliin homoudfn tms. 🤔

Itse olen elänyt aikaa, jolloin olisin voinut luetella siinä hetkessä itseni aseksuaaliksi. En todellakaan halunnut kumppaniani.

Hän toki teki elämästäni yhtä helvettiä. Miksi olisin hslunnut häntä mitenkään?

Mutta tälläinen voisi tspahtua muutenkin.. ehkä slkulähtötilanne kertoo jotain? 🤔

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei nyt ihan nolla, mutta kompleksinen kyllä. Itseään pystyy psyykkaamaan, minäkin pystyn, olen mestari siinä lajissa psyykkaaminen, mutta se mitä mietin siinä, miksi pitäisi?

Avoimuus aiheuttaa usein kipua, jollekin.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Itse olen elänyt aikaa, jolloin olisin voinut luetella siinä hetkessä itseni aseksuaaliksi. En todellakaan halunnut kumppaniani.

Hän toki teki elämästäni yhtä helvettiä. Miksi olisin hslunnut häntä mitenkään?

Mutta tälläinen voisi tspahtua muutenkin.. ehkä slkulähtötilanne kertoo jotain? 🤔

Tähän vielä, että demiseksuaalisuus voi sammuttaa halun kumppaniin, johon katkeaa yhteys. Ihan normaalia.

Jotkuthan panee vaan vaikkei ees tykkää koko ihmisestä enää. Demiltä se ei onnistu.

• Anonyymi00018
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tähän vielä, että demiseksuaalisuus voi sammuttaa halun kumppaniin, johon katkeaa yhteys. Ihan normaalia.

Jotkuthan panee vaan vaikkei ees tykkää koko ihmisestä enää. Demiltä se ei onnistu.

Nimityksiähän voidaan keksiä... aina löytyy...

Mutta mä en pysty ymmärtää muuta kuin sen halun toiseen...tosin sehän voi olla mitä vaan... ei seksuaalista. 🤔

Mulla seksuaalistakin... mutta voihan se olla muutakin. 🤔

Muakin on pidetty hiton hyvänä tyyppinä, ihanana, mutta mistä mä tiedän mistä naiset on tykänneet? Hyväilykosketuksestani? 🤷‍♂️

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Nimityksiähän voidaan keksiä... aina löytyy...

Mutta mä en pysty ymmärtää muuta kuin sen halun toiseen...tosin sehän voi olla mitä vaan... ei seksuaalista. 🤔

Mulla seksuaalistakin... mutta voihan se olla muutakin. 🤔

Muakin on pidetty hiton hyvänä tyyppinä, ihanana, mutta mistä mä tiedän mistä naiset on tykänneet? Hyväilykosketuksestani? 🤷‍♂️

Halu voi olla ihan vaan romanttinen, emotionaalinen läheisyys. Ilman fyysistä orientaatiota.

Halu voi myös olla sammuksissa jonkun aikaa, mutta syttyä uudelleen. Esim. luottamuspulassa näin voi käydä helpostikin.

Ikään kuin vesihana, joka suljetaan ja avataan jälleen, vasta kun se jokin yhteys taas toimii.

Kumppanin seksuaalisuutenkin voi kyllästyä, jos se on kovin suppeaa tai yksisuuntaista, se ei välttämättä lopulta enää kiinnosta. Ikään kuin koira ei tee enää temppuja, kun ei saa palkintoakaan.

Seksuaalisuutta on vaikeaa käskeä olemaan mitään mitä se ei ole ja väistämättä ongelmia kehittyy, jos on pakko.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Halu voi olla ihan vaan romanttinen, emotionaalinen läheisyys. Ilman fyysistä orientaatiota.

Halu voi myös olla sammuksissa jonkun aikaa, mutta syttyä uudelleen. Esim. luottamuspulassa näin voi käydä helpostikin.

Ikään kuin vesihana, joka suljetaan ja avataan jälleen, vasta kun se jokin yhteys taas toimii.

Kumppanin seksuaalisuutenkin voi kyllästyä, jos se on kovin suppeaa tai yksisuuntaista, se ei välttämättä lopulta enää kiinnosta. Ikään kuin koira ei tee enää temppuja, kun ei saa palkintoakaan.

Seksuaalisuutta on vaikeaa käskeä olemaan mitään mitä se ei ole ja väistämättä ongelmia kehittyy, jos on pakko.

Silläpä eheytyshoidotkin joutaisi tunkea sinne mihin valo ei paista.

• Anonyymi00004

Mikä tahansa seksuaalisuuden patoaminen voi olla tuhoisaa ja näkyä juurikin vihana niin itseä kuin muita kohtaan.

Seksuaalisuus on luonnollinen osa ihmistä eikä sitä ole tehty tukahdutetavaksi. Nykyään seksuaalisuudesta on tehty jotain poliittista ja kaupallista, mikä vääristää ihmisten tapaa nähdä seksuaalisuus.

Aletheias

• Luulen, että vihaa voi aiheuttaa myös se, että seksuaalisuutta pidetään normaalina ja kaikille kuuluvaksi. On ihmisiä joilla ei ole seksuaalisia haluja ollenkaan, ikinä. Heille seksuaalisuus ei ole normaalia eikä sitä tarvi edes tukahduttaa siksi.

• Anonyymi00007
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Luulen, että vihaa voi aiheuttaa myös se, että seksuaalisuutta pidetään normaalina ja kaikille kuuluvaksi. On ihmisiä joilla ei ole seksuaalisia haluja ollenkaan, ikinä. Heille seksuaalisuus ei ole normaalia eikä sitä tarvi edes tukahduttaa siksi.

Tuokin on ihmisen seksuaalisuutta, se on vain vaimeaa sellaista tai jopa täysin sammunutta. On aivan ok, jos ei ole seksuaalisia haluja eikä ketään pitäisi siitä moittia tai syrjiä. Se on sitten toinen asia, miten se vaikuttaa esim parisuhteeseen, mutta tärkeintä on, että jokainen saisi olla oma itsensä.

Aletheias

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Tuokin on ihmisen seksuaalisuutta, se on vain vaimeaa sellaista tai jopa täysin sammunutta. On aivan ok, jos ei ole seksuaalisia haluja eikä ketään pitäisi siitä moittia tai syrjiä. Se on sitten toinen asia, miten se vaikuttaa esim parisuhteeseen, mutta tärkeintä on, että jokainen saisi olla oma itsensä.

Aletheias

Aromanttisuus on aika yleistä, harmaa aromanttisuuskin luullakseni. Aroaseksuaalisuus vähän varmaan vähemmän.

Mutta joo sammunut seksuaalisuus vai ei seksuaalisuutta ollenkaan, molemmat varmaan riippuen ihmisestä mahdollista.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Aletheias

Kurkkaas aloitus: Venäjä=naisviha...

Mitä mieltä? 🤔

Sun kommenttia odotellut...😃

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Kurkkaas aloitus: Venäjä=naisviha...

Mitä mieltä? 🤔

Sun kommenttia odotellut...😃

Aa, no mäpä kurkkaan. 🙂

• Anonyymi00012
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Aromanttisuus on aika yleistä, harmaa aromanttisuuskin luullakseni. Aroaseksuaalisuus vähän varmaan vähemmän.

Mutta joo sammunut seksuaalisuus vai ei seksuaalisuutta ollenkaan, molemmat varmaan riippuen ihmisestä mahdollista.

Ovathan nuo takuulla melko yleisiäkin. Ja mikään tapa ei ole väärä, jos se itselle tuntuu oikealta. Itseään täytyy kuunnella näissä asioissa. Haastavaa se saattaa olla parisuhteen kannalta, mutta jos on avoin ja rehellinen, niin ei todellakaan mikään este ole.

Aletheias

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Ovathan nuo takuulla melko yleisiäkin. Ja mikään tapa ei ole väärä, jos se itselle tuntuu oikealta. Itseään täytyy kuunnella näissä asioissa. Haastavaa se saattaa olla parisuhteen kannalta, mutta jos on avoin ja rehellinen, niin ei todellakaan mikään este ole.

Aletheias

Voi ollakin maailmanlaajuisesti ajateltuna etenkin. Itse uskon, että ihmisessä on monia puolia tässäkin teemassa seksuaalisuus ja vaihtelua esiintyy ihan pitkin elämää. Harva on ihan vaan yksisuuntainen tie, jolla ei koskaan ole hetkiä risteyksissä.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Voi ollakin maailmanlaajuisesti ajateltuna etenkin. Itse uskon, että ihmisessä on monia puolia tässäkin teemassa seksuaalisuus ja vaihtelua esiintyy ihan pitkin elämää. Harva on ihan vaan yksisuuntainen tie, jolla ei koskaan ole hetkiä risteyksissä.

Seksuaalisuus on tosiaan asia, joka muuttaa muotoaan elämän varrella, milloin mistäkin syystä. Asiaan vaikuttaa elämäntilanne, terveys, kokemukset.. Joskus seksuaalisuus käy säästöliekillä, toisinaan se roihuaa. Tai sitten voi olla roihuamatta, ihmisestä riippuen.

Siinä, missä ihminen oppii ja kehittyy jatkuvasti elämänpolkua kulkiessaan, niin samalla tavalla seksuaalisuus voi kehittyä. Ainakin jos sille antaa mahdollisuuden kehittyä. Eikä se tarkoita aina mitään dramaattista oivallusta, vaan sitä oppii vain ymmärtämään paremmin omaa seksuaalisuuttaan. Vaikka sitten niin, että ymmärtää olevansa sapioseksuaali tai demiseksuaali.

Tärkeintä mielestäni on se, että kuuntelee ja kunnioittaa itseään näissä asioissa.

Aletheias

• Anonyymi00010

Minulle on useaan otteeseen sanottu, että olisin kaapissa. En ole vielä keksinyt minkä suhteen. Luultavasti kyse on heidän mielipiteestään, jotka omasta mielestään tietävät paremmin tai joille heterous ja cis-identiteetti ei ole tarpeeksi erikoista.

Puolestani jokainen saa olla kaapissa halujensa mukaan, jos se heidän mielestään on parempi vaihtoehto. Pohjimmiltani en kuitenkaan usko, että identiteettinsä piilottelu tai vastoin haluaan ja tahtoaan toimiminen tekisi kenellekään pidemmän päälle hyvää. Ei piilottelijalle, eikä heille joiden takia hän joutuu piilottelemaan.

Vihaa? Kaipa monesta ilmiöstä voi vihastua, mutta ainoa tilanne jossa kaappeilu herättäisi minussa vihaa, olisi jos mies, jonka kanssa olisin suhteessa, kertoisi vuosien jälkeen olevansa kiinnostunut ainoastaan miehistä. Eli hän olisi huijannut kaikki nämä vuodet ja esittänyt heteroa sekä uskotellut haluavansa ja rakastavansa minua. Luultavasti kyseisessä tilanteessa jokainen olisi vähintäänkin pettynyt ja ärtynyt sekä kokisi tulleensa huijatuksi.

• Ihmiset nyt lokeroi niin mielellään, sitähän tuokin on kaapittelu.

Entä jos mies on huomannut vasta suhteenne aikana, että mielenkiinto miehiin on herännyt? Niinkin voi käydä, että seksuaalinen kiinnostus muuttuu. Olisiko se yhtä paha asia?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ihmiset nyt lokeroi niin mielellään, sitähän tuokin on kaapittelu.

Entä jos mies on huomannut vasta suhteenne aikana, että mielenkiinto miehiin on herännyt? Niinkin voi käydä, että seksuaalinen kiinnostus muuttuu. Olisiko se yhtä paha asia?

Tiedän ihmisiä, jotka on olleet ihan 100% varmoja heteroudestaan, mutta syystä tai toisesta päätyneet vällyjen väliin tai ihastumaan oman sukupuolen edustajaan ja heränneet, en olekkaan hetero.

Paluuta ei aina enää ole.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tiedän ihmisiä, jotka on olleet ihan 100% varmoja heteroudestaan, mutta syystä tai toisesta päätyneet vällyjen väliin tai ihastumaan oman sukupuolen edustajaan ja heränneet, en olekkaan hetero.

En minäkään pahuuttani ole naisiin ihastunut, eikä ne ihastumiset ole rakkauttani sammuttaneet kumppaniini. Mikään tunteeni kumppaneitani kohtaan ei ole ihastumisen takia jäänyt paitsioon tai lakannut olemasta totta. Olen vain havahtunut, etten olekkaan umpihetero.

Ja pikkuhiljaa prosessoinut mikä minä sitten olen. Eli ei aina liity mitään draamaa siihen, että löytää itsestään jotain mitä ei tiennyt tai uskaltanut myöntää.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

En minäkään pahuuttani ole naisiin ihastunut, eikä ne ihastumiset ole rakkauttani sammuttaneet kumppaniini. Mikään tunteeni kumppaneitani kohtaan ei ole ihastumisen takia jäänyt paitsioon tai lakannut olemasta totta. Olen vain havahtunut, etten olekkaan umpihetero.

Ja pikkuhiljaa prosessoinut mikä minä sitten olen. Eli ei aina liity mitään draamaa siihen, että löytää itsestään jotain mitä ei tiennyt tai uskaltanut myöntää.

Ihmiset menee suhteisiin liian usein kiireellä, automaatiolla tuntematta ensin itseään ja ne kasvupyrähdykset tapahtuu sitten suhteessa ollessa, jos ei sitä ennen tulleet eteen tutkittavaksi. Silloin siinä aina on osapuolia joille ne kasvut voi olla kipeitä rinnalla kokea. Ja kokea, että nyt jotain on multa pois, vaikkei oliskaan.

Mutta nyt tää menee tutilullaa. Hyvät yöt.

• Anonyymi00014
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ihmiset nyt lokeroi niin mielellään, sitähän tuokin on kaapittelu.

Jos tilanne on muuttunut suhteen aikana niin tietenkään silloin ei olisi kyse tarkoituksellisesta huijaamisesta ja johdattelusta.

Kuitenkin pohtisin enkö ole ollut tarpeeksi haluttava ja onko seksielämämme ollut miehen mielestä epätyydyttävää jne, jos hän on suhteen aikana tajunnut ettei ole kiinnostunut naisista.

Ehkä ero ajatusmalleissa on se, että jos kokisin ettei seksi ole nautinnollista ja tyydyttävää yhden miehen kanssa niin ajattelisin, että tilanne on eri toisen miehen kanssa. Ei tulisi mieleenkään että, jospa kokeilisin seksiä naisen kanssa.

• Anonyymi00015
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin saattaa olla niinkin.

Oma kohtaista kokemusta minulla ei tästä ole, sillä en ole koskaan ollut ihastunut oman sukupuoleni edustajaan vaikka kovin onkin yritetty vihjailla, että mites olisi. Mikä on mielestäni törkeää ja suoraan sanottuna kusipäisyyttä sekä ihmisen omien tunteiden ja itsetuntemuksen aliarvioimista ja mitätöimistä.

• Anonyymi00017
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ihmiset menee suhteisiin liian usein kiireellä, automaatiolla tuntematta ensin itseään ja ne kasvupyrähdykset tapahtuu sitten suhteessa ollessa, jos ei sitä ennen tulleet eteen tutkittavaksi. Silloin siinä aina on osapuolia joille ne kasvut voi olla kipeitä rinnalla kokea. Ja kokea, että nyt jotain on multa pois, vaikkei oliskaan.

Mutta nyt tää menee tutilullaa. Hyvät yöt.

Jokaisella on omanlaisensa polku ja osalla kokemuksia, jotka eivät tule koskaan suurimman osan koettavaksi.

Sinänsä en käsitä miksipä kaapistatulojen ja muiden vastaavien tapahtuminen tarvitsisi olla ymmärrysmaailmassani tai henkilökohtaistettuina.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Jos tilanne on muuttunut suhteen aikana niin tietenkään silloin ei olisi kyse tarkoituksellisesta huijaamisesta ja johdattelusta.

Kuitenkin pohtisin enkö ole ollut tarpeeksi haluttava ja onko seksielämämme ollut miehen mielestä epätyydyttävää jne, jos hän on suhteen aikana tajunnut ettei ole kiinnostunut naisista.

Ehkä ero ajatusmalleissa on se, että jos kokisin ettei seksi ole nautinnollista ja tyydyttävää yhden miehen kanssa niin ajattelisin, että tilanne on eri toisen miehen kanssa. Ei tulisi mieleenkään että, jospa kokeilisin seksiä naisen kanssa.

Se sinun haluttavuus tuskin on se syy miksi puoliso havahtuu seksuaalisuutensa kaksivärisyyteen.

Tyytymättömyys voi herätellä miettimään seksuaalisuuttaan, mutta mä en usko, että sellainen voi synnyttää kessään esim. homoutta.

Ei, kyllä se on ollut siellä aina ennenkin, odottaen "kukkaan puhkeamistaan". Voi olla ettei ole ollut kypsä tunnistamaan häilyviä oireita ja on pitänyt "aikuistua" kasvaa asian seksuaalisuus kanssa. Tiukasti muotitettu elinympäristö tukahduttaa ja pakottaa tukahduttamaan. Ympäristön tuntuessa turvalliselta voi prosessi käynnistyä.

Pikemminkin turvallisen kumppanin kanssa voi siis uskaltaa tutkia itseään ja lopettaa kieltäminen.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Niin saattaa olla niinkin.

Oma kohtaista kokemusta minulla ei tästä ole, sillä en ole koskaan ollut ihastunut oman sukupuoleni edustajaan vaikka kovin onkin yritetty vihjailla, että mites olisi. Mikä on mielestäni törkeää ja suoraan sanottuna kusipäisyyttä sekä ihmisen omien tunteiden ja itsetuntemuksen aliarvioimista ja mitätöimistä.

Eihän se väkisin synny tuokaan. Itsekin voin tuntea vetoa, mutta siitä on vielä hemmetin pitkä matka toteutukseen.

Itselleni pelkkä halu ei ole motivaattori mihinkään. Vasta tunteet ihmistä kohtaan on.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eihän se väkisin synny tuokaan. Itsekin voin tuntea vetoa, mutta siitä on vielä hemmetin pitkä matka toteutukseen.

Itselleni pelkkä halu ei ole motivaattori mihinkään. Vasta tunteet ihmistä kohtaan on.

Jotkut menee halujen viemänä, jotkut kuuntelee tunteitaan.

• "I'm ashamed of my heterosexuality!"
      Cecil B Demented (2000)
      https://www.youtube.com/watch?v=YygUCroevKQ

Joskus törmäsin tällaiseen klippiin YouTubessa. En ole koskaan nähnyt itse elokuvaa, mutta tämä sai minut nauramaan.

• Siinä oli kommentti, kukaan ei valitse heteroseksuaalisuutta etc. Mistä mulle tuli mieleen, että nimenomaan valitsee. Aika monikin, koska ei riitä kanttia olla muuta. Ei edes kanttia miettiä muuta vaihtoehtoa. Mutta ei ole kivaa sitten valitsemallaan tielläkään. Koska niin vitun ahtaat muotit ja ihan pakko mukautua niihin, vaikka väkisin. Trust me I know.

Klippi on höpsö, mutta ymmärrän mikä siinä nauratti. 👍

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Siinä oli kommentti, kukaan ei valitse heteroseksuaalisuutta etc. Mistä mulle tuli mieleen, että nimenomaan valitsee. Aika monikin, koska ei riitä kanttia olla muuta. Ei edes kanttia miettiä muuta vaihtoehtoa. Mutta ei ole kivaa sitten valitsemallaan tielläkään. Koska niin vitun ahtaat muotit ja ihan pakko mukautua niihin, vaikka väkisin. Trust me I know.

Klippi on höpsö, mutta ymmärrän mikä siinä nauratti. 👍

Tätä kommenttia minä kovasti ihmettelen elämässä, onpa kyseessä mikä tahansa asia: "Koska niin vitun ahtaat muotit ja ihan pakko mukautua niihin, vaikka väkisin."

Aspergerina en ymmärrä sitä, että maailma on täynnä näkymättömiä hirviöitä. Ihmisten on pakko olla jotain tai käyttäytyä tietyllä tavalla näiden näkymättömien hirviöiden takia. Olen yrittänyt monesti elämän aikana kysyä, että voisiko joku selittää miltä nämä hirviöt ovat, mutta kukaan ei osaa selittää niitä.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että olen ihan saakelin onnekas että olen nepsy, etten näe näitä hirviöitä. Normojen maailma kuulostaa todella pelottavalta ja ahdistavalta.

• Palstakamu kirjoitti:

Tätä kommenttia minä kovasti ihmettelen elämässä, onpa kyseessä mikä tahansa asia: "Koska niin vitun ahtaat muotit ja ihan pakko mukautua niihin, vaikka väkisin."

Aspergerina en ymmärrä sitä, että maailma on täynnä näkymättömiä hirviöitä. Ihmisten on pakko olla jotain tai käyttäytyä tietyllä tavalla näiden näkymättömien hirviöiden takia. Olen yrittänyt monesti elämän aikana kysyä, että voisiko joku selittää miltä nämä hirviöt ovat, mutta kukaan ei osaa selittää niitä.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että olen ihan saakelin onnekas että olen nepsy, etten näe näitä hirviöitä. Normojen maailma kuulostaa todella pelottavalta ja ahdistavalta.

Ne on niitä ulkopuolisten ihmisten asettamia sosiaalisia sääntöjä, mitä jotkut vahtii kovaan ääneenkin. Tunnistat ne kovasta moraalipuheesta ja varsinkin mitä tulee seksuaalisuuteen.

Eheyttäjiä piisaa. Se on sitä kun otetaan valmiit raamit ja muotoillaan kuva niihin sooiviksi, sitten huomataan että kuvasta on leikattu jotain kuvan kannalta oleellista pois, mutta saa luvan kelvata noin. Pulinat pois.

Monet vanhemmat asettaa muotteja lapsillee, odotuksia, ehtoja, vaatimuksia ja yhteiskunnassa on paljon odotuksia, mutta ne on usein vaarattomampia kun sen lähipiirin.

Nepsynä et ehkä tunnista näitä, mutta tiedän nepsyjä jotka tunnistaa ja ahdistuu. Voi myös olla ettei sulla ole ollut niin tuomitseva lähipiiri, mikä olis raamittanut sua ja siksi et koe moisia murheitakaan.

• Anonyymi00029
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ne on niitä ulkopuolisten ihmisten asettamia sosiaalisia sääntöjä, mitä jotkut vahtii kovaan ääneenkin. Tunnistat ne kovasta moraalipuheesta ja varsinkin mitä tulee seksuaalisuuteen.

Eheyttäjiä piisaa. Se on sitä kun otetaan valmiit raamit ja muotoillaan kuva niihin sooiviksi, sitten huomataan että kuvasta on leikattu jotain kuvan kannalta oleellista pois, mutta saa luvan kelvata noin. Pulinat pois.

Monet vanhemmat asettaa muotteja lapsillee, odotuksia, ehtoja, vaatimuksia ja yhteiskunnassa on paljon odotuksia, mutta ne on usein vaarattomampia kun sen lähipiirin.

Nepsynä et ehkä tunnista näitä, mutta tiedän nepsyjä jotka tunnistaa ja ahdistuu. Voi myös olla ettei sulla ole ollut niin tuomitseva lähipiiri, mikä olis raamittanut sua ja siksi et koe moisia murheitakaan.

Juu käytän tätä nepsyviittaa säännöllisesti- tämä on liian ahdistava tilanne, lähden haneen

• Anonyymi00043
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

En ole asperger, mutten silti ymmärrä ahtaita muotteja ja näkymättömiä hirviöitä.

Meillä on "miljoona" korkeasti koulutettua kaiken kirjavaa nuorta töissä - kuulun siis vähemmistöön. Tunnenko itseni "poikkeavaksi" - en, vaikken normo olekaan. Tuntevatko nuoremmat itsensä poikkeavaksi? No eivät, vaikka joukossa on nepsyjä, sateenkaaria, kaikkea. Muutenkin ollaan erittäin heterogeeninen joukko, ollaan erilaisia, moninaisia, eri luonteisia, kaikenlaisia. On mahdotonta sanoa onko kukaan varsinaisesti normo. Sama päätee oikeastaan muihinkin seurapiireihini.

Ja edellä mainittu lienee syy miksen näe ahtaita muotteja, näkymättömiä hirviöitä - niitä on jossain muualla - siellä missä suositaan toisten kontrollointia, jäykkää ajattelutyyliä, haluttomuutta/kyvyttömyyttä muuttaa omaa ajattelua tai edes halua kuunnella + vähääkään ymmärtää muita ihmisiä. 🤔

- Sheena

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Minä vain elämässä aina ihmettelen, että miksi mistään ei saa puhua. Olen äärimmäisen ratkaisukeskeinen ihminen. Monesti ihmiset valittavat jotain ongelmaa, johon minulla on heti miljoona käytännön ratkaisua. Mutta aina joku kiljaisee, ettei tätä nyt vaan voi ratkaista. Ja jos kysyn että miksi ei, niin vastataan vaan että ei sitä nyt vaan voi ratkaista ja hän ei osaa selittää miksi.

Minulla on äärimmäisen tukeva ja salliva lähipiiri. Ehkä en ole siksi oppinut kuvia kumartamaan ja välittämään ihmisten toisten tuomitsemisesta. Siinäpähän tuomitsevat. Sanon aina että elämä on täynnä mahdollisuuksia, ja kaikki on mahdollista, ja teen aina itse mitä haluan sanoopa kuka mitä tahansa.

• UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Juu käytän tätä nepsyviittaa säännöllisesti- tämä on liian ahdistava tilanne, lähden haneen

Minä taas olen sen sortin nepsy, että en älyä lähteä haneen, vaan haluan selvittää tilanteen puhumalla :D

• Maailmassa on nykyään aivan liikaa seksuaalisuutta ja se olisi syytä tunkea takaisin sinne kaappeihin.
      (mieluummin astiakaappeihin, niin on kuivausritilät, sillä se on kuitenkin jotain kosteaa laatua)

• Anonyymi00019

Virkistävän poikkeava näkemys.

Mutta eikös näin ole käynytkin. Mitä enemmän puhetta ja kuvia, niin sitä vähemmän tekoja?
        Ainakin jos suomalaisten hedelmällisyyslukuja katsoo, niin sellaiseen johtopäätökseen voisi tulla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Mutta eikös näin ole käynytkin. Mitä enemmän puhetta ja kuvia, niin sitä vähemmän tekoja?
        Ainakin jos suomalaisten hedelmällisyyslukuja katsoo, niin sellaiseen johtopäätökseen voisi tulla.

-keinovaginamies-

No juuri ne puheet ja kuvat täyttävät julkisuuden nykyisin aivan liian tehokkaasti.

• Seksuaalisuutta kyllä, sitä tulee joka tuutista, pornonakin jo. Mutta ongelman ydin onkin siinä, että kaikki kielletty puhuttaa ja on "kivaa". Se kaappi on just ne kielto.

Mielummin ei kaappiin, vaan ulos niin loppuu se vatvominenkin.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Seksuaalisuutta kyllä, sitä tulee joka tuutista, pornonakin jo. Mutta ongelman ydin onkin siinä, että kaikki kielletty puhuttaa ja on "kivaa". Se kaappi on just ne kielto.

Mielummin ei kaappiin, vaan ulos niin loppuu se vatvominenkin.

Mikä on kaapissa, se pöllähtää sieltä ulos väkisin jotain muuta penkoessa. Ei se siellä pysy, jos yhtään kaappeja penkoo. 😅

Avohyllyt on kivempia, niissä ehtii kaikki näkyvä pölyyntymäänkin. Eikä ketään haittaa kun korkeintaan tunkkainen maku tai että onpa jääny putsaamatta, mutta kaikki näkyy mitä hyllyllä on. Ei tarvi pitää piilossa ja pelätä, että kohta joku näkee sen minkä kaappiin koitin piilottaa.

Antaa sen olla siinä avohyllyssä, kyllä siihin aikanaan totutaan.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Yhdellä kaverilla oli joskus dildo esillä huoneensa hyllyssä. Olin aika järkyttynyt, kun kertoi käyttävänsäkin sitä mitä mä olin pitäny vaan korusteena. Outona koristeena, mutta koristeena.

Hänen mielestä ei sitä tarvinnut piilotella, eihän poikaystävääkään piiloon työnnetä kun vieraita tulee, ellei kyseessä ole häpeä.

Minusta aika nerokas näkemys.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Yhdellä kaverilla oli joskus dildo esillä huoneensa hyllyssä. Olin aika järkyttynyt, kun kertoi käyttävänsäkin sitä mitä mä olin pitäny vaan korusteena. Outona koristeena, mutta koristeena.

Hänen mielestä ei sitä tarvinnut piilotella, eihän poikaystävääkään piiloon työnnetä kun vieraita tulee, ellei kyseessä ole häpeä.

Olen itse ollut lapsena ja nuorena helposti häpeällä ohjailtavissa ja hallittavissa. En, enää.

Ymmärrä ettei kaikkea tarvitse hävetä, vaikkei kaikkea hiero muitten naamaankaan. Silloin voi sanoa asian kuten se on, muttei siihen ole pakko törmätä kuten dildoon huoneen hyllyllä, näytillä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Olen itse ollut lapsena ja nuorena helposti häpeällä ohjailtavissa ja hallittavissa. En, enää.

Ymmärrä ettei kaikkea tarvitse hävetä, vaikkei kaikkea hiero muitten naamaankaan. Silloin voi sanoa asian kuten se on, muttei siihen ole pakko törmätä kuten dildoon huoneen hyllyllä, näytillä.

Seksi on nykyään enemmän, pakko törmätä ja hieroa naamaan, kun avoimuus jota ei piiloteta, muttei tyrkytetäkkään.

• Anonyymi00027
        buddy-love kirjoitti:

No juuri ne puheet ja kuvat täyttävät julkisuuden nykyisin aivan liian tehokkaasti.

Joku päräyttää x:ssä kainalopierun viikottain

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Joku päräyttää x:ssä kainalopierun viikottain

Onko the firm muute siellä?

• Anonyymi00036
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Oliko mies vai nainen tämä kaveri?

Avohyllyllä kun pitää, niin kannattaa usein käyttää ettei pölyynny :))

-keinovaginamies-

• Mu5tasydän

En osaa sanoa, kun olen umpihetero, mutta voisin kuvitella, että oman identiteetin salaaminen muilta aiheuttaa salaajassa vihaa noin yleisesti.

• Umpiheterollakin voi olla salaisuuksia, häpeää jostain seksuaalisuutensa suhteen. Sikäli heterous ei poista häpeää, mutte tekee helpommaksi kuulua valtavirtaan.

Niin, kai mikä vaan voi suukapuloituna aiheuttaa tunteen, että pää räjähtää jos ei saa sanoa ääneen?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Umpiheterollakin voi olla salaisuuksia, häpeää jostain seksuaalisuutensa suhteen. Sikäli heterous ei poista häpeää, mutte tekee helpommaksi kuulua valtavirtaan.

Niin, kai mikä vaan voi suukapuloituna aiheuttaa tunteen, että pää räjähtää jos ei saa sanoa ääneen?

Nuokin naisettomat miehet kiukkuaan, kun ongelma ahdistaa ja on heille todellinen. Melu yltyy vaan, kun asiasta käsketään olla hiljaa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Nuokin naisettomat miehet kiukkuaan, kun ongelma ahdistaa ja on heille todellinen. Melu yltyy vaan, kun asiasta käsketään olla hiljaa.

Seksuaalisuus on vähän kuin korona. Sitä vältellään ja koitetaan karttaa, ettei se vaan tartu ja aiheuta ongelmia.

Sitten suljetaan yhteiskunta heterouden harsoon ja korona karanteeniin ja kun karanteeni päättyy, kaikki räjähtää silmille.

Joku sanoo, sitä ei ole. Ei ole ikinä ollutkaan, joku taas toteaa keksitty juttu ja jotkut pakenee yhä, sehän voi vaikka tarttua. 🙂

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Umpiheterollakin voi olla salaisuuksia, häpeää jostain seksuaalisuutensa suhteen. Sikäli heterous ei poista häpeää, mutte tekee helpommaksi kuulua valtavirtaan.

Totta, mutta veikkaan, että suuri osa on seksuaalisuudeltaan ns. yleisesti hyväksytyn piirissä.

Kaikilla on tietysti erilaiset mieltymykset, osa niistä voi olla sairaitakin ja niistä puhumatta jättäminen voi olla ihan viisasta. Hakee vaikka ennemmin apua itselleen.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Avun piiriin vaan, luulisi itse ymmärtävän hakea apua vihaansa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Seksuaalisuus on vähän kuin korona. Sitä vältellään ja koitetaan karttaa, ettei se vaan tartu ja aiheuta ongelmia.

Sitten suljetaan yhteiskunta heterouden harsoon ja korona karanteeniin ja kun karanteeni päättyy, kaikki räjähtää silmille.

Joku sanoo, sitä ei ole. Ei ole ikinä ollutkaan, joku taas toteaa keksitty juttu ja jotkut pakenee yhä, sehän voi vaikka tarttua. 🙂

Tuo korona on siitä paha, että olen nähnyt itse miten pahaa jälkeä se on aiheuttanut. Tuntuu hullulta, että osa pitää sitä mielikuvituksen tuotteena.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Totta, mutta veikkaan, että suuri osa on seksuaalisuudeltaan ns. yleisesti hyväksytyn piirissä.

Kaikilla on tietysti erilaiset mieltymykset, osa niistä voi olla sairaitakin ja niistä puhumatta jättäminen voi olla ihan viisasta. Hakee vaikka ennemmin apua itselleen.

Yleisesti hyväksyttyä on heterous, muut vielä kamppailee hyväksynnästä, siksi pridet yms.

Mutta juu, oma turvallisuus onkin se pääsyy miksi ihmiset mielummin ottaa sen turvallisimman takin harteilleen ja on hiljaa totuudesta.

Apua saadakseen auttajienkin on ensin hyväksyttävä se mihin he apunsa koittaa antaa ja samalla rajattava, miksi asia on ylipäänsä autettavien lista.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Avun piiriin vaan, luulisi itse ymmärtävän hakea apua vihaansa.

Vihanhallintaa juu, sitä voisi koittaa. Mutta ei he lakkaa kiljumasta, niin kauan kun muut yrittää vaientaa ja lakaista asiaa matonalle piiloon

• Mu5tasydän kirjoitti:

Tuo korona on siitä paha, että olen nähnyt itse miten pahaa jälkeä se on aiheuttanut. Tuntuu hullulta, että osa pitää sitä mielikuvituksen tuotteena.

Jep, metaforana siksi kiva käyttää. 😄

• Anonyymi00025
        Mu5tasydän kirjoitti:

Eikö teillä nössöt pähkinä pientä eristystä kestäny? Sit piti keksii tarinoita

• Anonyymi00026

Niinpä niin, gubbe- vuosiselvityksen ovat vähintään velkaa. Haloo yli-tungettelijat summuut

• Anonyymi00020

En osaa sanoa kun en ole seksuaalisesti kiinnostunut ksapeista.

• Entäs nojatuoleista? 😜

Eihän kaikki tiedä. Ei sillekkään mitään voi.

• Anonyymi00021

Mikä v itun kaappiseksuaalisuus

• Anonyymi00022

No se on sitä että menet kaappiin ja masturboit siellä.

• Anonyymi00024

Apäijä legit puhuu itsestään nyt. Onko hih bimbot-mimbot? Naiselta

• Lue ketjua tai kysy vaikka tekoälyltä, jos saisit selvyyden.

• Anonyymi00023

Niin sinä oot se nettiransumies, joka on katkera mm naisten välisestä ystävyydestä ja kokee vaikeita tunteita samaa sukupuolta kohtaan. Kiva näitä guben lausuntoja ois propagoida, ikävä tuottaa pettymys ihmisoikeusabbedissa

• Ei noista mikään kohta pidä kohdallani paikkaansa. Sä olet just niitä ihmisiä mitä Kettu kamuselle tuossa juuri sivusin. Muotittaja ja moraalisaarnaaja.

Juuri niitä ihmisiä miksi maailmassa on muillakin vaikeaa.

• Anonyymi00030
      UUSI

Mun mielestä kaikki saisi pysyä suunnilleen kaapissa seksuaalisuutensa osalta. Ei vain kiinnosta. Tylsää.

• UUSI

Heh, munkin mielestä se vois pysyä vähän enemmän poissa popkulttuurista. Mutta silleen avoimena, ettei kenenkään tarvisi hävetä ettei ole vakio hetero ja cis tai this tai that tai hat. Siinä ei ole mitään kamalaa, jos kaikkia ei haluta tai halut on erilaiset kun trendit sanoo.

Tai rakastaa ihan sekopäänä eri sukupuolia, identiteettejä tai ei yhtään mitään näistä.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Heh, munkin mielestä se vois pysyä vähän enemmän poissa popkulttuurista. Mutta silleen avoimena, ettei kenenkään tarvisi hävetä ettei ole vakio hetero ja cis tai this tai that tai hat. Siinä ei ole mitään kamalaa, jos kaikkia ei haluta tai halut on erilaiset kun trendit sanoo.

Tai rakastaa ihan sekopäänä eri sukupuolia, identiteettejä tai ei yhtään mitään näistä.

On meillä eri uskontojakin ja häpeekö kukaan omaansa?

• Anonyymi00031
      UUSI

Voimme vain aavistella.

Tutkimusten valossa (IA) Hitlerin seksuaalisuutta luonnehtii parhaiten vakava ja estynyt kehityshäiriö (Kallmannin syndrooma), joka johti alhaiseen libidoon ja emotionaaliseen kylmyyteen.

Edellisen seurauksena Hitler keskittyi todennäköisesti politiikkaan.

• UUSI

Ja kuulemma harrasti kakan popsimista. Kuulopuheita?

• Anonyymi00057
        UUSI

Niin varmaan joo, Hitler oli oikea naistenmies, nuoria naisia oli sitä odottamassa joka kaupungissa mihin se vaan milloinkin meni. Ja ne saattoivat olla hieman alaikäisiäkin.

• Anonyymi00032
      UUSI

minä 9len kyll herereo niin nooh hassu iswa pyyrää jorain kiinqlqiwe3alaisrakin naapuein ryrrö lähimweaään kw3eäämän sieniä j maq3jojqa

• UUSI

Ole vaan. Mutta älä vie sienimetsään huijataksesi, ethän?

• Anonyymi00033
      UUSI

Harrastin kerran naisen kanssa seksiä kaapissa. Onko se kaappiseksuaalisuutta?

• UUSI

On, ehdottomasti on ja olet täten kaappiseksuaalisuuden pioneeri. 😜

• Anonyymi00039
        UUSI

Minun vaatekaapistani töissä tuli mies ulos! Hitto kun pelästyin kerta kaikkiaan, en tykkää tuollaisista jekuista.

- Sheena

• Anonyymi00034
      UUSI

Minulle kaappiseksuaalisuus ei aiheuta vihaa. Hesarissa on muuten siitä tänään tosi hieno kertomus.

• UUSI

Harmi kun en pääse Hesaria lukemaan. Ehkä kirjastoon joku päivä.

• Anonyymi00035
      UUSI

Jos on jotkut halvat IKEA-kaapit, niin kyllähän kaappiseksuaalisuus voi silloin hatuttaa. Mutta silloin vain pitää panostaa enemmän tyyliin ja laatuun, ja hankkia kunnon jugend-tyyliset kaapit niin johan alkaa kaappiseksuaalisuus taas maittamaan.

• UUSI

😆😆😆😂👍

Huumori puri, purenko takas?

• Anonyymi00037
      UUSI

Itseeni kohdistuu aika usein homovihaa (olen bi). Ehkäpä syy löytyy tuosta.

• UUSI

Miten se ilmenee ja onko joku tietty ihmisosa joka sitä harrastaa, vihaa?

• Anonyymi00049
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

On tullut ihan suoraa uhkailua. Raivohulluutta.

• Anonyymi00058
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Naiset vihaa.

• UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

On tullut ihan suoraa uhkailua. Raivohulluutta.

Haluatko kertoa missä tilanteissa?

• Anonyymi00060
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Haluatko kertoa missä tilanteissa?

No esimerkiksi, jos liityn sosiaaliseen mediaan. Voi käydä niin että siellä tulee viestejä.

• Anonyymi00064
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En vihaa sitä että joku on homo tai bi, mutta en pidä siitä että minusta yritetään saada ns. avustajaa joka tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi esittää olevani suhteessa sellaisen henkilön kanssa, joka ei pysty olemaan avoimesti sitä mitä on seksuaalisuudeltaan! Minulle se on mahdoton tehtävä, koska en pidä siitä henkilöstä joka sitä haluaa!

• Anonyymi00038
      UUSI

Enemmän pitäisi olla kaappiseksuaalisuutta eikä tuoda sitä esiin kaikkialla.

- Sheena

• Anonyymi00045
        UUSI

Ennen sanottiin vanaha piika, ei mitään aseksuaalin leimaa ollut keksittykään. Sinullakin olisi ollut silloin helppoa.

• UUSI

Popkulttuuri tuo esiin kaikkea muutakin. Seksuaalisuus yksi osa sitä. Joudumme ehkä vaan kestämään, kunnes kaikki on kyllästymiseen asti nähneet tarpeeksi.

• UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ennen sanottiin vanaha piika, ei mitään aseksuaalin leimaa ollut keksittykään. Sinullakin olisi ollut silloin helppoa.

Itse en pidä aseksuaalisuutta leimana, se on vain ominaisuus joka joillain on. Toisilla ei. Tietysti ihan millä vaan voi toisia satuttaa, jos on idiootti.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Itse en pidä aseksuaalisuutta leimana, se on vain ominaisuus joka joillain on. Toisilla ei. Tietysti ihan millä vaan voi toisia satuttaa, jos on idiootti.

Niin mutta kuitenkin, tajuat että jos sanoo olevansa aseksuaali, sitä jää vanhaksi piiaksi? Kukaan ei halua suhdetta sellaisen kanssa. Elämme sellaista aikaa nyt tässä näin.

• UUSI

No nyt 👍

• UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Niin mutta kuitenkin, tajuat että jos sanoo olevansa aseksuaali, sitä jää vanhaksi piiaksi? Kukaan ei halua suhdetta sellaisen kanssa. Elämme sellaista aikaa nyt tässä näin.

Ei jää. On pariskuntia jossa molemmat on aseja.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei jää. On pariskuntia jossa molemmat on aseja.

Ei jää automaattisesti piti kirjoittaa.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei jää automaattisesti piti kirjoittaa.

Vaikeaa voi olla, jos on avoimesti aseksuaali. Mutta...

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008098606.html

"Susanna, 28, etsi seksitöntä parisuhdetta – löysi vuosien etsimisen jälkeen vihdoin kumppanin: ”Meinasin jo luovuttaa”
        Romantiikkaa kaipaavan aseksuaalin voi olla hyvin vaikea löytää kumppania yhteiskunnassa, jossa valtaosalle seksi on tärkeä ja olennainen osa parisuhdetta. Susanna Kyrön toive parisuhteen löytymisestä ehti jo hiipua."

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Vaikeaa voi olla, jos on avoimesti aseksuaali. Mutta...

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008098606.html

"Susanna, 28, etsi seksitöntä parisuhdetta – löysi vuosien etsimisen jälkeen vihdoin kumppanin: ”Meinasin jo luovuttaa”
        Romantiikkaa kaipaavan aseksuaalin voi olla hyvin vaikea löytää kumppania yhteiskunnassa, jossa valtaosalle seksi on tärkeä ja olennainen osa parisuhdetta. Susanna Kyrön toive parisuhteen löytymisestä ehti jo hiipua."

Olen niin 100% samaa mieltä tästä.

"Parisuhteilla ei myöskään ole minkäänlaista kaavaa, minkä mukaan pitäisi mennä. Omassa parisuhteessani ei ole ollut mitään paineita, koska olen hyväksynyt sen, että parisuhteiden ei tarvitse olla tietynlaisia. Riittää, että molemmat osapuolet ovat onnellisia."

• Anonyymi00040
      UUSI

Taitaa voida aiheuttaa. Luulen että siinä pelästyy omia kiihoittumisen tuntemuksiaan ja peittää sitä tai vastaa siihen sitten vihalla.

Yksi tuttu oli nuorena tosi halveksiva ja vihainen maksullisia naisia kohtaan. Että ei ikinä koskisi jne... Siitä meni jokunen vuosi, ja siitä saakka tähän päivään tyyppi on käynyt säännöllisesti vuosittain pitkillä s€ksi- ja juopottelulomilla taikuissa. Vaihtoi parisuhde-elämänsä sellaiseen.

xLiner

• UUSI

Kaappiostaja. 😂

Ehkä ajatus kiehtoi häntä, mutta sosiaalinen paine sai esittämään muuta. Ihmisillä on aika paljon sellaisia salaa kiihottavia juttuja, mitä päällepäin moralisoivat. Tekopyhyyttä siis.

• Anonyymi00055
        UUSI

Ymmärrän täysin, mies vaan tutustui naisiin ja sai niistä tarpeekseen, tajusi että kaikki naiset ovat niitä samoja maksullisia naisia, mitään muuta ei ole olemassa.

• Anonyymi00042
      UUSI

On paljon alueita joista en tykkää, mutta ei mulla vihan tunteita ole mitään laillista perversiota kohtaan. Tehkööt muut mitä tykkää. Kunhan ei mun kämppääni kuulu eikä haise.

Laittomuuksista sitten, niin en kyllä yhtään huomannut kuka ajoi kuorma-autolla pedofiilin tai raiskaajan yli. Mikä kuorma-auto?

xLiner

• UUSI

Joo, ehkä vihatuimpia seksuaalisuuden ilmenemiä nuo pedofiilit. Kauhea vitsaus seksuaalisuus jonka tietää olevan samalla väärin ihan oikeasti väärin ryhmää kohtaan, joka on lapsia.

En suoranaisesti vihaa heitä, vaikka se helpoiten käykin ihan miettimättä minkä kanssa he kamppailee. Tavallaan säälin, että voi nyt vittu minkä vaivan sinäkin sait. Koita pitää se kurissa, ihan lasten tähden.

• Anonyymi00056
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Joo, ehkä vihatuimpia seksuaalisuuden ilmenemiä nuo pedofiilit. Kauhea vitsaus seksuaalisuus jonka tietää olevan samalla väärin ihan oikeasti väärin ryhmää kohtaan, joka on lapsia.

En suoranaisesti vihaa heitä, vaikka se helpoiten käykin ihan miettimättä minkä kanssa he kamppailee. Tavallaan säälin, että voi nyt vittu minkä vaivan sinäkin sait. Koita pitää se kurissa, ihan lasten tähden.

Homoseksuaalisuus oli ihan samalla tavoin rikos vielä 70 luvulla.

• UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tiedän. On yhä joissain maissa.

• Anonyymi00061
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Enpä ollut silloin kauhistelemassa asiaa. Joskus myöhemmin lapsuudesta muistan, kun ihmettelin miksi ihmiset olivat ilkeitä ja paheksuvia miehelle joka oli pukeutunut naisen vaatteisiin ja kahdelle naiselle, jotka suutelivat julkisesti (mulle tuli paha mieli heidän kohtelustaan).

Uskon ettei lapset ole vihaajia luonnostaan. Ne asenteet opitaan muualta.

xLiner

• Anonyymi00063
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Pedofiilien kanssa työskentelevät kertovat, että vain osa toteuttaa seksuaalisuuttaan. Ja osa sitten ei välitä, mitä se kohteelle aiheuttaa, mutta normaalia sellainen ei ole. Päästään muuten terve ei vahingoita muita.

xLiner

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Ihmisille oli siihen saakka opetettu että homous oli syntiä (kuten myös esiaviollinen seksi) ja iljettävä sairaus. Ei se asenne niin äkkiä kaikilta muutu, vaikka laki muuttuisi. Tuo ikäpolvi on voinut vielä opettaa omille jälkeläisilleen omat asenteensa. Muutos voi olla joskus hidasta.

Uskonnot opettavat vieläkin muuta kuin mitä lääketiede ja laki sanoo.

xLiner

• UUSI
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Pedofiilien kanssa työskentelevät kertovat, että vain osa toteuttaa seksuaalisuuttaan. Ja osa sitten ei välitä, mitä se kohteelle aiheuttaa, mutta normaalia sellainen ei ole. Päästään muuten terve ei vahingoita muita.

xLiner

Ne jotka ei välitä on yhtä pahoja muissakin seksuaalisuuksien muodoissa, kuin vain pedareissa.

Lasken heidät ihan yhtä epänormaaleiksi välinpitämättömyyttään.

• UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Ihmisille oli siihen saakka opetettu että homous oli syntiä (kuten myös esiaviollinen seksi) ja iljettävä sairaus. Ei se asenne niin äkkiä kaikilta muutu, vaikka laki muuttuisi. Tuo ikäpolvi on voinut vielä opettaa omille jälkeläisilleen omat asenteensa. Muutos voi olla joskus hidasta.

xLiner

Räsänenkin lääkärinä mouhoaa uskonsa edellä. Luvat pois siltäkin.

• UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

xLiner

Ei nämä asiat tosiaan hetkessä muutu. Näkee jo omista 50-lukulaisista vvanhemmista miten tiukassa on sen ajan uskomusoppi vähemmistöryhmiä kohtaan.

He sentään yrittää muokata ja korjailla käsityksiään. Vähän jo edistyneetkin asenteissaan, kun olen heille oikonut ratakiskoa, mutta ei ne käsitykset täysin muutu ikinä. Tai suhtautuminen.

Yhä naurattaa mies mekossa jne. Homot ällöttää, vaikkei mikään pakko ole miettiä seksin kannalta ollenkaan asiaa. Niin kyllä vaan yök, ekana on se mielessä.

Ole nyt sitten tollasten vanhempien kanssa avoimesti kasvanut aikuinen, kun vähemmistökammoisessa kodissa on kasvettu.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei nämä asiat tosiaan hetkessä muutu. Näkee jo omista 50-lukulaisista vvanhemmista miten tiukassa on sen ajan uskomusoppi vähemmistöryhmiä kohtaan.

He sentään yrittää muokata ja korjailla käsityksiään. Vähän jo edistyneetkin asenteissaan, kun olen heille oikonut ratakiskoa, mutta ei ne käsitykset täysin muutu ikinä. Tai suhtautuminen.

Yhä naurattaa mies mekossa jne. Homot ällöttää, vaikkei mikään pakko ole miettiä seksin kannalta ollenkaan asiaa. Niin kyllä vaan yök, ekana on se mielessä.

Ole nyt sitten tollasten vanhempien kanssa avoimesti kasvanut aikuinen, kun vähemmistökammoisessa kodissa on kasvettu.

Toki omista vanhemmistani tiiän, että he kyllä vääntyy mutkalle rakastaakseen ja tukeakseen mua. Että jos veisin naiskumppanin näytille, niin alkujärkytyksestä selvittyään he sopeutuisi kyllä. Ja pohjimmiltaan hekin pitää tärkeenä aitoa rakkautta, ei sukupuolia.

Se on vaan asenne mikä on iskostettu muinoin päähän. Ei saa soosoo. Häpeä.

• Anonyymi00044
      UUSI

No esimerkkinä: Sometrendi, jossa läännetään oma kuva vastakkaisen sukupuolen edustajan kuvaksi ts. tapauksessani: Miltä näyttäisit miehenä. Jos miesversio ei miellytä omaa silmää, niin tsekkailee vääriä miehiä.

Pelkän promptin perusteella saattaisi ajatella taustalla olevan muutakin. Tosin sometrendit ovat sometrendejä ja viihdettä, johon ei kannata suhtautua liialla vakavuudella.

• UUSI

Aa, no mikä siinä sitten ottaa nuppiin ihan erityisesti? Minäkin tykkään leikkiä kasvoillani, joihin muokataan parta. Ehkä joskus joku ilmekin. Sitä ei todellakaan kannata ottaa vakavasti, paitsi sitten kun mulla tosiaan kasvaa se parta.

Sekin kun pcos ihmiselle ihan mahdollinen liittymättä mitenkään sukupuolileikkiin.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Aa, no mikä siinä sitten ottaa nuppiin ihan erityisesti? Minäkin tykkään leikkiä kasvoillani, joihin muokataan parta. Ehkä joskus joku ilmekin. Sitä ei todellakaan kannata ottaa vakavasti, paitsi sitten kun mulla tosiaan kasvaa se parta.

Sekin kun pcos ihmiselle ihan mahdollinen liittymättä mitenkään sukupuolileikkiin.

Minua se ei kyllä edes haittaisi, parta. Montaa muuta se jopa nolottaisi.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Minua se ei kyllä edes haittaisi, parta. Montaa muuta se jopa nolottaisi.

Mutta siis jos näätte parrakkaan naisen, kyse voi hyvinkin olla hirsutismista, ei transsukupuolisuudesta. Ettei tarvi heti miettiä millähän ilkeilis.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei siinä trendissä ärsytä mikään. Kunhan tuli mieleeni, kun kokeilin kohdallani olisiko miesvastikkeeni mielestäni puoleensavetävä ja itseasiassa komea mies vaikka hitusen nuorehkon näköinen makuuni.

Usko pois - tiedän miltä ei toivotut pcos hormonaaliset partahaivenet tunnustavat feminiinisyyden kokemukseen (huom! henkilökohtainen kokemus). Vielä karumpaa se on, jos tuskailu muutamasta partahaivenesta ynnä jatkuvasta nyppimisestä tulkitaan iloksi parrankasvusta ja mies esittelee minulle ylpeästi sivellen partaansa. Väärä tulkinta.
        Ilomielin kävisin laseroinnissa tms. niin ettei tarvitsisi löytää yllätyskarvoja leuastaan.
        Miehillä parransänki ja siistitty parta ovat mielestäni yleensä viehättäviä. Toki on myös kyse siitä mikä kasvokarvoitustyyli kenenkin piirteisiin sopii. Joulupukkiparrat eivät edelleenkään vetoa minuun.

• UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Ei siinä trendissä ärsytä mikään. Kunhan tuli mieleeni, kun kokeilin kohdallani olisiko miesvastikkeeni mielestäni puoleensavetävä ja itseasiassa komea mies vaikka hitusen nuorehkon näköinen makuuni.

Usko pois - tiedän miltä ei toivotut pcos hormonaaliset partahaivenet tunnustavat feminiinisyyden kokemukseen (huom! henkilökohtainen kokemus). Vielä karumpaa se on, jos tuskailu muutamasta partahaivenesta ynnä jatkuvasta nyppimisestä tulkitaan iloksi parrankasvusta ja mies esittelee minulle ylpeästi sivellen partaansa. Väärä tulkinta.
        Ilomielin kävisin laseroinnissa tms. niin ettei tarvitsisi löytää yllätyskarvoja leuastaan.
        Miehillä parransänki ja siistitty parta ovat mielestäni yleensä viehättäviä. Toki on myös kyse siitä mikä kasvokarvoitustyyli kenenkin piirteisiin sopii. Joulupukkiparrat eivät edelleenkään vetoa minuun.

Hyvä kun selvensit, ymmärsin nimittäin ekan viestisi hieman väärin. Nyt ymmärsin jo oikeammin. 🙂

Juu, mulla on yksi tuttu joka on kamppaillut pcos karvoituksen kanssa, vältellen kaikkea missä pitää olla alasti tai nyhtää karvat, että kehtaa mennä näkyville. Hirveä homma.

Itselläni on karvaa säärissä kohtuu paljon, mutta vain osassa säärtä. Muutama rintakarva ilmestyy rintaan, ongelmani on enemmänkin iho ja keskivartalolihavuus, kun karvat.

Mitään en näistä häpeä, en ole osannut hävetä. Ne on osa mua. Mutta tiedän, miten kipeää voi olla vierestä nähtynä kun tulee estoja näitten takia.

• Anonyymi00047
      UUSI

T,OFÖÅ ÖOP, OFÖÅ TUU
      LÅÖOU76YÖÅ
      ÄÄPÖ98
      ÄÄPÖ

,.OO88RFR.PU

,

• UUSI

Sinähän nyt puheripulin sait!

• Anonyymi00052
        UUSI

Kännissä häirikkö taas kirjoittaa!

• Anonyymi00051
      UUSI

Psykologiassa usein sellaiset asiat mitkä näkee itsessään ja joita ei itseltä hyväksy, aiheuttaa vihan tunteita kun ne näkee toisissa. Ei tarkoita siis törkeätä muiden kohtelua . Tappamisia, tuhoamisia tms. Vaan jotain piirteitä, himoamisen kohteita jne.

• UUSI

Eli projisointia?

• Anonyymi00053
        UUSI

Tai vihaa, koska yritetään istuttaa identiteettiin, joka ei ole aitoa itseä. Tai..., tai..., tai.... Projisointi on ainoastaan yksi yritys selittää ärtymystä ja vihan tunnetta. sivusta

• UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Tai vihaa, koska yritetään istuttaa identiteettiin, joka ei ole aitoa itseä. Tai..., tai..., tai.... Projisointi on ainoastaan yksi yritys selittää ärtymystä ja vihan tunnetta. sivusta

Juu, se on huono juttu jos istuttaa väkisin jotain itseensä, mitä ei ole.

Siksi tuo oma seksuaalisuuskin on ihan hyvä perata joskus läpi. Eikä pelätä sitä mitä vastaan siinä peratessa tulee. Ei me aina olla sitä mitä me halutaan näytellä olevamme.

• Anonyymi00054
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, se on huono juttu jos istuttaa väkisin jotain itseensä, mitä ei ole.

Siksi tuo oma seksuaalisuuskin on ihan hyvä perata joskus läpi. Eikä pelätä sitä mitä vastaan siinä peratessa tulee. Ei me aina olla sitä mitä me halutaan näytellä olevamme.

Ei itse vaan muiden taholta istuttamista.

• UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Ei itse vaan muiden taholta istuttamista.

Mutta itsenkin on huonosta. Tiedän olon, kun yrittää väkisin mahtua muottiin. Oksettaa, särkee, ahdistaa, lamaantuu, masentuu jne.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mutta itsenkin on huonosta. Tiedän olon, kun yrittää väkisin mahtua muottiin. Oksettaa, särkee, ahdistaa, lamaantuu, masentuu jne.

Ja sekin tekee samat fyysiset oireet, kun purkaa vyyhtiä. Välillä täälläkin kun kaivelen kipeitä kohtiani auki teille, mua kirjaimellisesti oksettaa.

• Anonyymi00059
      UUSI

Uskon että se aiheuttaa! Mutta ei kiinosta yksikään kaappiseksuaalinen ihminen millään tavalla!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      832
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      538
      761
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      687
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe